abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44605640
Euh jah, wat is allewiel mmm...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44605649
Op dit moment betekent het geloof ik.

En we hadden het over kekke vesten voor mannen, de horoscoop van BE en de Kerstmargriet waar m'n collega in staat.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 december 2006 @ 19:09:34 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44605671
En ik ging weer doot het slotje... daar heb ik de laatste dagen patent op
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:41 schreef phluphy het volgende:
Sjeen, je weet toch wel dat Airport Maastricht op Beek's grondgebied ligt hé, dusdeh effe dimme !

Jouw man ook al in een vest, ik denk dat ik echt niet op de hoogte ben van de mode. Doe eens een plaatje dan, begin nu echt nieuwsgierig te worden!
Bijvoorbeeld...

Uhm... nou... ja ok dan, Beek is best te doen Behalve de Makado dan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44605717
mijn vent draagt ook vesten phluphy ... erg stoer!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44605730
Dat van de Makado vecht ik aan Mijn moeder en ik gaan erg vaak heen Vooral de Miss Etam outlet moet ik d'r altijd wegsleuren. Oh en het Holland Handels Huis natuurlijk.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 december 2006 @ 19:13:11 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44605763
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:12 schreef Syrena het volgende:
Dat van de Makado vecht ik aan Mijn moeder en ik gaan erg vaak heen Vooral de Miss Etam outlet moet ik d'r altijd wegsleuren. Oh en het Holland Handels Huis natuurlijk.
Sorry... het is dat ik af en toe naar Toys 'r Us ga, maar voor de rest wil ik er eigenlijk nog niet dood gevonden worden Dan nog liever de Brusselsepoort
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44605807
Oh de BP vind ik dan weer erg al ken de eigenaar van de sportzaak Do It. Vriend van m'n ex. Ex uit Beek....*huuuuhhh*
pi_44605832
Zoooooo nog steeds niet helemaal fit, maar komt wel goed

Nieuwe kniekousen, nieuwe huissokken,een nieuwe tas en ja ja Schaatsen ik kan weer, ik mag weer

@ Be ik laat tegenwoordig alles uit mijn handen vallen dus daar w8 ik liever nog even mee om iets met mijn handen te doen
en heel eerlijk ben ik wel ietsiepietsie blij dat je nog niet vernomen heb... ik weet heel erg schaam me dan ook diep, maar dan komt dat andere misschien nog wel optijd;)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44606008
Lekker Bar! Waar ga je schaatsen?
pi_44606102
voorals nog nergens, eerst nog even goed laten slijpen en daarna eens terug naar Eeklo
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_44606156
* Spekkiemonster al klaar zit voor het groot dictee ....

doen er nog wat oud-users mee thuis op de bank?
  woensdag 20 december 2006 @ 19:26:09 #12
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_44606172
Schaatsen ! Leuk Bar, niets breken hoor!

Ik heb geen idee wat Allewiel betekent, maar van mijn 4e tot mijn 19e heb ik het 3 dagen per jaar vaak geroepen, met Carnaval. Best stom dat je iets roept maar je weet niet wat. Ik zal mijn moeder eens vragen.

Makado, daar woont mijn mama zo'n 100 meter vandaan. Ik heb er ook een hekel aan, maar ik heb gewoon een hekel aan winkelen in 't algemeen. En de Brusselse Poort, daar ging ik vaak naar de kapper.
... ♥ ik mis je ♥
pi_44606262
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:26 schreef phluphy het volgende:
Schaatsen ! Leuk Bar, niets breken hoor!
Dat moet wel goedkomen hoor, heb jaren op schaatsen gezeten...
pi_44606281
Bedoel je dan niet alaaf? Als carnavalskreet dan
Het blijft een rare taal dat Limburgs. Mijn vriendje ligt soms nog in een deuk, hij is van Venlo en die praten toch weer heel anders dan hier in het Zuiden.

Hij viel op m'n dialect zei ie Lief he!
pi_44606326
Ik vond ergens de betekenis van allewiel: vandaag de dag.
Waarom jij dat toch steeds geroepen hebt Phluph
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 20 december 2006 @ 19:31:04 #16
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_44606338
De Baeker Pottentoate roepen ook altijd Allewiel. Nu wil ik het ook weten ook, maar mijn moeder is in gesprek
... ♥ ik mis je ♥
pi_44606476
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:31 schreef phluphy het volgende:
De Baeker Pottentoate roepen ook altijd Allewiel. Nu wil ik het ook weten ook, maar mijn moeder is in gesprek
Nu moet ik aan m'n Kerstboomlampjes denken
pi_44606508
allewiel > tegenwoordig, heden ten dage

op zijn carnavaals betekent het hetzelfde als Alaaf
pi_44606517
Aha, Beek, altijd wat speciaals...
quote:
Historie > Allewiel

Who alle angere vastelaovesvereinigingen in Limburg Alaaf es groet höbben veer in Baek allewiel es groet. Auch groete de Baeker Pottentaote es enige vastelaovesvereinigingin mit de lenkerhand aan de rechterkant van het gezich. Deese groet is door ein ingaeving van Graaf Corten ontsjtange.
Op 26 november in 1947 vreug Graaf Jeu Corten het woord op ein geheim vergadering.
Hae haet ein meisterlijke ingaeving, en oppert het idee om "Allewiel" es groet te bruike.
Allewiel is ein Baeker woord dat deks gebruik weurd. Dankzi-j die briljante ingaeving
höbben de Baeker Pottentaote eine unieke groet. veur allewiel
pi_44606557
Bronvermelding: http://www.pottentaote.nl/
  woensdag 20 december 2006 @ 19:42:33 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_44606669
Volgens mijn moeder is het een verbastering van zoiets als "tegenwoordig" = "vandaag de dag" = "goededag".
Het is dus als groet bedoeld.

ALLEWIEL
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 20 december 2006 @ 19:43:39 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_44606696
Spekkie Syrena hahaha
... ♥ ik mis je ♥
pi_44606712
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:43 schreef phluphy het volgende:
Spekkie Syrena hahaha
Jaja, onderschat ons niet he
  woensdag 20 december 2006 @ 19:46:51 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44606804
Bar, je maakt me nieuwsgierig! Of heb jij mss mijn horoscoop getrokken.

Schaatsen, leuk!
pi_44606944
In Beek heb/had ik kennissen wonen.... Geleen nog wel steeds kennissen, en in steijn

BE, w8 lekker af... al is dat net als bij mij niet mijn sterkste kant

Ga je mee keertje schaatsen? het kan hoor, al moet ik me dan lekker verplaatsen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')