quote:Op zondag 17 december 2006 20:16 schreef Yoni het volgende:
Via ebay een Crumpler Formal Lounge rugzakVoor ongeveer de helft van de normale verkoopprijs
Van Lastolite? Das gaaf spulquote:Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef HMaster-II het volgende:
Ik wil heel snel gaan kijen voor een studioset meeneemtasdinggeval...
En voor oud en nieuw een achtergrondset..
Pre aanschaf postje dus
Hij gaat aan en flitst...quote:
Kijk goed rond en koop een tas die ook goed op je rug hangt....je gaat zo met een heel gewicht rondbanjeren. Ik heb zelf een Lowepro Minitrekker Classic, maar je kan ook naar Crumplers gaan kijken.quote:Op zondag 17 december 2006 23:33 schreef pirke het volgende:
Als woensdag mijn 30d met 2 lenzen en flitser binnenkomt, dan wil ik diezelfde dag nog een tas en statief halen, iemand tips?
Een auto?quote:Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef HMaster-II het volgende:
Ik wil heel snel gaan kijen voor een studioset meeneemtasdinggeval...
Statief: niet op bezuinigen. Een goed statief koop je voor de rest van je fotografische carierre. Ik heb een Manfrotto 055clb met een 222-joystick head. Niet de meest lichte set, maar nu hoef ik tenminste niet meer de sportschool inquote:Op zondag 17 december 2006 23:33 schreef pirke het volgende:
Als woensdag mijn 30d met 2 lenzen en flitser binnenkomt, dan wil ik diezelfde dag nog een tas en statief halen, iemand tips?
Ik zit ook naar de lowepro tassen te kijken op internet, waarschijnlijk ga ik voor een all-weather variant als de prijs niet asociaal meer is. Hoeveel equipment past er in die minitrekker? Naast mijn 30d, 17-40L, 70-200L en 580EX wil ik nog wel een beetje ruimte hebben als ik er een extra lens bij koop. En hoe goed is de statiefbevestiging op die tas?quote:Op zondag 17 december 2006 23:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kijk goed rond en koop een tas die ook goed op je rug hangt....je gaat zo met een heel gewicht rondbanjeren. Ik heb zelf een Lowepro Minitrekker Classic, maar je kan ook naar Crumplers gaan kijken.
Voor wat betreft statief: zorg dat-ie goed stevig staat
Ik zou sowieso een aantal internetshops afgaan om prijsverschillen te vinden. Ik heb me zo 20 tot 40 euro bespaard op een tas die me nu 55 euro heeft gekocht (in de meeste shops was die dus 75, en in sommige zelfs 95 euroquote:Op maandag 18 december 2006 14:15 schreef pirke het volgende:
[..]
Ik zit ook naar de lowepro tassen te kijken op internet, waarschijnlijk ga ik voor een all-weather variant als de prijs niet asociaal meer is. Hoeveel equipment past er in die minitrekker? Naast mijn 30d, 17-40L, 70-200L en 580EX wil ik nog wel een beetje ruimte hebben als ik er een extra lens bij koop. En hoe goed is de statiefbevestiging op die tas?
quote:Op maandag 18 december 2006 14:15 schreef pirke het volgende:
[..]
Ik zit ook naar de lowepro tassen te kijken op internet, waarschijnlijk ga ik voor een all-weather variant als de prijs niet asociaal meer is. Hoeveel equipment past er in die minitrekker? Naast mijn 30d, 17-40L, 70-200L en 580EX wil ik nog wel een beetje ruimte hebben als ik er een extra lens bij koop. En hoe goed is de statiefbevestiging op die tas?
Ik heb een manfrotto 055DB eraan hangenquote:Op maandag 18 december 2006 17:10 schreef pirke het volgende:
Zo'n minitrekker is qua grootte wat ik ongeveer in gedachten heb, eens zoeken naar de prijzen. Hoe zwaar mag een statief zijn wil je het nog aan zo'n tas mee kunnen sleuren? Het geheel zal toch al niet zo licht zijn gok ik, maar hoeveel kan die statiefbevestiging hebben?
Volgens mij welquote:Is het enige verschil met de classic trouwens die all weather hoes?
Hmm, had op mijn tanktas (voor op de motor) ook zo'n hoes, nooit gebruik, hoe vaak ik ook in de regen reed... die tas hield het toch welquote:Op maandag 18 december 2006 17:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb een manfrotto 055DB eraan hangenKilootje of 4 geloof ik. Gaat best goed.
[..]
Volgens mij wel
Klopt het dat je je statief bij de classic versie niet mee kan nemen?? Lijkt me raar maar het zou zomaar kunnen.quote:De Mini Trekker AW is bijna hetzelfde als de Mini Trekker Classic heeft als extra een mogelijkheid om uw statief verticaal mee te nemen. Al met al een mooie, waterafstotende fotorugzak met verticale statiefhouder en All Weather hoes.
Er zitten idd geen aparte statiefhouders op. Je hebt echter onderop wat lussen waar je hem doorheen kan hangenquote:Op maandag 18 december 2006 17:15 schreef pirke het volgende:
Klopt het dat je je statief bij de classic versie niet mee kan nemen?? Lijkt me raar maar het zou zomaar kunnen.
waar heb jij m besteld, ik heb nog niets gehoord?quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:05 schreef HMaster-II het volgende:de beauty dish komt morgen ook in huis
ze gebruiken niet voor niets "bluescreens" voor effecten op TV em film natuurlijk...quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:17 schreef Vliegvrager het volgende:
zwart, wit en evt. knalblauw (schijnt een makkelijk te isoleren kleur zijn voor nabewerking)
We verhuizen ff naar het blijdorp-topic anders worden er een paar modjes boosquote:Op vrijdag 22 december 2006 23:01 schreef pirke het volgende:
Tot hoe laat duurt dat zondag in de dierentuin? En dan heb ik nog maar net mn camera, nog geen idee hoe dat ding goed werktNou zal het niet veel verschillen van een Canon EOS analoog, maar toch.
Je zult nog verbaast zijn hoe makkelijk zo'n 28mm prime is. Uiteindelijk heb ik m'n kitlens verkocht van m'n istDs en werk nu het meest met een 28mm prime.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:29 schreef immortalsean het volgende:
omdat m'n lens die ik besteld had (pentax DA16-45) niet meer op voorraad is, heb ik maar ff een goedkoop tweedehands lensje voor ¤35,- gekocht om op m'n k10d te zetten:
Tokina RMC 28mm 1:2.8
[afbeelding]
Nee die is nog met mijn oude gemaakt, vlak voordat ie kapot vielquote:
Ah....mooie laatste foto danquote:Op zaterdag 23 december 2006 01:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee die is nog met mijn oude gemaakt, vlak voordat ie kapot viel
Een welgemeendequote:Op zaterdag 23 december 2006 02:40 schreef pirke het volgende:
Hier nog even een overzichtsfotootje van de verschillende dozen
[[url=http://www.student.tue.nl/t/p.f.m.bouwmans/camera_small.jpg]afbeelding][/url]
Nou ga ik ook maar eens naar bed...
Ik ga 'm ook bestellen.quote:
De Tamrac Velocity 7 is bij dezen in de aanbieding. De Lowepro Slingshot 200 AW is voldoende voor mij.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je gaat het zeer binnenkort horen:
[..]
quote:Op maandag 25 december 2006 19:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ga 'm ook bestellen.Nu nog een bonnenboekje zien te vinden voor de cashback.
![]()
ja ben er heel blij mee! zeker omdat ik laatst een hartverzakking kreeg toen mijn nieuwe camera bijna uit die antieke fototas pleurde omdat de sluiting niet goed werktequote:Op dinsdag 26 december 2006 08:09 schreef Ymke het volgende:
Mogguh puckzzz, mooie tas?
ja ik ken het verhaal (concert toch?) moet er echt niet aan denken. net zo goed als dat verhaal van Chanty, dat je statief in elkaar zakt en de camera lens down naar de vlakte gaat.quote:Op dinsdag 26 december 2006 08:33 schreef Ymke het volgende:
Ja , dat moet je niet hebben he . zo heb ik tijdens een optreden eens mn 50 mm lens laten vallen , ik zag hem zo tussen de menigte wegrollen![]()
Veel plezier ermee
Whoei, de 70-200 F/4L staat ook mijn wishlist.quote:Op maandag 25 december 2006 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Owja, in bestelling staan en zaterdag op te halen: Canon EF 70-200mm f/4L USM.
Wilde de aankoop eigenlijk uit stellen (¤¤¤ enzo), maar de prijs is nu wel erg veel gedaald tot 'relatief goedkoop' dat ik 'm niet kan laten liggen![]()
Wil ik ook heel graag hebben, maar ja ... ¤¤¤.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:39 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Whoei, de 70-200 F/4L staat ook mijn wishlist.Ik heb het liefst de 70-200 F/2.8 met IS, maar die is iets te duur.
Toeval wil dat ik zaterdag naar een vriend in Bussum ga. En laat Zeist nu net op de weg daar naartoe liggenquote:Op dinsdag 26 december 2006 12:50 schreef sylvesterrr het volgende:
¤ 539? Volgens de Pricewatch heeft alleen Topdeal Zeist 'm voor ¤ 539, helaas is Zeist iets te ver weg voor me.
Oh ik ben dus niet de enige .... (bij mij statief kop niet vastgezet, tuimeld om en camera valt uit snelsluiting statief...)quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja ik ken het verhaal (concert toch?) moet er echt niet aan denken. net zo goed als dat verhaal van Chanty, dat je statief in elkaar zakt en de camera lens down naar de vlakte gaat.
hmmmmzz, zat een tijdje terug op de motor, zag iets wapperen van uit mn ooghoek. Toch maar even gestopt. Bleek mn rugzak wijd open te staan, en mn camera zat er los in.quote:Op dinsdag 26 december 2006 08:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja ben er heel blij mee! zeker omdat ik laatst een hartverzakking kreeg toen mijn nieuwe camera bijna uit die antieke fototas pleurde omdat de sluiting niet goed werkte
quote:Op woensdag 27 december 2006 22:07 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
hmmmmzz, zat een tijdje terug op de motor, zag iets wapperen van uit mn ooghoek. Toch maar even gestopt. Bleek mn rugzak wijd open te staan, en mn camera zat er los in.
Maar ik rij natuurlijk altijd heel rustig, dus dat scheelt.![]()
En wat is daar mis mee? (ik = leek wat betreft video)quote:Op woensdag 27 december 2006 23:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie hier allerlei horrorverhalen voorbijkomen. Ik moet er niet aan denken!
Ik had zelf deze kerstdagen ook iets leuks (matigs) meegemaakt.
De kerstman was zo vriendelijk geweest om een videocamera onder de kerstboom te doen (jammer alleen dat ik wel de rekening moest betalenmaar dat terzijde). Sta ik op eerste kerstdag wat familie te filmen, betrap ik mezelf er op dat ik al een tijdje in portrait aan het filmen ben.
![]()
Dan krijg je zo'n stijve nek bij het afspelenquote:Op woensdag 27 december 2006 23:35 schreef pirke het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? (ik = leek wat betreft video)
Die moest dus vandaag aankomenquote:Beste meneer,
De zending is volgens de TPG zoek geraakt, maar deze is al boven water en zal morgen of overmorgen bij u aan komen.
Met vriendelijke groet,
Gefeli!quote:Op donderdag 28 december 2006 23:29 schreef PdeHoog het volgende:
Vandaag bij Konijnenberg:
- Canon 70-200 2.8L USM
- UV-filter
- Manfrotto 486RC2-bolhoofd voor mijn monopod
Yup...prijsverschil van 600 EUR vond ik iets teveel ondanks dat IS errug fijn is.quote:
Zo dacht ik er ook over en ik heb nog geen moment spjt. Ontopic : een SD kaartje (2Gb).quote:Op donderdag 28 december 2006 23:53 schreef PdeHoog het volgende:
Yup...prijsverschil van 600 EUR vond ik iets teveel ondanks dat IS errug fijn is.
Mijn dank voor deze bevestigingquote:Op vrijdag 29 december 2006 00:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zo dacht ik er ook over en ik heb nog geen moment spjt. Ontopic : een SD kaartje (2Gb).
Die bevestiging krijg je ook weer elke keer als je hem gebruikt, let maar op.quote:
Daar ben ik helemaal niet bang voorquote:Op vrijdag 29 december 2006 00:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die bevestiging krijg je ook weer elke keer als je hem gebruikt, let maar op.
Daar kun je dan weer iets anders voor kopenquote:Op donderdag 28 december 2006 23:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup...prijsverschil van 600 EUR vond ik iets teveel ondanks dat IS errug fijn is.
Hangt er vanaf wat je gewend bent. Als je alleen een 50mm 1.8 gewend bent, zeker weten. Loop je normaal een Bigma mee te slepen, vind je hem lekker lichtquote:Op vrijdag 29 december 2006 01:22 schreef Elefes het volgende:
[..]
Daar kun je dan weer iets anders voor kopen![]()
Erg leuke lens hoor, is het ding niet ontzettend groot/zwaar?
quote:Op vrijdag 29 december 2006 01:23 schreef MissBliss het volgende:
[afbeelding]
Sigma 18-50/2.8 EX DC macro Nikon/ Fuji
Mn eerste lens objectief![]()
Net gekregen vanvriendlief
voor mn verjaardag
Inclusief uv-filter
Ik ben wel benieuwd naar het verschil, maar mensen gebruiken of met IS of zonder. En ze zijn allemaal helemaal tevreden. Wat ik mij meer af vraag is of dat ook blijft als ik hem met de 2x extender ga gebruiken, of ik er dan juist wel voordeel en het geld uit weet te halen?quote:
gefeliquote:Op vrijdag 29 december 2006 01:23 schreef MissBliss het volgende:
[afbeelding]
voor mn verjaardag
Inclusief uv-filter
John Freeman schrijft naar mijn ervaring erg goede en heldere boeken waar je best wel wat aan hebtquote:Op vrijdag 29 december 2006 01:24 schreef FJD het volgende:
Laatste aankoop een boekje over fotografie. Moest nog wat andere dingen hebben en hoop er wat van op te stekenHoop dat t beter is dan verschillende andere boeken die de helft vullen met overloos gelul over het aantal MPs, het opslaan van foto's, het overzetten van foto's naar je PC en meer van dat soort onzinnig gelul. Zo kan ik ook een boekje vullen ja
![]()
Dat kan ik me voorstellenquote:Op vrijdag 29 december 2006 04:32 schreef Marc H het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je gewend bent. Als je alleen een 50mm 1.8 gewend bent, zeker weten. Loop je normaal een Bigma mee te slepen, vind je hem lekker licht
Gelukkig. Heb hier bv. ook een boekje liggen wat door een computerblad is uitgebracht, was erg goedkoop. Echt het halve boekje oeverlees gezever over MPs en de sensor en diafragma en blablablaquote:Op vrijdag 29 december 2006 10:49 schreef Elefes het volgende:
John Freeman schrijft naar mijn ervaring erg goede en heldere boeken waar je best wel wat aan hebt
Ik heb gisteren even met dat ding van P rondgelopen in zijn huis en voelde me net Klein Duimpje met zevenmijlslaarzen aanquote:Op vrijdag 29 december 2006 10:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellenIk zag het ding gisteren in een etalage staan, en het zag er echt groot uit. Nu ben ik ook niet zoveel gewend op mijn camera
1.3 kg. Valt mee tov Bigmaquote:Op vrijdag 29 december 2006 01:22 schreef Elefes het volgende:
Erg leuke lens hoor, is het ding niet ontzettend groot/zwaar?
2x feli dusquote:Op vrijdag 29 december 2006 01:23 schreef MissBliss het volgende:
[afbeelding]
voor mn verjaardag
Inclusief uv-filter
Dat boek is best goedquote:Op vrijdag 29 december 2006 01:24 schreef FJD het volgende:
Laatste aankoop een boekje over fotografie. Moest nog wat andere dingen hebben en hoop er wat van op te stekenHoop dat t beter is dan verschillende andere boeken die de helft vullen met overloos gelul over het aantal MPs, het opslaan van foto's, het overzetten van foto's naar je PC en meer van dat soort onzinnig gelul. Zo kan ik ook een boekje vullen ja
![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2006 08:27 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
gefeliciteerd
(met je objectief ook natuurlijk
)
quote:
Thanksquote:
Dat vraag je niet aan vrouwen schavuitquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:48 schreef pirke het volgende:
Alvast proficiat MissBliss!
En hoe oud word je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |