quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:48 schreef pirke het volgende:
Alvast proficiat MissBliss!
En hoe oud word je?
quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:53 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat vraag je niet aan vrouwen schavuit![]()
![]()
![]()
Dat horen ze vrijwilig te melden![]()
Dat zijn fotografische onverantwoorde verkopenquote:Op vrijdag 29 december 2006 14:37 schreef pirke het volgende:
In september was ik ook een kwart eeuw, klinkt echt oud he?![]()
En waarom zou ik een vrouw niet om d'r leeftijd mogen vragen? Wat een sexistisch gediscrimineer is dat zeg!Dat vrouwen na een bepaalde leeftijd alleen maar lelijker worden terwijl mannen dan juist meer charisma krijgen, daar kan ik noch iemand anders wat aan doen, maar de werkelijkheid ontvluchten en jezelf jonger voordoen dan je bent wil niet zeggen dat je ook jonger bent! En als ik een vrouw van 40 zie die eruit ziet als 25 dan ben ik van mening dat die vrouw juist trots mag zijn dat ze er op zo'n leeftijd nog zo toppie uitziet, in plaats van proberen te verbergen dat ze al 40 is...
Om nog maar niet te spreken van die lelijke plastische chirurgie, gatverdarrie!
incl. 2 cd's en 2 dvd's??quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:42 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat zijn fotografische onverantwoorde verkopen![]()
bij-de-weg een foto/tourboek geldt toch ook als fotografische aankoop?? Zo ja, dan heb ik gisteren het tourboek van RAMMSTEIN (lim. edition) binnen gekregenAllemaal zwart/wit foto's.
![]()
Bovenstaande heb ik dus gisteren aangeschaft.quote:Is goed!Ik heb hem net aangeschaft.
![]()
- EOS 400D kit met 18-55 lens.
- Lowepro Slingshot 100AW tas. (reteduur, schrok me de tyfus van de prijs.)
- Sandisk Extreme IV 2GB kaartje. (ze hadden de III niet en deze kreeg ik met een behoorlijk korting.)
- B&W UV filter.
Tamron 55-200 lens moet nog nageleverd worden en de afstandsbediening en extra accu hadden ze niet.![]()
Leuk dagje maar wel ¤ 1033,- armer.
yupsquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:36 schreef ForrestX het volgende:
[..]
incl. 2 cd's en 2 dvd's??
...die ook vol met foto's staan uiteraard
Ik denk dat dat moeilijk gaat worden, als je ziet hoeveel van die kitlenzen er aangeboden wordenquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:32 schreef PdeHoog het volgende:
Kitlens kun je misschien tweedehands verkopen?
Welke winkel was dat?quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:30 schreef hollander172 het volgende:
Na zoveel hufterigheid (en raar aanspreken van mijn vriendin toen hij terugkwam met de lens) van de verkoper vond ik het ook niet meer nodig hem op deze fout te wijzen.(overigens waren we de winkel ook al uitgebonjourd
)
Mediamarkt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:40 schreef qless het volgende:
Welke winkel was dat?
Neemt alleen maar ruimte in in mijn tas dus dat vind ik zonde, ruimte is al redelijk schaars in deze tas.quote:Kitlens gewoon houden...levert nauwelijk wat op, en altijd handig als reserve
Ik heb de mijne dit jaar verpatst aan iemand die een ander model Pentax camera had met een andere kitlens. Ik gebruikte 'm toch nooit.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:22 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik denk dat dat moeilijk gaat worden, als je ziet hoeveel van die kitlenzen er aangeboden worden.
en wie ligt er daadwerkelijk voor de deur huhquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:55 schreef MissBliss het volgende:
Ontopic: Morgen maar voor de deur gaan liggen vanwege onze soms weigerende bel
Jij? (ik moet nog vat krijgen op de FOTstelletjes, dus vergeef me als ik er naast zitquote:Op zaterdag 30 december 2006 11:32 schreef Re het volgende:
[..]
en wie ligt er daadwerkelijk voor de deur huh![]()
Fotoquote:Op zaterdag 30 december 2006 11:32 schreef Re het volgende:
[..]
als dat mag, dan heb ik onlangs nog een prachtig boek van Ross Halfin over Iron Maiden binnengehad. Vol met echt schitterende foto's, gemaakt in de afgelopen 30 jaar.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:42 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat zijn fotografische onverantwoorde verkopen![]()
bij-de-weg een foto/tourboek geldt toch ook als fotografische aankoop?? Zo ja, dan heb ik gisteren het tourboek van RAMMSTEIN (lim. edition) binnen gekregenAllemaal zwart/wit foto's.
![]()
Took is dat dit boek wat je bedoeld??quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:40 schreef Tokus het volgende:
[..]
als dat mag, dan heb ik onlangs nog een prachtig boek van Ross Halfin over Iron Maiden binnengehad. Vol met echt schitterende foto's, gemaakt in de afgelopen 30 jaar.
Pentax is wellicht een ander verhaalquote:Op zaterdag 30 december 2006 07:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb de mijne dit jaar verpatst aan iemand die een ander model Pentax camera had met een andere kitlens. Ik gebruikte 'm toch nooit.
Haal nog maar 1-2 setjes erbij, hij vreet ze op.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:06 schreef pirke het volgende:
In dat geval heb ik vandaag 4 oplaadbare AA 2700mAh batterijen met oplader gekocht, zodat ik die 580EX ook eens voor het eerst aan kan zetten
quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:32 schreef Re het volgende:
[..]
jah, en het is erg mooi. bij play.com overigens te bestellen voor zo'n 23 euro (inc verzending).quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:05 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Took is dat dit boek wat je bedoeld??
Oeh, nice..quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:33 schreef tizzit het volgende:
Zit hier op mijn bank te stuiteren totdat die Nikon VR 70-200 F2.8 nou eindelijk op de deurmat valt (niet letterlijk dan hè). Kan echt niet wachten. Heb mijn schuifzoom 80-200 namelijk net verkocht dus ben tijdelijk gehandicapt. Misschien deze vakantie nog een Tokina 12-24 erbij en dan kan het kwijlen weer ff stoppen.
Geylquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:27 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb vandaag met mijn nieuwe cameratas terug kunnen gaan naar de Combi. Er was een tandje kapot van een ritsje waardoor die niet goed sloot. Gelukkig deden ze absoluut niet moeilijk, maar ze hadden het type niet meer (TX500) dus keek ik ff rond naar een andere en hebben we deze maar genomen. Hij is kwalitatief veel beter, weatherproof (hij heeft zelfs zijn eigen regenjasje) en meer ruimte.
[afbeelding]
Voor een "Beginnend enthousiastelingetje met D70s" koop je gelijk de meest professionele lenzenquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:33 schreef tizzit het volgende:
Zit hier op mijn bank te stuiteren totdat die Nikon VR 70-200 F2.8 nou eindelijk op de deurmat valt (niet letterlijk dan hè). Kan echt niet wachten. Heb mijn schuifzoom 80-200 namelijk net verkocht dus ben tijdelijk gehandicapt. Misschien deze vakantie nog een Tokina 12-24 erbij en dan kan het kwijlen weer ff stoppen.
tuurlijk mag je dat vragenquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Voor een "Beginnend enthousiastelingetje met D70s" koop je gelijk de meest professionele lenzen!
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Hij staat hier namelijk bovenaan mijn "wishlist".
Hoeveel heb je er nu dan voor betaald? incl. verzenden? Er vanuit gaande dat de douane hem met rust laten?quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:15 schreef tizzit het volgende:
[..]
tuurlijk mag je dat vragen
Met gok op slechtere garantie komt ie uit HongKong. Ik vind de prijsverschillen te hoog om de service die je krijgt bij aanschaf in NL te verantwoorden. Maar het blijft wel een gok. Oh ja, en ben heel erg enthousiast en steeds minder een beginnelingetje :-)
1473, niet dat dat gratis is, maar kan ik er toch nog een tokina 12-24 bij kopen uit zelfde budget. En laat ik die nou ook willen hebbenquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er nu dan voor betaald? incl. verzenden? Er vanuit gaande dat de douane hem met rust laten?
quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:58 schreef tizzit het volgende:
[..]
1473, niet dat dat gratis is, maar kan ik er toch nog een tokina 12-24 bij kopen uit zelfde budget. En laat ik die nou ook willen hebben![]()
dat snap ik ook wel weer. Wat heb jij verder trouwens voor lenzen? Ik vraag me altijd af met welke overwegingen andere mensen hun lenzenset samenstellen. Zelf heb ik de 18-70 kitlens, een wat oudere 35-105 lens met macrostand (één van de redenen voor deze lens, plus dat ie relatief goedkoop was). Straks dus een 70-200 (voor actie, dieren en eventueel bruiloftsfoto's), snel gevolgd door een 12-24 voor de landschappen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]!
Dat scheelt ong. 500 euro!
Ik ga iig denk ik wél voor een NL-versie.
70-200 voor dieren is leuk, maar zal heel snel niet genoeg meer zijn. Bij dieren wil je nl. dichterbij komenquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:17 schreef tizzit het volgende:
Straks dus een 70-200 (voor actie, dieren en eventueel bruiloftsfoto's), snel gevolgd door een 12-24 voor de landschappen.
ik ben inmiddels terug van wintersport, en hoe fijn ik hem ook vond om te gebruiken, des te beroerder waren de resultaten:quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je zult nog verbaast zijn hoe makkelijk zo'n 28mm prime is. Uiteindelijk heb ik m'n kitlens verkocht van m'n istDs en werk nu het meest met een 28mm prime.
Het stof dat je op de foto's ziet, zit op je sensor. Stof op en tussen de lens zie je niet terug.quote:Op zondag 31 december 2006 09:15 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik ben inmiddels terug van wintersport, en hoe fijn ik hem ook vond om te gebruiken, des te beroerder waren de resultaten:
- de meeste foto's die ik niet op oneindig (scherpgesteld) heb genomen, zijn onscherp op het stuk waar ik ze scherp wilde hebben (hoe scherp ze ook in de zoeker, en volgens het in-focus ledje van de camera waren), maar goed dat zou nog aan mij zelf kunnen liggen, als beginnend dSLR gebruiker.
- ER ZIT STOF IN DE LENS!!!!hier kwam ik pas achter toen ik tegen de zon inschoot, met diafragma 1:16) en vervolgens toen ik het nader bestudeerde bleek het op alle foto's vanaf F5.6 te zitten, ik heb gelijk allebei de uiteinden van de lens uitvoerig met een doekje schoongeveegd, en een aantal keer de sensor-shake laten trillen, en het zit er nog, dus óf het zit in de lens, óf het zit vastgekoekt aan de sensor, helaas is de winkel waar ik de lens gekocht heb nu dicht, dus van de week probeer ik daar ff uit of het aan de lens of de sensor ligt.
om toch nog ff een lichtpuntje te geven:
het was echt geweldig om mee te werken zo'n manual-focus 28mm prime, precies een fijne brandpuntsafstand, geweldige fun gehad met alle knopjes indrukken (diafragma draaien, focus draaien, belichting automatisch afstellen, digitale preview maken, histogram bekijken, belichting handmatig verbeteren, foto nemen).
Alleen al de bouw van het ding. Net zoals de 17-40 is daar niets mis meequote:
Ga je dan ook niet verstoppen achter die Geraniumsquote:Op zondag 31 december 2006 12:54 schreef MissBliss het volgende:
Ik krijg morgen nóg een 'nieuwe' lens, van een vriend die een 70-200 heeft gekocht en nu mag ik zn oude 70-300 Sigma hebben, voor een biertje![]()
De 18-50 is nog niet binnen trouwens, gisteren toch de post gemist, ondanks voortdurend posten voor het raam
quote:Op zondag 31 december 2006 13:06 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ga je dan ook niet verstoppen achter die Geraniums![]()
Dit blijft toch wel een toplens. Ik heb hem ook anderhalf jaar gehad en heb nu de f2.8, maar die weegt toch een stuk meer, ik vond de f4 heerlijk handzaam en scherp, degelijk, blablablabla, eigenlijk totaal geen nadelen ondervonden met deze lens. Veel plezier ermee !quote:Op zondag 31 december 2006 11:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gisteren de Canon 70-200 f/4L @ Topdeals in Zeist gehaald.
quote:Op zondag 31 december 2006 14:24 schreef Ngasira het volgende:
ik heb een Agfa Isolette gekocht waar 6 bij 6 rolfilm in gaat waarvan ik er twee volgeschoten heb en ook al ontwikkeld maar nu nog moet afdrukkenbest nog lastig om de film erin te krijgen maar als je eenmaal weet hoe je het erin moet krijgen dan lukt het wel. Ook het ontwikkelen is wel lastig als je "gewone" filmrolformaat gewend bent maar het is gelukt hihi
![]()
[afbeelding]
ik ben er ook zo blij mee het is helemaal handmatig! wat ik dus zo leuk eraan vindt je kan alles zelf bepalenquote:Op zondag 31 december 2006 14:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]wat een leuk ding! hoeveel kost zoiets eigenlijk? zit er een lichtmeter in? hoeveel mm is het objectief?
19 euroquote:Op maandag 1 januari 2007 13:20 schreef Ngasira het volgende:
[..]
ik ben er ook zo blij mee het is helemaal handmatig! wat ik dus zo leuk eraan vindt je kan alles zelf bepalendus je moet je licht meten met een aparte lichtmeter maar ik gebruik mijn NIKON D50 om licht te meten en dan kies ik mn diafragma en sluitertijd en stel dat in op de Isolette. ( omdat ik geen ouderwetse lichtmeter kon vinden en de moderne voor mij onbetaalbaar zijn)
Er zit een Agna 85mm f/4.5 lens in.
Als je het allemaal goed in stelt zijn er echt leuke foto's mee te maken en ik heb van Hama een universeel flitsschoentje gekocht waardoor ik mijn Metz flitser erop kan schuiven. Ik ga 6 jan. de doka in en dan kan ik wat foto's afdukken die ik thuis ontwikkeld heb en ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
![]()
IK heb er 19 euro voor betaald, ik heb thuisal een Kodak Bullseye dus het is een begin van een leuke collectie
![]()
Die lenzen blijven het waard, de body niet. Ik vind het niet zo vreemd, althans, als je van jezelf weet dat je er in gaat blijven.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Voor een "Beginnend enthousiastelingetje met D70s" koop je gelijk de meest professionele lenzen!
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Hij staat hier namelijk bovenaan mijn "wishlist".
Als je bewust zulke lenzen koopt heb je óf geld teveel, óf je weet dat je het nodig hebt (of beide natuurlijkquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:10 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Die lenzen blijven het waard, de body niet. Ik vind het niet zo vreemd, althans, als je van jezelf weet dat je er in gaat blijven.
Voor een ouderwetse (selenium) lichtmeter zou je eens moeten kijken op een rommelmarkt.quote:Op maandag 1 januari 2007 13:20 schreef Ngasira het volgende:
[..]
ik ben er ook zo blij mee het is helemaal handmatig! wat ik dus zo leuk eraan vindt je kan alles zelf bepalendus je moet je licht meten met een aparte lichtmeter maar ik gebruik mijn NIKON D50 om licht te meten en dan kies ik mn diafragma en sluitertijd en stel dat in op de Isolette. ( omdat ik geen ouderwetse lichtmeter kon vinden en de moderne voor mij onbetaalbaar zijn)
Er zit een Agna 85mm f/4.5 lens in.
Als je het allemaal goed in stelt zijn er echt leuke foto's mee te maken en ik heb van Hama een universeel flitsschoentje gekocht waardoor ik mijn Metz flitser erop kan schuiven. Ik ga 6 jan. de doka in en dan kan ik wat foto's afdukken die ik thuis ontwikkeld heb en ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
![]()
IK heb er 19 euro voor betaald, ik heb thuisal een Kodak Bullseye dus het is een begin van een leuke collectie
![]()
De Bullseye is echt back to basic want dat is gewoon een doos met een gat erin ( kan wel diafragma en sluitertijd instellen maar echt op een manier uit het jaar 0 haha)waar je rolfilm in kan doen alleen wordt die maat rolfilm niet meer verkocht want het is net iets langer dan de 6 bij 6 rolfilmquote:Op maandag 1 januari 2007 23:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
19 euro![]()
Gaaf, leuke specs.85mm komt overeen met 50mm op een analoge camera als ik het goed heb. de kodak bullseye ken ik niet. Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat
Maybe...maar ja, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een boot roest zón ding dan weer nauwelijks...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:06 schreef Ngasira het volgende:
oh wat gaaf zeg !! Crazycharlie
maar heb je niet zoiets van dat gebruik je een paar keer en ligt dan jaren in de kast?
Waar heb je die gehaald voor die prijs?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
zojuist nog even een Canon EF 85 1.8 gescoord voor de oude prijs (325).
filtertje ben ik wel vergeten. neem ik morgen wel mee samen met een Samsung 940MW LCD schermpje voor me computer.
Haal mijn ondertitel gelijki maar weg.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als je bewust zulke lenzen koopt heb je óf geld teveel, óf je weet dat je het nodig hebt (of beide natuurlijk)
In zijn geval is het sowieso nummer2. En als je dat dus doet ben je geen "beginneling" meer denk ik.
Dat de lens meer waard blijft. tja logisch.
Van die lens ga je ook geen spijt krijgenquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:04 schreef AirwiN het volgende:
Afgelopen weekend heb ik mijzelf de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Nikon-D AF cadeau gedaan voor mijn D50. Enige tijd geleden ook een infrarood afstandbediening gekocht.
Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik heb gekozen voor een spiegelreflex camera. Wat een heerlijk speelgoed!![]()
gefeliciteerd! Nu plaatjes maken en posten!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:54 schreef z80 het volgende:
Ik ben dan eindelijk ook digitaal.
met een zeer krab budget,
nu in het bezit van een canon D60
edit
en nu ook met een 70/300 lens
Feli Elefesquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:16 schreef Elefes het volgende:
Een Canon 85mm 1.8 werd vanochtend bezorgdHeel lang zitten twijfelen, maar aangezien ik 'm nog voor 329 euro kon krijgen toch maar gedaan. Bijna alle winkels hadden hun prijzen al verhoogd
.
Ook nog een B&W uv filter er bij voor de bescherming.
Eerste indruk: wow wat stil en vrij snel & nauwkeurig. Heel wat anders dan de 50mm 1.8
Wat zij zegtquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:04 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Van die lens ga je ook geen spijt krijgenAlleen met donkere omstandigheden wat minder sterk, maar voor de rest vind ik hem erg fijn
D60 is een mooie camquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:54 schreef z80 het volgende:
Ik ben dan eindelijk ook digitaal.
met een zeer krab budget,
nu in het bezit van een canon D60
edit
en nu ook met een 70/300 lens
zijn lens en body wel compatible? of waren dat issues met de D40?quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:04 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Van die lens ga je ook geen spijt krijgenAlleen met donkere omstandigheden wat minder sterk, maar voor de rest vind ik hem erg fijn
Alleen met de D40. Die werkt ook alleen maar goed met de DX (?) objectieven van Nikon.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:25 schreef Re het volgende:
[..]
zijn lens en body wel compatible? of waren dat issues met de D40?
ow ja dat was hetquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Alleen met de D40. Die werkt ook alleen maar goed met de DX (?) objectieven van Nikon.
niet "ook"quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:50 schreef Re het volgende:
ook dat nog ja
Ik wilde je PMen maar dat lukt nietquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:00 schreef Ngasira het volgende:
De Bullseye is echt back to basic want dat is gewoon een doos met een gat erin ( kan wel diafragma en sluitertijd instellen maar echt op een manier uit het jaar 0 haha)waar je rolfilm in kan doen alleen wordt die maat rolfilm niet meer verkocht want het is net iets langer dan de 6 bij 6 rolfilm![]()
quote:ik wil nog als ik mijn doka thuis af heb fotopapier in de bullseye en dan alsware het een pinhole camera is een foto maken buiten of waar dan ook en dan in doka papier eruit halen en ontwikkelen enz. totdat ik het gewenste resultaat heb. Ik heb ook van het Internet een oude gebruiksaanwijzing gedownload echt grappig daar staan ook dingen in als assecoires wat je erbij kon bestellen zoals een tasje voor achterop de fiets[afbeelding]
quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:50 schreef Shark.Bait het volgende:
en wanneer krijg je de scherpstelmodule?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:06 schreef tizzit het volgende:
YES!!!! HIj is binnen, mijn natte droomlens VR 70-200 enz.![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een begin van 2007!
Die zonnekap, mijn god wat een compensatie, je zou bijna willen dat je een kleintje had
Dan heb je geen pola-filter nodigquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:49 schreef Puckzzz het volgende:
Ik doe niet bijster veel aan buitenfotografie, maar áls ik het wel doe irriteer ik me altijd aan ofwel een uitgebeten lucht of een veel te donkere foto. vooral op de grauwere dagen. Is een pola filtertje toch wel een aanradertje dan?
je bedoeld zo'n filter die van donker naar licht overloopt?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan heb je geen pola-filter nodigDan zou ik meer gaan voor graduele ND-filters. Die helpen je de belichting tussen lucht en grond beter af te stemmen op elkaar
Zoals Re idd al zegt.... voor dat eerste heb je wel een pola-filter nodig. Voor grijze / grauwe luchten kun je beter graduele filters gebruikenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je bedoeld zo'n filter die van donker naar licht overloopt?
voor zover ik weet zou een pola filtertje irritante schitteringen uit water etc. halen en de luchten zijn een stuk blauwer. dat klopt toch wel? Neem nou bijvoorbeeld die meeting in Simpelveld. Ik heb zo zitten kloten om een goede combi tussen diafragma en sluitertijd te vinden maar het is niet gelukt.ik dacht dat met een pola filtertje mijn probleem daar grotendeels wel mee opgelost zou zijn
pffffffff zo uit mijn hoofd, twee met een 49 mm en eentje 58 (of 59 hou me ten goede) dus ik moet ook nog bepalen welke lens ik het meest zal gebruiken voor buitenfotografie aangezien ik niet die filters in twee maten aan ga schaffen (ja later misschien) voorlopig denk ik dus de 28-80 het meest te gaan gebruiken. Of zou de 80-200 geschikter zijn?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:05 schreef Re het volgende:
wel voor mooie blauwe luchten (en idem witte wolkjes etc) idd en reflecties, voor grauw luchten is een ND filter wel iets, wat voor maat lens heb je?
ga je landschapjes of portretten schietenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
pffffffff zo uit mijn hoofd, twee met een 49 mm en eentje 58 (of 59 hou me ten goede) dus ik moet ook nog bepalen welke lens ik het meest zal gebruiken voor buitenfotografie aangezien ik niet die filters in twee maten aan ga schaffen (ja later misschien) voorlopig denk ik dus de 28-80 het meest te gaan gebruiken. Of zou de 80-200 geschikter zijn?
beide natuurlijkquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:22 schreef Re het volgende:
[..]
ga je landschapjes of portretten schieten... anders koop je een verloop ringetje kun je ze op beide schroeven
Kijk ook eens naar Cokinquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
pffffffff zo uit mijn hoofd, twee met een 49 mm en eentje 58 (of 59 hou me ten goede) dus ik moet ook nog bepalen welke lens ik het meest zal gebruiken voor buitenfotografie aangezien ik niet die filters in twee maten aan ga schaffen (ja later misschien) voorlopig denk ik dus de 28-80 het meest te gaan gebruiken. Of zou de 80-200 geschikter zijn?
ik schijn een ring rond mijn 35-80 te hebben zitten, dat zou volgens de Combi vakman een Cokin ring zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar CokinLeuk spul en makkelijk uit te breiden zodra je meer objectieven krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |