De meest trieste aflevering aller tijden.
Pauline: "Hard gewerkt ? Mooi dan mag je er nu mee stoppen, want ik gooi de kraam dicht".
Martin: "Heb je jezelf niet genoeg belachelijk gemaakt ?"
Pauline: "Welk deel van 'de kraam gaat dicht' begrijp je niet ?"
Als Peggy Gluhwein komt rondbrengen besluit ze om in te grijpen.
Pauline: "Bemoeizuchtig kreng".
Peggy: "Ik lieg en bedrieg tenminste niet; ik heb geld voor je ingezameld maar jij hebt geen flauw idee wat het is om ziek te zijn. Ik stortte m'n hart bij je uit en jij hebt daar misbruik van gemaakt. Wie doet er nou zoiets ?"
Pauline: "Wie zet er nou iemand uit z'n kroeg omdat ie seropositief is ?"
Peggy: "Ik zat fout, ik wist niet beter, maar Mark heeft het me vergeven".
Pauline: "Ik niet".
Peggy: "Nee, jij kunt nooit iemand vergeven. Ik sta tenminste achter m'n kinderen, wat ze ook doen".
Pauline: "Mooie kinderen heb je, twee boeven en een slettebak; en je man heb je aan de drank geholpen".
Peggy: "En waar heb jij jouw man heen geholpen ? Hij zou zich omdraaien in z'n graf als ie je nu kon zien".
Stacey komt erachter dat Bradley tegen haar heeft gelogen en confronteert hem op het bewuste zakenuitje.
Bradley: "Ik dacht dat je je niet op je gemak zou voelen".
Stacey: "Waarom zie je dat dan niet ?"
Bradley: "Ik wilde je niet kwetsen".
Stacey: "Nee, je was bang dat ik je voor schut zou zetten".
En dat is precies wat ze gaat doen.
Stacey: "Ik werk op de markt en verkoop lingerie waar ik als model zelf ook in rondloop".
Lydia: "High on fashion, eh ?"
Stacey: "Als ik je een tip mag geven, die jurk is errug passe".
Stacey: "Waar is het toilet ? Dan kan ik m'n neus poederen".
Rhys (snuivend): "Join the club".
Als Stacey hoort dat Bradley heeft gezegd dat ie 'r nauwwelijks kent ontploft ze.
Bradley: "Ik heb je niet uitgenodigd".
Stacey: "Als je me niet kent dan maakt het ook niet uit hoe ik me gedraag".
Bradley: "Stacey".
Stacey: "Ik ken je nauwelijks, hoe heet je ook alweer ?"
Lydia adviseert Stacey om de eer aan zichzelf te houden en nu naar huis te gaan. "Er staan taxi's buiten en misschien dat je meteen je neus kunt voeren".
Stacey pikt dat niet en gooit haar glas wijn in Lydia's gezicht, maar zoals gewoonlijk wordt de bal teruggekaatst. "VERWAANDE TRUT, KOM NAAR BUITEN DAN GEEF IK JE NOG EEN GLAS WIJN IN JE SMOEL".
Joe breekt de deur van Pauline open en probeert tot haar door te dringen.
Pauline: "Jij zoekt altijd de makkelijmkste weg, liegen over je verleden; ik ben er nu op de hoogte van en het bevalt me totaal niet".
Joe: "Wat bevalt je eigenlijk wel ? Iedereen weet nu hoe je bent, wie heb je nog over ?"
Pauline: "Mezelf, Betty, en m'n gezin".
Joe: "Je hebt ze allemaal weggejaagd".
Pauline: "Ik heb Michelle".
Joe: "Die kilometers ver is. Je hebt alleen mij nog, gooi dat alsjeblieft niet weg".
Pauline: "Wanna bet ? Ik heb nooit van je gehouden zoals ik van Arthur heb gehouden".
Joe: "Wonderful Arthur".
Pauline: "Yes, he was wonderful. Ik hield van hem, en hij heeft me drie prachtige kinderen gegeven".
Joe: "En waarom heeft ie je dan bedrogen ?"
Pauline: "Get out".
Joe: "Waarom, omdat je ijskoud bent ?"
Pauline: "Jij hebt geen drie ijskoude kinderen".
Joe: "Oh really".
Pauline: "Yes really; Arthur en ik waren dolgelukkig getrouwd en bij jou heb ik niet datzelfde gevoel".
Joe: "Je raakt me toch niet meer, wat je ook zegt".
Pauline: "Ik walg van de gedachte om naast je te moeten liggen met je klamme handjes. Vrouwen knappen daar op af, ongeacht leeftijd".
Joe: "Je weet dat dat niet waar is. Jouw huwelijk met Arthur is een fabeltje, jij bent nooit gelukkig geweest. Dit (die foto's) zijn alemaal leugens; deze (Mark) is dood, deze (Michelle) is een slet, en Arthur is een ex-oplichter, net als ik. Wat ga je nu doen, Pauline ?"
(Jou tegen de vlakte slaan, net als Arthur)
Rhys brengt een misselijke Stacey naar het toilet en doet de deur op slot in de hoop te krijgen waar ie op uit is ("Je zat de hele tijd naar mij te staren"). Stacey loopt echter leeg en komt met de schrik vrij.
Bradley is n. am. "Jij met je goedkope lipstick en make-up, net zo goedkoop als die stomme das die ik van je moest dragen. Ik probeer iets van m'n leven te maken en jij moet dat zonodig verpesten".
Stacey: "Ik ben anders niet degene die heeft gelogen".
Bradley: "Okee, je hebt geljk, ik had eerlijk moeten zijn. Ik heb het helemaal gehad met jou; ik heb die auto gekocht om je te vertellen dat ik geen interesse meer in je heb".
Stacey: "Join the club".
Bradley: "Jij wilt huisje-boompje-beestje, ik niet. Ik moet er niet aan denken om met jou een kind op te voeden".
Stacey: "Je bent er nog niet klaar voor, dat weet ik nou wel".
Bradley: "Ik ben niet eens klaar voor jou, ik heb gelogen toen ik zei dat ik van je hield. Ik wil niks met je te maken hebben".
Stacey: "Ik hou van je".
Bradley: "Pech gehad".
Het is overduidelijk, het gaat geen vrolijke Kerst worden in de Square.