abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60732073
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:54 schreef Uhmmie het volgende:

maar.. die "what i talk about when i talk about running" staat echt bovenaan.. en die heb ik nog niet in de winkel gevonden
In Paagman Den Haag hebben ze een stapeltje liggen En bol.com heeft 'm gewoon, vandaag weer een stukje in gelezen
pi_60732802
hmm typisch.. ik zocht vanochtend op murakami en toen vond hij hem niet

nu eens op de titel gezocht.. en zonder moeite!

apart
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:26:19 #228
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60735813
Waar in NL zit je dan Uhmmie?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_60756233
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:26 schreef Dagonet het volgende:
Waar in NL zit je dan Uhmmie?
rotterdam
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:26:03 #230
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_60776919
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:28 schreef Dagonet het volgende:
Gisteren voor m'n verjaardag een stapel boeken van hem gekregen:
Kafka on the shore, Sputnik Sweetheart, What I talk about when I talk about running (hardcover) en the wind-up bird chronicle.
Met die laatste beginnen

Ben zelf bezig in Norvegian Wood, erg vermakelijk tot nu toe (zit op 1/3).
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:33:12 #231
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60777193
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:54 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

rotterdam
Je zou American Book Center in Den Haag iig kunnen proberen, via www.abc.nl verkopen zij hem wel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:53:26 #232
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60777980
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:01 schreef crystaltrench het volgende:
May Kasahara, mijn favorite fictie-karakter ooit!
May Kasahara is übercool. Een van de zeer weinige romanpersonages die ik me in levende lijve voor kan stellen, haar stem, gezicht, bewegingen, hele doen&laten -- en ik zou instantly verliefd op haar worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_60837746
Ik kan me bij heel veel van de Murakami-karakters wel een voorstelling maken. Malta Kano, uit hetzelfde boek, leefde bij mij vanaf het moment dat ze verscheen. Ook Reiko uit Norwegian Wood, Nakata en Hoshino en Oshima uit Kafka op het strand, het meisje met de betoverende oren uit De jacht op het verloren schaap, de kleindochter uit Hard-boiled wonderland... Alleen in Spoetnikliefde kwam (van de door mij gelezen boeken) zo'n personage niet voor.

Met locaties is het al net zo. Het Dolfijnenhotel, de Komura bibliotheek, het huis van Johnny Walker, de hut in de bergen waar de Jacht naartoe leidt, de tuin met de put! Ik moet nodig weer een Murakami lezen.
pi_60889099
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:28 schreef Dagonet het volgende:
Gisteren voor m'n verjaardag een stapel boeken van hem gekregen:
Kafka on the shore, Sputnik Sweetheart, What I talk about when I talk about running (hardcover) en the wind-up bird chronicle.
Deze twee had ik op vakantie meegenomen, samen met Dance, dance, dance. Dus nu heb ik officieel alles van hem gelezen.

De twee romans vond ik helaas tegenvallen. Het hardloopboekje is heel aardig, maar niet meer dan dat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_61057567
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:07 schreef Dylanesque het volgende:
Het boek eindigt dan wel weer met May Kasahara

Mijn favoriet is nog steeds Nakata uit Kafka on the Shore, dat aandoenlijke oude simpele mannetje
Inderdaad, de brieven van May Kasahara en de dialogen met Nakata, zalig om te lezen. Verder vind ik Ushikawa uit de WUBC, ondanks zijn bescheiden rol, ook een erg leuk personage.
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:21:37 #236
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_61107470
Iemand gisteren de docu "Cats of Mirikatani" nog gezien? Kon zo een Murakami boek zijn. Echt heel bijzonder, helaas de eerste 10(?) min gemist. Het ging over new yorkse vrouw die na 911 een japanse dakeloze in huis neemt. Deze Jimmy Mirikatani, een man van 81, blijkt in de amerikaanse concentratiekampen voor japanners te hebben gezeten gedurend WWII en toen moest hij zijn staatsburgerschap opgeven (daarom kon hij ook geen aanspraak maken op een sociale uitkering). We zien hoe ze hem helpt zijn dierbaren terug te vinden, we zien de prachtige kunst van die man die naar een reis in Japan was teruggekeerd naar Amerika om zijn kunst die het oosten en het westen met elkaar verweeft te laten zien aan de wereld en nog meer dingen. Echt ontroerend en mooi.

http://www.imdb.com/title/tt0799976/

Misschien met een beetje geluk terug te zien op uitzending gemist?

[ Bericht 7% gewijzigd door JimmyJames op 25-08-2008 12:30:47 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 4 september 2008 @ 10:14:04 #237
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_61369653
tvp, want na Hard boiled wonderland nu bezig in the wind-up bird chronicle, en Murakami schrijft zeker boeken waarover gepraat kan worden....
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_61462833
"Het zwarte, uitdrukkingsloze geraamte van de brug was weggezonken in de stilte die februari aankleefde."
"Het was een lach alsof de wolken na een regenbui geluidloos wijken en de eerste zonnestralen doorbreken."

Twee citaten uit Ten zuiden van de grens, ten westen van de zon.

Ik heb er geen zin meer in.
Graag op anoniem
  zondag 7 september 2008 @ 23:48:25 #239
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_61463886
Ten zuiden van de grens vind ik zelf de minst sterke van de boeken die ik van hem gelezen heb.

Al blijf ik het verder een vermakelijk boekje vinden, dat wel.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_61509589
Hmm. Wat schort eraan, vind je? Ik overwoog juist om het aan te schaffen.

Dans dans dans heb ik namelijk uit.
pi_61631813
Ik heb het boek 'dans dans dans' gekregen. Weet iemand of dit boek te lezen is zonder eerst "de jacht op het verloren schaap" te lezen?
  zondag 14 september 2008 @ 22:10:47 #242
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61632117
Ja, heb ik ook gedaan.
pi_61632276
Het kan heel goed, er wordt alleen een paar keer verwezen naar De jacht. Zelf vond ik het wel leuk om dat boek ervoor gelezen te hebben.
pi_61632457
nou dan ga ik maar een poging wagen, danku!
ik heb trouwens alleen norwegian wood van hem gelezen; niet heel bijzonder vond ik. Ben benieuwd naar deze.
pi_61635578
Iemand al "What I talk about when I talk about running" gelezen? Leek me leuk, maar wacht het even af. Met welk boek is het te vergelijken?

Heb trouwens gelezen:

• Norwegian wood
  • Kafka on the shore
  • De olifant verdwijnt
  • Wind-up bird chronicle
  • Blind willow, sleeping woman
  • Ten zuiden van de grens

Zijn er nog meer boeken van hem die ik gelezen moet hebben? Eigenlijk alles natuurlijk, maar springen er nog een paar boven uit?

Ik vind de boeken trouwens lekkerder lezen in het Engels. Op de een of andere manier past het beter. Nog meer mensen met deze mening?
  •   maandag 15 september 2008 @ 00:29:14 #246
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_61635838
    Ik zou Hard-Boiled Wonderland or the End of the World zeker niet overslaan. En wat het Engels betreft, ben je niet de enige, lees het topic maar.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_61646793
    ...

[ Bericht 99% gewijzigd door the_disheaver op 15-09-2008 16:55:18 ]
    pi_61647694
    Ik heb nog nooit een boek van Murakami gelezen, welk boek raden jullie mij aan om mee te beginnen?
    Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
    pi_61648433
    Ik ben zelf begonnen met Hard-boiled wonderland etc, het heeft me meteen de Murakami fever gegeven en hij is relatief goedkoop (12,50 betaalde ik) zodat je niet direct 20 euro kwijt ben als het toch je ding niet is.
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 21:09 schreef p-etr-a het volgende:
    Hmm. Wat schort eraan, vind je? Ik overwoog juist om het aan te schaffen.

Dans dans dans heb ik namelijk uit.
    Niks hoor, het is nog steeds een leuk boek. Maar ik vind 'm zelf net iets minder sterk dan zijn anderen, het greep me minder. Maar het blijft wel herkenbaar Murakami verder, het is ook de goedkoopste dus een miskoop zal het zeker niet worden.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_61663164
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 23:14 schreef Mainport het volgende:
    "Het zwarte, uitdrukkingsloze geraamte van de brug was weggezonken in de stilte die februari aankleefde."
    "Het was een lach alsof de wolken na een regenbui geluidloos wijken en de eerste zonnestralen doorbreken."

Twee citaten uit Ten zuiden van de grens, ten westen van de zon.

Ik heb er geen zin meer in.
    'De stilte die februari aankleefde', dat klinkt inderdaad wel erg inhoudsloos. Soms heeft hij van die misplaatste overliteraire zinnen. Voor de rest blijft het natuurlijk een topschrijver.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')