abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44596338
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je niet meespeelt, kun je reclame materiaal rustig weggooien, hoef je niet open te maken.
Je redeneringen zijn ondeugdelijk, je haalt er van alles bij wat niet relevant is. Het reclamemateriaal is i.c. alleen maar relevant, omdat het aantoont dat de PCL weet dat haar methode gericht is op emotionele chantage. Of de ontvanger het materiaal ook leest doet er helemaal niet toe.
quote:
Reclames op tv zijn er om leden te werven, dat doen andere loterijen ook. Lotto bijvoorbeeld, het grootste risico om miljonair te worden. Hoeveel risico wilt u lopen? Dat is voor mij hetzelfde als: stel uw buren winnen, en u niet.
Hoe vaak komt het niet voor dat iemand in een familie een leuke prijs wint met, bijvoorbeeld, de staatsloterij en dat daarna andere familieleden toch ook weer een paar keer gaan meespelen omdat ze beseffen dat je alleen maar kunt winnen als je meedoet. Is exact hetzelfde. Je wint alleen al je meedoet, doe je niet mee, win je ook niet.
Is helemaal niet hetzelfde. Inderdaad kun je bij iedere loterij winnen alleen als je meedoet, echter kun je bij de PCL ook verliezen terwijl je niet meedoet (je kunt namelijk weten - met zekerheid - wanneer je gewonnen zou hebben).
  woensdag 20 december 2006 @ 13:22:37 #262
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_44596371
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:20 schreef maedel het volgende:

[..]

Oké, van mij persoonlijk mag die hele loterij opgedoekt worden, met mevrouw Tensen erbij.
En dan geef ik er helemaal niks om dat ik er jaren aan meegedaan heb en nooit wat gewonnen heb (op wat kleingeld na), dat is dan mooi voor een groot deel naar het goede doel gegaan. Waar ik heel blij mee ben.
exact. Stel de prijs viel bij jou in de straat en je buurman/-vrouw was geen lid. Was dat dan een probleem geweest, zoals voor de bewuste vrouw?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_44596390
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:16 schreef Goofup het volgende:

[..]

er werd gevraagd wat gehoopt werd.
Dat klopt. Maar er werden keuzes voorgelegd die er niet uit kunnen komen. De vraag had dan ook moeten: wat zou jij willen dat de uitkomst zou zijn geweest, los van de beperkingen van het toepasselijke recht.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:24:26 #264
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44596423
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:22 schreef Goofup het volgende:

[..]

exact. Stel de prijs viel bij jou in de straat en je buurman/-vrouw was geen lid. Was dat dan een probleem geweest, zoals voor de bewuste vrouw?
Zo close ben ik niet met de buren dat ik die inschatting kan maken. Of bedoel je dat niet?
Ik zou me overigens wel generen dan ja, dat de helft van de straat wel gewonnen had en onze buren niet.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  woensdag 20 december 2006 @ 13:24:28 #265
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_44596424
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:21 schreef Diederik_Duck het volgende:

Is helemaal niet hetzelfde. Inderdaad kun je bij iedere loterij winnen alleen als je meedoet, echter kun je bij de PCL ook verliezen terwijl je niet meedoet (je kunt namelijk weten - met zekerheid - wanneer je gewonnen zou hebben).
is toch hetzelfde. Als je had meegedaan, waren de kansen anders en was de kans klein dat de trekking hetzelfde was.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:25:39 #266
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44596459
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:24 schreef Goofup het volgende:

[..]

is toch hetzelfde. Als je had meegedaan, waren de kansen anders en was de kans klein dat de trekking hetzelfde was.
Op welke manier is het nou hetzelfde? Het is totaal verschillend.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:25:53 #267
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_44596465
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:24 schreef maedel het volgende:

[..]

Zo close ben ik niet met de buren dat ik die inschatting kan maken. Of bedoel je dat niet?
Ik zou me overigens wel generen dan ja, dat de helft van de straat wel gewonnen had en onze buren niet.
generen is wat anders dan een schadevergoeding eisen voor leed.
pi_44596538
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:24 schreef Goofup het volgende:

[..]

A=C? Lekkere logica.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:28:21 #269
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44596544
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:25 schreef Goofup het volgende:

[..]

generen is wat anders dan een schadevergoeding eisen voor leed.
Ja sorry, maar er gaat hier wat door elkaar gehaald worden volgens mij.
Jij vraagt mij (ik heb loten dus) wat de buren er van vinden als de straat wint en zij geen loten hebben toch?
Ik (ik dus, één van de winnaars) geneer me omdat ik (winnaar dus) gewonnen heb en de buren niet.
Dat heeft toch niks met die schadevergoeding te maken?
Weet ik veel of zij een schadevergoeding willen gaan eisen dan?
  woensdag 20 december 2006 @ 13:28:28 #270
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_44596548
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:25 schreef maedel het volgende:

[..]

Op welke manier is het nou hetzelfde? Het is totaal verschillend.
Als je een lot koopt in de postcodeloterij heb je of prijs of niet prijs, net als in een andere loterij. Als bij de PCL de prijs in de straat valt, deel je mee als je een lot hebt.

Je kunt niet zeggen dat als je geen lot hebt, dat de prijs ook in jouw straat was gevallen als je wèl een lot had gekocht. De kansen zijn anders als een lot extra is verkocht, dus is de trekking ook anders.
pi_44596589
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:02 schreef Flumina het volgende:
Persoonlijk vind ik dat de vrouw niet mag zeuren, maar ze heeft een punt: die PCL wordt opgedrongen op een niet-ethische manier. De kracht van die loterij is jaloezie, onder het mom 'de buurman kan er wel met de prijs vandoorgaan'.
Laat mensen die jaloezie maar zelf onderdrukken, dat zou heel goed zijn. Een overheid die mensen zelfs gaat beschermen tegen jaloezie maakt van mensen hersenloze wezens die alles slikken als zoete koek. Het is nu al zo dat bij veel mensen niet de alarmbellen gaan rinkelen als wildvreemde bedrijven hun gratis dingen gaan aanbieden, voor niks gaat de zon op. Aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn zijn dat ook. Het is heel goed als mensen voelen welke gevolgen hun handelen heeft, daar kun je alleen maar van leren.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:30:14 #272
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44596605
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:28 schreef Goofup het volgende:

[..]

Als je een lot koopt in de postcodeloterij heb je of prijs of niet prijs, net als in een andere loterij. Als bij de PCL de prijs in de straat valt, deel je mee als je een lot hebt.

Je kunt niet zeggen dat als je geen lot hebt, dat de prijs ook in jouw straat was gevallen als je wèl een lot had gekocht. De kansen zijn anders als een lot extra is verkocht, dus is de trekking ook anders.
Trekking lijkt me niet afhankelijk van het aantal verkochte loten, maar van het aantal postcodes in Nederland.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:30:28 #273
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_44596612
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:28 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja sorry, maar er gaat hier wat door elkaar gehaald worden volgens mij.
Jij vraagt mij (ik heb loten dus) wat de buren er van vinden als de straat wint en zij geen loten hebben toch?
Ik (ik dus, één van de winnaars) geneer me omdat ik (winnaar dus) gewonnen heb en de buren niet.
Dat heeft toch niks met die schadevergoeding te maken?
Weet ik veel of zij een schadevergoeding willen gaan eisen dan?
maar jij vind het dan dus terecht als jouw buren de postcode loterij dan zouden aanklagen, omdat jij wel de moeite hebt genomen altijd loten te kopen en wint en zij niet die moeite hebben genomen en opok niet winnen.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:31:06 #274
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44596637
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:28 schreef Goofup het volgende:

[..]

Dat is echt een heel ander issue volgens mij. Jouw voorbeeld heeft te maken met de kans dat de prijs daadwerkelijk in je straat valt. Ook interessant, maar niet relevant in deze discussie
  woensdag 20 december 2006 @ 13:33:30 #275
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_44596714
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:30 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Trekking lijkt me niet afhankelijk van het aantal verkochte loten, maar van het aantal postcodes in Nederland.
ja, maar wordt er getrokken onder het aantal postcodes, of het aantal postcodes dat meespeelt? Dat maakt een verschil
  woensdag 20 december 2006 @ 13:33:45 #276
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_44596719
Wij doen niet mee aan de pcl maar misschien de buuv al jaren hahaha, hoeveel is dat per maand, en onze straat heb nog nooit wat gewonnen gheghe.
Ik ben de onzichtbare werkelijkheid achter
de schijnbare wereld der illusies
  woensdag 20 december 2006 @ 13:37:04 #277
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44596832
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:30 schreef Goofup het volgende:

[..]

maar jij vind het dan dus terecht als jouw buren de postcode loterij dan zouden aanklagen, omdat jij wel de moeite hebt genomen altijd loten te kopen en wint en zij niet die moeite hebben genomen en opok niet winnen.
Dat stukje is belangrijk denk ik.
Ik zou het namelijk niet terecht vinden als ze dat zouden doen, wél zou ik vinden dat ze een goed punt hebben als ze aanklagen vanwege de psychologische terreur die zij ondervinden vanwege reclame die ze daarna ontvangen met slogans die de PCL hanteert (dus:"wat als uw buren winnen en u niet"), en daarmee het hele PCL systeem stevig in twijfel trekken. Daar hebben ze dan een zeer goed punt wat mij betreft.
En dat is wat die mevrouw doet, niet vanwege de reden die jij noemt. Het lijkt wel of mensen denken dat die mevrouw die PCL aanklaagt omdat haar buren gewonnen hebben en zij niet.
pi_44596932
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:37 schreef maedel het volgende:

[..]

Dat stukje is belangrijk denk ik.
Ik zou het namelijk niet terecht vinden als ze dat zouden doen, wél zou ik vinden dat ze een goed punt hebben als ze aanklagen vanwege de psychologische terreur die zij ondervinden vanwege reclame die ze daarna ontvangen met slogans die de PCL hanteert (dus:"wat als uw buren winnen en u niet"), en daarmee het hele PCL systeem stevig in twijfel trekken. Daar hebben ze dan een zeer goed punt wat mij betreft.
En dat is wat die mevrouw doet, niet vanwege de reden die jij noemt. Het lijkt wel of mensen denken dat die mevrouw die PCL aanklaagt omdat haar buren gewonnen hebben en zij niet.
Dan gaat het om reclame en daar heeft desbetreffende mevrouw het niet over inderdaad. Zij kan haar postcode niet meer opschrijven blablablaat. En dan schadevergoeding, zou ik belachelijk vinden. Maar dan aan de mensen die het met haar eens zijn, wat dan te doen bij de andere prijzen dus niet zo zeer die straatprijs maar wat als jouw ene buurman wat wint?
  woensdag 20 december 2006 @ 13:58:41 #279
3542 Gia
User under construction
pi_44597466
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:21 schreef Diederik_Duck het volgende:

Nee, je kunt alleen verliezen als je wel meegedaan hebt en niet jouw postcode maar die van de straat om de hoek of die in een andere stad is getrokken. Dan pas ben je een verliezer. Mevrouw heeft niet meegedaan, is dus ook geen verliezer.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:02:11 #280
3542 Gia
User under construction
pi_44597563
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:24 schreef maedel het volgende:

En je zou je niet generen als je 20 miljoen zou winnen met de staatsloterij, terwijl je met één lot meespeelt en je buren winnen 100 euro, terwijl ze met 10 loten meespelen?

Ik in elk geval niet. Loterijen zijn kansspelen. Doe je mee, dan maak je een kans. Doe je niet mee, dan maak je geen kans. En een loterij als de pcl wijst mensen er regelmatig op wat de gevolgen zijn van niet meespelen. Doe je dan nog niet mee, dan zijn de consequenties voor jezelf. Als de pcl niet op de gevolgen zou wijzen, dan zou ik het wel kwalijk vinden. Maar je kiest zelf voor het risico of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')