abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44702181
Was niet zo moeilijk te vinden Martijn, jezus man, zoek toch eens voor je zo loopt te mauwen.
quote:
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden

De redactie wordt getipt dat West Afrikanen in Milaan met gepakte koffers klaar staan om richting Nederland te reizen. Ze zouden van de op handen zijnde pardonregeling hebben gehoord.

Je wordt als verslaggever op pad gestuurd. Op een regenachtige zaterdagavond stap ik regelrecht de derde wereld binnen. Klein Afrika, midden in Europa onder de rook van Milaan.

Ik zie mannen, vrouwen en kinderen die met kleine handeltjes in leven proberen te blijven. Al deze mensen zijn naar Europa gekomen om geld te verdienen. En ze hopen allemaal op een beter leven. De Italiaanse regering lijkt de situatie in het gebouw te gedogen. De voorzieningen zijn minimaal, er is nauwelijks sanitair. In sommige kamers staan 6 matrassen tegen de muur. Het is vies en het stinkt.

Op de begane grond van het gebouw is een markt. Er is een complete paralelle economie ontstaan naast de Italiaanse. Het is alleen niet de bedoeling dat we die filmen. Een groter contrast met het rijke Milaan in kerstsfeer is bijna niet mogelijk.

Al snel blijkt dat dat verhaal over die koffers wel mee blijkt te vallen. Een aantal mensen heeft van de pardonregeling gehoord, een aantal niet. In de krochten en spelonken van onze welvaart proberen mensen hier 't hoofd boven water te houden. En ik realiseer me dat er miljoenen mensen in alle grote steden in West Europa op deze manier hun kostje bij elkaar scharrelen. Dag in, dag uit.

Discussies in Den Haag deren deze mensen niet. Ze komen uit een straatarm land. Ze wagen hun leven om met gammele bootjes de zee over te steken.

Mevrouw Verdonk, denk ik bij me zelf, deze mensen komen er niet aan. Ze zijn er allang. Alleen wij willen ze niet zien. Misschien zijn we wel bang om deze bittere armoede in onze steden onder ogen te zien.

Maandagochtend vroeg ben ik weer in Nederland. Op de redactie ontstaat miscommunicatie. De context van het verhaal is radicaal veranderd. Vervolgens komt de reportage in een bedding terecht die niet goed is.

Dat had niet mogen gebeuren.

De kwestie van illegale arbeidsmigratie is een te groot verhaal om op deze manier af te doen. Dat verdienen deze mensen niet.

met vriendelijke groet,

Caroline van den Heuvel

http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=307&sid=31534
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2006 @ 12:09:38 #102
862 Arcee
Look closer
pi_44702443
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:55 schreef SCH het volgende:
Goh Arcee, een column van een zichzelf "zeer rechts" noemende 'journalist'. En nu?

Gewoon negeren wat je niet uitkomt, SCH.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44703087
!!!

Jaaa er komen opeens 3 miljoen buitenlanders naar Nederland en als ze afgewezen worden zullen ze ook allemaal de illegaliteit en de criminaliteit induiken!! HOLLAND IS DOOMED!!! Laten we van die grenswachten als in Texas oprichten om de parasieten af te schieten aan de grens! En we lynchen al die illegalen die hier al zijn, die bacillen!

sarcasme. Ik word een beetje ziek van rechtsdenkend Nederland

Ik zie het echt niet gebeuren dat er miljoenen mensen hun heil gaan zoeken in Nederland. En als ze het wel doen, misschien dat ze hun eetcultuur meenemen en die bruutsaaie Nederlandse cuisine zullen veranderen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_44703102
Maar goed, blijkt dus wel hoe EenVandaag en de TROS enorm generaliserend te keer is gegaan, baart me echt zorgen dit.
  zondag 24 december 2006 @ 12:44:39 #105
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44703352
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:36 schreef SCH het volgende:
Maar goed, blijkt dus wel hoe EenVandaag en de TROS enorm generaliserend te keer is gegaan, baart me echt zorgen dit.
Waarom baart je dit zorgen?

Omdat ze zich een keer meer naar rechts bewegen? Want het enorm generaliserende vind ik wel enorm overdreven. Want de grote lijn die in deze documentaire zit is wel de waarheid en dat baart mij toch wel zorgen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44703403
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waarom baart je dit zorgen?

Omdat ze zich een keer meer naar rechts bewegen? Want het enorm generaliserende vind ik wel enorm overdreven. Want de grote lijn die in deze documentaire zit is wel de waarheid en dat baart mij toch wel zorgen.
De manier waarop het wordt neergezet is ernstig. Vindt jij dat men zo mag liegen en teksten mag gebruiken als: het GP gaat als een lopend vuurtje door Europa, terwijl daar aantoonbaar geen sprake van is? Alsjij dit goedkeurt dan keur je dus de door jou zo verfoeide zogenaamde linkse journalistiek ook meteen goed.
pi_44703509
quote:
Jij maakt je zorgen om de journalistieke integriteit over dit probleem, ik maak me liever zorgen om de inhoud van dit probleem. Ieder zijn ding he
  zondag 24 december 2006 @ 12:54:38 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44703633
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:46 schreef SCH het volgende:
De manier waarop het wordt neergezet is ernstig. Vindt jij dat men zo mag liegen en teksten mag gebruiken als: het GP gaat als een lopend vuurtje door Europa, terwijl daar aantoonbaar geen sprake van is?
O, nee daarom haalde het GP ook het internationale nieuws en komen er nu zoveel rechtzaken van uitgeprocedeerd asielzoekers. Daarnaast heeft het verleden in Spanje aangetoont dat alle regelgeving die positief wijzigt het een gruwelijke aanzuigende werking heeft. Dit ga je in Nederland dus ook krijgen.
quote:
Alsjij dit goedkeurt dan keur je dus de door jou zo verfoeide zogenaamde linkse journalistiek ook meteen goed.
Dat is wel heel kort door de bocht vind je zelf ook niet? zo'n conclusie trekken omdat ik het eens ben met de grote lijn van een verhaal.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44703716
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

O, nee daarom haalde het GP ook het internationale nieuws en komen er nu zoveel rechtzaken van uitgeprocedeerd asielzoekers. Daarnaast heeft het verleden in Spanje aangetoont dat alle regelgeving die positief wijzigt het een gruwelijke aanzuigende werking heeft. Dit ga je in Nederland dus ook krijgen.
Tja, als je zo kortzichtig bent, heeft discussieren verder geen zin. Bovendien kan ik je door de vele spelfouten in je posts nauwelijks nog serieus nemen. Succes verder.
pi_44703751
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij maakt je zorgen om de journalistieke integriteit over dit probleem, ik maak me liever zorgen om de inhoud van dit probleem. Ieder zijn ding he
Het gaat hier om beeldvorming, en dat gaat wel degelijk over de inhoud Scorpie. Hier wordt een onjuist beeld geschetst en dat is kwalijk.
  zondag 24 december 2006 @ 13:09:43 #111
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44704096
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:58 schreef SCH het volgende:
Tja, als je zo kortzichtig bent, heeft discussieren verder geen zin.
Hoe zo kortzichtig zelfs Netwerk onderbouwd de aanzuigende werking van dat soort maatregelen

Zie ook:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/05/10/V055.htm
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2006 @ 13:35:18 #112
862 Arcee
Look closer
pi_44704835
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:43 schreef SCH het volgende:
De verslaggeefster van de TROS die deze reportage maakte heeft ernstige ruzie met de redactie. Ze is kwaad over de manier waarop de reportage in een context is gezet, dat was niet haar bedoeling en op die manier is de repo ook niet gemaakt. Ze zegt dat er niets van klopt, dat er nu in de inleiding wordt gezegd dat het gp als een lopend vuurtje gaat en ze baalt van de VVD-politica die in de studio was gehaald.

Leuk relletje
quote:
In 53 minuten van een leuk relletje naar grote zorgen? Hoe komt dat?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 24 december 2006 @ 13:53:01 #113
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44705525
wat denkt de linkse meerderheid op te lossen met een pardon?

voor elk schrijnend geval komen er na het pardon 3 bij. dat ze dat niet WILLEN inzien.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_44705784
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:53 schreef pmb_rug het volgende:
wat denkt de linkse meerderheid op te lossen met een pardon?

voor elk schrijnend geval komen er na het pardon 3 bij. dat ze dat niet WILLEN inzien.
Als Verdonk nou volgens belofte het begrip "schrijnend" mooi had afgebakend niet. Nu kunnen ze daar alsnog over beginnen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 24 december 2006 @ 14:25:29 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44706965
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Als Verdonk nou volgens belofte het begrip "schrijnend" mooi had afgebakend niet. Nu kunnen ze daar alsnog over beginnen.
Wat ik mij dan afvraag is of links zelf het begrip schrijnend zelf goed kan afbakenen en dan niet komen met alle asielzoekers zijn schrijnend want dat is kolder
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44708378
quote:

[..]

Volgens mij zou je dan beter af zijn om alles wat NIET onder schrijnend valt te vermelden, anders gaan de linkse partijen over elke groep en elke omschrijving wel klagen
  zondag 24 december 2006 @ 16:23:35 #117
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44711004
quote:

[..]

het punt is dat er nu weer een hele groep kansloze illegalen naar NL komen die hier NIETS te zoeken hebben. NL blijkt structureel niet in staat die mensen gewoon binnen een maand op het vliegtuig richting noord-afrika te kunnen sturen en dus komen er weer 'schrijnende' gevallen bij.
?Porque no te calles?
pi_44711167
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:23 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

het punt is dat er nu weer een hele groep kansloze illegalen naar NL komen die hier NIETS te zoeken hebben. NL blijkt structureel niet in staat die mensen gewoon binnen een maand op het vliegtuig richting noord-afrika te kunnen sturen en dus komen er weer 'schrijnende' gevallen bij.
Uw glazen bol is gerepareerd?
  zondag 24 december 2006 @ 16:30:32 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44711205
quote:
Dat werd expres niet gedaan om controverse te vermijden. De discretionaire bevoegdheid is gewoon gebaseerd op het oordeel van de minister.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44711726
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:23 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

en dus komen er weer 'schrijnende' gevallen bij.
De selectie op schrijnendheid gold alleen voor de "groep van 26000". Nieuwe mensen hebben geen enkele grond om een beroep op schrijnendheid te doen; niet ingeburgerd, geen in Nederland opgegroeide kinderen, niks. Slechts die mensen die daadwerkelijk recht hebben op asiel, dus niet de economische vluchtelingen, zullen dat krijgen.

Je praat gewoon je angst na en angst is een slechte raadgever.
  zondag 24 december 2006 @ 17:26:19 #121
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44712730
quote:
De manier waarop het wordt neergezet is ernstig. Vindt jij dat men zo mag liegen en teksten mag gebruiken als: het GP gaat als een lopend vuurtje door Europa, terwijl daar aantoonbaar geen sprake van is?
Het GP gaat niet alleen als een lopend vuurtje door Europa, maar ook door Afrika. En de nuance van "uitzettingstop voor mensen die onder het project Terugkeer vallen" ontgaat ze kennelijk, mede omdat ze geen toegang hebben tot de uiterst objectieve, genuanceerde Nederlandse pers.
pi_44713857
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:49 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

De selectie op schrijnendheid gold alleen voor de "groep van 26000". Nieuwe mensen hebben geen enkele grond om een beroep op schrijnendheid te doen; niet ingeburgerd, geen in Nederland opgegroeide kinderen, niks. Slechts die mensen die daadwerkelijk recht hebben op asiel, dus niet de economische vluchtelingen, zullen dat krijgen.

Waarom heet het dan generaal pardon?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44713910
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het GP gaat niet alleen als een lopend vuurtje door Europa, maar ook door Afrika. En de nuance van "uitzettingstop voor mensen die onder het project Terugkeer vallen" ontgaat ze kennelijk, mede omdat ze geen toegang hebben tot de uiterst objectieve, genuanceerde Nederlandse pers.
Gelul dus, niks lopend vuurtje
pi_44713926
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom heet het dan generaal pardon?
Generaal pardon geldt altijd voor een groep, niet voor iedereen van de wereld die hier nu naar toe komt fietsen, wist je dat echt niet?
  zondag 24 december 2006 @ 18:05:47 #125
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44713940
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:04 schreef SCH het volgende:
Gelul dus, niks lopend vuurtje
Wat is er dan gelul aan? Zou je dat wat kunnen onderbouwen?
pi_44713959
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Generaal pardon geldt altijd voor een groep, niet voor iedereen van de wereld die hier nu naar toe komt fietsen, wist je dat echt niet?
Je las de quote niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44713963
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat is er dan gelul aan? Zou je dat wat kunnen onderbouwen?
Onderbouw jij het maar. Jij stelt dat ze het er in Afrika over hebben.
Alsof het uberhaupt zin heeft om hier naar toe te komen.

Dat GP geldt voor een gedefinieerde groep, daarom was die 200.000 van Verdonk ook zo dom, populistisch en genant.
pi_44713979
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je las de quote niet
Toch wel.
pi_44713985
Dan begreep je het niet
pi_44714011
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan begreep je het niet
Jij snapt blijkbaar niet wat een gp is gezien je vraag.
pi_44714071
Ik wel hoor alleen Slaadje nog niet
  zondag 24 december 2006 @ 18:15:51 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44714186
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:07 schreef SCH het volgende:
Dat GP geldt voor een gedefinieerde groep, daarom was die 200.000 van Verdonk ook zo dom, populistisch en genant.
En de hele derde wereld is daar natuurlijk tot in de puntjes van op de hoogte.

Dit argument wordt altijd gebruikt door pardonofielen maar het slaat natuurlijk nergens op.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2006 @ 18:36:37 #133
862 Arcee
Look closer
pi_44714711
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

In 53 minuten van een leuk relletje naar grote zorgen? Hoe komt dat?
SCH?
pi_44714728
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En de hele derde wereld is daar natuurlijk tot in de puntjes van op de hoogte.

Dit argument wordt altijd gebruikt door pardonofielen maar het slaat natuurlijk nergens op.
Het hele verhaal is niet relevant. Onze asielwetgeving is streng en het zal dan al snel blijken dat er niemand in komt dus dat lopende vuurtje moet dan wel net zo snel gaan.
  zondag 24 december 2006 @ 18:39:02 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44714783
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:37 schreef SCH het volgende:
Het hele verhaal is niet relevant. Onze asielwetgeving is streng en het zal dan al snel blijken dat er niemand in komt dus dat lopende vuurtje moet dan wel net zo snel gaan.
Onze asielwetgeving is niet streng... er zijn er het afgelopen jaar weer flink meer binnengekomen. Tevens staan de grenzen wagenwijd open. Dan versoepelt het parlement de regels. De signaalwerking van dit alles komt wel over hoor.
pi_44714876
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

SCH?
Het een sluit het ander toch niet uit? Ik vind het een leuke rel dat een verslaggeefster van EenVandaag haar eigen redactie ter verantwoording roept en tegelijkertijd maak ik me zorgen over de manier waarop de redactie probeert angst te zaaien op een onheuse manier.
  zondag 24 december 2006 @ 18:44:54 #137
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44714930
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:42 schreef SCH het volgende:
tegelijkertijd maak ik me zorgen over de manier waarop de redactie probeert angst te zaaien op een onheuse manier.
Grappig. Niemand maakt zich zorgen over de broeikashysterie die door vrijwel alle media wordt uitgestrooid. Handelaren in angst, indeed.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2006 @ 19:20:36 #138
862 Arcee
Look closer
pi_44715743
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:42 schreef SCH het volgende:
Het een sluit het ander toch niet uit? Ik vind het een leuke rel dat een verslaggeefster van EenVandaag haar eigen redactie ter verantwoording roept en tegelijkertijd maak ik me zorgen over de manier waarop de redactie probeert angst te zaaien op een onheuse manier.
Stiekem een beetje van andermans ellende genieten dus.
  zondag 24 december 2006 @ 20:54:16 #139
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44717968
quote:

[..]

je zal ongetwijfeld mijn post verkeerd begrepen hebben.

ik ben an sich niet tegen een pardon voor die mensen, want ik ben ook wel gevoelig voor zielige verhalen van domme ouders die hun kinderen op onverantwoorde avonturen meenemen in de hoop wat meer te kunnen verdienen. Van mij mogen ze blijven en als de sodemieter gaan werken.

Het punt is dat het NIETS op lost. Er komen gewoon weer een hoop nieuwe gevallen voor terug. Zolang de overheid niet in staat is mensen binnen een maand weer weg te schoppen zal je dit soort gezeik houden.

het is dus een klassiek voorbeeld van PAPPEN EN NATHOUDEN.

daar ben ik principieel op tegen. laat ze eerst die immigratieprocedure versnellen en effectiever maken...
?Porque no te calles?
  zondag 24 december 2006 @ 20:55:53 #140
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44717996
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Uw glazen bol is gerepareerd?
het is een kwestie van 'geen bord voor je kop'

dat scheelt vaak een slok op een borrel, zo blijkt.

jij zal wel weer denken dat dit het probleem van kansloze illegalen gaat oplossen
zolang wij slapjanussen als Cohen aan het roer houden op immigratiebeleid blijft dit probleem zich voordoen.
die man heeft zoveel mensenleed op zijn geweten. misselijkmakend.
?Porque no te calles?
pi_44726834
quote:
Op zondag 24 december 2006 20:55 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

het is een kwestie van 'geen bord voor je kop'

dat scheelt vaak een slok op een borrel, zo blijkt.

jij zal wel weer denken dat dit het probleem van kansloze illegalen gaat oplossen
zolang wij slapjanussen als Cohen aan het roer houden op immigratiebeleid blijft dit probleem zich voordoen.
Sommige posts zijn echt te erg, dit is er zo eentje
pi_44726908
quote:

Je hebt gelijk dat het alleen voor de 14-1 groep geldt, maar wat let een niet-14-1-er om aan te tonen dat zijn geval ook schrijnend is en dat het feit dat hij niet bij de 14-1 groep hoort feitelijk weinig verschil maakt in deze. Een rechter kan daar gewoon in meegaan. Is ook terecht, want het is onzin om te denken dat er geen schrijnende gevallen bij de "nieuwe" asielaanvragers zullen zitten.

Illegaliteit is net als drugsgebruik alleen "op te lossen" door te legaliseren. Maar hoewel dat lekker makkelijk is, is dat niet per definitie de beste oplossing.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 25 december 2006 @ 12:40:53 #143
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44728689
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:39 schreef PJORourke het volgende:
Onze asielwetgeving is niet streng... er zijn er het afgelopen jaar weer flink meer binnengekomen. Tevens staan de grenzen wagenwijd open. Dan versoepelt het parlement de regels. De signaalwerking van dit alles komt wel over hoor.
Idd, dat zullen we over een paar jaar zekker zien in een gigantische stijging in de immigratiestroom waarbij ook heel veel gelukszoekers zitten
quote:
Net als de rest van links
quote:
Ja, want hij heeft een wet opgesteld die later ook door Verdonk uitgevoerd wordt. Maar hij is even "vergeten" om voor de mensen die tussen de oude en de nieuwe regeling vielen een oplossing te vinden. Iets wat nu "opgelost" gaat worden door het General Pardon en Verdonk in haar schoenen geschoven heeft gekregen.
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:01 schreef SCH het volgende:
Sommige posts zijn echt te erg, dit is er zo eentje
Waarom zijn ze erg omdat ze niet in je straatje passen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 25 december 2006 @ 12:42:05 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44728718
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, dat zullen we over een paar jaar zekker zien in een gigantische stijging in de immigratiestroom waarbij ook heel veel gelukszoekers zitten
De enige gelukszoekers die we nu nog krijgen zijn die fijne Oosteuropeanen, waarvan het huidige Kabinet besloten heeft dat ze ongelimiteerd hier binnen mogen komen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 25 december 2006 @ 12:45:32 #145
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44728812
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De enige gelukszoekers die we nu nog krijgen zijn die fijne Oosteuropeanen, waarvan het huidige Kabinet besloten heeft dat ze ongelimiteerd hier binnen mogen komen.
Sorry, maar dat heeft het huidige kabinet besloten toen de huidge linkse kamer er ook al zat. Dus dat is echt een nul argument.

Daarnaast is het kenmerk van de Oosteuropeanen dat ze nadat ze hiuer gewerkt hebben weer naar huis gaan en dat doen de andere gelukszoekers niet.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 25 december 2006 @ 12:47:48 #146
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44728870
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Sorry, maar dat heeft het huidige kabinet besloten toen de huidge linkse kamer er ook al zat. Dus dat is echt een nul argument.
1) De huidige kamer is niet links anders hadden we allang een kabinet gehad

2) het is niet eens waar. Al ruim voor de verkiezingen werd duidelijk dat de Polen in ieder geval vanaf 1/1/07 onbeperkt toegang zouden hebben.
quote:
Daarnaast is het kenmerk van de Oosteuropeanen dat ze nadat ze hiuer gewerkt hebben weer naar huis gaan en dat doen de andere gelukszoekers niet.
Nee, ze sturen Nederlands geld naar huis en laag opgeleide Nederlanders de WW in. Dat is wat anders, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 25 december 2006 @ 12:55:47 #147
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44729104
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
1) De huidige kamer is niet links anders hadden we allang een kabinet gehad
De huidige kamer is wel links anders was er nooit een general Pardon geweest op de manier zoals Bos het nu "geregeld" heeft
quote:
2) het is niet eens waar. Al ruim voor de verkiezingen werd duidelijk dat de Polen in ieder geval vanaf 1/1/07 onbeperkt toegang zouden hebben.
Sorry, maar dat besluit is pas vorige week of de week er voor genomen en er is in geen geval spraken van onbeperkte toegang

Zie ook dit nieuwsbericht
quote:
Kamer akkoord met soepeler toegang Polen in bouw

CDA en PvdA zijn akkoord gegaan met het soepeler toelaten van Polen en andere Oost-Europeanen in de bouw en het transport. De partijen eisten wel dat Nederlandse werklozen in deze sectoren ook meer kansen krijgen om weer aan werk te komen.

Staatssecretaris Henk van Hoof (Sociale Zaken) zegde woensdag toe om zijn best te doen. Dat was voldoende voor een meerderheid in de Tweede Kamer om in te stemmen met een soepeler toegang van Polen in de twee sectoren.

Tegen
Alleen de SP en de PVV verzetten zich tegen het besluit om Polen en werknemers uit andere Oost-Europese landen die in 2004 EU-lid zijn geworden, makkelijker een werkvergunning te verstrekken onder meer de bouw en vervoer. Vanaf 17 december hoeven werkgevers in zestien sectoren niet meer eerst in Nederland te zoeken naar werknemers, voordat ze een Pool aannemen. Dat is eerder al geregeld voor 23 andere branches.

Verdringing
PvdA-Kamerlid Jet Bussemaker en CDA'er Eddy van Hijum erkennen nu dat in bouw en transport acute problemen zijn, omdat werkgevers vacatures niet kunnen vervullen. Maar zij eisen ook extra inspanningen om deze plekken met Nederlandse werklozen op te vullen, omdat zij vrezen dat deze anders verdrongen worden door de Oost-Europeanen.

Het liefst had Van Hoof de procedure voor het aanvragen van een vergunning per 1 januari 2007 helemaal afgeschaft voor de Polen. De Kamer heeft daar vorige week een stokje voor gestoken, omdat er nog onvoldoende is gedaan om ontduiking van arbeidsvoorwaarden, illegale arbeid en problemen met huisvesting te voorkomen.
Bron
quote:
Nee, ze sturen Nederlands geld naar huis en laag opgeleide Nederlanders de WW in. Dat is wat anders, hoor.
Als je bovenstaande nieuwsbericht eens leest zie dat het PvdA en het CDA aan een oplossing willen werken. Daarnaast zitten er diverse laagopgeleide Nederlanders liever in de WW of andere uitkering dan dat ze gaan werken.

Dat noemen ze de armoedeval
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44729191
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
De huidige kamer is wel links anders was er nooit een general Pardon geweest op de manier zoals Bos het nu "geregeld" heeft
En het enige wat 'linksheid' definiëert, is steun voor een generaal pardon, dat er dus helemaal niet is gekomen. Je kunt tegen abortus, homofilie, euthanasie zijn, voor een kleine overheid, rechten voor het individu, een vrije economie, minder subsidies, etcetera, maar als je een generaal pardon ook nog eens steunt: links.

Ja, zo werkt het.
pi_44730151
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Wat heb jij toch tegen Oosteuropeanen? Die overigens al lang onbeperkt alhier aan de slag kunnen als zzp-er...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44744563
Ik vind dat er nog meer moeten komen, die werken wel hard voor hun centen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')