De kinderbijslag gaat inderdaad niet naar GKB toe.quote:Op zondag 17 december 2006 18:03 schreef Ingrid19 het volgende:
En mag je de kinderbijslag zelf houden of niet?
Geloof me nou maar, die kinderbijslag is niet 'extra' hoor. Die wordt gewoon meegenomen in de budget-berkeningen (en dan idd als zijnde bestemd voor luiers en kleertjes etc.)quote:Op zondag 17 december 2006 18:19 schreef Ingrid19 het volgende:
Dat het krap is, is logisch. Gelukkig dat kinderbijslg er niet onder valt. Kunnen we daarvan kleertjes en luiers kopen.
'Tegenwoordig' is internet heus geen luxe artikel meer. Zo kan het weliswaar wel gebruikt worden, maar als je een beetje efficient ermee om kunt gaan is het prima mogelijk om er juist geld mee te besparen. Je neemt het goedkoopste internet-abonnement, en vervolgens kun je alle zaken als een krantenabonnement of een televisiegids en vergelijkbare zaken al schrappen. Ook (beter betaald) werk zoeken gaat vele malen makkelijker via internet.quote:Op zondag 17 december 2006 19:45 schreef Ozziecar het volgende:
Luxe dingen zoals internet zullen waarschijnlijk niet meer gaan, maar dat lijkt me ook niet meer dan terecht.
Omdat ze mss ook gewoon eens moeten leren met geld om te gaan?quote:Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef Alicey het volgende:
Als je maar 1 echte schuldeiser hebt is het niet via de rechter af te dwingen. Maar waarom ga je naar het GKB als ABN-AMRO de enige is en tref e niet zelf een regeling met ABN-AMRO?
Ik denk dat de ervaring al heeft uitgewezen dat ze niet alleen een schuld hebben, maar bovendien hulp kunnen gebruiken met het afbetalen ervan en het leren leven met het geld dat binnenkomt. Dan is GKB denk ik verstandiger dan een afbetalingsregeling treffen met de ABN, omdat dat weer symptoombestrijding is in deze.quote:Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef Alicey het volgende:
Als je maar 1 echte schuldeiser hebt is het niet via de rechter af te dwingen. Maar waarom ga je naar het GKB als ABN-AMRO de enige is en tref e niet zelf een regeling met ABN-AMRO?
Het kan ook beiden. Budgetteringscursussen deed het GKB dacht ik ook. Of dat dan weer los kan staan van een regeling via het GKB weet ik niet..quote:Op zondag 17 december 2006 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Omdat ze mss ook gewoon eens moeten leren met geld om te gaan?
Mja, waarschijnlijker van niet. Tot die tijd zou ik eens denken aan een baan erbij.quote:Op zondag 17 december 2006 22:33 schreef Djeez het volgende:
MS dat er voor mij dan een job als chef in het verschiet ligt ? Verder is het een groeiend bedrijf dat steedds aan het uitbreiden is. De gekste carrieremoves zijn er al gemaakt, als je maar laat zien dat je echt wilt. Dus misschien heb ik straks wel een betere baan...
Een baan erbij zal moeilijk worden. Djeez moet vaak overwerken.quote:Op zondag 17 december 2006 22:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mja, waarschijnlijker van niet. Tot die tijd zou ik eens denken aan een baan erbij.
Mijn schoonvader heeft een aantal jaren op drie dagen in de avonduren en op zaterdag een extra baan gehad om zijn schulden af te lossen. Hij is gewoon naar een supermarkt gestapt en heeft gezegd dat hij een baan zocht om zijn schulden af te lossen. Binnen no time was hij bedrijfsleider in die uren. Daarnaast zou Ingrid (als het beter met haar gaat) bijv. een baan als schoonmaakster kunnen zoeken op de andere avonden. Is een paar jaar hard werken, maar dan ben je er ook vanaf.
En het geld van de verkoop van de auto hebben jullie neem ik aan gestoken in het verlagen van de schuld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |