abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 december 2006 @ 13:16:18 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44504361
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:03 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Haar leven is verwoest door PCL vanwege een inbreuk op haar privacy.
Vervolgens gaat ze met haar giechel op tv.
Tja, de schade wordt alleen maar groter, niemand had ooit van deze vrouw gehoord.
Ik zou me echt kapot schamen als ik nu, na dit item, nog over straat zou gaan.
  zondag 17 december 2006 @ 13:18:21 #222
3542 Gia
User under construction
pi_44504418
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:12 schreef __________ het volgende:

[..]

Krijg je in jullie gemeente de postcode door de brievenbus? Je bent op de hoogte dat elk adres een postcode heeft ?

Overigens vraag ik me af hoe het kan dat iedereen dezelfde prijs betaald voor verschillende prijzen. De loten zijn niet gelijk. Woon je in een straat met 3 flats maakt heel wat verschil of dat je in Friesland woont met 2 boerderijen en een stal. Valt er 1 miljoen als straatprijs krijg je of heel weinig per flat of 2 rijke friesjes.
Er zitten een beperkt aantal woningen op één postcode. Hier in de straat loopt het van nummer 2 tot nummer 30 (geloof ik) op één postcode. Vanaf nummer 32 is het een andere postcode.
Woon je in een straat met maar 2 huizen, dan heb je geluk als daar een prijs valt. Daartegenover staat wel dat er minder loten meespelen, dus dat de kans kleiner is dat daar een prijs valt.
  zondag 17 december 2006 @ 13:19:28 #223
3542 Gia
User under construction
pi_44504455
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:12 schreef Lippie85 het volgende:
Was zij nou de énige met die postcode die níet meedeed? Of zijn er nog meer mensen die geen loten hadden maar gewoon niet achteraf gaan lopen zeuren?
In het filmpje was nog een ouder vrouwtje dat niet meespeelde te zien. Zij haalde haar schouders op en zei dat ze pech had. Maar ze voelde zich rijk door een goede gezondheid.
pi_44504460
Het is wel zo dat je eigenlijk nooit wat wint bij de Postcodeloterij. Daarom is die ¤ 8,50 per lot erg duur. Ik vraag me af of het misschien mogelijk is om je tegen een klein bedrag b.v. 1 euro per maand te verzekeren tegen niet-deelname aan die rotloterij. Zodra dan jouw postcode in de prijzen valt ben je geen lid van de Postcodeloterij maar krijg je wel geld uitgekeerd omdat je ertegen verzekerd was.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 13:19:52 #225
43556 miss_dynastie
pi_44504465
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:12 schreef __________ het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe het kan dat iedereen dezelfde prijs betaald voor verschillende prijzen. De loten zijn niet gelijk. Woon je in een straat met 3 flats maakt heel wat verschil of dat je in Friesland woont met 2 boerderijen en een stal. Valt er 1 miljoen als straatprijs krijg je of heel weinig per flat of 2 rijke friesjes.
Da's niet waar, het hangt maar net af van de deelname. Dat er veel mensen wonen, betekent nog niet dat iedereen meedoet. Daarom kun je ook niet verschillende prijzen aan die loten hangen enkel op grond van straatgrootte. Eventueel zouden ze wel een verschil op basis van participatie kunnen maken, maar dat moet je dan wel elke zoveel tijd aanpassen.

Hier deel ik bijv. mijn postcode met de huizen 2 t/m 48. Maar nummer 2, 4, 6, 8 en 10 bestaan niet. Is dus lullig als je op basis daarvan meer moet betalen.
pi_44504502
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:19 schreef Mikrosoft het volgende:
Het is wel zo dat je eigenlijk nooit wat wint bij de Postcodeloterij. Daarom is die ¤ 8,50 per lot erg duur. Ik vraag me af of het misschien mogelijk is om je tegen een klein bedrag b.v. 1 euro per maand te verzekeren tegen niet-deelname aan die rotloterij. Zodra dan jouw postcode in de prijzen valt ben je geen lid van de Postcodeloterij maar krijg je wel geld uitgekeerd omdat je ertegen verzekerd was.
Dat is een heel goed idee.
pi_44504535
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:26 schreef Gia het volgende:
Speel zelf met drie loten mee, al jaren. Uiteraard hoop je altijd stiekem op een leuke prijs, maar in feite is het een gift aan goede doelen. Dat zijn sowieso de grootste winnaars en dat is wat ook het belangrijkste doel is van de pcl. Ik ben dan ook niet van plan ermee te stoppen of ik nu wel of niet win. Maar mocht er ooit een grote prijs in onze straat vallen, dan heb ik echt geen medelijden met mensen die niet meededen.
De overheadkosten van de PCL zijn gigantisch. Het voornaamste "goede doel" is hun eigen inkomen.
pi_44504561
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is een heel goed idee.
Ja he?
Zodra dat kan dan ben ik geen lid meer van de Postcodeloterij en verzeker ik me tegen een gering bedrag tegen de Postcodeloterij. Echt duur hoeft zo'n verzekering niet te zijn want voor de Jackpotverdubbelaar betaal je ook maar ¤ 1,50 als ik me niet vergis.
  zondag 17 december 2006 @ 13:23:06 #229
3542 Gia
User under construction
pi_44504564
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:19 schreef Mikrosoft het volgende:
Dat zou dan ook een soort loterij worden, alleen beduidend goedkoper. Uiteraard zal de uitkering dan ook beduidend lager zijn, omdat zo'n verzekeraar anders nogal gauw failliet is. Want er hoeft in elke straat in Nederland zich maar één figuur te verzekeren voor 1 euro per maand en je hebt iedere maand mensen die reclameren omdat ze net buiten de prijzen zijn gevallen. Dus, ik denk niet dat zoiets rendabel zal zijn.
  zondag 17 december 2006 @ 13:23:52 #230
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_44504595
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:19 schreef miss_dynastie het volgende:

Da's niet waar, het hangt maar net af van de deelname.
Ben je nu serieus ? Je snapt zelf toch ook wel het verschil he? Denk je echt dat iedereen dezelfde kans maakt op dezelfde prijs in nederland??? Je betaald wel hetzelfde als ieder ander per lot.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_44504660
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:22 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Ja he?
Zodra dat kan dan ben ik geen lid meer van de Postcodeloterij en verzeker ik me tegen een gering bedrag tegen de Postcodeloterij. Echt duur hoeft zo'n verzekering niet te zijn want voor de Jackpotverdubbelaar betaal je ook maar ¤ 1,50 als ik me niet vergis.
moet mogelijk zijn, ja.....Maar dat doen ze natuurlijk nooit. Ze zullen in de huidige situatie er veel meer aan verdienen met die dure loten.....

De meeste trappen er gewoon in. De kans dat zo'n kanjer op jouw postcode valt is achterlijk klein...
  zondag 17 december 2006 @ 13:26:20 #232
3542 Gia
User under construction
pi_44504665
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:23 schreef __________ het volgende:

[..]

Ben je nu serieus ? Je snapt zelf toch ook wel het verschil he? Denk je echt dat iedereen dezelfde kans maakt op dezelfde prijs in nederland??? Je betaald wel hetzelfde als ieder ander per lot.
Met meer deelnemers in de straat is de kans om te winnen ook groter.

Als er een hele grote pot is met 10 blauwe lootjes, 2 groene lootjes en 50 gele lootjes en je mag één keer grabbelen. Dan is de kans dat je een geel lootje trekt toch veel groter dan dat je één van de andere kleuren trekt. De consequentie is dat je met meer mensen moet delen.

Maar je mag ook zoeken naar een straat in Nederland met maar weinig huizen en dan met die postcode mee gaan doen. Dat staat je volledig vrij.
  zondag 17 december 2006 @ 13:26:57 #233
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_44504677
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:56 schreef HeatWave het volgende:
Dat de marketingtruuk nou zo 'briljant" is dat je mensen een soort schuldgevoel aanpraat als je niet mee doet is gewoon reclame
Het probleem is dat het niet zomaar een marketingtruc of een mindfuck is, het is gewoon de waarheid.

Bij elke andere loterij geldt dat als je niet meedoet, je achteraf niet kunt zeggen "Als ik mee had gedaan, had ik zeker weten ook een grote prijs gehad". Wint je buurman de Staatsloterij? Geweldig voor je buurman, maar dat heeft helemaal niets te maken met of jij al dan niet een lot gekocht hebt; zelfs als je er een had, was de kans groot dat je nog steeds niets gewonnen had.

Bovendien is er geen enkele andere loterij waarbij jij dagelijks wordt geconfronteerd met meerdere winnaars, namelijk de rest van de mensen uit je straat, die ineens op vakantie gaan, een nieuwe auto hebben, of hun tuin laten opknappen, terwijl jij misschien moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen, met de wetenschap dat als jij een lot had gehad, jij gegarandeerd, 100% zeker ook uit de geldzorgen was geweest voor de rest van je leven.

De Postcode Loterij schept voorwaarden waaronder je, weliswaar met een vrij kleine kans, toch dagelijks geconfronteerd kan worden met een vrij stevig "Had ik maar..."-gevoel, en de enige manier om je daartegen te beschermen, is door de Postcode Loterij te betalen. Dat klinkt toch als een redelijk onetische manier van zakendoen, en alhoewel het wat ver gaat om het direct mafia-praktijken te noemen, valt er wel enige gelijkenis te bespeuren.
  zondag 17 december 2006 @ 13:27:24 #234
3542 Gia
User under construction
pi_44504690
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:
De meeste trappen er gewoon in. De kans dat zo'n kanjer op jouw postcode valt is achterlijk klein...
Ach, af en toe een prijsje van 100 euro is ook heel leuk. We hebben genoten van de lion king en ik heb nu een mooi gouden kettinkje.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 13:27:36 #235
43556 miss_dynastie
pi_44504698
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:23 schreef __________ het volgende:

[..]

Ja, ik ben bloedserieus. De prijs hangt niet af van het aantal bewoners, maar van het aantal deelnemers. Op mijn postcode, waar veel deelnemers zouden kunnen zijn, doen er maar een paar mee (3 of 4 geloof ik).
pi_44504726
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

moet mogelijk zijn, ja.....Maar dat doen ze natuurlijk nooit. Ze zullen in de huidige situatie er veel meer aan verdienen met die dure loten.....

Van de Postcodeloterij zou ik het ook niet verwachten maar als een ander bedrijf of verzekeringsmaatschappij er eens mee zou beginnen?
  zondag 17 december 2006 @ 13:30:14 #237
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_44504785
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:19 schreef miss_dynastie het volgende:

Hier deel ik bijv. mijn postcode met de huizen 2 t/m 48. Maar nummer 2, 4, 6, 8 en 10 bestaan niet. Is dus lullig als je op basis daarvan meer moet betalen.
Ik heb het er niet over dat je MEER moet betalen maar de prijs die je krijgt is VARIABEL. Sterker nog, zelfs jij weet nu niet eens wat je prijs is als er 2 miljoen op je postcode valt. Je hebt geen idee hoeveel loten er nog meer in je postcode zijn.

Op een boerenlandweg met 3 boerderijen heb je net zoveel kans als jij in je 2 tot 48 straat maar ik zie 3 gezinnen niet zoveel loten kopen als een woonwijk straat. Laat staan een straat met 3 flats.

Die boerderijen zullen zeg 600.000 euro krijgen per gezin maar de flats met 100 gezinnen moeten die 2 miljoen verdelen onder zeg 20 huishoudens die meedoen en dan zelfs schommeld het nog aan de hand van wie hoeveel loten heeft. Zit je op 10.0000 euro per lot.

Ze betalen allemaal hetzelfde per lot.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  zondag 17 december 2006 @ 13:30:21 #238
3542 Gia
User under construction
pi_44504791
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:26 schreef Leshy het volgende:

[..]

Het probleem is dat het niet zomaar een marketingtruc of een mindfuck is, het is gewoon de waarheid.

Bij elke andere loterij geldt dat als je niet meedoet, je achteraf niet kunt zeggen "Als ik mee had gedaan, had ik zeker weten ook een grote prijs gehad". Wint je buurman de Staatsloterij? Geweldig voor je buurman, maar dat heeft helemaal niets te maken met of jij al dan niet een lot gekocht hebt; zelfs als je er een had, was de kans groot dat je nog steeds niets gewonnen had.

Bovendien is er geen enkele andere loterij waarbij jij dagelijks wordt geconfronteerd met meerdere winnaars, namelijk de rest van de mensen uit je straat, die ineens op vakantie gaan, een nieuwe auto hebben, of hun tuin laten opknappen, terwijl jij misschien moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen, met de wetenschap dat als jij een lot had gehad, jij gegarandeerd, 100% zeker ook uit de geldzorgen was geweest voor de rest van je leven.

De Postcode Loterij schept voorwaarden waaronder je, weliswaar met een vrij kleine kans, toch dagelijks geconfronteerd kan worden met een vrij stevig "Had ik maar..."-gevoel, en de enige manier om je daartegen te beschermen, is door de Postcode Loterij te betalen. Dat klinkt toch als een redelijk onetische manier van zakendoen, en alhoewel het wat ver gaat om het direct mafia-praktijken te noemen, valt er wel enige gelijkenis te bespeuren.
Aangezien je mee mag doen met elke willekeurige postcode in Nederland, kan heel Nederland wel zeggen: Had ik maar. Had ik maar meegespeeld met de postcode van Heusden, vorig jaar, dan had ik nu ook een grote prijs gehad. Maar ik kies er voor om op mijn eigen postcode mee te doen. Mevrouw de Gier koos ervoor om niet mee te doen. Tja, en dan win je ook niet, hè?
  zondag 17 december 2006 @ 13:32:18 #239
3542 Gia
User under construction
pi_44504844
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:30 schreef __________ het volgende:

[..]

Ik heb het er niet over dat je MEER moet betalen maar de prijs die je krijgt is VARIABEL. Sterker nog, zelfs jij weet nu niet eens wat je prijs is als er 2 miljoen op je postcode valt. Je hebt geen idee hoeveel loten er nog meer in je postcode zijn.

Op een boerenlandweg met 3 boerderijen heb je net zoveel kans als jij in je 2 tot 48 straat maar ik zie 3 gezinnen niet zoveel loten kopen als een woonwijk straat. Laat staan een straat met 3 flats.

Die boerderijen zullen zeg 600.000 euro krijgen per gezin maar de flats met 100 gezinnen moeten die 2 miljoen verdelen onder zeg 20 huishoudens die meedoen en dan zelfs schommeld het nog aan de hand van wie hoeveel loten heeft. Zit je op 10.0000 euro per lot.

Ze betalen allemaal hetzelfde per lot.
Er zitten geen 100 gezinnen op dezelfde postcode!!! Meestal maximaal 20 of zo. De andere huisnummers hebben dan andere letters achter hun postcode.
pi_44504894
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Aangezien je mee mag doen met elke willekeurige postcode in Nederland, kan heel Nederland wel zeggen: Had ik maar. Had ik maar meegespeeld met de postcode van Heusden, vorig jaar, dan had ik nu ook een grote prijs gehad. Maar ik kies er voor om op mijn eigen postcode mee te doen. Mevrouw de Gier koos ervoor om niet mee te doen. Tja, en dan win je ook niet, hè?
Maar je hebt wel een lot. En de spijt achteraf is reeel, en mevrouw kon er niet voor kiezen die spijt niet te hebben, behalve door mee te spelen. Het is dat wat verweten wordt aan de PCL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')