quote:
quote:Sachs werd opgericht door Ernst Sachs en Karl Fichtel in 1895. Men maakte fietsnaven en kogellagers tot de kogellagerfabriek in de recessiejaren verkocht moest worden (dit werd SKF).
In 1929 ontstonden er plannen om viertaktmotoren in verschillende formaten te gaan produceren. De eerste - 74 cc - motor werd in 1930 gepresenteerd. Enige jaren later volgde een 98 cc uitvoering en in 1937 verscheen de 60 cc "Saxonette" rijwielhulpmotor.
In de jaren na de Tweede Wereldoorlog bleef Sachs lichte motoren produceren, zowel voor motorfietsen als andere doeleinden. Ze werden door verschillende andere fabrikanten ingebouwd. De hoofdaktiviteit van de fabriek was dit echter niet. Men maakte nog steeds kogellagers, fiets- en motorfietsnaven, versnellingsbakken, koppelingen en veersystemen.
In de jaren zestig nam het moederbedrijf Fichtel & Sachs o.a. het merk Hercules over. Vanaf de jaren ‘70 werden verschillende Hercules- en DKW- modellen ook onder de merknaam Sachs uitgebracht. Sinds 1996 ontwikkelt en bouwt Sachs geen eigen motorfietsblokken meer. Wel worden er nog motorfietsen gemaakt met Suzuki-blokken.
Anders Sachs produktiefietsen.........quote:The stripped down Sachs Beast concept motorbike is a radical,
unusual and extreme concept.
It goes back to the basics of motorcycle design for influence, evidently
displayed by the fact the minimalist Beast keeps luxurys and fairings to the
bare minimum.
The exposed 998 cc Swedish Folen engine was selected for the bike because of
its comlicated although pleasant design.
However, if the Beast goes into production the limited edition run of 1000
would probably be powered by a Japanese engine.
quote:
quote:Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden
Ja, ik kan toch niet verwachten dat zomaar iedereen binnen komt vallen en een topic sluit-en vooral opent-.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:28 schreef Ipho het volgende:
Verdomme
quote:
quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:31 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ja, ik kan toch niet verwachten dat zomaar iedereen binnen komt vallen en een topic sluit-en vooral opent-.![]()
![]()
[..]
![]()
Ben er weg van.![]()
![]()
![]()
Lekkere hondepoepquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:22 schreef Rib-i het volgende:
Nog een brommerjosti
http://www.vkmag.com/media/poepeter/
Voor 100 euro anuschocola nuttigen
Ik heb niet gekeken, ver over de grens
Hier stond net nog iets andersquote:
Je bent vergeten te vertellen over de sportschoenenwisselquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:09 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Had ik starthulp nodig.![]()
Met de Beemer had ik hetzelfde, notabene helemaal van Hoogvliet naar Amsterdam.
Moest ik binnen een uur starten, want na 1.5 uur was de accuspanning al te ver gedaalt.![]()
Beiden kwam er wel weer 100% bovenop met de acculader.![]()
Het was nat en die banden waren kudtquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:30 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Dat vind ik mooi, ook op Assen toen met BazzieK. Een snellere SV650 die door een kleinere en veel jongere deelnemer op een Aprilia ingehaald werd
Ziet er niet echt stevig uit met dat V-frame met kleine hoekquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:32 schreef -XX- het volgende:
Avond![]()
http://www.diseno-art.com/images/sachs_beast.jpg Die is wel heel appart
Geen idee.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:05 schreef hicham het volgende:
Je bent vergeten te vertellen over de sportschoenenwissel
Zijn die niet al lang passe?quote:
Dat subframe.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:54 schreef Snelwagen het volgende:
Ziet er niet echt stevig uit met dat V-frame met kleine hoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |