dat is wel heel vaag....quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:58 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Hihi, dankje![]()
Ik vind alles goed dus, kom maar op!!
En bellen? Ik heb begin dit jaar gebelt met de vraag om mn 3 poezen daar een paar weken achter te laten ivm mijn vakantie. Heel wazig gesprek. Op de vraag of ik wel eerst kon komen kijken naar de dierverblijven, werd me gezegt dat ik gerust kon komen kijken maar er zou toch niets te zien zijn want ze waren aan het verbouwen.......Ik zou dus niet eens weten wat het onderkomen voor mijn poezen zou zijnMaar ik kon ze wel direkt en probleemloos aachterlaten.....
Aan mijn poezen geen polonaise!!!
No offence heurquote:Op zaterdag 16 december 2006 14:58 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Hihi, dankje![]()
Ik vind alles goed dus, kom maar op!!
En bellen? Ik heb begin dit jaar gebelt met de vraag om mn 3 poezen daar een paar weken achter te laten ivm mijn vakantie. Heel wazig gesprek. Op de vraag of ik wel eerst kon komen kijken naar de dierverblijven, werd me gezegt dat ik gerust kon komen kijken maar er zou toch niets te zien zijn want ze waren aan het verbouwen.......Ik zou dus niet eens weten wat het onderkomen voor mijn poezen zou zijnMaar ik kon ze wel direkt en probleemloos aachterlaten.....
Aan mijn poezen geen polonaise!!!
er zullen ongetwijfeld goede regio's tussen zitten, maar ik heb helaas ook de ervaring dat niet overal de dierenbescherming vlot actie onderneemt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:01 schreef Katey het volgende:
Ik ben trouwens weer een illusie armer. Ik dacht dat de dierenbescherming er was om dieren te beschermen. Waarom doen ze nu zo moeilijk? Er zijn eerdere klachten geweest en recent is er weer geklaagd, met foto's die er niet om liegen. Waar wachten ze op? Totdat het echt mis gaat? Is dit weer een typisch geval van 'als het kalf verdronken is, dempt men de put'' ..?![]()
Daar verbaas ik me iid ook al overquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:01 schreef Katey het volgende:
Ik ben trouwens weer een illusie armer. Ik dacht dat de dierenbescherming er was om dieren te beschermen. Waarom doen ze nu zo moeilijk? Er zijn eerdere klachten geweest en recent is er weer geklaagd, met foto's die er niet om liegen. Waar wachten ze op? Totdat het echt mis gaat? Is dit weer een typisch geval van 'als het kalf verdronken is, dempt men de put'' ..?![]()
misschien heb ik het gemist, maar is dat naar aanleiding van deze topics ?quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:53 schreef Frappelsien het volgende:
Ik hoor nu dat de muts van Mirando een advocaat gezocht heeft..
Ow god.. ze hangt zichzelf op..
quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:02 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
No offence heur![]()
En als je gewoon voor de deur gaat staan met die melding dan? Van ja mai ik wil graag ff komen loerenEn dan gewoon zo hard als je kan naar binnen hollen
![]()
Ze heeft niks gelezen, ze heeft alleen via via gehoord dat ik de dierenbescherming gebeld heb.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:03 schreef Mirage het volgende:
[..]
misschien heb ik het gemist, maar is dat naar aanleiding van deze topics ?
Wat heeft ze al wel/ niet mee gekregen ?
Precies ja!? En dan in te denken dat er dus mensen zijn die wel hun dieren daar "op pension" laten???quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:01 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat is wel heel vaag....
waar stoppen ze je poezen dan als er niks te zien is ivm verbouwing ?
in een kofferbak ?
mocht iemand nog een pension zoeken in Zuid Holland/ regio Zeelandquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:06 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Precies ja!? En dan in te denken dat er dus mensen zijn die wel hun dieren daar "op pension" laten???
Voor mij was dat gesprek meer dan genoeg om aan de oprechtheid van die lui te gaan twijfelen.
Ik zoek liever slechte, zodat ik die ook kan verneukenquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
mocht iemand nog een pension zoeken in Zuid Holland/ regio Zeeland
ik heb een leuke gevonden (en getest)
Kofferbak is trouwens wel overdreven luxe in vergelijking met waar ze nu zitten..quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:01 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat is wel heel vaag....
waar stoppen ze je poezen dan als er niks te zien is ivm verbouwing ?
in een kofferbak ?
Dat blijft moeilijk natuurlijk. Maar voor de dieren is ht al een wereld beter als ze daar maar eens wegzijn.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:05 schreef Mirage het volgende:
even vast vooruit denken...
iemand enig idee om hoeveel dieren het nu gaat ?
pups en volwassen honden apart rekenen.
Je zal namelijk meer moeite krijgen met het onderbrengen van volwassen dieren dan de pups.
Even in theorie !!![]()
![]()
natuurlijk, maar waar laat je ze in de tussentijd ?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:09 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Dat blijft moeilijk natuurlijk. Maar voor de dieren is ht al een wereld beter als ze daar maar eens wegzijn.
Asiels zitten overal mudjevol, zal dus niet zomaar gaan om daar alles op te doeken en alle dieren direkt elders geplaatst krijgen.
Maar dat mag geen rede zijn om niet door te gaan waar we mee bezig zijn.
Eerst en vooral die diertjes daar zien te bevrijden van hun ellendige bestaan!
Ik had mn moeder al gervraagd of ze er 60 honden bij wilde nemen, maar leek haar niet zon goed ideequote:Op zaterdag 16 december 2006 15:09 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Dat blijft moeilijk natuurlijk. Maar voor de dieren is ht al een wereld beter als ze daar maar eens wegzijn.
Asiels zitten overal mudjevol, zal dus niet zomaar gaan om daar alles op te doeken en alle dieren direkt elders geplaatst krijgen.
Maar dat mag geen rede zijn om niet door te gaan waar we mee bezig zijn.
Eerst en vooral die diertjes daar zien te bevrijden van hun ellendige bestaan!
Ik zou best tijdelijk een paar pups willen nemen hoorquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
natuurlijk, maar waar laat je ze in de tussentijd ?
Is iedereen bereid 1 of 2 dieren mee naar huis te nemen ?
je kan ze moeilijk op straat parkeren tot we weten wat we ermee doen
Je moet wel een plek hebben om ze naartoe te brengen al is het tijdelijk![]()
Precies..quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:08 schreef Ieneminie het volgende:
ongelooflijk dat zulke dingen gebeuren. dan kijk ik even achter me en zie mijn schatjes op de bank liggen. De tranen schieten je in de ogen als je je voorstelt dat er zo met dieren om wordt gegaan. Helaas in Geldrop voor mij de andere kant van het land, anders stond ik er al op de stoep.
Maar als ik op een andere manier kan helpen hoor ik het graag!
wordt alles wel geent naar behoren ?quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:13 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Precies..
Ik zat de eerste avond op de bank en kon het niet loslaten.
Om mij heen lagen mijn 2 katten, tevreden te spinnen met een volgegeten buikje..
En dan bedacht ik me dat die honden in die vieze stinkende loods liggen..
In de kou, te wachten tot ze weer een lading pups konden krijgen..![]()
Ik ben het hiermee eensquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:13 schreef Mirage het volgende:
oke, ik zal een voorzetje geven.
Als er goed in kaart kan worden gebracht wat er allemaal gebeurd en wat de problemen zijn en een poging waagt dit voldoende te staven, dan zal ik met mijn wederhelft overleggen of wij hier plaats hebben voor een loge of loges, voor welke termijn etc etc...
Je moet de dieren wel echt helpen als je iets doet en je meot verdomde zeker zijn van je zaak dat je niet nu een "bedrijf" (ondanks dat ik de broodfok zowieso al walgelijk vind) om zeep helpt terwijl het misschien helemaal zo slecht nog niet is.
We wonen toch over heel Nederland iddquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:15 schreef Elvi het volgende:
Mn moeder kwam met een briljant plan![]()
Als we inventariseren wie er mee willen doen aan een bestorm-actie... Dan kan iedereen in zn eigen woonplaats met asiels bellen... En dan doorgeven hoeveel honden je meeneemt.
Als iedereen verspreid door heel nederland 2 of 3 honden bij 1 asiel kan plaatsen... en zelf misschien ook een pup meeneemt... dan overspoel je niet 1 asiel ineens met 60 honden!
Soms heeft ze zo dr momentenquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:16 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
We wonen toch over heel Nederland iddvoor je moeder
Precies. Wat ik hier lees is één iemand die dit meldt. Dat ook heeft aangegeven op school en bij de dierenbescherming. Beide hebben het niet nodig gevonden om actie te ondernemen (om welke reden dan maar ook)quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:13 schreef Mirage het volgende:
je meot verdomde zeker zijn van je zaak dat je niet nu een "bedrijf" (ondanks dat ik de broodfok zowieso al walgelijk vind) om zeep helpt terwijl het misschien helemaal zo slecht nog niet is.
Ik woon 2 hoog en heb al 3 poezen.......Wordt een beetje moeilijk voor me...Sorryquote:
Pardon, goede dierenarts? Hoeveel pups daar vandaan waren niet hartstikke ziek. Bloed te poepen, darmen eruit hangen etc etcquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:21 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Precies. Wat ik hier lees is één iemand die dit meldt. Dat ook heeft aangegeven op school en bij de dierenbescherming. Beide hebben het niet nodig gevonden om actie te ondernemen (om welke reden dan maar ook)
Ook lees ik dat de dierenarts een vriend van deze mensen zou zijn. Dat neemt niet weg, dat het nog steeds een dierenarts is. Als ik een een bevriende dierenarts zou hebben, dan kan dat ook betekenen dat ik juist daarom mijn dieren goed verzorg.
Ik vind de meeste reacties sterk overdreven en jullie jutten elkaar gewoon op. (mensen 's nachts bellen, dingen bestellen voor ze, laster etc. ) maar er komt niemand met keiharde bewijzen.
Een hond op een krant is niet perse dierenmishandeling. Dat kan ook een momentopname zijn.
Ook het bellen voor het onderbrengen van een van de huisdieren en vervolgens toestemming krijgen om de plek te bekijken (maar dan ook de melding dat er op zich niks te zien is vanwege een verbouwing) is niet perse raar. Het kan ook de waarheid zijn.
Kortom, bedaar eens een beetje met z'n allen.
Dat moet ook sowieso. Anders hebben we geen poot om op te staanquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:22 schreef Elvi het volgende:
Vriendinnen van me zeggen nu ook dat we eerst keihare bewijzen moeten hebben... Filmopame's....
Dus misschien moeten we ons eerst daarop concentreren... hoe moeilijk het ook is![]()
Het is tijdelijkquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:21 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ik woon 2 hoog en heb al 3 poezen.......Wordt een beetje moeilijk voor me...Sorry![]()
Nou. Als ik te horen krijg dat ik poezen wel kan brengen, maar ze hebben geen onderkomen omdat ze aant verbouwen zijn, gaan er bij mij toch wat belletjes rinkellen. En als ik dan ook nog die andere verhalen allemaal meekrijg zo....quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:21 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Precies. Wat ik hier lees is één iemand die dit meldt. Dat ook heeft aangegeven op school en bij de dierenbescherming. Beide hebben het niet nodig gevonden om actie te ondernemen (om welke reden dan maar ook)
Ook lees ik dat de dierenarts een vriend van deze mensen zou zijn. Dat neemt niet weg, dat het nog steeds een dierenarts is. Als ik een een bevriende dierenarts zou hebben, dan kan dat ook betekenen dat ik juist daarom mijn dieren goed verzorg.
Ik vind de meeste reacties sterk overdreven en jullie jutten elkaar gewoon op. (mensen 's nachts bellen, dingen bestellen voor ze, laster etc. ) maar er komt niemand met keiharde bewijzen.
Een hond op een krant is niet perse dierenmishandeling. Dat kan ook een momentopname zijn.
Ook het bellen voor het onderbrengen van een van de huisdieren en vervolgens toestemming krijgen om de plek te bekijken (maar dan ook de melding dat er op zich niks te zien is vanwege een verbouwing) is niet perse raar. Het kan ook de waarheid zijn.
Kortom, bedaar eens een beetje met z'n allen.
Ja dat kan wel, uiteraard. Maar of dat goed gaat met mijn poezen....quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:24 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Het is tijdelijkEen pup kun je toch wel een paar treden af tillen
![]()
Laten we eerst maar kijken of we al die dieren wel wat beters kunnen gevenquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:26 schreef Elvi het volgende:
Maar mensen... hóe gaan we aan filmopnames komen....![]()
moeilijk of niet, het is de enige manier.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:22 schreef Elvi het volgende:
Vriendinnen van me zeggen nu ook dat we eerst keihare bewijzen moeten hebben... Filmopame's....
Dus misschien moeten we ons eerst daarop concentreren... hoe moeilijk het ook is![]()
Als er tot sluiting van dat pension zou worden overgegaan, denk ik niet dat de dieren vrijelijk via dit forum over particulieren verdeeld zullen worden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:27 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Laten we eerst maar kijken of we al die dieren wel wat beters kunnen geven
Op iedere gsm zit een camera, dus dat zal het probleem niet zijn.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:26 schreef Elvi het volgende:
Maar mensen... hóe gaan we aan filmopnames komen....![]()
Ik heb het dan ook over asiel en tijdelijke gastgezinnen ed.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als er tot sluiting van dat pension zou worden overgegaan, denk ik niet dat de dieren vrijelijk via dit forum over particulieren verdeeld zullen worden.
Dat is wel heel slim... media-aandacht en camera's die meteen alles kunnen registreren!quote:kun je jezelf daar beter vastketenen heb je DEZELFDE aandacht als dat je ze weghaalt...de cameraploegen staan dan ook DAAR op de stoep en niet thuis waar je de pups onderbrengt
En ik heb het erover dat niemand hier dat gaat bepalen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:29 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over asiel en tijdelijke gastgezinnen ed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |