abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:37:29 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36084628
Ik ben iig nog niet uitgepraat en nog steeds wel op zoek naar ervaringen van mensen die er werken of gewerkt hebben enzo.
Daarnaast is naast mij ook Koningin bezig met stappen in deze richting en was Kleintje er ook mee bezig.

Deel 1: Begrafenisondernemer, uitvaartleider. Zijn er meer hier?

Ik heb 3 weken geleden 3 open sollicitaties de deur uit gedaan. Van 2 heb ik bericht. Monuta heeft mijn brief vernietigd 'uit privacy overwegingen' en de andere, CVU, houdt de brief een jaar lang in de portefeuille. Ze hadden helaas allebei geen vacatures op het moment.
De derde is Yarden en daar heb ik nog niks van gehoord dus daar ga ik maar even achteraan bellen.

[ Bericht 10% gewijzigd door BE op 16-03-2006 13:53:27 ]
pi_36086725
Ik ben er ook nog niet over uitgepraat
Echter, de vacatures liggen niet voor het oprapen en is het ook wel wat voor mij??

Al met al vind ik het een mooi beroep en vind ik het leuk om ervaringen te horen van anderen......
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:05:05 #3
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36092222
Teeveepee
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36201943
http://vacaturekrant.nl/vd.fpl?id=589316&vkref=hptopper

hier een vacature voor uitvaarleider...
pi_36202008
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:38 schreef BobRooney het volgende:
http://vacaturekrant.nl/vd.fpl?id=589316&vkref=hptopper

hier een vacature voor uitvaarleider...
Goed gevonden.
Jammer genoeg woon ik in Limburg...
  maandag 20 maart 2006 @ 15:44:29 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36202160
Wat lief dat je dat doorgeeft hier!

Hoewel een beetje bij mij uit de richting heb ik daar toch op gesolliciteerd, vrijdag al. Zomaar ineens!
Hier niet neergezet verder omdat ik weet dat het voor Koningin helemaal niet te doen is en we de enigen zijn op dit moment.

Ik heb vorige week nog gebeld naar Yarden, die hadden mijn open solli niet ontvangen. Ik heb hem dus nog een keer opgestuurd en toen ik daar mee bezig was (met printen) keek ik wat rond en kwam ik deze vacature dus tegen. Grappig genoeg staat er in de wervingstekst heel veel van wat ik dus ook zelf al in mijn brief had staan.

Amsterdam is niet praktisch maar ik zag dat Match4 sowieso 'uitvaart' in hun rijtje met vakgebieden hadden staan en ook (andere niet-uitvaart) vacatures hadden staan in bijv. Utrecht, dus vandaar toch maar gesolliciteerd. Ze kunnen je naam maar gezien hebben, niet waar?
pi_36202220
Ja, ik zag hem, en wist van het bestaan van deze topic..dus ik poste hem maar ...je weet maar nooit. Succes met de sollicitaties
pi_36203015
Ik las vanmorgen in de Limburger dat er in Maastricht een nieuwe Uitvaartschool komt.
Mensen kunnen dus ook deze school 'inhuren' voor hun uitvaart, het is goedkoper en de leerlingen kunnen gelijk leren.
Het digitale stuk kan ik helaas niet kopieren, straks nog eens effe proberen. Ik vind het wel een goed initiatief.

Brighteyes, ben benieuwd naar de reactie op je sollicitatie.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:10:33 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36203043
Kan jij daar iets mee? Of is Maastricht te ver weg voor jou?
Het is op zich wel een interessant idee.
pi_36203089
Ik weet niet of ik er iets mee kan. Dan zou ik meer informatie moeten opvragen. Het start pas in 2007.
Maastricht is voor mij een dik half uur rijden...
  woensdag 5 april 2006 @ 13:51:58 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36672106
quote:
In de rij voor baan in uitvaartbranche
door Marjolein van der Gaag

AMSTERDAM - Nederlanders staan in de rij voor een baan in de uitvaartbranche. Had een begrafenisondernemer een paar jaar geleden nog grote moeite met het vinden van geschikt personeel, inmiddels reageren er op een vacature gemiddeld zo'n 150 sollicitanten.

Nieuwe rage: baan in de uitvaartbranche.
Ook de opleidingen tot uitvaartverzorger worden overstroomd met aanmeldingen. Dat zeggen zowel de Nederlandse Unie van Erkende Uitvaartondernemingen (NUVU) als de stichting Vakopleiding Uitvaartverzorging (Stivu). "Het taboe rondom de dood is de laatste jaren verdwenen", verklaart secretaris Johan Hoekman van de NUVU de grote belangstelling voor de sector.

"Twintig jaar geleden was het not done om over uitvaarten te spreken. Maar vooral door televisieprogramma's over de dood en begrafenissen is er meer aandacht voor gekomen. Meer mensen zijn daardoor gaan inzien dat het een mooi, dienstbaar beroep is."

Veel reacties
Veel mensen die een opleiding hebben gevolgd tot uitvaartverzorger hebben echter moeite om in deze sector werk te vinden. " Op iedere vacature komen ontzettend veel reacties binnen", zegt Frank Peusen van de Stivu. "Eigenlijk zijn er nu te veel mensen opgeleid tot uitvaartverzorger." Hij verwacht wel dat het aantal banen in de toekomst door de vergrijzing flink zal groeien.

Volgens Peusen zijn er ook veel mensen die de opleiding slechts volgen als aanvulling op hun eigen vakkennis. "Dat geldt bijvoorbeeld voor mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en de laatste zorg bieden aan oude of ernstig zieke mensen. Zij willen weten wat er daarna precies gebeurt. Voor zichzelf, maar ook om vragen van familieleden te kunnen beantwoorden."
Bron

Ik wist dat al wel een beetje maar toch... best wel jammer.
Zonder opleiding kom je er volgens mij helemaal niet meer zomaar tussen op het moment...
pi_36673790
Volgens mij komt dit voor een groot deel ook door de vergrijzing van de uitvaartmedewerkers.
Nu moet er weer een complete generatie uitvaartmedewerkers komen. Begrijpelijk.

Voor mij persoonlijk houdt het even op, momenteel gebeurt er het een en ander in mijn prive-leven (positief hoor) en daar moet ik nu veel tijd in steken. Daarbij is zekerheid van een baan ook even belangrijk. Wellicht dat ik over een tijdje weer opnieuw actiever ga kijken.......

lurken blijf ik hier wel hoor
  woensdag 5 april 2006 @ 14:40:11 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36673952
Ok. Mss idd in de toekomst.
pi_36688256
Volgens mij kun je in Zwolle moet ik ff navragen bij mijn nichtje een dag alles doen wat iemand moet kunnen als je in de uitvaard wil zo kun je zien of het echt wel geschikt is voor je

Je hoort zsm van me!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 5 april 2006 @ 21:04:06 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36688318
Oe! Dat zou wel 'leuk' zijn!
pi_36688693
Je moet dan zeg maar mensen afleggen etc ..... echt niks voor mij, maar mijn nichtje gaat er in verder Ze loopt nu stage bij een crematorium en het bevalt haar erg goed! En om te zien of ze echt geschikt is gaat ze deze cursus volgen. Mensen afleggen is ff wat anders dan "ovendiensten" draaien .....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 5 april 2006 @ 21:25:31 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36689109
Het lijkt mij nog steeds een heel leuk/mooi beroep, maar ja... je moet er maar wel tussen zien te komen...
pi_36690061
Het lijkt me een heel mooi beroep! maar ik ben ervan overtuigd datje er voor "geboren"moet zijn
Mijn ding is het niet hoor, des te knapper vind ik de mensen die het wel kunnen!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_36887834
Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar kwam net deze vacature voor een uitvaartverzorger in Utrecht tegen en moest aan dit topic denken.
Wordt wel om een Stivu opleiding gevraagd en ervaring gevraagd, maar misschien heeft een enthusiaste brief wel nut http://www.jobtrack.nl/jobtrack/JobOpeningDisplayPage.aspx?srid=3053487&page=6&sort=0&from=6&jonr=1481379
  woensdag 12 april 2006 @ 15:08:37 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36888316
Thanks MissX!
Ik kijk meestal op de uitvaartsites enzo en niet op de algemenere voor vacatures.
Ik heb idd de opleiding niet maar ga toch mijn brief maar sturen. Je weet nooit.
pi_36889165
Succes!

Volgens mij worden dit soort vacatures ook bijna niet op algemene sites gezet. Ik kwam deze echt bij toeval tegen. Maar misschien is het handig om die af en toe ook is hier op te checken. Misschien kom je dan wel vacatures tegen die je anders mis zou lopen. Je kent niet alle uitvaartverzorgers tenslotte en zeker kleintjes kan je zo misschien makkelijker vinden.
pi_36893609
Succes BE

Overigens is die curcus in Zwolle en op te zoeken via internet, alleen weet ik niet precies waar
Meer info kan ik je niet geven
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 12 april 2006 @ 19:05:18 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36895828
Ga ik idd ook zeker doen MissX.

En jij ook bedankt Beaker, ik ga wel eens googelen van de week.
  woensdag 12 april 2006 @ 19:23:34 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36896364
Kan je niet iets anders verzinnen?
Iets van 'Goh, wat interessant of zo?'

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 12-04-2006 19:46:07 ]
  woensdag 12 april 2006 @ 19:25:02 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36896411
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:23 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je niet iets anders verzinnen?
Iets van 'Goh, wat interessant of zo?'
Heb je het tegen mij?

Nou eh, ik bedacht me vorige week dat het beroep van begrafenisondernemer mij zo gek nog niet lijkt. Al denk ik niet dat ik er geschikt voor ben (te gevoelig).
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')