'Harry Potter and the Deathly Hallows' wordt de titel van het zevende en laatste deel over Harry Potter. J.K.Rowling heeft dat gisteren door middel van een soort speurpuzzel op haar website bekend gemaakt. Harry Potter Fans over de hele wereld zijn inmiddels druk bezig de boeken en interviews met J.K.Rowling na te pluizen om tot een verklaring te komen voor deze mysterieuze, gevaarlijke naam.
Rowling vertelde dat ze al een hele tijd met drie verschillende titels in haar hoofd rondliep. Gisteren heeft ze de knoop doorgehakt. Wat betekent 'Hallow'? Het is een Oud-Engels woord voor Holy, heilig. Nu kennen we het nog in Halloween, de avond voor Allerheiligen. De jonge Harry Potter-kenner Lizo Mzimba zegt dat Hallow ook heilige plaats kan betekenen of attribuut van een heilig persoon. In het eerste geval zou de beslissende strijd tussen Harry en Voldemort zich op deze plaats kunnen afspelen en in het tweede geval zou het kunnen staan voor "Horcrux" van een van de oprichters van Zweinstein. Lizo geeft ook nog als mogelijkheid dat het iets te maken heeft met de begraafplaats van Zweinstein.
Wat staat ons te wachten in deel 7?
1. Er zal een beslissend gevecht zijn tussen Harry en Voldemort
2. Harry wordt 17 jaar
3. Het laatste woord van deel 7 zal "litteken" zijn. (Maar dit kan natuurlijk nog veranderen)
4. Normaal gesproken zou Harry naar het zevende jaar van Zweinstein gaan na de zomervakantie, maar we weten eigenlijk niet eens of Zweinstein weer opengaat.
5. Harry, Ron en Hermelien gaan met z'n drieën naar het huwelijk van Bill en Fleur
6. Harry gaat weer naar oom Herman, tante Petunia en Dirk Duffeling
7. In het zevende jaar krijgt Harry toestemming om ook buiten Zweinstein toverkunst te gebruiken.
8. De kleur van Harry's ogen en die van zijn moeder Lily zal belangrijk zijn voor het verhaal.
28 juni 2006 - In het zevende en laatste deel van de Harry Potter-serie gaan twee hoofdpersonen in het laatste hoofdstuk dood. Dat heeft de schrijfster J.K. Rowling verklapt in een tv-interview op Channel 4, zo meldt de Volkskrant
Rowling weigert te zeggen om welke personages het gaat. Gaat Harry zelf dood, zodat zijn personage nooit meer een nieuw bestaan kan leiden?
De schrijfster bekende dat ze het laatste hoofdstuk heeft herschreven. Toen ze in 1990 met de serie begon, wist ze al dat er zeven delen zouden verschijnen. Ze had toen het laatste hoofdstuk al geschreven. 'Ik moet zeggen dat er twee doodgaan van wie het helemaal mijn intentie niet was ze te laten overlijden,' zei Rowling op de tv. Op de vraag of ze het jammer vond twee geliefde karakters te moeten laten sterven, antwoordde de succesauteur: 'Er moet een prijs worden betaald. We hebben hier te maken met echte slechtheid.'
Ze bekende dat ze meevoelde met detectiveschrijfster Agatha Christie, die in haar laatste boek de beroemde Belgische speurder Hercule Poirot liet sterven. 'Ik kan mij verplaatsen in een schijrver die denkt: ik zal hem dood laten gaan zodat niemand er ooit mee vandoor kan gaan. Zo eindigt het bij mij, en als ik zelf dood ben, is niemand meer in staat het karakter terug te brengen.'
Het zevende deel van Harry Potter verschijnt volgend jaar. (Boekblad.nl)
Bron: Kinderboekenwinkel.net