abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44793573
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:31 schreef nonzz het volgende:

[..]

Als je het probleem niet meer ziet, wil niet zeggen dat het probleem er niet meer is......
Problemen zijn er altijd. Er is alleen geen onderscheid meer. Mensen die frauderen worden aangepakt, mensen die er recht op hebben krijgen gewoon uitkering. Ik snap de behoefte om onderscheid te maken niet. In mijn ogen heb je fraudeurs en mensen die er recht op hebben. En niet, zoals bepaalde mensen (voornamelijk Wilders adepten) denken, allochtone frauders, allochtonen die recht hebben op een uitkering, autochtone frauders en autochtonen die recht hebben op een uitkering.

De denkbeelden van het soort mens dat een dergelijk onderscheid wel nastreeft, zijn makkelijk te destilleren.
pi_44793598
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 01:58 schreef K33T het volgende:
Wat ik meest onthutsend vind, is dat de politici ons destijds nergens om gevraagd hebben.

Er profiteren inmiddels een anderhalf miljoen niet-Westerse allochtonen mee in Nederland. Hebben ze ons, de autochtonen, gevraagd of ze dit wel goed vonden? Helemaal niet. Ik schat dat dan zo'n 80% á 90% van de autochtonen NEE gestemd zouden hebben. Maar dat deed de politiek simpelweg niet. Ze zetten de poorten wagenwijd open voor alle profiteurs van onze hoge welvaart, zonder dat ze ons wat gevraagd hebben.

Schandalig gewoon. Nu zitten we hier met een verziekt land. En nog bedankt, hé!
Er was toen nog geen stemrecht!
Kan je nagaan, vergeleken met hoe destijds de autochtoon onderdrukt werd, valt het tegenwoordig reuze mee .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44793669
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 01:58 schreef K33T het volgende:
Wat ik meest onthutsend vind, is dat de politici ons destijds nergens om gevraagd hebben.
Nee, dat kon ook helemaal niet. Het waren de bedrijven zelf die al die werknemers nodig hadden en ze hier met stromen naar toe haalden. Bij voorkeur ongeschoolde en daarmee goedkope arbeidskrachten en niet de gestudeerde types. En iedereen vond het prima want het was werk dat autochtonen verdomden te doen. En zo gaat het nog steeds, zie de Polen.
pi_44794501
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:42 schreef SCH het volgende:Nee, dat kon ook helemaal niet. Het waren de bedrijven zelf die al die werknemers nodig hadden en ze hier met stromen naar toe haalden. Bij voorkeur ongeschoolde en daarmee goedkope arbeidskrachten en niet de gestudeerde types. En iedereen vond het prima want het was werk dat autochtonen verdomden te doen. En zo gaat het nog steeds, zie de Polen.
En ze mochten van de gevestigde orde hier blijven, en hun inferieure familie ook importeren.

Dus dat heeft weinig met de bedrijven te maken. Het was de politiek die instemde met hun verblijfsvergunnin. Want stel je voor, anders worden ze weer o zo gediscrimineerd. Boehoe.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:16:05 #45
3542 Gia
User under construction
pi_44796706
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Misschien vertellen de statistieken ons wel wie het hardst heeft gewerkt en door die harde arbeid zo op is dat die persoon vanzelf wel in de WAO/WIA terecht komt.
Er zit ook een groter percentage in de bijstand. En daar hoef je niet voor gewerkt te hebben.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:34:19 #46
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_44797275
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zit ook een groter percentage in de bijstand. En daar hoef je niet voor gewerkt te hebben.
Ow, niet alleen.

Wat onze toetsenbord fundi probeert te stellen, is al lang weerlegt.

Entree het uitzendbureau, nu niet echt de meest hoogwaardige werkgever.

Probleem is dat uitzendbureau's niet mebetalen aan de WAO, en al die reintegratietrajecten, etc.

Dus wat komt voor, allochtoon werkt een paar weekjes bij een uitzendbureau, meld zich ziek, UB boeit het helemaal niks, jaar later, -> WAO.

En ook die zoveel % die de werkgever normaliter bij moet leggen op iemands WAO, zijn UB's van vrijgesteld.

Dacht te lezen dat er bovengemiddeld veel allochtone dames in de WAO hangen.

Als we die fundi moeten geloven, zitten alle buitenlanders in de WAO, omdat 'ze allemaal een kapotte rug hebben van het harde werken in de mijnen! ' maar mijnen hebben we al decennia niet meer.

Mijnen zijn natuurlijk een metafoor, er zullen er heus wel zijn, die door het leveren van zware arbeid nu niet meer 100% zijn ja.

Maar al te veel kunnen het er niet zijn; we hebben immers sinds '70-'80, waarschijnlijk eerder degelijke arbeidsvoorwaarden wetten.

Dus een of andere nietsnut die jonger is dan 50, hoort niet in de WAO.
pi_44797318
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:10 schreef K33T het volgende:

[..]

En ze mochten van de gevestigde orde hier blijven, en hun inferieure familie ook importeren.

Dus dat heeft weinig met de bedrijven te maken. Het was de politiek die instemde met hun verblijfsvergunnin. Want stel je voor, anders worden ze weer o zo gediscrimineerd. Boehoe.
Jij had ze per kerende post terug willen sturen?

Inferieure familie? Dat mag je posten hoor, maar plaats dan even een foto van de mensen die bij je in de jeugdinrichting zitten en tegen wie je broer en zus moet zeggen.
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 16:37:05 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44797350
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:10 schreef K33T het volgende:
en hun inferieure familie ook importeren.
Spoor jij wel helemaal?
Carpe Libertatem
pi_44797424
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus een of andere nietsnut die jonger is dan 50, hoort niet in de WAO.
Lichte correct. Een of andere nietsnut dit jonger is dan 50 en niets mankeert, hoort niet in de WAO. Dit brengt mij tot de kern van het probleem, welke vele Wilders-adepten, inclusief gequote, met alle moeite proberen te ontwijken. Het probleem is niet de nietsnut. Het probleem is de gebrekkige controle en de daaropvolgende eventuele maatregel.

Natuurlijk kietelt het je onderbuik als je weer op buitenlanders kunt afgeven. Dat is immers vele malen makkelijker om de daadwerkelijke problemen te benoemen. Kortom, het typerende niveau, of beter gezegd het gebrek daaraan, van Wilders-adepten.
pi_44797468
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Spoor jij wel helemaal?
Het is een halsstarrige nazi-gewoonte. Deze gewoonte er met alle middelen uitslaan is de beste optie.
pi_44797846
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Het is een halsstarrige nazi-gewoonte. Deze gewoonte er met alle middelen uitslaan is de beste optie.
Je weet dat je nu een enigszins fascistische methode voorstelt?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44816331
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:27 schreef SeLang het volgende:
Uit deze statistieken blijkt dus dat negers helemaal niet zo lui zijn als iedereen denkt !
Wel luier dan Nederlanders natuurlijk, maar niet zo lui als Turken en Maorokkanen.
Haha wat een vooroordelen. Ik ben neger, en ik heb drie banen, werk 65 uur in de week in NL welteverstaan. Autochtonen kijken me altijd verbaasd aan over mijn prestaties. Ach ja, wie is nu lui ik of de gemiddelde autochtoon die 35 uur in de week werkt en die meer vrije tijd wilt?!
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:37:37 #53
161756 hierissiedan
second first impression
pi_44818931
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

dan verlaag je jezelf tot het zelfde niveau.
Maar overigens denk wel zeker dat er onder de allochtone/moslim gemeenschap wel een mentaliteit heerst dat je in nederland lekker van de wao kunt leven en dat werken een overbodige aangelegenheid is. En het zou heus wel zo zijn dat er door zware arbeid meer letsel is aangebracht, maar heb nog meer het gevoel dat hier wel eens mee aan de haal word gehaald. En nou kun je mij een wilders-adapt noemen maar ik weiger mijn kop in het zand te steken als ik zie wat er om mij heen gebeurt en ik verwijt zeker bepaalde dingen aan de moslim gemeenschap, zoals het gebrek te willen inburgeren (in klein Turkije hier 300 meter vandaan loopt de het merendeel in jurk met zo'n teroristenbaardje, praten alleen maar in hun moederstaal en zijn niet in staat om 1 nederlandse zin uit hun mond te krijgen, vrouwen in burka, ik bedoel doe ook een beetje moeite om je aan te passen...)
Kern: ik weiger te geloven dat dit hoge cijfer door de zware arbeid alleen komt er zit meer achter.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:49:54 #54
6484 ExTec
pi_44819206
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Lichte correct. Een of andere nietsnut dit jonger is dan 50 en niets mankeert, hoort niet in de WAO. Dit brengt mij tot de kern van het probleem, welke vele Wilders-adepten, inclusief gequote, met alle moeite proberen te ontwijken. Het probleem is niet de nietsnut. Het probleem is de gebrekkige controle en de daaropvolgende eventuele maatregel.

Natuurlijk kietelt het je onderbuik als je weer op buitenlanders kunt afgeven. Dat is immers vele malen makkelijker om de daadwerkelijke problemen te benoemen. Kortom, het typerende niveau, of beter gezegd het gebrek daaraan, van Wilders-adepten.
Wat zit je nou vaag te ouwehoeren, gast?

Want al er qua iets bekend is dat buitenlanders buitenproportioneel ergens inzitten/gebruik van maken,

Dan heb jij daar 0,0 over te melden, want dan is het volgens jouw ineens 'een goed idee' om voortaan maar niet meer te meten hoe het met het gebruik zit.

Dus je kunt wel 100 keer per zin 'Wilders' gebruiken, maar dat veranderd dat allemaal niet.
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:02:51 #55
6484 ExTec
pi_44819514
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het probleem is de gebrekkige controle en de daaropvolgende eventuele maatregel.
En eigenlijk is dat geen probleem.

Want wij nederlanders, hebben ons sociale stelsel, etc, en alhoewel dat systeem niet perfect is, werk het prima voor ons.

Entree de calculerende islam-toetsenbord-fundamentalistjes (inclusief gequote ):

"Hey, jullie hebben een mooi systeem, maar daar valt misbruik van te maken!! . Ja, dan moeten jullie je zooi maar beter op orde hebben, want anders kun je verwachten dat wij 'vrome, eerzame, zich nooit misdragende moslims daar misbruik van maken! Want dat is eer, weetjewel! "

Wat zullen we zeggen, wederom een 'verrijking van onze cultuur'

Voor de rest blijven die constante pogingen om mensen uit te maken voor Nazi lachwekkend.

Mensen nemen dat namelijk niet aan van iemand die er prat op gaat dat'ie een islamo-fascist is
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:09:16 #56
161756 hierissiedan
second first impression
pi_44819664
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want wij nederlanders, hebben ons sociale stelsel, etc, en alhoewel dat systeem niet perfect is, werk het prima voor ons.

Entree de calculerende islam-toetsenbord-fundamentalistjes (inclusief gequote ):

"Hey, jullie hebben een mooi systeem, maar daar valt misbruik van te maken!! . Ja, dan moeten jullie je zooi maar beter op orde hebben, want anders kun je verwachten dat wij 'vrome, eerzame, zich nooit misdragende moslims daar misbruik van maken! Want dat is eer, weetjewel! "

Wat zullen we zeggen, wederom een 'verrijking van onze cultuur'

Voor de rest blijven die constante pogingen om mensen uit te maken voor Nazi lachwekkend.

Mensen nemen dat namelijk niet aan van iemand die er prat op gaat dat'ie een islamo-fascist is
sluit ik mij bij aan.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_44820122
quote:
[..]

Dat spreekt voor zich. Immers, de blanke mens is superieur. Uiteraard is het ook zo dat blanke autochtonen eigenlijk geen controle op het naleven van wetten nodig hebben. Die controle is alleen noodzakelijk voor niet-blanken, en voornamelijk moslims. Het zit immers in onze natuur, of cultuur of religie, om de zaak te flessen.
quote:
blabla
Ik heb nergens iemand voor nazi uitgemaakt. Wel voor Wilders-adept. Als jij daar automatisch nazi's aan relateert, dan is dat jouw persoonlijke beleving.

Had jij deze al gedaan? Dan weten dat in ieder geval zeker
pi_44820477
Eenigszins typerend dat bepaalde figuren inhoudelijk helemaal niets in te brengen hebben tegen KirmiziBeyaz. Ik sluit me dan ook volledig aan bij Kirmizi.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44820693
quote:

[..]

Belastingontduiking en verzekeringsfraude zijn nationale volkssporten bij 'ons'. Verzekeringsfraude wordt niet eens gezien als laakbaar. Bijstandsfraude lijkt me een passende toevoeging erop. Hoort bij onze moraal, zal ik maar zeggen.

Nederland is eerloos.
De Nederlander staat al sedert eeuwen bekend om z'n berekende centenschraperij en onfatsoen. Daar hebben we nooit buitenlanders voor nodig gehad..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:55:11 #60
3542 Gia
User under construction
pi_44820747
Ben het er wel mee eens dat er een betere controle moet zijn op de naleving van deze wetten om misbruik te voorkomen. Maar het is een bekend gegeven dat controlerende artsen oudere allochtonen vanwege taalproblemen maar lekker in de WAO laten hangen, i.p.v. moeite doen om een tolk te vinden en de keuring alsnog goed uit te voeren.
Wmb worden al die allochtone WAO-ers allemaal op één plaats in Nederland herkeurd. Dan hoeven ze alleen op die plek maar te zorgen voor een Turkse en Marokkaanse arts en arbeidsdeskundige. DAT moet toch te doen zijn, lijkt me.

Deze gegevens niet onderzoeken lijkt me om deze redenen dan ook niet gewenst. Als er een groot percentage van een bepaalde bevolkingsgroep in de WAO zit, dan moet onderzocht worden waar dat aan ligt. En niet opzij geschoven worden omdat er geen onderscheid gemaakt mag worden tussen auto en allo.
Als in de toekomst meer vrouwen dan mannen in de WAO zitten, wordt ook onderzocht waar dat aan ligt.

Een probleem gaat niet weg door het te ontkennen. Het moet aangepakt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')