abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:43:44 #101
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46372026
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:33 schreef Ixnay het volgende:
Als de eindbaas in FFX te moeilijk is moet je even gaan levellen in de Omega Ruins.
Haal het ultimate weapon van Auron daarbij (vrij makkelijk te halen), zorg dat hij in de Sphere Grid zo veel mogelijk strength/vitality heeft.
noem je ook ff een plaats op ook

niet tever doorlopen, want anders kom je Omega Weapon tegen, en dat wil je niet unprepared
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46372255
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:33 schreef Ixnay het volgende:
Flare en Ultima vond ik niet bepaald sterke spells in FFX, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld FF6.
Dan ben ik niet de enige die dat ook is opgevallen.
Ik vond Flare en Ultima ook maar erg mager qua damage in FFX.
Wakka was toch wel mijn top damage dealer met Attack Reels (15 x (damage) was het volgens mij), vooral als Wakka maxed strength had.
Ik heb nog ergens een save file liggen waarop ik iedereen met max stats heb. Heeft me genoeg uren gekost.
Het meest beroerde was wel die sigil van hem krijgen door al die blitzball matches te spelen.
Wat was ik daar oplaatst gaar van.
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:43 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

noem je ook ff een plaats op ook

niet tever doorlopen, want anders kom je Omega Weapon tegen, en dat wil je niet unprepared
Ik vond die Greater Marlboro's stukken erger om tegen te komen.
Ik liep standaard rond met een wapen dat jij als eerste mocht aanvallen. Kon ik direct wegrennen als ik zo'n beest tegenkwam.

[ Bericht 32% gewijzigd door torn_Machina op 16-02-2007 16:55:17 ]
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:52:12 #103
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46372325
ik heb em dus daarnet gehaald, komt er idd nog iets na.

Ik roep de eerste summon, dan komt er: possesed by Yevon en loopt mijn spel vast. Dit is een bug die ik al veel maal heb gehad: als ik een overdive van een Aeon wil activeren, dan blijft die aeon in zijn oplaad animatie staan en er gebeurt er gvd niks meer. De characters bewegen nog en de muziek speelt, maar daar blijft het bij. Dit nu net als ik het spel ga uitspelen. Ik ben echt klaar om het door het raam te gooien op dit moment. Ik ga hier niet uitkomen en zal weer alles mogen herspelen, gloeiende gloeiende
I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs
pi_46372426
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:52 schreef Gravybrain het volgende:
ik heb em dus daarnet gehaald, komt er idd nog iets na.

Ik roep de eerste summon, dan komt er: possesed by Yevon en loopt mijn spel vast. Dit is een bug die ik al veel maal heb gehad: als ik een overdive van een Aeon wil activeren, dan blijft die aeon in zijn oplaad animatie staan en er gebeurt er gvd niks meer. De characters bewegen nog en de muziek speelt, maar daar blijft het bij. Dit nu net als ik het spel ga uitspelen. Ik ben echt klaar om het door het raam te gooien op dit moment. Ik ga hier niet uitkomen en zal weer alles mogen herspelen, gloeiende gloeiende
Ligt dit niet aan je schijfje? Probeer het eens schoon te maken of probeer een andere copy te vinden van het spel.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:03:31 #105
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46372658
Het zal wss wel een disc problem zijn dan. Er staan niet zo heel veel krassen op, maar het is wel een tweedehands. Ik had eigenlijk van in het begin al de NTSC versie moeten spelen. Ik zou de Anima summon gehaald kunnen hebben (nu had ik een destruction sphere gemist en stond Dark Shiva me op te wachten voor die tempel, ik severely underclassed.) Dit soort design fuck ups maakten me al zwaar pissed, nu komt dit er nog bij. Ik moet dit ding echt vandaag nog uitgespeeld hebben en dan moet ik een eind niks meer over FFX horen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:07:24 #106
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46372759
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:49 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Dan ben ik niet de enige die dat ook is opgevallen.
Ik vond Flare en Ultima ook maar erg mager qua damage in FFX.
Wakka was toch wel mijn top damage dealer met Attack Reels (15 x (damage) was het volgens mij), vooral als Wakka maxed strength had.
Ik heb nog ergens een save file liggen waarop ik iedereen met max stats heb. Heeft me genoeg uren gekost.
Het meest beroerde was wel die sigil van hem krijgen door al die blitzball matches te spelen.
Wat was ik daar oplaatst gaar van.
Attack Reels van Wakka is inderdaad de snelste manier om enemies te verslaan, wel in combinatie met Break Damage Limit. En als je dan in de omega ruins zijn ultimate weapon hebt met Double AP Double Overdrive, dan kun je snel je Sphere Grid volkrijgen.
Dat blitzballen was inderdaad saai na een paar matches. Gewoon 4 keer scoren en dan in een hoekje gaan staan en je tijd weg laten tikken.
quote:
Ik vond die Greater Marlboro's stukken erger om tegen te komen.
Ik liep standaard rond met een wapen dat jij als eerste mocht aanvallen. Kon ik direct wegrennen als ik zo'n beest tegenkwam.
Je kunt ook zorgen dat iemand een Ribbon heeft, als hij Bad Breath doet. Vervolgens doe je met degene met de Ribbon Esuna/Remedy op de overige party-members, en is het opgelost. Valt veel AP te behalen. Of zorg dat Wakka First Strike heeft, en laat je hem direct Attack Reels doen. Werkt ook.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:09:26 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46372816
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:03 schreef Gravybrain het volgende:
Het zal wss wel een disc problem zijn dan. Er staan niet zo heel veel krassen op, maar het is wel een tweedehands. Ik had eigenlijk van in het begin al de NTSC versie moeten spelen. Ik zou de Anima summon gehaald kunnen hebben (nu had ik een destruction sphere gemist en stond Dark Shiva me op te wachten voor die tempel, ik severely underclassed.) Dit soort design fuck ups maakten me al zwaar pissed, nu komt dit er nog bij. Ik moet dit ding echt vandaag nog uitgespeeld hebben en dan moet ik een eind niks meer over FFX horen.
Dark Shiva is makkelijk te doen met Yojimbo's Zanmoto.
pi_46372825
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:03 schreef Gravybrain het volgende:
Ik hoop dat je je disc nog een beetje kan fixen, zou wel jammer zijn dat alles voor het einde voor niets is geweest.

Ik vond die Dark Aeons juist erg tof. Daardoor ben ik mijn characters blijven lvlen zodat ik toch Dark Shiva kon verslaan zonder dat ik Yojimbo's Zanmato zou gebruiken.
Dark Valefor moest ik ook verslaan om de laatste sphere te vinden die nodig was voor Auron zijn laatste Limit Break.
Toen ik voor het eerst een Dark Aeon tegen kwam dacht ik ook van die zullen we is even goed de oren wassen. Het bleek toch even anders te gaan dan wat ik zelf had verwacht.
Verder veel plezier aan dit spel beleefd.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:11:50 #109
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46372905
Die laatste Overdrive van Auron is ook niet echt veel speciaals.
pi_46372959
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:07 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Attack Reels van Wakka is inderdaad de snelste manier om enemies te verslaan, wel in combinatie met Break Damage Limit. En als je dan in de omega ruins zijn ultimate weapon hebt met Double AP Double Overdrive, dan kun je snel je Sphere Grid volkrijgen.
Dat blitzballen was inderdaad saai na een paar matches. Gewoon 4 keer scoren en dan in een hoekje gaan staan en je tijd weg laten tikken.
[..]

Je kunt ook zorgen dat iemand een Ribbon heeft, als hij Bad Breath doet. Vervolgens doe je met degene met de Ribbon Esuna/Remedy op de overige party-members, en is het opgelost. Valt veel AP te behalen. Of zorg dat Wakka First Strike heeft, en laat je hem direct Attack Reels doen. Werkt ook.
Op dat moment had niemand nog Ribbon in mijn party en Zanmato gebruiken vind ik zelf erg lullig om te gebruiken. Neemt de hele uitdaging weg.
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:11 schreef Ixnay het volgende:
Die laatste Overdrive van Auron is ook niet echt veel speciaals.
Klopt, maar ik wil altijd een 100% save file hebben.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:18:07 #111
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46373093
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:13 schreef torn_Machina het volgende:
Op dat moment had niemand nog Ribbon in mijn party en Zanmato gebruiken vind ik zelf erg lullig om te gebruiken. Neemt de hele uitdaging weg.
Zanmoto gebruikte ik ook niet. Maar het is wel handig als je ergens vast zit en je hebt iets ergens nodig.
quote:
Klopt, maar ik wil altijd een 100% save file hebben.
Wilde ik ook, ik had alleen nog niet het hele sphere grid vol, maar had geen zin om dat voor iedereen te halen. Alleen Wakka had hem vol.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:18:27 #112
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46373102
De enige move die ik met Yojimbo heb is geld doneren, doet nooit veel schade. Als ik het goed begrijp doet ie andere aanvallen naar gelang de omstandigheden, ik vat het niet zo goed. Ik zal iig niet terugkeren naar die Dark Shiva, ik was nu net op weg om het uit te spelen.
pi_46373404
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:18 schreef Gravybrain het volgende:
De enige move die ik met Yojimbo heb is geld doneren, doet nooit veel schade. Als ik het goed begrijp doet ie andere aanvallen naar gelang de omstandigheden, ik vat het niet zo goed. Ik zal iig niet terugkeren naar die Dark Shiva, ik was nu net op weg om het uit te spelen.
Hoe meer geld je hem geeft, des te meer kans je hebt om Zanmato te zien. Ook heeft het te maken met de affectie van Yojimbo naar Yuna toe.
Als je Yojibo regelmatig summoned en hem niet "dood" laat gaan, dan gaat zijn affectie voor Yuna omhoog en dan doet hij soms gratis een aanval voor je. Ook kan daar Zanmato tussen zitten.
Yojimbo zal eerder Zanmato doen op zwakke monsters dan op sterke monsters zoals Dark Aeons, meestal kun je dit verhelpen door miljoenen Gil aan hem te geven.

Yojimbo heeft trouwens 4 aanvallen.
1. Daigaro valt een vijand aan
2. Yojimbo gooit met daggers(kunai's gok ik) naar een vijand.
3. Yojimbo doet een zwaardslag op alle vijanden
4. Yojimbo dood alle vijanden op het scherm. Inclusief bosses.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:48:27 #114
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46374056
Damn dat is best cool en goed gevonden (van die affectie). Eigenlijk zitten er best leuke dingen in deze game, ook dingen die ik zou willen unlocken of vinden, maar dat wordt dan weer tegengegaan met heel wat minpunten en domme mechanics... Ik wil het nu gewoon uitspelen en later misschien es met een geheel schone lei aan de NTSC versie beginnen. Ik heb zo het gevoel dat dat een heel wat leukere ervaring geeft. Ik heb het al heel even gespeeld en stond versteld van het verschil. In PAL is het net alsof Tidus door boter aan het lopen is, in NTSC loopt ie snel en normaal.
Waarschijnlijk een van de slechtste conversies ooit.
pi_46375901
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:48 schreef Gravybrain het volgende:
Damn dat is best cool en goed gevonden (van die affectie). Eigenlijk zitten er best leuke dingen in deze game, ook dingen die ik zou willen unlocken of vinden, maar dat wordt dan weer tegengegaan met heel wat minpunten en domme mechanics... Ik wil het nu gewoon uitspelen en later misschien es met een geheel schone lei aan de NTSC versie beginnen. Ik heb zo het gevoel dat dat een heel wat leukere ervaring geeft. Ik heb het al heel even gespeeld en stond versteld van het verschil. In PAL is het net alsof Tidus door boter aan het lopen is, in NTSC loopt ie snel en normaal.
Waarschijnlijk een van de slechtste conversies ooit.
NTSC spellen spelen altijd sneller dan PAL. Dit heeft er mee te maken dat NTSC 60 hz (beeldverversingsfrequentie) als standaard gebruikt en PAL 50 hz als standaard heeft.
Wat er nog meer bij komt kijken weet ik zelf zo snel ook niet meer.

Dus je wilt alleen de NTSC versie spelen alleen omdat de gameplay dan iets sneller is. Dit betekent dat je geen Dark Aeons en Advanced Sphere Grid hebt.

Als je wat meer informatie over NTSC en PAL wilt hebben dan google je maar even of zoek het op Wikipedia.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:36:12 #116
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46381615
quote:
Als je wat meer informatie over NTSC en PAL wilt hebben dan google je maar even of zoek het op Wikipedia.
Ik game al langer dan een jaar hoor, mij moet je het verschil niet uitleggen Het is gewoon dat de overzetting goed kan gebeuren, maar ook erbarmelijk (in het geval van FFX dus). Nuja, ik ben nog wat gaan grinden en m'n characters zijn nu best buffed up. Yuna kan Ultima doublecasten en Tidus en Auron doen telkens 10000 schade bij een normale aanval. Misschien had ik nog ff moeten kijken om de damage cap weg te krijgen... maar da's ultimate weapons zoeken en wss veel werk.
Ik hoop nu vlot voorbij de baas te gaan en zonder bugs al die summons op te roepen, met een gecleande disk :/
  vrijdag 16 februari 2007 @ 23:52:47 #117
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46386139
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:53 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

NTSC spellen spelen altijd sneller dan PAL. Dit heeft er mee te maken dat NTSC 60 hz (beeldverversingsfrequentie) als standaard gebruikt en PAL 50 hz als standaard heeft.
Wat er nog meer bij komt kijken weet ik zelf zo snel ook niet meer.

Dus je wilt alleen de NTSC versie spelen alleen omdat de gameplay dan iets sneller is. Dit betekent dat je geen Dark Aeons en Advanced Sphere Grid hebt.

Dit is vooral aanwezig bij PS2 games aangezien de meeste Cube & xbox games PAL60 ondersteunen (xbox 360 & wii zijn standaard PAL60). Square enix is een ramp op het gebied van PAL conversies. Ze gebruiken enkel PAL50hz waardoor de framerate & gamespeed 17.50% lager ligt ook gebruiken ze niet de PAL resolutie, maar die van NTSC waardoor je letterboxed beeld & een foutieve aspect ratio krijgt.

Maar 1 note: het is niet waar dat alle PAL games trager lopen. Enkel de games van devvers die lui zijn.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 17 februari 2007 @ 00:37:15 #118
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46387443
Heb het dus toch kunnen uitspelen, moest wel telkens mijn hart vasthouden als ik op het einde een summon opriep, telkens kon de game weer stilvallen Dat was dan FF X... mooi einde, jammer dat ik weinig voor de characters zelf voelde behalve voor Auron, de badass. Battlesysteem en Sphere Grid waren leuk, de rest heel wat minder.

On to the next one. Wat RPG's betreft heb ik nog best wat in de planning staan, heb vandaag ook de limited editon van Digital Devil Saga 2 ge-preordered. SMT rules.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:21:16 #119
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_46388683
Die laatste eindbaas van FFX vond ik echt een domper. Gewoon een stom gevecht met een gedrocht die al je Aeons oproept die je zonder moeite dood krijgt en waarbij je zelf niet eens dood kunt. Je hebt verder ook helemaal geen gevoel bij die Yu Yevon omdat je hem het hele spel niet ziet.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:50:57 #120
168597 Gravybrain
grey, with creamium
pi_46389337
Dat is nogal een traditie in FF toch? FF IV en FF IX come to mind...
  zaterdag 17 februari 2007 @ 02:17:29 #121
145074 Diablos79
pi_46389773
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 01:50 schreef Gravybrain het volgende:
Dat is nogal een traditie in FF toch? FF IV en FF IX come to mind...
Dat je geen "band" krijgt met de eindbaas? Vind ik wel meevallen. Deel 9 had dat ook inderdaad, maakt het spel gelijk minder voor mij persoonlijk. Vind het altijd wel tof als je echt een gevoel krijgt met de badguys, dat je ze ook gewoon wilt verslaan. Deel 7 was gewoon geweldig op dat gebied.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:05:48 #122
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_46396048
GASTEN

kunnen jullie mij vertellen hoe ik NORMAAL FF8 quit?
Ik kan tot nu toe alleen met ctrl+alt+del quitten
pi_46402795
Ik gebruik altijd Alt + F4
  zondag 18 februari 2007 @ 14:34:36 #124
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46425592
Over 5 dagen zal hij in de Nederlandse winkels liggen.

pi_46426572
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:34 schreef Ixnay het volgende:

[afbeelding]
Ik heb hem hopelijk woensdag al binnen.
pi_46428208
Vrijdag meteen na 't werk maar effe de stad in.
pi_46486390
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:34 schreef Ixnay het volgende:

[afbeelding]
Bijna! Wel even melden he als ze hem ergens eerder verkopen
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_46487083
Wel belachelijk dat FFXII, net als vele andere spellen, hier een prijskaartje krijgt van maar liefst ¤ 59,99 (in sommige webshops voor ¤54,99) terwijl je 'm in de VS hebt voor $49,99 (+/- ¤ 38).

Maar goed, in dit geval heb ik 't daar wel voor over.
pi_46488297
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:36 schreef Cid het volgende:

[..]

Bijna! Wel even melden he als ze hem ergens eerder verkopen
Bij Play.com verkopen ze FF 12 sinds gisteren al.
Ik verwacht vandaag een mailtje dat mijn copy ook is verstuurd. Deze heb ik bij Dimplus besteld.
pi_46490048
Potverdomme. Ik zit met een dillemma. Ik moest zo lang wachten op XII, dat ik twee weken geleden dacht dat ik best maar weer eens aan FFVII kon beginnen. Maar nu zit ik daar dus midden in, ben pas net bij de Temple of the Ancients en heb het echt te druk om hem voor vrijdag uit te spelen. Eens kijken hoe sterk mijn zelfdiscipline is: als ik straks FFXII geseald heb liggen op tafel voor de TV, kijken of ik het vol kan houden totdat ik door FFVII heen ben.
pi_46490461
Hoe gaaf ik FFVII ook vind, mocht dat spel me mooi verrekken als ik FFXII voor me had liggen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:10:21 #132
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46491013
ik ben verdomme nog steeds aan het levellen voor Sephiroth

inmiddels level 62

alles bosses waren redelijk makkelijk..behalve de laatste

hierna ga ik eindelijk beginnen aan nr 9

[ Bericht 2% gewijzigd door Deacon_Tigra op 20-02-2007 16:14:14 ]
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46491406
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:10 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik ben verdomme nog steeds aan het levellen voor Sephiroth

inmiddels level 60

alles bosses waren redelijk makkelijk..behalve de laatste

hierna ga ik eindelijk beginnen aan nr 9
Ik ken dat probleem, Sephiroth is echt vele malen moeilijker dan bijv Jenova, eigenlijk ook wel leuk, weer eens wat anders dan die lineair toenemende sterkte van bosses.

FF IX is ook een toppertje, zou willen dat ik daar nog aan kon beginnen, maar na 3 keer spelen heb ik hem toch wel een beetje gezien.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_46491573
Ik ga mezelf onnodig martelen. Ik ga FFXII niet halen. Ik ben te druk met schoolzaken die echt voor de verandering voorrang hebben en ik heb nog steeds Grandia II voor mijn neus liggen. Als ik Grandia II uitgespeeld heb en verzekerd ben van mijn diploma... dan doe ik mijzelf FFXII cadeau.

pi_46491885
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:26 schreef Laniboekje het volgende:
Ik ga mezelf onnodig martelen. Ik ga FFXII niet halen. Ik ben te druk met schoolzaken die echt voor de verandering voorrang hebben en ik heb nog steeds Grandia II voor mijn neus liggen. Als ik Grandia II uitgespeeld heb en verzekerd ben van mijn diploma... dan doe ik mijzelf FFXII cadeau.

Hehe, toevallig, ik ben sinds gisteren Grandia (1ste) weer opnieuw aan 't spelen. Vandaag nog korte metten gemaakt met de King Squid.

En FFIX is nog steeds bij verre m'n grote favoriet. Alleen jammer dat 'ie zo verdomde makkelijk is. Als je vroeg in 't spel al zo veel mogelijk abilities masterd die status effects nullificeren dan kun je vrijwel de hele game gemakkelijk door.

Op Garuda's levellen al heel vroeg in 't spel, als je net Lindblum pas uit komt, is ook kei leuk.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:50:27 #136
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46492293
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik ken dat probleem, Sephiroth is echt vele malen moeilijker dan bijv Jenova, eigenlijk ook wel leuk, weer eens wat anders dan die lineair toenemende sterkte van bosses.

FF IX is ook een toppertje, zou willen dat ik daar nog aan kon beginnen, maar na 3 keer spelen heb ik hem toch wel een beetje gezien.
Ok gelukkig , ik dacht dat het aan mij lag

En ik neem uit principe geen Big Guard , ben geen pussy

Dus ja , dan wordt het nogal lastig

Vooral die Magic pot fiends zijn handy ok , het kost je een Elixer , maar je krijgt er wel een shitload aan XP per pot bij

Ook een voordeel, mijn savings schieten omhoog , heb al 385.285 gil

Wat voor level waren jullie bij het uitspelen ervan

[ Bericht 6% gewijzigd door Deacon_Tigra op 20-02-2007 16:22:15 ]
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46495030
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:42 schreef peristilius het volgende:
Vandaag eindelijk maar eens FF VII uitgespeeld, had niets te doen.

Dat einde
Het is gewoon een film.

Sephiroth was dit keer toch wel aardig te doen, mijn characters zaten allemaal net onder de level 60 en ik had pas 35 uur op de teller staan.

Dit is toch wel een van de mooiste spellen die ik ooit gespeeld heb, ook al was ik er in het begin niet zo heel erg van onder de indruk.
Even teruggezocht, heb hier geen savegame bij de hand.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:05:27 #138
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46495167
ok..dus het moet te doen zijn dus

misschien toch maar een x big guard gaan halen
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46495226
Volgens mij heb ik het gewoon met shell en protect gedaan.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:13:04 #140
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46495441
welke materia hebbie daarvoor gebruikt dan ik heb alleen maar shield & barrier
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46495512
Oh, shield is volgens mij protect en barrier is shell toch? Gebruiken ze blijkbaar andere namen in FF VII.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:02:04 #142
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46496892
Items als Megalixir, Elixir, Turbo-Ether, X-potion, Mega-Phoenix, gebruikte ik nooit, omdat ik ze wil bewaren tot bosses waar ik ze ECHT nodig heb.
Uiteindelijk moest ik alles bij de Final Boss gebruiken, iets dat ik bij FF8 zeker nodig had.

En volgens mij had ik bij FF7 gewoon Shell en Protect.
Ik had lvl 60-65 volgens mij met Cloud, Barett en Tifa.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:44:17 #143
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46500709
ik heb 40 turbo ethers

maar goed..ik zal vannacht eens goed door levellen ,en dan morgen ochtend een poging wagen

speel overigens met Cloud, Barret & Cid
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:59:05 #144
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46517321
zo ..even door geleveld vannacht

party zit nu rond de level 70

nu nog even items inslaan....en we gaan hem es neerhalen
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46518185
Dat moet een makkie worden dan
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:07:49 #146
145074 Diablos79
pi_46521619
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
zo ..even door geleveld vannacht

party zit nu rond de level 70

nu nog even items inslaan....en we gaan hem es neerhalen
Sephiroth is echt een eitje... Helemaal als je lvl 99 bent en alle materia maxed hebt
De enige die echt wat uitdaging bieden zijn de weapons..
pi_46522480
Het is allemaal relatief, op een laag level is alles een uitdaging, en tot level 99 levellen is geen zak aan, dus ik speel ze liever gewoon op een laag level. Uitdaging en niet saai, vind ik het best.
pi_46524566
Maar is het niet zo dat bij FFVII, Sephiroth ineens heel veel moeilijker is als je level 99 bent? Zoiets was het toch? Dat is dan wel weer meer een uitdaging...
pi_46524703
Dat was alleen bij FF VIII dat vijanden met je mee levelde toch?
pi_46525063
Ja, bij FFVIII levelde alle vijanden mee, maar volgens mij geldt bovenstaande in FFVII alleen voor Sephiroth en alleen als je level 99 bent.... denk ik hoor, weet het niet zeker. Kan ook best een hoax zijn.

Maar het scheelt bijvoorbeeld ook of je niet-participerende charachters ook levelden. Bij FFVII was dat wel, maar toen ging ik FFVIII spelen en stond ik voor Ultimecia met een Selphie van level 9...(ik vond haar niet zo sterk, al was dr limit break dat wel,soms)... overigens blijf ik vrolijk limit break zeggen hoe die dingen ook heten... aangezien FFVII mijn eerste was.
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:09:21 #151
145074 Diablos79
pi_46527145
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:
Maar is het niet zo dat bij FFVII, Sephiroth ineens heel veel moeilijker is als je level 99 bent? Zoiets was het toch? Dat is dan wel weer meer een uitdaging...
Hij word op Level 99 wel moeilijker ja. Maar als je dan alle materia's ook helemaal max hebt en alle final weapons hebt dan issie gewoon echt te simpel. Die eerste vorm hak je in 1x weg als je 4x cut hebt. En die laatste vorm is ook geen moeite. Keertje omnislash en 2x knights of the round ofzo en hij is al weg.

En tot level 99 komen in FF7 duurt echt niet zo lang. Als je exp plus materia hebt is het maar een paar uur werk
pi_46527359
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:09 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Hij word op Level 99 wel moeilijker ja. Maar als je dan alle materia's ook helemaal max hebt en alle final weapons hebt dan issie gewoon echt te simpel. Die eerste vorm hak je in 1x weg als je 4x cut hebt. En die laatste vorm is ook geen moeite. Keertje omnislash en 2x knights of the round ofzo en hij is al weg.

En tot level 99 komen in FF7 duurt echt niet zo lang. Als je exp plus materia hebt is het maar een paar uur werk
Hmmm nu krijg ik weer de FF7 kriebels, en dat een paar dagen voor de FFXII launch!
pi_46529408
FFVIII was verraderlijk met dat levellen ja. De allereerste keer was ik helemaal in het begin aan het levellen geslagen met die T-Rexaurs in het bosje bij Balamb. Alle monsters waren daarna ineens hartstikke sterk, want je leert zo vroeg natuurlijk niet veel nieuwe Abilities en Magic.

Trouwens, moet je in FFVIII eens wachten met het verkrijgen van Diablos tot helemaal aan het eind van het spel. Als je net voor Ultimecia gesaved staat met levels 99. Vet veel verschil dan wanneer je dat doet wanneer je net die Magic Lamp of zoiets krijgt.
pi_46531624
Bij FRS krijg je tijdelijk een gratis miniguide bij FF XII, weet iemand wat dit precies inhoudt? Vraag me af of het de moeite waard is om 5 euro extra te betalen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:07:40 #155
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_46534637
Hij ligt al in de winkels ..!!! :D:D
PSN-ID: SoliD_S
pi_46535387
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:07 schreef solidslayer het volgende:
welke??
pi_46536155
De Bart-Smit heeft FF 12 al wel leverbaar, ik verwacht dat mijn order van Dimplus morgen wordt verzonden.
Morgen krijg ik ook al Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 2 binnen. Die moet dan maar op de backlog komen.
pi_46541191
Play heeft mijn FF12 ook al verzonden.. alleen ik zit nog tot as maandag in Engeland.. Dus gamen zit er nog ff niet in

Achja, ben nu op het eind van Disc3 met FF8. Ben nu mn char een beetje aan het levelen. Iemand een tip om dat te doen? Plek en wat goede junctions zijn enzo ! Adel op het begin van disc4 was namelijk iets te sterk voor mn lvl 48 squal, lvl 44 zell en lvl 19 Irvine
pi_46543408
Levellen boeit in FF8 niet zo veel. Veel belangrijker zijn bijvoorbeeld het vinden en trainen van GFs, en het verkrijgen van de beste wapens, vooral Lionheart.

Limit breaks Lion Heart (i.c.m. Meltdown) en die instant death (effe naam kwijt) van Quistis roeleren gewoon 't hele spel.
pi_46545507
Als je Lion Heart hebt is het eindgevecht echt niets meer.
pi_46545538
Nee, maar zonder Lionheart duurt 't zo fokking lang. >: (
pi_46547176
Ik ga morgen maar eens langs een paar winkels...en nu eens kijken hoe lang ik wakker kan blijven en hoever Cloud en zijn kornuiten vanavond weer komt. Trouwens, die wereld van FFVII, heeft die nog een naam? Ben hem nog nergens tegen gekomen.
pi_46547333
Volgens mij is het gewoon Gaia.
  donderdag 22 februari 2007 @ 08:40:11 #164
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46549853
potdomme...ik kom de northern cave niet meer uit

waar je normaal dat stukje omhoog moet, doet cloud niks kan drukken wat ik wil..maar hij gaat gewoon niet omhoog

aarrrgg ik moet ethers hebben
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:07:54 #165
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46551142
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:07 schreef solidslayer het volgende:
Mijn lieve vriendinnetje heeft 'm vanochtend voor mij gehaald bij de FRS, inclusief 'gratis' guide!

Dat worden weer slapeloze nachten!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46551273
Dimplus heeft FF 12 nu ook binnen. Heb ik hem morgenmiddag op de mat liggen.

Wordt een weekend met weinig slaap.
pi_46551386
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:57 schreef Tuvai.net het volgende:
Levellen boeit in FF8 niet zo veel. Veel belangrijker zijn bijvoorbeeld het vinden en trainen van GFs, en het verkrijgen van de beste wapens, vooral Lionheart.

Limit breaks Lion Heart (i.c.m. Meltdown) en die instant death (effe naam kwijt) van Quistis roeleren gewoon 't hele spel.
Hoe krijg je Lion Heart dan?

Ben ook vergeten veel GF's te pakken, Diablos heb ik zelfs nog niet eens
pi_46551465
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:19 schreef Bleekwater het volgende:

[..]

Moet je Squall zijn laatste wapen craften, die, hoe kan het ook anders, Lionheart heet.

Moet je wel eerst de laatste Weapon Monthly hebben gevonden.

De items voor zijn laatste wapen zijn ook niet bepaald makkelijk te krijgen.
pi_46551508
Is die guide die paar euro extra waard? (En, is IBgeld al gestort, is een betere vraag)

Oeff, net naar disc2 van FFVII, en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat zagen we niet aankomen
pi_46551775
Heb ook net FFXII gehaald, en ik zag de hard-cover guide ook liggen, damn wat een dikke guide is dat, mssn dat ik die morgen ook nog ff koop, die mini guide ziet er nl al mooi uit.
pi_46552523
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Heb ook net FFXII gehaald, en ik zag de hard-cover guide ook liggen, damn wat een dikke guide is dat, mssn dat ik die morgen ook nog ff koop, die mini guide ziet er nl al mooi uit.
Ik zie die guides meer als een verzamelobject. Als ik toch iets wil weten dan is Gamefaqs meer dan voldoende.
pi_46553061
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
FRS?
pi_46553214
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:20 schreef Cid het volgende:

[..]

FRS?

De mini guide is overigens niet veel meer dan een quickstart achtig iets met wat basic info over het spel, 3 characters en de eerste 2 maps.
pi_46553256
FF bellen met die gasten, ga ik hem meteen ff halen vanmiddag
pi_46553721
Hmm, ik wacht nog even tot het heugelijke bericht op de FP komt dat ik hem heb gewonnen. En als niet, ren ik alsnog naar de winkel Geeft mij nog tijd om Sephiroths kont te schoppen
pi_46554025
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:23 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Moet je Squall zijn laatste wapen craften, die, hoe kan het ook anders, Lionheart heet.

Moet je wel eerst de laatste Weapon Monthly hebben gevonden.

De items voor zijn laatste wapen zijn ook niet bepaald makkelijk te krijgen.
Ik heb net al op gamefaqs zitten kijken voor verborgen GF's enzo. Ik denk alleen niet dat ik FF8 nog uitgespeeld heb voordat ik maandag aan FF12 kan beginnen Maarja, verhaal van FF8 is toch niet zo heel boeiend, die kan wel ff wachten

Alleen kan iemand me uitleggen waar het eiland heaven/hell ligt? Liefst op een plaatje
pi_46554152
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:53 schreef Bleekwater het volgende:
Alleen kan iemand me uitleggen waar het eiland heaven/hell ligt? Liefst op een plaatje
Staat gewoon op Gamefaqs hoor. klik
pi_46554570
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:57 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Staat gewoon op Gamefaqs hoor. klik
Overheen gelezen denk ik.. iig bedankt
pi_46556544
Zo meteen ff naar de FRS geweest MM had hem nog niet staan Nu maar hopen dat de dag een beetje snel voorbij gaat
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:20:23 #180
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46564388
hier in papendrecht hadden ze hem overal liggen

balen dat ik hem al heb uitgespeeld
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46565750
Was net FF8 aan het spelen en ik castte double, maar de vertaling is niet helemaal goed gegaan denk ik

pi_46565874
Volgens m'n neefje ligt FFXII in de Media Markt. Waar of is 'ie me aan 't bekutten?
pi_46565924
Zou best kunnen, schijnt dat hij al redelijk verkrijgbaar is.
pi_46565943
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:19 schreef Bleekwater het volgende:

[..]

Pff, volgens een member op een van m'n sites heb je nodig: 1 Adamantine, 4 Dragon Fangs, 12 Pulse Ammo. Voor mij te lang geleden om 't uit m'n kop te knallen.

Enne, Diablos krijg je door 'm te verslaan wanneer je die Magic Lamp of zoiets gebruikt, die je hélemaal in 't begin in Balamb krijgt. Wacht d'r niet te lang meer want des te langer je wacht, des te sterker dat ding wordt. Diablos is vet handig vanwege de Mug ability.
pi_46566070
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:08 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Pff, volgens een member op een van m'n sites heb je nodig: 1 Adamantine, 4 Dragon Fangs, 12 Pulse Ammo. Voor mij te lang geleden om 't uit m'n kop te knallen.

Enne, Diablos krijg je door 'm te verslaan wanneer je die Magic Lamp of zoiets gebruikt, die je hélemaal in 't begin in Balamb krijgt. Wacht d'r niet te lang meer want des te langer je wacht, des te sterker dat ding wordt. Diablos is vet handig vanwege de Mug ability.
Ik weet wel hoe je Diablos krijgt, maar was hem helemaal vergeten Vanmiddag heb ik hem gehaald op lvl 60
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:12:37 #186
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46566088
7 uitgespeeld

wel zielig einde

Op met 9

-----

Komop newbie XII''s , vertel jullie ervaringen eens
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46566095
Diablos had toch ook een ability waarmee je random encounters uitschakelde? Die vond ik wel hip.
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:44:25 #188
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46571634
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:40 schreef Deacon_Tigra het volgende:
potdomme...ik kom de northern cave niet meer uit

waar je normaal dat stukje omhoog moet, doet cloud niks kan drukken wat ik wil..maar hij gaat gewoon niet omhoog

aarrrgg ik moet ethers hebben
Dat probleem had ik ook. Het is mij nooit gelukt om de Northern Cave te verlaten. Toch zei iedereen dat het mogelijk was, inclusief hier op Fok!
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:47:23 #189
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46571760
Ik wacht nog 2 weken met het kopen van FFXII, omdat ik nog 1 tentamen moet.
En met FFXII in het bezit ga ik daar niet voor leren. Dus ik wacht nog even.

Dus dalijk ben ik al helemaal een FFXII newbie.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:00:28 #190
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46580985
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:44 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook. Het is mij nooit gelukt om de Northern Cave te verlaten. Toch zei iedereen dat het mogelijk was, inclusief hier op Fok!
Nou ik ben er achter gekomen dat je terug kan gaan wanneer je wilt.......Totdat Tifa zegt, dat je op haar moet wachten, zeg maar vlak voor je helemaal naar benee gaat ,richting Jenova

Zolang je daar uit de buurt blijft ,kan je heen en weer wat je wilt

Daarna kan je dus niet meer terug gelukkig had ik nog een flink aantal mega elixers

anders had ik mooi vast gezeten ..en dat is toch behoorlijk ruk na 60 uur
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46581110
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:12 schreef Deacon_Tigra het volgende:
7 uitgespeeld

wel zielig einde

Op met 9

-----

Komop newbie XII''s , vertel jullie ervaringen eens
Tot nu toe geweldig Zelfs al een keer dood gegaan, dat duurde bij FFX wel wat langer Wel even wennen aan het nieuwe battle systeem.... helemaal nu ik wel een party heb, en ook Gambits aan/uit kan zetten maar ze niet kan configureren (gambit menu in party screen ontbreekt (nog) )

Maar goed, dat komt straks vast ook wel goed
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:06:10 #192
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46581194
ik vond voor mezelf de "wait" battles fijner werken dan de "active" battles

gewoon omdat je dan wat meer overzicht hebt, en wat meer strategische zetten kan plannen
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46581371
Ik moet nog tot morgenmiddag wachten op de post.
pi_46584571
Straks na 't werk meteen effe Sittard in duiken.
pi_46584643
Ik ben zo ontzettend blij dat het weekend is als ik vanavond thuis kom en er een bepaald iets op de mat ligt te wachten Ik heb er zin in!!! Ook wel leuk om te zien hoe dit topic de afgelopen week ineens wat actiever is geworden!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 09:57:10 #196
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46586474
pas een paar uurtjes gespeeld en ik vind de battles ook wat minder dan de traditionele aanpak van de eerdere delen, ik zit nog niet zover in het verhaal(wilde eerst ff wennen aan de engine) maar tot nu toe is mn indruk vrij positief.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 10:54:15 #197
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46587666
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
pas een paar uurtjes gespeeld en ik vind de battles ook wat minder dan de traditionele aanpak van de eerdere delen, ik zit nog niet zover in het verhaal(wilde eerst ff wennen aan de engine) maar tot nu toe is mn indruk vrij positief.
Ik deel je ervaring met die battle engine. Tot nu toe heb ik alleen nog maar gevochten met Vaan en ik ben erg geneigd op uit de hitrange van de foe te lopen als mijn action balk aan het opladen is. Even wennen waarschijnlijk. Verder ziet het er wel bloedjemooi uit! Dit weekend weer verder!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46591068
Vandaag stufi gehad, dus denk dat ik vanmiddag ook even de stad in duik.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 13:00:20 #199
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46591242
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:56 schreef peristilius het volgende:
Vandaag stufi gehad, dus denk dat ik vanmiddag ook even de stad in duik.
Tis echt belachelijk hoeveel stufi we krijgen Vorig jaar hield ik iedere maand 100+ euro over.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_46591824
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:00 schreef BMH het volgende:

[..]

Tis echt belachelijk hoeveel stufi we krijgen Vorig jaar hield ik iedere maand 100+ euro over.
Hmm, ik leen 100 E per maand bij, en toch is aan het einde van elke maand mn geld op.
Stufi is nog niet eens genoeg om mn huur te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')