Het recept bevalt je wel?quote:Op donderdag 21 december 2006 21:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
er bestaat een hele kleine kans dat ik ooit van jouw tiramisu proef!
ja hoor. maar ik bedoel letterlijk, ik ken fokschaap, hij mij.quote:
Gezelligquote:Op donderdag 21 december 2006 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja hoor. maar ik bedoel letterlijk, ik ken fokschaap, hij mij.
ja en lasagna.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gezellig
Neem jij dan goede wijn mee?
Klinkt goed, Italiaans eten vinden we heerlijkquote:
Misschien een beetje te groot borrelglaasje gebruikt?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:12 schreef ParanoidEv het volgende:
Die van Pietverdriet had ik eens met kerst gemaakt. Er zat zo intens veel grappa in dat het rook naar spiritus.. de rest was wel te eten, de bodem hebben we maar gelaten voor wat het was.
quote:Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef zoalshetis het volgende:
oh ja, geheim voor de lekkerste tiramisu. vooral het besprenkelen is erg van belang. je kan trouwens voor een paar dubbeltjes een pipetje bij de apotheek halen. doe eerst een beetje, wacht een minuut of tien en doe dan nog wat en zo verder. zodat het goed door de langevingers trekt en de vloeistof niet op de bodem van je schaal komt.
ik hou niet van koffie en niet van zoet, maar hiervoor kunnen ze me wakker maken.
Wij hadden hem zo:quote:Op maandag 25 december 2006 01:11 schreef Tourniquet het volgende:
Ik wil binnenkort ook tiramisu gaan maken, maar maken jullie 'm in een ovenschaal o.i.d.? Krijg je 'm dan ook netjes eruit en op een bord? Is hier een trucje voor? Ik zat er aan te denken eerst huishoudfolie in de schaal te doen en daar de tiramisu in te maken, zodat je 'm na het opstijven makkelijk kan "uittillen". Is dat een goed plan?
Je hebt de lange vingers zich toch wel goed vol laten zuigen hè? En als je hem langer dan een uur laat staan wordt hij nog lekkerderderquote:Op maandag 25 december 2006 01:23 schreef renz0r het volgende:
[..]
Wij hadden hem zo:
Ovenschaal met daarin:
Laag langevingers gedoopt in koffie / amaretto
Laag beslag
Laag langevingers gedoopt in koffie / amaretto
Laag beslag
Koelkast, na een uur eetbaar.
Serveren met wat cacaopoeder erop
Antwoord: ovenschaal(dat is over het algemeen voor 8 personen).
Ik doe er nooit eiwit doorheen. Misschien eens proberen zonder eiwit.quote:Op dinsdag 26 december 2006 09:26 schreef Liejannuh het volgende:
Gister ook Tiramisu gemaakt! HIj was erg lekker, alleen niet helemaal stijf geworden. Denk dat laatste kwam doordat het eiwit toch niet stijf genoeg was en ik iets te fanatiek het eiwit door het mascarpone, eigeel en suikermengsel heb geroerd.
Nog maar een keer proberen dan!
Juist wel eiwit! Maar dan met liefde erdoorheen spatelen...quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:35 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik doe er nooit eiwit doorheen. Misschien eens proberen zonder eiwit.
Ik ook niet hoorquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:02 schreef Rampestamper het volgende:
Nou ja, mijn recept gebruikt geen eiwit dus gebruik ik geen eiwit.
Fijn dat het een succes wasquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
miss_sly, ik heb jouw recept gemaakt. Hij is erg goed gelukt en dat vonden mijn (kritische) gasten ook! Volgende keer doe ik er denk ik nog wel een lepel extra likeur bij, maar dat is inderdaad persoonlijke voorkeur.
Ik kwam er alleen achter dat ik geen mixer in huis heb, dus ik moest het eiwit met de hand stijfkloppen. Pffff, morgen spierpijn denk ik!
Ieuw...Dat is toch niet te vergelijken... Dat is net zoiets als die poedertjes van nescafe Capucinno noemen...quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:05 schreef chatgek het volgende:
Uit ervaring heb ik gemerkt dat je nog altijd het beste die uit de supermarkt kunt kopen. Zelf gemaakte Tiramisu (vind ik) wordt nooit zo lekker en vooral stevig genoeg als de supermarkt Tiramisu![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |