abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44505052
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar je hebt wel een lot. En de spijt achteraf is reeel, en mevrouw kon er niet voor kiezen die spijt niet te hebben, behalve door mee te spelen. Het is dat wat verweten wordt aan de PCL.
Deze logica gaat geheel aan me voorbij.
De vrouw heeft er toch voor gekozen niet mee te doen? Waardoor ze ook gekozen heeft voor de spijt die ze achteraf heeft.
  zondag 17 december 2006 @ 13:39:40 #242
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_44505127
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:32 schreef Gia het volgende:

Er zitten geen 100 gezinnen op dezelfde postcode!!! Meestal maximaal 20 of zo. De andere huisnummers hebben dan andere letters achter hun postcode.
Is dat zo? Nou dan kan ik niet wachtten tot dat die hoofdprijs op die woontoren in Tilburg valt. Wat veel psychische mensjes dan "Ik heb een lot en woon ook in deze flat maar geen prijs "

En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  zondag 17 december 2006 @ 13:39:50 #243
3542 Gia
User under construction
pi_44505138
quote:

[..]

Maar je hebt wel een lot. En de spijt achteraf is reeel, en mevrouw kon er niet voor kiezen die spijt niet te hebben, behalve door mee te spelen. Het is dat wat verweten wordt aan de PCL.
Wat had ze dan gewild? Dat men haar een maand vantevoren verwittigd had dat de prijs daar zou vallen, zodat ze mee kon doen?
  zondag 17 december 2006 @ 13:42:02 #244
3542 Gia
User under construction
pi_44505233
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:39 schreef __________ het volgende:

[..]

Is dat zo? Nou dan kan ik niet wachtten tot dat die hoofdprijs op die woontoren in Tilburg valt. Wat veel psychische mensjes dan "Ik heb een lot en woon ook in deze flat maar geen prijs "

Dat is echt zo. Er zitten een beperkt aantal woningen op dezelfde postcode. (dus ook dezelfde letters) En inderdaad kan het dan voorkomen dat jij geen prijs heb, maar je bovenbuurman wel. Hier in de straat ligt de grens bijvoorbeeld bij nummer 30 en 32. Het kan voorkomen dat de huizen tot nummer 30, 20 miljoen mogen verdelen, terwijl ze vanaf nummer 32 buiten de prijzen vallen. Dus, dan wint nummer 30 wel, maar de buren op 32 niet.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 13:43:20 #245
43556 miss_dynastie
pi_44505291
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:30 schreef __________ het volgende:

[..]

Ik heb het er niet over dat je MEER moet betalen maar de prijs die je krijgt is VARIABEL. Sterker nog, zelfs jij weet nu niet eens wat je prijs is als er 2 miljoen op je postcode valt. Je hebt geen idee hoeveel loten er nog meer in je postcode zijn.

Op een boerenlandweg met 3 boerderijen heb je net zoveel kans als jij in je 2 tot 48 straat maar ik zie 3 gezinnen niet zoveel loten kopen als een woonwijk straat. Laat staan een straat met 3 flats.

Die boerderijen zullen zeg 600.000 euro krijgen per gezin maar de flats met 100 gezinnen moeten die 2 miljoen verdelen onder zeg 20 huishoudens die meedoen en dan zelfs schommeld het nog aan de hand van wie hoeveel loten heeft. Zit je op 10.0000 euro per lot.

Ze betalen allemaal hetzelfde per lot.
Er zitten zo'n 20 woningen op een postcode. Maakt dus niets uit of de hele straat of het hele dorp vol staat met flats, elke zoveel nummers heeft een andere postcode. Dus als alle 3 gezinnen in die boerderijen met een lot meedoen, en 3 mensen in mijn straat met een lot, winnen ze allen even veel. Ondanks de rest van de omgeving.
pi_44505400
Het zou de Postcodeloterij sieren als ze niet-leden van een winnende postcode een soort troostprijs gaven. Sierlijk en PL gaan echter niet samen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 13:46:30 #247
43556 miss_dynastie
pi_44505436
quote:

[..]

Tuurlijk wel. Da's het gevolg van je bewuste afweging, een risico dat je welbewust neemt. Het je aantrekken is een keuze hoor. En anders: tv uit, gordijntjes dicht, hoef je ook niet jaloers te zijn op de porsche van de buren
  zondag 17 december 2006 @ 13:47:50 #248
18989 __________
pi_44505497
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:43 schreef miss_dynastie het volgende:

en 3 mensen in mijn straat met een lot, winnen ze allen even veel. Ondanks de rest van de omgeving.
NEE DOMME MUTS. Het gaat erover dat iedereen hetzelfde betaald maar de uiteindelijke prijs varieert !!!! Niet voor jou en de rest van de straat maar wel jouw postcode vergeleken met andere postcodes omdat het aantal deelnemers en aantal loten niet gelijk zijn per postcode .
pi_44505512
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:45 schreef Mikrosoft het volgende:
Het zou de Postcodeloterij sieren als ze niet-leden van een winnende postcode een soort troostprijs gaven. Sierlijk en PL gaan echter niet samen.
Die zou dan betaald worden door de mensen die wel loten betalen. Daar is niks sierlijks aan.
Je doet mee, dan heb je kans op een prijs.
Je doet niet mee, dan krijg je ook niks (maar het kost je ook niks)
  zondag 17 december 2006 @ 13:49:38 #250
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_44505573
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:37 schreef Dirkh het volgende:
De vrouw heeft er toch voor gekozen niet mee te doen? Waardoor ze ook gekozen heeft voor de spijt die ze achteraf heeft.
Mja, het valt te vergelijken met legale afpersing. Die negatieve consequenties? Ach, daar koos je voor toen je besloot ons niet te betalen.
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:30 schreef Gia het volgende:
Aangezien je mee mag doen met elke willekeurige postcode in Nederland, kan heel Nederland wel zeggen: Had ik maar. Had ik maar meegespeeld met de postcode van Heusden, vorig jaar, dan had ik nu ook een grote prijs gehad.
Dat is echter normaal aan een loterij; het risico dat je een verkeerd lotnummer, verkeerde postcode, verkeerde voetbal-uitslag of whatever kiest. Dat is iets wat je volledig zelf doet, een risico dat je accepteert door WEL mee te doen. Bij de opzet van de Postcode Loterij doe je sowieso ongevraagd mee met een lotnummer (namelijk je eigen postcode), en kies je dus voor een risico door NIET mee te doen.
pi_44505625
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:48 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Die zou dan betaald worden door de mensen die wel loten betalen. Daar is niks sierlijks aan.
Je doet mee, dan heb je kans op een prijs.
Je doet niet mee, dan krijg je ook niks (maar het kost je ook niks)
De lotenkopers hebben de oprichters al een fortuin van 100 miljoen euro bezorgd dus een troostprijs voor niet-deelnemers kan er ook wel bij.
En gezien de constructie van de Postcodeloterij is een troostprijs wel op zijn plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikrosoft op 17-12-2006 13:56:55 ]
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 13:51:05 #252
43556 miss_dynastie
pi_44505636
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:47 schreef __________ het volgende:

[..]

NEE DOMME MUTS. Het gaat erover dat iedereen hetzelfde betaald maar de uiteindelijke prijs varieert !!!! Niet voor jou en de rest van de straat maar wel jouw postcode vergeleken met andere postcodes omdat het aantal deelnemers en aantal loten niet gelijk zijn per postcode .
Ja, hehe
Maar jouw argumentatie daarbij was:
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:12 schreef __________ het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe het kan dat iedereen dezelfde prijs betaald voor verschillende prijzen. De loten zijn niet gelijk. Woon je in een straat met 3 flats maakt heel wat verschil of dat je in Friesland woont met 2 boerderijen en een stal. Valt er 1 miljoen als straatprijs krijg je of heel weinig per flat of 2 rijke friesjes.
kortom: jij haalt de grootte van de straat erbij i.p.v. het aantal loten. Als mensen je dan vertellen dat dat onzin is, ga je ze uitschelden voor domme muts. Van mij mag je hoor, maar je aanvankelijke redenering klopt gewoon niet.
pi_44505745
De Postcodeloterij is de mafia in loterijland. Betaal (doe mee!) anders.........
pi_44505824
die mevrouw heeft idd een psychische stoornis, maar of dat door de loterij komt vraag ik me af
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 13:57:32 #255
43556 miss_dynastie
pi_44505879
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:53 schreef Mikrosoft het volgende:
De Postcodeloterij is de mafia in loterijland. Betaal (doe mee!) anders.........
Anders wat? Anders win je niks.
Nee, da's logisch he en bij elke loterij zo.
pi_44505973
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Anders wat? Anders win je niks.
Nee, da's logisch he en bij elke loterij zo.
.....anders zúl je het weten als je in de prijzen wás gevallen! Dat heb je bij andere loterijen niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 december 2006 @ 14:01:06 #257
862 Arcee
Look closer
pi_44505999
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:26 schreef Leshy het volgende:
Het probleem is dat het niet zomaar een marketingtruc of een mindfuck is, het is gewoon de waarheid.

Bij elke andere loterij geldt dat als je niet meedoet, je achteraf niet kunt zeggen "Als ik mee had gedaan, had ik zeker weten ook een grote prijs gehad". Wint je buurman de Staatsloterij? Geweldig voor je buurman, maar dat heeft helemaal niets te maken met of jij al dan niet een lot gekocht hebt; zelfs als je er een had, was de kans groot dat je nog steeds niets gewonnen had.

Bovendien is er geen enkele andere loterij waarbij jij dagelijks wordt geconfronteerd met meerdere winnaars, namelijk de rest van de mensen uit je straat, die ineens op vakantie gaan, een nieuwe auto hebben, of hun tuin laten opknappen, terwijl jij misschien moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen, met de wetenschap dat als jij een lot had gehad, jij gegarandeerd, 100% zeker ook uit de geldzorgen was geweest voor de rest van je leven.

De Postcode Loterij schept voorwaarden waaronder je, weliswaar met een vrij kleine kans, toch dagelijks geconfronteerd kan worden met een vrij stevig "Had ik maar..."-gevoel, en de enige manier om je daartegen te beschermen, is door de Postcode Loterij te betalen. Dat klinkt toch als een redelijk onetische manier van zakendoen, en alhoewel het wat ver gaat om het direct mafia-praktijken te noemen, valt er wel enige gelijkenis te bespeuren.
Exact.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 17 december 2006 @ 14:01:29 #258
18989 __________
pi_44506015
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Van mij mag je hoor, maar je aanvankelijke redenering klopt gewoon niet.
Ik heb even gekeken. Ik kan overigens nergens terugvinden dat er max 20 gezinnen op 1 postcode zitten. Maar goed. Eindhoven:

5641 AA Borneolaan 1 t/m 7 en 2 t/m 14
5641 AB Koudenhovenseweg Zuid 1 t/m 193
5641 AC Koudenhovenseweg Zuid 2 t/m 204

Koudenhovense weg zijn flats. Zien jullie het veschil? Of denken jullie nog steeds dat iedereen hetzelfde betaald voor dezelfde kansen op evenhoge prijzen?
pi_44506039
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:37 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Het is een afgedwongen keuze. Zij moet iets doen om die spijt niet te hebben.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 14:02:09 #260
43556 miss_dynastie
pi_44506040
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:00 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

.....anders zúl je het weten als je in de prijzen wás gevallen! Dat heb je bij andere loterijen niet.
Ja, en? Da's dus een ingecalculeerd risico, behorende bij de bewuste keuze die je maakt.

En dat heb ik bij andere loterijen wel. Denk eens aan de staatsloterij met de jackpot. Alle loten doen mee, lang niet alle loten hebben betaald voor de jackpot. Jackpot is... niet gevallen en daar zie je je nummertje in beeld. Staatsloterij maar aanklagen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')