abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34354297

Vervolg van Eastenders, # 11

Uitzendtijden:
Maandag om 21:00
Dinsdag om 20:30
Donderdag om 20:30
Vrijdag om 21:00
Zondag om 14:55 (Omnibus)

Officiële EastEnders site van de Beeb:
EastEnders

EastEnders nieuwtjes, fora en andere weetjes:
Digital Spy
EastEnders Wiki
Walford Web

Engelse tabloids voor het laatste nieuws rondom de soap en de sterren ervan:
mirror.co.uk
newsoftheworld.co.uk
people.co.uk
thesun.co.uk

EastEnders nieuwsgroepen:
rec.arts.tv.uk.eastenders
smartgroups.com/groups/eastendersfans

zondag 22 januari 2006 @ 21:56:21 #2
521 ruby
Hell yeah!
pi_34359457
Yeah, deel 12 alweer. Dat gaat de goeie kant op.
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef Cecelia34 het volgende:
En Ruby, internet problems opgelost?? zo te zien ? Zo te zien heb ik wat gemist, Lowlife die het mobieltje van dochterlief kaduuk liet rijden?? Deed ie dat zelf, en met zijn eigen auto??? Jakkes Johnny Allen heb ik nooit wat gevonden, en nadat wat hij Dennis ( en Sharon) flikte moet ik hem helemaal niet [ spoiler] het enige goede wat ie heeft gedaan is geprobeerd te hebben , sorry dat ik de naam noem Ruby, is ook niet mijn favoriet, Danny Moon te vermoorden.[/spoiler]. @ Suko, ik kijk ook altijd EE met teletext ( vooral als schoonmama hier is, zij is echt gemeen, ). maar bij mij knettert het nooit. En de walvis is dood, dus ik vraag me eigenlijk af wat schoonmama hier nog doet . Had tegen mn schoonbroer gezegd dat het mijn schoonmoeder was. Ben net pas thuis ( wezen uit eten met lover en familie , dus heb ook de omnibus neit kenne zien). Zeg Ruby, misschien moeten we een schopstoel kopen voor Keith, en dan als hij ons een beetje te vaak met zijn lazy arse in de stoel hangt, op het knopje drukken en huppakee, daar gaat ie dan. . Echt een lazy git, zit geen beweging in die man, de yeti! Of een cactus in zijn 'Stoel' zetten, of... of... Maar goed, ik ga lekker naar E.H.B.O kijken ( weet ik tenminste hoe ik mijn mother-in-law aan moet pakken ). beetje off topic af en toe, maar toch hoop ik dat Grootmuil Allen +Keith+Juley= oprotten! Bah bah bah. nare mennekes die 3. Ciao !
Yep, internetproblemen zijn opgelost gelukkig. Scheelt weer slapeloze nachten.

Johnny Allen gooide voordat hij en Ruby de taxi ingingen, gauw Ruby's mobieltje op de grond en wel op zo'n manier dat de taxi er overheen moest rijden.
En wat ook zo triest was dat Stacey achter de taxi aanrende en toen Ruby dat realiseerde en afscheid wilde nemen van haar, vond Johnny Allen dat ze door moesten rijden. The wanker!

En die schopstoel voor Keith lijkt me een goed plan. Zodra ie te lang voor de buis hangt, komt er een boxbal tegen z'n reet aan of inderdaad een caktus of een hoop spelden in z'n hol zodat ie wel moet bewegen.

Maar laat 'm in godesnmaam eerst naar de kapper gaan. Ik kan die ranzige haardos niet meer aan. Een knipbeurt zal 'm een stuk frisser laten ogen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_34376154
De vraag is niet of Keith Rosie's hart herovert maar hoe.
pi_34421758
Hihi, leuk Ruby, dat je weer lekker kunt slapen . En Johnny Allen . What a piece of scum. Man ik hoop van harte dat die taxi het kanaal in is gereden ( Ruby leeft nog hoor! die is tenminste niet zo als papa). Of anders ga ik naar Elstree, haal Johnny Allen per direct uit dat pand daar, en zet hem ergens in de rimboe ( I'm a celecrity, get me out of here! Right mr Allen, in your dreams maybe ) Enne Ruby, die schopstoel is al on his way to Walford/Albert Square. Dusse yeti be prepared . En fijn van je dat je met me meeleeft, altijd leuk als andere mensen er hetzelfde over denken. Maar eigenlijk is dat wel weer zonde van de cactus, kost ook weer penny's ( sorry ik ga binnekort naar Londen en moet weer even in de ponden komen). IS THERE A HAIRDRESSER IN THE HOUSE?????!!!! man dalek gaat mevrouwtje Dean die Keith eens een knipbeurt geven, gezien het feit dat k toch naar londen ga ( en fam. van me woont erg dicht bij de set van EE, dus dan wip ik daar even binnen, pruik op, wat botox inspuiten en mezelf voordoen als Letitia Dean ( even wat kilotjes bijkomen ) en hem eens even lekker een knipbeurt geven. ) Is dat niet enig Ruby?? .
En Keith kan dus wel koken, of het was aangebrand of van de plaatselijke take away daar. haha en Rosie, had eventjes niet het hele verhaal verteld, dat doet Dawn wel met alle liefde en plezier hoor ( ergens wel jammer dat mrs Bush Telegraph Fowler het niet had gezien, had ze weer wat te zeveren en is dat menschke ook weer tevree,) EN Naomi is ook weer terecht, gut gut gut kan ze Martin weer jaloers maken. oh ja nog ff wat spoilers Yes I keep busy ladies and gentlemen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Ciao people!!
pi_34439231
Heb gisteren helaas niet kunnen kijken, mijn lover had me mee uit eten genomen. heb even op bbc.co.uk/eastenders gekeken, dus het is daar weer kommer en kwel neem ik aan??? En wat is die Bradley lelijk ( not my cuppa tea). geef mij maar Dennis!. Ik hoop dat ik donderdag wel kan kijken, heb mijn lover een uiteten-verbod gegeven, voor het geval ik dadelijk de hele week aan het uit eten ben ( het is zijn week om te koken, dusse )..
pi_34443645
Ik had het dus mis met Keith; het is eerder Rosie die wat goed te maken heeft.
Afgelopen maandag was Stacey op dreef maar gisteren heeft Deano haar een kunstje geflikt waardoor prins Wi.. eh Bradley nu de boeman is.

Stacey: "Bel me alsjeblieft terug Ruby, ik moet je spreken"
Jules: "Stace, het gaat om Ruby"
Stacey: "En waarmee kan ik U van dienst zijn ?"
Jules: "Als je iets weet"
Stacey: "Dan blijft dat tussen Ruby en mij"
Jules: "Wat is je probleem ? Ze houdt van me"
Stacey: "Dus daarom is het uit tussen jullie ?"
Gus: "Effe dimme, hij mist 'r"
Stacey: "My heart bleeds"

Garry: "Ik heb toch gezegd dat ik me er niet mee wil bemoeien"
Stacey: "Ja, maar als hij (Johnny) echt goede aanbiedingen krijgt dan zal hij misschien ook z'n andere panden willen verkopen. Als je me helpt kunnen we ontdekken waar hij mee bezig is".
Garry: "Kweenie"
Stacey: "Wat heb je te verliezen ?"
Garry: "M'n vingers, als Johnny er achterkomt"

Stacey: "Het behang is niks, wat jij pap ?"
Garry: "Het kan inderdaad vernieuwd worden"
Stacey: "We hebben wat meer ruimte nodig zodat pa z'n cowboyhoeden kwijt kan. Hij is linedancer, laat eens wat zien"
Garry: "Zo interessant is dat nou ook weer niet; en moet jij je medicijnen niet innemen, Penelope ?"

Deano: "Wie is dat ?"
Stacey: "Da's een vriendin van Sonia; maar maak je geen illusies, ze is leerling-verpleegster en heeft het vast te druk met patienten verschonen".

Stacey (kokend van woede): "Je mist Ruby maar je kan niet wachten om met die overjarige slet (Dawn) te flikflooien"
Jules: "Dus Ruby heeft je niet teruggebeld ? Misschien is ze er dan eindelijk achter gekomen hoe je werkelijk bent. Kijk in de spiegel en je zult iemand zien die in een gesticht thuishoort"

Stacey: "Ik moet achter de waarheid zien te komen, misschien als ik z'n e-mails doorspit"
Deano: "Je kijkt teveel naar James Bond-films"
pi_34458161
Cecelia, het is heel verdrietig maar Keith heeft Rose "verlaten". Hij ging in eerste instantie in een schuurtje maffen en nu slaapt ie bij Minty en Gary.

Gary is beroofd van z'n portemonnee door een vrouw die ie mee naar huis had genomen.

En Bradley is inderdaad niet erg opwindend nee. Vooralsnog is het een stoffig type.

Pat heeft aan Yolande toegegeven dat ze haar had opgesloten.

En Deano heeft bij Stacey GHB in haar drankje gestopt. Ze lag bewusteloos in het park. Bradley wilde haar helpen door haar op een bankje te leggen en toen kwam ze bij en dacht ze dat hij haar dus aangerand had omdat haar blousje open was en omdat haar panty was gescheurd.

Ja ja, één en al drama's dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door ruby op 25-01-2006 22:26:43 ]
pi_34461359
beetje overdreven gisteren ja

bradley is met dat rode haar overigens wel overduidelijk een neef van bianca
pi_34463751
Hmm, die link met Bianca had ik nog niet eens gelegd eigenlijk.
pi_34472138
Ik moest ook aan Bianca denken (rickyyyyyyy!!!) en Prince William.. Tot dusver vind ik dat wij, de kijkers, een slechte deal hebben gehad - er is niks bijgekomen wat ook maar lijkt op Dennis.

Keith mag idd wel eens wat gan doen, maar ik ben blij dat Mike weg is, wat vond ik dat een trieste looser. Keith ook, maar hey, what you see is what you get. Please - kan Chrissy niet even terugkomen om hem te knippen?
Rosie heeft gewoon een baggersmaak in mannen.
pi_34484890
Oh ja, welcome back Chrissie! ( wel met deurstop please, kan ze Johnny Allen op zn kop meppen als ie terugkomt, of Keith als de schaar niet knippen kan door dat stugge haar van hem). En nee, er is idd geen lekkertje ingekomen wat het verlies van Dennis in kan halen ( Dennis please). Zo zo, dus Deano is een misselijk menneke dan? Weten we wel zeker dat het familie is van Pat en neit een of andere geheime zoon van Den Watts, die ook even op komt draven ( of had laats genoemde alleen de reputatie Dirty omdat ie met Michelle had zitten babies maken??) Vanavond kan ik gelukkig wel kijken, schoonmoeder is ook hier, alleen om te vieren dat ik binnenkort tante word, mijn zus Sharon kan ieder moment bevallen van haar tweeling( is ouder dan mij en Dawn ). Dus echt heel gezellie hier. Ben echt heel blij voor Sharon. maar wat het is wilde ze nog niet weten,
laatste was off topic, maar ik wilde het toch ff kwijt

[ Bericht 0% gewijzigd door Cecelia34 op 27-01-2006 18:45:15 (had me vergist, in de gauwigheid,) ]
pi_34491993
Wel opvallend dat jouw familieleden Eastendersnamen hebben Cecelia. Dit kan geen toeval meer zijn.

Wel spannend dat de je zus zo kan bevallen.

Mommychaos, ik kreeg toen ik Bradley op de buis zag ook ff visioenen van Prince Williams. Hij heeft idd dezelfde zachte ei uitstraling.
pi_34526132
haha tja Ruby, mijn moeder is een EE fan en Sharon was al geboren voordat EE bestond ( ze is 23). En Dawn heet eigenlijk Lorraine, maar Dawn is haar 2e naam ( van de doopnamen) en ze gebruikt dat als een bijnaam. Mijn broers ( James,Daniel en Shane) en ik ( Cecelia ) en mijn andere zus ( Gillian) hebben geen EE naam ( geen personage naam dan ). Ja ik heb een grote familie, erg gezellig met de feestdagen. Mijn zus is al bevallen van haar tweeling ( had eerst gezegd haar eerste, maar dat was een vergissing in de gauwigheid,een vriendin van mij moet binnenkort ( in Februari/ begin maart) bevallen), maar heb het al aangepast zoals je kunt zien. De kinderen zijn langs de natuurlijke weg gekomen en er waren geen complicaties. Ronan ( Sharon's man ) viel zowat flauw toen de eerste eraan kwam . De kinderen ( 2 meisjes) zijn gezond en wel met alles erop en eraan en ze heten ( zal de volledige namen maar plaatsen) Iphigenia Norah Elisabeth Georgina en Sligo Mairead Tracy Vicki. een mon vol dus, maar we noemen ze gewoon Iphigenia ( is Grieks) en Sligo ( is een Ierse naam, maar Ronan schrijft het op de Ierse manier Sligeach ( hij is een Ier )Dus.. Ik ben super blij. Echt 2 pracht kinderen ( zegt volgens mij iedereen over zijn/haar of die van een broer/zus kinderen ). Dus dat word binnenkort een reisje naar Ierland ( mijn zus Sharon gaat daar wonen met haar man ) voor de doop van de kinderen, maar wanneer is nog niet bekend. Maar wel de namen ( doopnamen). De namen die ik eerder heb genoemd. Ik ben nu dus tante, moet er eigenlijk best aan wennen. Maar als de doop plaats zal vinden zal ik het wel posten. Goed dit was een off topic bericht, maar wel een vrolijk bericht . Vandaag kan ik wel EE kijken, heb gisteren nadat ik het bericht gepost had de dag doorgebracht in het ziekenhuis, dus dat word Zondag de video instellen voor de omnibus ( dan komt de visite bij Sharon en Ronan, dus beschuit met roze muisjes )
Bye bye everyone,
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:44:59 #14
521 ruby
Hell yeah!
pi_34533457
Gefeliciteerd met de tweeling Cecelia en dat je maar flink mag genieten van je tante-schap!
Ik had om één of andere reden verwacht dat je een dertiger zou zijn, gezien je username, maar zo zie je maar weer.

Wat is Pauline Fowler weer irritant bezig met haar afstandelijke houding ten opzichte van Joe, ongelofelijk. Maar ja...ik vermoed dat Pauline alles in werking zal stellen om Joe uiteindelijk niet naar Dubai te laten gaan. Zal wel een paar weken duren, maar dat zijn we al gewend.

Bradley is weer vrij man, hij kan nu gaan rokken jagen op de Square. Hij moet wel ff wat vlottere kleding aan doen.

En ik vind de sfeer tussen Yolande en Pat heel gezellig. Go Pat, you tell her!
pi_34533973
Ha ha, ik denk dat Joe helemaal niet naar Dubai gaat, maar zal Pauline daar in trappen? Die Bradly is over zo'n jaartje of 10 een hunk, mark my words. Nog een beetje 'n melkmuiltje maar mag hem wel ergens, beter als die good for nothing neef van Pat. Jolande is vet irri, heb haar eigenlijk nooit leuk gevonden. Ik kan dat slaafse gedrag van Rosie echt niet aanzien, en dan Keith, al tijden in een rol om de sympathie van de kijker te krijgen??? Ik vind hem een regelrechte creep! Ach ach, Stacey moet echt een karakter-boost krijgen, die meid heeft zoveel potentie, had zij maar die poen gevonden van Jake, had ze nu eigen zaakje of zo gehad, strak pakje aan en up you go girl! Maar ja, EE ziet dat kennelijk niet.

@ Gefeliciteerd Cecelia34!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:21:43 #16
521 ruby
Hell yeah!
pi_34534901
Ik denk dat Stacey haar tijd nog wel komt. Het kind is immers nog maar een jaar of 17. Dus ze heeft nog alle kansen.

En Yolande is zeker een irritant mens. Wat mij betreft gaat de catfight tussen haar en Pat nog lang door.

Bradley is geen lelijke jongen inderdaad. Hij komt wat stoffig over, maar wat leuke kleding en een vlot kapsel doet wonderen. Er is hoop dus.

Suko, ik kan ook niet zo goed tegen Rosie's slaafse gedrag. Als Keith weer terugkomt dan moet ze die vent wel ff de les leren.
Om te beginnen, ga naar de kapper.
pi_34543340
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker ding

Ik ben ook zeer te spreken over Bradley. Wat een scheet .

Cecelia34, ook namens mij gefeliciteerd
pi_34548256
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:08 schreef schatje het volgende:
SPOILER
Lekker ding

Ik ben ook zeer te spreken over Bradley. Wat een scheet .

Cecelia34, ook namens mij gefeliciteerd
Sjo hé! Fresh meat, en wat voor vlees! Leuke handdoek trouwens, stevige stof... Oh dat gaat harten breken, ha ha, leuk!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:16:09 #19
521 ruby
Hell yeah!
pi_34550745
Als ik Tom Ellis intik op Google, dan krijg ik onder andere deze:

Wie van de drie is het?
pi_34559484
Thank you Ruby, Suko en Schatje. Ook namens Ronan en Sharon. En ik heb nog ander vrolijk nieuws te melden: Ik ben ook zwanger ( had de test gedaan, en het baby'tje is gewenst). Enne Ruby, ik word 21 in Februari, er was hier op fok al iemand die Cecelia had, dus heb ik er 34 achter gezet,. Dus. Volgens mij is het geen van de Ruby, heb een foto van m maar de foto wil maar niet erop komen, volgens mij doe ik wat fout. In ieder geval zal ik de komende 2 a 3 weken weinig tijd hebben voor de square, want mijn beste vriendin moet dan bevallen. En ik over 9 maanden dus. Laten we hopen dat alles goed gaat. Dat was het wel zo'n beetje over de Dean's hiero .
Heb nu al zin in Londen, en het schijnt dat de doop van Iphigenia en Sligo over een maand of 3 is, dus. Heb er nu al zin in.
Tja, Deano moest het wel opbiechten he. komt vroeg of later toch wel uit. En Dot die volgens mij altijd gelooft dat iedereen goed is ( is ze haar eigen zoon niet vergeten?) En wat is die Yolande een bitch ja, zeg dat wel. En Keith. Schaar erin nu. Brrr die kop van hem, jakkes moet er niet aan denken. Laten we hopen dat Dot hem eens onder de auto krijgt, ligt hij in het ziekenhuis en heeft ie vast en zeker een coup à la Dot Branning . Sorry dat was gemeen ( of mag dat in Keiths geval) Oh ja even een spoiler voor Ruby ( weet alleen niet of je er blij mee bent)
SPOILER
. In ieder geval bedankt allemaal voor jullie gelukwensen voor Sharon, Ronan en Iphigenia en Sligo, ze waarderen het enorm, en Ruby, ik zal er zeker van genieten!!!!!!
Groetjes, een hele gelukkige Cecelia
Ciao people!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cecelia34 op 29-01-2006 17:42:12 ]
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:58:02 #21
521 ruby
Hell yeah!
pi_34560424
Haha, ik vrees dat de spoiler geen spoiler meer is Cecelia, iedereen kan het meelezen.
Maar ach...het is toch geen top secret. We moeten er maar aan geloven ben ik bang. Ik zal me schrap zetten rond die tijd, als die kwezel dus terugkomt.
En dat Johnny vertrekt, daar kan ik niet wakker van liggen. Maar we moeten wel genoeg irritatiefactoren in EE houden. Ook dat is geen probleem, er lopen er toch genoeg rond in EE.

En ben jij ook al zwanger?! Wauwie. Nou, gefeliciteerd dan maar weer!
pi_34579665
Haha, heb het bericht inmiddels al gewijzigd Ruby . En tja we slaan ons er wel weer doorheen. Al moet ik me wel rustig houden en me niet te veel opwinden wat betreft. Enne Ruby, thanks. Ben het voor de eerste keer, dus je kunt je wel voorstellen dat ik zenuwachtig ben enzo. Met de tweeling van m'n zus is ook alles goed, ben net nog even langs geweest. Iphigenia en Sligo zijn net engeltjes, zoals ze eruit zien, echt van die schatjes. . Oh ja , k moest je ook ff bedanken namens mn lover . We zijn er heel blij mee dat je ons gelukwenst met de zwangerschap! Thank you for that! Wat EE betreft, heb de omnibus gekeken, had de dinsdag en de donderdag gemist, en ooh wat vind k die Amy?? een bitch! Wel jammer dat dat kantoor van JohnJohn op slot was, , had wel willen weten of Stacey wat had kenne vinden over JohnJohn . En die reactie van Peggy op die Bradley, jammer dat Pauline hem nog niet heeft ontmoet, of heeft ze dat wel al? Ben nog een beetje overdonderd, dusse k kan het gemist hebben. En Keith op de bank, t had wel wat. . Overigens hoop ik dat die dokter er snel in komt, heb geprobeert om de foto van m erop te krijgen, maar zonder resultaat. Volgens mij heeft mijn pc kuren Oh en Pauline wat wil je nu? Dus het word geen met haar en Joe?? Jammer, blijft ze nog langer zeveren! Oh daar word ik zo af en toe gewoon moe van . En Gary met zijn Trudi ( hehehehe) . Gut gut ook al een van de eeuwige vrijgezellen in Walford/ Albert Square. Is Pauline misschien niet een optie?? Zie het al voor me, dus ik zie er al weer vanaf . Zal regelmatig laten weten hoe het met mij en de kleine gaat,,,, over 9 maanden is het zover!! Vindt het echt super spannend!

[ Bericht 77% gewijzigd door Cecelia34 op 29-01-2006 18:12:09 ]
pi_34611783
Hitkrant heeft een artikel gewijd aan diverse 'BBC 1-hunks' waaronder Matt Di Angelo.

Garry: "Doe je mee met ons, dan ben jij de derde musketier"
Keith: "Die ene die z'n zwaard niet kan vasthouden ?"

Honey: "Wat is de hoofdstad van Belgie, Brussel"

Deano: "It wasn't me"

Stacey (en haar vuisten): "Achterbakse lul"

Pat: "Zorg dat er geen volgende keer komt"
Deano: "Er komt geen volgende keer"
Pat: "Die komt er wel, altijd"

Martin: "Ik rammel van de honger"
Sonia: "Jij rammelt altijd van de honger"

Yolande: "Ik hoop dat de boodschap duidelijk is"
Pat: "En ik heb ook een boodschap voor jou"
(dezelfde als Stacey voor Deano)
pi_34618587
Haha ja die Honey is ook niet de slimste daar nee. goh wel jammer dat de Hitkrant niks heeft geschreven over Nigel Harman ( het og wil ook wat, al vind ik Matt Di Angelo ook niet verkeerd ). Heb de hitkrant ook, ff gepikt van mn broer heh heh heh . En tja, Martin heeft altijd honger ja, daar heeft Sonia gelijk in. Volgens mij hebben alle mannen dat, kijkt lover aan . Ik dacht altijd dat de hoofdstad van België Antwerpen was.. . Nee, k ben altijd goed in topografie geweest... O=). Jammer dat er ook een tv in het huis van Gary en Minty staat, ken Keith nog de godganse dag naar dat ding koeke . Schopstoel lineo recta . Ik ga hem opgeven voor Extreme Make-Over Albert Square . Ander kapsel, face-liftje hier, een beetje vet wegzuigen. Net pak, het kan misschien nog wat worden Overigens is dit hét motto van Johnny Allen: Cogitationis poenam nemo patitur >>>>oftewel : Nobody should be punished for his thoughts. Yeah right. dat denk JIJ, maar dat denk ik niet lekker puh. En als ie word aangesproken over zijn daden, zegt ie : Diabolus fecit, ut id facerem! >>>> The devil made me do it!. . Tja, wat wil je als je 8 jaar Latijn hebt gehad .... Vanavond weten we eindelijk of Pauline actie gaat ondernemen, anders ook een schopstoel voor haar. Als ze aan de man is zeikt ze misschien niet meer zo lang en vaak
pi_34619821
haha cecelia praat jij in het dagelijks leven ook zo ontzettend veel!? Je houdt het topic iig wel lekker levendig

en ook namens mij felicitaties mbt je zwangerschap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')