abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44528907
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  maandag 18 december 2006 @ 09:36:21 #52
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_44529840
Ik droomde zojuist serieus dat ik een na de wedstrijd in de catacomben een gele kaart kreeg voor klagen tegen de scheidsrechter, met een kapsel en een dikke buik wat me angstaanjagend aan iemand doet denken
Ow en Kuyt wilde alleen nog voetballen voor 9.000.000E
pi_44530677
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:13 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

En bij deze is bewezen dat realiteit bij jou ver te zoeken is.
Kom je nog gezellig even langs in ons Feyenoord-topic?
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:06 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

Vanaf volgende week evenveel punten als jullie, vuile stinkjood

Daar zorgen Bruins en Slory wel voor.
Hoi
Houd van een lijntje.
pi_44530696
Feyenoord nu ineens de beste kanse op Bruins? Gisteren op talpa?
  maandag 18 december 2006 @ 10:47:51 #55
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44531031
quote:
Op maandag 18 december 2006 01:06 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://www.fr-fans.nl/?p=lees&id=1508

Boemboemtheo
  maandag 18 december 2006 @ 10:49:52 #56
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44531061
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Feyenoord nu ineens de beste kanse op Bruins? Gisteren op talpa?
Het is zelfs zo dat Excelsior Bruins per se wilt bij Feyenoord
  maandag 18 december 2006 @ 10:59:22 #57
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44531235
quote:
'Stadionverbod in plaats van standbeeld'

18/12/2006 8 :00

Jorien van den Herik is geen man om medelijden mee te hebben, maar hij gaat eenzame feestdagen tegemoet. Hij weet intussen wie en waar zijn vrienden zijn. Die zitten niet bij Feyenoord. Onder leiding van volksmenner Eric van Dorp, voorzitter van de Supportersvereniging Feyenoord, voerde de achterban een heksenjacht. En alle voormalige medewerkers en zogenaamde vrienden van De Grote Kale Leider huilden mee met de wolven in het bos om zelf te overleven.
Zijn vriend Riemer van der Velde had hem geadviseerd terug te knokken, maar Van den Herik had geen trek meer in een kansloos gevecht. Het gezonde verstand en een flinke dosis realisme wonnen het gelukkig van de frustratie en de door onrecht veroorzaakte woede. Vanaf heden kunnen ontevreden supporters na een paar teleurstellende resultaten dus de clubleiding wegsturen. Ik ben dan ook benieuwd of de aspirant-bobo's staan te dringen om de vacante posities in te vullen. Ik denk het wel, want hele volksstammen hunkeren naar een functie in het publiciteitsgevoelige voetbalwereldje. En ze denken allemaal dat ze het beter kunnen dan hun voorgangers. Die mensen wens ik bij voorbaat veel succes.

Supporters-woordvoerder Eric van Dorp heeft zijn zin. Hij vond de wijze waarop Van den Herik de club leidde niet meer van deze tijd. Van Dorp was ook van mening dat de voorzitter van de raad van commissarissen met zijn wanbeleid de club kapotmaakte. Feyenoord verliest te veel, beschikt niet over goede spelers en heeft geen geld voor aankopen. Van Dorp beschikt over weinig historisch besef. Hij heeft het wél over de man die als enige zijn portefeuille trok toen de club failliet dreigde te gaan. De verguisde Van den Herik was voorzitter van de Vriendenclub, voorzitter van de Beheerstichting, president-commissaris van Stadion Feyenoord, penningmeester, voorzitter en de laatste jaren voorzitter van de raad van commissarissen. Hij was vijftien jaar lang met zijn ziel en zaligheid met de club bezig.

Toen Feyenoord kampioen werd in 1993 en 1999, de beker won in 1991, 1992, 1994 en 1995, en de UEFA Cup in 2002 veroverde, heb ik de kritische Van Dorp niet gehoord. Nadat Van den Herik namens Feyenoord de strijd om de mediarechten had gewonnen, werd dat voor kennisgeving aangenomen. Nu de club even in een dip zit, grijpt Van Dorp de kans zich te profileren. Hij lijkt me een gevaarlijke man, want het is nauwelijks een verdienste teleurgestelde supporters een hetze te laten voeren. Een loyale staf zou daar gepast mee omgaan. Maar in alle geledingen van de club hebben de medewerkers voor de terreur van deze supporters gekozen, waardoor een kundige voetbalbestuurder werd geliquideerd.

Professioneel gezien heb ik altijd prettig met Van den Herik samengewerkt. Ik vond hem een vermakelijke, maar bepaald geen aardige man. Hij was ouderwets autoritair, waardoor iedereen binnen Feyenoord bang voor hem was. Hij was de onaantastbare baas en runde de club als een dictator van een bananenrepubliek. Zodra zijn medewerkers hem het parkeerterrein zagen oprijden, sloeg de stress toe.

Tot 2003 werd in De Kuip volgens het presidentiële model gewerkt. Van den Herik paste op de centen en nam uiteindelijk alle beslissingen. Omdat zelfs een potentaat als Van den Herik inzag dat een dergelijke organisatiestructuur niet meer van deze tijd was, trad hij terug uit de dagelijkse leiding. Als voorzitter van de raad van commissarissen hield hij op afstand toezicht en liet de dagelijkse gang van zaken over aan zijn managers. Vanaf dat moment ging er van alles mis. Toen Van den Herik boven op de club zat, had niemand iets te vertellen.

Maar vanaf het moment dat hij Feyenoord ging runnen via e-mail, maakte hij grove blunders. Leo Beenhakker promoveerde niet tot technisch directeur, maar Rob Baan werd benoemd. En de opvolging van trainer Bert van Marwijk liet hij aan zijn managers Sjaak Troost en Jan D. Swart over. Deze trouwe paladijnen van de voorzitter zijn verantwoordelijk voor de val van hun idool. Zij wilden een grote naam met een Feyenoord-verleden en haalden Ruud Gullit binnen.

De gevolgen waren desastreus. De onervaren technisch directeur Mark Wotte was niet opgewassen tegen Gullit die de ene na de andere miskoop binnenhaalde en voor de derde keer, na Chelsea en Newcastle United, hopeloos faalde als verantwoordelijke technische baas. Als erfenis liet Gullit een Feyenoord-onwaardig elftal na en door de kapitaalsvernietiging waren de Rotterdammers een straatarme club. De nood was zelfs zó hoog, dat Van den Herik de door de achterban aanbeden Wim Jansen terughaalde. Dat was opvallend, want Jansen liet Van den Herik ooit in de steek toen hij van trainer Willem van Hanegem afwilde.

De voorzitter vond dat destijds de verantwoordelijkheid van de technisch directeur, maar Jansen wilde dat Van den Herik De Kromme buiten De Kuip zette. Maar ook Jansen heeft tot op heden weinig indruk kunnen maken. Hij had weliswaar weinig geld te besteden, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat luis in de pels Van Dorp tevreden is met de aankopen Benjamin De Ceulaer, Timothy Derijck, Joonas Kolkka, Phillippe Léonard, Angelos Charisteas en Dwight Tiendalli. De onzichtbare adviseur Jansen haalde wél zijn zwager Stanley Brard als jeugdtrainer en zijn protégé Peter Bosz als technisch directeur binnen, maar de aankopen die Feyenoord sterker maken blijven nog even uit.

Ondanks het onrechtvaardige karakter van deze affaire is het vertrek van Van den Herik positief voor het perspectief van Feyenoord. Commercieel directeur Chris Woerts, financieel directeur Onno Jacobs en Jansen hadden een aantal succesvolle zakenlieden bereid gevonden geld in de club te steken. Die mensen zijn aanmerkelijk kapitaalkrachtiger dan Van den Herik en hadden geen trek te investeren ter meerdere eer en glorie van De Grote Kale Leider.

Nu Van den Herik daadwerkelijk weg is, ligt het voor de hand dat tenminste vijf financiers samen 25 miljoen euro in de club steken, waardoor Jansen de kans krijgt het elftal structureel te versterken. De soap rond de Muppets Gerard Kerkum en Hans Blankert was er louter op gericht de organisatie transparant te maken om de investeerders te kunnen binnenhalen. Die geldschieters hebben een blindelings vertrouwen in Jansen.

Volgens de nieuwe structuur kan Feyenoord nu certificaten van aandelen gaan uitgeven. Dat levert geen beleidsmatige inspraak op, maar daar zijn deze zakenlieden ook niet op uit. Voor de rest bestaat de nieuwe organisatiestructuur vooral uit gebakken lucht. Alleen goede resultaten creëren rust binnen een club. Het feit dat er verschillende stichtingen komen en dat de amateurs van Sportclub Feyenoord en de supporters schijninspraak krijgen, is nauwelijks relevant. Beroepsbobo Blankert gaat nu op zoek naar geschikte commissarissen, terwijl hij de sektarische voetbalwereld helemaal niet kent.

Voor Van den Herik resteert er stank voor dank. Hij verdiende een standbeeld, maar krijgt als een zich misdragende supporter een soort stadionverbod. En zijn hypocriete medewerkers staken geen hand voor hem uit. De koning is dood, leve de koning. Een klassieke voetbalwijsheid zegt dat niemand groter is dan de club. Ook Van den Herik niet. En die club heeft plotseling weer toekomst, al ligt het lot van Feyenoord nu volledig in handen van adviseur Jansen die panisch is voor verantwoordelijkheden.

Ik wens Van den Herik veel sterkte en ondanks alles prettige feestdagen. De beleidsbepalers van Feyenoord wens ik veel wijsheid toe en vervolgens veel succes, want het blijft een unieke club. We moeten de zaak ook niet dramatiseren, want Van den Herik was ook slechts een dominante passant.

Johan Derksen
pi_44531926
hahaha moet je die hofs naar boven zien lopen op die trap
pi_44532445
Lazovic terug kopen dus !
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_44533561
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:49 schreef Canisfire het volgende:
Lazovic terug kopen dus !
ja, dezelfde miskoop nog een keer doen
pi_44534041
Greene hoe kan je zo afzakken...
  maandag 18 december 2006 @ 13:03:14 #62
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44534375
Geef die man een vaste plek op het veld.
pi_44534498
Lucius heeft daar wel een punt, twee keer geel alleen omdat het Danny Buys is. Misschien heeft Buys het daarnaar gemaakt, maar dat mag geen reden zijn hem eerder te bestraffen dan een ander...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_44534637
Onbesuisd met 2 benen inglijden op een uitkomende keeper = geel
Iemand de doorgang belemmeren door aan zijn shirt te trekken = geel

Dus Lucius moet niet zeuren en beter gaan voetballen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_44534671
Bullshit hij ging voor de bal. En de 2e overtreding was ook heel licht.
pi_44534764
Die 1e was onbesuisd, hij zag de keeper te laat komen, kan je geel voor geven.
2e is onterecht. Geen overtreding en zeker geen geel.
pi_44534801
Als 2 spelers voor de bal gaan kun je wel eens botsen. Vond dit geen geel.
pi_44534803
Neemt niet weg dat Buijs als een halve wilde over het veld loopt sinds hij bij feyenoord speelt.
Houd van een lijntje.
pi_44534848
Sinds wanneer is dat verboden? Dat doet Stijn Vreven al jaren.
pi_44534860
En heb je wel eens gezien hoeveel gele kaarten die al heeft ontvangen?

Ik heb de wedstrijd trouwens niet gezien ik zou niet weten of die kaarten terecht waren of niet.
pi_44534883
Het is wel verboden als je daarbij overtredingen maakt als ellebogen. Wat dat betreft heeft hij nog een aantal wedstrijden tegoed.
Houd van een lijntje.
pi_44534929
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:20 schreef Erwtensoep het volgende:
Het is wel verboden als je daarbij overtredingen maakt als ellebogen. Wat dat betreft heeft hij nog een aantal wedstrijden tegoed.
Daar heeft een of andere spits van jullie ook een handje in.
pi_44534954
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Bullshit hij ging voor de bal.
Met 2 benen ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 18 december 2006 @ 13:22:48 #74
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_44534958
Ik vond de laatste een terechte kaart, eerste kan je over discussieren.
Je bent alleen een ontzettende tyfusmongool als je iemand zo opzichtig vasthoudt 30 seconden nadat je je eerste geel hebt geincasseerd...
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_44534959
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:21 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Daar heeft een of andere spits van jullie ook een handje in.
En wat heeft dat met feyenoord te maken?
Houd van een lijntje.
pi_44535121
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:22 schreef MarkNMGN het volgende:
Je bent alleen een ontzettende tyfusmongool als je iemand zo opzichtig vasthoudt 30 seconden nadat je je eerste geel hebt geincasseerd...
pi_44535136
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:22 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Dat die niet bepaald gezocht wordt door de arbiters
pi_44535147
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:22 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Niks, maar alles met het feit dat jij claimt dat omdat hij als een wilde over het veld loopt en nog wat wedstrijden tegoed zou hebben dit soort spelers extra gezocht worden en deze kaarten ook terrecht zijn. Iets wat bij andere spelers dus ook niet het geval is.
pi_44535253
Die spits wordt nu ook extra in de gaten gehouden.
Houd van een lijntje.
  maandag 18 december 2006 @ 13:39:53 #80
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_44535484
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Die spits wordt nu ook extra in de gaten gehouden.

wie heeft je dat ingefluisterd?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  maandag 18 december 2006 @ 14:03:00 #81
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_44536115
Beenhakker lonkt naar Feyenoord
18 december 2006

Leo Beenhakker staat open voor een rentree bij Feyenoord. De huidige bondscoach van Polen zou na het EK van 2008 een bestuursfunctie willen bekleden bij de Rotterdammers.

"Als Feyenoord belt, zeg ik geen nee", aldus Beenhakker in Studio Voetbal. Het contract van de 64-jarige oefenmeester bij de Poolse bond heeft nog een looptijd van anderhalf jaar. "Ik denk dat ik dan van het veld af moet. Het lijf zegt dat ik moet stoppen. Ik sleep mij over de groene grasmat."

Volgens Beenhakker staat Feyenoord voor een cruciale fase. "Het huidige elftal is middelmaat. De club moet snel ingrijpen, anders missen ze de boot."

"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_44536410
Ja zo kwam het ook echt over bij Studio Voetbal
  maandag 18 december 2006 @ 14:31:00 #83
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_44536959
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:27 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Ach, hij pakt hem gewoon van achteren vast... aan de borst, dat is bijna altijd wel een gele kaart.
kankelul.
pi_44537305
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:31 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ach, hij pakt hem gewoon van achteren vast... aan de borst, dat is bijna altijd wel een gele kaart.
Héél lichtjes ja. Als ie zo de bal had veroverd en we uit de counter de gelijkmaker hadden gescoord, ws het een 'doorzetter'
pi_44537453
ik vond ook die 2e eerder terecht dan de 1e
pi_44538251
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:15 schreef Erasmusch het volgende:
Die 1e was onbesuisd, hij zag de keeper te laat komen, kan je geel voor geven.
2e is onterecht. Geen overtreding en zeker geen geel.
de utrecht-speler was een doorgebroken speler. Buys was de laatste man, omdat de utrechter op het middenveld werd tegengehouden kreeg Buys geel. Als hij in de buurt van het strafschopgebied was kreeg buys direct rood.
pi_44538284
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:03 schreef DenniZZ het volgende:
Beenhakker lonkt naar Feyenoord
18 december 2006

Leo Beenhakker staat open voor een rentree bij Feyenoord. De huidige bondscoach van Polen zou na het EK van 2008 een bestuursfunctie willen bekleden bij de Rotterdammers.

"Als Feyenoord belt, zeg ik geen nee", aldus Beenhakker in Studio Voetbal. Het contract van de 64-jarige oefenmeester bij de Poolse bond heeft nog een looptijd van anderhalf jaar. "Ik denk dat ik dan van het veld af moet. Het lijf zegt dat ik moet stoppen. Ik sleep mij over de groene grasmat."

Volgens Beenhakker staat Feyenoord voor een cruciale fase. "Het huidige elftal is middelmaat. De club moet snel ingrijpen, anders missen ze de boot."

Als er iemand niet welkom is dan is het Leo Leugenaar
Feijenoord Rotterdam
pi_44538480
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:09 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

de utrecht-speler was een doorgebroken speler. Buys was de laatste man, omdat de utrechter op het middenveld werd tegengehouden kreeg Buys geel. Als hij in de buurt van het strafschopgebied was kreeg buys direct rood.
Doorgebroken? het was ergens op de zijlijn.
pi_44538493
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:09 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

ja hoor
  maandag 18 december 2006 @ 15:17:07 #90
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_44538518
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:09 schreef zevenkamp het volgende:

[..]

Als er iemand niet welkom is dan is het Leo Leugenaar
Krijg je gelijk weer nieuwe protestacties
kankelul.
pi_44538972
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:16 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Doorgebroken? het was ergens op de zijlijn.
en verder stond er niemand voor, hij kon zo doorrennen. Naar de goal. Lees de reglementen er maar eens op na
pi_44539095
Doorgebroken?!? Het wordt steeds mooier
pi_44539151
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:29 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

400
Volgens mij heeft Feyenoord heel de achterkant en dat is meer.
  maandag 18 december 2006 @ 15:49:27 #94
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_44539742
Lekker trollen ajacieden
pi_44540043
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:34 schreef Luni het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Feyenoord heel de achterkant en dat is meer.
zou mooi zijn
  maandag 18 december 2006 @ 16:32:56 #96
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44541289
Harry, Lindenbergh, Leo, wat een rampjaar.
pi_44541380
Ik kan me niet voorstellen dat ze serieus zó dom zijn om Lindenbergh te halen
pi_44541384
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Als 2 spelers voor de bal gaan kun je wel eens botsen. Vond dit geen geel.
Hij ging niet richting bal maar richting knie. Kom op .. niet liegen.
pi_44541536
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:35 schreef Erasmusch het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze serieus zó dom zijn om Lindenbergh en Leo te halen
pi_44541567
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij ging niet richting bal maar richting knie. Kom op .. niet liegen.
hij zag volgens mij die hele keepert alleen maar vanuit z'n ooghoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')