Denk jij dat ze een cameraploeg daar gaan binnen laten?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:29 schreef Elvi het volgende:
Een vriendin kwam met een f*cking briljant plan! Ik vroeg haar hoe we dan in godsnaam aan opnames kunnen komen...
[..]
Dat is wel heel slim... media-aandacht en camera's die meteen alles kunnen registreren!![]()
afhankelijk van of de dieren weg worden gehaald omdat het pension gesloten wordt of dat de dieren via een actie door particulieren (lees FOK!kers) worden weggehaald.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik heb het erover dat niemand hier dat gaat bepalen.
Wat denk jij dat die instanties doen? 20 honden in 1 hok stoppen in een asiel of onze tijdelijke gastgezinnen gebruiken?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik heb het erover dat niemand hier dat gaat bepalen.
Precies, maar doe dat dan op een normale manier. Zodra je sluitend bewijs hebt, kan je dat bedrijf figuurlijk afbranden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:24 schreef TheYoung1 het volgende:
Neem het met een pak zout en nog is er aanleiding genoeg om dat bedrijf eens op de korrel te nemen.
Ja, het weghalen van de honden door Fok!kers is strafbaar. Plus dat je er uiteindelijk niks mee bereikt, want de eigenaren van het pension hebben ongetwijfeld binnen een paar weken alle hokken weer vol zitten.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:32 schreef Mirage het volgende:
[..]
afhankelijk van of de dieren weg worden gehaald omdat het pension gelsoten wordt of dat de dieren via een actie door particulieren (lees FOK!kers) worden weggehaald.
Er lopen twee zaken door elkaar
tsja... hoe zeer ik het k met je eens ben dat het laatste beter lijkt... regels regels.. en niet allemaal in het belang van de dieren voor het oog.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wat denk jij dat die instanties doen? 20 honden in 1 hok stoppen in een asiel of onze tijdelijke gastgezinnen gebruiken?
Denk jij wel goed na? Je plant een strafbare actie, die bovendien niet voorkomt dat het pension weer gewoon op de oude voet verder gaat.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wat denk jij dat die instanties doen? 20 honden in 1 hok stoppen in een asiel of onze tijdelijke gastgezinnen gebruiken?
Wat Lienekien zegt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, het weghalen van de honden door Fok!kers is strafbaar. Plus dat je er uiteindelijk niks mee bereikt, want de eigenaren van het pension hebben ongetwijfeld binnen een paar weken alle hokken weer vol zitten.
Ze zouden ze met zn allen in 1 hok flikkeren?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:33 schreef Mirage het volgende:
[..]
tsja... hoe zeer ik het k met je eens ben dat het laatste beter lijkt... regels regels.. en niet allemaal in het belang van de dieren voor het oog.
of ene spuitje geven als ze ze echt niet onder kunnen brengenquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:34 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ze zouden ze met zn allen in 1 hok flikkeren?
Ik heb het niet eens over zelf di ehonden daar weg halen. Ik heb het erover dat wanneer we bewijzen hebben we instanties inschakelen, en dan indien nodig gastgezinnen hebben.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk jij wel goed na? Je plant een strafbare actie, die bovendien niet voorkomt dat het pension weer gewoon op de oude voet verder gaat.
Nog 1 keer Williebrord Frequin op TVquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:30 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Denk jij dat ze een cameraploeg daar gaan binnen laten?
quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:37 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Nog 1 keer Williebrord Frequin op TV
mijn simpele, maar duidelijke OP plaatje voor het volgende deel
[afbeelding]
kijk, kijk, dat logo van mirando, mooi achter het verbodsbord
Daar zijn instanties voor. Dat hoeven 'wij' niet te regelen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:36 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb het niet eens over zelf di ehonden daar weg halen. Ik heb het erover dat wanneer we bewijzen hebben we instanties inschakelen, en dan indien nodig gastgezinnen hebben.
Ze kunnen geen 60 honden kwijtquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar zijn instanties voor. Dat hoeven 'wij' niet te regelen.
Netjesquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:37 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Nog 1 keer Williebrord Frequin op TV
mijn simpele, maar duidelijke OP plaatje voor het volgende deel
[afbeelding]
kijk, kijk, dat logo van mirando, mooi achter het verbodsbord
Hoe weet jij dat nou?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:40 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ze kunnen geen 60 honden kwijt
En ffs, ik roep alleen maar wat opties.
Nu ja, wat voor opnames? Net had iemand het erover dat als je niks te horen en te zien kreeg was dat goed. Of wil je juist opnames van hoe het er daar uit ziet. Want iemand die een hond wil kopen of onderbrengen krijgt niets te zien. Stagaires willen ze niet. Blijft niet bar veel over.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:40 schreef Elvi het volgende:
Dus we gaan ons eerst concentreren op bewijzen verzamelen.
Foto's hebben we al. Getuigen ook....
Nu nog opnames dusIemand een leuk idee hiervoor? Stagaire, meeloop-dagje, iemand die een werkstuk/scriptie wil maken over hondenpension's, iemand die een pup wil kopen of een hond wil plaatsen...
Nah ja, het komt er toch op neer dat we alle bewijzen naar de dierenbescherming brengen? Ik heb ook wel gezegd dat ik er wel even zelf heen ga, maar ik snap zelf ook wel dat dat niet verstandig is hoorquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat je met verborgen camera het beste kan wachten op programma's als Kassa en Radar trouwens, die zetten het meteen 'te kijk' op TV. En weten precies wat juridisch mogelijk is.
Spontane goedbedoelende akties wat hier gebeurt is heel goed bedoeld maar niet erg verstandig denk ik, wil je op lange termijn (lees voorgoed) dit pension aanpakken.
Door zelf een hond te halen daar?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:49 schreef Katey het volgende:
Het beste is idd om programma's als Radar en Kassa er warm voor te krijgen. Dit gaat alleen echt lukken als er meerdere klachten zijn. Het eerste punt om ons op te concentreren is dus het vinden van lotgenoten .. Bovendien zal de dierenbescherming na het krijgen van meerdere klachten wel een onderzoek willen instellen. Oftewel: we moeten mensen zien te vinden die benadeeld zijn door Mirando!
Alleen nu nog ff bedenken hoe we de mensen het beste kunnen vinden
We gaan toch helemaal geen dieren jatten, of heb ik nu weer iets gemist?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:48 schreef Frappelsien het volgende:
Die dieren zijn hun eigendom.
Wanneer jullie die meenemen zullen jullie opgepakt worden voor diefstal!
Diefstal word harder aangepakt dan broodfok.. !![]()
Beter mensen die daar als eens een hond hebben gehaald, anders zijn wij bezig met het instandhouden van de broodfokquote:
Er zijn meerdere mensen geweest die wilden weten wie de andere pups uit het nest hadden etc, maar Mirando gaf die gegevens niet weg.quote:
Ja maar hoe vind je die? Op een ander forum over Mirando was een familie 2 jaar op zoek eer ze dat forum vonden enzo.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:52 schreef Katey het volgende:
[..]
Beter mensen die daar als eens een hond hebben gehaald, anders zijn wij bezig met het instandhouden van de broodfok![]()
Misschien een oproep op marktplaats zetten? Met de vraag of mensen willen mailen als ze een pup hebben gekocht of ondergebracht bij Mirando en welke ervaringen ze daar hadden ..?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:53 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja maar hoe vind je die? Op een ander forum over Mirando was een familie 2 jaar op zoek eer ze dat forum vonden enzo.
Oproepen op zveel mogelijk plekken is wel een idee jaquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:55 schreef Katey het volgende:
[..]
Misschien een oproep op marktplaats zetten? Met de vraag of mensen willen mailen als ze een pup hebben gekocht of ondergebracht bij Mirando en welke ervaringen ze daar hadden ..?
Dat bedoel ik niet. Als wíj een hond halen zijn wij toch meteen getuigen? Want wij worden benadeeld met een zieke hond...quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:52 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Er zijn meerdere mensen geweest die wilden weten wie de andere pups uit het nest hadden etc, maar Mirando gaf die gegevens niet weg.
Dus ik zie niet hoe je aan meer benadeelden komt door naar MIrando te gaan
Heb jij 300 euro?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Als wíj een hond halen zijn wij toch meteen getuigen? Want wij worden benadeeld met een zieke hond...
slim idee!quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:55 schreef Katey het volgende:
[..]
Misschien een oproep op marktplaats zetten? Met de vraag of mensen willen mailen als ze een pup hebben gekocht of ondergebracht bij Mirando en welke ervaringen ze daar hadden ..?
Je vergeet het feit dat ze niemand binnen laten. Ze nemen de pup mee naar een nette plek, waar ze wel bezoek willen ontvangen. Je krijgt de kennels en de omstandigheden daar dus niet te zien.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:13 schreef TheYoung1 het volgende:
Kunnen we het nu even centraal houden?!
Zullen we nu eens even proberen of we een paar neuzen dezelfde kant op krijgen, en wat gaan afspreken?
Aan de slag met idee om daar als potentiele kopers te gaan kijken lijkt me het meest voor de hand liggende. Moet toch mogelijk zijn om daar binnen een kijkje te nemen en met een gsm oid een paar plaatjes te schieten.
Ik kan redelijk goed kletsen dus ik brei er daar wel een verhaal aan.
Roep maar wat dan, ik ga er niet alleen naar toe....
Kunnen we het op zn minst proberen. Alle info is meegenomen he!quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:20 schreef Katey het volgende:
[..]
Je vergeet het feit dat ze niemand binnen laten. Ze nemen de pup mee naar een nette plek, waar ze wel bezoek willen ontvangen. Je krijgt de kennels en de omstandigheden daar dus niet te zien.
Zullen we daar maar verder gaan danquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:24 schreef Elvi het volgende:
Als dit topic vol is, zullen we dan ff hier verdergaan: Actie tegen broodfokkers (l e z e n !)
Anders word het zo onoverzichtelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |