Zoals ik al eerder heb gezegd is het niet duidelijk om wat voor vorm van schisis het gaat en of er nog meer mis is. Men kan alleen zien dat er een schisis is. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?quote:Op maandag 18 december 2006 13:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee
[..]
Hangt puur van de grens af die je trekt. Als het om een hazelip gaat en de moeder vindt onbegrijpelijk genoeg dat dat dermate erg is om de baby dan maar niet geboren te laten worden, vind ik dat echt weglopen voor verantwoordelijkheid.
quote:Op maandag 18 december 2006 14:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Neerbuigend? Ik begrijp er echt niets van. Ik complimenteer je toch juist dat je als vrouw zijnde een post neerzet die mij aan het denken heeft gezet
?
Alsof het uitzonderlijk is dat een vrouw zo'n post neerzet. Dat is neerbuigend... Misschien moet je je woorden voortaan wat beter kiezen, of gewoon je beeld van vrouwen bijstellen?quote:Klasse voor een vrouw
Dat heeft niets met mens zijn te maken. In de dierenwereld gebeurt het aan de lopende band, alleen dan nadat het al geboren is.quote:Op maandag 18 december 2006 13:46 schreef FuifDuif het volgende:
De samenleving zou moeten leren, maar men kiest altijd de weg van de minste weerstand. Dat is eigen aan de verwerpelijke kutmens.
Wat kan mij de mensheid als geheel schelen. Alsof iemand het daarvoor doetquote:Op maandag 18 december 2006 15:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat heeft niets met mens zijn te maken. In de dierenwereld gebeurt het aan de lopende band, alleen dan nadat het al geboren is.
Door onze nieuwe kennis hebben gewoon meer mogelijkheden om gezondere kinderen ter wereld te brengen. Lijkt mij een positief iets voor de mensheid als geheel, immers mensen met ernstige en minder ernstige afwijkingen en ziektes zullen steeds minder geboren worden.
Nou ja, uitzonderlijk is het wel. Dat is niet vrouwonvriendelijk, maar realistisch. Ben ik dieronvriendelijk als ik zeg dat een dier geen vliegtuig kan ontwerpen?quote:Op maandag 18 december 2006 15:00 schreef Elseetje het volgende:
[..]
[..]
Alsof het uitzonderlijk is dat een vrouw zo'n post neerzet. Dat is neerbuigend... Misschien moet je je woorden voortaan wat beter kiezen, of gewoon je beeld van vrouwen bijstellen?
Overigens wel fijn dat ik je aan het denken heb gezegd, daar doet men het toch voor hè?
Nee, maar onderhuids ben je wel vrouwonvriendelijk, want je impliceert dat vrouwen eerder gelijk aan dieren dan aan mannen staan. En realistisch is het natuurlijk niet als je ziet wat veel vrouwen inmiddels bereikt hebben. Oh wacht, dat is natuurlijk door mannen kunstmatig aangebracht.quote:Op maandag 18 december 2006 15:19 schreef FuifDuif het volgende:
Ben ik dieronvriendelijk als ik zeg dat een dier geen vliegtuig kan ontwerpen?
Niet als je het op feiten baseert nee. Maar jouw uitspraken omtrent vrouwen zijn meningen, geen feiten. Ongeveer hetzelfde als zeggen dat alle dieren niet hard kunnen lopen, dat is een betere vergelijking...quote:Op maandag 18 december 2006 15:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou ja, uitzonderlijk is het wel. Dat is niet vrouwonvriendelijk, maar realistisch. Ben ik dieronvriendelijk als ik zeg dat een dier geen vliegtuig kan ontwerpen?
I know. Maar op een saaie maandag biedt het ook mij vertier.quote:Op maandag 18 december 2006 15:27 schreef deedeetee het volgende:
Met Fuif in discussie gaan over zijn opmerkingen over vrouwen is onbegonnen werk. Hij doet 't erom en geniet van de aandacht die hij krijgt. Gewoon negeren is veel beter, dan mist hij zijn kick en dáár maakt hij die opmerkingen tenslotte voor.![]()
Jij begrijpt hetquote:Op maandag 18 december 2006 15:27 schreef deedeetee het volgende:
Met Fuif in discussie gaan over zijn opmerkingen over vrouwen is onbegonnen werk. Hij doet 't erom en geniet van de aandacht die hij krijgt. Gewoon negeren is veel beter, dan mist hij zijn kick en dáár maakt hij die opmerkingen tenslotte voor.![]()
Gut, ik dacht dat we de issue van vrouwen generaliseren al hadden afgehandeld? Tsk tsk tsk...quote:Op maandag 18 december 2006 15:27 schreef FuifDuif het volgende:
Nou ja goed, het is begrijpelijk dat jullie, vrouw zijnde, zo agereren tegen mijn standpunt. Ik snap dat wel. Ik begrijp alleen niet zo goed die weerstand. Ik ben vol respect voor vrouwen. Alleen ben ik realistisch genoeg om te weten dat vrouwen simpelweg op het gebied van wetenschap en dergelijke ondergeschikt zijn aan mannen. Maar op andere terreinen ligt het juist weer anders. Kinderen baren is een voorbeeld van wat uitsluitend een vrouw goed kan. En zonder kinderen was het gedaan met de mensheid.
1. wat is er mis met vrouw onvriendelijk ?quote:Op maandag 18 december 2006 15:23 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Nee, maar onderhuids ben je wel vrouwonvriendelijk, want je impliceert dat vrouwen eerder gelijk aan dieren dan aan mannen staan. En realistisch is het natuurlijk niet als je ziet wat veel vrouwen inmiddels bereikt hebben. Oh wacht, dat is natuurlijk door mannen kunstmatig aangebracht.![]()
Kom nou, de dingen die vrouwelijke wetenschappers hebben ontdekt zouden vroeg of laat ook wel door een man zijn ontdekt als die vrouwen er niet geweest zouden zijn en het feit dat ze uberhaupt zaken hebben ontdekt, heeft met name te maken met het feit dat ze goede ondersteuning van mannelijke collega's en assistenten hebben gehad. Dat de vrouwen met de eer gingen strijken was alleen maar ter bevordering van hun emancipatie. Niet omdat ze het daadwerkelijk hadden verdiend. Maar inderdaad, dat terzijde.quote:Op maandag 18 december 2006 15:32 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Gut, ik dacht dat we de issue van vrouwen generaliseren al hadden afgehandeld? Tsk tsk tsk...
Misschien dat je je toch wat meer moet inlezen op het gebied 'vrouw'. Dan zou je weten dat een hoop van de grote wetenschappelijke ontdekkingen door vrouwen zijn gedaan, of niet mogelijk waren geweest zonder vrouwen.
Maar verder genoeg over dit onderwerp, het is duidelijk dat je een bord voor je mooie koeiekoppie hebt (en dat is bijna de letterlijke bewoording van een man die jouw post las), laten we verder on topic keuvelen?
het is natuurlijk onzin om hier in te gaan. Het is niet zo dat veel vrouwen wetenschappelijk succesvol zijn / ( geweest ). Dat zijn er maar bar bar bar bar weinig. En die gene die vaak wel succes hadden echt geen bijval van vooral mannen. Op ene mevrouw currrrrrrrie na.quote:Op maandag 18 december 2006 15:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kom nou, de dingen die vrouwelijke wetenschappers hebben ontdekt zouden vroeg of laat ook wel door een man zijn ontdekt als die vrouwen er niet geweest zouden zijn en het feit dat ze uberhaupt zaken hebben ontdekt, heeft met name te maken met het feit dat ze goede ondersteuning van mannelijke collega's en assistenten hebben gehad. Dat de vrouwen met de eer gingen strijken was alleen maar ter bevordering van hun emancipatie. Niet omdat ze het daadwerkelijk hadden verdiend. Maar inderdaad, dat terzijde.
Mee eens en ik wil je bij deze complimenteren met het feit dat je als vrouw zijnde hebt opgemerkt dat we afdwaalden van de richting.quote:Op maandag 18 december 2006 15:45 schreef deedeetee het volgende:
Kunnen we idg nog een klein beetje OT blijven ?
jep!quote:Op maandag 18 december 2006 15:45 schreef deedeetee het volgende:
Kunnen we idg nog een klein beetje OT blijven ?
Dat zeggen ze in Noord-Korea ook.quote:Op maandag 18 december 2006 14:03 schreef FuifDuif het volgende:
Het is niet erg dat er soms met dwang een bepaalde norm wordt opgelegd.
Dit is dan ook geen relativisme.quote:Ik dacht we dat het stadium van het overdreven relativisme wel voorbij zouden zijn?
Ja, dan kunnen ze zich helemaal kapotneuken. Vooral niet de oorzaken wegnemen maar de gevolgen.quote:Op maandag 18 december 2006 15:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
wat dacht je van al die 14-jarige BrEeZaH's die zich door iedere mooiboy in hun Coentunnel laten nemen, en hup zo ben je zwanger. Voor zulk soort mensen ben ik blij dat abortus bestaat, en zal blijven bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |