AccountView ben ik weer niet zo een fan van als ik eerlijk moet zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:05 schreef ManAtWork het volgende:
Werk zelf veel met Exact en dan de diverse versies maar niet zo zeer de module voor projectadministraties. In vergelijking met andere pakketten die ik heb meegemaakt (Davilex, Navision, AccountView) is het een relatief dure investering maar wel één met veel mogelijkheden.
Voor iets minder geld zou je kunnen kijken naar AccountView. Maar hoe het daar met projectadministraties is geregeld durf ik zo niet te zeggen.
Snelstart heeft de mogelijkheden daarvoorquote:Op vrijdag 15 december 2006 11:18 schreef miss_sly het volgende:
Snelstart ken ik niet, zal eens kijken of ik info kan vinden op internet. Heb je daarin met projectadministratie gewerkt, sanger?
Projectadministratie in Navison, is dat iets?
Exact ken ik wel, maar dat wil ik niet. Sowieso is dat onnodig duur voor dit bedrijf.
Accountview ken ik ook niet; waarom ben je daar gen fan van, sanger?
Bij Snelstart kan dat wel, of een online demo. Bij Exact ook overigens.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:14 schreef miss_sly het volgende:
jammer dat je niet van al die pakketten een demo kunt downloaden om eens mee te oefenen.
Mag ik vragen wat jij prettiger vind aan Exact dan aan SAP???quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:24 schreef marcb1974 het volgende:
Wij gebruiken SAP. Werkt op zich niet zo slecht. Maar vond Exact toch beter werken.
Misschien kun je ook aangeven wat ze precies willen zien. Dan kan ik in Snelstart & Exact eens kijken of dat allemaal mogelijk is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik zeg niet dat er echt iets mis is met Exact, maar ik was er niet echt kapot van en ik vind het gewoon veel te duur. Ik denk dat een ander, goedkoper, pakket voor ons bedrijf al voldoende is. Onze adminstraties zijn niet groot, maar wat de directie wil zien en aan mogelijkheden wil hebben liggen misschien net iets lastiger dan ik tot nu toe heb meegemaakt. Feit is dat de basis versie van Cash niet voldoende is en we moeten sowieso iets met een projectmodule hebben.
NIemand hier ooit gewerkt met Informant? Het is voor de vastgoedmarkt ontwikkeld, maar ook geschikt voor andere branches.
Dan nog is er geen vergelijking te maken tussen Exact en SAP. Maar je kunt wel kijken wat je van welk pakket het makkelijkst vindt.quote:Op zondag 17 december 2006 13:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Exact met SAP vergelijken. Hebben we het hier over de versie voor het MKB van Sap of zo, anders lijkt het me nogal appels met peren vergelijken.
SnelStart is een toppakket en wordt veel gebruikt.
Op 16-01 nog met de oriëntatiefase moeten beginnen en ingaande 2007 al migreren? Lopen jullie hiermee nu niet wat te hard van stapel? Of eigenlijk, jullie zijn te laat begonnen met oriënteren en calculeren geen implementatietijd in.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:23 schreef miss_sly het volgende:Ow ja, ook niet onbelangrijk: we willen er zsm mee starten en 2007 in dit nieuwe pakket gaan doen!
Die functionaliteit heb je in vrijwel ieder pakket .....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:46 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik heb nog niemand gehoord over Multivers van Unit 4 Agresso.
Dat is dan ook het enige pakket waar ik ervaring mee heb, maar ik vind het prettig werken, en kan goed met projecten uit de voeten. Je kunt bij elke grootboekmutatie aangeven op welk project het betrekking heeft, en vervolgens kun je op elk moment een overzicht per project oproepen.
Onze administratie is ingewikkeld, maar niet groot. Ik ben hier in september begonnen en heb in de afgelopen 4 maanden heel 2006 in Cash ingevoerd..is goed te doen qua aantallenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Op 16-01 nog met de oriëntatiefase moeten beginnen en ingaande 2007 al migreren? Lopen jullie hiermee nu niet wat te hard van stapel? Of eigenlijk, jullie zijn te laat begonnen met oriënteren en calculeren geen implementatietijd in.
Ik gebruik het pakket als enige, in principe. Indien mogelijk zou er een alleen-lezen mogelijkheid kunnen zijn voor een of twee andere medewerkers, maar dit is beslist geen must.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Oftewel vertel eens wat meer wie het pakket gaat gebruiken, om hoeveel projecten het gaat, hoe doe je het nu enz.
Helemaal mee eens. Ik zou per 1-7 overgaan of misschien zelfs wel per 1-1-08.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Op 16-01 nog met de oriëntatiefase moeten beginnen en ingaande 2007 al migreren? Lopen jullie hiermee nu niet wat te hard van stapel? Of eigenlijk, jullie zijn te laat begonnen met oriënteren en calculeren geen implementatietijd in.
Wat is daar op tegen?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:24 schreef sanger het volgende:
Dan je boekhouding met terugwerkende kracht doen?
Het is dat ik daarna pas lees dat het niet om grote aantallen mutaties gaat, want daar doelde ik op.quote:
Ah, ok.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is dat ik daarna pas lees dat het niet om grote aantallen mutaties gaat, want daar doelde ik op.
Dan is het wel te overzien inderdaad.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:42 schreef miss_sly het volgende:
Voor alle bv's bij elkaar is het aantal inkoopfaacturen (de grootste hap van de administratie) bij lange na nog geen 1000 stuks per jaar. De grootste twee administraties zijn ca. 350 inkoopfacturen.
Ik ben me bewust van de risico's en problemen, maar toch is het in dit geval zeker de bedoeling om eht per 1 januari te doen, juist vanwege alle andere problemen waar ik met de huidige software en manier van werken tegen aan loopquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan is het wel te overzien inderdaad.
Ander punt is ook dat er vaak dingen kwijtraken als je de administratie opspaart. Hoe zuinig je ook bent, en netjes. Toch gebeurt het.
Maar goed, dat is een kwestie van netjes in ordners proppen.
Oke, das inderdaad een keuze die je maakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben me bewust van de risico's en problemen, maar toch is het in dit geval zeker de bedoeling om eht per 1 januari te doen, juist vanwege alle andere problemen waar ik met de huidige software en manier van werken tegen aan loop
Moeten boekingen/mutaties/projecten t/m 2006 ook geconverteerd worden naar jullie nieuwe software? Nemen jullie de historie mee of beginnen jullie "from scratch"?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik gebruik het pakket als enige, in principe. Indien mogelijk zou er een alleen-lezen mogelijkheid kunnen zijn voor een of twee andere medewerkers, maar dit is beslist geen must.
Het gaat om (op dit moment, als voorbeeld, maar deze dingen kunnen hier heel snel veranderen) 8 administraties/bv’s met daarin een verschillend aantal panden/projecten (variërend van 1 groot project in een bepaalde bv tot zeg 15 ofzo).
We beginnen in principe from scratch met de eind/beginbalans uit het oude pakket...geen probleem! Dus conversie is zeker geen vereiste; leuke al s het kan, maar daar houdt het ook mee op.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Moeten boekingen/mutaties/projecten t/m 2006 ook geconverteerd worden naar jullie nieuwe software? Nemen jullie de historie mee of beginnen jullie "from scratch"?
Het is een drama voor nitwits...quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb geen flauw idee, maar ook Exact kan aardig in de papieren gaan lopen kwa aanschaf en support.
En dat het een drama is om het client-server based te installeren...
Na 4 dagen nabellen is wel erg kort dag moet ik zeggenquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:45 schreef miss_sly het volgende:
We zijn er nog niet uit
Er is iemand van Exact geweest, die eigenlijk alleen maar een opzetje maakte van welke modules wij nodig zouden hebben om aan onze eisen te voldoen en daar een prijskaartje aan te hangen. Na een indicatie van de kosten, ging hij weer met de afspraak om snel de offerte uit te werken en op te sturen en een afspraak te maken om een demo te komen laten zien. Na 4 dagen heb ik zelf maar even contact opgenomen, en toen kreeg ik 2 dagen later de offerte en de afspraak. Al met al geen onverdeeld gunstige indruk tot nu toe: behalve dat het inderdaad erg duur is, vond ik het feit dat ik ze achterna moest bellen niet echt positief. De demo is gepland voor volgende week; ze moeten daarmee echter wel erg overtuigend blijken te zijn willen we ermee verder gaan.
Intussen kreeg ik ook een telefoontje van Grote Beer (heeeeel toevallig waren die met telefonische marketing/verkoop bezig). Aan hen heb ik eerst een duidelijk overzicht van onze eisen gemaild, om te proberen te voorkomen dat ze onnodig hun en onze tijd verdoen. Grappig is dat ze aanvankelijk zeiden niet aan onze eisen mbt de consolidatie te kunnen voldoen, maar toen ik zei dat Exact het wel kon, ze verder ging kijken, want: Als Exact het kan, kunnen wij het ook
Kortom. 2 demo's binnenkort van deze pakketten. Ben erg benieuwd naar wat we te zien krijgen.
4 dagen is niet kort als ze beloofd hebben het op zeer korte termijn te doen. omdat wij ook op zeer korte termijn tot aanschaf over willen gaanquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Na 4 dagen nabellen is wel erg kort dag moet ik zeggen
Knullig van Grote Beer, getuigt niet van al te grote productkennis, of ze beweren het te kunnen zonder het waar te kunnen maken.....
Leuk weetje: Grote Beer IS van Exactquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:45 schreef miss_sly het volgende:
Er is iemand van Exact geweest, [...] ze moeten daarmee echter wel erg overtuigend blijken te zijn willen we ermee verder gaan.
Intussen kreeg ik ook een telefoontje van Grote Beer (heeeeel toevallig waren die met telefonische marketing/verkoop bezig). [...] maar toen ik zei dat Exact het wel kon, ze verder ging kijken, want: Als Exact het kan, kunnen wij het ook
Kortom. 2 demo's binnenkort van deze pakketten. Ben erg benieuwd naar wat we te zien krijgen.
Grote Beer komt uit dezelfde koker als Exact, dat weet ik inderdaad. Toch is het als het goed is niet helemaal hetzelfde, of iig komen ze niet met dezelfde oplossing voor een van de eisen die wij stelden. Grote Beer zei iets heel anders dan Exact over de consolidatie, dus ik ben benieuwdquote:Op donderdag 1 maart 2007 02:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Leuk weetje: Grote Beer IS van Exact
Sterker, het is exact hetzelfde product met alleen maar een andere merknaam!
Dus je krijgt 2x dezelfde demo te zien![]()
![]()
Zo rond 2002 waren Grote Beer en Exact (Globe) eigenlijk identieke programma's met een andere "look". Dit wordt door alle partijen zo hard mogelijk tegengesproken, maar dat heeft meer te maken met Grote Beer klanten die niets met Exact te maken willen hebben. GB is al heel lang eigendom van Exact.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:45 schreef miss_sly het volgende:
Intussen kreeg ik ook een telefoontje van Grote Beer (heeeeel toevallig waren die met telefonische marketing/verkoop bezig). Aan hen heb ik eerst een duidelijk overzicht van onze eisen gemaild, om te proberen te voorkomen dat ze onnodig hun en onze tijd verdoen. Grappig is dat ze aanvankelijk zeiden niet aan onze eisen mbt de consolidatie te kunnen voldoen, maar toen ik zei dat Exact het wel kon, ze verder ging kijken, want: Als Exact het kan, kunnen wij het ook
Welkom in 2007quote:Op maandag 5 maart 2007 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Het nieuwe Exact Globe 2003 is wel een heel ander programma dan het oude Exact for Windows!
Nou ja, 2 jaar geleden werkte ik nog met Exact for Windows en dat was dus 2005quote:Op maandag 5 maart 2007 20:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Welkom in 2007. Exact for Windows was ook best anders dan exact for DOS
.
Wij werkten tot voor kort voor een groot aantal administraties nog in Exact voor DOSquote:Op maandag 5 maart 2007 20:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, 2 jaar geleden werkte ik nog met Exact for Windows en dat was dus 2005
In 2005 was Exact Globe 2000 al 5 jaar op de markt. Dat je het zo lang met EfW hebt volgehouden: een draak van een programma en zo buggy als de pest, kortom het slechtste product wat Exact ooit heeft voortgebracht.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:29 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, 2 jaar geleden werkte ik nog met Exact for Windows en dat was dus 2005
Welke exotische functionaliteit zoeken jullie dat je deze producten in moet zetten?quote:Op maandag 5 maart 2007 20:24 schreef miss_sly het volgende:
(of anderszins te kunnen leveren, bijvoorbeeld door de Excel-add in of crystal reports)
Toen was ik gedetacheerd en zat ergens om puinhopen op te ruimen, niet om verder na te denken en me met dat soort zaken te bemoeien, helaas.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 01:10 schreef r_one het volgende:
[..]
In 2005 was Exact Globe 2000 al 5 jaar op de markt. Dat je het zo lang met EfW hebt volgehouden: een draak van een programma en zo buggy als de pest, kortom het slechtste product wat Exact ooit heeft voortgebracht.
Zie vorige pagina voor onze wensen mbt functionaliteit. Grote Beer neemt Sumatra mee, ik ken het verder nog helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 01:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke exotische functionaliteit zoeken jullie dat je deze producten in moet zetten?
Misschien is Sumatra een geschiktere rapportagetool voor jullie.
Mi scusi, ik herinnerde me deze post niet meer.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Ieder pand moet als project worden geadministreerd. Urenregistratie doen we niet aan, facturatie ook niet, want verkopen gebeuren via de makelaar. Per pand (project) willen we begrotingen/budgetten mbt aanneemsommen kunnen vastleggen, hoeveel termijnen reeds zijn gefactureerd en of de kosten niet te hoog worden.
Daarnaast zijn er voor diverse projecten ook verschillende samenwerkingsverbanden met anderen. Voor deze samenwerkingsverbanden zijn ook verschillende administraties nodig. En uiteraard vinden er nogal wat rekening-couranttransacties plaats. Er zijn pakketten binnen welke de rc-transacties automatisch worden doorgeboekt naar de juiste tegenrekening in de andere administratie; dat wil ik dus!
Als laatste belangrijke punt: consolidatie! Hierbij is het belangrijk dat je het aandeel per bv kunt aangeven. Deelnemingen kunnen voor verschillende percentages zijn, de ene bv 50%, de andere 33% en weer een andere 66,7%...noem maar wat, bij ons is het mogelijk
Dat van die administraties hebben ze ons gisteren verteld inderdaad. Iedere extra administratie kost ¤ 200,= ex een aangezien we er een stuk of 20 moeten hebben, loopt dit aardig op. Sowieso loopt Exact, omdat het modulair is opgesteld en toch al niet goedkoop is, aardig in de papieren.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Mi scusi, ik herinnerde me deze post niet meer.
Even een aandachtspunt m.b.t. de "verschillende administraties": bij Exact (en ik neem aan idem dito Grote Beer) zit standaard in de aanschafprijs dat je maximaal 4 administraties kunt voeren. Wil je er meer, dan betaal je per extra administratie een bedrag. Mochten jullie dus veel geliëerde bedrijven hebben, dan kan dat misschien aardig in de papieren gaan lopen.
Jullie eisen m.b.t. consolidatie (en dan met name de verschillende aandelen per b.v.) zijn zo te zien pittig en niet alledaags. Ben heel benieuwd of en hoe Exact/GB/Sumatra dit kan, dus ik hoop dat je hier je ervaringen wilt posten.
Hebben ze ook de prijzen per gebruiker genoemd? Want ook daarvoor moet je 75 euro / user betalen (>= 2 users) en als jullie zwaar hangen op multi-user, veel users hebben dus, dan kun je de volgende zak geld klaarzetten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Dat van die administraties hebben ze ons gisteren verteld inderdaad. Iedere extra administratie kost ¤ 200,= ex een aangezien we er een stuk of 20 moeten hebben, loopt dit aardig op. Sowieso loopt Exact, omdat het modulair is opgesteld en toch al niet goedkoop is, aardig in de papieren.
Voor zover ik begrepen heb gisteren kunnen we in Exact mbt die consolidaties werken met de Excel add-in en de export naar Excel. Op zich allemaal mogelijk dus, maar kost wel wat sleutelwerk (en dus ook consultancy-uren a ¤ 1.000,= per dag).
En het management dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik zal de enige zijn die ermee werkt, dus dat is geen probleem. Het moet wel lokaal geinstalleerd, want Exact draait niet op een Linux-server...ook al zoiets.
We hadden een certified dealer en die zeiden ook al dat hun winst natuurlijk zit in de consultancy en de onderhoudscontracten.
Yup, papier.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:06 schreef r_one het volgende:
[..]
En het management dan?Of lever jij ze de overzichten op papier aan?
Exact hangt idd zwaar op M$, Globe draait op een SQL server database, autorisatie op Active Directory en veel overzichten draaien op Excel-functionaliteit. Vandaar.
single-user puur op de financiele administratie. met dat front-office tooltje kunnen we wel degelijk ook sturen binnen de organisatie. Juist omdat ik als enige echt inzicht heb in de financien en op sommige gebieden dan weer niet voldoende op andere gebieden, en vice versa.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:15 schreef r_one het volgende:
E-Synergy (weer een Exact-product) is een front-office tool en gezien jullie single-user omgeving, zie ik daar het nut nog niet van in. Althans, nu nog niet.
Ben blij dat je zo lovend bent over Sumatra. Ik ken het product zelf niet maar ben wel heel benieuwd naar de mogelijkheden en (als jullie het aan zouden schaffen) jullie ervaringen.
Jullie gingen de (hele Exact/GB) bundel toch lokaal installeren op 1 werkstation? Dan lijkt me E-Synergy moeilijk implementeren. De bedoeling is juist dat alle werknemers met E-Synergy direct op de Globe-data (op een MS server) kunnen werken.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:17 schreef miss_sly het volgende:
single-user puur op de financiele administratie. met dat front-office tooltje kunnen we wel degelijk ook sturen binnen de organisatie. Juist omdat ik als enige echt inzicht heb in de financien en op sommige gebieden dan weer niet voldoende op andere gebieden, en vice versa.
X-Finalquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:44 schreef Snapcount2 het volgende:
Je zou eens kunnen kijken naar Final van Bison Software. Veel van onze klanten in het MKB gebruiken dat, ik weet alleen niet in hoeverre het geschikt is voor de vastgoed. Ik weet wel dat ze op redelijk korte termijn maatwerk kunnen maken.
Het draait tegenwoordig grafisch (wel rechtstreeks overgenomen van CHAR). En op elk OS wat je maar wil, zowel serverkant als clientkant.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:50 schreef Sometimes het volgende:
[..]
X-Final![]()
Leuk dat dat nog bestaat. Nog steeds character based, of ondertussen grafisch.
Draait (draaide?) in ieder geval op Unix.
Ik zit me ineens te bedenken dat het ook "in mijn tijd" al op een Windows server kon draaien, heb het tenminste 1 keer zo geinstalleerd bij een klant.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:13 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het draait tegenwoordig grafisch (wel rechtstreeks overgenomen van CHAR). En op elk OS wat je maar wil, zowel serverkant als clientkant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |