AccountView ben ik weer niet zo een fan van als ik eerlijk moet zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:05 schreef ManAtWork het volgende:
Werk zelf veel met Exact en dan de diverse versies maar niet zo zeer de module voor projectadministraties. In vergelijking met andere pakketten die ik heb meegemaakt (Davilex, Navision, AccountView) is het een relatief dure investering maar wel één met veel mogelijkheden.
Voor iets minder geld zou je kunnen kijken naar AccountView. Maar hoe het daar met projectadministraties is geregeld durf ik zo niet te zeggen.
Snelstart heeft de mogelijkheden daarvoorquote:Op vrijdag 15 december 2006 11:18 schreef miss_sly het volgende:
Snelstart ken ik niet, zal eens kijken of ik info kan vinden op internet. Heb je daarin met projectadministratie gewerkt, sanger?
Projectadministratie in Navison, is dat iets?
Exact ken ik wel, maar dat wil ik niet. Sowieso is dat onnodig duur voor dit bedrijf.
Accountview ken ik ook niet; waarom ben je daar gen fan van, sanger?
Bij Snelstart kan dat wel, of een online demo. Bij Exact ook overigens.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:14 schreef miss_sly het volgende:
jammer dat je niet van al die pakketten een demo kunt downloaden om eens mee te oefenen.
Mag ik vragen wat jij prettiger vind aan Exact dan aan SAP???quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:24 schreef marcb1974 het volgende:
Wij gebruiken SAP. Werkt op zich niet zo slecht. Maar vond Exact toch beter werken.
Misschien kun je ook aangeven wat ze precies willen zien. Dan kan ik in Snelstart & Exact eens kijken of dat allemaal mogelijk is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik zeg niet dat er echt iets mis is met Exact, maar ik was er niet echt kapot van en ik vind het gewoon veel te duur. Ik denk dat een ander, goedkoper, pakket voor ons bedrijf al voldoende is. Onze adminstraties zijn niet groot, maar wat de directie wil zien en aan mogelijkheden wil hebben liggen misschien net iets lastiger dan ik tot nu toe heb meegemaakt. Feit is dat de basis versie van Cash niet voldoende is en we moeten sowieso iets met een projectmodule hebben.
NIemand hier ooit gewerkt met Informant? Het is voor de vastgoedmarkt ontwikkeld, maar ook geschikt voor andere branches.
Dan nog is er geen vergelijking te maken tussen Exact en SAP. Maar je kunt wel kijken wat je van welk pakket het makkelijkst vindt.quote:Op zondag 17 december 2006 13:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Exact met SAP vergelijken. Hebben we het hier over de versie voor het MKB van Sap of zo, anders lijkt het me nogal appels met peren vergelijken.
SnelStart is een toppakket en wordt veel gebruikt.
Op 16-01 nog met de oriëntatiefase moeten beginnen en ingaande 2007 al migreren? Lopen jullie hiermee nu niet wat te hard van stapel? Of eigenlijk, jullie zijn te laat begonnen met oriënteren en calculeren geen implementatietijd in.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:23 schreef miss_sly het volgende:Ow ja, ook niet onbelangrijk: we willen er zsm mee starten en 2007 in dit nieuwe pakket gaan doen!
Die functionaliteit heb je in vrijwel ieder pakket .....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:46 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik heb nog niemand gehoord over Multivers van Unit 4 Agresso.
Dat is dan ook het enige pakket waar ik ervaring mee heb, maar ik vind het prettig werken, en kan goed met projecten uit de voeten. Je kunt bij elke grootboekmutatie aangeven op welk project het betrekking heeft, en vervolgens kun je op elk moment een overzicht per project oproepen.
Onze administratie is ingewikkeld, maar niet groot. Ik ben hier in september begonnen en heb in de afgelopen 4 maanden heel 2006 in Cash ingevoerd..is goed te doen qua aantallenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Op 16-01 nog met de oriëntatiefase moeten beginnen en ingaande 2007 al migreren? Lopen jullie hiermee nu niet wat te hard van stapel? Of eigenlijk, jullie zijn te laat begonnen met oriënteren en calculeren geen implementatietijd in.
Ik gebruik het pakket als enige, in principe. Indien mogelijk zou er een alleen-lezen mogelijkheid kunnen zijn voor een of twee andere medewerkers, maar dit is beslist geen must.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Oftewel vertel eens wat meer wie het pakket gaat gebruiken, om hoeveel projecten het gaat, hoe doe je het nu enz.
Helemaal mee eens. Ik zou per 1-7 overgaan of misschien zelfs wel per 1-1-08.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Op 16-01 nog met de oriëntatiefase moeten beginnen en ingaande 2007 al migreren? Lopen jullie hiermee nu niet wat te hard van stapel? Of eigenlijk, jullie zijn te laat begonnen met oriënteren en calculeren geen implementatietijd in.
Wat is daar op tegen?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:24 schreef sanger het volgende:
Dan je boekhouding met terugwerkende kracht doen?
Het is dat ik daarna pas lees dat het niet om grote aantallen mutaties gaat, want daar doelde ik op.quote:
Ah, ok.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is dat ik daarna pas lees dat het niet om grote aantallen mutaties gaat, want daar doelde ik op.
Dan is het wel te overzien inderdaad.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:42 schreef miss_sly het volgende:
Voor alle bv's bij elkaar is het aantal inkoopfaacturen (de grootste hap van de administratie) bij lange na nog geen 1000 stuks per jaar. De grootste twee administraties zijn ca. 350 inkoopfacturen.
Ik ben me bewust van de risico's en problemen, maar toch is het in dit geval zeker de bedoeling om eht per 1 januari te doen, juist vanwege alle andere problemen waar ik met de huidige software en manier van werken tegen aan loopquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan is het wel te overzien inderdaad.
Ander punt is ook dat er vaak dingen kwijtraken als je de administratie opspaart. Hoe zuinig je ook bent, en netjes. Toch gebeurt het.
Maar goed, dat is een kwestie van netjes in ordners proppen.
Oke, das inderdaad een keuze die je maakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben me bewust van de risico's en problemen, maar toch is het in dit geval zeker de bedoeling om eht per 1 januari te doen, juist vanwege alle andere problemen waar ik met de huidige software en manier van werken tegen aan loop
Moeten boekingen/mutaties/projecten t/m 2006 ook geconverteerd worden naar jullie nieuwe software? Nemen jullie de historie mee of beginnen jullie "from scratch"?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik gebruik het pakket als enige, in principe. Indien mogelijk zou er een alleen-lezen mogelijkheid kunnen zijn voor een of twee andere medewerkers, maar dit is beslist geen must.
Het gaat om (op dit moment, als voorbeeld, maar deze dingen kunnen hier heel snel veranderen) 8 administraties/bv’s met daarin een verschillend aantal panden/projecten (variërend van 1 groot project in een bepaalde bv tot zeg 15 ofzo).
We beginnen in principe from scratch met de eind/beginbalans uit het oude pakket...geen probleem! Dus conversie is zeker geen vereiste; leuke al s het kan, maar daar houdt het ook mee op.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Moeten boekingen/mutaties/projecten t/m 2006 ook geconverteerd worden naar jullie nieuwe software? Nemen jullie de historie mee of beginnen jullie "from scratch"?
Het is een drama voor nitwits...quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb geen flauw idee, maar ook Exact kan aardig in de papieren gaan lopen kwa aanschaf en support.
En dat het een drama is om het client-server based te installeren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |