anisubs | woensdag 20 december 2006 @ 19:30 |
![]() Microsoft Flight Simulator ![]() quote:Handige links: http://www.precisionmanuals.com/ http://www.avsim.com/ http://www.ifdg.net/downloadmain.php http://www.projectopensky.com/ http://ivao.aero/hq http://www.vatsim.net/ http://www.leveldsim.com Plaatjes (FS04) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Verder is het ook nog leuk om deze website te bezoeken. Daar staan veel indrukwekkende FS video's. http://navigatorvideos.blogspot.com/ Flight Simulator X (2006) Voor degene die flight simulator X willen proberen kan je de demo downloaden op de FS website van Microsoft. http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/default.htm Hier kan je wat (gelikte) screenshots zien van FS X. http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/fsx_thumbs.html Oude topics Microsoft Flight Simulator #2 [PC] MS Flight Simulator 2004: A Century of Flight #1 Microsoft Flight Simulator #3 Vorig Deel Microsoft Flight Simulator #4 [GESLOTEN 20-12-2006] Laatste posts: De OP [ Bericht 50% gewijzigd door anisubs op 20-12-2006 19:52:33 ] | |
jna | woensdag 20 december 2006 @ 19:31 |
quote:Ja of je gebruikt die andere die al klaar is ![]() | |
oheng | woensdag 20 december 2006 @ 19:42 |
Misschien leuk om erbij te vermelden dat mensen hier de laatste probeer versie kunnen downloaden: http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/default.htm | |
Piles | woensdag 20 december 2006 @ 19:48 |
Deze was eerder ![]() | |
GoodGawd | woensdag 20 december 2006 @ 19:48 |
-edit- Warez, en ik zeik wel, smoel houwe. ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door peristilius op 20-12-2006 20:48:30 ] | |
LoggedIn | woensdag 20 december 2006 @ 19:51 |
vandaag juist weer een vluchtje gemaakt ![]() ![]() Mss vnv nog maar ff over doen ![]() | |
anisubs | woensdag 20 december 2006 @ 19:53 |
Je hebt toch geen serial nodig voor FS X. Ik heb zelf FS X volledige versie, zonder serial. Mjah, ik heb toch FS X na een paar uur toch verwijderd, want er blijft bijna niks over van mijn FPS. | |
LoggedIn | woensdag 20 december 2006 @ 20:00 |
quote:idd. * LoggedIn blijft ook lekker plakken aan FS2004 ![]() | |
anisubs | woensdag 20 december 2006 @ 20:05 |
fs x zit nog vol bugs. Het lijkt wel alsof die betatesters geen ruk hebben gedaan. ![]() | |
LoggedIn | woensdag 20 december 2006 @ 20:14 |
quote:een spel dat 1,5fps haalt op minimum instellingen zou ik verder ook niet betatesten ![]() | |
LoggedIn | donderdag 21 december 2006 @ 21:36 |
er wordt trouwens te weinig gepost in dit topic ![]() | |
Piles | donderdag 21 december 2006 @ 21:38 |
quote:sorry, heb een Wii. Dus vliegen schiet er ff bij in ![]() | |
jmac | donderdag 21 december 2006 @ 22:12 |
quote:je hebt ook wel een megamachine nodig om t spel te spelen. | |
Piles | donderdag 21 december 2006 @ 22:16 |
quote:Gaat hier niet alleen over FS X, maar over allemaal ![]() FS2004 is een stuk beter te doen denk ik ![]() | |
Billy_Mack | zaterdag 23 december 2006 @ 15:33 |
die missie dat je dat wijf naar die Catalina Day Spa moet brengen, daar krijg ik een engine failure. Je moet dan op het water landen, waardoor ik dus crash. Hebben jullie dit ook? M.a.w. is dit een easter egg ofzo??? | |
LoggedIn | zaterdag 23 december 2006 @ 15:50 |
quote:mjah.. Dat is altijd al geweest met FS.. De FS die er nu is, is tegen de tijd dat de volgende uitkomt eindelijk een beetje fatsoenlijk te spelen.. Das een van de grootste redenen dat ik nogsteeds lekker FS2004 draai ![]() | |
Piles | zaterdag 23 december 2006 @ 19:30 |
quote:Heb ik precies hetzelfde ![]() | |
Billy_Mack | zaterdag 23 december 2006 @ 19:46 |
quote:ben erachter! er vaart dan een vliegdekschip waar je op kan landen onder je (GOED kijken!) OF je kan je motor herstarten (shift 7, boost fuel en dan restarten). BRENG DIE SLET IN VEILIGHEID DANNNN ![]() | |
Piles | zaterdag 23 december 2006 @ 19:53 |
quote:Ik ga het gelijk proberen ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 23 december 2006 @ 19:53 |
quote:? ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 27 december 2006 @ 00:05 |
Als ik in onderstaand scherm (of vergelijkbaar) vlieg, hoe kan ik in FsX de horizon omhoog stellen? Dat kon tot en met FS9 altijd met shift-enter maar dat werkt bij mij nu alleen bij de virtual Cockpit![]() | |
Loki.Nya | woensdag 27 december 2006 @ 00:23 |
Mijn pc trok FS X ook al niet ![]() Wat een groot spel zeg O.o Oh well... ik moet echt maar eens een yoke kopen voor FS2004, joystick is niet echt geweldig ![]() | |
LoggedIn | woensdag 27 december 2006 @ 00:57 |
quote:wat is er mis met een joystick? | |
Hi_flyer | vrijdag 29 december 2006 @ 13:35 |
Ik heb vandaag mijn dode Saitek X52 teruggebracht. Heeft precies een kwartier gewerkt ![]() Deze dus: ![]() Nu moet ik weer met het numerieke toetsenbord aan de slag. Overigens is FSX inderdaad behoorlijk zwaar. Mijn pc is nagelnieuw, maar op medium settings blijft het maar netaan vloeiend. ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 29 december 2006 @ 16:56 |
quote:Zo he dat ziet er strak uit. Is dat speciaal voor flightsims gemaakt? En wat kost zoiets nou? | |
Loki.Nya | vrijdag 29 december 2006 @ 18:40 |
quote:Met straaljager en space games is een joystick perfect... maar een Cessna besturen met een yoke en pedalen is toch wel wat fijner en zo hoor je het ook te besturen. Verder is het natuurlijk erg persoonlijk wat beter is ![]() ![]() http://www.chproducts.com/retail/yokes.html setje kost alleen wel iets van 300 euro ![]() quote:Jammer dat hij al zo snel kapot ging... saitek heeft over het algemeen erg goede joysticks... mijn Saitek Cyborg EVO werkt ook echt geweldig. | |
Hi_flyer | vrijdag 29 december 2006 @ 21:08 |
@Nieuwschierig, dat setje kost ¤105,= Dat is niet weinig, maar het is een mooi stuk hardware met onwijs veel mogelijkheden, met name de te downloaden profielen zijn gaafquote:Ik heb nu een Logitech Extreme 3D Pro gekocht, drie keer zo goedkoop en er valt best mee te werken. Beter dan het numerieke toetsenbord, dat ben ik na 11 jaar (!) wel zat. Deze dus: ![]() quote:Dat is inderdaad geweldig, maar ¤300 is toch teveel van het goede. Misschien later, als ik wat geld over heb. quote:Mja, soms zit het mee, soms zit het tegen. Voorlopig vlieg ik lekker rond. ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 29 december 2006 @ 22:34 |
quote:Deze vraag staat nog open. Voor mijn spelplezier zou het toch fijn zijn als ik naar buiten kan kijken als ik vlieg. ![]() | |
Hi_flyer | vrijdag 29 december 2006 @ 23:50 |
Wat bedoel je precies met 'horizon omhoog stellen'? Je kan toch alle kanten op bewegen met zo'n view-knopje op je joystick? En in- en uitzoomen zodat je meer/minder cockpit ziet? | |
TC_Artemis | vrijdag 29 december 2006 @ 23:55 |
Die saitek is echt heerlijk, ook voor falcon 4.0 bijvoorbeeld gewoon compleet HOTAS vliegen. | |
Billy_Mack | zaterdag 30 december 2006 @ 00:12 |
verdomme net weer gecrashed ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hi_flyer | zaterdag 30 december 2006 @ 00:30 |
En om welk vliegend apparaat gaat het dan? | |
Billy_Mack | zaterdag 30 december 2006 @ 11:14 |
737 | |
Hi_flyer | zaterdag 30 december 2006 @ 12:08 |
Dan staan je settings vast op behoorlijk realistisch? | |
Billy_Mack | zaterdag 30 december 2006 @ 12:30 |
het hoogste | |
Nieuwschierig | zaterdag 30 december 2006 @ 14:09 |
quote:Als ik vlieg met de cockpit voor me (en dus niet de virtual cockpit) dan is het onderste 2/3 van de computermonitor bezet door de meters en beeldschermpjes van de cockpit. In het bovenste 1/3 zie je dan het landschap en de lucht waar je in en door vliegt. Om enigzins zicht op het landschap te hebben moet dat landschap hoog genoeg in beeld staan anders zit de horizon (de overgang van land naar lucht) achter de vlieginstrumenten. Dan zie ik dus alleen blauw. Voorheen (Van FS4 t/m FS9 drukte je dan op shift-enter en dan ging de horizon -en dus het hele landschap- verder naar boven in het beeld. In Virtual Cockpit werkt dit nog steeds, probeer maar. Met shift-backspace gaat het weer naar beneden. In feite lijkt het alsof de piloot de stoel waar hij inzit omhoog of omlaag stelt. Zodat een klein pilootje over zijn dashboard kan kijken. Een post of 10 hierboven heb ik een afbeelding neergezet. | |
MrX1982 | zaterdag 30 december 2006 @ 14:43 |
Uitzoomen met - werkt dat niet? | |
LoggedIn | zaterdag 30 december 2006 @ 14:51 |
quote:dan veranderd heel je perspectief, da's niks natuurlijk | |
MrX1982 | zaterdag 30 december 2006 @ 14:54 |
quote:Het was maar een suggestie ![]() Is het overigens niet normaal, ligt eraan welk vliegtuig natuurlijk, dat je niets anders ziet dan de lucht als je vliegt. | |
Nieuwschierig | zaterdag 30 december 2006 @ 16:41 |
quote:Dat lijkt me niet, dat is hetzelfde als blindvliegen. Stel dat je een zicht-landing wilt maken, dan moet je vanaf een 3000 voet de runway kunnen zien, en niet pas als de neus van het vliegtuig naar beneden gaat voor de final aproach. En ook bij het afvangen van de landing, dan wordt de neus weer opgetrokken maar heb je dus geen zicht meer op de baan. | |
Billy_Mack | zaterdag 30 december 2006 @ 18:28 |
iemand nog suggesties voor mooie vluchten? KBOS > KMVY is wel een toffe (en korte) vlucht ![]() ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 30 december 2006 @ 18:41 |
In een FS forum vind ik dit over het gebrekkige uiticht vanuit de 2D cockpit: ---------------------------------------- Erg vervelend omdat je in 2D view alleen lucht en wolkjes ziet, en zo kun je dus niet landen of opstrijgen. Behalve als je de cockpit trasparant maakt en "door de metertjes heen kijkt" maar dat vind ik ook maar niks. En omdat mijn videokaard niet zo snel is (9600 pro) is 3D cockpit ook geen goede oplossing voor mij. In "cameras.cfg" (in de hoofd directory waar FSX is geinstalleerd) lijkt de oplossing te zitten. Maar niets wat ik daar veranderde had enig effect, het lijkt er op dat dit bestand niet (meer) gebruikt wordt door FSX. Weet iemand waar wel de echte configuratie bestanded zitten? Of heeft iemand mischien al een oplossing gevonden voor dit probleem? EDIT: Oh, ik zat gewoon in de verkeerde "cameras.cfg" Je moet degene hebben die in de zelfde map als "fsx.cfg" zit. "documents and settings/user name/application data/microsoft/fsx" en dat is een verborgen map dus je moet "show hidden files" aanvinken in je folder settings. Als je onder: [CameraDefinition.001] deze regels: SnapPbhAdjust = Ordinal SnapPbhReturn = True PanPbhAdjust = Ordinal PanPbhReturn = True vervangt door: SnapPbhAdjust = Swivel SnapPbhReturn = False PanPbhAdjust = Swivel PanPbhReturn = False dan kun je in 2D cockpit om je heen kijken en de camera hoeken veranderen net als in de 3D cockpit view. Leuk detail: als je ver genoeg wegdraaid veranderd de 2D cockpit in een 3D cockpit, wel zo prettig als je even uit het raampje wilt kijken. Ik ben wel nog op zoek naar een manier om de camera vanaf het begin goed te zetten.... edit2: je kunt de camera hoek ook veranderen door deze regel toe te voegen: InitialPbh = 8, 0, 0 en eventueel de positie met deze regel: InitialXyz = 0.0, 0.0, 0.0 ---------------------------------- | |
MrX1982 | zaterdag 30 december 2006 @ 19:52 |
quote:Daar heb je gelijk in. Ik vind het zelf ook vervelend tijdens landen en zeker op het laatste moment als je de runway inderdaad niet ziet. Maar in de 3d view werkt het dus wel. Ik land eigenlijk altijd met de 2d view. Toch maar eens de 3d view proberen. | |
Billy_Mack | zaterdag 30 december 2006 @ 20:04 |
quote:geef jij hem wel eens wat roer? | |
Nieuwschierig | zaterdag 30 december 2006 @ 20:08 |
quote:Op forums all over the world wordt geklaagd over dit probleem. Het lijkt erop dat het een foutje in het programma is waar geen oplossing voor is, behalve dan misschien het aanpassen van die .cfg file zoals hierboven beschreven. Landen in de 3D cockpit zal opzich wel gaan maar het is een stuk lastiger om alle instrumenten in de gaten te houden. Je wilt toch een bij een beetje realistische snelheid en bijbehorende stand van de flaps de grond raken. En ook bij een missed aproach, dan moeten in allereil nieuwe frequenties voor de navigatie ingevoerd worden, en de autopilot opnieuw ingesteld. Dat is onmogelijk allemaal in de 3D cocpit te doen. | |
MrX1982 | zaterdag 30 december 2006 @ 22:10 |
quote:Vandaar dat ik dus altijd de 2d view gebruik want je hebt in de 3d view minder goed overzicht over de belangrijke functies die nodig zijn voor een goede landing of go-around hoewel mijn frequenties altijd automatisch worden ingesteld. FSX is sowieso rijp voor een patch. Als je een keer alt hebt gedaan om het menu bovenin je scherm te krijgen gaat het niet meer weg en het draait nog steeds vrij slecht op mijn pc. Mja ooit zal het wel goed komen ![]() | |
Piles | zaterdag 30 december 2006 @ 22:15 |
quote:Die heb ik net ff gevlogen. De eerste landing werd een Go-Around (landing gear te laat naar beneden ![]() Bij de tweede waren de bomen opeens een paar meter gegroeid ![]() | |
Billy_Mack | zaterdag 30 december 2006 @ 22:35 |
landing op Nikos Kazantzakis (Kreta) is ook wel tof | |
Billy_Mack | zaterdag 30 december 2006 @ 22:36 |
vraagje: welke flap configuratie doen jullie met opstijgen? hangt natuurlijk af van weersomstandigheden/temeperatuur en belading... meestal doe ik 5 of 8 graden (afh. van type)... | |
Nieuwschierig | zaterdag 30 december 2006 @ 22:45 |
quote:Landing gear te laat naar beneden ![]() ![]() ![]() | |
Piles | zaterdag 30 december 2006 @ 22:54 |
quote:Helaas werkte mn screenshot niet ![]() Maar ik dacht dat ik dat al gedaan had, en toen was ik zo gefocust op dit boomtoppen + snelheid dat ik iets vergat, tot ik naar de rechterhoek van mn scherm keek ![]() | |
Piles | maandag 1 januari 2007 @ 20:21 |
Nog eens een vraagje over IFR. Als ik een vlucht van A naar B gedaan heb, en ik ben geland, kan ik dan ook een nieuwe bestemming kiezen, en weer vertrekken? | |
Vonkenboer | maandag 1 januari 2007 @ 23:02 |
Zo afgelopen donderdag naar de Media Markt in Enschede geweest om daar maar eens te kijken naar Flight Simulator 2004 - A century of flight; pas geleden had ik iets gelezen over flight simulators en ik was wel eens benieuwd naar hoe zo iets nou eigenlijk in elkaar steekt en werkt. Ik ben dus compleet nieuw in het wereldje; heb zelf ook nog nooit gevlogen (of passagier geweest) en alles is eigenlijk erg nieuw voor mij. Ben net begonnen met de lessen in het spel en ben nu eigenlijk pas zover dat ik weet hoe ik moet stijgen en dalen en bochten links en rechts om moet maken ![]() Hoop er nog veel plezier van te hebben en misschien ooit een joystick of iets dergelijks aan te schaffen ![]() Voorlopig hou ik het even bij de lessen in het spel en qua besturing hou ik het voorlopig maar even bij het toestenbord en een muis ![]() (Verkapte TVP ![]() | |
Piles | maandag 1 januari 2007 @ 23:07 |
quote:Zodra je weet dat je het leuk vindt, en je er verder mee wilt => gelijk een joystick halen. Saitek Cyborg Evo heb ik, voor een paar tientjes heb je een perfect ding wat het zoveel makkelijker maakt ![]() Net nog een vluchtje Munchen - Innsbruck gedaan. Gaat het een keer helemaal goed, taxied er net een ander vliegtuig de baan op als ik wil landen Boem ![]() ![]() | |
Hi_flyer | dinsdag 2 januari 2007 @ 00:50 |
Ik ben helemaal fan van de jet truck drag race mission. Tot nog toe heb ik dat apparaat 1x voor kunnen blijven ![]() Zijn er anderen die deze al eens geprobeerd hebben? | |
LoggedIn | dinsdag 2 januari 2007 @ 01:31 |
quote:lekkere atc ![]() | |
Vonkenboer | dinsdag 2 januari 2007 @ 17:20 |
Mijn mijlpaal van vandaag als complete n00b ![]() Het succesvol afsluiten van mijn student piloot training met mijn eerste solo in een chesna ![]() ![]() | |
Hi_flyer | donderdag 4 januari 2007 @ 19:22 |
quote: ![]() Over een paar maanden ga ik een proefles in het echt volgen. Es kijken of dat nu een beetje op elkaar lijkt ![]() | |
Hi_flyer | donderdag 4 januari 2007 @ 19:22 |
Ohja, het is een cessna | |
LoggedIn | donderdag 4 januari 2007 @ 19:58 |
quote:waar doe je dat? 't lijkt me wel interessant om dat eens te doen, leuke ervaring voor in m'n motivatie verhaal ![]() ![]() | |
Hi_flyer | donderdag 4 januari 2007 @ 21:54 |
quote:Prijs ligt tussen de ¤65 en ¤120 ongeveer. Je krijgt dan instructie en je mag een halfuur zelf vliegen (daar doen we het voor natuurlijk ![]() Paar sites: Good event Aero Noord Lion Air(vrij duur) Avia Noord Die laatste geeft 50 minuten vliegtijd, dat is veel vergeleken met de anderen EN je mag 2 passagiers meenemen. Ik kijk er naar uit! | |
LoggedIn | donderdag 4 januari 2007 @ 22:55 |
een half uur? daar doe ik het toch niet voor ![]() ![]() | |
LoggedIn | donderdag 4 januari 2007 @ 23:05 |
quote:dat Aero Noord heeft een website waar zelfs Frontpage nog bang van wordt, maar wel een uur vliegen voor ¤169.. niet slecht ![]() | |
MrX1982 | vrijdag 5 januari 2007 @ 01:11 |
Dat lijkt me ook wel vet echt vliegen in een Cessna ![]() Hoewel ik in FSX nooit met props vlieg en meteen voor de jets ga. Maar om dat nou meteen in het echt te doen ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 5 januari 2007 @ 02:19 |
als we met een groepje gaan krijgen we mss wel korting ![]() | |
junkiexp | zaterdag 13 januari 2007 @ 19:42 |
Allemaal gecrashed of? Ik ben nu al druk bezig in fs 2004,alleen morgen eers een joystick halen bij de mediamarkt,met pijltjestoetsen landen valt niet mee ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 13 januari 2007 @ 22:56 |
quote:hoezo landen? ![]() | |
Hi_flyer | zaterdag 13 januari 2007 @ 23:28 |
quote:Kan wel hoor, ik heb 9 jaar met de pijltjestoetsen geland, een cessna kan je er prima mee aan de grond krijgen, een 747 zeker niet! ![]() OVerigens werkt het bij mij niet lekker op het moment, de joystick werkt naar behoren, maar ingame doetie niks ![]() | |
Hi_flyer | zaterdag 13 januari 2007 @ 23:29 |
quote:Ik vind de extra 300 zo'n wreed toestel ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 13 januari 2007 @ 23:47 |
quote:Dat kan hoor ![]() Price for this life time experience is euro 350,- | |
LoggedIn | zondag 14 januari 2007 @ 00:20 |
quote:ik heb dat een keer gedaan, met stuntvliegtuig vliegen.. Verhaal vertel ik nogsteeds als binnenkomer ![]() ![]() | |
Vakkie_W | zondag 14 januari 2007 @ 18:44 |
Ik heb hem ook!!! | |
Vonkenboer | zondag 14 januari 2007 @ 22:29 |
quote:Zelfde probleem had ik ook, in Fs 2002 heeft hij die afwijking niet en ook in Fs X kan ik geen afwijking constateren; alleen in 2004 trekt de joystick bij mij ook ernstig naar rechts ![]() | |
Billy_Mack | zondag 14 januari 2007 @ 22:31 |
wat is die a321 een bitch om te landen zeg! | |
Billy_Mack | zondag 14 januari 2007 @ 22:32 |
echte mannen vliegen boeing! | |
Vakkie_W | maandag 15 januari 2007 @ 11:56 |
Waarom lijkt schiphol bij mij totaal niet? | |
LoggedIn | maandag 15 januari 2007 @ 13:31 |
quote:weet ik niet? weet je zeker dat je niet op iets anders staat..? ![]() | |
Repeat | maandag 15 januari 2007 @ 13:37 |
voordat ik een hoop moeite doe om dit spel in huis te halen, kan je er ook wat mee op een laptop? (zonder numpad dus?)![]() | |
Piles | maandag 15 januari 2007 @ 13:43 |
quote:Als je dan maar een joystick neemt, anders is het lastig ![]() | |
LoggedIn | maandag 15 januari 2007 @ 14:06 |
quote:zit er wel een beetje videokaart in dan? | |
Repeat | maandag 15 januari 2007 @ 14:11 |
quote:ja dat komt wel goed. ik ga het maar proberen met mn racestuurtje, is toch ook een soort joystick ![]() | |
Piles | maandag 15 januari 2007 @ 14:14 |
quote:Alles beter dan met het toetsenbord ![]() | |
MrX1982 | maandag 15 januari 2007 @ 18:11 |
Nu het niet meer zo stormt buiten zal ik mijn vliegtuig ook weer eens van stal halen ![]() Over wind gesproken. http://www.youtube.com/watch?v=zv2N1h368Zk ![]() | |
Piles | maandag 15 januari 2007 @ 18:47 |
quote:Mooi gemaakt hè ![]() Wat je al niet kan met FS ![]() | |
LoggedIn | maandag 15 januari 2007 @ 19:02 |
quote:heh.. Kewl hoor ![]() ![]() | |
MrX1982 | maandag 15 januari 2007 @ 19:03 |
quote:Ik land soms ook weleens in FS op die manier maar dan zonder de crosswind ![]() | |
MrX1982 | maandag 15 januari 2007 @ 19:12 |
quote:Het is mooi om te zien maar als je in dat vliegtuig zit denk je daar ongetwijfeld anders over ![]() Einde is wel super stoer als hij met vol vermogen omhoog gaat en de landing afbreekt. Wat een power hebben die machines. | |
Billy_Mack | maandag 15 januari 2007 @ 19:23 |
wat vaak gebeurt bij een crosswind landing, is dat men vraagt of passagiers aan een kant (links of recht) willen gaan zitten. men gaat dan vaak (half) op schoot bij elkander. hierdoor wordt de landing vergemakkelijkt. | |
Piles | maandag 15 januari 2007 @ 19:25 |
Volgens mij is het bovenstaande filmpje nep ![]() Ik kan ff geen bron vinden, maar volgens mij is het gemaakt met Flight Simulator ![]() | |
Repeat | maandag 15 januari 2007 @ 19:26 |
quote:lijkt me niet, want je moet gewoon in je gordel zitten voor het geval er iets gebeurt. | |
LoggedIn | maandag 15 januari 2007 @ 19:34 |
quote:Jah.. Go-Around's zijn leuk ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 16 januari 2007 @ 00:08 |
quote:Nep. Het ziet er toch aardig echt uit. En anders wil ik wel de specs van de computer weten waar dat op draait ![]() Onderstaande is wel nep. Sfeerimpressie van Denver international na mijn vlucht vanaf Las Vegas. Op weg naar de gate. ![]() | |
Hi_flyer | dinsdag 16 januari 2007 @ 00:17 |
MET progressive taxiing ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 16 januari 2007 @ 00:20 |
quote:Ik moest heel ver taxiën maar eigenlijk gebruik ik het altijd ![]() ![]() | |
Hi_flyer | dinsdag 16 januari 2007 @ 00:21 |
Doet iedereen hoor, ik zou ook niet weten hoe je anders al die banen uit elkaar moet houden. | |
Arnold_fan | dinsdag 16 januari 2007 @ 00:24 |
Leuk spel om af en toe te spelen, al zijn die jets wel moeilijk te bedienen ![]() | |
Piles | dinsdag 16 januari 2007 @ 00:25 |
Ik vind jets makkelijker dan props ![]() Maar dat ligt aan de AP denk ik ![]() | |
LoggedIn | dinsdag 16 januari 2007 @ 01:11 |
quote:er staan borden naast de 'weg', kaart dr bij (en af en toe ctrl+s) en je komt een heel eind ![]() | |
LoggedIn | dinsdag 16 januari 2007 @ 01:12 |
quote:Ik vond de FMC best pittig om te leren anders ![]() ![]() ![]() | |
Billy_Mack | dinsdag 16 januari 2007 @ 11:24 |
quote:dude dat is gewoon een echt filmpje ![]() ![]() dit kan met hevige crosswind, sterker nog; ik heb het in het echt nog wel eens extremer gezien (vrijwel haakse op de baan landend) | |
MrX1982 | dinsdag 16 januari 2007 @ 14:58 |
quote:Vaker spelen. Het is een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Of je bent misschien geen geboren piloot ![]() | |
Repeat | donderdag 18 januari 2007 @ 16:44 |
ok vliegen met het toetsenbord is godsonmogelijk. het duurt veels te lang voordat ie reageert, waardoor je dus veels te veel stuurt, moet je weer comenseren, ga je overcompenseren. Vreselijk. Straks eens met mn stuurtje proberen ![]() | |
LoggedIn | donderdag 18 januari 2007 @ 17:44 |
quote:idd.. met cessna's is het nog wel te overleven, maar met jets lukt dat echt neit meer ![]() | |
Repeat | donderdag 18 januari 2007 @ 17:46 |
mij lukt het met cessna's ook niet ![]() nouja, ik heb een beechcraft gevlogen, dat vind ik leuke propvliegtuigen, maar dan slinger je al als een malle heen en weer... | |
LoggedIn | donderdag 18 januari 2007 @ 18:00 |
quote: ![]() en met stuurtje? | |
Vakkie_W | donderdag 18 januari 2007 @ 18:00 |
Sturen met de muis gaat mij super af! | |
LoggedIn | donderdag 18 januari 2007 @ 18:14 |
quote:is iig beter dan het toetsenbord ![]() | |
MrX1982 | donderdag 18 januari 2007 @ 19:42 |
Ik ga eens even kijken of ik met deze storm kan opstijgen en weer landen op Schiphol ![]() | |
Repeat | donderdag 18 januari 2007 @ 20:24 |
quote:gaat prima, pedalen voor omhoog omlaag, stuur voor de ailerons ![]() Enige wat ik doe is opstijgen, kort bochtje maken en weer landen, of opstijgen, op mn kaart een ander vliegveld zoeken, daar op het oog heenvliegen en landen. Ik snap geen hol van die navigatie ofzo, dus dat is wel jammer, kan je toch niet echte vluchten maken... | |
LoggedIn | donderdag 18 januari 2007 @ 20:35 |
waar vlieg je dan mee? | |
LoggedIn | donderdag 18 januari 2007 @ 20:36 |
quote:kan FS wel 50kts wind? ![]() | |
Repeat | donderdag 18 januari 2007 @ 20:44 |
quote:net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed. | |
LoggedIn | donderdag 18 januari 2007 @ 21:42 |
quote:ahja.. ik vloog vroeger ook liever props ![]() ![]() Tegenwoordig vlieg ik eigenlijk alleen nog maar in de 747-400, en af en toe die Extra 300S als ik zin heb om ff te fucken ![]() ![]() | |
MrX1982 | donderdag 18 januari 2007 @ 23:32 |
quote:Ik had net tijdens mijn vlucht van Schiphol naar Heathrow 99kts aan wind in de lucht ![]() | |
Repeat | donderdag 18 januari 2007 @ 23:32 |
quote:snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht? zo doe ik het ![]() | |
MrX1982 | donderdag 18 januari 2007 @ 23:35 |
quote:Ik vlieg met een flight plan die ik van te voren aanmaak. Ik snap de navigatie wel. Snap je hem niet? | |
Repeat | donderdag 18 januari 2007 @ 23:39 |
nee, geen idee ![]() | |
MrX1982 | donderdag 18 januari 2007 @ 23:48 |
quote:Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc. Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint. Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen. | |
Repeat | donderdag 18 januari 2007 @ 23:49 |
quote:ik zal het morgen eens proberen. Heb veel fs2004 gespeeld, dus de vliegtuigen zelf ken ik wel, alleen navigeren was ik nooit aan begonnen ![]() | |
Billy_Mack | donderdag 18 januari 2007 @ 23:50 |
quote:heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxen ![]() | |
MrX1982 | donderdag 18 januari 2007 @ 23:58 |
quote:Het is de moeite waard om je erin te verdiepen. Je kunt tijdens de vlucht lekker achterover leunen terwijl het vliegtuig onder controle is van de AP met de verschillende waarden die je hebt ingesteld. quote:Precies. Waar komt dat ontzag voor piloten nog vandaan. Het zijn de computers die het hem doen ![]() | |
Fillipe | vrijdag 19 januari 2007 @ 00:04 |
Navigeren is vrij makkelijk, als je met een 737-800 of met een 747-400 gaat vliegen en je gaat zeg maar vluchten van 3 kwartier + maken. Dan moet je kiezen voor IFR en dan High Altitude Airways. Op deze manier leidt de ATC van FS je door de hele vlucht heen. En dan bedoel ik; - Cleared om te taxi'en. - Wat je departure runway is. - Cleared ja/nee om op te stijgen. - Welke hoogte je moet gaan vliegen. (stijgen/dalen) - Welke koers (heading/HDG) je aan moet houden. - Wanneer je de daling in moet zetten. - Wat je arrival runway is. - Wanneer je ILS het overneemt. - Naar welke gate je uiteindelijk moet taxi'en. Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit ![]() Oftewel, de ATC neemt steeds radiocontact met je op en verwijst je over hoe/wat in de lucht en op de grond. Zo kom je perfect in de buurt van je bestemming, en moet je de kist op het laatst alleen nog maar of op handje of op de ILS zien te landen. Vrij simpel, paar keer oefenen en het lukt wel. Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb. | |
Repeat | vrijdag 19 januari 2007 @ 15:54 |
quote:ik snap het idee, net even geprobeerd. Bij het opstijgen zei ie ook: climb and maintain 8000 ft. Ik dat dus doen, maar daarna hoor ik niks meer ![]() ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 19 januari 2007 @ 16:02 |
quote:FL8000 lijkt me wat hoog ![]() FSX begin ik nieteens aan, blijf gewoon lekker bij FS2004 ![]() Ik heb nu ook eindelijk FS2Crew voor de PMDG747.. is echt gaaf ![]() | |
Repeat | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:15 |
zo net nog maar eens geprobeerd, en idd, ifr en high altitude airways ging prima. Met de airbus schiphol - charles de gaulle gedaan. Enige kutte was het laatste stukje, ik kreeg door dat ik approach mocht doen en toen moest ik het zelf maar uitzoeken, vliegveld bleek links van me te liggen. Moest ik em op het oog mikken, want dat ils snap ik ook geen hol van... Wel jammer, want dit is de neppe manier, geen enkele piloot komt er bij zn approach achter dat het vliegveld links ligt en dat ie zelf maar moet bijsturen en landen ![]() | |
boem-dikkie | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:16 |
Mijn moeder wil ook zo'n soort spel, is dit er eventueel ook voor de PS2 , anders is mn pc de hele tijd bezet straks ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:29 |
quote:In principe krijg je bij een IFR vlucht gewoon directies van de ATC, tot ze op een gegeven moment roepen dat je moet alignen met de ILS en daarop moet landen. Je kan ook VFR landen, waarbij het dus wel op het blote oog gaat. Maar dat moet je alleen doen als je weet waar je bent en waar je heen moet; als je eerst moet zoeken naar het vliegveld en dan maar de 1e runway pakt die je ziet werkt het niet natuurlijk ![]() | |
Repeat | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:31 |
ze zeiden wel expect ils ofzo, maar daarna niks meer van gehoord? hoe doe ik dat dan, landen met ils? ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:32 |
ILS werkt btw vrij simpel. Je moet in FS of op een chart even opzoeken wat de ILS frequentie is van de runway waar je op moet landen. Die vul je in bij je NAV radio's. Vervolgens stel je de juiste course in (die je op dezelfde plek kan vinden), en dan kan je een mooie landing maken ![]() | |
junkiexp | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:34 |
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen? | |
LoggedIn | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:37 |
quote:Niet recht voor je, maar je hoeft geen bocht om te draaien om in de goeie richting uit te komen. Dat is iig wat ik ervan begrijp.. Met Radar Contact ATC krijg ik gewoon de route die ik moet vliegen ipv een vage omschrijving ![]() | |
TC_Artemis | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:42 |
quote:Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen. Dán wordt het pas leuk ![]() | |
Repeat | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:47 |
quote:dat had ik dus ook, hij zei straight in, maar toen ik een aanwijzing vroeg bleek het vliegveld op 10 uur te liggen. Toen even op de kaart opgezocht waar mn landingsbaan lag en er op het oog heengevlogen. Kreeg trouwens 9L, landingsbaan van 100 meter lang, lekker is dat, met een dikke airbus ![]() | |
Billy_Mack | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:48 |
quote:straight in betekent gewoon dat de runway in de globaal dezelfde richting ligt als jij vliegt | |
Repeat | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:48 |
quote:Doet ie het dan automagisch? Of moet ik dan mikken ahv die pijltjes bij mn instrument met horizon? | |
LoggedIn | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:48 |
quote:Ze kunnen beter eerst oefenen met ILS approaches en 'gewoon vliegen', voor we ze aan het werken zetten met SIDSTARs en de FMC ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:49 |
quote:het leukste (en leerzaamste) is om zelf te mikken, maar het kan vaak ook automatisch (maar automatisch landen gaat dus niet vanzelf ![]() | |
MrX1982 | zaterdag 20 januari 2007 @ 00:47 |
quote:Dat klinkt ingewikkeld. Mijn FSX navigatie is wel redelijk denk ik. Wat je hierboven noemt kan altijd later wel komen. Eerst het vliegen opzich goed onder de knie krijgen met meer dan alleen de Bombardier waar ik nu telkens mee vlieg. Ik probeerde net even een lesson te nemen met een Boeing 737 maar dat is vrij moeilijk zeg. Vooral het pitchen is lastig ![]() Kortom er valt nog veel te leren. | |
Fillipe | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:20 |
ILS landen is niet al te moeilijk hoor ![]() Je nadert het vliegveld, je krijgt je arrival runway te horen van de ATC. Wat je nu moet doen is de map in FSX openen. En op zoek gaan naar de ILS frequentie van de door jou toegewezen runway. Je zoekt het vliegveld op, gaat met je muis over wat runways heen totdat je de goede runway hebt gevonden, en dan komt er een informatieballonnetje te staan met de ILS frequentie. Deze frequentie onthoud je of schrijf je op. Je gaat weer verder vliegen, en je vult de frequentie in bij NAV 1 van je radiostack. Vervolgens activeer je hem, en je bent all set. Als je nu bijna bij het vliegveld bent, hoor je als het goed is dat je ILS localized is. Je hoort een paar piepjes om de zoveel seconden. Als de ATC je nu 'losslaat' druk je de heading knop uit in de cockpit en activeer je de approach knop. Op deze manier onderschept je vliegtuig de ILS en zal die zorgen dat je precies recht voor de runway beland in een automatische glideslope. Hij zal de daling dus ook verzorgen tot aan de runway. Zorg er wel voor dat je de snelheid aanpast, ik hou altijd 175 knots aan met eeen 737. Als je te hard vliegt kan je vliegtuig de ILS niet goed uitvoeren! Landing hou ik altijd 155 knots aan. Ligt ook aan de wind. Dit is het in een notendop, snel getypt, kunnen fouten inzitten. Oefenen, oefenen, oefenen. Freq. opzoeken, invullen, activeren, landen maar. | |
MrX1982 | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:26 |
Ik hoor nooit piepjes of de melding ILS localized. Terwijl ik de ILS frequentie wel in mijn NAV1 zet en activeer en een lijn zie in het scherm van de runway en je positie tov van die runway. Kan het zijn dat je de ILS frequentie mist als je te hoog of te laag vliegt? | |
-Jewcookie- | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:33 |
Weet iemand of het mogelijk is om een dedicated server te draaien voor FS-X. Ik kan er nergens iets over vinden. En de game starten op mijn server om vervolgens een server te maken lukt ook niet aangezien FS niet wil starten via remote desktop. (server staat verstopt zonder monitor) | |
LoggedIn | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:56 |
quote:Je moet wel binnen een bepaalde straal van het vliegveld zijn om em te kunnen ontvangen, maar in de hoogte maakt dat niet zoveel uit | |
MrX1982 | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:59 |
quote:Hmm vreemd dat het mij dan nog nooit gelukt is. Ik zal zo eens even kijken wat ik verkeerd doe. | |
Repeat | zaterdag 20 januari 2007 @ 15:09 |
quote:je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken? en als ik het doe zoals jij zegt, dan kan ik verder de controls loslaten en landt ie vanzelf? | |
LoggedIn | zaterdag 20 januari 2007 @ 16:17 |
quote:de heading moet je invoeren als course, dat is de richting waarop je wil landen | |
Fillipe | zaterdag 20 januari 2007 @ 18:28 |
quote:Bijna bij elk groot vliegveld heb je runways met ILS frequenties. De course is de richting waar je wilt landen. Als je de map opent in FSX en naar je arrivel runway gaat en de ILS freq. opzoekt zie je daar ook de course (vd. runway) staan. Deze kan je ook invullen in de cockpit. Als de ATC je de opdracht geeft om te localizen op de ILS, dan zet je de heading uit, en klik je de approach knop in. Aangezien die anders de heading blijft volgen en niet de ILS onderschept. Als je de ILS van je runway goed hebt ingevoerd, en je hoort hem piepen, dan druk je dus de approach knop in, en dan zal je zien dat je vliegtuig automatisch naar de richting van je runway vliegt. Tevens zal die een geleidelijke daling in gaan zetten. Dit is de glideslope. Meestal laat ik hem lekker op de automatische piloot vliegen als ik ILS localized ben, en haal hem er op het laatst eraf als ik recht voor de baan zit en als ik de runway in sight heb. Dan zet ik de automatische piloot uit, en land ik hem zelf op het handje. Waar je rekening mee moet houden is dat je snelheid van het vliegtuig moet minderen, als je actief op de ILS bent. Anders onderschept die hem wel, maar ga je simpelweg te hard om hem goed uit te laten voeren. Ik hou dan ook meestal 180 aan als ik net op de ILS zit, en verminder deze tot uiteindelijk 150/155 kts om mee te landen. TIP: Als ILS landen nou nog niet helemaal lukt maar de rest van de vlucht gaat goed totdat je dus in de buurt ben van het vliegveld en de ATC je opdracht geeft te localizen... Sla de vlucht dan even op in FSX en oefen dat laatste stukje dan alleen maar. Dus nogmaals, al tijdens de daling je snelheid verminderen, flaps gebruiken, ILS invullen/activeren, wachten todat ATC toestemming geeft, heading uit, approach knop in... en landen maar... Mocht je eenmaal zo ver zijn, en je hebt de runway recht voor je, dan kan je aan de lampjes zien hoe je op de glideslope zit tov de runway: ![]() ![]() | |
TC_Artemis | zondag 21 januari 2007 @ 13:26 |
Volgensmij was het wit onder rood, dan ben je dood ![]() En t/m 8 mijl uit mag je 180 knopen gaan, en onder de 8 mijl moet je je FAS ( Final approach speed ) aanhouden vanwege separatie, MITS de atc je geen andere instructie geeft. | |
nubie | zondag 21 januari 2007 @ 23:11 |
![]() tvptje ![]() | |
MeScott | maandag 22 januari 2007 @ 17:38 |
quote:Ik vlieg ook met een Bombardier en ik las hier voor het eerst hoe het vrij vliegen een beetje leuk te maken is zonder dat je er heel veel kennis van nodig hebt. Ik taxi nu dus naar de runway, stijg op volgens instructies maar dan komt het: een bocht naar rechts maken zodat ik op 100 graden kom te vliegen... In een Bombardier zie ik echter nergens een schermpje die aangeeft in welke heading ik nu vlieg en hoe ik zou moeten gaan vliegen om de juiste heading te krijgen. Wat mis ik of zie ik over het hoofd ? | |
Repeat | maandag 22 januari 2007 @ 19:58 |
wat ik trouwens ook niet snap aan die headings.... ze geven je een heading op, maar als je parallel aan de route zit volg je de goede heading, maar zit je toch helemaal naast de "goede lijn". Als je bv heel laat pas je koers aanpast, of juist heel vroeg. Op welk moment moet je dit nu doen? | |
LoggedIn | dinsdag 23 januari 2007 @ 08:17 |
quote:als je te lang wacht worden ze vanzelf boos. Als je het te vroeg doet krijg je vanzelf een corrigerende heading | |
Billy_Mack | dinsdag 23 januari 2007 @ 09:04 |
quote:sexy geilie!!!! waar haal je die 787 vandaan?!?!!?!? | |
nubie | woensdag 24 januari 2007 @ 20:38 |
quote:Het is een 787 van abacus ![]() *tip nieuwsgroepen | |
Secretus | woensdag 24 januari 2007 @ 20:46 |
Ergert niemand zich trouwens, net zoals mij, aan de -in mijn ogen dan- gefaalde grappen die die instructeur de hele tijd zit uit te kramen ? ![]() | |
IbeBen | vrijdag 26 januari 2007 @ 15:58 |
Hmm ok, klinkt als best een leuk spelletje, al kan ik er uiteraard niets van ![]() | |
Billy_Mack | vrijdag 26 januari 2007 @ 16:03 |
heeft iedereen hier ook zo'n hekel aan die airbus 320?!?!?! het kreng is slecht bestuurbaar, reageert traag, heeft een kutterige AP en is onrealistisch snel! | |
Sjonnjoop | vrijdag 26 januari 2007 @ 16:36 |
Vlieg zelf heel vaak fokker 70/100, gaat echt super lekker http://fokker.avsim.net/F70100.htm | |
Hi_flyer | vrijdag 26 januari 2007 @ 16:36 |
quote:Typisch Amerikaans ja ![]() ![]() | |
Sjonnjoop | vrijdag 26 januari 2007 @ 17:23 |
Ik heb ook ergens een gratis NL pack gedownload en wat me net pas opviel, bij het parkeren aan de gate werken die bordjes die normaal aan de gate hangen a la in de wasstraat ook nog ![]() ![]() | |
Fatihtjuh | dinsdag 30 januari 2007 @ 21:54 |
Zal dit runnen op een Core 2 Duo 2.16ghz, Ati x1600 256mb, 1GB ram? | |
Piles | dinsdag 30 januari 2007 @ 22:16 |
quote:Ja ![]() Ik weet niet op welke settings, maar ik zou zeggen: probeer de demo ![]() | |
Fillipe | vrijdag 2 februari 2007 @ 11:26 |
Zo, mijn nieuwe systeempje is besteld. Mét directX 10 kaart: Asus 8800 GTS 640 MB PCI Intel Core 2 Duo E6400 2 GB DDR2 geheugen Kan ik weer vliegen! [ Bericht 14% gewijzigd door Fillipe op 02-02-2007 11:32:08 ] | |
LoggedIn | vrijdag 2 februari 2007 @ 12:19 |
quote:geen moederbord? ¤? ![]() | |
Fillipe | vrijdag 2 februari 2007 @ 12:21 |
quote:Nee m'n geld was op ![]() SPOILEREn ik kom op 1228,- uit. (Norrod) Videokaart, HD, geheugen, proc, moederbord, cooler, voeding... [ Bericht 8% gewijzigd door Fillipe op 02-02-2007 12:26:32 ] | |
MrX1982 | vrijdag 2 februari 2007 @ 12:24 |
Ik ben benieuwd hoe FSX draait met een Directx 10 kaart. Maak je tzt screenshots? ![]() | |
Fillipe | vrijdag 2 februari 2007 @ 12:25 |
quote:Uiteraard, dan ben ik nu wel verplicht ![]() | |
MrX1982 | vrijdag 2 februari 2007 @ 12:30 |
quote:Vol verwachting klopt ons hart. Ik ben wel benieuwd of het echt zo mooi is als MS wil doen geloven. Nadeel is als het echt zo mooi is dat ik ook een DX10 kaart wil ![]() | |
Arnold_fan | vrijdag 2 februari 2007 @ 12:58 |
quote:Ga maar vast sparen...... | |
Derice | vrijdag 2 februari 2007 @ 13:07 |
Een DX10 kaart heb je op dit moment nog geen reet aan. Er zijn geen Nvidia drivers voor (geen WHQL althans) en FS-X is nog NIET compliant met DX10. Dat komt past als de patch uit is. Eerder niet. | |
LoggedIn | vrijdag 2 februari 2007 @ 13:09 |
quote:tering.. dat je het er voor over hebt ![]() ![]() maar goed, als je het zaakje eenmaal in je kast hebt hangen, ben je er wel erg blij mee natuurlijk ![]() Ik heb een jaar terug oid een P4 erin gehangen.. Daarvoor deed ik het nogsteeds met mn 1800+ ding ![]() ![]() ![]() | |
Derice | vrijdag 2 februari 2007 @ 13:25 |
Ik heb FS hier op draaien. FS2004 gaat helemaal soepel, FSX heeft nog wel wat hardware upgrades nodig voordat het helemaal goed werkt. Of ze moeten gewoon een keer multi core support ondersteunen in FS. Mainboard: ASUS P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box CPU Cooler: Zalman CNPS9500-AT S775 RAM: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX - dual Channel HDD1: Western Digital 36GB Raptor 10.000 rpm SATA HDD2: Western Digital 80GB 7200 rpm SATA HDD3: Western Digital 150GB Raptor 10000 rpm SATA FDD1: Sony 1,44MB DVD-ROM: Plextor PX-130A DVD-RW: Plextor PX-716A Soundcard: Creative Labs X-Fi XtremeGamer 7.1 OEM Videocard: XFX PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI/HDTV Networkcard: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller Scanner: Hewlett Packard 5200C Joystick: Logitech Wingman Extreme Digital 3D Mouse: Logitech MX510 Optical Mouse Screen: ADI A715 17" TFT 1280x1024 Keyboard: Microsoft Natural Elite USB Tower: Mycom Fullsize ATX High End PSU: Coolermaster iGreen 600W | |
Fillipe | vrijdag 2 februari 2007 @ 13:48 |
quote:Klopt, maar die patch was toch aangekondigd zodra Vista op de markt verschijnt? Dus ik denk dat we daar niet al te lang meer op hoeven te wachten. Het komt er sowieso aan, kwestie van wanneer. | |
Fillipe | vrijdag 2 februari 2007 @ 13:52 |
quote:Tsja het is echt een laatste upgrade voor een hele lange tijd. En inderdaad zit het eenmaal, kan ik er lang mee en heb ik er veel lol mee ![]() | |
Fillipe | vrijdag 2 februari 2007 @ 13:54 |
quote:Tering, jouw processor is nog beter dan diegene die ik nu ga bestellen en jij gaat me doodleuk vertellen dat het met deze config, nog steeds niet perfect draait? ![]() Ik zou niet weten wat je op dit moment voor een véél beter systeem kunt aanschaffen. | |
smash789 | donderdag 22 februari 2007 @ 11:42 |
Kan iemand mij vertellen waar en welke patch(es) ik moet downloaden om FSX een beetje fatsoenlijk te laten lopen? | |
Hi_flyer | donderdag 22 februari 2007 @ 21:21 |
Twee gigabyte heb je duidelijk nodig. Sinds kort heb ik er een GB bij zitten en met een beetje redelijk detail gaat het geheugengebruik al snel naar anderhalf GB. Met name het laden gaat heeeeeel veel sneller. | |
smash789 | donderdag 22 februari 2007 @ 21:31 |
Wat een kutprogramma is het eigenlijk man... Multiplayer krijg ik ook al niet aan de praat. Prutsers bij Microsoft. | |
Arnold_fan | vrijdag 23 februari 2007 @ 08:12 |
quote:Dan zullen ze een patch uit moeten brengen, als het hier niet op loopt loopt het nergens op ![]() Tevens verkapt kijk mij eens pimpen met mijn pc post ![]() | |
Fillipe | vrijdag 23 februari 2007 @ 11:40 |
quote:Ach met FSX is dat wel een onderwerp wat erbij past aangezien het extreem veel vergt van je pc. | |
smash789 | vrijdag 23 februari 2007 @ 12:14 |
Dankzij extreem slecht programmeren ![]() | |
Vonkenboer | donderdag 8 maart 2007 @ 15:29 |
Goed ben al een tijdje aan het rommelen met FS 2004 (Heb nu eindelijk werkende AI vliegtuigen die ook nog realistisch reageren enzo ![]() Alleen ik heb één probleem en dat is dat mijn progressive taxien het niet meer doet (dat pijltje wat wijst waar je heen moet taxien. Het heeft heel lang wel gefunctioneerd zoals het moet werken maar als ik nu met ATC progressive taxien aan zet zie ik dat pijltje niet meer verschijnen ![]() Heeft iemand nog suggesties waar dat aan liggen kan want zo wordt het wel erg moeilijk op schiphol je plek te kunnen vinden ![]() ![]() | |
markiemark | dinsdag 27 maart 2007 @ 21:59 |
Heej ik wil FSX gaan spelen, heb opzich een pc die dat aan moet kunnen, maar wil een nieuwe betere videokaart, want die is niet zo snel in mijn pc. Hier zijn mijn specs AMD 64 X2 3800 1024mb (wordt ook uitgebreid) ASUS A8N SLI Premium 1x SATA 320 GB hd 1x SATA 500 GB hd ASUS ATI RADEON X800 GTO Welke videokaart raden jullie me nu aan voor een eurootje of 250/300? Het mag een PCI-e kaart zijn, dat kan in mijn pc.. | |
markiemark | woensdag 11 april 2007 @ 20:46 |
schopje?! | |
Drifter__ | zaterdag 14 april 2007 @ 14:03 |
quote:Geforce 8800GTS 320MB > 275eur | |
LoggedIn | zaterdag 14 april 2007 @ 17:07 |
ik heb echt al maanden niet meer gespeeld ![]() | |
Drifter__ | zaterdag 14 april 2007 @ 17:11 |
Ik speel ook heel weinig....dit terwijl ik FS2004 al heb sinds ie uit was ![]() Maar heb net pas ontdekt hoe je ILS kunt landen en dat dankzij Fillipe ![]() ![]() ![]() | |
Sjonnjoop | zaterdag 14 april 2007 @ 19:42 |
quote:Is best stoer, ik wist ook niet hoe dat werkte ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 14 april 2007 @ 21:03 |
Dan moet je de wind eens zo instellen dat ie op 500 voet ineens van tegenwind in rugwind verandert. Dan krijg je het windsheer effect, bekend van de Faro-ramp (Martinair). Potseling wordt je airspeed 100 knopen lager. Probeer je daar maar eens uit te redden met een jumbo. ![]() All hands on deck. | |
Drifter__ | zaterdag 14 april 2007 @ 21:08 |
Jammer dat de ATC zo verrot is ![]() Ik zo op final voor 27 (EHAM) , zie ik een Marokkaanse 737 ook op final voor 27 ![]() ![]() ![]() | |
ryangozer | zondag 15 april 2007 @ 11:15 |
http://www.youtube.com/watch?v=WfQXnYKscB8&mode=related&search= hihi mooie vluchtjes ![]() | |
smash789 | zondag 15 april 2007 @ 12:22 |
quote:Je moet dan in zo'n geval zelf de go-around in he. Maar ja, ATC is niet het enige wat slecht is in Flightsimulator ![]() | |
MLPValley | zondag 15 april 2007 @ 12:23 |
quote: ![]() | |
smash789 | zondag 15 april 2007 @ 12:25 |
quote:Wat een prutser in die eerste ![]() | |
ryangozer | zondag 15 april 2007 @ 12:48 |
quote:daar kunnen ze dus niks aan doen, ze gaan zo schuin om ondanks de zijwinden toch te kunnen landen, altans, dat proberen ze ![]() | |
Drifter__ | zondag 15 april 2007 @ 15:33 |
quote:Oooww, dat wist ik dus niet ![]() | |
Drifter__ | zondag 15 april 2007 @ 16:09 |
Welke traffic packs heb je allemaal? Ik heb alleen die van Project AI, maar die vind ik vrij gaar... Zijn er Project AI updates? Of zijn er betere packs ? | |
Vonkenboer | zondag 15 april 2007 @ 18:01 |
quote:http://www.world-of-ai.com/ Vind ik kwalitatief wat beter; al gaat die ook wel eens gigantisch onderuit bij het geven van Go Arounds op vliegvelden ![]() Wil je landen op Twenthe zit er aan de andere kant een F16 ook op final; vlieg je daar met je cesnatje ![]() | |
smash789 | maandag 16 april 2007 @ 09:07 |
quote:Dat snap ik ook wel, maar het geslinger van die eerste gast heeft 0,0 nut. Laat alleen maar zien dat ie de boel niet onder controle heeft. | |
Drifter__ | dinsdag 17 april 2007 @ 19:14 |
Is er geen freeware ATC die beter is dan de default ? Die is echt verrot zegt, vertelt je b.v veels te laat dat je moet dalen naar 2000ft.... | |
smash789 | woensdag 18 april 2007 @ 10:21 |
Ik weet eigenlijk niet of X-Plane ATC heeft. Anders zou je die eens moeten gaan spelen. X-Plane is vele malen realistischer dan Flightsim. | |
Poepoog | woensdag 18 april 2007 @ 10:26 |
tvp | |
Drifter__ | donderdag 19 april 2007 @ 19:40 |
Welke camera-programma's kan je gebruiken om door je Virtual Cabin te lopen ? Ik heb F1View geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat... | |
markiemark | vrijdag 20 april 2007 @ 12:03 |
quote:Waarom die? | |
Drifter__ | vrijdag 20 april 2007 @ 13:34 |
quote:Zeer goede kaart, google eens ![]() | |
nubie | zaterdag 21 april 2007 @ 20:21 |
quote:active camera | |
MeScott | woensdag 25 april 2007 @ 17:24 |
Ik heb een boek van Flight Simulator gekocht (Leren vliegen met Flight Simulator X van Floris Wouterlood) en daarin staat het volgende:quote:Dit heb ik gedaan quote:Dit laatste gebeurt echter niet. Er staat een plaatje in het boek van hoe de ADF-eenheid in de Radio Stack en de transponder ingesteld moet worden, deze staan naar mijn weten goed. (Er werd gezegd dat de transponder op 1200 moet staan en de radiokompaseenheid op 348 kHz, Mason County. Dit heb ik gedaan). Is er iets dat ik over het hoofd zie waardoor de aanwijzer niet gaat draaien ? | |
Nieuwschierig | maandag 30 april 2007 @ 17:41 |
quote:Zit je wel op het goede vliegveld? | |
DonSauza | donderdag 17 mei 2007 @ 15:02 |
Als je in flight simulator x in de moeilijkste stand een vliegtuig goed kan besturen met stuurknuppel en gas/rem etc. Is diegene in staat om in het echt ook een vliegtuig te besturen? En dan doel ik niet op het vlekkenloos vliegen maar dat hij vliegtuig iig heel aan de grond komt en dat hoeft niet super mooi, maar dat er geen doden vallen. Kan dat? | |
Piles | donderdag 17 mei 2007 @ 15:06 |
Hangt er vanaf of je weet hoe de radio werkt denk ik. In FS gebruik je je toetsenbord / joystick voor bepaalde besturingen, terwijl je die in het echt waarschijnlijk niet goed weet te vinden. Als je dan contact hebt met bijvoorbeeld de verkeerstoren kan het wel denk ik, omdat diegene daar je dan kan vertellen waar alles zit en wat je moet doen. Maar zonder niet lijkt me (of je moet veel geluk hebben) ![]() Ik zou het toch wel eens willen proberen ![]() | |
DonSauza | donderdag 17 mei 2007 @ 15:08 |
Naja ik dacht dus laatst. Stel je voor er gebeurd iets in de lucht waardoor iemand het stuur moet overnemen. Accuut zijn alle piloten in dat toestel dood door een hartaanval ofzo. En jij bent diegene die al heel wat vlieguren heeft gemaakt met flight simulator en je engels is uitstekend. Ik denk dat je dan een heel eind kunt komen ![]() | |
__Saviour__ | donderdag 17 mei 2007 @ 15:13 |
quote:Je weet dat sinds 9/11 dit soort vragen erg verdacht zijn he? | |
Sjonnjoop | donderdag 17 mei 2007 @ 15:15 |
quote:Je zal best ver komen, alleen heb je de factor jezelf + 200 < man achterin en jij bepaald leven of dood ![]() ![]() | |
DonSauza | donderdag 17 mei 2007 @ 15:19 |
quote:Haha ze komen maar langs, als ze zoiets al verdacht vinden... ![]() | |
LoggedIn | donderdag 17 mei 2007 @ 15:24 |
quote:? ![]() ![]() | |
Piles | donderdag 17 mei 2007 @ 15:26 |
quote:Ik niet ![]() | |
LoggedIn | donderdag 17 mei 2007 @ 15:40 |
het enige wat misschien lastig is, is dat de FMC niet geheel identiek zal zijn aan die in FS. En da's toch wel zo handig voor de navigatie ![]() ![]() | |
DonSauza | donderdag 17 mei 2007 @ 16:28 |
Poeh nu moet je niet met moeilijke woorden gaan strooien want ik ben een leek op het gebied van vliegen en vliegspellen. Deze vraag kwam toevallig in mij op en ik dact dat dit wel de juiste plaats was om een antwoord te vinden. | |
Drifter__ | donderdag 17 mei 2007 @ 21:40 |
Volgens mij moet het wel lukken ![]() ![]() Beter een poging om te overleven dan sowieso dood toch ![]() | |
TC_Artemis | donderdag 17 mei 2007 @ 22:20 |
Alsof de verkeersleiding precies weet hoe zo'n kist in elkaar zit, lol. | |
Piles | donderdag 17 mei 2007 @ 22:23 |
quote:Ik denk dat er in zo'n geval heeeel snel een gezagvoerder in de toren zit ![]() | |
DonSauza | donderdag 17 mei 2007 @ 23:36 |
Ha vet jongens! Lijkt me echt strak als je dan zo'n kist aan de grond kunt zetten! | |
Drifter__ | donderdag 17 mei 2007 @ 23:43 |
Hij komt sowieso op de grond terecht..... ![]() De vraag is of hij daarna nog kan vliegen ![]() | |
DonSauza | donderdag 17 mei 2007 @ 23:45 |
Hahaha scherp! | |
DonSauza | vrijdag 18 mei 2007 @ 00:47 |
http://www.youtube.com/profile?user=MoGas1 Deze gast is fucking goed en zelf ook piloot. Check die filmpjes van hem op YouTube! | |
nubie | vrijdag 18 mei 2007 @ 02:44 |
quote:Wat een newbie ![]() Maakt nogal veel fouten en kan niet tegen kritiek van anderen. | |
TC_Artemis | vrijdag 18 mei 2007 @ 09:27 |
quote:Ik denk het niet ![]() | |
Drifter__ | vrijdag 18 mei 2007 @ 13:40 |
quote:Waarom niet ? ![]() | |
DonSauza | vrijdag 18 mei 2007 @ 13:50 |
quote:Ik denk wel zeker dat hij beter vliegt als jou! | |
nubie | vrijdag 18 mei 2007 @ 15:16 |
quote:En waar baseer je dat op? ![]() Maar goed, verdedig deze brokkepiloot maar ![]() ![]() ![]() | |
DonSauza | vrijdag 18 mei 2007 @ 16:03 |
Heeft iemand hier ook een demo van FS2002 of 2004? Lijkt me wel eens grappig om te proberen. | |
Drifter__ | vrijdag 18 mei 2007 @ 16:55 |
Bestaat niet volgens mij.. Nieuwsgroepen / torrents enzo ![]() | |
TC_Artemis | zaterdag 19 mei 2007 @ 10:51 |
quote:Aangezien ze uberhaupt niet geauthoriseerd zijn bij de LVNL binnen te komen. | |
Drifter__ | zaterdag 19 mei 2007 @ 12:13 |
Ze zullen heus wel een uitzondering maken, dude het is een noodgeval ![]() | |
TC_Artemis | zaterdag 19 mei 2007 @ 18:25 |
quote:Met de terugkijk op 9/11 worden tegenwoordig geen uitzonderingen meer gemaakt in de luchtvaart ![]() | |
Drifter__ | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zomaar wat screens ![]() Landing @ Ibiza ![]() | |
DonSauza | dinsdag 12 juni 2007 @ 13:19 |
gaaf! | |
Unhuman | woensdag 13 juni 2007 @ 16:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu doen ze het hopelijk wel ![]() [ Bericht 89% gewijzigd door Unhuman op 13-06-2007 16:54:16 ] | |
Piles | woensdag 13 juni 2007 @ 16:33 |
Allemaal kikkers ![]() ImageShack is geblokkeerd op FOK!, zet ze ff ergens anders op ![]() | |
DonSauza | woensdag 13 juni 2007 @ 17:16 |
Zo! dat is mooi scherp beeld! | |
Drifter__ | donderdag 14 juni 2007 @ 18:21 |
Ik wil graag leren hoe ik die FMC moet programmeren, iemand die weet waar ik een Nederlandse tutorial kan vinden ???? ![]() | |
ryangozer | donderdag 14 juni 2007 @ 21:26 |
Ik zag laatst in de winkel een duurdere versie van dit spel, ookal is de standaard versie al superduur, wat krijg je extra bij die speciale editie? | |
Unhuman | donderdag 14 juni 2007 @ 21:54 |
http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/product_info.html![]() | |
Drifter__ | vrijdag 15 juni 2007 @ 13:00 |
quote:Gevonden ![]() http://www.fsfan.nl/Diversen/hint%20en%20tips.html | |
Piles | zaterdag 7 juli 2007 @ 23:36 |
Even een schop hier. Ik ben gisteren weer begonnen, en ik kan het nog ![]() Mên, wat is dat spel verslavend ![]() | |
Drifter__ | zaterdag 7 juli 2007 @ 23:40 |
Ik deed net nog een vluchtje Groningen > Amsterdam.....met een 747 ![]() Wel netjes uitgevoerd en geland op de Buitenveldertbaan ![]() | |
Piles | zaterdag 7 juli 2007 @ 23:41 |
quote:Ik doe meestal Brussel - Amsterdam ![]() En dan extreem slecht weer ofzo ![]() | |
Fillipe | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:21 |
quote:Ehrm okay, jij gaat meer voor de arcade aspecten zie ik ![]() | |
TC_Artemis | dinsdag 17 juli 2007 @ 22:48 |
quote:De manual van stefan kok is goed, google er even op los. Anders heb ik nog wel een goeie engelse manual over FMC progging. | |
Fillipe | woensdag 18 juli 2007 @ 13:23 |
quote:Netjes, ik wil die livery eigenlijk ook even voor in FSX. | |
nubie | zondag 22 juli 2007 @ 02:46 |
Heb zojuist TNCM - St. Maarten van fly tampa geïnstalleerd en ziet er zeker niet verkeerd uit!![]() ![]() ![]() | |
Oldbie | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:25 |
Damn, ik heb net een hele lange vlucht achter de rug. Van East London (zuidafrika) naar Schiphol. Met veel tussenlandingen: Durban Johannesburg Harare (Zimbabwe) Nairobi (Kenia) Khartoum (Sudan) Cairo (Egypt) Istanbul (Turkey) Budapest (Hungary) Berlin (Germany) Nu is mijn vraag dus: kan ik een flight plan maken compleet met tussenlandingen? Nu maakte ik iedere keer een nieuwe flightplan aan voor mijn volgende etappe. Ik wil namelijk een vlucht rond de wereld doen......in heel veel etappes ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Oldbie op 24-07-2007 13:31:50 ] | |
Fatihtjuh | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:47 |
Is FSX beter dan FS2004? | |
GoodGawd | maandag 6 augustus 2007 @ 16:02 |
wat betekent RTO bij Autobrake? | |
nubie | maandag 6 augustus 2007 @ 17:45 |
Rejected take-off Als de throttle beneden V1 naar idle of reverse worden geschoven, worden de remmen maximaal toegepast. Dus dit kan bij enige failure zijn of compressure stall bv. | |
sebabje | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:31 |
BUMP![]() | |
Fatihtjuh | dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:51 |
quote: | |
Piles | dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:57 |
quote:Jah, als je pc het een beetje trekt ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:23 |
FSX trekt me computer dus niet ![]() Even 2004 zoeken ![]() | |
Fatihtjuh | vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:06 |
quote:Ik kan het op High spelen met Radeon Mobility x1600 256mb op mijn Imac. | |
Bron | maandag 27 augustus 2007 @ 19:55 |
tvp | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 16:55 |
Hoe vlieg je op je AP + NAV? De AP settings snap ik wel. Maar stel dat je van Amsterdam naar Hong Kong wilt. Dan kan je op GPS, VOR of High altitude en Low altitude. Stel dat ik helemaal op AP wil vliegen behalve de landing en het opstijgen. Kan ik de AP dan zo krijgen dat hij voor mij draait terwijl ik gewoon even naar het toilet ben? Zo ja hoe ![]() | |
nubie | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:07 |
quote:Er zit ergens een knopje dat je naar gps moet draaien. Daarna gewoon de nav knop inrammen. En de AP natuurlijk. ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 18:13 |
En wat nou als de ATC zegt turn blabla heading dat. Gaat dat dan vanzelf? | |
nubie | donderdag 30 augustus 2007 @ 18:23 |
Nee, dat gaat niet vanzelf. De ATC handelt als het goed is volgens jouw zelf gekozen route. De AP vliegt deze en je moet de ATC zijn instructies "confirmen". | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:41 |
Ok dat snap ik. Wat ik nog niet snap is die AP ![]() Wat kies je in het begin? VOR to VOR high altitude airways or low of GPS? Of maakt dat niet uit? Vervolgens als je dat gedaan hebt en ok hebt gedrukt kan je beginnen. Je staat dus op de runway, je steigt op(via AP lukt dat niet volgens mij). Maar wanneer stel je dan de AP in? En hoe snap ik ook nog niet precies. Ergens een knopje naar gps draaien...is dat in het vliegtuig? En dan de NAV knop inschakelen en de ap, dat snap ik. En vanaf daar gaat dus alles vanzelf... | |
Piles | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:51 |
Het maakt volgens mij niet echt uit wat je kiest, ik doe meestal High Altitude airways voor de langere vluchten, en anders Direct ![]() Maar je kunt hem pas aanzetten als de ATC gezegd heeft dat je je eigen navigatie moet volgen ![]() Je moet ook altijd de route volgen van de ATC volgen, ookal gaat dat totaal de andere kant op. De knop die je moet hebben is wat lastiger uit te leggen. Bij een Boeing 747 is het 1 van de grote draaiknoppen. De knop switch tussen GPS en NAV. Met welk vliegtuig vlieg je meestal? Dan kijk ik zo ff ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:52 |
737 ![]() | |
Bron | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:52 |
Weet iemand waar je goedkoop flight simulator 2004 kunt kopen... | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:00 |
Dowloaden ![]() | |
Bron | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:03 |
quote:Je kan hem op ebay al bestellen voor 50 dollar incl verzenden. Bij sommige aanbieders zelfs voor minder, nieuw. Ik hou zelf niet echt van downloaden. Mensen steken er veel geld en energie in en ik vind het zelf wel gepast om zo'n spel gewoon te kopen... | |
Piles | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:08 |
quote:Tussen je speed-display en heading-display zit een klein schakelaartje: NAv / GPS Die zet je op GPS, dan spring je heading-hold vanzelf uit. Je moet dan wel VOR LOC aanzetten, en dan volgt ie het lijntje ![]() Wel opletten als je weer terug moet naar heading-instructie om alles weer goed te zetten ![]() | |
Piles | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:11 |
quote:Ik heb m bij FRS gekocht voor 20 of 30 euro ![]() FSX dan wel weer gedownload, maar die koop ik ook wel weer als ik een goede pc heb die m lekker draait. Nu ziet het er niet uit ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:14 |
Kan je hem ook zo laten vliegen dat ie precies op de landingsbaan mikt en dat je hem daarvoor net uitzet? Want ik zag ook zo'n knopje met approach holder of iets dergelijks..? | |
nubie | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:18 |
Ja, instrument landing system Je voert de frequentie van de betreffende ILS baan in (NAV 1 in je radio) en zet het knopje weer terug van GPS naar NAV. Daarna gewoon APP knop indrukken. | |
Piles | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:22 |
quote:En de course moet je ook goed zetten (is iets anders dan heading) ![]() Maar je moet dan wel zorgen dat je al netjes voor de baan zit, anders gaat ie raar doen. Het is dus niet zo dat ie je vanzelf naar de landingsbaan toevliegt ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:24 |
ok ik zal het proberen ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:29 |
Geeft de ATC of Tower de ILS door als ik in de buurt kom? | |
Oldbie | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:31 |
quote:ATC geeft de runway. Open dan je map en zoek de juiste frequentie erbij. Invoeren en voila ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:44 |
quote:Hoe weet je welke waarde je course heeft dan? | |
Bron | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:45 |
Spelen jullie FS weleens online? Zo ja is dit leuk? | |
Piles | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:46 |
quote:Het is een beetje door elkaar, maar op je map staat een frequentie en heading van een baan. Die moet je invoeren in je radio en in course, snap je ![]() quote:Ik heb dat IVAO wel eens bekeken, maar dat is zo realistisch (en dus ingewikkeld) dat het bijna niet te doen is ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 20:52 |
`VAn die heading en Freq. op de map dat snap ik. Hoe je die Freq. invoert in je radio ook. Maar die heading in je course ? Dat vind ik een beetje vaag, zit dat ook in je radio of moet je dat weer ergens anders invoeren? Reageer snel want ik moet bijna landen ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:05 |
Het lot van de 110 passagiers ligt in jullie handen ! REAGEER ![]() | |
Piles | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:07 |
quote: ![]() Links naast je Autotrottle-switch zit je Course display met draaiknop (staat standaard op 340, knop met geel kruis) ![]() | |
Piles | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:16 |
Leef je nog? ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:17 |
Oh god ik ben neer gestort XD Ik zat met verbazing te kijken hoe dat ding werkte, echt brilliant! Ik dacht nou mischien land ie hem ook nog wel! Niet dus...hij zakte een beetje door zijn landingsgestel heen, voor de rest zat ie er echt precies op! Dank jullie voor al de info ik heb er echt veel aan gehad en zal er nog veel aan gaan hebben ![]() | |
Piles | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:19 |
quote:ILS is ook geen automatisch landingssysteem. ILS wordt normaal een paar honderd feet voor touchdown uitgezet, waarna de piloot zelf land ![]() Maar met slecht zicht is het wel vet om blind naar de baan te komen, en dan opeens de lichtjes vlak voor je te zien ![]() | |
Bron | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:42 |
quote:Godverdomme lul! Wat ben je nou voor lamzak. En die 110 passagiers, zijn er overlevenden?? ![]() | |
GoodGawd | donderdag 30 augustus 2007 @ 23:04 |
Mijn moeder die achter me stond te kijken heeft het wel overleefd. En ik natuurlijk. Dat maakt 2 overlevenden uit 110. Netjes toch ![]() | |
LeipeShitOuwe | dinsdag 4 september 2007 @ 15:11 |
quote:Kan deze laptop FS 2004 aan? | |
Piles | dinsdag 4 september 2007 @ 19:30 |
quote:Ja hoor ![]() FSX draait er ook wel op mss, maar dan in hele lage settings ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 4 september 2007 @ 22:00 |
Gast maak een beknoptere samenstelling XD | |
LeipeShitOuwe | dinsdag 4 september 2007 @ 22:16 |
Haha mooi he, ouwe! Heb ik helemaal zelf uitgetypt. | |
GoodGawd | donderdag 6 september 2007 @ 17:15 |
Ik denk dat jij ouder bent n___n Anyway ik heb FSX gekocht ![]() | |
LeipeShitOuwe | vrijdag 7 september 2007 @ 19:36 |
Oke Dames en Heren, Ik ben in het bezit van FS 2004 maar heb er de ballen verstand van. Hoe krijg ik zo'n kist goed en wel van de grond en nog belangrijker weer aan de grond. Laten we beginnen met de grafische instellingen want die moeten omhoog! Wie helpt deze leek zijn eerste stapjes maken in het luchtruim? | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 19:56 |
quote:Er zit toch zo'n lessen-pakket in FS2004. Begin daar eens mee ![]() En koop een joystick, want vliegen met je toetsenbord is zo goed als onmogelijk. | |
LeipeShitOuwe | vrijdag 7 september 2007 @ 20:03 |
Ik heb een duitse versie ![]() Kan ik niet met de muis vliegen? | |
Bron | vrijdag 7 september 2007 @ 20:04 |
quote:Kan, maar dat is nog minder prettig dan het toetsenbord... | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 20:05 |
quote:Had je maar een engelse moeten downloaden ![]() Met de muis vliegen werkt ook niet super ![]() | |
LeipeShitOuwe | vrijdag 7 september 2007 @ 20:06 |
Mmm wat kost een beetje joystick? Ene vertel eens even waar ik de grafische dingen kan wijzigen? Als het spel dan ook nog leuk draait op hoge resolutie dan koop ik het wel. | |
Piles | vrijdag 7 september 2007 @ 20:11 |
![]() Deze heb ik, voldoet perfect ![]() Prijzen ![]() En je grafische instellingen kan ik zo niet zeggen, ik heb namelijk FSX ![]() Microsoft Flight Simulator #6 |