Mark je mot me helpen ipv. TVP-enquote:Op zondag 24 december 2006 14:25 schreef Mark_Boelen het volgende:
tvp
Die zit op de aan-uit knop/ lichtschakelaarquote:Op zondag 24 december 2006 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is een schakeldraad?
Als het goed is maakt het niets uitquote:Op zondag 24 december 2006 14:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Aan de lampschakelaar zit ook nog een stopcontact trouwens (weet niet of dat wat uitmaakt)
A_R zegt dat het zo moet, dus dan geloof ik jequote:Op zondag 24 december 2006 14:42 schreef RealZeus het volgende:
Die bruine kun je weer gaan afdoppen.Ik neem tenminste aan dat het niet de bedoeling is dat de lamp continu blijft branden
Bij de blauwe moet eigenlijk een klein stukje blauw draad bij gelast worden en dan kun je de lamp aansluiten op de blauwe en de zwarte draad.
Even een overzichtje van de draadkleuren.
Bruin: fase
Blauw: nul
Zwart: schakeldraad
groen/geel: aarde.
Succes,
Is het een zware lamp??quote:Op zondag 24 december 2006 14:55 schreef Duderinnetje het volgende:
O en er zit inderdaad geen haak om de lamp aan op te hangen zie ik
Aansluitingen?quote:Op zondag 24 december 2006 14:56 schreef znarch het volgende:
Bruin is de +
Blauw is de -
Zwart is normaliter schakeldraad
Hoeveel aansluitingen heeft je lamp ??
Dat losse stukje blauw doe je aan 1 kant in de lasdop met de andere blauwe rakkers. Aan de andere kant sluit je de lamp aanquote:Op zondag 24 december 2006 14:57 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
A_R zegt dat het zo moet, dus dan geloof ik je![]()
![]()
Dus bruin weer in de dop en weg.
Stukje blauw ergens vandaan halen dus, dat moet lukken. Maar wat doe ik npu precies met dat losse stukje blauw?
quote:Op zondag 24 december 2006 14:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aansluitingen?
Gewoon één. is een gewone hanglamp.
Ten eerste, haal alstublieft de stop eruit/zet de automaat uit voor je begint.quote:Op zondag 24 december 2006 14:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aansluitingen?
Gewoon één. is een gewone hanglamp.
Wat hij bedoelt met een stukje erbij lassen is een kort stukje blauw draad zoeken (andere kleur kan ook, maar het is het beste de juiste kleurcoderingen aan te houden voor de volgende persoon die er aan gaat prutsenquote:Op zondag 24 december 2006 14:57 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
A_R zegt dat het zo moet, dus dan geloof ik je![]()
![]()
Dus bruin weer in de dop en weg.
Stukje blauw ergens vandaan halen dus, dat moet lukken. Maar wat doe ik npu precies met dat losse stukje blauw?
De nuldraad kan je vergelijken met de min van een batterij.quote:Op zondag 24 december 2006 14:59 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is dan het verschil tussen nul-draad, aarde-draad en schakeldraad?.
Waarom zijn die allemaal aanwezig?
Nul -draad is zeg maar de min.Nu gaat dat bij wisselstroom niet op omdat de stroomrichting wisselt,dat is bij ons 50 keer per seconde.quote:Op zondag 24 december 2006 14:59 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is dan het verschil tussen nul-draad, aarde-draad en schakeldraad?.
Waarom zijn die allemaal aanwezig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |