Wil je hiermee zeggen dat jij hier een betere beslissing over kan maken dan iemand zonder hazelip omdat jij ervaringsdeskundige bent en dus een waardeoordeel kan geven over een leven met die afwijking?quote:Op maandag 18 december 2006 12:12 schreef Jonnyboy het volgende:
[..]
Ik wil ff aangeven (als we het weer voor de hazenlip gaan hebben) dat ik zelf een hazenlip heb.
En hoewel het erg vervelend is (ik noem de operaties, de beugel, de oorontstekingen en talloze tandarts/mondhygeniëste/othodontist bezoeken) ik ontzettend blij ben dat ik op deze aarde ben, en dat ik leef.
Levenslang is natuurlijk wel een goede straf voor zoietsquote:Op maandag 18 december 2006 16:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen ze zich helemaal kapotneuken. Vooral niet de oorzaken wegnemen maar de gevolgen.
Heeft niets met bemoeizucht te maken, maar met simpelweg beter weten wat goed voor je is.quote:Op maandag 18 december 2006 16:25 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind juist dat bemoeizucht nogal de kop opsteekt als mensen het niet meer zo druk hebben met hun eigen zaken en hun eigen levensonderhoud enzo.
Bemoeizucht heet datquote:Op maandag 18 december 2006 16:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Heeft niets met bemoeizucht te maken, maar met simpelweg beter weten wat goed voor je is.
wat een onzin. Net of ieder mens weet wat goed voor zichzelf is. Vandaar die legio mensen die bij de psychiatrie en GGZ etc etc lopenquote:
Als je kennis van zaken hebt en er voor opgeleid bent, dan heet het hulpverlening. Als je dénkt het beter te weten op een forum, dan heet het bemoeienis... Is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Waarom denk je dat die mensen bij psychiatrie en GGZ etc etc lopen, en niet bij de buurman/vrouw?quote:Op maandag 18 december 2006 16:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
wat een onzin. Net of ieder mens weet wat goed voor zichzelf is. Vandaar die legio mensen die bij de psychiatrie en GGZ etc etc lopen![]()
De glijdende schaal.....en dat is nu precies mijn ophef......zorgwekkend....enge ontwikkeling...quote:Op maandag 18 december 2006 13:43 schreef FuifDuif het volgende:
Dit is inderdaad de duistere keerzijde van dergelijke technieken. Je zult steeds meer zien dat er een fijnere selectie door ouders zal worden gemaakt. (Abortus is in wezen ook een manier om je nageslacht wat te selecteren.) De norm verschuift steeds meer. Het is een trieste ontwikkeling.
Nee, jij past het begrip bemoeienis nu toe op iets dat je niet aanstaat om zo je gelijk te halen. Zo werkt dat natuurlijk niet. Zo zijn er ook filosofen die filosoferen over zaken waar ze in de praktijk nooit mee te maken hebben gehad en ook niet zullen krijgen. Iets hoeft niet je beroep te zijn om te weten hoe het werkt.quote:Op maandag 18 december 2006 16:57 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als je kennis van zaken hebt en er voor opgeleid bent, dan heet het hulpverlening. Als je dénkt het beter te weten op een forum, dan heet het bemoeienis... Is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Waarom denk je dat die mensen bij psychiatrie en GGZ etc etc lopen, en niet bij de buurman/vrouw?
Dat is inderdaad een enge ontwikkeling. Je ziet het ook bijvoorbeeld terug bij beugels. Als er al een tandje scheef staat wordt er een beugel geplaatst. Niet omdat de scheve tand eetproblemen veroorzaakt. Nee, omdat het nooit 'mooi' is. En als je er niet aan meedoet, loop je voor gek. Of althans, dat wil de meerderheid je laten geloven, want de echte coole kikkers die alle respect van de wereld verdienen zijn degenen die er om lachen en zich er niets van aantrekken. Maar goed, verreweg de meerderheid gaat gebukt onder het juk van de heersende opinie. Dat doe ik op veel vlakken overigens ook.quote:Op maandag 18 december 2006 16:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De glijdende schaal.....en dat is nu precies mijn ophef......zorgwekkend....enge ontwikkeling...
Inderdaad. Harstikke moord.quote:Op maandag 18 december 2006 17:09 schreef FuifDuif het volgende:
Overigens een algemeen punt en ook mijn standpunt:
Hoe je het ook wendt of keert; abortus is moord.
In mijn visie niet.quote:Op maandag 18 december 2006 17:09 schreef FuifDuif het volgende:
Overigens een algemeen punt en ook mijn standpunt:
Hoe je het ook wendt of keert; abortus is moord.
Inderdaad. Alles moet overdreven mooi en perfect zijn tegenwoordig......anders is het niet goed meer.quote:Op maandag 18 december 2006 17:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een enge ontwikkeling. Je ziet het ook bijvoorbeeld terug bij beugels. Als er al een tandje scheef staat wordt er een beugel geplaatst.
Ja inderdaad, maar zolang ze maar niet aan de macht komen is het nog veilig. Je moet er toch niet aan denken dat dergelijke figuren het voor het zeggen zouden krijgen? Of van die mensen die vinden dat alleen de sterksten mogen overleven en de rest sterft maar als dat het lot is.quote:Op maandag 18 december 2006 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Alles moet overdreven mooi en perfect zijn tegenwoordig......anders is het niet goed meer.
Dit kom je trouwens overal tegen. Ik had ooit een baas, waarbij alles en iedereen er "sexy" moest uit zien. Ikvan dat soort lui.....
Omdat het niet zelfstandig kan levenquote:
Het is zelfstandig leven in ontwikkeling. Het is er om tot leven te komen. Dat pad afsluiten zodat het doel niet kan worden behaald kan als moord worden gedefinieerd.quote:Op maandag 18 december 2006 17:20 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Omdat het niet zelfstandig kan leven
Vind ik niet. Kun je de morning after pil slikken óók wel moord noemen.quote:Op maandag 18 december 2006 17:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het is zelfstandig leven in ontwikkeling. Het is er om tot leven te komen. Dat pad afsluiten zodat het doel niet kan worden behaald kan als moord worden gedefinieerd.
Daarmee bevind je ook al op een hellend vlak. Ik zeg niet dat alleen de sterksten mogen overleven maar ik vind ook niet dat je de zwakkeren koste wat het kost moet beschermen en in leven moet houden.quote:Op maandag 18 december 2006 17:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar zolang ze maar niet aan de macht komen is het nog veilig. Je moet er toch niet aan denken dat dergelijke figuren het voor het zeggen zouden krijgen? Of van die mensen die vinden dat alleen de sterksten mogen overleven en de rest sterft maar als dat het lot is.
Periodieke onthouding of onthouding als geheel, sterilisatie...quote:Op maandag 18 december 2006 17:26 schreef MissMatch het volgende:
Of de anticonceptiepil an sich, of een condoom, of orale seks en masturbatie.
Pardon?quote:Op maandag 18 december 2006 17:28 schreef FuifDuif het volgende:
Misschien was het beter geweest dat sommige niet nader te noemen personen hier ook hadden moeten worden geaborteerd.
Een natte droom!quote:Op maandag 18 december 2006 17:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Periodieke onthouding of onthouding als geheel, sterilisatie...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |