Je conclusie deugt niet. Je zou misschien wat meer moeten werven onder die groep, niks mis mee.quote:
Waarom er meteen zo'n probleem van maken?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
En hier zal het straks fout gaan.
Anyway, het wordt ons weer door de strot geduwd.
"Wij weten wat goed voor jullie is (zwaaiend vingertje).. Luister nou maar naar ons beste domme kijkertjes.."
Nóg meer speciale behandelingsposities creëren of zou er een gebrek aan eigen initiatief in die groepen aanwezig zijn?quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Je conclusie deugt niet. Je zou misschien wat meer moeten werven onder die groep, niks mis mee.
3 mogelijkheden in grote lijnen:quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom doen er dan ook geen allochtonen mee aan de domme spelletjes van SBS?
Niks mis mee, maar dan moeten die Turken en Marokkanen zich zélf aanmelden voor een programma als Lingo. Als zij zich er niet voor interesseren en veel liever naar Al Jazeera kijken, wat heel vaak het geval is, dan horen ze gewoon niet in zo'n programma thuis.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom er meteen zo'n probleem van maken?
Wat is er mis mee als de PO iets meer een afspiegeling van de samenleving is?
Maar waarom moet je die afspiegeling zo geforceerd gaan doen met een verplichte hoeveelheid alochtonen op TV?quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Of wil je de gekleurde medemens alleen in Opsporing Verzocht zien zodat je veilige wereldbeeld intact blijft?
Uhhh, wie zegt dat ik dat niet weet?quote:Op zaterdag 23 december 2006 09:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoe gekleurd of welke stroming een omroep ook heeft hetzij stichting of vereniging, de uiteindelijke "baas" is degene die met de flappen wappert. Juist JIJ had dít moeten weten.
Ach, SCH is gevaarlijker voor de allochtonen dan hij zelf beseft. Hij wil elk eigen denken en initiatief van deze onbewust ontnemen, daarbij ziet hij het liefst dat alles kant en klaar in cadeauverpakking hen wordt aangereikt. Niets is te gek voor hem om te betuttelen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar waarom moet je die afspiegeling zo geforceerd gaan doen met een verplichte hoeveelheid alochtonen op TV?
Waarom maken een stel gelijkheidsfanatici zo'n probleem van het niet zijn van een afspiegeling van de Nederlandse samenleving? Dat is helemaal niet nodig, als er goede allochtone presentatoren of quizdeelnemers zijn komen die vanzelf boven drijven, en dat lijkt mij precies het juiste selectiecriterium, kwaliteit. Voor heel veel mensen is het geen enkel probleem dat er vaak autochtonen mee doen aan Lingo, die mensen kijken niet voor de deelnemers die kijken omdat ze het een leuk spelletje vinden, de PO maakt een probleem dat er helemaal niet is. En al zou er voor de deelnemers gekeken worden, veel mensen maken niet eens onderscheid tussen autochtoon en allochtoon, het is de PO die ze daar nu weer op moet wijzen, jammer want het ging zo goed.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:04 schreef SCH het volgende:
Of wil je de gekleurde medemens alleen in Opsporing Verzocht zien zodat je veilige wereldbeeld intact blijft?
Door je eerdere post.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Uhhh, wie zegt dat ik dat niet weet?
Grappig. Precies wat ik zeg..................... De flappenzwaaier is de baas.quote:De overheid stelt dan ook eisen, middels de Mediawet. Zolang omroepen daaraan voldoen is er niet veel aan de hand, dunkt me. Alleen is het beheer in handen gegeven van Publieke Omroep en de raad van bestuur.
En laat dáár nou net het grote nepotisme en de slechte beslissingen vandaan komen
V.
Gewoon wat meer initiatief nemen richting bepaalde ondervertegenwoordigde groepen, gossiepikkie, dat is natuurlijk echt een doodzonde...quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nóg meer speciale behandelingsposities creëren of zou er een gebrek aan eigen initiatief in die groepen aanwezig zijn?
Omdat xenofoben zoals jij dan zien dat veel allochtonen de Nederlandse taal beter beheersen dan jijzelf bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar waarom moet je die afspiegeling zo geforceerd gaan doen met een verplichte hoeveelheid alochtonen op TV?
Zo help je een discussie om zeepquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ach, SCH is gevaarlijker voor de allochtonen dan hij zelf beseft. Hij wil elk eigen denken en initiatief van deze onbewust ontnemen, daarbij ziet hij het liefst dat alles kant en klaar in cadeauverpakking hen wordt aangereikt. Niets is te gek voor hem om te betuttelen.
Ik zie vooral jou en anderen daar een probleem van maken. "Oh god, nee in vredesnaam - geen ongelijke behandeling, niet speciaal iets doen voor die mensen, we zijn allemaal gelijk immers".quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom maken een stel gelijkheidsfanatici zo'n probleem van het niet zijn van een afspiegeling van de Nederlandse samenleving?
Tuurlijk ik ben xenofoob omdat ik niet net zoals jij alle allochtonen knuffenquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:54 schreef SCH het volgende:
Omdat xenofoben zoals jij dan zien dat veel allochtonen de Nederlandse taal beter beheersen dan jijzelf bijvoorbeeld
quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast is het een gegeven dat er veel allochtonen zijn die het Nederlands in onvoelde matte beheersen. Dus waar jij de rest van de argumentatie van dan haalt is mij echt een raadsel.
Is het niet zo dan?quote:
Wat is er kwaadwillend aan om te stellen dat allochtonen er zelf mee moeten komen en niet dat omroepen dit wordt opgelegd?quote:Waarom wordt alles steeds zo kwaadwillend uitgelegd? Bij Talpa lukt het ze wel om allochtonen mee te laten doen, is gewoon leuk - die fijne Turkse en Marokkaanse jongens en meisjes ertussen
Prima vraag. Als dat niet zo is, dan niet. Ik ben ook niet zo gelukkig met deze actie maar ik snap de achterliggende gedachte wel.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Juist jij kwalificeert ze als niet mondig genoeg door hier voor een verplichting te pleiten. Je kunt je ook afvragen: Willen ze wel meedoen aan die spelletjes?
idd een belachelijke regel dan krijg je net als in de VS zo`n excuus neger in elke seriequote:Op donderdag 21 december 2006 14:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is niet eens louter positieve discriminatie... Ik werk bijvoorbeeld voor tv-programma's waar mensen zich voor opgeven en voor een radioprogramma waar mensen op kunnen reageren. Als allochtonen reageren, prima, en zal ik ze niet uit uitzendingen houden. Maar mijn collega's gaan toch ècht niet op zoek naar allochtonen terwijl niet-allochtonen bij bosjes actief reageren op de programma's waar ik voor werk. Ik heb wel wat beters te doen.
V.
ja die snapt iedereen wel maar dat wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Prima vraag. Als dat niet zo is, dan niet. Ik ben ook niet zo gelukkig met deze actie maar ik snap de achterliggende gedachte wel.
Dat de allochtonen er zelf geen zin in hebben, lijtk me echt het meest voor de hand liggende.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Prima vraag. Als dat niet zo is, dan niet.
Die conclusie zou terecht kunnen zijn, maar ook wat te makkelijk.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat de allochtonen er zelf geen zin in hebben, lijtk me echt het meest voor de hand liggende.
Anders zou het neerkomen dat de PO bewust allochtonen aan het discrimineren zou zijn.
En voor sommigen zal dat ongetwijfeld een mooi gelegenheids argument vormen,
Maar ik denk dat meeste het wel met mee eens zijn, dat het politiek-correctisme bij de PO zeer hoog zit, in de rest van de maatschappij is het ongeveer weg, maar niet bij de PO.
Dat ze niet meedoen vanwege discriminatie van de PO uit, is derhalve zeer onwaarschijnlijk.
Dan rest idd dat ze er zelf geen zin in hebben.
Welke eerdere post?quote:
Nogmaals, dat onken ik nergens of beweer ik het tegendeel.quote:Grappig. Precies wat ik zeg..................... De flappenzwaaier is de baas.
Is een hele goeie insteek ja.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:49 schreef SCH het volgende:
Denk ook niet dat de PO discrimineert maar dat ze wellicht sommige groepen niet zo goed bereikt. En wat de meesten vergeten in dit topic dat het nou eenmaal een door de politiek geformuleerde opdracht is zoveel mogelijk groepen te bereiken.
Idd precies wat ik bedoel. Waarom alleen de PO aanpassen? Moeten de mensen zich ook niet aanpassen?quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:15 schreef ExTec het volgende:
Ook hiervoor is gewoon de oplossing dat die mensen zich aanpassen; hoe meer ze aangepast zijn, hoe meer 'smaak' ze ook hebben voor de bagger die we heden ten dage tv noemen.
Dat doen linkse partijen ook Nederland moet zich aanpassen aan.......quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:15 schreef ExTec het volgende:
Jij draait het weer om, de PO moet zich aanpassen aan de allochtonen.
Als er wat meer allochtonen meedoen aan Lingo of de Rijdende Rechter maakt je dat toch niet tot een allochtonenclub. Of vind je dat ook van Talpa. In die quiz van Beau komen vrij veel allochtonen voorbij.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:15 schreef ExTec het volgende:
Realiteit is dus, dat als jij je als bedrijf (en de PO is dat op dat vlak, ze verkopen iets, TV) teveel als allochtonen club manifesteert, dat het ten koste gaat van de niet-allochtone klant.
En je ziet zelf hoe goed dat Talpa looptquote:Op zaterdag 23 december 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Als er wat meer allochtonen meedoen aan Lingo of de Rijdende Rechter maakt je dat toch niet tot een allochtonenclub. Of vind je dat ook van Talpa. In die quiz van Beau komen vrij veel allochtonen voorbij.
Het moet niet te geforceerd maar het kan ook geen kwaad er iets meer moeite voor te doen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En je ziet zelf hoe goed dat Talpa loopt![]()
Ik zeg niet dat er een verband is maar om zo geforceerd allochtonen in de programma's naar voren te laten komen bij de PO is ook niet goed
Maar die moeite kan ook anders dan op de geforceerde manier zoals het nu gebeurdquote:Op zaterdag 23 december 2006 18:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Het moet niet te geforceerd maar het kan ook geen kwaad er iets meer moeite voor te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |