Rarara, wie is dit?quote:Persoon X (1897-1991) was behalve een begaafd regisseur en een sterke persoonlijkheid vooral ook een mythe. Als immigrant uit Sicilie doorliep hij alle geledingen van het filmbedrijf en bouwde hij een indrukwekkende carriere op als regisseur. Tijdens zijn succesjaren werd zijn werk door critici omschreven als simplistisch en overdreven idealistisch. Hijzelf omschreef zijn unieke manier van omgaan met complexe sociale problemen vaak met de term 'xxxxx-corn' waarin corn komt van de Engelse vertaling van sentimenteel. Het pubbliek smulde van zijn films waarin drama werd gecombineerd met humor en waarin de sympathieke individu het succesvol opnam tegen corrupte leiders en het recht uiteindelijk zou zegevieren.
quote:Persoon X was tevens de eerste regisseur wiens film de vier belangrijkste Oscars zou winnen (Beste Film, Beste Acteur (Clark Gable), Beste Actrice (Claudette Colbert) en Beste regisseur.
Ziet er goed uit, leuk dat er een box van uit is gekomen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:09 schreef JelleS het volgende:
Platinum Blonde, American Madness, It Happened One Night, Mr. Deeds Goes To Town, You Can't Take It With You en Mr. Smith Goes to Washington.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is het een film vanGaspar Noé
?
Op sommige momenten welquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Seul Contre Tous?
Klopt het dat die niet zo subtiel is als Irréversible?.
Jelle +1quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:37 schreef JelleS het volgende:
Tsotsi, Paradise Now, Joyeux Noel, Sophie Scholl en de vijfde weet ik niet.
Wel met Giovanna Mezzogiornoquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:56 schreef Sokolsky het volgende:
Die vijfde was een onbekende Italiaan.
Die leek inderdaad het meest haalbaar qua antwoord.quote:
als dat slaat op tsotsi, dan meld ik me. Ik vond het een goede film.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:27 schreef cwk het volgende:
Moet nog iemand tegenkomen op dit forum die em wél tof vind.
plaatje
Wie is dit?
Vraagt ie onschuldigquote:Op vrijdag 22 december 2006 19:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Val Kilmer?
Ik sluit me bij Dyonvbaal aan.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:32 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
als dat slaat op tsotsi, dan meld ik me. Ik vond het een goede film.
Neen, Deens.quote:
Doff +1quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:56 schreef Doff het volgende:
After the Wedding?
Welke film en welke namen?quote:: [Shows 3-D glasses ] You can see real life in 3-D
: Isn't life already in 3-D?
: Yeah but, come on.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:34 schreef cwk het volgende:
Dat meiske uit 21 grams. Schatje is dat.
En zaniken aan Sean's hoofd.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:57 schreef wyccie het volgende:
Ik weet gewoon niet meer wat haar personage in de film doet (pas gezien).... oh... iets met zwanger worden hè?
Sokolsky +1quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:03 schreef Sokolsky het volgende:
The Gods Must Be Crazy
Daar weet ik nou wel 5 films van te noemen. Maar ja.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:49 schreef SamuelofSEK het volgende:
Charlotte Gainsbourg
Geef me maar een puntquote:Op zaterdag 23 december 2006 12:21 schreef Professional het volgende:
Correcto.
JL is John Lasseter, inderdaad de regisseur. Professional +1quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:34 schreef Professional het volgende:
Komt die:
Paul Newman (Doc)
Owen Wilson (Mcqueen)
Tony Shalhoub (Luigi)
Film is natuurlijk Cars. JL is niet Jennifer Lopez, weet niet wie het is. MK is volgens mij Michael Keaton als ik het goed heb. Dat is die concurrent van de hoofdpersoon.
Cars is trouwens de 1ste film waaraan ik dacht, Paul Newman en Owen Wilson zul je niet zo vaak samen in een film zien.
Had dit al eens eerder gezegd, maar in feite maakt dat niets uit. Ik tel toch met ctrl+f zoeken op "+".quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:20 schreef Sokolsky het volgende:
Kun je de toegekende punten ook vet maken? Dat maakt het tellen wat makkelijker
Dan komt 't wel goed uit dat Jelle z'n ondertitel veranderd heeftquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:38 schreef cwk het volgende:
[..]
Had dit al eens eerder gezegd, maar in feite maakt dat niets uit. Ik tel toch met ctrl+f zoeken op "+".
Maar bold blijven we doen, want das geweun mooier.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |