Die prijs verdient hijquote:Op zondag 27 mei 2007 10:58 schreef RayMania het volgende:
En misschien de Gouden Schoen, voor het eerst.
Ruud moet in 2 wedstrijden 3x scoren om de Gouden Schoen te kunnen winnenquote:
Totti moet in 1 wedstrijd 2x scoren om hem te winnen (vanmiddag tegen Messina).quote:Op zondag 27 mei 2007 14:20 schreef dndiek het volgende:
[..]
Ruud moet in 2 wedstrijden 3x scoren om de Gouden Schoen te kunnen winnen
elke spits heeft wel eens een twijfelachtige goal.quote:Op zondag 27 mei 2007 14:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Eerlijk toegegeven dat het handspel was.
Was zijn goal niet, dat was de assistquote:Op zondag 27 mei 2007 14:33 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
elke spits heeft wel eens een twijfelachtige goal.
Nee Totti is langzij gekomen en hij staat nu op 1quote:
3 in 2 wedstrijden om gelijk te komen met tottiquote:Op zondag 27 mei 2007 19:08 schreef Kadoc het volgende:
Hoeveel moet Ruud er nog?
Ferguson is natuurlijk ook strak bezig. Ruud er uit kicken en wel gewoon de landstitel winnen.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:05 schreef RayMania het volgende:
Ik vind het nog steeds geweldig hoe Ferguson hem passeerde. Gewoon het seizoen erop 23 keer scoren. Hoezo de monden snoeren.
Nu nog in Italië topscorer worden.
quote:Op zondag 10 juni 2007 12:18 schreef TubewayDigital het volgende:
eurosport.yahoo.com
slecht zeg
kan heel moeilijk info vinden over spanje
Sinds Yahoo de Eurosport-site verzorgt is alles zeer karigquote:Op zondag 10 juni 2007 12:33 schreef TubewayDigital het volgende:
i know maar de info daar is een beetje karig
Allebeide?quote:Op zondag 10 juni 2007 13:46 schreef TLC het volgende:
Wie krijgt die Gouden Schoen als van Nistelrooij en Totti gelijk eindigen ?
Jepquote:
quote:
en deze: http://www.youtube.com/watch?v=mRMrHI78GYwquote:Op zondag 10 juni 2007 15:02 schreef Skwish het volgende:
Intikkers of niet, hij heeft ook prachtige doelpunten gemaakt dit seizoen o.a. deze:
http://www.dailymotion.co(...)encia-10-van-nistelr
quote:Op zondag 10 juni 2007 14:36 schreef WeebI het volgende:
[..]
Jep
twee jaar geleden moesten Henry en Forlán hem ook delen.
Ongetwijfeld, ik ben zeker zo realistisch om in te zien dat een goal een goal isquote:Op zondag 10 juni 2007 15:27 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
[afbeelding]
?
Niets dan respect verder voor Ruudje. Intikkers of niet, hij weet toch maar steeds op het goede moment overal op te duiken, en daarmee is hij dit seizoen van groot belang geweest voor een zwak Real. Het is gewoon een doelpuntenmachine.
Heb je wel een wedstrijd van Real gezien? Als Ruud's goals allemaal intikkers zijn, heb je er dan wel eens aan gedacht dat die ballen eerst bij hem moeten komen?quote:Op zondag 10 juni 2007 16:02 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, ik ben zeker zo realistisch om in te zien dat een goal een goal isMaar ik heb liever dat Henry, Totti of Ronaldinho de gouden schoen wint dan Van Nistelrooy, echter de statistieken zullen niet liegen aan het eind van het seizoen dat is het voordeel van zo'n klassement.
Van Nistelrooy is zeker van groot belang geweest dit seizoen, maar in mijn ideale Real Madrid zou geen plaats voor hem zijnIk als fan van Real Madrid zou graag goed voetbal zien en dat was gisteren ook met de goals van hem niet aanwezig. Hij lijkt me niet de geschikte man voor een aanvallend systeem, zoals iedereen heeft kunnen zien op het wk 2006.
De laatste paar weken begint het idd ergens op te lijken..quote:Op zondag 10 juni 2007 16:16 schreef WeebI het volgende:
[..]
Ik - als fan van Real Madrid - wil ook graag goed voetbal zien, en dat zie ik ook. Zelfs mét Ruud.
Ja, ik heb wedstrijden van Real Madrid gezien. Ik ben naar de thuiswedstrijden tegen Levante en Zaragoza geweest en ga ook zondag tegen Mallorca. Ik heb in januari en februari Real Madrid moeten analyseren voor mijn werk. Verder zie ik nog steeds af en toe wedstrijden via de streams en word ik door een vriend op de hoogte gehouden...quote:Op zondag 10 juni 2007 16:16 schreef WeebI het volgende:
[..]
Heb je wel een wedstrijd van Real gezien? Als Ruud's goals allemaal intikkers zijn, heb je er dan wel eens aan gedacht dat die ballen eerst bij hem moeten komen?
Real speelt in een zeer aanvallend systeem, met praktisch een 4-2-4 opstelling. Ruud is er voor de intikkers, en de rest speelt aanvallend, probeert de ruimtes te creëren en Ruud te vinden.
Ik - als fan van Real Madrid - wil ook graag goed voetbal zien, en dat zie ik ook. Zelfs mét Ruud.
Mijn god, jij zult vast hele objective analyses schrijven!quote:Op maandag 11 juni 2007 00:49 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Hij heeft een voorkeur voor spelers als Van Nistelrooy, Emerson en Diarra. Ik heb een hekel aan die 3 spelers (en Beckham, Cassano etc.).
Die derde is zeker prachtige, vooral omdat die met links is. Het oogt zo simpel, maar in de praktijk zo moeilijk om hem te plaatsen in dat kleine gaatje, met zijn minder goede been nog wel.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:10 schreef WeebI het volgende:
of deze 4 tegen Osasuna in een wedstrijd (vooral de derde): http://video.google.com/videoplay?docid=2997753251420723708&q=nistelrooy+osasuna
Idd.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:08 schreef Cyberia18 het volgende:
Jezus wat een ongelooflijke huillie ben jij zeg![]()
Ik schrijf inderdaad vrij subjectieve analyses, dit is evident, omdat ik me anders alleen op statistieken zou moeten baseren en dat is niet de bedoeling. Dan zou iedereen een goede analyse kunnen maken door de voorgaande resultaten erbij te halen. Ik ben daarentegen aangenomen om waardeoordelen te geven, mijn oordelen hebben gezag, ook al geef ik geen redenen. Dat een aantal nietszeggende personen op een openbaar internetforum zich focust op simpele goals van de spits (die individueel een zeer goede voetballer is) ipv op de algehele teamprestatie, kan ik ook niets aan doen. Ik moet zorgen dat de baas blij is. Ik heb nooit klachten gehad dat ik subjectief was, sterker nog mijn voorspellingen rond de wedstrijden van El Madrid zijn in die maanden bijna zonder uitzondering waarheid geworden, nl slecht voetbal en slechte resultaten.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:19 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Mijn god, jij zult vast hele objective analyses schrijven!![]()
Raul speelt al 4 seizoenen bagger en scoort weinig. Dat is nu opeens de schuld van Ruud en Capello?![]()
En tegen Bayern verdienden we om door te gaan, was het niet dat de scheids een terecht doelpunt afkeurde.![]()
En dat noemt zich Ajax supporter.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:08 schreef Cyberia18 het volgende:
Jezus wat een ongelooflijke huillie ben jij zeg![]()
Maar goed ik hoop dat Ruudje er nog twee maken zodat die Gouden schoen van hem isAltijd beter dan die schijt Totti
![]()
![]()
quote:
1 Dat is maar hoe je het bekijkt. Spitsen als Van Nistelrooij zijn volledig afhankelijk van hun teamgenoten. Zonder goede assists zijn dit type aanvallers kansloos om te scoren, en compleet waardeloos.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:06 schreef A.Petacchi het volgende:
1 Ruud van Nistelrooy is individueel een zeer goede voetballer!
2 Degene die de meeste goals maakt in een seizoen, verdient de gouden schoen. Zelfs Van Nistelrooy als hij wint!
3 Real Madrid speelt dramatisch dit seizoen.
4 Man.Utd speelt geweldig dit seizoen.
5 In mijn ideale Madrid (gebaseerd op traditionele waarden, niet op de waan van de dag en de aankoop vedettes) zou geen plaats zijn voor Ruud van Nistelrooy
4 Het Nederlands elftal zal met Van Nistelrooy nooit het WK winnen, zonder Van Nistelrooy ook niet trouwens.![]()
Ik zie het verband niet, dipshitquote:Op maandag 11 juni 2007 22:06 schreef A.Petacchi het volgende:
4 Man.Utd speelt geweldig dit seizoen.
quote:In het spoor van Puskas en Sánchez
Door RAMON MIN
ROTTERDAM/MADRID - Steeds vaker wordt Ruud van Nistelrooy in één adem genoemd met de voormalige Real Madrid-legendes Ferenc Puskas en Hugo Sánchez. Na zijn twee doelpunten van zaterdag tegen Real Zaragoza kan de spits zich in ieder geval in cijfermatig opzicht meten met de twee oud-spelers van de Koninklijke. Van Gol is dé man in Madrid.
De statistici bij de Spaanse sportkranten beleven drukke tijden. Niet alleen de ongekend spannende titelstrijd in de Primera División, maar ook de indrukwekkende prestaties van Real Madrid-aanvaller Ruud van Nistelrooy hebben de werkzaamheden van de cijferaars meer diepgang gegeven. Létterlijk, want meer dan ooit raadplegen ze de (digitale) archieven om de productiviteit van de Brabander in perspectief te zetten.
Van Nistelrooy bracht de Koninklijke zaterdag met zijn twee doelpunten in de uitwedstrijd tegen Real Zaragoza (2-2) niet alleen een stap dichter bij dertigste landstitel in de clubhistorie, hij voegde ook twee clubrecords toe aan zijn individuele erelijst.
De topscorer in de Primera División maakte in Estadio La Romareda zijn zestiende en zeventiende uitdoelpunt van deze competitie (op een totaal van 25). Dat is een verbetering van het clubrecord dat Ferenc Puskas tot dit weekeinde met Hugo Sánchez deelde. Beide legendarische oud-spelers van Real Madrid scoorden ooit zestien keer buiten het eigen Bernabéu: de Mexicaanse goalgetter Sánchez deed dat in het seizoen 1988-89, de Hongaarse balvirtuoos Puskas in 1962-63.
Het belang van deze statistiek blijkt na een blik op de ranglijst in de Primera División. Mede door de productiviteit van Van Nistelrooy buiten Madrid is Real met afstand de best presterende ploeg in uitwedstrijden. De ploeg verzamelde 36 punten in negentien optredens op vreemde bodem. Dáár ligt dan ook het grootste deel van het fundament onder de lonkende landstitel van de Madrilenen.
Van Nistelrooy scoorde tegen Zaragoza voorts voor de zevende keer op rij in competitieverband (zie kader elders op deze pagina’s). Hoe zeldzaam dat is, blijkt uit het gegeven dat alleen opnieuw Puskas (1959-60) en Sánchez (in 1989-90) daar ooit in slaagden. Zondag, in de thuiswedstrijd tegen Real Mallorca op de slotdag van het seizoen, kan Van Nistelrooy dat record alleen op zijn naam krijgen indien hij (minimaal) één keer scoort.
,,Ruud is simpelweg fantastisch,’’ concludeerde Real Madrid-trainer Fabio Capello gisteren, overigens niet voor het eerst dit seizoen. ,,Er zijn maar een paar aanvallers ter wereld met zo’n neusje voor de goal als hij. Hij heeft dat typische torinstinct.’’
Ook Hugo Sánchez sprak onlangs zijn bewondering uit voor de prestaties van Van Nistelrooy. De huidige Mexicaanse bondscoach noemde zich zelfs een ‘grote fan’ van de 30-jarige spits. ,,Hij is van een uitstervend ras. Een pure afmaker, agressief, hongerig en nauwelijks af te stoppen in het strafschopgebied. Hij is heeft een goed gevoel voor positie en beschikt over een gericht en snel schot. In dat opzicht doet hij me veel aan mezelf denken.’’
Ongeacht de afloop van het duel met Mallorca, kan Van Nistelrooy persoonlijk terugkijken op een fantasisch seizoen. Op doelman Iker Casillas na (3330 minuten) heeft de Oranje-international van alle spelers bij Real de meeste speeltijd achter zijn naam staan (3144 minuten). De spits miste dit seizoen vanwege een lichte spierblessure slechts één duel in de Primera División: de uitwedstrijd tegen Atlético Madrid (1-1) op 24 februari van dit jaar.
De vertrouwde aanwezigheid en de niet aflatende productiviteit van Van Nistelrooy, die bijna veertig procent van de 63 doelpunten van Real voor zijn rekening neemt, heeft duidelijk zijn effect op de prestaties van Real. Niet voor niets kwamen de Spaanse kranten afgelopen weekeinde terecht tot de conclusie: si Ruud marca, Real no pierde, oftewel: als Ruud scoort, lijdt Real geen verlies. De zeventien competitieduels waarin Van Gol zijn 25 doelpunten maakte, mondden uit in veertien zeges en drie gelijke spelen.
Van Nistelrooy staat na zaterdag op 33 officiële doelpunten in dit seizoen, in 46 wedstrijden. Dat is zijn beste persoonlijke balans sinds zijn tweede seizoen bij Manchester United (in 2002-03), toen hij op 44 goals in 52 duels finishte.
Gezien de vorm van Van Nistelrooy in de laatste maanden van het seizoen - vijftien doelpunten in zijn laatste vijftien optredens - is de kans groot dat die cijfers zondag nog verder worden aangescherpt.
Ik hoop het!quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Komen nog 2 doelpuntjes bij.
Houd inderdaad maar op ja, kan er nog steeds om janken.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:39 schreef RayMania het volgende:
Dan had hij zeker op het EK 2000 gespeeld, had hij vast een penalty genomen tegen Italië en ...
Laat ook maar.
en dan nog wel in 2 van de sterkste competities ter wereld. Makaay is het overigens in 2 landen gelukt, als die misschien toch naar Feyenoord gaat zoals sommige geruchten beweren kan die ook zn hat-trick voltooienquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:19 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
in 3 verschillende landen topscoorder worden, kunnen vele spitsen maar van dromen
Pierre van Hooijdonk ook, als je de Engelse First Division meetelt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:19 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
in 3 verschillende landen topscoorder worden, kunnen vele spitsen maar van dromen
Het is hem zo gegundquote:Op zondag 17 juni 2007 20:36 schreef DrDentz het volgende:
HATTRICK RUUD. GOUDEN SCHOEN VOOR JOU JONGEN.
Ik voel enig cynismequote:Op zondag 17 juni 2007 21:45 schreef RayMania het volgende:
Wel erg zonde voor hem wat betreft de Gouden Schoen.
Dank U kerel, ik kan topic 16 weer niet zien?quote:Op zondag 17 juni 2007 21:52 schreef RayMania het volgende:
F5 drukken in de lijst.
Primera Division # 15: Barca gaat het redden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |