quote:
quote:Sachs werd opgericht door Ernst Sachs en Karl Fichtel in 1895. Men maakte fietsnaven en kogellagers tot de kogellagerfabriek in de recessiejaren verkocht moest worden (dit werd SKF).
In 1929 ontstonden er plannen om viertaktmotoren in verschillende formaten te gaan produceren. De eerste - 74 cc - motor werd in 1930 gepresenteerd. Enige jaren later volgde een 98 cc uitvoering en in 1937 verscheen de 60 cc "Saxonette" rijwielhulpmotor.
In de jaren na de Tweede Wereldoorlog bleef Sachs lichte motoren produceren, zowel voor motorfietsen als andere doeleinden. Ze werden door verschillende andere fabrikanten ingebouwd. De hoofdaktiviteit van de fabriek was dit echter niet. Men maakte nog steeds kogellagers, fiets- en motorfietsnaven, versnellingsbakken, koppelingen en veersystemen.
In de jaren zestig nam het moederbedrijf Fichtel & Sachs o.a. het merk Hercules over. Vanaf de jaren ‘70 werden verschillende Hercules- en DKW- modellen ook onder de merknaam Sachs uitgebracht. Sinds 1996 ontwikkelt en bouwt Sachs geen eigen motorfietsblokken meer. Wel worden er nog motorfietsen gemaakt met Suzuki-blokken.
Anders Sachs produktiefietsen.........quote:The stripped down Sachs Beast concept motorbike is a radical,
unusual and extreme concept.
It goes back to the basics of motorcycle design for influence, evidently
displayed by the fact the minimalist Beast keeps luxurys and fairings to the
bare minimum.
The exposed 998 cc Swedish Folen engine was selected for the bike because of
its comlicated although pleasant design.
However, if the Beast goes into production the limited edition run of 1000
would probably be powered by a Japanese engine.
quote:
quote:Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden
Ja, ik kan toch niet verwachten dat zomaar iedereen binnen komt vallen en een topic sluit-en vooral opent-.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:28 schreef Ipho het volgende:
Verdomme
quote:
quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:31 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ja, ik kan toch niet verwachten dat zomaar iedereen binnen komt vallen en een topic sluit-en vooral opent-.![]()
![]()
[..]
![]()
Ben er weg van.![]()
![]()
![]()
Lekkere hondepoepquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:22 schreef Rib-i het volgende:
Nog een brommerjosti
http://www.vkmag.com/media/poepeter/
Voor 100 euro anuschocola nuttigen
Ik heb niet gekeken, ver over de grens
Hier stond net nog iets andersquote:
Je bent vergeten te vertellen over de sportschoenenwisselquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:09 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Had ik starthulp nodig.![]()
Met de Beemer had ik hetzelfde, notabene helemaal van Hoogvliet naar Amsterdam.
Moest ik binnen een uur starten, want na 1.5 uur was de accuspanning al te ver gedaalt.![]()
Beiden kwam er wel weer 100% bovenop met de acculader.![]()
Het was nat en die banden waren kudtquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:30 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Dat vind ik mooi, ook op Assen toen met BazzieK. Een snellere SV650 die door een kleinere en veel jongere deelnemer op een Aprilia ingehaald werd
Ziet er niet echt stevig uit met dat V-frame met kleine hoekquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:32 schreef -XX- het volgende:
Avond![]()
http://www.diseno-art.com/images/sachs_beast.jpg Die is wel heel appart
Geen idee.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:05 schreef hicham het volgende:
Je bent vergeten te vertellen over de sportschoenenwissel
Zijn die niet al lang passe?quote:
Dat subframe.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:54 schreef Snelwagen het volgende:
Ziet er niet echt stevig uit met dat V-frame met kleine hoek
Jij hebt toch alleen een heftruckrijbewijs.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Vehikel gekocht met 2 cilinder boxer motor.
Het zal ook wel off topic zijn.. ofzo.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, ik heb tegenwoordig ook BEn ik heb alleen foto's van de roestvlekken
Telefoonkosten waren duurder dan de autoquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De koop zojuist telefonisch helemaal afgerond, dit is haar dan
tsjaquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Het was een koopje inderdaad.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:39 schreef Gawaine het volgende:
[..]
Telefoonkosten waren duurder dan de auto![]()
Autootje rijdt wel fijn, heb zelf een 2 deurs gehad. Nadeel was de lak die echt van slechte (zwakke) kwaliteit is.quote:
Ja, je hebt nog gelijk ook.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:05 schreef Alexxxxx het volgende:
2deurs Visa bestaat niet. Heb je een Axel gehad? Die is nog zledzamer
Geil dacht ik dit jaar nog.. toen het motorblok in een Fiat 500 zatquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:16 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Maar eindelijk een PTA mod met een auto vehikel. Feli dan maar.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:18 schreef worldpimber het volgende:
Wat een kenkerdag met me kutmoter... de liefde tussen de motor en ik zal voorgoed veranderd zijn.![]()
Magoed, velgen zijn gelukkig weer recht.
Ribi, mail...
Verders niet echt zin om te reageren op gelezen verhalen.![]()
Al was het maar om die gare citroen ofzo van die Friesche homo.
Echt boh gek joh vuile kut kawa jaquote:Op dinsdag 19 december 2006 20:25 schreef Makster het volgende:![]()
Kenker heh zo een geld verlsindende pauper kawa
quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Echt boh gek joh vuile kut kawa jaErhhghehhe
![]()
Ik voel me juist Peppo nu, een vermogen aan motoren uitgeven die het niet eens waard zijn. Alleen ik verkoop ze niet.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:29 schreef Makster het volgende:
![]()
Achteraf gezien is die peppo zo gek nog niet ofwel
Gast heeft 2 rijdende motoren en is 300 euro kwijt
Wat te denken van de stookkosten om ze warm te houdenquote:Op dinsdag 19 december 2006 20:29 schreef Makster het volgende:
[..]
![]()
Achteraf gezien is die peppo zo gek nog niet ofwel
Gast heeft 2 rijdende motoren en is 300 euro kwijt
quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:30 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ik voel me juist Peppo nu, een vermogen aan motoren uitgeven die het niet eens waard zijn. Alleen ik verkoop ze niet.Vergeet niet wat ie in de KLX en CR500 had laten verbouwen om er vervolgens geen km op te rijden
Dat ie nu 2 goedkope motoren heeft komt slechts omdat ie onder de plak zit.![]()
![]()
Klopt, het is natuurlijk allemaal positief hehquote:Op dinsdag 19 december 2006 20:31 schreef Gawaine het volgende:
[..]
Wat te denken van de stookkosten om ze warm te houden![]()
What happend.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:18 schreef worldpimber het volgende:
Wat een kenkerdag met me kutmoter... de liefde tussen de motor en ik zal voorgoed veranderd zijn.![]()
En nu alleen nog spuiten.quote:Magoed, velgen zijn gelukkig weer recht.
Is die Citroen niet deels plastic?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:02 schreef -XX- het volgende:
Tot schrik! zag mijn oog 6 platen ijzer, met wielen er onder... het was menens! IK ZAT IN HET FOUTE TOPIC:...maar nee...de topic titel duide toch Fok! Motorclub [SC Deel 627] Sachs motorfietsen sinds 1895 aan!
NOoOOohhhhhhhhhhhhhhhhhh! :
Ghe ghe.. ik vertelde voor de verjaardag dat ik eerst langs huis moest om de aanhanger aan te koppelen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:30 schreef worldpimber het volgende:
Dat ie nu 2 goedkope motoren heeft komt slechts omdat ie onder de plak zit.![]()
![]()
Ik had het niet over jou, maar over een andere groepjequote:Op dinsdag 19 december 2006 17:08 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Het was nat en die banden waren kudtOp MPP's had ik em helemaal zoek gereden, jeweets
Feliquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Thnx manquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:37 schreef Gawaine het volgende:
Rib-i, ik heb net ff contact gehad op het www en die 2 die je gevraagt hebt planten ze
ook ff ergens neer voor me.![]()
What happenedquote:Op dinsdag 19 december 2006 20:18 schreef worldpimber het volgende:
Magoed, velgen zijn gelukkig weer recht.
Ribi, mail...
Welk oogquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:02 schreef -XX- het volgende:
Tot schrik! zag mijn oog 6 platen ijzer, met wielen er onder... het was menens! IK ZAT IN HET FOUTE TOPIC:...maar nee...de topic titel duide toch Fok! Motorclub [SC Deel 627] Sachs motorfietsen sinds 1895 aan!
Heb je de motor al gestart vandaagquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:08 schreef Worldbeater het volgende:
Pics van 5 minuten geleden.Zo ff het oliefilter lossen.
![]()
En wel vreemd dat de carterring is afgedicht met een O-ring.Heb een moer ook nog nooit zo los zien zitten.
![]()
verder zit er in dat huis alleen nog een frans meisjequote:Op dinsdag 19 december 2006 22:54 schreef Roderick2085 het volgende:
krijg ik ineens een mailtje, half in het engels en half in het nederlands, van m'n toekomstige huisgenoot in engeland
![]()
die jongen zit op dezelfde school, wel compleet andere opleiding...
verder zit er in dat huis alleen nog een frans meisje
read my mindquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:01 schreef Rib-i het volgende:
[..]
huis, alleen, frans meisje
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:01 schreef Rib-i het volgende:
[..]
huis, alleen, frans meisje
[afbeelding]
It made me a poor manquote:
Er zitten nu wel zwarte vlekken op, nog lelijker dus ja.quote:En nu alleen nog spuiten.Pics.
En..
![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:02 schreef -XX- het volgende:
Ik heb het verhaal over Leiden gemist (dè meidenstudenten stad?quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:02 schreef bvvt het volgende:
read my mind
Kan hij mooi die internetverbinding regelen zodat jij haar aan ons kan voorstellenquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:02 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]en die nederlandse jongen dus... maar die was er 2 weken eerder en zal dus waarschijnlijk ook eerder vertrekken
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:06 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Kan hij mooi die internetverbinding regelen zodat jij haar aan ons kan voorstellen
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:10 schreef Roderick2085 het volgende:![]()
ik moet verplicht een weblog bij gaan houden... daar komen ook foto's op, dus wie weet
Heb je ook naar je bak laten kijkenquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:06 schreef worldpimber het volgende:
[..]
It made me a poor man![]()
Niets bijzonders, maar ik als scholier kan me gewoon niet permitteren om van 10 uur 's ochtends tot 20.00 's avonds bezig te zijn met de motor. Hmm, nog huiswerk doen, nog dit doen, nog dat doen... werken is toch ook wel makkelijk.
Je hoeft haar hoofd niet te posten hoor als ze anoniem wil blijvenquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:10 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]![]()
ik moet verplicht een weblog bij gaan houden... daar komen ook foto's op, dus wie weet
als je denkt dat dat erg is....quote:
Goatsequote:Op dinsdag 19 december 2006 23:13 schreef Roderick2085 het volgende:
als je denkt dat dat erg is....
voor je afstuderen moet je je scriptie of de conclusie daarvan ofzo ook als website in gaan leveren![]()
Neh, zie mailquote:
Inderdaad, tieten (en eventueel kont) zijn meer dan genoeg ..quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:12 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Je hoeft haar hoofd niet te posten hoor als ze anoniem wil blijven![]()
![]()
Trustenquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:13 schreef worldpimber het volgende:
Magoed, ik ben ook weer pwned door me werk. 2.30 weer op.![]()
Moet binnenkort ook maar eens wat hijgtelefoontjes plegen naar de planning, vind het nu nog te zielig om ze te dissen.
begrijpt iemand het nog![]()
![]()
Ik denk het wel, morgen kan ik je het defintieve antwoord gevenquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:14 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Neh, zie mail
Majah, vergeet natuurlijk weer in die mail te vragen of je zondag nog tijd heb voor puberende Nokiajatters. Dus wat is hierop uw antwoord?
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:14 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Inderdaad, tieten (en eventueel kont) zijn meer dan genoeg ..
Het hoofd, hoe verzin je het .. Straks willen ze nog kiesrecht ofzo ..
Werd vannacht ook al om 2 uur wakker gebelt door mijn vader die opgehaald moest worden. Maarja, ik drukte hem eerst 3 keer uit omdat ik dacht dat het alarm was.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:15 schreef Rib-i het volgende:
Trusten
Laat je telefoon aanstaan voor het geval ze om 02:28 bellen dat je om 13:00 pas hoeft te beginnen
Egt fakking slette hequote:Op dinsdag 19 december 2006 23:14 schreef kratjuh het volgende:
Ik geloof dat ik nog in de Arie en Silvester-sfeer ben blijven hangen .. Die waren lekker grof joh ..quote:
Ohman, je vader 3 keer wegdrukkenquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:17 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Werd vannacht ook al om 2 uur wakker gebelt door mijn vader die opgehaald moest worden. Maarja, ik drukte hem eerst 3 keer uit omdat ik dacht dat het alarm was.
Komt helemaal goedquote:Ok, van die meeting hoor ik nog wel
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:14 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Inderdaad, tieten (en eventueel kont) zijn meer dan genoeg ..
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:17 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Werd vannacht ook al om 2 uur wakker gebelt door mijn vader die opgehaald moest worden. Maarja, ik drukte hem eerst 3 keer uit omdat ik dacht dat het alarm was.
Ok, van die meeting hoor ik nog wel
Waarom zou je het uberhaupt op de foto zetten ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:28 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]hoofd kan altijd weggesoept worden
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:45 schreef kratjuh het volgende:
[..]
Waarom zou je het uberhaupt op de foto zetten ?
Houd je meer pixels over voor de rest ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gaat maar snel slapen!
![]()
Sowieso schrijf je zo.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:47 schreef -XX- het volgende:
[..]
![]()
Waar heb ik dat gezegd ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik doe niet aan zoenen na de seks, beetje je eigen klodders laten afsmeren ofzo ..![]()
SHhhhh nu veraad je het juistquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:51 schreef kratjuh het volgende:
Ohja, ook maar neer
Nee niet met -XX-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu echt SLAAP
Sowieso schrijf je zo.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:53 schreef -XX- het volgende:
[..]
SHhhhh nu veraad je het juist
She wants me ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu echt SLAAP
![]()
![]()
hmm, jij en iets missen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:06 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal over Leiden gemist (dè meidenstudenten stad?) Doe is vertellen
![]()
vast en zeker.............quote:
Euh... verklaart uzelf naderquote:Op woensdag 20 december 2006 00:00 schreef bvvt het volgende:
[..]
hmm, jij en iets missen?
o nee, das je broer.
Dat zat in de planning.. maar helaas is er weinig van geplande zaken terecht gekomen.quote:
quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:06 schreef worldpimber het volgende:
Shit, heb je me toch nog gedwongen een klein verslagje te typen
quote:Op woensdag 20 december 2006 00:32 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Volgens de tam tam deed hij als verstandig Marokkaan niet werken.![]()
Telt niet als je niet hebt geslapenquote:Op woensdag 20 december 2006 07:22 schreef BazzieK het volgende:
I had a dream! And today that dream has come true.
20-12-2006 de dag die de geschiedenisboeken in zal gaan als de dag dat Bazziek s'ochtends als eerste poste.
Euwja, renkerdekenker zenuwdepenuw![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 20 december 2006 07:22 schreef BazzieK het volgende:
20-12-2006 de dag die de geschiedenisboeken in zal gaan als de dag dat Bazziek s'ochtends als eerste poste.
![]()
![]()
Sollicitatie ofzowquote:Op woensdag 20 december 2006 07:22 schreef BazzieK het volgende:
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |