Knap... zeker aangezien er geen GP was tijdens/na de Bijlmerramp.quote:Op maandag 18 december 2006 18:30 schreef longinus het volgende:
Ik kan mij nog een GP herrinneren tijdens de bijlmerramp
parasieten nog wel... gek he, maar je zou bijna denken dat je het niet zo hebt op buitenlanders...quote:Op maandag 18 december 2006 18:38 schreef Haaglander het volgende:
Mooi, hebben we straks er 2.600.000 parasieten bij.
Wouter Bos betaalt wel.
Toen meldden zich spontaan duizenden ‘illegalen’ die in de ingestorte flats zouden hebben gewoond. Het kwam erop neer dat er per flat minimaal tien bewoners waren. Uiteraard was van alle betrokkenen de papierwinkel ‘verbrand’. 67 mensen kwamen uiteindelijk in aanmerking voor dat pardon. Mocht je het niet geloven: bel Ed van Thijn of Aad Kosto even.quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Knap... zeker aangezien er geen GP was tijdens/na de Bijlmerramp.
quote:Op maandag 18 december 2006 18:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk dat is het bekrompenheid van jou manier van kijken. Een mondiaal probleem is altijd een nationaal probleem. We leven samen met vele landen en vele mensen op deze planeet. En het meeste van wat deze mensen en landen doen hebben een directe invloed op andere landen en andere mensen. In mijn ogen ben je gewoon iemand met een ongefundeerde angst voor buitenlanders. Je bent eigenlijk redelijk racistisch.
Ga even nadenken over de betekenis van het woord "generaal" in "generaal pardon", voordat je overbodige (want bij mij bekende) informatie gaat strooien.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:19 schreef RabarberKing het volgende:
Toen meldden zich spontaan duizenden ‘illegalen’ die in de ingestorte flats zouden hebben gewoond. Het kwam erop neer dat er per flat minimaal tien bewoners waren. Uiteraard was van alle betrokkenen de papierwinkel ‘verbrand’. 67 mensen kwamen uiteindelijk in aanmerking voor dat pardon. Mocht je het niet geloven: bel Ed van Thijn of Aad Kosto even.
De aanzuigende werking bestaat op meerdere fronten:quote:Op woensdag 27 december 2006 01:12 schreef peaceman het volgende:
Het GP geldt volgens mij alleen voor mensen die al in Nederland waren voor een bepaalde datum (2001?) dus met die aantrekkingskracht zal het wel meevallen.
Mee eens indien dat werkelijk is gebeurd. Maar dat is in veel gevallen dus ook niet zo. Als je de verblijfsduur van een illegaal als teken van "schrijnendheid" gaat nemen, dan zou je wel de deur open zetten voor illegalen uit landen die niet meewerken met de terugkeer.quote:Op woensdag 27 december 2006 00:41 schreef peaceman het volgende:
ik blijf het abnormaal vinden dat we eerst mensen jaaaaaren aan het lijntje houden. Dan zijn ze volledig ingeburgerd (veel in elk geval) en dan zeggen we: oprotten....
dat klopt niet!
Dat kan inderdaad bijna niet meer. Dat kon wel onder de oude procedure en daar gaat het GP dan ook overquote:Op woensdag 27 december 2006 10:23 schreef DS4 het volgende:
"Schrijnendheid" op basis van te lange procedures daarentegen is niet zo gevaarlijk. Dat zou niet meer voor moeten komen.
En zo lang de pardonregeling dan ook uitkomt op: "alleen voor diegenen waarbij de overheid nalatig is geweest", ben ik voor. Zo niet, ben ik tegen.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:57 schreef SCH het volgende:
Dat kon wel onder de oude procedure en daar gaat het GP dan ook over
Een generaal pardon is pas een generaal pardon als hij voor die hele groep geldt. In dit geval van voor 2001 en er valt wel iets voor te zeggen dat de overheid nalatig is geweest voor die hele groep.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
En zo lang de pardonregeling dan ook uitkomt op: "alleen voor diegenen waarbij de overheid nalatig is geweest", ben ik voor. Zo niet, ben ik tegen.
Geen probleem, noemen we het alleen een pardonregeling (hetgeen ik al lang doe).quote:Op woensdag 27 december 2006 12:30 schreef SCH het volgende:
Een generaal pardon is pas een generaal pardon als hij voor die hele groep geldt.
Kul. Ik kan het niet anders zeggen.quote:In dit geval van voor 2001 en er valt wel iets voor te zeggen dat de overheid nalatig is geweest voor die hele groep.
Nee, het gaat om een generaal pardon. Dat is evident. Het gaat om een generaal pardon van een groep die al heel lang rondzwerft binnen de procedures, dat kan je nalatigheid noemen als jij dat woord graag wilt horen. Dan is in 1 x alles geregeld.quote:Op woensdag 27 december 2006 13:49 schreef DS4 het volgende:
Geen probleem, noemen we het alleen een pardonregeling (hetgeen ik al lang doe).
500 x? Bron?quote:Op woensdag 27 december 2006 14:30 schreef PJORourke het volgende:
Als je zelf vijfhonderd keer beroep aantekent, opgejut door de saboteurs van Vluchtelingenwerk, dan is de overheid zeker niet nalatig.
Bij wijze van spreke dan.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:31 schreef SCH het volgende:
500 x? Bron?
Gelul dus. Laten we het zuiver houden. Er is niemand die 500 x in beroep kan gaan. Maar de wetgeving laat wel toe dat mensen in beroep kunnen gaan, ook vaker dan 1 x. Dat is hun goed recht, daar is niks illegaals of raars aan en het zou de omgekeerde wereld zijn om dat de asielzoekers zelf te verwijten. Het is juist erg geintegreerd om gebruik te maken van je rechten.Je zou het wel nalatigheid van de overheid kunnen noemen dat de procedures zo lang duurden.quote:
Onzin. Het is hun goed recht om telkens in beroep te gaan, maar dan moeten ze niet gaan klagen dat het zo lang duurt en dat ze daarom op humanitaire gronden recht op een verblijfsvergunning hebben. Ze hebben er immers zelf steeds voor gekozen de procedure te verlengen. En uitgeprocedeerd = nou eenmaal utigeprocedeerd, dus je verkracht de rechtspraak als je die lui dan niet uitzet vanwege emotionele gelegenheidsargumentatie.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:43 schreef SCH het volgende:
Gelul dus. Laten we het zuiver houden. Er is niemand die 500 x in beroep kan gaan. Maar de wetgeving laat wel toe dat mensen in beroep kunnen gaan, ook vaker dan 1 x. Dat is hun goed recht, daar is niks illegaals of raars aan en het zou de omgekeerde wereld zijn om dat de asielzoekers zelf te verwijten. Het is juist erg geintegreerd om gebruik te maken van je rechten.Je zou het wel nalatigheid van de overheid kunnen noemen dat de procedures zo lang duurden.
Inmiddels is dat ook niet meer zo. Daarom is het ook goed die hele groep onder het gp te laten vallen, ben je van al het gezeik af en kun je vrolijk verder met de nieuwe wetgeving, die natuurlijk ook al veel te streng is.
Echt je reinste kolder dit. Dit zou je eens voor autochtonen moeten laten gelden. Je maakt gebruik van je recht en daar word je vervolgens op afgerekend. Deze mensen kunnen er niks aan doen dat de procedures zo lang duren, dat is voor hen ook niet prettig. De schuld daarvan ligt toch echt bij de Nederlandse overheid.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Onzin. Het is hun goed recht om telkens in beroep te gaan, maar dan moeten ze niet gaan klagen dat het zo lang duurt en dat ze daarom op humanitaire gronden recht op een verblijfsvergunning hebben. Ze hebben er immers zelf steeds voor gekozen de procedure te verlengen. En uitgeprocedeerd = nou eenmaal utigeprocedeerd, dus je verkracht de rechtspraak als je die lui dan niet uitzet vanwege emotionele gelegenheidsargumentatie.
De reden dat een heleboel niet worde geaccepteerd is natuurlijk gewoon dat ze liegen tijdens de procedure. Dat mag niet beloond worden omdat alles zo lang duurt.
Voor iedereen in dit land duurt een rechtszaak lang, alleen kun je daar geen rechten van ontlenen. Dat is wat de asielindustrie wel probeert: verblijfsvergunningen omdat alles zo lang duurt.quote:Op woensdag 27 december 2006 16:52 schreef SCH het volgende:
Echt je reinste kolder dit. Dit zou je eens voor autochtonen moeten laten gelden. Je maakt gebruik van je recht en daar word je vervolgens op afgerekend. Deze mensen kunnen er niks aan doen dat de procedures zo lang duren, dat is voor hen ook niet prettig. De schuld daarvan ligt toch echt bij de Nederlandse overheid.
Die opmerking over liegen is weer zo'n losse flodder, die moet maar niet in de handelingen worden opgenomen voorzitter.
Juist bij een asielbeleid hoort het beleid snel en duidelijk te zijn ivm het kweken van valse hoop enz.Je kan mensen die hier na al die jaren inmiddels maar hun bestaan hebben opgebouwd niet verwijten dat zij de fout in zijn gegaan, wel de Nederlandse regering.quote:Op woensdag 27 december 2006 16:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Voor iedereen in dit land duurt een rechtszaak lang, alleen kun je daar geen rechten van ontlenen. Dat is wat de asielindustrie wel probeert: verblijfsvergunningen omdat alles zo lang duurt.
Ze worden er dus niet op afgerekend omdat het lang duurt, maar daar proberen ze juist van te profiteren.
Dat is allesbehalve zeker.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:30 schreef SCH het volgende:
Nee, het gaat om een generaal pardon. Dat is evident.
Niet iedereen die een 14-1 brief heeft gestuurd heeft een lange procedure achter de rug. Dat is volledig uit de duim gezogen. Daar komt nog eens bij dat vele korte procedures niet zorgt voor nalatigheid van de overheid. In beginsel weet je na de eerste beslissing wel waar je aan toe bent. Als je dan tegen beter weten in doorgaat met procederen moet je eens in de spiegel kijken en niet de overheid aankijken.quote:Het gaat om een generaal pardon van een groep die al heel lang rondzwerft binnen de procedures, dat kan je nalatigheid noemen als jij dat woord graag wilt horen. Dan is in 1 x alles geregeld.![]()
Jawel, want de overheid is er verantwoordelijk voor dat die mensen na 5 jaar (of langer) nog steeds hier zijn. Als het werkelijk allemaal zo duidelijk was, waren ze immers al lang uitgezet.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is allesbehalve zeker.
[..]
Niet iedereen die een 14-1 brief heeft gestuurd heeft een lange procedure achter de rug. Dat is volledig uit de duim gezogen. Daar komt nog eens bij dat vele korte procedures niet zorgt voor nalatigheid van de overheid. In beginsel weet je na de eerste beslissing wel waar je aan toe bent. Als je dan tegen beter weten in doorgaat met procederen moet je eens in de spiegel kijken en niet de overheid aankijken.
Tegen beter weten in procederen kan iedere autochtoon al lang een draai om de oren opleveren. Misschien wordt het even tijd dat je eerst weet waar het over gaat voordat je volslagen onzin gaat roepen.quote:Op woensdag 27 december 2006 16:52 schreef SCH het volgende:
Dit zou je eens voor autochtonen moeten laten gelden. Je maakt gebruik van je recht en daar word je vervolgens op afgerekend.
Wat een onzin. Iedereen mag alle mogelijkheden die de wet biedt, gebruiken. Of dat nou tegen beter weten in is of niet.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tegen beter weten in procederen kan iedere autochtoon al lang een draai om de oren opleveren.
Kul!quote:Op woensdag 27 december 2006 17:59 schreef peaceman het volgende:
Jawel, want de overheid is er verantwoordelijk voor dat die mensen na 5 jaar (of langer) nog steeds hier zijn. Als het werkelijk allemaal zo duidelijk was, waren ze immers al lang uitgezet.
Dus nu zeg je eigenlijk dat de landen van herkomst verantwoordelijk zijn... Hoe wil je al die mensen er dan uit krijgenquote:Op woensdag 27 december 2006 18:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kul!
Om iemand uit te zetten moet het land van herkomst wel meewerken. Hoe denk jij dat dat gaat uitzetten? Over de grens bij Hazeldonk duwen? In een roeiboot de Noordzee op duwen?
Je kan in het bestuursrecht in de proceskosten van het bestuursorgaan worden veroordeeld indien de rechter van mening is dat je tegen beter weten in procedeert (en dat is ook meermaals gebeurd). In het civiele recht kun je in plaats van de forfaitaire draai om de oren in de werkelijke kosten worden veroordeeld bij tegen beter weten in procederen.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat een onzin. Iedereen mag alle mogelijkheden die de wet biedt, gebruiken. Of dat nou tegen beter weten in is of niet.
In bepaalde gevallen is dat ook zo.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:02 schreef peaceman het volgende:
Dus nu zeg je eigenlijk dat de landen van herkomst verantwoordelijk zijn...
Dat lukt dus niet, maar je moet je wel afvragen of we deze mensen dan recht moeten geven op financiële ondersteuning. Dan maar in eigen sop gaarkoken, want het is niet zo dat deze mensen allemaal niets te verwijten valt.quote:Hoe wil je al die mensen er dan uit krijgen![]()
Maar er is niemand die het je kan verbieden. En jij wilt het wel de asielzoekers verbieden. En dat is tegen de wet. Dura lex, sed lex en zo.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan in het bestuursrecht in de proceskosten van het bestuursorgaan worden veroordeeld indien de rechter van mening is dat je tegen beter weten in procedeert (en dat is ook meermaals gebeurd). In het civiele recht kun je in plaats van de forfaitaire draai om de oren in de werkelijke kosten worden veroordeeld bij tegen beter weten in procederen.
Tja ik vind het van sommige autochtonen ook onzin dat ze financieele ondersteuning krijgen (de rijken), maar daar denkt de VVD ook al anders over...quote:Op woensdag 27 december 2006 18:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
In bepaalde gevallen is dat ook zo.
[..]
Dat lukt dus niet, maar je moet je wel afvragen of we deze mensen dan recht moeten geven op financiële ondersteuning. Dan maar in eigen sop gaarkoken, want het is niet zo dat deze mensen allemaal niets te verwijten valt.
Goed. Laat je even zien waar ik het wens te verbieden?quote:Op woensdag 27 december 2006 18:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar er is niemand die het je kan verbieden. En jij wilt het wel de asielzoekers verbieden.
Wat een onzinnige opmerking. Het zou je sieren als je gewoon toegeeft dat je verdacht weinig van de problematiek afweet, in plaats van met totaal buiten de orde zijnde opmerkingen aan te komen.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:07 schreef peaceman het volgende:
Tja ik vind het van sommige autochtonen ook onzin dat ze financieele ondersteuning krijgen (de rijken), maar daar denkt de VVD ook al anders over...
Ook voor jou: even aantonen dat ik dat heb gezegd.quote:En het is ook kort door de bocht om te zeggen dat die mensen wel van alles te verwijten valt.
Nee jouw opmerkingen zijn zinvolquote:Op woensdag 27 december 2006 18:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onzinnige opmerking. Het zou je sieren als je gewoon toegeeft dat je verdacht weinig van de problematiek afweet, in plaats van met totaal buiten de orde zijnde opmerkingen aan te komen.
[..]
Nee, jij zei het andersom. Maar omgekeerd geldt hetzelfde.....Of dan ineens niet?quote:Ook voor jou: even aantonen dat ik dat heb gezegd.
Niet helemaal. Tot de motie-Wilders mocht je op basis van ieder punt dat je kon vinden weer opnieuw met de procedure beginnen. Dat kost tijd, veel tijd. En omdat dat tijd kost, is NL ze opeens een verblijfsvergunning verschuldigd? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:59 schreef peaceman het volgende:
Jawel, want de overheid is er verantwoordelijk voor dat die mensen na 5 jaar (of langer) nog steeds hier zijn. Als het werkelijk allemaal zo duidelijk was, waren ze immers al lang uitgezet.
Nee, gij... (zei de boer toen hij niets meer kon verzinnen)quote:
Ik heb moeite met stupiditeit. Ik kan er niets aan doen (ok, dat kan ik wel, maar dat wil ik niet).quote:Wel leuk om te zien hoe je blijkbaar geprikkeld wordt door zo'n opmerking
Je kan ook gewoon toegeven dat je mijn woorden compleet hebt verdraaid. Ik kies mijn woorden zorgvuldig. Daar hoef je dus niet mee te goochelen. En het wordt ook op prijs gesteld als je dat niet doet.quote:Nee, jij zei het andersom. Maar omgekeerd geldt hetzelfde.....Of dan ineens niet?
Ik hoef en wil niks verzinnen.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, gij... (zei de boer toen hij niets meer kon verzinnen)
[..]
Heb ik ook jaren gehad, maar met de jaren word je rustiger:)quote:Ik heb moeite met stupiditeit. Ik kan er niets aan doen (ok, dat kan ik wel, maar dat wil ik niet).
Ik verdraai ze niet hoor...als jij dat er uit haalt, prima, maar verwijt dat mij niet, want het is je eigen observatie. Verder zijn jij en ik het hardgrondig oneens. Dat kan. So be it. Ik kan er wel mee leven hoor. Nu jij nog?quote:[..]
Je kan ook gewoon toegeven dat je mijn woorden compleet hebt verdraaid. Ik kies mijn woorden zorgvuldig. Daar hoef je dus niet mee te goochelen. En het wordt ook op prijs gesteld als je dat niet doet.
U hebt gezocht op generaal:quote:Op woensdag 27 december 2006 10:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ga even nadenken over de betekenis van het woord "generaal" in "generaal pardon", voordat je overbodige (want bij mij bekende) informatie gaat strooien.
Als ik een procedure tot aan de Hoge Raad voer, omdat Wehkamp mijn kast niet conform de catalogus heeft geleverd, en ik verlies het uiteindelijk toch, dan moet Wehkamp me dus toch maar een goeie kast conform specificaties leveren? Het heeft immers 9 jaar geduurd...quote:Op woensdag 27 december 2006 18:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen mag alle mogelijkheden die de wet biedt, gebruiken. Of dat nou tegen beter weten in is of niet.
appels en peren.... een verblijf van jaren in een ander land heeft een vele grotere impact dan een kastquote:Op woensdag 27 december 2006 18:31 schreef RabarberKing het volgende:
[..]
Als ik een procedure tot aan de Hoge Raad voer, omdat Wehkamp mijn kast niet conform de catalogus heeft geleverd, en ik verlies het uiteindelijk toch, dan moet Wehkamp me dus toch maar een goeie kast conform specificaties leveren? Het heeft immers 9 jaar geduurd...
Nee, het gaat om de procedure, die duurt te lang, dus dat moet maar beloond worden met een gratis kast, of een verblijfsvergunning. Dat is de denkfout die hier (door emotie gedreven) gemaakt wordt: Het gaat niet om de beloning, maar om de procedure.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
appels en peren.... een verblijf van jaren in een ander land heeft een vele grotere impact dan een kast
Maar het blijft een onjuiste term in deze.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:28 schreef RabarberKing het volgende:
In de discussie zoals die destijds werd gevoerd kwam de term "Generaal Pardon" wel degelijk naar boven.
Dat deed je dus wel. Ik schreef: want het is niet zo dat deze mensen allemaal niets te verwijten valt.quote:
Het hele begrip is niet juist. Dus ik ben het gedeeltelijk wel met je eens.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar het blijft een onjuiste term in deze.
Dat vind ik nou echt slap gelul, die mogelijkheid is er en daar mag je gebruik van maken. En zeker als je in nood bent dan doe je dat. Je kunt mensen niet verwijten dat ze gebruik maken van hun rechten en het is gelul om te doen alsof die procedures gemiddeld kort zijn. Dat is quatsch, dat zou je moeten weten.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:57 schreef DS4 het volgende:
Niet iedereen die een 14-1 brief heeft gestuurd heeft een lange procedure achter de rug. Dat is volledig uit de duim gezogen. Daar komt nog eens bij dat vele korte procedures niet zorgt voor nalatigheid van de overheid. In beginsel weet je na de eerste beslissing wel waar je aan toe bent. Als je dan tegen beter weten in doorgaat met procederen moet je eens in de spiegel kijken en niet de overheid aankijken.
Dat is niet verdraaien. Dat is hetzelfde zeggen, maar dan omgekeerd.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat deed je dus wel. Ik schreef: want het is niet zo dat deze mensen allemaal niets te verwijten valt.
Jij maakt daarvan: En het is ook kort door de bocht om te zeggen dat die mensen wel van alles te verwijten valt.
Dat is wezenlijk anders.
Nee hoor, dat is wat DS4 wil. Wat de meerderheid van de kamer wil is gewoon een generaal pardon voor iedereen uit de periode van voor 2001. Dus het is een hele onzinnige theoretische discussie over iets wat DS4 voorstelt maar verder iedere realistische grond mist omdat het GP er gewoon voor iedereen uit die tijdsspanne gaat komen.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niet helemaal. Tot de motie-Wilders mocht je op basis van ieder punt dat je kon vinden weer opnieuw met de procedure beginnen. Dat kost tijd, veel tijd. En omdat dat tijd kost, is NL ze opeens een verblijfsvergunning verschuldigd? Lijkt me niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |