True, dat gaat nu voor mij beginnenquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:28 schreef Stranger het volgende:
Ik heb extreem zin om weer te beginnen met school (vooral de vrije dagen), maar heb echt geen zin in het einde van mijn stage, al die kutdingen als verslagen en presentaties![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ach ja, ik doelde eigenlijk vooral op mezelf![]()
.
UURquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:29 schreef Stranger het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik hier voor het hele bedrijf én de docenten van mijn opleiding van school een presentatie moet geven 15 januari (maandagochtend half 10). Natuurlijk in het engels en het moet ongeveer een UUR duren.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:29 schreef Stranger het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik hier voor het hele bedrijf én de docenten van mijn opleiding van school een presentatie moet geven 15 januari (maandagochtend half 10). Natuurlijk in het engels en het moet ongeveer een UUR duren.
Hoe kom je er opquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:31 schreef SvenM het volgende:
Wat vinden jullie van mijn avatarHet is een op een frikandel kauwende japanner
Pffff! Dat is kut. Ik hoef alleen maar een korte introductie te geven, de DVD aan te zetten en daarna vragen of er nog vragen zijnquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:29 schreef Stranger het volgende:
en daar zie je zo tegen op? lamme takquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:32 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Pffff! Dat is kut. Ik hoef alleen maar een korte introductie te geven, de DVD aan te zetten en daarna vragen of er nog vragen zijn![]()
.
hou maar weer op! mensen met stagevergoedingquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:33 schreef koentje.k het volgende:
3 dagen ziek geweest... had ook echt koorts van 39 graden. voor de rest niet gespijbeld.
Krijgen jullie een vergoeding? ik krijg 250euro permaand, of ik nou tijdens die maand 2 weken vakantie heb of niet, dat maakt niet uit
Om die DVD te maken jaquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:33 schreef Zosk het volgende:
[..]
en daar zie je zo tegen op? lamme tak![]()
Pff waarom dat? Als ik geen vergoeding zou krijgen moet ik op straat gaan leven...quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:35 schreef Stranger het volgende:
Ik haat mensen met stagevergoeding nog meer dan mensen die op woensdagmiddag vrij hebben. Of mensen die één vrije dag per week hebben. Of mensen die twee weken kerstvakantie hebben.
O.o wtf?quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:37 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Pff waarom dat? Als ik geen vergoeding zou krijgen moet ik op straat gaan leven...
Aaah, jij wilde B&H-mod wordenquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:38 schreef Zosk het volgende:
ja omdat je blauw bent natuurlijk! ik vind dat gewoon niet kunnen![]()
lolquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:35 schreef Stranger het volgende:
Ik haat mensen met stagevergoeding nog meer dan mensen die op woensdagmiddag vrij hebben. Of mensen die één vrije dag per week hebben. Of mensen die twee weken kerstvakantie hebben.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:35 schreef Stranger het volgende:
Oh dat betekent of (a) dat je geen studiefinanciering meer krijgt én geen lening meer van de ib groep of (b) dat je te duur woont.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:37 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Pff waarom dat? Als ik geen vergoeding zou krijgen moet ik op straat gaan leven...
Wat danquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:39 schreef Zosk het volgende:
Nee, dat is niet de reden, dat zou een beetje heel erg kinderachtig zijn
![]()
Wrong!quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:39 schreef Stranger het volgende:
[..]
Oh dat betekent of (a) dat je geen studiefinanciering meer krijgt én geen lening meer van de ib groep of (b) dat je te duur woont.
In het geval van (a): hahahahahahahahaha jij bent superoud
In het geval van (b): eigen schuld.
Dude... je krijg altijd studie alsje HBO/UNI doet toch?quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:41 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Wrong!ik krijg nog geen stufi... Ben een erg jonge leerling1
MBOquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Dude... je krijg altijd studie alsje HBO/UNI doet toch?
Owja, heeerlijk. Mijn motivatie is helemaal weg, moet nog van alles presenteren, terwijl ik al weet dat dat toch geen invloed heeft op de bedrijsvoering. Wil gewoon fvakantie en dan weer terug naar school.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:28 schreef Stranger het volgende:
Ik heb extreem zin om weer te beginnen met school (vooral de vrije dagen), maar heb echt geen zin in het einde van mijn stage, al die kutdingen als verslagen en presentaties![]()
me3quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:46 schreef Zosk het volgende:
ik doe ook MBO hoor, is dit een HBO topic? want dan maak ik dat ik weg kom![]()
Niks mis met het MBOquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:46 schreef Zosk het volgende:
ik doe ook MBO hoor, is dit een HBO topic? want dan maak ik dat ik weg kom![]()
behalve dan toch dat je geen stagevergoeiding krijgt, toch?quote:
werken buiten school om, en betalen om te mogen wonen bij mn oudersquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:45 schreef Stranger het volgende:
Ok dan, dat zuigt ontzettend.
Maar als je op jezelf woont krijg je toch wel ergens vergoeding vandaan? Hoe betaal je het anders als je geen stage loopt?
dan is er niks mis mee neequote:Op dinsdag 19 december 2006 13:51 schreef Zosk het volgende:
krijg je wel, ligt er alleen aan waar je stage loopt![]()
Ok, dus je ouders krijgen nog kinderbijslag voor je (want je krijgt geen stufi dus bent blijkbaar onder de 18) en alsnog moet je kostgeld betalen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:51 schreef koentje.k het volgende:
[..]
werken buiten school om, en betalen om te mogen wonen bij mn ouders![]()
En idd niks mis met MBO
Bij mij eerste stage kreeg ik niks.. (aan het einde van mijn stage kreeg ik opeens 600 euro op mijn rekening geschreven.) en bij mijn tweede stage kreeg ik 200,- per maand.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:50 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
behalve dan toch dat je geen stagevergoeiding krijgt, toch?
Ja, omdat ik werk buiten school om. en ik daar best rijk mee ben gewordenquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:55 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ok, dus je ouders krijgen nog kinderbijslag voor je (want je krijgt geen stufi dus bent blijkbaar onder de 18) en alsnog moet je kostgeld betalen?
is ze er wel weer dan?quote:
Ik zit benedenquote:
onder je 18e betalen om thuis te wonen vind ik grof gezegd triest. na je 18e als je StuFi krijgt kan ik me voorstellen dat je je eigen opleiding moet betalen, maar betalen om thuis te wonen kan ik me voorstellen als je eenmaal werkt en nog niet het huis uit wil, niet eerder.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:51 schreef koentje.k het volgende:
[..]
werken buiten school om, en betalen om te mogen wonen bij mn ouders![]()
ok! doeiquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:56 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zit beneden. En ik moet nu gaan.
Ik doe het straks wel, anders komt Bio vast een keertje langs..
En daar kon je gewoon tijdens je stage mee stoppen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:56 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Ja, omdat ik werk buiten school om. en ik daar best rijk mee ben geworden
haha, wel gezellig dusquote:
dus? Dat geld heb je toch voor jezelf verdient? hebben je ouders toch 0,0 recht op?quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:56 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Ja, omdat ik werk buiten school om. en ik daar best rijk mee ben geworden
Yup, en na mn sage ga ik weer verder... Best makkelijk.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:58 schreef Stranger het volgende:
[..]
En daar kon je gewoon tijdens je stage mee stoppen?
Denk maar niet dat ik er blij mee ben, heb er ook aan gedacht om het gewoon niet te betalen... maarja dan kom ik sávonds thuis en dan moet ik patat gaan halen ofzo omdat er niet voor me gekookt isquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:59 schreef Zosk het volgende:
[..]
dus? Dat geld heb je toch voor jezelf verdient? hebben je ouders toch 0,0 recht op?
Ok, op dit moment denk ik dat je een drugsdealer bent, noem me bevooroordeeld over MBO'ers met veel geld die een goedbetaald 'baantje' gewoon kunnen laten zitten voor een half jaarquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:59 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Yup, en na mn sage ga ik weer verder... Best makkelijk.
jij hebt niet zo'n goede relatie met je ouders? of wat is de reden dat je huur moet betalen als ik vragen mag? hebben ze het zo slecht financieel?quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:00 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Denk maar niet dat ik er blij mee ben, heb er ook aan gedacht om het gewoon niet te betalen... maarja dan kom ik sávonds thuis en dan moet ik patat gaan halen ofzo omdat er niet voor me gekookt is
Hmmzz jij leent dus blijkbaar niet bij?quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:01 schreef Norro-tje het volgende:
ik heb ok stagevegoeding nodig en ik krijg wel stuffie maar daar kan ik echt niet van rondkomen. das mijn hele huur zoongeveer en ja ik doe wel HBO maar dit is toch een stage topic
stufie is maar 3/4 van mijn huur zelfs.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:01 schreef Norro-tje het volgende:
ik heb ok stagevegoeding nodig en ik krijg wel stuffie maar daar kan ik echt niet van rondkomen. das mijn hele huur zoongeveer en ja ik doe wel HBO maar dit is toch een stage topic
of zijn het uitzuigersquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:02 schreef Zosk het volgende:
[..]
jij hebt niet zo'n goede relatie met je ouders? of wat is de reden dat je huur moet betalen als ik vragen mag? hebben ze het zo slecht financieel?
ja heb ik ook, heb t gewoon nodig om rond te kuinnen komen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:01 schreef Norro-tje het volgende:
Bij een super markt... ben daar aangenomen door een schoonbroer dus die heeft stiekem andere dingen opgegeven waardoor ik in een hogere salaris trede ben gekomen. En ik heb vroeg tijdig aangegeven dat ik een tijdje weg ging, en of ik daarna weer terug kon komen… en dat was geen probleem zo lang ik maar naar de vergaderingen komquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:02 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ok, op dit moment denk ik dat je een drugsdealer bent, noem me bevooroordeeld over MBO'ers met veel geld die een goedbetaald 'baantje' gewoon kunnen laten zitten voor een half jaar
Maar wat is het?
lol, nou ok iedereen dan!quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:04 schreef Goover het volgende:
[..]
HBO/MBO/UNI maakt nie uit, iedereen is dom
Dom is een sunjectief begrip namelijk
heb je goed voor elkaarquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:06 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Bij een super markt... ben daar aangenomen door een schoonbroer dus die heeft stiekem andere dingen opgegeven waardoor ik in een hogere salaris trede ben gekomen. En ik heb vroeg tijdig aangegeven dat ik een tijdje weg ging, en of ik daarna weer terug kon komen… en dat was geen probleem zo lang ik maar naar de vergaderingen kom
Ik heb wel een goede relatie met mn ouders, maar zij vinden het redelijk als ik per maand een bedrag afsta.. Misschien sparen ze het wel op om het later terug te geven ofzo. Dat gebeurde bij een neef ook, en die zijn nogal close met elkaar.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:02 schreef Zosk het volgende:
[..]
jij hebt niet zo'n goede relatie met je ouders? of wat is de reden dat je huur moet betalen als ik vragen mag? hebben ze het zo slecht financieel?
dat is opzich best goeie methode.. ben/leer je nu zuinig met je geld (om te gaan), en dan straks wanneer je het nodig hebt, als je uitwonened gaat of gaat trouwen of wat dan ook, dan is het er.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:07 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Ik heb wel een goede relatie met mn ouders, maar zij vinden het redelijk als ik per maand een bedrag afsta.. Misschien sparen ze het wel op om het later terug te geven ofzo. Dat gebeurde bij een neef ook, en die zijn nogal close met elkaar.
Ik ga er vanuit dat dat het is... Zeg dat dan gewoonquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:09 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
dat is opzich best goeie methode.. ben/leer je nu zuinig met je geld (om te gaan), en dan straks wanneer je het nodig hebt, als je uitwonened gaat of gaat trouwen of wat dan ook, dan is het er.
ach dan nog, vind dat ze daar geen recht op hebben. Zo leer je niet met geld om gaan, dat is bullshit. Je leert met geld omgaan als je je eigen inkomen hebt en op je uitgaven let en wat je maandelijkse lasten zijn. niet door je ouders te betalen om "thuis te mogen wonen". maar goed dat is mijn kijk erop, zoiets zouden mijn ouders niet hoeven te proberenquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:07 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Ik heb wel een goede relatie met mn ouders, maar zij vinden het redelijk als ik per maand een bedrag afsta.. Misschien sparen ze het wel op om het later terug te geven ofzo. Dat gebeurde bij een neef ook, en die zijn nogal close met elkaar.
EDIT: Die oom en tante zijn close met mijn ouders.
da's fraude. Zolang het wit is dan. Zou ik maar mee oppassen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:06 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Bij een super markt... ben daar aangenomen door een schoonbroer dus die heeft stiekem andere dingen opgegeven waardoor ik in een hogere salaris trede ben gekomen. En ik heb vroeg tijdig aangegeven dat ik een tijdje weg ging, en of ik daarna weer terug kon komen… en dat was geen probleem zo lang ik maar naar de vergaderingen kom
dan is de verrassing der vanaf, als je het zeker weet tenminste, en dan weet je dat er altijd iets achter de hand ligt en dan ga je je zo ook gedragen. en is het toch net iets andersquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:10 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat dat het is... Zeg dat dan gewoon![]()
ik vind het ook raar Zosk maar het gebeurd nou eenmaal wel bij sommige ouders.. dat is voor hun dan erg normaal, voor iemand die het niet hoeft te doen (waaronder jij en ikquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:13 schreef Zosk het volgende:
[..]
ach dan nog, vind dat ze daar geen recht op hebben. Zo leer je niet met geld om gaan, dat is bullshit. Je leert met geld omgaan als je je eigen inkomen hebt en op je uitgaven let en wat je maandelijkse lasten zijn. niet door je ouders te betalen om "thuis te mogen wonen". maar goed dat is mijn kijk erop, zoiets zouden mijn ouders niet hoeven te proberen![]()
Maar nu heeft ie toch maandelijkse lasten.. Misschien is de manier waarop het gebracht wordt verkeerd.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:13 schreef Zosk het volgende:
[..]
ach dan nog, vind dat ze daar geen recht op hebben. Zo leer je niet met geld om gaan, dat is bullshit. Je leert met geld omgaan als je je eigen inkomen hebt en op je uitgaven let en wat je maandelijkse lasten zijn. niet door je ouders te betalen om "thuis te mogen wonen". maar goed dat is mijn kijk erop, zoiets zouden mijn ouders niet hoeven te proberen![]()
Het is wit als sneeuwquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:14 schreef HansU het volgende:
[..]
da's fraude. Zolang het wit is dan. Zou ik maar mee oppassen.
precies al krijg ik maar 200 in de maand en vindtik dat eigenlijk te weinig, en ja bijlenen doe ik wel maar dan een klein beetje van me ouders, waar ik dan ook een verandwoording voor mijn uitgaven moet neerleggen maar als ik mijn studie haal wordt het bedrag mij geschonken en anders moet ik lappen, dus hard me best doen dit jaarquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:04 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
ja heb ik ook, heb t gewoon nodig om rond te kuinnen komen.
Is wel jammer want daardoor loop je misschien andere leuke opdrachten mis omdat je zonodig een stage met stagevergoeding moet hebbne (al vind ik dat je voor elke stage betaald moet worden)
Da's nog niet zelfstandig met je geld omgaan. Ik heb zelf gespaard, beheer het zelf en verbras het zelf als ik zin heb om iets te kopen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:16 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
dan is de verrassing der vanaf, als je het zeker weet tenminste, en dan weet je dat er altijd iets achter de hand ligt en dan ga je je zo ook gedragen. en is het toch net iets anders
Hebben ze bij mij ook gedaan, heb er nu wel de beschikking over, maar 'mag' er eigenlijk niks mee doen van hen. Heb er wel geld vanaf mogen halen om spullen te ko[pen toen ik samenging wonen.
nu is het gedwongenquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:17 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Maar nu heeft ie toch maandelijkse lasten.. Misschien is de manier waarop het gebracht wordt verkeerd.
Opgebouwde (loon) ervaring bij concurrent geld niet. Je zou weer gewoon op nul beginnen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:17 schreef koentje.k het volgende:
[..]
Het is wit als sneeuwhij heeft denk ik aangegeven dat ik al een aantal jaren ervaring had bij de concurent ofzo...
Ik weet het ook niet.. Kan ik me ook niet verspreken.. Verdien nou eenmaal meer dan collega's die ouder zijn en er langer werken. Niet dat ze harder werken, want dan moet je van goede huize komenquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:19 schreef HansU het volgende:
[..]
Opgebouwde (loon) ervaring bij concurrent geld niet. Je zou weer gewoon op nul beginnen.
is Duitslands niet uit huis danquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:20 schreef Goover het volgende:
Volgens de ib-groep zou ik een financiele bijdrage van mijn Vader moeten krijgen. Hier hebben ze mooie berekeningen voor.
Heb met mijn ouders afgesproken dat ik die niet krijg, en voor de rest alles zelf moet betalen. Die bijdrage die ik dan niet krijg is voor het eten, onderdak etc thuis.
Ik werk niet en leen wat bij de ib-groep. Zo betaal ik mijn schoolgeld, boeken, kleding leuke dingen etc. Als ik uit huis ga weet ik nog niet hoe het gaat lopen. Zie ik dan wel weer.
Me too, alimentatie is kewl, maar eigenlijk hoef je dat toch niet meer te krijgen als je 18 bent en uit huis bent ofwel?quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:21 schreef Zosk het volgende:
ik heb een leuk bedragje (zonder het inkomen van mijn werk erbij) per maand door alimentatie![]()
ach die van mij betaald gelukkig totdat het niet meer nodig is, of totdat ie blut mocht raken. Want ik heb het echt wel nodig, en lenen bij de ib doe ik liever neit als het niet echt noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:23 schreef Zosk het volgende:
je vader / moeder is verplicht tot je 21ste te betalen. zo is het mij iig verteldvanaf je 18e mag het direct naar het kind zelf ipv eerst naar de ouder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |