abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2006 @ 21:11:29 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_44519689
Jaja, een topic van, voor en door scheidsrechters!

De scheidsrechter, wie is het en wat is zijn(/haar) taak?
Als scheidsrechter ben je degene die de leiding heeft op het veld gedurende een gehele wedstrijd. Je zorgt voor de naleving van de spelregels door spelers, trainers en andere aanwezigen.
Op amateurniveau zoekt de KNVB nog steeds mensen die een cursus willen doen, zodat de leiding op de velden ook voor de amateur van betere kwaliteit is, waar deze nu vaak nog moet bouwen op vrijwilligers met onvoldoende kennis van de regels.

Waarom scheidsrechter worden?
Soms worden mensen nogal huiverig wanneer hen de vraag gesteld wordt zelf scheidsrechter te worden. Dit kan verschillende redenen hebben, maar al deze redenen doen er niet toe.
Het scheidsrechtersvak is hartstikke leuk, zeker voor diegenen die graag nog actief blijven. Qua sport, maar ook in de voetballerij zelf. Vaak zie je dan ook dat mensen die geen toekomst meer voor zichzelf zien bij de selectie van hun huidige amateurclub, gaan scheidsrechteren.
Leidsman zijn betekent verantwoordelijkheid dragen en beslissingen durven nemen. Dit neemt echter niet weg dat ook jij als scheidsrechter kan genieten van het spelletje dat gespeeld wordt.

Lijst van bekende scheidsrechters

Bekende scheidsrechters (NL):
Dick Jol

Roelof Luinge

Buitenlandse scheidsrechters:

Pierluigi Collina

Markus Merk

===
En zo moet het dus niet...
===

Dit topic is er, om prestaties, missers en allerlei andere dingen aangaande scheidsrechters op nationaal, internationaal, maar ook lokaal niveau te bespreken.
Heb je vragen over een spelregel, iets om over te zeiken of vraag je je gewoon af wat dat nu is, scheidsrechteren?
Post dan in dit topic.

[ Bericht 95% gewijzigd door RayMania op 11-07-2008 19:44:21 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 17 december 2006 @ 21:12:55 #2
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_44519730
luinge kan niet fluiten
pi_44519744
Rossini vond ik ook geen rood.
  zondag 17 december 2006 @ 21:35:21 #4
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_44520587
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:12 schreef jorienvdherik het volgende:
luinge kan niet fluiten
Al jaren niet.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_44520693
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Rossini vond ik ook geen rood.
Want hij had de intentie om de bal te spelen?
pi_44522783
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:04 schreef okee6 het volgende:

[..]

En deze opmerking is nu precies waarom Talpa slechte programma's maakt. Goede programma's maak je door aan te voelen.
Een speler slaat tegen de arm van de scheids als die een gele kaart krijgt, en daarom maakt Talpa slechte programma's

Ik snap je niet echt hoor... Hoe kom je in godsnaam van een speler (die zelf zijn eigen gedrag onaanvaardbaar noemt en uitgebreid zijn excuses aanbied) bij Talpa die iets niet kan aanvoelen?
Is de Talpa nijd zo diep bij jou ofzo?

edit: Talpa registreert alleen maar een wedstrijd hoor. Ze zeggen niet tegen Van Nieuwstadt dat die tegen de scheids z'n hand moet slaan als die een gele kaart krijgt. En ze zeggen ook niet tegen de scheids dat die Van Nieuwstadt een gele kaart moet geven.
Dat Van Nieuwstadt tegen Nijhuis zijn hand slaat, kun je zeer moeilijk Talpa verwijten. Ik vind het dan ook heel bijzonder dat jij toch een manier hebt gevonden om (weer) te klagen op Talpa.

Ik zie ook niet vaak dat een scheids de kans krijgt om rustig aan een aanvoerder uit te leggen waarom die een bepaalde beslissing heeft genomen. Er staan tegenwoordig al gauw een aantal spelers uitgebreid bij de scheids te klagen dat zij het toch echt anders hebben gezien.

[ Bericht 16% gewijzigd door calvobbes op 17-12-2006 22:49:46 ]
pi_44523939
Als een aanvoerder zijn spelers niet in de hand houdt, gaat de KNVB maar boetes uitdelen. Maar als je het een beetje aan zou voelen, heb je wel door dat het zover nog lang niet is. Nijhuis moet gewoon niet vuur aanwakkeren. Een scheidsrechter hoeft niet te marchanderen om een wedstrijd in de hand te houden, maar de ene actie is de andere niet. Timing is een wezenlijk onderdeel van het fluiten.

Wat betreft timing is Talpa natuurlijk twee jaar te vroeg on air gegaan. Hadden ze beter in alle rust formules en personeel kunnen uitproberen, zonder daarvoor de onschuldige kijker lastig te vallen
pi_44524269
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:06 schreef okee6 het volgende:
Als een aanvoerder zijn spelers niet in de hand houdt, gaat de KNVB maar boetes uitdelen.
Uhm?!? Als een aanvoerder zijn spelers in de hand moet houden, waarom is er dan een op het veld?
quote:
Nijhuis moet gewoon niet vuur aanwakkeren.
Van Nieuwstadt moet gewoon een beslissing van de scheids accepteren of dat aan de aanvoerder overlaten en hij moet zeker met z'n klauwen van de scheids afblijven.
Je bent het toch wel met me eens dat een dergelijke actie bestraft moet worden?
quote:
Een scheidsrechter hoeft niet te marchanderen om een wedstrijd in de hand te houden, maar de ene actie is de andere niet.
Nee idd. Proberen een kaart uit de hand van de scheids te slaan is inderdaad niet zomaar een actie....
quote:
Wat betreft timing is Talpa natuurlijk twee jaar te vroeg on air gegaan. Hadden ze beter in alle rust formules en personeel kunnen uitproberen, zonder daarvoor de onschuldige kijker lastig te vallen
Dit topic gaat over Scheidsrechters... Niet over Talpa....
Waarom loop je in dit topic op Talpa te zeiken naar aanleiding van een actie van een speler?
pi_44525364
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Uhm?!? Als een aanvoerder zijn spelers in de hand moet houden, waarom is er dan een op het veld?
Als de scheidsrechter discussies moet gaan houden met alle spelers dan is niemand voor donker thuis. En die ene aanvoerder is dus gesprekspartner bij een opstootje. In het veld moet hij zijn spelers afschermen, voor zover mogelijk. Als hij merkt dat iemand tegen een rode kaart aanzit en de trainer niet ingrijpt, zal hij dit moeten laten weten aan de technische staf. Dat is immers in het belang van zijn ploeg.
quote:
Van Nieuwstadt moet gewoon een beslissing van de scheids accepteren of dat aan de aanvoerder overlaten en hij moet zeker met z'n klauwen van de scheids afblijven.
Je bent het toch wel met me eens dat een dergelijke actie bestraft moet worden?
Zeker. Mijn punt was echter dat Nijhuis deze kaart scoort, niet of deze terecht was. Dit is het scheidsrechterstopic.
quote:
Nee idd. Proberen een kaart uit de hand van de scheids te slaan is inderdaad niet zomaar een actie....
Kennelijk iemand die door het lint gaat. Om een corner? Vanwege onmacht nav de superioriteit van een matig acterend Ajax? Of vanwege de consequente leiding van Nijhuis in de eerste 25 minuten?
quote:
Dit topic gaat over Scheidsrechters... Niet over Talpa....
Waarom loop je in dit topic op Talpa te zeiken naar aanleiding van een actie van een speler?
Jij begint over Talpa in dit scheidsrechterstopic. Ik noemde deze omroep even, omdat zij befaamd is om het betere snijwerk. Soms zijn er twee acties in één helft en soms tien, alleen het miniscule klokje in beeld verspringt dan. Het is derhalve eenvoudig om hier een scheids te veroordelen, terwijl er misschien wel twintig ijzige wedstrijdminuten tussen zaten. Dan was de invloed van de eerste rode kaart op die bewuste gele kaart ietwat kleiner.
  maandag 18 december 2006 @ 02:05:10 #10
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44527073
Als Talpa die actie eruit geknipt had zat je te zeiken dat je zijn rode kaart niet zag.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 18 december 2006 @ 02:10:22 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44527106
Vobje is nou eenmaal te betrokken bij de organisatie die Talpa inhuurt om de samenvattingen te laten zien en kan niet neutraal over scheidsrechters beoordelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44527297
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:05 schreef DarkShine het volgende:
Als Talpa die actie eruit geknipt had zat je te zeiken dat je zijn rode kaart niet zag.
Vast wel maar niet hier
  maandag 18 december 2006 @ 02:51:02 #13
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_44527379
luinge hondelul
pi_44529707
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:52 schreef okee6 het volgende:

Als de scheidsrechter discussies moet gaan houden met alle spelers dan is niemand voor donker thuis. En die ene aanvoerder is dus gesprekspartner bij een opstootje. In het veld moet hij zijn spelers afschermen, voor zover mogelijk. Als hij merkt dat iemand tegen een rode kaart aanzit en de trainer niet ingrijpt, zal hij dit moeten laten weten aan de technische staf. Dat is immers in het belang van zijn ploeg.
Dat is dus de functie van een aanvoerder. Wat is nog de functie van een scheids als je zegt dat de KNVB maar boetes moet gaan uitdelen en sugereert dat de scheids geen kaarten moet uitdelen.
quote:
Zeker. Mijn punt was echter dat Nijhuis deze kaart scoort[q]
Wat bedoel je daarmee?

[q]Kennelijk iemand die door het lint gaat. Om een corner? Vanwege onmacht nav de superioriteit van een matig acterend Ajax? Of vanwege de consequente leiding van Nijhuis in de eerste 25 minuten?
Geen idee waarom. Dat zal alleen van Nieuwstadt kunnen zeggen waarom die dat deed. Feit blijft natuurlijk dat dat een gele kaart waard is. En feit blijft dat die zelf ook heeft toegegeven dat dat een oerstomme reactie was.
quote:
Jij begint over Talpa in dit scheidsrechterstopic.
Nee daar begon jij toch over.
quote:
[quote]Op zondag 17 december 2006 19:39 schreef okee6 het volgende:

Oh vast wel, dat inlopen wordt niet getolereerd. Maar het gaat er natuurlijk om dat het tweede geel volgt uit het handelen van Nijhuis en niet andersom. En wellicht is ook de eerste gele van Zijm daarop terug te voeren, maar goed uit een Talpa-verslaggeving is dat niet te herleiden.
quote:
Ik noemde deze omroep even, omdat zij befaamd is om het betere snijwerk. Soms zijn er twee acties in één helft en soms tien, alleen het miniscule klokje in beeld verspringt dan. Het is derhalve eenvoudig om hier een scheids te veroordelen, terwijl er misschien wel twintig ijzige wedstrijdminuten tussen zaten. Dan was de invloed van de eerste rode kaart op die bewuste gele kaart ietwat kleiner.
Achja... Het ligt allemaal aan de manier van samenvatten
De NOS hoefde niks samen te vatten, die zonden gewoon de hele wedstrijd uit he....
Komop zeg... Je loopt echt te zoeken naar dingen om op Talpa te zeiken... Als je vind dat er geen goede samenvattingen worden gemaakt, dan moet je maar een abbo op Tele2 nemen en de hele wedstrijd gaan kijken.
Dit is echt kansloos gezeik. "Talpa vat een wedstrijd niet goed samen, dus dat een speler een gele kaart krijgt wegens protesteren is onterecht"....
pi_44529735
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:10 schreef golfer het volgende:
Vobje is nou eenmaal te betrokken bij de organisatie die Talpa inhuurt om de samenvattingen te laten zien en kan niet neutraal over scheidsrechters beoordelen.

Als je dingen maakt voor Talpa, dan ben je niet meer objectief
Wat een onzin
pi_44530920
wat een hoop 'kenners' ineens in dit topic
Bloed, zweet en tranen!
  maandag 18 december 2006 @ 17:53:06 #17
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_44544306
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:35 schreef edje34 het volgende:

Al jaren niet.
Nee!!!!!!
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  maandag 18 december 2006 @ 17:54:22 #18
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_44544349
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:51 schreef Steve_I. het volgende:
luinge hondelul
pi_44548588
Alle Luinge liefhebbers kunnen inhoudelijke discussie ook kwijt in ...
Luinge, voetbalverzieker.
pi_44549008
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:10 schreef golfer het volgende:
Ik heb hem dat anders uberhaupt niet zien doen, hij begint alsmaar over Talpa.
quote:
Op maandag 18 december 2006 09:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is dus de functie van een aanvoerder. Wat is nog de functie van een scheids als je zegt dat de KNVB maar boetes moet gaan uitdelen en suggereert dat de scheids geen kaarten moet uitdelen.
Waar lees je dat laatste in?
quote:
Nee daar begon jij toch over.
Zo lijdend is dat niet. Ik wilde er geen misverstand over laten bestaan. Iedereen zal het wel herkennen. Wat zal iedereen herkennen? Dat bij Talpa soms het klokje vliegt.
quote:
Achja... Het ligt allemaal aan de manier van samenvatten
De NOS hoefde niks samen te vatten, die zonden gewoon de hele wedstrijd uit he....
Komop zeg... Je loopt echt te zoeken naar dingen om op Talpa te zeiken... Als je vind dat er geen goede samenvattingen worden gemaakt, dan moet je maar een abbo op Tele2 nemen en de hele wedstrijd gaan kijken.
Dit is echt kansloos gezeik. "Talpa vat een wedstrijd niet goed samen, dus dat een speler een gele kaart krijgt wegens protesteren is onterecht"....
Waar doe je moeilijk over! Er zit een zekere knop op mijn tv he
pi_44559223
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:05 schreef okee6 het volgende:

Ik heb hem dat anders uberhaupt niet zien doen, hij begint alsmaar over Talpa.
Omdat er alsmaar mensen zijn die vanwege het minste of geringste op Talpa beginnen te zeiken
quote:
Waar lees je dat laatste in?
quote:
Als een aanvoerder zijn spelers niet in de hand houdt, gaat de KNVB maar boetes uitdelen. Maar als je het een beetje aan zou voelen, heb je wel door dat het zover nog lang niet is. Nijhuis moet gewoon niet vuur aanwakkeren. Een scheidsrechter hoeft niet te marchanderen om een wedstrijd in de hand te houden, maar de ene actie is de andere niet. Timing is een wezenlijk onderdeel van het fluiten.
Je zegt dat de aanvoerder de spelers in de hand moet houden, en als dat niet gebeurd, dan moet de KNVB maar boetes uitdelen.
Dus wat heeft een scheidsrechter dan nog te doen?
quote:
Zo lijdend is dat niet. Ik wilde er geen misverstand over laten bestaan. Iedereen zal het wel herkennen. Wat zal iedereen herkennen? Dat bij Talpa soms het klokje vliegt.
Ja gek he.
Als je ruim 90 minuten terug moet brengen naar en minuut of 10, dan zal je af en toe grote sprongen moeten maken. Dat hoort nou eenmaal bij een samenvaating. Dat doen ze niet alleen bij Talpa hoor. Dat deden ze ook zo bij de NOS. Alleen daar hadden ze geen klokje in beeld waarbij je dat duidelijk kon zien. Dan moest je maar raden in welke minuut je zat.

Daar heb ik ook wel eens mensen over horen klagen dat dat bij de NOS niet duidelijk was. En nu dat wel duidelijk is, wordt er weer geklaagd dat er teveel sprongen worden gemaakt. Zo zie je maar weer, wie het ook uitzend, dat zal nooit goed zijn....
quote:
Waar doe je moeilijk over!
Ik doe moeilijk over mensen die om het minste of geringste al op Talpa gaan lopen zeiken...
Prima dat je kritisch bent over Talpa of over welke zender dan ook. Maar waar je nu allemaal op loopt te klagen is echt aanstellerij....
pi_44567528
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 01:27 schreef calvobbes het volgende:
Je zegt dat de aanvoerder de spelers in de hand moet houden, en als dat niet gebeurd, dan moet de KNVB maar boetes uitdelen.
Dus wat heeft een scheidsrechter dan nog te doen?
Als je niet weet wat voetbal is, wat doe je dan in de voetballerij? Met boetes, die achteraf komen, houd je een wedstrijd niet in gang.
quote:
Ik doe moeilijk over mensen die om het minste of geringste al op Talpa gaan lopen zeiken...
Prima dat je kritisch bent over Talpa of over welke zender dan ook. Maar waar je nu allemaal op loopt te klagen is echt aanstellerij....
Nonsens, in dit topic lok je kritiek op die omroep uit. Ik gaf een feitelijk relaas. Nu moet ik echter constateren dat behalve de leerling-commentatoren, ook leerling-filmers worden gebruikt, en dat vind ik jammer. Het komt A de kwaliteit van de uitzending absoluut niet ten goede dat er zo low-budget gewerkt wordt. En B ook scheidsrechters kunnen daar last van hebben, gezien de beeldvorming naar aanleiding van vervormde verslaggeving. Een slechte zaak dus.
pi_44574489
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:37 schreef okee6 het volgende:

Als je niet weet wat voetbal is, wat doe je dan in de voetballerij? Met boetes, die achteraf komen, houd je een wedstrijd niet in gang.
Hey jij bent diegene die zegt dat de KNVB maar boetes moet gaan uitdelen en sugereet dat een scheids geen kaarten mag uitdelen. Niet ik.
quote:
Nonsens, in dit topic lok je kritiek op die omroep uit.
Nee dat heb jij toch echt zelf gedaan zoals ik al eerder aangaf.
Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat je kritiek geeft op een samenvatting als je niet eens wilt begrijpen dat je bij een samenvaating maar ongeveer 1 op de 10 minuten kunt laten zien. Dan begrijp je het begrip samenvatting volgens mij niet zo goed.
quote:
Ik gaf een feitelijk relaas. Nu moet ik echter constateren dat behalve de leerling-commentatoren, ook leerling-filmers worden gebruikt, en dat vind ik jammer.
Je weet echt niet waar je over praat he?
Je roept zomaar wat. Want diegene die voor de NOS de wedstrijden registreerden, doen dat nu ook voor Talpa. En qua budget kan ik je ook wel vertellen dat Talpa het beter voor elkaar heeft dan de NOS wat dat betreft. Elke wedstrijd met minimaal 5 camera's in beeld brengen is vele malen uitgebreider dan de NOS het deed. Dat lijk je ook even te vergeten.

Ow en kritiek op de commentatoren zal er altijd wel blijven. Ik zie in andere topics ook nog vaak zat kritiek op NOS commentatoren langskomen, dus dat is ook een eindeloze discussie.
quote:
En B ook scheidsrechters kunnen daar last van hebben, gezien de beeldvorming naar aanleiding van vervormde verslaggeving. Een slechte zaak dus.
Wel grappig om te zien hoe jij telkens je verhaalt draait om maar op Talpa te kunnen blijven zeiken. Het is ook wel duidelijk dat je zomaar wat roept. Gaan roepen dat de scheidsrechters last kunnen hebben van de manier waarop Talpa een wedstrijd in beeld brengt is natuurlijk wel heel simpel.
pi_44577972
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:37 schreef calvobbes het volgende:

Hey jij bent diegene die zegt dat de KNVB maar boetes moet gaan uitdelen en sugereet dat een scheids geen kaarten mag uitdelen. Niet ik.
Nee. Ik heb genuanceerd dat het daar de tijd nog niet voor is. Op dit moment kan een scheidsrechter zich nog gewoon tot de aanvoerder wenden.
quote:
Nee dat heb jij toch echt zelf gedaan zoals ik al eerder aangaf.
Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat je kritiek geeft op een samenvatting als je niet eens wilt begrijpen dat je bij een samenvaating maar ongeveer 1 op de 10 minuten kunt laten zien. Dan begrijp je het begrip samenvatting volgens mij niet zo goed.
Heb ik dat ergens aan Talpa verweten? Het is gewoon zo dat er grote sprongen zijn, en dus kan ik moeilijk oordelen. De commentator voorziet ook niet in een bruggetje.
quote:
Je weet echt niet waar je over praat he?
Je roept zomaar wat. Want diegene die voor de NOS de wedstrijden registreerden, doen dat nu ook voor Talpa. En qua budget kan ik je ook wel vertellen dat Talpa het beter voor elkaar heeft dan de NOS wat dat betreft. Elke wedstrijd met minimaal 5 camera's in beeld brengen is vele malen uitgebreider dan de NOS het deed. Dat lijk je ook even te vergeten.
De montage gebeurt niet door NOS-mensen. En budget lost weinig op. Een voorval kan duidelijk in beeld zijn, maar verkeerd worden beoordeeld door de commentator. En zoals je terecht opmerkt, "dan kan je wel aan de gang blijven."
quote:
Wel grappig om te zien hoe jij telkens je verhaalt draait om maar op Talpa te kunnen blijven zeiken. Het is ook wel duidelijk dat je zomaar wat roept. Gaan roepen dat de scheidsrechters last kunnen hebben van de manier waarop Talpa een wedstrijd in beeld brengt is natuurlijk wel heel simpel.
Ik zeik alleen op de in mijn ogen gebrekkige arbitrage. Talpa afzeiken is wel erg goedkoop.
pi_44578411
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:34 schreef okee6 het volgende:

Nee. Ik heb genuanceerd dat het daar de tijd nog niet voor is. Op dit moment kan een scheidsrechter zich nog gewoon tot de aanvoerder wenden.
En is daar de tijd wel rijp voor?
Want zoals ik het nu 9 van de 10 keer zie gaan is dat er 2 a 3 man van één ploeg al naar de scheids rennen om verhaal te halen als ze vinden dat die iets fout doet.
Dus zeggen dat een scheids alleen de discussie aan moet gaan met de aanvoerder is redelijk naief imo.
quote:
Heb ik dat ergens aan Talpa verweten?
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:39 schreef okee6 het volgende:

[knip]

uit een Talpa-verslaggeving is dat niet te herleiden.
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:52 schreef okee6 het volgende:

Jij begint over Talpa in dit scheidsrechterstopic. Ik noemde deze omroep even, omdat zij befaamd is om het betere snijwerk. Soms zijn er twee acties in één helft en soms tien, alleen het miniscule klokje in beeld verspringt dan. Het is derhalve eenvoudig om hier een scheids te veroordelen, terwijl er misschien wel twintig ijzige wedstrijdminuten tussen zaten. Dan was de invloed van de eerste rode kaart op die bewuste gele kaart ietwat kleiner.
quote:
Het is gewoon zo dat er grote sprongen zijn, en dus kan ik moeilijk oordelen.
Dat er grote sprongen zijn, dat hoort bij een samenvatting. Zoals al eerder uitgelegd.
Als je goed wilt kunnen oordelen over de scheids, dan moet je dus, zoals al eerder gezegd, maar de wedstrijden bezoeken of een Tele 2 abbo nemen.
quote:
De commentator voorziet ook niet in een bruggetje.
Dat komt doordat de commentator ter plekke commentaar geeft. En niet ergens achteraf in een studio in hilversum....
quote:
De montage gebeurt niet door NOS-mensen.
Ach... Net had je het nog "leerling filmers" nu zijn het weer diegene die de montage doen. En ook daar zijn een aantal mensen die dat ook al voor de NOS deden
quote:
En budget lost weinig op.
Waarom mopper je net dan dat het Talpa budget zo laag zou zijn??
Zoals ik al zei, je draait jou verhaal alle kanten op zodat het jou goed uitkomt.
quote:
Een voorval kan duidelijk in beeld zijn, maar verkeerd worden beoordeeld door de commentator.
Tuurlijk. Dat kan altijd gebeuren. Zeker bij dergelijk live commentaar.
Dus dat heeft dan ook niks met een samenvatting te maken.
quote:
Ik zeik alleen op de in mijn ogen gebrekkige arbitrage. Talpa afzeiken is wel erg goedkoop.
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:39 schreef okee6 het volgende:

[knip]

uit een Talpa-verslaggeving is dat niet te herleiden.
quote:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')