noem je ook ff een plaats op ookquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:33 schreef Ixnay het volgende:
Als de eindbaas in FFX te moeilijk is moet je even gaan levellen in de Omega Ruins.
Haal het ultimate weapon van Auron daarbij (vrij makkelijk te halen), zorg dat hij in de Sphere Grid zo veel mogelijk strength/vitality heeft.
Dan ben ik niet de enige die dat ook is opgevallen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:33 schreef Ixnay het volgende:
Flare en Ultima vond ik niet bepaald sterke spells in FFX, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld FF6.
Ik vond die Greater Marlboro's stukken erger om tegen te komen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:43 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
noem je ook ff een plaats op ook![]()
niet tever doorlopen, want anders kom je Omega Weapon tegen, en dat wil je niet unprepared![]()
Ligt dit niet aan je schijfje? Probeer het eens schoon te maken of probeer een andere copy te vinden van het spel.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:52 schreef Gravybrain het volgende:
ik heb em dus daarnet gehaald, komt er idd nog iets na.
Ik roep de eerste summon, dan komt er: possesed by Yevon en loopt mijn spel vast. Dit is een bug die ik al veel maal heb gehad: als ik een overdive van een Aeon wil activeren, dan blijft die aeon in zijn oplaad animatie staan en er gebeurt er gvd niks meer. De characters bewegen nog en de muziek speelt, maar daar blijft het bij. Dit nu net als ik het spel ga uitspelen. Ik ben echt klaar om het door het raam te gooien op dit moment. Ik ga hier niet uitkomen en zal weer alles mogen herspelen, gloeiende gloeiende
Attack Reels van Wakka is inderdaad de snelste manier om enemies te verslaan, wel in combinatie met Break Damage Limit. En als je dan in de omega ruins zijn ultimate weapon hebt met Double AP Double Overdrive, dan kun je snel je Sphere Grid volkrijgen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:49 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Dan ben ik niet de enige die dat ook is opgevallen.
Ik vond Flare en Ultima ook maar erg mager qua damage in FFX.
Wakka was toch wel mijn top damage dealer met Attack Reels (15 x (damage) was het volgens mij), vooral als Wakka maxed strength had.
Ik heb nog ergens een save file liggen waarop ik iedereen met max stats heb. Heeft me genoeg uren gekost.![]()
Het meest beroerde was wel die sigil van hem krijgen door al die blitzball matches te spelen.
Wat was ik daar oplaatst gaar van.
Je kunt ook zorgen dat iemand een Ribbon heeft, als hij Bad Breath doet. Vervolgens doe je met degene met de Ribbon Esuna/Remedy op de overige party-members, en is het opgelost. Valt veel AP te behalen. Of zorg dat Wakka First Strike heeft, en laat je hem direct Attack Reels doen. Werkt ook.quote:Ik vond die Greater Marlboro's stukken erger om tegen te komen.
Ik liep standaard rond met een wapen dat jij als eerste mocht aanvallen. Kon ik direct wegrennen als ik zo'n beest tegenkwam.![]()
Dark Shiva is makkelijk te doen met Yojimbo's Zanmoto.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:03 schreef Gravybrain het volgende:
Het zal wss wel een disc problem zijn dan. Er staan niet zo heel veel krassen op, maar het is wel een tweedehands. Ik had eigenlijk van in het begin al de NTSC versie moeten spelen. Ik zou de Anima summon gehaald kunnen hebben (nu had ik een destruction sphere gemist en stond Dark Shiva me op te wachten voor die tempel, ik severely underclassed.) Dit soort design fuck ups maakten me al zwaar pissed, nu komt dit er nog bij. Ik moet dit ding echt vandaag nog uitgespeeld hebben en dan moet ik een eind niks meer over FFX horen.
Ik hoop dat je je disc nog een beetje kan fixen, zou wel jammer zijn dat alles voor het einde voor niets is geweest.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:03 schreef Gravybrain het volgende:
Het zal wss wel een disc problem zijn dan. Er staan niet zo heel veel krassen op, maar het is wel een tweedehands. Ik had eigenlijk van in het begin al de NTSC versie moeten spelen. Ik zou de Anima summon gehaald kunnen hebben (nu had ik een destruction sphere gemist en stond Dark Shiva me op te wachten voor die tempel, ik severely underclassed.) Dit soort design fuck ups maakten me al zwaar pissed, nu komt dit er nog bij. Ik moet dit ding echt vandaag nog uitgespeeld hebben en dan moet ik een eind niks meer over FFX horen.
Op dat moment had niemand nog Ribbon in mijn party en Zanmato gebruiken vind ik zelf erg lullig om te gebruiken. Neemt de hele uitdaging weg.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Attack Reels van Wakka is inderdaad de snelste manier om enemies te verslaan, wel in combinatie met Break Damage Limit. En als je dan in de omega ruins zijn ultimate weapon hebt met Double AP Double Overdrive, dan kun je snel je Sphere Grid volkrijgen.
Dat blitzballen was inderdaad saai na een paar matches. Gewoon 4 keer scoren en dan in een hoekje gaan staan en je tijd weg laten tikken.
[..]
Je kunt ook zorgen dat iemand een Ribbon heeft, als hij Bad Breath doet. Vervolgens doe je met degene met de Ribbon Esuna/Remedy op de overige party-members, en is het opgelost. Valt veel AP te behalen. Of zorg dat Wakka First Strike heeft, en laat je hem direct Attack Reels doen. Werkt ook.
Klopt, maar ik wil altijd een 100% save file hebben.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:11 schreef Ixnay het volgende:
Die laatste Overdrive van Auron is ook niet echt veel speciaals.
Zanmoto gebruikte ik ook niet. Maar het is wel handig als je ergens vast zit en je hebt iets ergens nodig.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:13 schreef torn_Machina het volgende:
Op dat moment had niemand nog Ribbon in mijn party en Zanmato gebruiken vind ik zelf erg lullig om te gebruiken. Neemt de hele uitdaging weg.
Wilde ik ook, ik had alleen nog niet het hele sphere grid vol, maar had geen zin om dat voor iedereen te halen. Alleen Wakka had hem vol.quote:Klopt, maar ik wil altijd een 100% save file hebben.![]()
Hoe meer geld je hem geeft, des te meer kans je hebt om Zanmato te zien. Ook heeft het te maken met de affectie van Yojimbo naar Yuna toe.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:18 schreef Gravybrain het volgende:
De enige move die ik met Yojimbo heb is geld doneren, doet nooit veel schade. Als ik het goed begrijp doet ie andere aanvallen naar gelang de omstandigheden, ik vat het niet zo goed. Ik zal iig niet terugkeren naar die Dark Shiva, ik was nu net op weg om het uit te spelen.
NTSC spellen spelen altijd sneller dan PAL. Dit heeft er mee te maken dat NTSC 60 hz (beeldverversingsfrequentie) als standaard gebruikt en PAL 50 hz als standaard heeft.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:48 schreef Gravybrain het volgende:
Damn dat is best cool en goed gevonden (van die affectie). Eigenlijk zitten er best leuke dingen in deze game, ook dingen die ik zou willen unlocken of vinden, maar dat wordt dan weer tegengegaan met heel wat minpunten en domme mechanics... Ik wil het nu gewoon uitspelen en later misschien es met een geheel schone lei aan de NTSC versie beginnen. Ik heb zo het gevoel dat dat een heel wat leukere ervaring geeft. Ik heb het al heel even gespeeld en stond versteld van het verschil. In PAL is het net alsof Tidus door boter aan het lopen is, in NTSC loopt ie snel en normaal.
Waarschijnlijk een van de slechtste conversies ooit.
Ik game al langer dan een jaar hoor, mij moet je het verschil niet uitleggenquote:Als je wat meer informatie over NTSC en PAL wilt hebben dan google je maar even of zoek het op Wikipedia.![]()
Dit is vooral aanwezig bij PS2 games aangezien de meeste Cube & xbox games PAL60 ondersteunen (xbox 360 & wii zijn standaard PAL60). Square enix is een ramp op het gebied van PAL conversies. Ze gebruiken enkel PAL50hz waardoor de framerate & gamespeed 17.50% lager ligt ook gebruiken ze niet de PAL resolutie, maar die van NTSC waardoor je letterboxed beeld & een foutieve aspect ratio krijgt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:53 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
NTSC spellen spelen altijd sneller dan PAL. Dit heeft er mee te maken dat NTSC 60 hz (beeldverversingsfrequentie) als standaard gebruikt en PAL 50 hz als standaard heeft.
Wat er nog meer bij komt kijken weet ik zelf zo snel ook niet meer.
Dus je wilt alleen de NTSC versie spelen alleen omdat de gameplay dan iets sneller is. Dit betekent dat je geen Dark Aeons en Advanced Sphere Grid hebt.
Als je wat meer informatie over NTSC en PAL wilt hebben dan google je maar even of zoek het op Wikipedia.![]()
Dat je geen "band" krijgt met de eindbaas? Vind ik wel meevallen. Deel 9 had dat ook inderdaad, maakt het spel gelijk minder voor mij persoonlijk. Vind het altijd wel tof als je echt een gevoel krijgt met de badguys, dat je ze ook gewoon wilt verslaan. Deel 7 was gewoon geweldig op dat gebied.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:50 schreef Gravybrain het volgende:
Dat is nogal een traditie in FF toch? FF IV en FF IX come to mind...
Ik heb hem hopelijk woensdag al binnen.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:34 schreef Ixnay het volgende:
Over 5 dagen zal hij in de Nederlandse winkels liggen.
[afbeelding]
Bijna!quote:Op zondag 18 februari 2007 14:34 schreef Ixnay het volgende:
Over 5 dagen zal hij in de Nederlandse winkels liggen.
[afbeelding]
Bij Play.com verkopen ze FF 12 sinds gisteren al.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:36 schreef Cid het volgende:
[..]
Bijna!Wel even melden he als ze hem ergens eerder verkopen
Ik ken dat probleem, Sephiroth is echt vele malen moeilijker dan bijv Jenova, eigenlijk ook wel leuk, weer eens wat anders dan die lineair toenemende sterkte van bosses.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:10 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik ben verdomme nog steeds aan het levellen voor Sephiroth
inmiddels level 60![]()
alles bosses waren redelijk makkelijk..behalve de laatste![]()
hierna ga ik eindelijk beginnen aan nr 9![]()
Hehe, toevallig, ik ben sinds gisteren Grandia (1ste) weer opnieuw aan 't spelen. Vandaag nog korte metten gemaakt met de King Squid.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:26 schreef Laniboekje het volgende:
Ik ga mezelf onnodig martelen. Ik ga FFXII niet halen. Ik ben te druk met schoolzaken die echt voor de verandering voorrang hebben en ik heb nog steeds Grandia II voor mijn neus liggen. Als ik Grandia II uitgespeeld heb en verzekerd ben van mijn diploma... dan doe ik mijzelf FFXII cadeau.
Ok gelukkig , ik dacht dat het aan mij lagquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik ken dat probleem, Sephiroth is echt vele malen moeilijker dan bijv Jenova, eigenlijk ook wel leuk, weer eens wat anders dan die lineair toenemende sterkte van bosses.
FF IX is ook een toppertje, zou willen dat ik daar nog aan kon beginnen, maar na 3 keer spelen heb ik hem toch wel een beetje gezien.
Even teruggezocht, heb hier geen savegame bij de hand.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:42 schreef peristilius het volgende:
Vandaag eindelijk maar eens FF VII uitgespeeld, had niets te doen.
Dat einde![]()
![]()
Het is gewoon een film.
Sephiroth was dit keer toch wel aardig te doen, mijn characters zaten allemaal net onder de level 60 en ik had pas 35 uur op de teller staan.
Dit is toch wel een van de mooiste spellen die ik ooit gespeeld heb, ook al was ik er in het begin niet zo heel erg van onder de indruk.
Sephiroth is echt een eitje... Helemaal als je lvl 99 bent en alle materia maxed hebtquote:Op woensdag 21 februari 2007 08:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
zo ..even door geleveld vannacht![]()
party zit nu rond de level 70![]()
nu nog even items inslaan....en we gaan hem es neerhalen![]()
Hij word op Level 99 wel moeilijker ja. Maar als je dan alle materia's ook helemaal max hebt en alle final weapons hebt dan issie gewoon echt te simpel. Die eerste vorm hak je in 1x weg als je 4x cut hebt. En die laatste vorm is ook geen moeite. Keertje omnislash en 2x knights of the round ofzo en hij is al weg.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:44 schreef xienix84 het volgende:
Maar is het niet zo dat bij FFVII, Sephiroth ineens heel veel moeilijker is als je level 99 bent? Zoiets was het toch? Dat is dan wel weer meer een uitdaging...
Hmmm nu krijg ik weer de FF7 kriebels, en dat een paar dagen voor de FFXII launch!quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:09 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Hij word op Level 99 wel moeilijker ja. Maar als je dan alle materia's ook helemaal max hebt en alle final weapons hebt dan issie gewoon echt te simpel. Die eerste vorm hak je in 1x weg als je 4x cut hebt. En die laatste vorm is ook geen moeite. Keertje omnislash en 2x knights of the round ofzo en hij is al weg.
En tot level 99 komen in FF7 duurt echt niet zo lang. Als je exp plus materia hebt is het maar een paar uur werk
welke??quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:07 schreef solidslayer het volgende:
Hij ligt al in de winkels ..!!!:D:D
![]()
Mijn lieve vriendinnetje heeft 'm vanochtend voor mij gehaald bij de FRS, inclusief 'gratis' guide!quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:07 schreef solidslayer het volgende:
Hij ligt al in de winkels ..!!!:D:D
![]()
Hoe krijg je Lion Heart dan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:57 schreef Tuvai.net het volgende:
Levellen boeit in FF8 niet zo veel. Veel belangrijker zijn bijvoorbeeld het vinden en trainen van GFs, en het verkrijgen van de beste wapens, vooral Lionheart.
Limit breaks Lion Heart (i.c.m. Meltdown) en die instant death (effe naam kwijt) van Quistis roeleren gewoon 't hele spel.
Moet je Squall zijn laatste wapen craften, die, hoe kan het ook anders, Lionheart heet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:19 schreef Bleekwater het volgende:
[..]
Hoe krijg je Lion Heart dan?![]()
Ben ook vergeten veel GF's te pakken, Diablos heb ik zelfs nog niet eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nee, dat zagen we niet aankomen![]()
Ik zie die guides meer als een verzamelobject. Als ik toch iets wil weten dan is Gamefaqs meer dan voldoende.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Heb ook net FFXII gehaald, en ik zag de hard-cover guide ook liggen, damn wat een dikke guide is dat, mssn dat ik die morgen ook nog ff koop, die mini guide ziet er nl al mooi uit.
FRS?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Heb ook net FFXII gehaald, en ik zag de hard-cover guide ook liggen, damn wat een dikke guide is dat, mssn dat ik die morgen ook nog ff koop, die mini guide ziet er nl al mooi uit.
quote:
Ik heb net al op gamefaqs zitten kijken voor verborgen GF's enzo. Ik denk alleen niet dat ik FF8 nog uitgespeeld heb voordat ik maandag aan FF12 kan beginnenquote:Op donderdag 22 februari 2007 10:23 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Moet je Squall zijn laatste wapen craften, die, hoe kan het ook anders, Lionheart heet.
Moet je wel eerst de laatste Weapon Monthly hebben gevonden.
De items voor zijn laatste wapen zijn ook niet bepaald makkelijk te krijgen.
Staat gewoon op Gamefaqs hoor. klikquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:53 schreef Bleekwater het volgende:
Alleen kan iemand me uitleggen waar het eiland heaven/hell ligt? Liefst op een plaatje
Overheen gelezen denk ik.. iig bedanktquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:57 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Staat gewoon op Gamefaqs hoor. klik
Pff, volgens een member op een van m'n sites heb je nodig: 1 Adamantine, 4 Dragon Fangs, 12 Pulse Ammo. Voor mij te lang geleden om 't uit m'n kop te knallen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:19 schreef Bleekwater het volgende:
[..]
Hoe krijg je Lion Heart dan?![]()
Ben ook vergeten veel GF's te pakken, Diablos heb ik zelfs nog niet eens
Ik weet wel hoe je Diablos krijgt, maar was hem helemaal vergetenquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:08 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Pff, volgens een member op een van m'n sites heb je nodig: 1 Adamantine, 4 Dragon Fangs, 12 Pulse Ammo. Voor mij te lang geleden om 't uit m'n kop te knallen.
Enne, Diablos krijg je door 'm te verslaan wanneer je die Magic Lamp of zoiets gebruikt, die je hélemaal in 't begin in Balamb krijgt. Wacht d'r niet te lang meer want des te langer je wacht, des te sterker dat ding wordt. Diablos is vet handig vanwege de Mug ability.
Dat probleem had ik ook. Het is mij nooit gelukt om de Northern Cave te verlaten. Toch zei iedereen dat het mogelijk was, inclusief hier op Fok!quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:40 schreef Deacon_Tigra het volgende:
potdomme...ik kom de northern cave niet meer uit![]()
waar je normaal dat stukje omhoog moet, doet cloud nikskan drukken wat ik wil..maar hij gaat gewoon niet omhoog
aarrrgg ik moet ethers hebben![]()
Nou ik ben er achter gekomen dat je terug kan gaan wanneer je wilt.......Totdat Tifa zegt, dat je op haar moet wachten, zeg maar vlak voor je helemaal naar benee gaat ,richting Jenovaquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:44 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat probleem had ik ook. Het is mij nooit gelukt om de Northern Cave te verlaten. Toch zei iedereen dat het mogelijk was, inclusief hier op Fok!
Tot nu toe geweldigquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:12 schreef Deacon_Tigra het volgende:
7 uitgespeeld![]()
wel zielig einde![]()
Op met 9![]()
-----
Komop newbie XII''s , vertel jullie ervaringen eens![]()
Ik deel je ervaring met die battle engine. Tot nu toe heb ik alleen nog maar gevochten met Vaan en ik ben erg geneigd op uit de hitrange van de foe te lopen als mijn action balk aan het opladen is. Even wennen waarschijnlijk. Verder ziet het er wel bloedjemooi uit! Dit weekend weer verder!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
pas een paar uurtjes gespeeld en ik vind de battles ook wat minder dan de traditionele aanpak van de eerdere delen, ik zit nog niet zover in het verhaal(wilde eerst ff wennen aan de engine) maar tot nu toe is mn indruk vrij positief.
Tis echt belachelijk hoeveel stufi we krijgenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:56 schreef peristilius het volgende:
Vandaag stufi gehad, dus denk dat ik vanmiddag ook even de stad in duik.
Hmm, ik leen 100 E per maand bij, en toch is aan het einde van elke maand mn geld op.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:00 schreef BMH het volgende:
[..]
Tis echt belachelijk hoeveel stufi we krijgenVorig jaar hield ik iedere maand 100+ euro over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |