Juist het volgen via de irritrack maakt het zo spannend, mede omdat je niet precies weet wat er allemaal onderweg gebeurt. Het is net als dat je voetbal via de radio gaat volgen, veel spannender dan op TV!
Maar ik ben blij dat het weer gaat beginnen, heb eerlijk gezegd niet veel met gemotoriseerde sporten, maar (Parijs-)Dakar is toch wel speciaal, hier worden toch heldenverhalen geschreven zoals bijv. vorig jaar met Willy Wientjes en Henno van Bergeijk (jammer dat die dit jaar niet mee mag doen). ook had ik Gerard Jimmink graag weer eens op een motor gezien. Vanaf de jaren tachtig volg ik dit spektakel al min of meer en de laatste jaren is het natuurlijk geweldig dat het meer en meer op Tv komt. Eerst alléén een beetje gebrekkig via Eurosport, later veel uitgebreider via RTL (alléén jammer dat niet iedereen in beeld komt!)
Maar goed, dit jaar gaan de trucks waarschijnlijk voor het spektakel zorgen met Chagin, J de Rooij, G de Rooij, H Stacey, A de Azevedo, de jonge Loprais, H Bekx, M van Vliet, Franz Echter & Wuf van Ginkel!