Dat 1e klopt, dat 2e kun je zelf instellen. Je bepaalt zelf hoeveel pixels je tooevoegt en aan welke kant(en). Ik heb er goede ervaringen mee.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:45 schreef Incolumis het volgende:
dus je wilt er een stuk bij aan zetten? met Photoshop kun je canvas size veranderen, kijk daar maar eens, maar dan krijg je wel een groot wit vlak ernaast
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om een kleine turtorial te maken voor me?quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:57 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat 1e klopt, dat 2e kun je zelf instellen. Je bepaalt zelf hoeveel pixels je tooevoegt en aan welke kant(en). Ik heb er goede ervaringen mee.
voor complexe dingen zou ik zoiets ms nog wel doen als ik tijd had, maar dit is gewoon 'volg de borden'. Probeer het eerst even zelf voor je om hulp vraagt, anders wordt je nooit een handige jongen in PSquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:07 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om een kleine turtorial te maken voor me?
Ik ben geen handige jongen in PS
THNX!quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:32 schreef Chandler het volgende:
Puckzzz, wat heb je mooie foto's online
Dit is top.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:36 schreef Extraordinare het volgende:
Deze foto is van robbedoes300d....
[afbeelding]
Ik heb het volgende gedaan: het canvas aan de linkerkant iets groter gemaakt, vervolgens het linker gedeelte van de foto geselecteerd en een extra layer van gemaakt. Die extra layer heb ik daarna iets naar links en beneden verschoven, zodat de witte lijn min of meer goed doorloopt. Daarna kun je met clone-stamp, healingbrush en patchtool de overgang zo mooi mogelijk maken. Als je er wat tijd in stopt, kun je het volgens mij mooi genoeg maken. Dan heb je ruimte zat voor de passepartout. Bovendien kun je de passepartout zo (laten) snijden dat er maar 1 a 2 mm wegvalt van je foto... Is even prutsen, maar dat kan best.
Als er mensen zijn die het op een minder omslachtige manier kunnen, hoor ik dat ook graag.
Nu alleen nog uitzoeken hoe ik het canvas moet vergroten......quote:
Image> canvas size> daar kan je in cm/inches/pixels/ whatever you wish, aangeven hoeveel breder of hoger je foto moet worden.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:04 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Nu alleen nog uitzoeken hoe ik het canvas moet vergroten......
Er is een techniek, die heet 'dragging the shutter', ook wel 'rear curtain flash'. Ik heb zo gauw geen linkje paraat, maar zoek eens op die termen, staat ms zelfs wel in de handleiding van je 350D.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:00 schreef zoeperzazke het volgende:
De kaars was het enige licht en ook al vind ik de sfeer goed, je zou eerder denken dat het om waxinelichtjes dan om pennen gaat. Met flits wordt de sfeer echter gelijk weer zo hard, ook als ik hem laag zet en ook als ik hem demp met keukenrol. Moet nog even kijken hoe ik dat verder aan ga pakken
Ik denk niet dat verder uitzoomen een goed idee is, persoonlijk vind ik de pen nog steeds erg klein, en half verscholen achter de hand aan de rand van de foto.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Vliegvrager en Puckzzz, dankjewel voor jullie kritieken. Ik moet deze week even de rust vinden om 'de foto' te gaan maken zoals ie ook moet worden, maar het is een behoorlijke klus, zeker omdat ik de camera niet enorm goed onder de knie heb, ik maak enkel gebruik van de standaard standen of de P-stand.
Ohja, wat posterformaat betreft, dat valt wle mee, het wordt op een kleurena4 gedrukt, zodat het wel in het oog springt, maar het komt niet groot voor de etalages te hangen, dus dat scheelt. Verder komt er inderdaad tekst op, namelijk 'een liefdesbrief schrijf je met een crosspen'.
Het laatste idee wat ik in uitvoering heb gebracht om met de compositie te spelen leverde het volgende op. De kaars was het enige licht en ook al vind ik de sfeer goed, je zou eerder denken dat het om waxinelichtjes dan om pennen gaat. Met flits wordt de sfeer echter gelijk weer zo hard, ook als ik hem laag zet en ook als ik hem demp met keukenrol. Moet nog even kijken hoe ik dat verder aan ga pakken. De details nog even negerend (de achtergrond wordt waarschijnlijk toch weggeknipt), wat vinden julie van de volgende compositie? (mag waarschijnlijk wel iets verder uitzoomen):
[afbeelding]
Hij is al paarsquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:35 schreef Puckzzz het volgende:
Daarnaast, rode nagellak eraf, blanke erop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |