quote:Persoonlijke informatie
Volledige naam: Ruud van Nistelrooy
Bijnaam: Van The Man, The Flying Dutchman
Geboortedatum: 1 juli 1976
Geboorteplaats: Oss, Nederland
Positie: aanvaller
Onder contract bij: Real Madrid
Vorige clubs: FC Den Bosch, SC Heerenveen, PSV, Manchester United
quote:Gewonnen prijzen
PSV Eindhoven
Landskampioen: 1999/2000, 2000/2001
Johan Cruijff Schaal: 1998/1999, 2000/2001
Manchester United FC
Landskampioen: 2002/2003
FA Cup: 2003/2004
League Cup: 2005/2006
Beste Nederlandse voetballer van het jaar: 2004/2005
Real Madrid
Trofeo Bernabéu: 2006/2007
quote:Year Achievements and Awards
1997 Joined Heerenveen in 97 after 69 Div 2 games, 17 goals for Den Bosch
1998 31 games, 13 goals in 97/98 season before joining PSV
1999 Holland's top scorer with 31 in 34 games in 98/99; 5 in 5 UCL games
2001 Dutch League Champions (PSV Eindhoven)
2001 Signed for Manchester United for £19 million on 23 April 2001
2001 Scored first hat-trick for Man United on 22/12/2001 against Southampton
2002 Became the first ever Man United player to score in 7 consecutive games with a double strike against Aston Villa in a FA Cup tie on 02/01/02
2002 Became the first player to score in eight consecutive Premiership games
2002 Became first Man United player in 14 yrs to score 30 competitive goals in a season
2002 Champions League Top Scorer (Manchester United)
2002 PFA Player of the Year award 2001/02 (Manchester United)
2002 Man United's Player of the Year 2001/02 Sir Matt Busby trophy
2003 English Premiership Champions (Manchester United)
2003 English Premiership Top Scorer with 25 goals(Manchester United)
2003 Barclaycard Player of the Year 2002/03 (Manchester United)
2003 Became the first Man United and Premiership player to score in 10 successive league games.
2003 Uefa 2003 Best Striker Award with 12 goals (Manchester United)
2003 Equal Denis Law's 28-goal European scoring record with a goal against Stuttgart on 09/12/03 (Manchester United)
2003 Voted Fifa Player Of The Year 2003 Sixth Place (Manchester United)
2003 Named in Uefa.com's Team Of The Year 2003 (Manchester United)
2004 Scored 100 goals for United in 131st game on 02/07/04 against Everton
2004 English FA Cup Winners (Manchester United)
2006 English Leauge Cup Winners (Manchester United)
2006 Scored 150 goals for Manchester United
2006 Signed for Real Madrid CF on 27/07/06 for £ 10.3m
2006 Debut for Real Madrid against Reggina in Preseason game 03/08/06
Vorig deel: Het grote Ruud van Nistelrooij topic, Deel 4quote:seizoen club wedstrijden doelpunten competitie (Bijgewerkt t/m 17-12-2006)
1993/94 FC Den Bosch 2 0 Eerste divisie
1994/95 FC Den Bosch 15 3 Eerste divisie
1995/96 FC Den Bosch 21 2 Eerste divisie
1996/97 FC Den Bosch 31 12 Eerste divisie
1997/98 SC Heerenveen 31 13 Eredivisie
1998/99 PSV 34 31 Eredivisie
1999/00 PSV 23 29 Eredivisie
2000/01 PSV 10 2 Eredivisie
2001/02 Manchester United 32 23 Premiership
2002/03 Manchester United 34 25 Premiership
2003/04 Manchester United 33 22 Premiership
2004/05 Manchester United 18 6 Premiership
2005/06 Manchester United 35 21 Premiership
2006/07 Real Madrid 15 9 Primera Division
Totaal 334 198
INTERLANDS
aantal gespeelde interlands: 54 doelpunten: 28
Wat moet RvN doen? Het zou een harde klap in het gezicht van van Basten zijn als hij hem nu keihard laat vallen.quote:Van Basten wil met RVN praten
Tijdens de eindejaarsbijeenkomst in Noordwijk reageerde bondscoach Marco van Basten niet alleen op de kritiek van Louis van Gaal, maar bracht hij ook weer het onderwerp Ruud van Nistelrooy naar voren. De aanvaller van Real Madrid kan namelijk binnenkort een belletje van Van Basten verwachten in de hoop de onderlinge verstandhouding te kunnen verbeteren.
“We zijn van plan in de komende maanden contact met hem op te nemen en naar hem toe te gaan. We zullen kijken of we elkaar dan kunnen vinden. Want begin februari wacht al weer de oefeninterland tegen Rusland”, aldus de 42-jarige Utrechter.
Van Nistelrooy hekelde na afloop van het WK in Duitsland de vriendjespolitiek rondom Oranje en beweerde dat Van Basten op basis van het ik-mag-je-gehalte selecteerde. "Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het ik mag je-gehalte."
"Hij wil bepaalde persoonlijkheden gewoon niet in zijn selectie hebben. Zég dat dan. Draai er niet omheen. Hij vond dat ik alledrie de poulewedstrijden slecht had gespeeld op het WK. Nou, als hij me tegen Ivoorkust slecht vond, is het misschien ook wel beter om niet met elkaar te werken”, waren destijds de uitspraken van Ruud van Gol.
Onder het bewind van Van Basten genieten momenteel Dirk Kuyt, Klaas-Jan Huntelaar en ook Jan Vennegoor of Hesselink de voorkeur boven de 54-voudig international. “Ik begrijp dat hij teleurgesteld is. Maar dan kan je ook mij even bellen", was destijds de reactie van San Marco. "Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook speler geweest. Ik weet hoe het is om emotioneel te reageren. Ruud is echter ook al een ervaren speler. Hij had anders moeten reageren. We geven op voetbaltechnische gronden voorlopig de voorkeur aan Klaas-Jan Huntelaar, Dirk Kuijt en Jan Vennegoor of Hesselink."
Trots opzij zetten en spelen. Ruud is ook niet meer de jongste, aankomend EK is een van zijn laatste kansen te schitteren op een groot toernooi met je land. Dat ga je toch niet laten varen doordat de bondscoach toevallig een lul is, hij moet het voor zichzelf en de supporters doen. Van Basten kan me gestolen worden, die ei flikkert toch pas op na het EK.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:32 schreef addictivebeat het volgende:
Wat moet RvN doen? Het zou een harde klap in het gezicht van van Basten zijn als hij hem nu keihard laat vallen.
Het lijken wel een stel oude wijven.quote:RvN valt voormalige clubicoon Kuyt aan
Ruud van Nistelrooy heeft in Voetbal International een onderhuidse sneer uitgedeeld naar Dirk Kuyt. De spits van Liverpool sprak zijn collega van Real Madrid bestraffend toe na een veelbesproken interview.
Van Nistelrooy sprak in het gewraakte interview over het 'ik mag je gehalte' van bondscoach Marco van Basten. Vervolgens verslechterde de relatie tussen Van Basten en de aanvaller uit Geffen. Kort daarna liet Kuyt weten dat Van Nistelrooy zijn kritiek intern had moeten houden. Die reactie is de Brabander nog niet vergeten.
"Als je dan toch zo wil redeneren, had hij zich daar ook aan moeten houden. Dan had hij mij moeten opbellen in plaats van het op tv te zeggen. Sommige jongens gaan juist heel berekenend te werk hoe iets in hun voordeel kan zijn. Die zeggen wat anderen willen horen, niet wat ze bedoelen", kaatst Van Nistelrooy terug.
Het was anders wel precies mijn gedachte. En ik worship onze Kuijt.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:07 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Het lijken wel een stel oude wijven.
Kuijtquote:Op woensdag 20 december 2006 18:16 schreef BiMeWet het volgende:
En ik worship onze Kuijt.
Arselikke Kuytquote:Van Nistelrooy bekritiseert Kuyt
Ruud van Nistelrooy heeft in de Voetbal International een sneer uitgedeeld aan Liverpool-spits Dirk Kuijt. De Katwijker sprak van Nistelrooy destijds bestraffend toe na een interview van de Real Madrid-aanvaller in Sportweek.
Van Nistelrooy liet daarin weten dat hij van mening was dat het ?ik-mag-je-gehalte? van bondscoach Marco van Basten veel te hoog was, waardoor sommige jongens alles konden maken en anderen helemaal niets. Hierna verslechterde de relatie tussen de coach en de speler, wat uiteindelijk weer leidde tot het bedanken van van Nistelrooy voor Oranje.
Dirk Kuyt liet niet veel later weten dat RvN zijn kritiek voor zich had moeten houden. Die reactie is bij van Nistelrooy in het verkeerde keelgat geschoten, zo blijkt. ?Als je dan toch zo wil redeneren, had hij zich daar ook aan moeten houden. Dan had hij mij moeten opbellen in plaats van het op tv te zeggen."
De oud-PSV'er gaat echter nog verder. "Sommige jongens gaan juist heel berekenend te werk hoe iets in hun voordeel kan zijn. Die zeggen wat anderen willen horen, niet wat ze bedoelen," aldus de Geffenaar.
Lees hier eens boven, gelijkvormig bericht stond er allang madrid zuigende ezel.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:52 schreef AminBen het volgende:
Dat ik hiet nog niet hebt gepost![]()
Vandaag weer minimaal een goal![]()
[..]
Arselikke Kuyt![]()
Boeruuuuuuuuhhhh, weer eentje met een iq onder zeeniveau. Lees de topic eerst eens door klompie.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:52 schreef AminBen het volgende:
Dat ik hiet nog niet hebt gepost![]()
Vandaag weer minimaal een goal![]()
[..]
Arselikke Kuyt![]()
??quote:
Het lag ook onder andere aan hem ja!quote:Op donderdag 21 december 2006 10:39 schreef the_hunter het volgende:
[..]
??
Van Nistelrooij is gewoon zeer goed bezig in Madrid. Gisteren was het niet veel, maar lag dat aan Van Nistelrooij? Madrid heeft geen enkele kans gehad!
quote:Op woensdag 20 december 2006 20:54 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Lees hier eens boven, gelijkvormig bericht stond er allang madrid zuigende ezel.
quote:Op woensdag 20 december 2006 20:57 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Boeruuuuuuuuhhhh, weer eentje met een iq onder zeeniveau. Lees de topic eerst eens door klompie.![]()
Eens, daarom wel aardig. Hij kan veel meer. De aanvoer bij Real is ook nog niet geweldig.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:15 schreef BigFire het volgende:
Ruud doet het wel aardig? Sommige gaan wel erg makkelijk achter de media aan. Zover ik het zie gaat het helemaal niet zo lekker. In de meeste wedstrijden geeft Ruud gewoonweg niet thuis, met af en toe afgewisseld door een wedstrijd waarin hij wel een doelpunt meepikt, meestal tegen de laagvliegers. Waar is de Ruud van PSV en eerste jaar Man Utd? Die scoorde wekelijks 1 a 2 goals, en nog knap ook. Toegegeven, de goals die hij tegenwoordig maakt zijn al weer wat beter dan de periode ervoor toen hij echt alleen intikkers maakte. Kortom, het moet nog stukken beter.
SLappe opmerking. Ronaldo heeft niet zoveel wedstrijden gespeelt met Ruud.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:29 schreef AminBen het volgende:
Wat wil je als de trainer een pad en Raul naast je zet, met daarachter nog eens Guti![]()
Ik doel hier niet op de kwaliteiten van de spelers maar op de aanvallende speelwijze. Er zit weinig breedte in en bij balverlies moet ook Van Nistelrooy veel werk verrichten.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:30 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
SLappe opmerking. Ronaldo heeft niet zoveel wedstrijden gespeelt met Ruud.
Guti is niet slecht achter de spitsen.
Rolstoel met turbo boost erop wel ja!quote:Op donderdag 21 december 2006 12:46 schreef jojomen4 het volgende:
Als we Kluivert hadden gehad dan hadden we zeker wel 4-3 gewonnen he Chadi?
Het was een retorische(ofzo) vraagquote:Op donderdag 21 december 2006 16:53 schreef jojomen4 het volgende:
Waarom denk je dat die Emerson beter vind?
quote:RVN: 'Ik explodeerde, ik zat fout'
Ruud van Nistelrooy heeft toegegeven een negatief aandeel gehad te hebben in zijn breuk met Manchester United. De spits die momenteel Real Madrid als werkgever dient, zegt fout te hebben gezeten in zijn vete met manager Sir Alex Ferguson.
De relatie met Ferguson daalde tot het nulpunt toen Van Nistelrooy in de finale van de Carling Cup niet aan spelen toe kwam. "We stonden na een uur met 4-0 voor en ik wilde koste wat het kost spelen. Kieran Richardson kwam erin en even later ook Nemanja Vidic. Ik explodeerde toen zelfs Patrice Evra in het veld werd gebracht", aldus de Brabander in News of the World.
"Ik ging helemaal door het dolle heen en had mijzelf niet meer onder controle. Uiteindelijk vond ik dat de fout bij ons beiden lag, maar ik heb het daarna nooit meer goedgemaakt", aldus Van Nistelrooy. "En dat vind ik heel erg tragisch."
Ferguson was niet het enige slachtoffer van Van Nistelrooy. Enkele maanden later op het wereldkampioenschap kreeg bondscoach Marco van Basten nagenoeg hetzelfde over zich heen. Het gevolg is dat Van Nistelrooy niet meer opgeroepen werd voor Oranje.
bron
quote:Madrid force another corner... the ball is played to the back post by Robinho and controlled by Higuain... he crosses low for Van Nistelrooy to score from a yard out!!!
Precies, goede doelpunten hoor, maar deze en deze mochten er wel in. Gelukkig gemist.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:08 schreef jojomen4 het volgende:
Hij had ook wel drie ballen af mogen geven die die faalde. Hij scoorde dan wel 2 keer maar ik vond hem behoorlijk egoistisch vandaag.
En dat lobje dan.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
Precies, goede doelpunten hoor, maar deze en deze mochten er wel in. Gelukkig gemist.
Van Basten kan niet meer om RvN heen, jammer dat Ruud het vertrouwen mist.
quote:Ruud van Nistelrooy heeft zaterdagavond voor zijn 200ste competitietreffer aangetekend. De openingstreffer in de vierde minuut tegen FC Barcelona was goed voor deze mijlpaal van de 30-jarige spits. In het verleden had de Brabander een aandeel in de doelpuntenproductie van FC Den Bosch, sc Heerenveen, PSV, Manchester United en deelt hij momenteel de lakens uit in het shirt van Real Madrid.
Volgens de statistieken van Infostrada Sports schoot Van Nistelrooy op 24 speptember 1994 voor het eerst met scherp door een van de Den Bosch-treffers te maken in het duel bij De Graafschap (3-4 winst). Uiteindelijk zou hij tot 17 doelpunten komen bij de Brabantse club.
In zijn periode bij Heerenveen (13 keer) en PSV (62 keer) ontwikkelde de 54-voudig international zijn status als killer in het strafschopgebied van de tegenstander. In de Premier League trof Van Nistelrooy namens Manchester United 95 keer het doel. Bij Real Madrid staat de teller momenteel op 14 Primera División-doelpunten.
Van the Man scoorde in Camp Nou ook nog de 1-2 voor Real uit een strafschop, waardoor zijn totaal nu op 201 goals staat.
De voormalig topscorer uit de eredivisie heeft nog twee Nederlandse spelers voor zich die meer scoorden en actief zijn als profvoetballer. Pierre van Hooijdonk (Feyenoord) maakte tot dusver 333 treffers in competitieverband en was Roy Makaay (Bayern München) in zijn carrière vooralsnog 216 keer succesvol.
quote:'Ik wil serieus worden genomen'
Door CHRIS VAN NIJNATTEN
MADRID - We hangen over het balkon en Ruud van Nistelrooy wijst naar het silhouet van Madrid. Om precies te zijn naar de plaats waar de Spaanse hoofdstad iets weg heeft van Manhattan. Er schieten kantoortorens uit de grond.
,,Da’s precies waar Real zijn trainingscentrum had,’’ zegt de spits. ,,Ze hebben het verkocht, losten daarmee de schulden af en kochten Zidane.’’ Hier is de sky écht de limit. Hij betreurt het dat de Fransman hier niet meer rondloopt. ,,Ondanks een contract van een jaar stopte hij er helaas mee.’’
Verder is er geen vuiltje aan de lucht. Oké, het valt niet mee om nog landskampioen te worden. En de Champions League is alweer passé. Maar als voetbal je wereld is, dan is Real Madrid het dak van die wereld. En daar loopt Van Nistelrooy, dag in dag uit, balletjes te trappen met Beckham, Cannavaro, Guti, Sergi Ramos, Cicinho. Ook als de zon er niet schijnt, schijnt daar tóch de zon.
,,Maar ik word nooit wakker met de gedachte: ik ben iets bijzonders, hier stapt zo meteen een icoon uit zijn bed. Zo voel ik me nooit. Ik zit wel eens op Beckham te letten, zie hoe mensen op hem reageren. Het doet hem weinig. Als je met hem praat, denk je nog geen seconde dat híj ook maar één seconde denkt dat hij iets meer is dan jij. Soms hang ik wel de vedette uit. Mooi pak aan, dan moet het een keer voor de club of voor een sponsor. Maar het omgekeerde heb ik ook. Dan ben ik ineens dat geklik van die mobieltjes beu of ik geef een keer geen handtekening.’’ Maar het genieten overheerst. ,,Zoals Beckham een bal raakt, dat kan er maar één. Soms lukt het hem niet, maar dat mag. Ik wil vooral genieten van dat ik hem het goed zie doen.
,,Begrijp je? Daar gaat het om, niet om wat hij niet kan. Waarom focussen op wat mis ging? Dat hoor ik te vaak. Daarom kijk ik graag naar Holland Sport. Daar willen ze niet zelf scoren of een vooroordeel bevestigen. Die duiken enthousiast in de kano waarmee een medaille is gewonnen. Ze zijn niet sikkeneurig maar blij met wat sport te bieden heeft. Alleen positief zijn hoeft niet, kritiek is prima. Maar die verzuring? Weg ermee!’’
Behalve genieten is spelen voor Real ook gewoon werken. ,,We zien onszelf hier niet als galactisch of zo.’’ Maandagavond, net met het vliegtuig terug uit Nederland, zat hij om halftwaalf al bij de pedicure van de club. ,,Ik had een ontsteking onder mijn teennagel, prik erin, een vulkaan, pffft. Ik wilde er snel vanaf, want zondag wil ik spelen tegen Gimnástic. Ik voel me hier volledig vrij. Ik voetbal hier veel meer. Ik ben ooit als jong ventje gekomen als een sierlijke speler, werd daarna een doelpuntenmachine en hier ben ik weer aan het voetballen geslagen. Dat geeft veel plezier. Zo wil ik echt heel lang doorgaan. Een keiharde beuk geven en in dezelfde wedstrijd een gevoelig kaatsje, na een gave aanname. Hier voetbal ik zoals kinderen voetballen.’’
Waar staat hij in zijn carrière? ,,Weet ik eigenlijk niet. Tegen Barcelona haalde ik zaterdag mijn top. Maar ik ben nog niet klaar, ik kan verder. Naar wat? Kampioen worden, Champions League. Een EK en WK speelde ik al. De Olympische Spelen in Peking zou geweldig zijn.’’
Is dat serieus? Foppe de Haan, Olympisch bondscoach, had het er zondag over bij Studio Voetbal. ,,Met Foppe heb ik een grappig contact. We stuurden hem en zijn vrouw een geboortekaartje van onze dochter Moa. Hij stuurde een brief terug. Er is een rode draad van dat soort contacten tussen hem en mij. Wel leuk. In zijn briefje had hij het ook over de Spelen. Ik zie het wel zitten. Serieus hè! Als Foppe me daar bij wil hebben, dan kom ik graag.’’
De affectie voor het Olympisch elftal is puur en heeft niets te maken met zijn relatie tot het Nederlands elftal. Het was ook niet de bedoeling om het daar weer eens over te hebben. Maar de sportman Van Nistelrooy zit het dwars dat hij er niet meer bij is. ,,Het is toch ook jammer dat het zo gelopen is? Ik wilde een schone lei. Als Van Basten had gezegd: ‘We beginnen opnieuw, alle vertrouwen’, dan was ik gekomen. Er is een misverstand ontstaan de laatste keer dat hij in Madrid was. Ik zou iets geëist hebben, maar dat is volledig onjuist. Ik wilde weten hoe hij mij heeft zitten. Of hij echt verder wilde met me. Ik wilde meer dan alleen maar ‘zand erover’. Dáár waren we trouwens in twee minuten uit. Toen was het voor hem klaar, maar voor mij niet. Ik vroeg om vertrouwen en hij kon me dat niet geven. Hij bleef zeggen dat hij me geen garantie kon bieden. Maar ik vroeg niet om een garantie. Die krijg je nergens. Je wil alleen weten of ze je graag willen hebben. Dat was de impasse. Op een gegeven moment hield het op, het was langs elkaar heen praten. Ik begreep het niet en mijn zaakwaarnemer Rodger Linse snapte er ook niks van. Misschien lag het anders dan we dachten. Maar ik had het goed begrepen. Er was gewoon geen vertrouwen. Punt.’’
Maar waar zit hem dat gedoe nu eigenlijk in, hoe ontstaat zoiets? ,,Dat is de beste vraag van dit moment. Het heeft misschien wel met mijn ego te maken. Waarom zou ik dat vertrouwen willen horen? Luister, als je absoluut top wil presteren, is er een basis van vertrouwen nodig. Anders haal je net die top niet. Daarom werkte het niet geweldig op het WK. Ik vond ook dat hij mij afserveerde na het WK. Hij had me effe niet meer nodig. Dat wist ik al lang. Het houdt me nog steeds bezig. Het is toch ook jammer?’’
Juist vanwege de sfeer op het WK wilde Van Nistelrooy, dat áls hij terugkeerde er ook helemaal geen vuiltjes meer mochten liggen. ,,Aan Van Bommel zag ik toen dat het met mij zo niet moest gaan. Die was afgeserveerd, toen er weer bij en het zat daarna nooit meer echt goed. Daar had ik dus geen trek in. Dan wordt het een complete frustratie.’’ Zou er een verband zitten in de conflictjes die hij heeft met trainers? ,,Wat denk jij?’’ Trainers moeten wél heel erg onvoorwaardelijk voor Van Nistelrooy kiezen.
,,Mmm, ik kan het niet accepteren als iets niet gaat zoals ik het wil. Niet alleen omdat ik nu de scorende spits van Real Madrid ben. Ik had het ook toen Foppe de Haan daags voor mijn eredivisiedebuut in de wedstrijd van Heerenveen tegen NAC tien namen op het bord zette en zei dat hij twijfelde over de spits. De hele nacht had ik me zó op liggen naaien. Wat is dat nou voor een keus? Ik speelde vervolgens de sterren van de hemel. We wonnen met 2-1, ik scoorde. Misschien was het slimheid van Foppe. Maar ik kan dan zó boos worden, ik snap dat dan niet. Bij Van Basten was de twijfel echt. Ik baalde daar verschrikkelijk van. De discussie zoek ik niet bewust. Soms krijg je die. Met Alex Ferguson bij Manchester United niet. Achteraf had ik ook naar hém toe moeten stappen.
,,Het eergevoel speelt dan op. Ik reageer fel. Als jonge jongen bij vv. Nooitgedacht ook. Wachten jullie maar! Weet je wel, dat gevoel. Het zit in me. Niet verongelijkt, éérder overtuigd van mijn kwaliteiten dan een ander en ik heb steeds gelijk gekregen in dat gevoel. Vechten tegen de twijfel. Voetbal is voor mij veel meer dan alleen maar plezier. Ik wil altijd vechten voor meer. Ik wil vooruit en geniet eigenlijk nooit van wat ik achter me heb. Ik wil meer geven en kan dat alleen maar brengen als ik het volledige vertrouwen voel. Ik wil serieus worden genomen. Noem het ego, dat mag, maar probeer zonder een sterk ego hier eens overeind te blijven.
,,Capello, mijn trainer hier, is gewoon op een prettige manier zakelijk. Die beoordeelt, geeft feedback, is erg scherp, hij verwacht elke dag alles van je. No nonsens, wie het ook is. Hij heeft parallellen met Ferguson. Twee echte bazen. De meest ervaren trainers ter wereld van dit moment en misschien wel ooit. Capello won in 1994 al de EC 1 met AC Milan. Absolute top, net als Ferguson. Dat is wat. En allemaal met van die extreem gedreven types net als ik. Mooi om te zien hoe die mensen werken. Daar word je beter van. Je vindt ook rust bij dat soort trainers. Dan kun je aan de gang. Capello vindt mijn probleem met het Nederlands elftal niet zijn pakkie-an, maar hij begrijpt er helemaal niks van.
,,Het is geen onderwerp verder. Bij mij zit het wel diep, ja. Ik probeer het te beredeneren. Maar dat is toch juist goed? Het is makkelijk om te zeggen: ‘ja, zo ben ik nu eenmaal.’ Daar heb ik een hekel aan. Iemand slaan en dan zeggen: ‘zo ben ik’. Alsof je je daarmee alles kan veroorloven. Ik zoek uit wat me drijft, ook als het tot een conflict leidt. Ik heb dat soort gedachten allemaal nodig. Want ik ben dan wel een prof, ik ben niet ijskoud. Als je absoluut top wil zijn, heb je alles en iedereen nodig om daar te komen. Ik dan hè. Om bij het Nederlands elftal net zo goed te zijn als bij PSV, United en Real heb ik dus de onvoorwaardelijke steun van de bondscoach nodig. Dat hebben spitsen vaak. Kijk naar Klaas Jan Huntelaar bij Ajax. Ik zag de twijfel toeslaan. Die onbevangen, jeugdige Klaas Jan. Die scoorde veel. De Klaas Jan die zich druk ging maken, stokte even.
,,Ik ben echt blij dat ik dertig ben. Als ik nu acht jaar zou zijn, ik zou het niet redden. Nu weet ik alles, toen gelukkig niet. Ik kan nog best vijf jaar door. Maar ik zou morgen niet graag als 23-jarige wakker willen worden. Natuurlijk weten we met zijn allen dat het voetbal heel erg belangrijk is geworden, er hangt veel vanaf, de financiële belangen zijn immens en de impact is enorm. Over de hele wereld dragen ze shirts met mijn naam erop. Ik weet het. Maar laten we wel het spel blijven spelen, hè! Gewoon lol hebben om een goeie trap en verder geen politiek. De kunst is om vrij te zijn in je hoofd en tóch te weten hoeveel mensen naar je zitten te kijken. Als je dat combineert, dan geef je het mooiste wat je in huis hebt. Het veld oplopen in Barcelona, oh, rillen. En er dan nog twee inschieten ook. Kicken. Die kick móet je ook willen scoren, wil je boven jezelf uit willen stijgen. Mijn job hier is topprestaties leveren, dat moeten we niet vergeten.’’
Bron.quote:Van Nistelrooy spreekt over verzoeningsgesprek.
In het Algemeen Dagblad van vandaag sprak Ruud van Nistelrooy over zijn verzoeningsgesprek met bondscoach Marco van Basten. De gewezen aanvaller mist vertrouwen van de bondscoach. Van Nistelrooy komt voorlopig niet meer in actie voor Oranje.
"Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, maar ik wilde een schone lei. Als Van Basten had gezegd: 'We beginnen opnieuw, met alle vertrouwen', dan was ik gekomen," zo liet de spits van Real Madrid weten. De aanvaller vervolgt: ”De berichtgeving over ons gesprek in Madrid was niet juist. Ik heb helemaal geen eisen gesteld aan de bondscoach. Ik wilde gewoon weten hoe het zat, of ze echt met mij verder wilden."
"Ik wilde meer dan alleen zand erover. Dat hadden we trouwens ook in twee minuten uitgesproken. Toen was het voor hem klaar, maar voor mij niet. Ik vroeg hem om vertrouwen en dat kon hij niet geven. Een garantie vroeg ik niet. Dat kan je nergens vragen. Maar ik heb wel vertrouwen nodig om op mijn top te kunnen presteren."
Van Nistelrooy wilde niet in de situatie komen zoals Van Bommel bij het Nederlands Elftal: "Aan Van Bommel zag ik hoe ik niet wilde dat het met mij zou gaan. Die werd gewoon afgeserveerd. Toen werd hij er weer bijgehaald en toen weer niet. Nadien zat het nooit echt meer goed. Daar had ik dus geen zin in. Er was gewoon geen vertrouwen. Punt uit", aldus Van Nistelrooy.
Ik dacht even een samenvatting te postenquote:
Dat is dus een breker in de manier hoe MvB ons naar het EK wilt loodsen. Iedereen in het nederlands elftal speelt met angst om van zijn plek weggeserveerd te worden en gaat dus 'safe' spelen. Zo krijg je dus een manke ploeg.quote:
wie?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
als je Klaas-Jan hebt?
Ruud toch opstellen, en Klaas-Jan niet.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat moet je met Ruud als je Klaas-Jan hebt?
Ronaldo deed het beter hoor. Romario ook denk ik. Forlan ook denk ikquote:Op maandag 7 mei 2007 20:03 schreef jojomen4 het volgende:
Ruud is de beste debuterende spits kwa aantal goals in de Spaanse Primera Division ooit. Das nie verkeerd van onze Ruud.![]()
Hoop dat ie er nog 6 of 7 inknalt. 26/27 is toch een heel mooi aantal, helemaals als je de CL goals ernaast legt.
Bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=92490/sc=8b83a4quote:Van Nistelrooy hoopt nog steeds op EK
7/5/2007 19:30
Ruud van Nistelrooy heeft de deur naar het Nederlands elftal nog niet achter zich dichtgetrokken. De spits van Real Madrid vertelt maandagavond in Voetbal Insite dat hij niet definitief heeft bedankt voor Oranje en ook dat hij niet uitsluit onder bondscoach Marco van Basten opnieuw voor de nationale ploeg uit te komen. 'Ik hoop er nog steeds bij te zijn op het EK volgend jaar', laat de 54-voudig international (28 goals) weten vanuit Madrid.
Van Nistelrooy en Van Basten kwamen er eerder niet uit toen de bondscoach naar Madrid kwam om de lucht te klaren. Van Basten had sinds het WK, waar hij Van Nistelrooy passeerde voor de achtste finale tegen Portugal, geen gebruik meer gemaakt van zijn diensten. Beide partijen repten na afloop van 'tegenstellingen die waren gladgestreken'. Toch miste Van Nistelrooy het juiste gevoel om zich weer beschikbaar te stellen.
Ruim een maand geleden deed Clarence Seedorf al een poging zijn collega tot een rentree te bewegen. 'Ruud heeft net als ik een ambitie die nooit ophoudt, dus ook richting het Nederlands elftal. Het zou mooi zijn als hij over die drempel stapt. Als Van Basten de deur naar mij weer openzet, zal hij dat voor Van Nistelrooy straks ook doen', voorspelde Seedorf in Sportweek.
In Voetbal Insite komt Van Nistelrooy uitgebreid aan het woord. David Beckham en Fabio Capello vertellen eveneens over hun ervaringen met de trefzekere aanvaller van Real Madrid. Het programma begint om 22.25 uur op RTL 7.
En Torres en Reyes en Gago en Higuain.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:47 schreef RayMania het volgende:
En trouwens ook nog binnenkomen in een Real in aanbouw, met nieuwe spelers als Emerson, Cannavaro en Diarra. Dan nog zo weten te presteren, goed hoor.
Guti, behalve de laatste wedstrijd van hem...quote:Op maandag 7 mei 2007 20:50 schreef jojomen4 het volgende:
En dan zijn we de grootste mankementen vergeten... Raul, Salgado, Helguera.
Raúl is geen mankementquote:Op maandag 7 mei 2007 20:50 schreef jojomen4 het volgende:
En dan zijn we de grootste mankementen vergeten... Raul, Salgado, Helguera.
Weeb's! Over Raul zullen we het nooit eens worden ben ik bang. Hij is geweldig geweest en nog steeds werkt die zich helemaal de pleurig.. maar muilezels hebben we niet nodig bij Real.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:14 schreef WeebI het volgende:
[..]
Raúl is geen mankement
Tegen Sevilla was hij verre van goed, maar normaal gesproken kun je echt wel op hem vertrouwen, hoor. Dat weet je best, maar je wil het niet zien
Hoeveel goals heeft ie al 2?quote:Op maandag 7 mei 2007 21:14 schreef WeebI het volgende:
[..]
Raúl is geen mankement
Tegen Sevilla was hij verre van goed, maar normaal gesproken kun je echt wel op hem vertrouwen, hoor. Dat weet je best, maar je wil het niet zien
Nog wel in zijn eerste seizoen in Spanje, maar spelers die de competitie in Engeland aan kunnen, spelen ook goed in andere landenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:48 schreef venomsnake het volgende:
Vanavond weer een doelpuntje gemaakt. op dit moment topscorer van Spanje wat toch een hele knappe prestatie is.
Al scoort hij er 50, het zal Marco een worst wezen..quote:Op zondag 13 mei 2007 13:55 schreef TubewayDigital het volgende:
Nistel staat op 21
Marco kan niet om hem heen nu.
Precies, jammerquote:Op zondag 13 mei 2007 14:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Al scoort hij er 50, het zal Marco een worst wezen..
Dat is toch echt te belachelijk voor woorden, zo moet het toch niet gaan, je moet selecteren op kwaliteiten en behaalde resultaten, niet op 'Het mag je gehalte'quote:Op zondag 13 mei 2007 14:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat Marco hem er graag bij wil op dit moment hoor, maar het botert gewoon niet tussen die twee. Je kunt moeilijk bij iedere goal van Ruud gaan zeggen wat voor slechte coach Marco is omdat ie hem niet selecteert, want Ruud wil zelf ook niet.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het vertrouwen moet er toch zijn ?? Ik snap dat echt niet, waarom wisselde MvB hem zo vaak tijdens het WK ???quote:Op maandag 14 mei 2007 20:37 schreef RayMania het volgende:
Volgens mij wilt Marco hem wel, maar Ruud hem niet, door het vertrouwen wat hij mist. Dan is het jammer, maar helaas.
Er zal hoogst waarschijnlijk de komende weken nog een gesprek volgen tussen de 2. Denk wel dat ze er uitkomen maar ben toch bang dat het in de toekomst weer fout zal gaan lopen. Ruud in deze vorm is een basisspeler voor Oranje maar de concurrentie is nu eenmaal groot in de spits positie. Denk dat RvN bij het passeren voor een belangrijke wedstrijd (vormverlies b.v.) weer problemen gaat maken. Nu zullen de RvN fans wel weer roepen dat Ruud altijd moet spelen maar zo werkt het natuurlijk niet. Overigens heeft RvN vorig seizoen altijd gespeelt, ook toen hij bij Manchester op de bank terecht kwam. Dus was het een beetje flauw van hem om over het 'ik mag je gehalte' te beginnen nadat hij gepasseerd was. Overigens heb ik me ook vergist. Ik had gedacht dat hij z'n beste tijd gehad had maar ik vind het ontzettend knap dat hij zich bij een vreselijk moeilijke club als Real goed staande houdt.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:37 schreef RayMania het volgende:
Volgens mij wilt Marco hem wel, maar Ruud hem niet, door het vertrouwen wat hij mist. Dan is het jammer, maar helaas.
Klopt, daarom zie ik het ook niet zo positief in. RvN zal wel over z'n trots heenstappen maar denk dat later de bom wel eens zal gaan barsten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:47 schreef natasishere het volgende:
@ pedroso, maar gesprekken hebben ze al genoeg gevoerd toch?:Z
Die prijs verdient hijquote:Op zondag 27 mei 2007 10:58 schreef RayMania het volgende:
En misschien de Gouden Schoen, voor het eerst.
Ruud moet in 2 wedstrijden 3x scoren om de Gouden Schoen te kunnen winnenquote:
Totti moet in 1 wedstrijd 2x scoren om hem te winnen (vanmiddag tegen Messina).quote:Op zondag 27 mei 2007 14:20 schreef dndiek het volgende:
[..]
Ruud moet in 2 wedstrijden 3x scoren om de Gouden Schoen te kunnen winnen
elke spits heeft wel eens een twijfelachtige goal.quote:Op zondag 27 mei 2007 14:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Eerlijk toegegeven dat het handspel was.
Was zijn goal niet, dat was de assistquote:Op zondag 27 mei 2007 14:33 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
elke spits heeft wel eens een twijfelachtige goal.
Nee Totti is langzij gekomen en hij staat nu op 1quote:
3 in 2 wedstrijden om gelijk te komen met tottiquote:Op zondag 27 mei 2007 19:08 schreef Kadoc het volgende:
Hoeveel moet Ruud er nog?
Ferguson is natuurlijk ook strak bezig. Ruud er uit kicken en wel gewoon de landstitel winnen.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:05 schreef RayMania het volgende:
Ik vind het nog steeds geweldig hoe Ferguson hem passeerde. Gewoon het seizoen erop 23 keer scoren. Hoezo de monden snoeren.
Nu nog in Italië topscorer worden.
quote:Op zondag 10 juni 2007 12:18 schreef TubewayDigital het volgende:
eurosport.yahoo.com
slecht zeg
kan heel moeilijk info vinden over spanje
Sinds Yahoo de Eurosport-site verzorgt is alles zeer karigquote:Op zondag 10 juni 2007 12:33 schreef TubewayDigital het volgende:
i know maar de info daar is een beetje karig
Allebeide?quote:Op zondag 10 juni 2007 13:46 schreef TLC het volgende:
Wie krijgt die Gouden Schoen als van Nistelrooij en Totti gelijk eindigen ?
Jepquote:
quote:
en deze: http://www.youtube.com/watch?v=mRMrHI78GYwquote:Op zondag 10 juni 2007 15:02 schreef Skwish het volgende:
Intikkers of niet, hij heeft ook prachtige doelpunten gemaakt dit seizoen o.a. deze:
http://www.dailymotion.co(...)encia-10-van-nistelr
quote:Op zondag 10 juni 2007 14:36 schreef WeebI het volgende:
[..]
Jep
twee jaar geleden moesten Henry en Forlán hem ook delen.
Ongetwijfeld, ik ben zeker zo realistisch om in te zien dat een goal een goal isquote:Op zondag 10 juni 2007 15:27 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
[afbeelding]
?
Niets dan respect verder voor Ruudje. Intikkers of niet, hij weet toch maar steeds op het goede moment overal op te duiken, en daarmee is hij dit seizoen van groot belang geweest voor een zwak Real. Het is gewoon een doelpuntenmachine.
Heb je wel een wedstrijd van Real gezien? Als Ruud's goals allemaal intikkers zijn, heb je er dan wel eens aan gedacht dat die ballen eerst bij hem moeten komen?quote:Op zondag 10 juni 2007 16:02 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, ik ben zeker zo realistisch om in te zien dat een goal een goal isMaar ik heb liever dat Henry, Totti of Ronaldinho de gouden schoen wint dan Van Nistelrooy, echter de statistieken zullen niet liegen aan het eind van het seizoen dat is het voordeel van zo'n klassement.
Van Nistelrooy is zeker van groot belang geweest dit seizoen, maar in mijn ideale Real Madrid zou geen plaats voor hem zijnIk als fan van Real Madrid zou graag goed voetbal zien en dat was gisteren ook met de goals van hem niet aanwezig. Hij lijkt me niet de geschikte man voor een aanvallend systeem, zoals iedereen heeft kunnen zien op het wk 2006.
De laatste paar weken begint het idd ergens op te lijken..quote:Op zondag 10 juni 2007 16:16 schreef WeebI het volgende:
[..]
Ik - als fan van Real Madrid - wil ook graag goed voetbal zien, en dat zie ik ook. Zelfs mét Ruud.
Ja, ik heb wedstrijden van Real Madrid gezien. Ik ben naar de thuiswedstrijden tegen Levante en Zaragoza geweest en ga ook zondag tegen Mallorca. Ik heb in januari en februari Real Madrid moeten analyseren voor mijn werk. Verder zie ik nog steeds af en toe wedstrijden via de streams en word ik door een vriend op de hoogte gehouden...quote:Op zondag 10 juni 2007 16:16 schreef WeebI het volgende:
[..]
Heb je wel een wedstrijd van Real gezien? Als Ruud's goals allemaal intikkers zijn, heb je er dan wel eens aan gedacht dat die ballen eerst bij hem moeten komen?
Real speelt in een zeer aanvallend systeem, met praktisch een 4-2-4 opstelling. Ruud is er voor de intikkers, en de rest speelt aanvallend, probeert de ruimtes te creëren en Ruud te vinden.
Ik - als fan van Real Madrid - wil ook graag goed voetbal zien, en dat zie ik ook. Zelfs mét Ruud.
Mijn god, jij zult vast hele objective analyses schrijven!quote:Op maandag 11 juni 2007 00:49 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Hij heeft een voorkeur voor spelers als Van Nistelrooy, Emerson en Diarra. Ik heb een hekel aan die 3 spelers (en Beckham, Cassano etc.).
Die derde is zeker prachtige, vooral omdat die met links is. Het oogt zo simpel, maar in de praktijk zo moeilijk om hem te plaatsen in dat kleine gaatje, met zijn minder goede been nog wel.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:10 schreef WeebI het volgende:
of deze 4 tegen Osasuna in een wedstrijd (vooral de derde): http://video.google.com/videoplay?docid=2997753251420723708&q=nistelrooy+osasuna
Idd.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:08 schreef Cyberia18 het volgende:
Jezus wat een ongelooflijke huillie ben jij zeg![]()
Ik schrijf inderdaad vrij subjectieve analyses, dit is evident, omdat ik me anders alleen op statistieken zou moeten baseren en dat is niet de bedoeling. Dan zou iedereen een goede analyse kunnen maken door de voorgaande resultaten erbij te halen. Ik ben daarentegen aangenomen om waardeoordelen te geven, mijn oordelen hebben gezag, ook al geef ik geen redenen. Dat een aantal nietszeggende personen op een openbaar internetforum zich focust op simpele goals van de spits (die individueel een zeer goede voetballer is) ipv op de algehele teamprestatie, kan ik ook niets aan doen. Ik moet zorgen dat de baas blij is. Ik heb nooit klachten gehad dat ik subjectief was, sterker nog mijn voorspellingen rond de wedstrijden van El Madrid zijn in die maanden bijna zonder uitzondering waarheid geworden, nl slecht voetbal en slechte resultaten.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:19 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Mijn god, jij zult vast hele objective analyses schrijven!![]()
Raul speelt al 4 seizoenen bagger en scoort weinig. Dat is nu opeens de schuld van Ruud en Capello?![]()
En tegen Bayern verdienden we om door te gaan, was het niet dat de scheids een terecht doelpunt afkeurde.![]()
En dat noemt zich Ajax supporter.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:08 schreef Cyberia18 het volgende:
Jezus wat een ongelooflijke huillie ben jij zeg![]()
Maar goed ik hoop dat Ruudje er nog twee maken zodat die Gouden schoen van hem isAltijd beter dan die schijt Totti
![]()
![]()
quote:
1 Dat is maar hoe je het bekijkt. Spitsen als Van Nistelrooij zijn volledig afhankelijk van hun teamgenoten. Zonder goede assists zijn dit type aanvallers kansloos om te scoren, en compleet waardeloos.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:06 schreef A.Petacchi het volgende:
1 Ruud van Nistelrooy is individueel een zeer goede voetballer!
2 Degene die de meeste goals maakt in een seizoen, verdient de gouden schoen. Zelfs Van Nistelrooy als hij wint!
3 Real Madrid speelt dramatisch dit seizoen.
4 Man.Utd speelt geweldig dit seizoen.
5 In mijn ideale Madrid (gebaseerd op traditionele waarden, niet op de waan van de dag en de aankoop vedettes) zou geen plaats zijn voor Ruud van Nistelrooy
4 Het Nederlands elftal zal met Van Nistelrooy nooit het WK winnen, zonder Van Nistelrooy ook niet trouwens.![]()
Ik zie het verband niet, dipshitquote:Op maandag 11 juni 2007 22:06 schreef A.Petacchi het volgende:
4 Man.Utd speelt geweldig dit seizoen.
quote:In het spoor van Puskas en Sánchez
Door RAMON MIN
ROTTERDAM/MADRID - Steeds vaker wordt Ruud van Nistelrooy in één adem genoemd met de voormalige Real Madrid-legendes Ferenc Puskas en Hugo Sánchez. Na zijn twee doelpunten van zaterdag tegen Real Zaragoza kan de spits zich in ieder geval in cijfermatig opzicht meten met de twee oud-spelers van de Koninklijke. Van Gol is dé man in Madrid.
De statistici bij de Spaanse sportkranten beleven drukke tijden. Niet alleen de ongekend spannende titelstrijd in de Primera División, maar ook de indrukwekkende prestaties van Real Madrid-aanvaller Ruud van Nistelrooy hebben de werkzaamheden van de cijferaars meer diepgang gegeven. Létterlijk, want meer dan ooit raadplegen ze de (digitale) archieven om de productiviteit van de Brabander in perspectief te zetten.
Van Nistelrooy bracht de Koninklijke zaterdag met zijn twee doelpunten in de uitwedstrijd tegen Real Zaragoza (2-2) niet alleen een stap dichter bij dertigste landstitel in de clubhistorie, hij voegde ook twee clubrecords toe aan zijn individuele erelijst.
De topscorer in de Primera División maakte in Estadio La Romareda zijn zestiende en zeventiende uitdoelpunt van deze competitie (op een totaal van 25). Dat is een verbetering van het clubrecord dat Ferenc Puskas tot dit weekeinde met Hugo Sánchez deelde. Beide legendarische oud-spelers van Real Madrid scoorden ooit zestien keer buiten het eigen Bernabéu: de Mexicaanse goalgetter Sánchez deed dat in het seizoen 1988-89, de Hongaarse balvirtuoos Puskas in 1962-63.
Het belang van deze statistiek blijkt na een blik op de ranglijst in de Primera División. Mede door de productiviteit van Van Nistelrooy buiten Madrid is Real met afstand de best presterende ploeg in uitwedstrijden. De ploeg verzamelde 36 punten in negentien optredens op vreemde bodem. Dáár ligt dan ook het grootste deel van het fundament onder de lonkende landstitel van de Madrilenen.
Van Nistelrooy scoorde tegen Zaragoza voorts voor de zevende keer op rij in competitieverband (zie kader elders op deze pagina’s). Hoe zeldzaam dat is, blijkt uit het gegeven dat alleen opnieuw Puskas (1959-60) en Sánchez (in 1989-90) daar ooit in slaagden. Zondag, in de thuiswedstrijd tegen Real Mallorca op de slotdag van het seizoen, kan Van Nistelrooy dat record alleen op zijn naam krijgen indien hij (minimaal) één keer scoort.
,,Ruud is simpelweg fantastisch,’’ concludeerde Real Madrid-trainer Fabio Capello gisteren, overigens niet voor het eerst dit seizoen. ,,Er zijn maar een paar aanvallers ter wereld met zo’n neusje voor de goal als hij. Hij heeft dat typische torinstinct.’’
Ook Hugo Sánchez sprak onlangs zijn bewondering uit voor de prestaties van Van Nistelrooy. De huidige Mexicaanse bondscoach noemde zich zelfs een ‘grote fan’ van de 30-jarige spits. ,,Hij is van een uitstervend ras. Een pure afmaker, agressief, hongerig en nauwelijks af te stoppen in het strafschopgebied. Hij is heeft een goed gevoel voor positie en beschikt over een gericht en snel schot. In dat opzicht doet hij me veel aan mezelf denken.’’
Ongeacht de afloop van het duel met Mallorca, kan Van Nistelrooy persoonlijk terugkijken op een fantasisch seizoen. Op doelman Iker Casillas na (3330 minuten) heeft de Oranje-international van alle spelers bij Real de meeste speeltijd achter zijn naam staan (3144 minuten). De spits miste dit seizoen vanwege een lichte spierblessure slechts één duel in de Primera División: de uitwedstrijd tegen Atlético Madrid (1-1) op 24 februari van dit jaar.
De vertrouwde aanwezigheid en de niet aflatende productiviteit van Van Nistelrooy, die bijna veertig procent van de 63 doelpunten van Real voor zijn rekening neemt, heeft duidelijk zijn effect op de prestaties van Real. Niet voor niets kwamen de Spaanse kranten afgelopen weekeinde terecht tot de conclusie: si Ruud marca, Real no pierde, oftewel: als Ruud scoort, lijdt Real geen verlies. De zeventien competitieduels waarin Van Gol zijn 25 doelpunten maakte, mondden uit in veertien zeges en drie gelijke spelen.
Van Nistelrooy staat na zaterdag op 33 officiële doelpunten in dit seizoen, in 46 wedstrijden. Dat is zijn beste persoonlijke balans sinds zijn tweede seizoen bij Manchester United (in 2002-03), toen hij op 44 goals in 52 duels finishte.
Gezien de vorm van Van Nistelrooy in de laatste maanden van het seizoen - vijftien doelpunten in zijn laatste vijftien optredens - is de kans groot dat die cijfers zondag nog verder worden aangescherpt.
Ik hoop het!quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Komen nog 2 doelpuntjes bij.
Houd inderdaad maar op ja, kan er nog steeds om janken.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:39 schreef RayMania het volgende:
Dan had hij zeker op het EK 2000 gespeeld, had hij vast een penalty genomen tegen Italië en ...
Laat ook maar.
en dan nog wel in 2 van de sterkste competities ter wereld. Makaay is het overigens in 2 landen gelukt, als die misschien toch naar Feyenoord gaat zoals sommige geruchten beweren kan die ook zn hat-trick voltooienquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:19 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
in 3 verschillende landen topscoorder worden, kunnen vele spitsen maar van dromen
Pierre van Hooijdonk ook, als je de Engelse First Division meetelt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:19 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
in 3 verschillende landen topscoorder worden, kunnen vele spitsen maar van dromen
Het is hem zo gegundquote:Op zondag 17 juni 2007 20:36 schreef DrDentz het volgende:
HATTRICK RUUD. GOUDEN SCHOEN VOOR JOU JONGEN.
Ik voel enig cynismequote:Op zondag 17 juni 2007 21:45 schreef RayMania het volgende:
Wel erg zonde voor hem wat betreft de Gouden Schoen.
Dank U kerel, ik kan topic 16 weer niet zien?quote:Op zondag 17 juni 2007 21:52 schreef RayMania het volgende:
F5 drukken in de lijst.
Primera Division # 15: Barca gaat het redden
Hemstring, of hoe je dat ook schrijft.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:44 schreef Coelho het volgende:
Waat heeft-ie?
Diarra en Reyes.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:37 schreef patrickt37 het volgende:
2-1 voor Madrid. Wie heeft gescoord?
Komt Makaay niet in de buurt?quote:Op zondag 17 juni 2007 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
3 keer kampioen in een verschillende competitie. Bovendien club en topscoorder.
Noem mij maar iemand op die dat ooit eerder heeft gedaan
Geen Nederlander, dat is zeker
Makaay is alleen in Spanje topscorer gewordenquote:
Geffen is meer onder de rook van Oss!quote:Op zondag 17 juni 2007 23:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Toch wel een sneu einde. Wie er kampioen werd boeide me niks, maar had toch wel gehoopt dat Ruudje de gouden schoen won.
Opgegroeid onder de rook van 's-Hertogenbosch en opgeleid bij de Koninklijke FC.
quote:Op zondag 17 juni 2007 23:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Oss? Dat is toch dat dorpje onder de rook van Den Bosch?
Oss ? Dat is toch dat stadje dat ik leuker vind dan mijn Den Bosch ?quote:Op zondag 17 juni 2007 23:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Oss? Dat is toch dat dorpje onder de rook van Den Bosch?
quote:Op zondag 17 juni 2007 23:54 schreef DrDentz het volgende:
Wat stond erop? "We want Kuyt" geloof ik
Is het toch ook,,quote:Op maandag 18 juni 2007 00:03 schreef BonJovi het volgende:
En owja Van NIstelrooy komt echt niet onder de rook van Den Bosch hoor. Dan kan je zeggen dat ALkmaar ook onder de rook van Amsterdam is.
Ik kreeg kippenvel toen ik dat zag, wat een winnaarsmentaliteit..quote:Op maandag 18 juni 2007 00:01 schreef Flawless2006 het volgende:
Mooie beelden overigens dat ie vanaf de bank de spelers motiveert op t veld na de 2-1
Maar 0 keer kampioenquote:Op zondag 17 juni 2007 23:02 schreef RayMania het volgende:
Hasselbaink in ieder geval wel drie keer topscorer.
Dankje voor komen ofzo ietsquote:Op zondag 17 juni 2007 23:54 schreef DrDentz het volgende:
Wat stond erop? "We want Kuyt" geloof ik
Ik zie hem liever in het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 01:03 schreef -Mo- het volgende:
Jammer dat we geen Ruudje zien op de Olympische Spelen.
Dat 2e bericht is niet te lezen, veel te klein.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:42 schreef ValenciaHola het volgende:
interview in AD
Over 4-4-2 systeem en olympisch spelen
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:21 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Dat 2e bericht is niet te lezen, veel te klein.
Correctie:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:29 schreef Skwish het volgende:
Top 10 goals Ruud bij Real: http://www.youtube.com/watch?v=PjhbMbAnXI0
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:42 schreef ValenciaHola het volgende:
interview in AD
Over 4-4-2 systeem en olympisch spelen
[afbeelding]
[afbeelding]
Die geit had er een meer moeten makenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:29 schreef Skwish het volgende:
Top 10 goals Ruud bij Real: http://www.youtube.com/watch?v=PjhbMbAnXI0
Refresh my memoryquote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij deed zijn stadhuisplein act na bij de huldiging
Pichichiquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoorde Mucho gracias. Real sisisi en campeonen, olé, olé, olé
Feitquote:Op zondag 1 juli 2007 13:10 schreef lobotomie het volgende:
een held is het.
Opvallend in welke zin? beetje loze opmerking imo. De reden dat niemand Kluivert wil hebben ligt aan het feit dat hij al jaren niet meer blessurevrij is geweest.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:52 schreef El_Bassie het volgende:
Toch opvallend hoe van Nistelrooy op zijn 30e nog schittert, terwijl de tien keer zo getalenteerde kluivert mag hopen dat AGOVV hem nog wil hebben.
Nee terug naar Heerenveenquote:Op zondag 1 juli 2007 16:30 schreef mcyodogg het volgende:
Ruud
Dat je volgend jaar maar mag terugkeren naar Eindhoven.
Zijn type spits gaat nog wel effe meequote:Op zondag 1 juli 2007 17:28 schreef TubewayDigital het volgende:
Hoe lang gaat Ruud nog mee op het hoogste niveau
Idemquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:12 schreef vitessezuid113 het volgende:
Mooi voor Ruud dat ie weer scoort in het Nederlands Elftal![]()
thanksquote:Op maandag 3 september 2007 12:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=4xqEfpx652E
Jammer alleen dat je Villarreal niet kan spellen.quote:Op maandag 3 september 2007 12:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=4xqEfpx652E
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |