Ik kan op zich best begrijpen dat mensen het vervelend vinden als ze diep in de nacht wakker worden gehouden door andere bewoners, al dan niet onder invloed van drank. En een wasbak met kots is ook vies. Dus daar kun je best wat van zeggen tegen de dader(s).quote:Op zondag 17 december 2006 14:53 schreef avonne het volgende:
hmm.... na de lange nacht ben ik wakker, en ik ben niet blij met wat er vanmorgen gebeurd is.
Huub heeft een paar hele gezellige uurtjes gecreëerd in de de game room, en dat vergeten ze maar even.
Ze zijn allemaal van het padje af daar !
Dat trek ik niet, hoor. Zulke onlogica
vreselijk geluidquote:Op zondag 17 december 2006 15:13 schreef happyme28 het volgende:
Ik kan stream 1 en 2 dus echt niet horen, wat een vreeeeeselijk geluid zeg!
Vind ik wel. Dat geluid van dat tattoeren trek ik echt niet.quote:Op zondag 17 december 2006 15:14 schreef D.Rose het volgende:
[..]
vreselijk geluid
Het is geen snerpende tandartsboor
preciesquote:Op zondag 17 december 2006 15:15 schreef LekkerSimpel het volgende:
Tattoo is voor watjes. Een brandmerk is voor échte kerels.
brandmerken doe je op vee...quote:Op zondag 17 december 2006 15:25 schreef LekkerSimpel het volgende:
Het geluid is irritant. Duurt veel te lang.
Een ijzerdraadje op het vuur en die in je huid branden is veel sneller en mooier.
En op internet ook beter, want je hebt geen geur-streamswant stinken doet het om een brandmerk te laten zetten.
Ze kunnen maar het beste op sandalen gaan lopen en een baard laten staan.quote:
Conclussiequote:Op zondag 17 december 2006 15:28 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Mijn brandmerk is dan ook door een dierenarts gedaan.
Ik ben niet zoiemand die het dan zegt, maar:quote:Op zondag 17 december 2006 15:30 schreef happyme28 het volgende:
Bart zegt tegen NL dat hij Huub veel kwalijker vindt dan NL. Ik hoopte echt dat dit voor Bart de druppel was, maar het is nog erger. En nu zegt hij tegen NL (die eigenlijk zelf vindt dat het al te ver is gegaan voor zichzelf) wel nee joh, zo erg was het niet .
Nee, Bart heeft nu echt afgedaan. Ik vind het spijtig om het toe te geven
Nee, jij zegt hele andere foute dingen over NL die nog wel in je eigen gezicht terug komen. Hij is niet 4 stappen vooruit zoals jij eerder zei. Hij heeft zichzelf nu ook gewoon niet in de hand gehad.quote:Op zondag 17 december 2006 15:31 schreef Sonique het volgende:
[..]
Ik ben niet zoiemand die het dan zegt, maar:
I Told You So...![]()
![]()
Ach... we zullen zien...quote:Op zondag 17 december 2006 15:32 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nee, jij zegt hele andere foute dingen over NL die nog wel in je eigen gezicht terug komen. Hij is niet 4 stappen vooruit zoals jij eerder zei. Hij heeft zichzelf nu ook gewoon niet in de hand gehad.
Volgens mij niet.quote:Op zondag 17 december 2006 15:35 schreef tipsch het volgende:
Komt Leslie vandaag?
Ok, ik heb er meerdere. Conclusie is dat je het door een proffesioneel moet laten doen.quote:
Die is bij opnames van GTSTquote:Op zondag 17 december 2006 15:35 schreef tipsch het volgende:
Komt Leslie vandaag?
Het zal best. Maar is niet boeiend vind ikquote:Op zondag 17 december 2006 15:35 schreef tipsch het volgende:
Komt Leslie vandaag?
Ik vind het foeilelijk, zowiezo tattoos. ewwwwwquote:Op zondag 17 december 2006 15:36 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ok, ik heb er meerdere. Conclusie is dat je het door een proffesioneel moet laten doen.
Een tattoo kan iedereen zetten. Mits hygienisch. Die tattoo van Brian is wel mooi. En op een gedurfde plek.
Dat die twee samen niet boeiend zijn, ben ik het mee eens. Maar ik ben benieuwd of ze Bart een peppilletje kan geven, waarbij de werking ervan niet onopegemerkt blijft bij de anderen, wat hen weer aan het denken zet!quote:Op zondag 17 december 2006 15:37 schreef Sonique het volgende:
[..]
Het zal best. Maar is niet boeiend vind ik
We kunnen Bart/Leslie, als het aan Bart ligt, nog jaren volgen. als he t aan Bart ligt staat hij over twee jaar nog steeds te ginnegappen bij de stallen met z'n handen in z'n zakken.
Alleen bijwerken. Weer zwart maken.quote:Op zondag 17 december 2006 15:38 schreef RTM1988 het volgende:
laat brian zijn tattoo alleen bij werken of krijgt tie ook een nieuwe?
NL heeft een paar stappen áchteruit gemaakt vannacht.quote:Op zondag 17 december 2006 15:32 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nee, jij zegt hele andere foute dingen over NL die nog wel in je eigen gezicht terug komen. Hij is niet 4 stappen vooruit zoals jij eerder zei. Hij heeft zichzelf nu ook gewoon niet in de hand gehad.
Ik vind tattoos ook niet leuk. Sommigen om te zien. Maar niet om zelf te hebben. Daarom heb ik ook gekozen voor brandmerken. Dat is ook een manier, waarop je iets met je meedraagt op je huid, maar niet zo opzichtig is.quote:Op zondag 17 december 2006 15:37 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ik vind het foeilelijk, zowiezo tattoos. ewwwww
Er komt ook nog een extra tattoo bij heb ik begrepen.quote:Op zondag 17 december 2006 15:40 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Alleen bijwerken. Weer zwart maken.
Nee hoor, hij heeft er een doel bijgecreeerd.quote:Op zondag 17 december 2006 15:42 schreef Gert het volgende:
[..]
NL heeft een paar stappen áchteruit gemaakt vannacht.
Bespottelijk.quote:Op zondag 17 december 2006 15:44 schreef Sonique het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft er een doel bijgecreeerd.
Jongenren en alchohol misbruik.
www.dekaterkomtlater.nl
Maar wel geheel in de stijl zoals de rest van de bewoners het doen, verschil is dat het bij de andere bewoners allen bij woorden blijft, en NL het ook uitzet in daden....quote:Op zondag 17 december 2006 15:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Bespottelijk.
Wie denken ze wel niet dat ze zijn?![]()
Gewoon iets minder lazarus worden als je er zulke gekke dingen van gaat doen.
Of gewoon blijven zuipen, kan jou het schelen.
Maar niet meteen the day after al de bekeerde ex-junk gaan uithangen en contact zoeken met allerlei organisaties. Dat vind ik echt pathetic.![]()
Zo was mijn broer ook. Die stopte van de ene dag op de andere met roken. En meteen zo'n anti-roker.quote:Op zondag 17 december 2006 15:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Bespottelijk.
Wie denken ze wel niet dat ze zijn?![]()
Gewoon iets minder lazarus worden als je er zulke gekke dingen van gaat doen.
Of gewoon blijven zuipen, kan jou het schelen.
Maar niet meteen the day after al de bekeerde ex-junk gaan uithangen en contact zoeken met allerlei organisaties. Dat vind ik echt pathetic.![]()
Dat is ook zo. alleen staan er bij jou geen 88 camera's op je gezicht...quote:Op zondag 17 december 2006 15:55 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Zo was mijn broer ook. Die stopte van de ene dag op de andere met roken. En meteen zo'n anti-roker.
Ik ben ook gestopt, maar ga me écht niet zo gedragen.
Hier worden ex-rokers vaker van beschuldigd maar de volgorde klopt niet.quote:Op zondag 17 december 2006 15:55 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Zo was mijn broer ook. Die stopte van de ene dag op de andere met roken. En meteen zo'n anti-roker.
Ik ben ook gestopt, maar ga me écht niet zo gedragen.
Ik heb van m'n 15 af gerookt tot m'n 30ste, ik ben nu 34 en rook niet meer. Cold turkey.quote:Op zondag 17 december 2006 15:59 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
Hier worden ex-rokers vaker van beschuldigd maar de volgorde klopt niet.
De meeste rokers moeten eerst anti-roker worden om van hun verslaving af te kunnen komen.
Misschien, maar dat is gissen.quote:Op zondag 17 december 2006 16:03 schreef Leandra het volgende:
Ik heb toch echt het idee dat Nathanael een doel als "jongeren en alcoholmisbruik" voornamelijk op Huub betrekt, Nathanael heeft immers een probleem met Huub z'n alcoholgebruik omdat Huub vannacht met z'n bezopen kop in de wasbak heeft staan kotsen.
Zijn eigen alcoholgebruik (wat m.i. vele malen erger is) ziet hij helemaal niet als een probleem en zeker niet als misbruik.
Als Nathanael zich dus gaat inzetten voor www.dekaterkomtlater.nl dan doet hij dat waarschijnlijk met een flink glas whisky onder handbereik.
Als iémand het opblaast, is hij het zélf, met zijn ad hoc besluit om zich te gaan inzetten voor matiging van alcoholgebruik bij kids.quote:Op zondag 17 december 2006 15:50..
schreef Sonique het volgende:
Het was ook trouwens niet NL die er over begon te zeiken en op te blazen, maar de andere bewoners...
MAar dat is achteraf...quote:Op zondag 17 december 2006 16:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Als iémand het opblaast, is hij het zélf, met zijn ad hoc besluit om zich te gaan inzetten voor matiging van alcoholgebruik bij kids.
Gewoon doen, het is JOU huis. toch?quote:Op zondag 17 december 2006 16:06 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
Mee eens, ik hield als (ketting) roker ook rekening met niet rokers.
Na het schilderen van mijn huis zou ik het liefst willen dat er binnen niet meer wordt gerookt.
Best moeilijk om dat in te voeren maar ik ga het toch doen.
Volgens mij had Lesley een date.quote:Op zondag 17 december 2006 15:35 schreef tipsch het volgende:
Komt Leslie vandaag?
Dat maakt het dan helemáál een slappe, wazige aktie.quote:Op zondag 17 december 2006 16:08 schreef Sonique het volgende:
[..]
MAar dat is achteraf...
Als de bewoners het niet zo opgeblazen zouden hebben, zou NL dit waarschijnlijk ook niet doen denk ik.
wat ik daarvan begrepen heb, gaat ze op bezoek bij bart zijn oudersquote:Op zondag 17 december 2006 16:10 schreef bunnyma het volgende:
[..]
Volgens mij had Lesley een date.
Daar was Bart niet zo heel blij mee.
Politiek correct heet dat....quote:Op zondag 17 december 2006 16:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat maakt het dan helemáál een slappe, wazige aktie.
Precies.quote:Op zondag 17 december 2006 15:56 schreef Sonique het volgende:
[..]
Dat is ook zo. alleen staan er bij jou geen 88 camera's op je gezicht...
toch?
Daarom is de reactie van Bart tegen Huub zo hypokriet. Bart zat daarvoor nog te vertellen hoe hij in coffeeshops heeft gewerkt en zelf in een pand met een wietplantage heeft gewoond.
Maar een ondergekotste wasbak wil hij weer niet mee geassocieerd worden.
Rare manier van denken heeft Bart.
Wat schuift NL dan op Huub af?quote:Op zondag 17 december 2006 16:16 schreef Missy_1974 het volgende:
ik vind het wel erg ranzig dat NL nu probeert alle schuld op huub te schuiven, terwijl die alleen maar lollig dronken was (oke dat kotsen was erg goor) maar ik hoop echt dat bart zich niet laat inpakken door NL
Het punt is vrees ik dat iedereen die er gisteren niet bij was, nu aan het klagen is. Ze hebben geen controle gehad of zo.. Bart neemt het Brian niet kwalijk dat hij destijds in een wasbak heeft gekotst, Huub daarintegen - ho ho! wat een looser die Bartquote:Op zondag 17 december 2006 16:16 schreef Day het volgende:
[..]
Precies.
De gesprekken met Lesley gaat ook voornamelijk over de drinkpartijen van hem en zijn vrienden.
Zitten ze nou nog steeds te zeiken over dat drinken?
Hij heeft dat al zo 10 keer gezegd? We weten het nu wel.quote:Op zondag 17 december 2006 16:18 schreef Sonique het volgende:
[..]
Waar het NL om gaat is dat Huub het kotsen op NL probeerde af te schuiven door te ontkennen dat hij dat had gedaan.
En dat is niet afschuiven, maar gewoon zoals het is.
Precies mijn punt.quote:Op zondag 17 december 2006 16:19 schreef avonne het volgende:
Nathanael.
Ik snap werkelijk niet dat een man van 35 jaar in zijn eentje dronken gaat zitten worden.
10 jaar jonger en in een jolige groep, ja, dat snap ik, maar Nel ....
Het was een leuk feestje Day! 37!!quote:Op zondag 17 december 2006 16:20 schreef Day het volgende:
[..]
Hij heeft dat al zo 10 keer gezegd? We weten het nu wel.
Het kotsen is goor, ok, maar .NL's gedrag was echt wel een stuk baldadiger.
Overigens vond/vind ik het niet erg dat hij dronken was, heb me kapotgelachen.![]()
Brian en Nena zaten er gewoon bij met Huub. Maar niet dat ze tegen hem zieden te stoppen ofzo.quote:Op zondag 17 december 2006 16:19 schreef tipsch het volgende:
[..]
Het punt is vrees ik dat iedereen die er gisteren niet bij was, nu aan het klagen is. Ze hebben geen controle gehad of zo.. Bart neemt het Brian niet kwalijk dat hij destijds in een wasbak heeft gekotst, Huub daarintegen - ho ho! wat een looser die Bart
Eens!quote:Op zondag 17 december 2006 16:21 schreef Missy_1974 het volgende:
nou nl doet nu voorkomen dat hij niet zo erg dronken was en dat die glazen een geintje was en totaal niet agressief, maar als toen ik vanacht zat te kijken, was het toch echt een ander verhaal.
Huub was voor de gezelligheid aan het drinken, beetje opgehitst door nena maar dat neemt niet weg dat hij op het kotsen na , wat ik niet goedpraat zich normaal heeft gedragen.
NL heeft lopen schreeuwen buiten, de glazen stuk gegooid, en later bij zijn bed nog een die hij ook liet liggen, en zo nog wel een paar dingen.
nu probeert NL zich weer goed te lullen tegenover bart, en eigenlijk alle aandacht naar huub te schuiven, nou sorry dat vind ik wel erg achterbaks.
Het enige wat NL zegt over Huub is dat hij het kotsen op NL af probeerde te schuiven. En dat was ook zo (bewust of onbewust van Huub)quote:Op zondag 17 december 2006 16:21 schreef Missy_1974 het volgende:
nou nl doet nu voorkomen dat hij niet zo erg dronken was en dat die glazen een geintje was en totaal niet agressief, maar als toen ik vanacht zat te kijken, was het toch echt een ander verhaal.
Huub was voor de gezelligheid aan het drinken, beetje opgehitst door nena maar dat neemt niet weg dat hij op het kotsen na , wat ik niet goedpraat zich normaal heeft gedragen.
NL heeft lopen schreeuwen buiten, de glazen stuk gegooid, en later bij zijn bed nog een die hij ook liet liggen, en zo nog wel een paar dingen.
nu probeert NL zich weer goed te lullen tegenover bart, en eigenlijk alle aandacht naar huub te schuiven, nou sorry dat vind ik wel erg achterbaks.
Maar dat is toch ook zo...quote:Op zondag 17 december 2006 16:28 schreef Missy_1974 het volgende:
nl maakt het nu wel erg bont: ik vind de dubbele agenda van nataswel walgelijk, ze was vanochtend bijna lief tegen huub over die wasbak
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, ranzig
Sterker nog... Huub wilde al 3 keer naar bed.quote:Op zondag 17 december 2006 16:23 schreef Sonique het volgende:
[..]
Brian en Nena zaten er gewoon bij met Huub. Maar niet dat ze tegen hem zieden te stoppen ofzo.
Hetzelfde geld voor NL. Brian wist dondergoed dat ze aan het uitlokken waren van NL. Hij zei immers nog tegen Nena dat ze uit moest kijken met wat ze aan het doen was buiten toen NL liep te lallen....
Dus die twee kunnen ook niet hun handen in onschuld wassen wat dat betreft.
Zwak dat je dat zegt, niemand had er last van....quote:Op zondag 17 december 2006 16:29 schreef riri het volgende:
Nee Nl...dat jij een paar keer per week ik weet niet hoeveel whiskey zuipt is ook geen probleem hoor jongen....gewoon lekker door het huis lopen strompelen om de paar dagen....niks mis mee
Dank jequote:Op zondag 17 december 2006 16:30 schreef avonne het volgende:
[..]
Sterker nog... Huub wilde al 3 keer naar bed.
De eerste keer kwam hij terug om Nena en Brian uit te leggen waarom hij weg was gelopen.
De tweede keer vragen Brian en Nena hem nog even een drankje voor hen te maken en nog eentje voor zichzelf.
De derde keer dringt Brian er op aan dat Huub zijn glas (helemaal vol) leeg drinkt voor hij naar bed gaat. Huub wil niet, maar Brian en Nena dringen aan. Huub drinkt het dan half.
Mag ik er ook even op wijzen dat Brian destijds 3 keer heeft gekotst? (wc, wasbak en in de emmer op bed) en dat het Herma was die het opruimde?
Ik vind Brian hier een tamelijk kwalijke rol spelen.
Natasia is vooral pissed over het wakker maken, dat is NLs aandeel - daar was ze redelijk helder in dacht ikquote:Op zondag 17 december 2006 16:30 schreef Sonique het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo...
Ze rekend het NL zwaarder aan dan Huub, terwijl huub de boel had ondergekotst.
Ik vind het leuk dat je alles wat .NL goed probeert te praten, maar je kan zeggen wat je wil: hij heeft zich gisteravond gewoon misdragen onder invloed van alcohol. (en het was niet de 1e keer).quote:Op zondag 17 december 2006 16:27 schreef Sonique het volgende:
[..]
Het enige wat NL zegt over Huub is dat hij het kotsen op NL af probeerde te schuiven. En dat was ook zo (bewust of onbewust van Huub)
Ik heb NL niets horen zeggen dat het glazen incident of het schreeuwen buiten Huub z'n fout is. Ik snap ook niet hoe sommige hieraan komen.
Nena en brian zij bij allbij aanwezig geweest, en indirect ook betrookken. Zowel als het dronken worden van Huub (niet ingrijpen) en de glazen (Nena lokte NL uit om alle glazen te slopen) en het geschreeuw buiten (wat eigenlijk meer een geintje was omdat Brian en Nena een plekje zochten om te neuken)
mooie opsomming, zo was het inderdaad!quote:Op zondag 17 december 2006 16:30 schreef avonne het volgende:
[..]
Sterker nog... Huub wilde al 3 keer naar bed.
De eerste keer kwam hij terug om Nena en Brian uit te leggen waarom hij weg was gelopen.
De tweede keer vragen Brian en Nena hem nog even een drankje voor hen te maken en nog eentje voor zichzelf.
De derde keer dringt Brian er op aan dat Huub zijn glas (helemaal vol) leeg drinkt voor hij naar bed gaat. Huub wil niet, maar Brian en Nena dringen aan. Huub drinkt het dan half.
Mag ik er ook even op wijzen dat Brian destijds 3 keer heeft gekotst? (wc, wasbak en in de emmer op bed) en dat het Herma was die het opruimde?
Ik vind Brian hier een tamelijk kwalijke rol spelen.
Maar het is wel hoe hij zich neerzet. Het is niet een op zichzelf staande gebeurtenis. NL heeft al eerder van 'achter' te horen gekregen op zijn alcohol gebruik te moeten letten.quote:Op zondag 17 december 2006 16:31 schreef Sonique het volgende:
[..]
Zwak dat je dat zegt, niemand had er last van....
Ben ik het niet mee eens nee.quote:Op zondag 17 december 2006 16:30 schreef Missy_1974 het volgende:
@sonique,
meningen verschillen, maar je bent het toch wel met me eens dat hij nu erg ranzig bezig is en dat hij probeert alle aandacht op huub te schuiven, terwijl huub degene was die zich redelijk gedroeg, en NL zich schandalig misdroeg.
Is het niet NL die zelf in zijn eentje heeft zitten zuipen? Is hij niet zelf de gene geweest die het eerste glas kapot gooide? Is hij niet zelf geweest die midden in de slaapkamer zijn tanden is gaan poetsen? Is hij niet zelf geweest die ruzie heeft staan maken met Huub?quote:Op zondag 17 december 2006 16:35 schreef Sonique het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens nee.
Wat ik al meerdere keren gezegt heb, NL rekend Huub alleen maar aan dat hij kotsen op NL probeerde te schuiven. Het is Bart die Huub zwart maakt, niet NL!
Het misdragen van NL is in mijn ogen niet alleen verschrikkelijk opgeblazen, maar ook uitgelokt door Brian en Nena.
Als je de contekst weglaat, dan ja, is NL erger geweest dan Huub. Maar daar heb je niets aan, want dan verdraai je de feiten.
dit klopt allemaal net niet sonique. en de laatste zin helemaal niet! maar i get your point evenwelquote:Op zondag 17 december 2006 16:35 schreef Sonique het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens nee.
Wat ik al meerdere keren gezegt heb, NL rekend Huub alleen maar aan dat hij kotsen op NL probeerde te schuiven. Het is Bart die Huub zwart maakt, niet NL!
Het misdragen van NL is in mijn ogen niet alleen verschrikkelijk opgeblazen, maar ook uitgelokt door Brian en Nena.
Als je de contekst weglaat, dan ja, is NL erger geweest dan Huub. Maar daar heb je niets aan, want dan verdraai je de feiten.
Drinken niet neequote:Op zondag 17 december 2006 16:34 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Maar het is wel hoe hij zich neerzet. Het is niet een op zichzelf staande gebeurtenis. NL heeft al eerder van 'achter' te horen gekregen op zijn alcohol gebruik te moeten letten.
Precies!quote:Op zondag 17 december 2006 16:39 schreef Missy_1974 het volgende:
@sonique
ik heb vanacht tot 5 uur zitten kijken, en NL was al bezig zonder dat brian en nena er bij waren want die waren nog aan het vozen in de gameroom.
het gaat mij nu om het gesprek tussen bart en nl, daar word wel degelijk de aandacht op huub te schuiven, idd bart neemt het voortouw, maar nl toch echt proberen een wit voetje te halen, en het meeste op te schuiven
Oh please, Soniquequote:Op zondag 17 december 2006 16:41 schreef Sonique het volgende:
[..]
Drinken niet nee
de rest wel...
Reken NL dan ook af op dat, en laat het drinkgedrag maar over aan de redactie.
Als de medebewoners er zó'n probleem met het drinken van NL hadden/hebben, hadden ze er meteen wat van moeten zeggen, en niet laten uitlopen op wat er gebeurt is. Sterker nog, het uitlokken ervan (door Nena en Brian)
????quote:Op zondag 17 december 2006 16:31 schreef Sonique het volgende:
[..]
Zwak dat je dat zegt, niemand had er last van....
Ik vind met name Brian's rol gister en vandaag naar Huub toe wel erg triest. Ik heb Nena Huub nog niet zien afvallen.quote:Op zondag 17 december 2006 16:45 schreef Missy_1974 het volgende:
sonique,
wat lul je nou, brian en nena hebben niks te maken met het drankgebruik van nl en zijn daar zeker niet medeplichtig aan, aan het opnaaien van huub wel, maarja die deed het om leuk gevonden te worden.
NL heeft de hele avond alleen zitten zuipen in het kantoor, bart was het brallen al beu en ging naar bed, nl heeft bijna 2 uur nog zitten zuipen en gooide al een glas kapot in de keuken zonder brian en nena erbij, ook daarna hebben ze heb opgehitst, maar NL heeft het allemaal ZELF gedaan.
Ik was er ook bij hoor.quote:Op zondag 17 december 2006 16:39 schreef Missy_1974 het volgende:
@sonique
ik heb vanacht tot 5 uur zitten kijken, en NL was al bezig zonder dat brian en nena er bij waren want die waren nog aan het vozen in de gameroom.
het gaat mij nu om het gesprek tussen bart en nl, daar word wel degelijk de aandacht op huub te schuiven, idd bart neemt het voortouw, maar nl toch echt proberen een wit voetje te halen, en het meeste op te schuiven
Het was ook gewoon een leuke actie!!quote:Op zondag 17 december 2006 16:47 schreef Sonique het volgende:
[..]
Ik was er ook bij hoor.
Nl stand in de keuken en pakte een glas en liet die vallen (misschien wel bewust). NL moest iets pakken uit het office en zegt 'wacht, ik ben zo terug. Wij moeten eens even praten' en rent naar het office
Huub freakt en vlucht naar de gameroom waar Nena en brian liggen te kleffen en zegt "sorry sorry, sorry. NL wordt gek"
Nl komt teurg en treft geen Huub aan, en loopt naar de game room.
Brian confronteerd NL met het gebroken glas en dat Huub freakt
Geintje zegt NL, ze zijn toch lelijk
Nena zegt dat hij dan alle glazen moet breken
Allen met nena samen zegt NL
Ze gaan naar boven en pakken het dienblad, en Nl oppert om het buiten te doen ivm de troep.
Nena laat los en er vallen glazen.
NL laat de rest vallen.
ze liggen allemaal in een duik...
Dat is wat ik gezien heb...
http://www.tien.tv/web/show/id=457868?skin=talpatv&showmode=popup&playbacktype=nu&contentid=190002quote:sonique,
wat lul je nou, brian en nena hebben niks te maken met het drankgebruik van nl en zijn daar zeker niet medeplichtig aan, aan het opnaaien van huub wel, maarja die deed het om leuk gevonden te worden.
NL heeft de hele avond alleen zitten zuipen in het kantoor, bart was het brallen al beu en ging naar bed, nl heeft bijna 2 uur nog zitten zuipen en gooide al een glas kapot in de keuken zonder brian en nena erbij, ook daarna hebben ze hem misschien wel opgehitst, maar NL heeft het allemaal ZELF gedaan.
Ik zeg niet dat ze NL opgehitst hebben om te drinken, wel om de glazen kapot te maken, Nena helpt hierbij.quote:Op zondag 17 december 2006 17:05 schreef Missy_1974 het volgende:
ik heb gekeken en nena en brian hebben nl niet opgehitst om te drinken dus wat je zegt klopt niet sonique
huub hebben ze wel opgehitst tot drinken dat wel maar NL zeker niet want die was al zo dronken als een tor
sonique ik was even getriggerd door wat je hier boven tikte, dus vandaar dat ik er zo fel op in ging, want nena en brian hebben niks te maken met het zuipen van NLquote:Op zondag 17 december 2006 16:41 schreef Sonique het volgende:
[..]
Als de medebewoners er zó'n probleem met het drinken van NL hadden/hebben, hadden ze er meteen wat van moeten zeggen, en niet laten uitlopen op wat er gebeurt is. Sterker nog, het uitlokken ervan (door Nena en Brian)
Het uitlopen om het breken van de glazen bedoel ik dus...quote:Op zondag 17 december 2006 17:12 schreef Missy_1974 het volgende:
[..]
sonique ik was even getriggerd door wat je hier boven tikte, dus vandaar dat ik er zo fel op in ging, want nena en brian hebben niks te maken met het zuipen van NL
Misschien was ik iets onduidelijk...quote:Op zondag 17 december 2006 17:15 schreef Missy_1974 het volgende:
nee oke, maar zoals je de zin tikte kwam het over alsof je hun daar van betichte, excuus dat ik je dan verkeerd begreep
En hoe dat Ilona bij voorbaat de schuld bij NL legt... Terwijl het Bart was...quote:Op zondag 17 december 2006 17:15 schreef happyme28 het volgende:
áj, nu doet Iloon een domme zet. En zet daarmee Huub nog even lekker voor lul.
Ik hoef het niet eens gezien te hebben om te geloven dat die lelijke dingen zijn gezegd, al was het bij wijze van grappen onder elkaar. Het zijn hele vieze grappen, Bart. Bart stinkt.quote:Op zondag 17 december 2006 17:20 schreef tipsch het volgende:
Huub lult dus wat smerige uitspraken van Bart door aan Ilona. En nu is Huub volgens Bart de viespeuk.
Is inmiddels ook duidelijk dat de redactie liever heeft dat Huub eerder gaat, na de well-getimede videoboodschap voor Nathanael.quote:Op zondag 17 december 2006 17:26 schreef happyme28 het volgende:
De meiden willen perse dat NL eerst gaat, dus waarschijnlijk redt het hem een maandje. Bart kan eigenlijk niet anders omdat hij heeft gezegd, het maakt me niet uit als 1 van beiden maar gaat.
Als je gewoon een beetje rustig aan wat mager vlees eet, wordt je echt niet dikker van, 1x in de week, alleen fat-diva weet geen maat te houden........quote:Op zondag 17 december 2006 17:34 schreef beco het volgende:
Gezellig dat gourmetten... maar niet heus.
Alleen de diva zelf leeft in haar eigen wereld en doet net als anders..![]()
Of de redactie probeert ook Nathanael te breken door juist nu met z'n zoontje te komen.....quote:Op zondag 17 december 2006 17:30 schreef tipsch het volgende:
[..]
Is inmiddels ook duidelijk dat de redactie liever heeft dat Huub eerder gaat, na de well-getimede videoboodschap voor Nathanael.
Yep, ze moet Bart z'n manieren maar eens bijschaven. En anders maar weer eens verderop gaan. Keus genoeg; er zijn nog genoeg van die bijdehandjes zoals Bart.quote:Op zondag 17 december 2006 17:23 schreef Missy_1974 het volgende:
tsja die bart word met de dag achterbakser, en gaat zo meteen nog in zijn eigen leugentjes geloven.
als dit zo doorgaat denk ik dat de volgende populariteitspoll er toch anders uit zal zien, tenzij lesley bartje inlicht over zijn walgelijkheid.
Snap eigenlijk niet dat lesley dit van bart kan waarderen, ik zou hier namelijk echt hard van weglopen.
psies.quote:Op zondag 17 december 2006 17:43 schreef beco het volgende:
[..]
Of de redactie probeert ook Nathanael te breken door juist nu met z'n zoontje te komen.....
Nee, zit er bij als een oorwurm en zegt geen boe of bah.quote:Op zondag 17 december 2006 17:54 schreef NoizEkick het volgende:
Huub voelt zich niet zo lekker volgens mij
Het alpha-mannetje waakt over zijn programma.quote:Op zondag 17 december 2006 18:05 schreef riri het volgende:
Bart vertoont machogedrag op een manier waar je zo'n beetje misselijk van wordt...zit zich voortdurend op te blazen als een opblaaskikker....raar ventje,snap niet dat ie zo hoog staat in die populariteitspoll...denk dat die daar flink van aftuimelt de komende tijd
Nathanael is ook niet bepaald praterig vanavond, zit ook met een lang gezicht erbij. Katertje?quote:Op zondag 17 december 2006 17:54 schreef NoizEkick het volgende:
Huub voelt zich niet zo lekker volgens mij.
Bart praat alsof hij de hoofdredacteur van DGK is, wat een uit de stront getrokken naarling is dat ventje zeg.....quote:Op zondag 17 december 2006 18:28 schreef beco het volgende:
Het filmpje van de preek van Bart tegen Huub staat op de TALPA site.
Idd een irritant vertoning van Bart. Hij is niet fair tegen Huub.
Bart moet ook maar eens met z'n kop tegen de muur lopen.
Lijkt me een mooie taak voor Lesley ! Leg het meneer eens uit en als dat niet mag laat hem dan eens een weekje staan. Misschien dat het kwartje valt.
dat zijn dan 3 strafpunten voor grof taalgebruik.....quote:Op zondag 17 december 2006 19:32 schreef Gigageil het volgende:
[..]
Bart praat alsof hij de hoofdredacteur van DGK is, wat een uit de stront getrokken naarling is dat ventje zeg.....![]()
Van mij mag iedereen die Villa winnen, behalve deze klootzak. Ik kots intussen ook van dat boerenlullengedoe bij die stallen, Jan Lul met de handen in z'n zakken, tegen het trillen natuurlijk.....![]()
Hahhahaha, ja maar die zitten allemaal christelijk naast de kerstboom.quote:Op zondag 17 december 2006 19:40 schreef Darklight het volgende:
nu oet er ff een bewoner binnenkomen
ja....en vanavond is het weer snel een droog slipje aantrekken achter die mat-glazen kastdeur......zonder haar trut te wassen.....quote:Op zondag 17 december 2006 19:41 schreef LekkerSimpel het volgende:
Is Nena loops? Ze ligt alweer met de benen wijd.![]()
Duhhh, daarom is Benji er ook, die likt het wel schoon en anders heeft ze Brian nog.quote:Op zondag 17 december 2006 19:46 schreef Gigageil het volgende:
[..]
ja....en vanavond is het weer snel een droog slipje aantrekken achter die mat-glazen kastdeur......zonder haar trut te wassen.....![]()
quote:Op zondag 17 december 2006 19:49 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Duhhh, daarom is Benji er ook, die likt het wel schoon en anders heeft ze Brian nog.
Een V-hals?quote:Op zondag 17 december 2006 19:49 schreef Gigageil het volgende:
Iedereen zit netjes aangekleed, maar Huub heeft een smoezelige paarse trui aan met een uitgerekte hals......
Mooi gedicht!quote:Op zondag 17 december 2006 20:07 schreef tuinfluiter het volgende:
Heeft Huub nog geen stapels kleding ontvangen van de kleedster?
Hij zit er ook wel vaak naast,
oude Populariteitspoll waarin hij nog niet voorkomt,
dus nog geen kontaktpunten...
Bart zijn zakken gaan ook hangen in zijn broek,
onafgebroken staat hij met zijn handen in zijn zakken
als Lesley aanwezig is,
zelf zoenend heeft hij nog zijn handen
in zijn broekzakken.
Zullen de andere miljonairs hem geloven...?quote:Op zondag 17 december 2006 20:47 schreef ruby het volgende:
Bart zegt dat Roger Sanchez ergens op Loveland draait.
Ow, is dit een lokmiddel van hem om mensen uit het huis te krijgen?quote:Op zondag 17 december 2006 20:48 schreef demins het volgende:
[..]
Zullen de andere miljonairs hem geloven...?
Die is al geweest.quote:Op zondag 17 december 2006 20:49 schreef Sonique het volgende:
Er was toch een gourmet avond?
'avond allemaal...![]()
De sfeer was te snijden, inderdaad!quote:Op zondag 17 december 2006 20:51 schreef rooie3 het volgende:
[..]
Die is al geweest.
Was een groot succes de gezelligheid droop er vanaf.![]()
OW, vandaar dat Huub de 'leftovers' aan het bakken is...quote:Op zondag 17 december 2006 20:51 schreef rooie3 het volgende:
[..]
Die is al geweest.
Was een groot succes de gezelligheid droop er vanaf.![]()
Ik denk het wel! Voor zover ik weet is ze niet in het buitenland.quote:
Bij BB had ik tenminste nog een paar die ik leuk vond.quote:Op zondag 17 december 2006 20:58 schreef avonne het volgende:
"Is Hummie op ruikafstand ofzo?"
Denk het wel, ik echt weer een "ik-erger-me-wild-BB-gevoel"
Eigenlijk is DGK niks anders dan BB
Is er een leuk feest, moet er weer een Menno aangewezen worden.
Wat deed hij?quote:Op zondag 17 december 2006 21:02 schreef Sonique het volgende:
Wat een ontzettende lafbek is Bart toch...
Bart zit gewoon in een powertrip...
Maar dan wel zonder verdoving hoor...quote:Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef demins het volgende:
Mag Natasia ritueel geslaqcht worden, aub?
En wij weten het antwoord: vlees bakken!quote:Op zondag 17 december 2006 21:06 schreef happyme28 het volgende:
En arme Huub staat in de keuken het vlees te bakken. Die zal toch ook wel een aantal keer denken 'wat doe ik hier'.
Is het langdurig en pijnlijk?quote:Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef demins het volgende:
Mag Natasia ritueel geslacht worden, aub?
"Paviljoen 3" !quote:Op zondag 17 december 2006 21:02 schreef Sonique het volgende:
Huize hypokrietushoeve
Kijk uit hoor, ik wilde eens in een topic dat ze een spuitje kreeg en dat mocht niet.quote:Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef demins het volgende:
Mag Natasia ritueel geslacht worden, aub?
Zo'n topic wil ik ook welquote:Op zondag 17 december 2006 21:09 schreef ruby het volgende:
[..]
Kijk uit hoor, ik wilde eens in een topic dat ze een spuitje kreeg en dat mocht niet.
Het was gewoon in een topic over een reguliere aflevering. Gewoon zomaar een opmerking..quote:
Moest van Natasia.quote:Op zondag 17 december 2006 21:08 schreef ruby het volgende:
Waarom staat ie eigenlijk zo enthousiast te bakken? Zomaar?
Gezellig zal het niet meer worden.quote:Op zondag 17 december 2006 21:12 schreef ruby het volgende:
Er zijn toch wel andere beelden dan dat we nu zien en horen? Come on zeg.![]()
Kan die stomme krijskut zelf niet bakken? Is ze tenminste nog in beweging.quote:Op zondag 17 december 2006 21:12 schreef rooie3 het volgende:
[..]
Moest van Natasia.
E igenlijk had Brian dienst maar ja Huub was er toch.![]()
Op st1 zitten bart en natasia foto's te kijkenquote:Op zondag 17 december 2006 21:14 schreef happyme28 het volgende:
Is bij jullie s1 ook zwart? Nathanael ligt op bed de krant te lezen. Nena ligt op de bank te slapen.
Nee alleen maar commanderen of Huub zijn handen wel had gewassen.quote:Op zondag 17 december 2006 21:13 schreef ruby het volgende:
[..]
Kan die stomme krijskut zelf niet bakken? Is ze tenminste nog in beweging.![]()
In het gezicht van wie?quote:Op zondag 17 december 2006 21:17 schreef Sonique het volgende:
* Sonique duwt nog maar eens een overbodig gesneden plakje worst in het gezicht...
top avond!
Bij wie?quote:
Bij Natasia!quote:Op zondag 17 december 2006 21:19 schreef ruby het volgende:
[..]
Bij wie?
Heb jij nog andere streams die wel normaal werken?
Hey, die werkt wel goed ja.quote:Op zondag 17 december 2006 21:22 schreef demins het volgende:
[..]
Bij Natasia!
http://www.hanff.nl/goudenkooi.php
Ze lopen dagen achter.quote:Op zondag 17 december 2006 21:23 schreef Sonique het volgende:
Ze hebben natuurlijk genoeg materiaal voor maandag....
Natasia?quote:Op zondag 17 december 2006 21:24 schreef ruby het volgende:
[..]
Hey, die werkt wel goed ja.![]()
Is er nou steeds iemand die z'n gore neus ophaalt op de streams?
Misschien zitten er nog 'stukjes' in Huub's neus.quote:Op zondag 17 december 2006 21:24 schreef ruby het volgende:
Ik denk Brian. Ilona doet dat ook aldoorquote:Op zondag 17 december 2006 21:24 schreef ruby het volgende:
[..]
Hey, die werkt wel goed ja.![]()
quote:Op zondag 17 december 2006 21:28 schreef petraa het volgende:
Ilona krijgt botox ingespoten
nu?quote:Op zondag 17 december 2006 21:28 schreef petraa het volgende:
Ilona krijgt botox ingespoten
nee deze week vlgs mij erg duidelijk was ze er niet over. Natas vroeg zie je het gelijk danquote:
Dat geloof ik dan weer wel :quote:Op zondag 17 december 2006 20:48 schreef demins het volgende:
[..]
Zullen de andere miljonairs hem geloven...?
Echt iets om trots op te zijn, als dit je doelen zijn in het leven, dan is het eigenlijk maar treurigquote:Op zondag 17 december 2006 21:32 schreef ruby het volgende:
Brian heeft vandaag wat bereikt; z'n tattoo is af.
Dat is een hele prestatie.quote:Op zondag 17 december 2006 21:32 schreef ruby het volgende:
Brian heeft vandaag wat bereikt; z'n tattoo is af.
Het zou vrouwen met een te groot ego verboden moeten worden kids op de wereld te zetten.quote:Op zondag 17 december 2006 21:35 schreef demins het volgende:
Natasia: ik verheug me er zo op dat mijn "kindjes" groot worden en verstandig, dan kan ik heerlijk gaan reizen....![]()
Om op een fucking brommer te mogen rijden heb je al iets nodig! Maar om kinderen te nemen...quote:Op zondag 17 december 2006 21:36 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
Het zou vrouwen met een te groot ego verboden moeten worden kids op de wereld te zetten.
Een contradictie?quote:Op zondag 17 december 2006 21:38 schreef Gigageil het volgende:
Huub trekt aan zijn peuken of zijn leven ervan afhangt.....![]()
Precies, alsof hij zo'n lekkere stoot is met z'n arrogante smoelwerk.quote:Op zondag 17 december 2006 21:37 schreef avonne het volgende:
Had ik al gezegd dat ik Bartvindt met zijn morele superioriteit?
nou, dan nog maar weer een keer
Nu deed hij weerdoen over Ilona's uiterlijk...
Hou je mond, man, daar heb jij niet over te oordelen.
Ja haar huidige dagelijkse bijdrage aan hun opvoeding, 10 minuten voorlezen, is natuurlijk een enorme opoffering.quote:Op zondag 17 december 2006 21:35 schreef demins het volgende:
Natasia: ik verheug me er zo op dat mijn "kindjes" groot worden en verstandig, dan kan ik heerlijk gaan reizen....![]()
Vooral voor de kinderen!quote:Op zondag 17 december 2006 21:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja haar huidige dagelijkse bijdrage aan hun opvoeding, 10 minuten voorlezen, is natuurlijk een enorme opoffering.
Die kijken niet hoor.quote:
Volgens mij wil ze in het huis zitten tot de kids groot zijn, dan hoeft ze dat gezeik van de opvoeding tenminste niet mee te maken.....quote:Op zondag 17 december 2006 21:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja haar huidige dagelijkse bijdrage aan hun opvoeding, 10 minuten voorlezen, is natuurlijk een enorme opoffering.
Dat had Nena liever niet!quote:Op zondag 17 december 2006 21:47 schreef Sonique het volgende:
Hadden ze die hond niet op het gourmet kunnen gooien?
Baas Bart was anders not amused.quote:Op zondag 17 december 2006 21:48 schreef avonne het volgende:
Wat een grafstemming in dat huis
Je zou toch anders verwachten na een leuke avond / nacht.
Nou het is klote van dat zoontje van haar dat ie zo ziekelijk was tot nu toe want dat was een zware last op haar schouders, dat is haar niet in de koude kleren gaan zitten.quote:Op zondag 17 december 2006 21:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Al is het alleen maar die actie dat Nathanael achter het hondje aan liep...quote:Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef tipsch het volgende:
redactie, doe er eens wat aan! misschien wat leuke videos - een compilatie van wat lelijke dingen die bewoners over elkaar hebben gezegd. misschien kunnen we de nacht van gister in herhaling krijgen?
Dat is dus het nadeel dat Huub niets meer durft te zeggen.quote:Op zondag 17 december 2006 22:02 schreef demins het volgende:
Wat zou ik graag een gespreksonderwerp horen waar NL géén "verstand" van heeft...![]()
Is hij in Engeland of in Amerika voor zijn inburgeringsexamen gezakt?quote:Op zondag 17 december 2006 22:05 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
Nathanael: Top feurty eh top fourty
Tsssssssssssssssss kap nou eens met dat engels want het kost je teveel moeite om het uit te spreken!![]()
er gebeuren veel lelijkere dingen vanuit de keuken naar de huiskamer. switchquote:Op zondag 17 december 2006 22:09 schreef tipsch het volgende:
lekker dan redactie, sylvia en ilona?
Bart is een oud wijf, Huub heeft het hem al eens verteld!quote:Op zondag 17 december 2006 22:01 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
Waarom zegt Bart nu niet tegen Nathanael dat ie hem niet verstaat omdat ie z'n mond vol heeft...
Bah wat een loser!
waarschijnlijk merkte NL dat ie voor het eerst serieus genomen werd in Londen, waar hij gewerkt heeft.....quote:Op zondag 17 december 2006 22:04 schreef ruby het volgende:
Jezus, denkt NL nou dat ie Amerikaans of Engels is met z'n Engelse termen? Beetje interessant te doen de hele time.
Als hij vandaag gescoord heeft zal ze wel jaloers zijn!quote:Op zondag 17 december 2006 22:13 schreef avonne het volgende:
[..]
haar ex Sherjill MacDonald voetbalt daar.
Wel een nieuwe lover, maar niet uit het hart?
Als ik alle verhalen mag geloven, heeft zij vandaag toch ook gescoordquote:Op zondag 17 december 2006 22:15 schreef demins het volgende:
[..]
Als hij vandaag gescoord heeft zal ze wel jaloers zijn!![]()
Dat meisje heeft gewoon weinig benul dat er ook andere sites zijn, dat past precies bij haar saaiheid......quote:Op zondag 17 december 2006 22:12 schreef avonne het volgende:
ooooooooooooo........... Nena kijkt weer naar AGOVV !!
Ik wacht tot de bewijzen op tafel liggen! Of die twee, natuurlijk!quote:Op zondag 17 december 2006 22:16 schreef petraa het volgende:
[..]
Als ik alle verhalen mag geloven, heeft zij vandaag toch ook gescoord
![]()
Misschien was ze nieuwsgierig of het breed wordt uitgemeten dat ze nu loopt te vozen met Brian...quote:Op zondag 17 december 2006 22:13 schreef avonne het volgende:
[..]
haar ex Sherjill MacDonald voetbalt daar.
Wel een nieuwe lover, maar niet uit het hart?
[afbeelding]
Denk dat Brian dat zo onderhand aan het ondervinden is.quote:Op zondag 17 december 2006 22:17 schreef Gigageil het volgende:
[..]
Dat meisje heeft gewoon weinig benul dat er ook andere sites zijn, dat past precies bij haar saaiheid......
Was er eigenlijk al iets ontdekt waar Nena goed in is ?![]()
Wat heeft hij gespeeld?quote:Op zondag 17 december 2006 22:19 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
Oeps nee, ze vertelt Brian net dat ze wel uit belangstelling keek omdat ie vandaag gespeeld heeft....
Avonne! Je bent terug! Het dringt nu pas tot me door! Welcome Back!quote:Op zondag 17 december 2006 22:24 schreef avonne het volgende:
En HUP... Bartenel zitten weer lekker anderen af te zeiken.
Sylvia oefent nog even verder in oninterressant zijn
Brian kijkt weer stoere boxfilmpjes
Ze worden allemaal vervelend...
En wij kijken de streams...wie zijn erger?quote:Op zondag 17 december 2006 22:24 schreef avonne het volgende:
En HUP... Bartenel zitten weer lekker anderen af te zeiken.
Sylvia oefent nog even verder in oninterressant zijn
Brian kijkt weer stoere boxfilmpjes
Ze worden allemaal vervelend...
O, dat kan ik ookquote:Op zondag 17 december 2006 22:24 schreef ruby het volgende:
Bart gaat er echt een sport van maken om "hem" (Huub?) de meest belachelijke namen te geven...
Echt lachen.
Zij, want ik kan maar zo opeens besluiten dat ik morgen weer een leven hebquote:Op zondag 17 december 2006 22:27 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
En wij kijken de streams...wie zijn erger?![]()
huh?quote:Op zondag 17 december 2006 22:29 schreef Myriam1978 het volgende:
NL baalt zeker dat er geen caviar meer besteld wordt. Kom op hij is gek op lekker eten...En hij doet zo schijnheilig om Bart te plezieren...Wat een vent!
quote:Op zondag 17 december 2006 22:26 schreef demins het volgende:
[..]
Avonne! Je bent terug! Het dringt nu pas tot me door! Welcome Back!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |