abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44441623
Post hier je eigen muziekale ideetjes
Dit is het topic waarin iedereen zijn muziekale ideetjes kan posten. Dit kunnen opnames zijn van drums, bass, gitaar, synthesizer etc.! Je kunt het zo gek niet bedenken, heb je een ideetje post het hier. Wie weet mixt een andere muziekant er wel wat op! Zo komen langzaam kleine muziekprojectjes tot stand waarbij verschillende muziekanten hun eigen inbreng hebben.

vorig deeltje
Hier komt ooit nog iets interessants te staan.
pi_44441704
Laatste bijdrage (toevallig van mezelf )
Gift of Love
pi_44443756
COol geschreven dat liedje! Ik heb er ook weinig negatiefs over te melden. Maar goed; daar heb je niets aan dus ik zal toch wat puntjes noemen: je kunt er op zich een band omheen zetten, dan zou het nog vetter klinken denk ik (bas, piano, drums). En wat me bij deze opname opvalt is dat je wel erg hoort dat je ondertussen gitaar speelt bij het zingen. Telkens als je hard aanslaat valt je stem iets uit de toon/wordt ie zachter maar goed dat is mierenneukerij .
Leuk liedje!

Dit had ik in een vrolijke bui gemaakt, nadat ik helemaal blij was geworden van een nummer van DJ svendex, bekend van supernatural (als je dat kent )
Overigens zijn de drums en gitaar geluidjes sampletjes van reason...

[ Bericht 13% gewijzigd door menesis op 14-12-2006 23:52:31 ]
pi_44450673
Leuk deuntje, erg vrolijk idd. Wel een beetje een gamemuziekje, of voor achter een grappig filmpje!! (leuk uitgewerkt ook)

Ik zal eens kijken wat ik nog met mijn nummer kan doen. Ik heb trouwens de gitaar en de zang los opgenomen.... Maar ik ben ook geen zanger, ik had het even voor de test ingezongen.
pi_44496819
hmz weer een probeerseltje; vanavond mee begonnen. Er moet nog wel heel wat gesleuteld worden maar toen ik hem op loop had staan en er overheen aan het jammen was
(of hoe zeg je dat als je in je eentje lekker mee zit te pingelen? ) klonk het wel al erg relaxt vond ik zelf
klik (1,9mb)
pi_44586280
@menesis
Lekkere swingende beats zeg, piano mag iets zachter, die vocalstabs zijn ook wel grappig.
Misschien wat meer afwisseling in akkoorden, klinkt voor de rest wel nice.

http://home.wanadoo.nl/rcusters/tiphopalweermeer.mp3
http://home.wanadoo.nl/rcusters/electrohousemuishuis.mp3
pi_44586635
et voila
quote:
--
Meer, brass / carnaval:
http://www.keromane.com/mp3/13.%20-%20carnaval%202%20bloasers.mp3
http://www.keromane.com/mp3/02.%20-%20carnaval%2004%20bigband.mp3
http://www.keromane.com/mp3/07.%20-%20fanfaria%20-%20preprod.mp3
http://www.keromane.com/mp3/06.%20-%20carnaval%206%20final.mp3
http://www.keromane.com/mp3/carnaval%2012%20basecomp.mp3
http://www.keromane.com/mp3/carnaval%2016%20basecomp.mp3

semi-klassiek
http://www.keromane.com/mp3/05.%20-%20symfonie%204%20demo2.mp3
http://www.keromane.com/mp3/symphonic%2006a%20test.mp3
http://www.keromane.com/mp3/symphony4.mp3

80s:
http://www.keromane.com/mp3/back%20track%2080s%20dance%20010.mp3
http://www.keromane.com/mp3/14.%20-%20electon.mp3

intro Strawberry Fields (Beatles)
mp3: http://www.keromane.com/mp3/strawberryfieldsintro1.mp3
Orion SFS: http://www.keromane.com/m(...)%201%20-%20Orion.sfs
Mellotron flute samples: http://tinpan.fortunecity.com/aphex/113/flute.html

2 track gitaar, Rickenbacker 360 + Behringer V Amp2, experimenteel:
http://www.keromane.com/m(...)erawn%20symphony.mp3

[ Bericht 18% gewijzigd door Keromane op 20-12-2006 00:50:16 (pluz) ]
pi_44587803
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:42 schreef Nee het volgende:
@menesis
Lekkere swingende beats zeg, piano mag iets zachter, die vocalstabs zijn ook wel grappig.
Misschien wat meer afwisseling in akkoorden, klinkt voor de rest wel nice.

http://home.wanadoo.nl/rcusters/tiphopalweermeer.mp3
http://home.wanadoo.nl/rcusters/electrohousemuishuis.mp3
THnx, met dat commentaar kan ik wel wat
Die piano was me idd ook al opgevallen alleen was te lui om het opnieuw te exporteren en converteren naar mp3
Gelijk jouw muziek geluisterd:
die eerst; ik dacht eerst; wtf is dit voor middeleeuwse muziek, maar met die beat erbij klonk het toch wel erg vet Misschien moet je er nog iets bij doen, een lead ofzo want anders wordt het denk ik eentonig
Die tweede: leuke muziek stijl. Ik luisterde zoiets laatst met wat vrienden op 3fm op zaterdag avond en wij vonden het hilarisch hoe simpel (maar effectief!) ze soms een afwissling in de drums maakte. Gewoon alleen één snare met veel reverb in de laatste maat proppen en dan op de 3e tel ofzo. Heel droog en toch afwisselend
pi_44587842
@ Keromane: haha wat een muziekstijl die fanfare/carnavals muziek
Probeer eens om niet alles te quantizen, dan klinkt het al een stuk natuurlijker En soms helpt het ook om een partij dubbel in te spelen en dan ook niet te quantizen; in het echt speelt zo'n band ook niet 100% strak samen
pi_44588517
Dank je, maar er is geen drol gequantized. Stukken zijn strak en snel in een schema gegooid. Een paar stukken zijn met de hand getimed, met name een paar brass stukjes. Niet om het natuurlijk te laten klinken maar om de nuance aan te geven. Het blijven kale stukken.

Helaas/gelukkig blijft een compositie mijlenver verwijderd van echte muziek. Bij het componeren hoor je dat dingen net iets anders moeten, maar je kunt uren doorgaan. Respect voor componisten als Mozart die op papier iets heel complex wisten neer te zetten. En uiteraard respect voor muzikanten die met een simpele noot een gevoel weten te vertolken.

Het ging meestal om de compositie zelf en soms was het puur experimenteren met sounds. Orion Pro leent zich er goed voor. Een paar nummers worden uitgewerkt met een orkest. Verder hoop ik ooit eens een symfonie te schrijven, maar dan met een strijkorkest.

Nogmaals dank voor de reactie.
pi_44590120
Ik kan me er ook over blijven verbazen hoe sommige mensen (vooral in het verleden idd) muziek in elkaar weten te sleutelen!
Maar goed; terug bij onze computertjes: ik ken orion pro eigenlijk niet maar in ken reason wel en heel misschien is dat ook voor jou interessant om eens naar te kijken, want sinds release 2 leveren ze er de zgn. orkester sound bank bij die is speciaal op orkest muziek gericht.
Het mooie aan de samples -maar misschien is dat ook al bij die van jouw, ik heb niet alles heel aandachtig geluisterd- is dat ze per toets het instrument voor verschillende velocities hebben opgenomen.
Sla je zacht aan dan hoor je de violist echt zachtjes de viool aanslaan en sla je hard aan dan hoor je heel mooi die harde aanslag met de strijkstok.
ALs je interesse hebt kan ik wel een orkester demosong exporteren naar mp3
pi_44594334
@menesis: volgens mij had ik 'quantizen' en 'humanizen' door elkaar gehaald. Als je bedoelt dat sommige stukken superstrak in schema staan dan heb je natuurlijk gelijk. Dat bleek misschien ook uit de verdere reactie. En inderdaad, dan klinkt het helemaal klinisch.

Reason ken ik, indrukwekkend, maar het is me net iets teveel toeters en bellen. Orion Pro werkt voor mijn gevoel intuitiever, je hebt het sneller onder de knie. Je hebt direct toegang tot scores, soundbanks, effectkanalen. Standaard kent ie een aantal synth/sampler-modules die stuk voor stuk te tweaken zijn (ook real time mbv de record knop in song mode) en je kunt modules zoals VST instrumenten toevoegen. Daarnaast heb je tal van effecten (ook toe te voegen VST) en mixers.

Wat je schrijft over de verschillende velocity-samples, dat is iets waarvan ik hoop dat het in Orion komt. Misschien zit het er al in, ik werk met een oudere versie waar ik de licentie voor heb. Het is even geleden dat ik een demo van een nieuwe versie heb bekeken.

Mocht het je interesseren, bekijk VST Real Guitar eens. Een prachtig VST instrumentje, alhoewel ie het natuurlijk niet haalt bij een echte gitaar.
pi_44602858
What Happened To Your Smile

Ideetje wat ik heb uitgewerkt met de zangeres van mijn band
PS4 online: micro_nl
pi_44604458
@ Guitarist.nl : Driemaal geluisterd.

Klinkt goed. Ik zou de compositie inkorten en wat dingen schrappen, beetje schuiven.

In het begin de eerste drie stukjes naar twee brengen, bijv. door het tweede stukje over te slaan. Vraag me niet naar de maten, ik bedoel het stukje na het a capella. Het lijken nu 3 inleidingen achter elkaar. Na het eerste reffrein zit het bijv. beter wat dat betreft (op ca 1:57). Verder zou ik iets vaker het thema met het keyboard herhalen, je verwacht dat als luisteraar op een of andere manier. Kijk, de eerste keer hoor je 4 keer hetzelfde deuntje (op ca 0:40). Dan volgen er weer twee stukjes zonder die vervolgens overgaan in het reffrein. In het tweede stukje zou het opnieuw passen. Het zou het voor mijn gevoel wat logischer en consistenter maken.

2 centen, gevoelsmatig. Het lijkt nu alsof er twee, drie versies van hetzelfde liedje achter elkaar zijn opgenomen en iets door elkaar zijn gehusseld. Soms met intro's en outro's, soms dubbel, soms zonder. Het is moeilijk tijdens het luisteren te bepalen waar je precies in het nummer zit, het nummer lijkt soms helemaal opnieuw te beginnen.

Liedje heeft absoluut potentie hoor. Prima zangeres verder. Zonder begeleiding zingen de toon zuiver houden is top. Ze heeft ook een eigen herkenbaar geluid.

Vijfmaal geluisterd inmiddels. ;-)
pi_44604644
Bedankt voor je commentaar.
Het is idd een beetje een raar liedje zo kwa opbouw. Het komt ook omdat we hem acoustisch hebben opgenomen.

Live doen we hem met de band (bas en drums) erbij, en die begint eerst heel rustig tijdens het eerste pingel stukje, en komen er vol in bij het 2e couplet. Dus eigenlijk zijn het ook 2 intro's, maar omdat je een stukje opbouw mist acoustisch.

[ Bericht 3% gewijzigd door guitarist op 20-12-2006 18:22:43 ]
pi_44605017
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:03 schreef Keromane het volgende:
@ Guitarist.nl : Driemaal geluisterd.

Klinkt goed. Ik zou de compositie inkorten en wat dingen schrappen, beetje schuiven.

In het begin de eerste drie stukjes naar twee brengen, bijv. door het tweede stukje over te slaan. Vraag me niet naar de maten, ik bedoel het stukje na het a capella. Het lijken nu 3 inleidingen achter elkaar. Na het eerste reffrein zit het bijv. beter wat dat betreft (op ca 1:57). Verder zou ik iets vaker het thema met het keyboard herhalen, je verwacht dat als luisteraar op een of andere manier. Kijk, de eerste keer hoor je 4 keer hetzelfde deuntje (op ca 0:40). Dan volgen er weer twee stukjes zonder die vervolgens overgaan in het reffrein. In het tweede stukje zou het opnieuw passen. Het zou het voor mijn gevoel wat logischer en consistenter maken.

2 centen, gevoelsmatig. Het lijkt nu alsof er twee, drie versies van hetzelfde liedje achter elkaar zijn opgenomen en iets door elkaar zijn gehusseld. Soms met intro's en outro's, soms dubbel, soms zonder. Het is moeilijk tijdens het luisteren te bepalen waar je precies in het nummer zit, het nummer lijkt soms helemaal opnieuw te beginnen.

Liedje heeft absoluut potentie hoor. Prima zangeres verder. Zonder begeleiding zingen de toon zuiver houden is top. Ze heeft ook een eigen herkenbaar geluid.

Vijfmaal geluisterd inmiddels. ;-)
zoals brian ook al zei, dankjewel voor je commentaar! ik begrijp wel wat je bedoelt inderdaad met dat het een beetje onlogisch klinkt enzo, dat klopt. met de band klinkt het idd wat brian al zei wat logischer, dan hoor je ook beter de verschillen tussen de stukjes, maar dan nog is het wel redelijk onlogisch
(en dankjewel voor je complimentje )
pi_44605168
hehe, graag gedaan. Uitleg was duidelijk.
pi_44605545
@Keromane: Die klassieke stukjes zijn zeer goed gedaan, dat electro/trance gebeuren vind ik echter iets minder, het klinkt nogal wat midi achtig.

@guitarist.nl/Sjarr
Aparte plaat, leuk gedaan met dat orgeltje, leuke sfeer.
Leuke vocal, maar het klinkt imo een beetje te kinderlijk, mag wel wat meer pit in zitten.

Heeft iemand nog wat tips?
  woensdag 20 december 2006 @ 23:20:24 #19
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44614212
Nee, geen tips Nee, want het klinkt zeer goed!
Het begin vind ik al erg leuk, met die acoustische instrumenten en fluitjes enz, en als de beat erbij komt is het helemaal lekker. Mooie overgang naar een elektrische sound ook op 1:20. Het einde is ook mooi gedaan.
Dus geen tips deze keer (ben ook niet zo'n kritische luisteraar).
pi_44614244
Hier ook geen tips, ik had hem 2x geluisterd maar was bezig en 't nummer was zo voorbij gegaan (betekend dat 't wel mooi is anders erger ik me d'r aan)
  woensdag 20 december 2006 @ 23:26:52 #21
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44614404
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:04 schreef guitarist.nl het volgende:

Daarnet geluisterd en ik vind het een mooi nummer. Hier hou ik wel van, de opbouw komt denk ik idd omdat het acoustisch is, maar ik vind het wel goed. Elektrisch piano/orgeltje klinkt er ook leuk bij.
pi_44614551
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:04 schreef guitarist.nl het volgende:

echt goed! Pas alleen op dat er niet teveel herhaling komt op het eind; dan raakt men verzadigd (is mijn theorie ), zorg er liever voor dat het net iets te vroeg stopt zodat men het nog een keer wil horen
Anders puntje is dat de zang misschien soms iets teveel ehm hoe zeg je dat... valse lucht ofzo heeft. Nou ja geen idee hoe ik het moet zeggen.

Maar echt goed werk!
  woensdag 20 december 2006 @ 23:44:24 #23
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44614941
Zo, hier wat nummers van mezelf, rustige klassieke stukjes:

Spring

Stucked

Light At The End Of The Tunnel
pi_44615568
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:04 schreef Nee het volgende:
@Keromane: Die klassieke stukjes zijn zeer goed gedaan, dat electro/trance gebeuren vind ik echter iets minder, het klinkt nogal wat midi achtig.
Merci, kan kloppen dat het electrogebeuren midi-achtig klinkt. Spul van een jaar of 7 geleden.

Tips voor jouw/jullie nummer? Bescheiden. Ten eerste klinkt het goed, het belangrijkste. Het ligt prettig in het gehoor, vernieuwend naar mijn idee. Modern met een beetje retro. Qua instrumentarium en afmix zou het niet misstaan in een commerciële productie. De balans is in orde op vele punten.

De (fellere) beat vind ik persoonlijk vaak iets te overheersend, met name in het eerste deel waar deze te horen is. Het is net alsof het erbij zit omdat het zou moeten, alsof het eronder is geplakt. Het drukt de andere instrumenten dan wat naar de achtergrond. Let wel, vanaf plusminus 1:20 past het juist prima en daar verwacht je ook zoiets. Misschien nog feller, meer 'sleezy'. De afterbeat die telkens voorbij komt in het middenstuk zou ik achterwege laten, of juist de voorafgaande beat overslaan. Het maakt het een beetje complex, alsof er iets struikelt.

Ik vraag me af hoe dit stuk klinkt in een ietwat trager tempo waarbij het iets anders gaat dragen zoals een andere melodie in weer een ander tempo en/of andere fase, en waarbij het middenstuk met die effecten (veel later dan nu) juist sneller ten gehore wordt gebracht. Alsof je dan naar de hoogste versnelling wordt getild. Automatisch denk ik dan aan een opbouw naar die climax. Meer beat-vulling zou in dit middenstuk niet eens misstaan, een muziekstuk in een muziekstuk. Nou ja, het ligt er natuurlijk aan wat je zelf wilt.

Er is 1 thema dat telkens terugkomt. Dit roept om verder te worden uitgewerkt. Het is alsof een veelbelovend intro telkens wordt herhaald. A-A', A-A', A-A' etc., uiteraard met variaties. Die herhaling moet er ook zijn qua toon(soort), maar de melodie zelf wil verder. Die wil gedragen worden, omwegen maken en uiteindelijk teruggefloten worden. Kort door de bocht denk ik aan een thema dat vier keer zo lang duurt qua maat. Dan denk ik aan A-A'-B-A'' B'-B'-A'''-C enz. Dat fluitje of die synth, laat die in plaats van begeleidend/ondersteunend/accentgevend eens z'n eigen ding doen, z'n eigen weg volgen? Die wil graag. Ik hoor er eigenlijk twee. Twee vliegjes of vlinders die om elkaar heen buitelen, maar ze komen nu nog niet echt van de grond.

Mijn bescheiden 2 centen, het klinkt prima. De sound doet me op een bepaalde manier in de verte denken aan Clapton, Kate Bush, Sting, die richting. Wat is je/jullie eigen gevoel, hoe ziet dat schilderijtje eruit wat je wilt uitbeelden?
  donderdag 21 december 2006 @ 00:36:11 #25
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44616436
@Keromane, ik heb die klassieke nummers geluisterd, klinkt goed.
Vooral de middelste vind ik mooi, mooie orkest melodie met de strijkers (daar heb je ook een ander string instrument gebruikt, is beter).
Alleen wat ik jammer vind is dat de strings in het eerste en laatste nummer met een synth gemaakt zijn, misschien kun je hiervoor een orkest plugin gebruiken. Edirol Orchestral is een betaalbare orkest VST plugin en valt dus ook binnen Orion te gebruiken. Zou je misschien eens naar kunnen kijken, of misschien ken je het al.

[ Bericht 8% gewijzigd door forgotmyself op 21-12-2006 00:47:29 ]
  donderdag 21 december 2006 @ 00:38:50 #26
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44616489
@Orion
Leuk nummer! Klinkt mooi zo'n acoustisch nummer, tuurlijk een band eromheen zou leuk zijn(zou je misschien in je sequencer kunnen doen, drums en toetsen erbij) , maar dit vind ik ook wel wat hebben.

@Menesis
Swingend nummer! Mooi overheen gejammed. Ik zou wel willen dat ik zo piano kon spelen.
Die vocals klinken er idd leuk bij.

[ Bericht 76% gewijzigd door forgotmyself op 21-12-2006 00:53:24 ]
pi_44616846
Bedankt, maar in de klassieke en brass stukken zijn geen synths gebruikt, alleen samples. Als je 06a test bedoelt, oorspronkelijk zaten hier wat rauwere en strakkere strijkers op, iets hoger tempo ook.

De stukken zijn vrij rap gemaakt. PC haalt het in de verste verte niet bij echte instrumenten. Het ging me om de basiscomposities, verder zijn er hier en daar wat experimenten. Ik loop bij het componeren tegen enorme muren op. Je hoort nuances, verschillen in aanslag en uitloop, maar krijgt dit niet voor elkaar. Het blijft blik. Misschien dat ik tzt wat stukken ga uitwerken met echte muzikanten. Wel ben ik blij dat we dit soort dingen tegenwoordig op een thuis-PC kunnen doen. Als tiener liep ik regelmatig rond met melodieen in m'n hoofd maar kon die met geen mogelijkheid vertolken. Op de C64 had je de Music Shop, hier zette ik voorzichtig wat eerste schreden. Heel beperkt natuurlijk. Daarna kwam op de Amiga het programma Sonic en later Octamed. Kon ik weinig mee. Eind jaren 90 pakte ik de draad weer op omdat een collega in het professionele circuit met dance muziek bezig was, die legde me dingen uit. Vervolgens heeft het weer jaren stilgelegen totdat ik afgelopen zomer m'n copie van Orion tegenkwam op een oude CD. Met wat samples van internet ben ik weer wat dingen gaan maken. Deels experimenteel dus, om de grenzen van de techniek (en mijn kunnen) op te zoeken, deels om een aantal melodieen nu eindelijk eens vast te leggen. Het meest frapante is misschien dat je soms vrij nauwkeurig de melodie plus overgangen weet vorm te geven, maar dat er meestal vanaf scratch iets nieuws ontstaat wat je amper had kunnen bedenken.

De klassieke stukken zijn meestal ontstaan vanuit een melodielijn. Het begin is (zoals altijd) het moeilijkste. Als er eenmaal iets ligt ontstaat vanzelf de onderbouwing en het verdere vervolg. Grootste valkuilen die ik tegenkom zijn cliche's en het verliezen van de positie. Nou ja, al doende leer je. De brass/carnavalsmuziek zijn anders tot stand gekomen. Meestal komen er een aantal thema's. 16 of 32 maten. Vervolgens is het puzzelen, wat past waarbij. Tussenstukjes ontstaan vanzelf en ieder 'thema' krijgt als het even kan een aantal varianten die passen in het geheel. Echte herhaling probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.

Enfin, ik hoop ooit de ruimte te krijgen om eens serieus aan de slag te gaan met echte muzikanten. Dit topic is een van de aardigste die ik ooit heb gezien. Het is heel interessant om naar stukken van anderen te luisteren. Je leert ervan. Wat mij betreft misschien meer dan van die afgemixte productie die je in de media hoort. Hetzelfde heb ik trouwens ook met bootlegs van bekende artiesten. Heerlijk luisteren naar de ruwe opnames, demo's en gepingel.
  donderdag 21 december 2006 @ 01:19:05 #28
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44617331
Idd de pc zal het nooit kunnen opnemen tegen echte instrumenten, alhoewel het per instrument verschilt hoeveel het benaderd kan worden. Piano gaat bijv. vrij goed met goede samples, maar een gitaar is al een stuk moeilijker. Wat wel helpt is goede samples/soundfonts/plugins te gebruiken voor instrumenten en zelf inspelen (dit doe ik trouwens lang niet altijd). Dan klinkt het al veel natuurlijker. Ik zou graag wel een paar dure orkest plugins willen hebben of een realistische gitaar plugin. Maar die zijn erg duur, en ik weet er anders ook niet aan te komen.

Het is idd een hele vooruitgang dat je nu in je eentje zelf dingen in elkaar kan knutselen achter de pc (in vergelijking met zo'n 10, 20 jaar geleden), zonder dat je al die instrumenten hoeft te kunnen bespelen. Ook ik ben er pas vrij laat achter gekomen dat dit kon, want ik had eerder ook al ideeen voor nummers. Vaak als je een idee hebt probeer je het vast te houden, maar als je dan begint achter de pc word het toch meestal een nummer wat heel anders is dan hoe je het eerst in je hoofd had. Maar dat hoeft niet perse slecht te zijn.
pi_44679831
'Just don't know' (1,7Mb)
Hier een kort ideetje voor een nieuw nummer. Ik zat 's avonds laat nog wat te pingelen en op een gegeven moment heb ik dat een kwartier lang lopen spelen met wat variaties enzo, totaal gedachtenloos
pi_44687371
@Nemesis, kun je dit inspelen naar sequencer en verder uitwerken?

@doodmetaal - 5 dec , je bent member van Pokerface? Zo ja, hebben jullie serieuze aspiraties? Hoe lang zijn jullie bezig? Beetje moeilijk een strak oordeel te vellen over Youtube filmpjes, maar je zet iets neer dat in de pure vorm al weet te boeien van begin tot eind. Dat is alvast heel wat. Muzikaal is het verfrissend, een eigen sound op meerdere vlakken. Na twee nummers herkende ik de derde, de nummers zijn onderling consistent. Het zijn verder heel aardige composities die ook instrumentaal prima in elkaar zitten. Mochten jullie verder willen, neem jezelf dan serieus en ga praten met vaklui. Het is verdomde hard werken waarbij je vrijwel niets overhoudt in de eerste jaren, zelfs als je al dagelijks op de radio te horen bent. Niemand kan je grote successen garanderen, zelfs niet als je optredens druk bezocht worden. Het kan allemaal zomaar ineens afgelopen zijn. Maar jullie hebben absoluut iets in huis dat ook op grote podia niet zou misstaan. Of ik moet me nu enorm vergissen.

Ik zou zeggen, blijf werken aan de muziek, werk aan het imago en de gig, laat je adviseren/coachen door vakmusici. De wereld is klein en mensen zijn best bereid energie te steken in jonge mensen die serieus iets willen en er 100% voor willen gaan vanuit de juiste motieven. Doe het voorlopig niet om het geld of de roem. Dat zijn bijzaken die tzt vanzelf komen. Als je het inderdaad in je mars hebt en de juiste mensen hebt getroffen. Mocht je tegen een platencontract aanlopen, laat je dan enorm goed informeren zodat je niet tegen vervelende verrassingen aanloopt zoals een keurslijf dat niet past of dat je (oude) muziek niet meer mag spelen. Het is een harde wereld.
pi_44747599
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:40 schreef Keromane het volgende:
@Nemesis, kun je dit inspelen naar sequencer en verder uitwerken?
(ja ik weet dat het eigenlijk nemesis is )
Wat bedoel je precies met naar een sequencer inspelen? Omzetten naar midi ofzo? Want hij staat al in reason alleen onge-edit als je dat bedoelt...

Verder vind ik het altijd erg lastig om een idee uit te werken naar een heel liedje. Heeft iemand daar nog tips voor ofzo?
pi_44749920
@Menesis
Ja precies, dat bedoel ik: overzetten naar een score zoals MIDI. Als je wilt, zou je die score online kunnen zetten? Als ik even tijd heb de komende dagen wil ik er wel een uurtje mee stoeien. Ik gebruik Orion, niet Reason. Geen idee hoe het zit met de formaten. In Orion kan ik i.i.g. wel midi inladen.

Voor wat betreft composities op de PC ga ik uit van thema's. Ik maak losse stukken muziek van 8 tot 64 maten, te beginnen met een baslijntje en melodieen. Wanneer ik bezig ben speelt zo'n suk continu opnieuw. Vervolgens kijk ik wat bij elkaar past door te switchen tussen de memorybanks en zo plaats ik blokken op de playlist. Dan komen er eventueel tussenstukken en ga ik tweaken, de thema's verder uitwerken zodat de boel consistent wordt. Melodieen/accoorden e.d. worden bijgeschaafd. Uiteindelijk tweak ik met timing en velocity en komt in feite elke noot aan de beurt. Als een stuk klaar is experimenteer ik nog wel eens met instrumenten en andere tempo's. Natuurlijk volg ik niet letterlijk deze stappen strikt achter elkaar, maar in grote lijnen komt het hierop neer.

Misschien een tip, probeer eens zo'n thema te maken, heel simpel. Copieer dit thema vervolgens naar andere memorybanks en ga varieren. Bijvoorbeeld door (deels) te transponeren, door te variatie van de melodie en/of door toevoegingen. Luister alleen naar het thema c.q. de variatie waar je op dat moment mee bezig bent. Het resultaat kan zijn dat je 8 memorybanks gevuld hebt waarbij bijv. 3 thema's prima bij elkaar passen.

Vergelijk het met schetsen. Er zijn kunstenaars die met de pen direct een prachtige tekening kunnen maken, maar de meeste kunstenaars schetsen eerst waardoor er langzaamaan iets ontstaat. Zo zit het ook met muziek. Er zullen componisten zijn die direct iets ingewikkelds op papier kunnen zetten zonder ook maar een instrument te hebben aangeraakt, maar de meesten beginnen met een thema, een sound, en werken dit vervolgens uit.

Voor wat betreft componeren op de gitaar, hier gebruik ik n-track (sporen recording) voor. Meestal heb ik iets in m'n hoofd zitten, dan speel ik de begeleiding in terwijl ik naar de rest van het stuk in m'n hoofd 'luister'. Op spoor twee volgt dan de aanvulling, spoor drie evt. wat extra accenten of ondersteuning. En zo ontstaat er iets. Wat gitaar betreft speel ik liever met anderen. Hier in de straat woont een uitstekende bassist die me direct kan volgen en ook is er nog een zanger die prima kan improviseren en weet hoe mondharmonica's werken. Dan is er nog een slaggitarist/drummer die heel strak kan spelen en de boel weet te dragen.
pi_44794461
Thanks voor het advies Keromane! Ik ga het eens op die manier proberen (schetsen is het nieuwe toverwoord voor mij )
en hier kun je de midi file vinden van dat ene liedje: http://www.jelmerverhoog.nl/music/justdontknow.mid
(hij zit geloof ik niet geheel conform de midi regels in elkaar maar de noten staat er iig in, hopelijk staan de drums wel op een aparte track?)
pi_44844357
thnx, ik zal binnenkort proberen. Eerst wat drukke dagen.
pi_44935468
ik heb http://jessegorter1.hyves.nl/ hier wat ideeën staan die in principe al uitgewerkt zijn. Maar sommigen wil ik nog updaten.
Ik werk met Ableton live
http://jessegorter1.hyves.nl/ --> mijn muziek :)
een mix tussen game-muziek/dance/klassiek en alles en nog wat
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:38:06 #37
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44944641
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:40 schreef Keromane het volgende:
Nog wat kladjes en oud spul, van alles wat.
Als ik op 1 van die linken klik, kom ik op zo'n pagina, maar als ik daar op de link van een nummer klik gaat de pagina gewoon naar boven en begint niet te downloaden. Misschien zou je daar even naar kunnen kijken.
pi_44949933
Bedankt, verkeerde redirect van urls. Nu werkt het wel.
pi_44998673
Ik ben een stuk verder gekomen met dat ene liedje met de piano erin. Ik heb een min of meer de schetsmethode van keromane gevolgd. Er moet nog wel wat gesleuteld worden maar ik heb nu tenminste idee waar ik heen wil met het nummer. Binnenkort kan ik het dan netjes uitwerken. Met de sound ben ik wel al aardig tevreden. hier staat ie..(let op: VBR; quicktime snapt dat niet lijkt het)
pi_45056649
@menesis, nog geen tijd gehad voor je midi, maar je eigen verdere bewerking klinkt al veel beter. Het is strakker en consistenter nu.

Neem eens van die bouwstukken en transponeer die vijf of zeven stapjes (uiteraard copieren naar een vrije memorybank). Speel dan ook eens met het motief door de melodie en begeleiding bijv. naar mineur te brengen en evt. veranderingen extra accent te geven door bijv. iets extra's toe te voegen.

Er zit trouwens (nog steeds) een erg dissonante loop in als 'tussenstukje'. Speel daar ook eens mee, naar een andere modulatie bijv. Ik denk dat je dan krijgt waar je naar zoekt. In basis zit je goed en ik meen te horen wat je eigenlijk wilt, maar je muziekstuk oefent een soort druk uit. Dat tussenstukje trekt zich nu nergens iets van aan en valt vooral daarom buiten de boot.
pi_45161454
http://download.yousendit.com/55E1A3C26A68DE5B

Zwoele zomerse track, is de bedoeling dat hij gereleased wordt.
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:30:49 #42
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_45233170
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:24 schreef Nee het volgende:
http://download.yousendit.com/55E1A3C26A68DE5B

Zwoele zomerse track, is de bedoeling dat hij gereleased wordt.
Erg lekker nummer Nee, inderdaad relaxte sfeer, mooi gedaan met die gitaren en die beat en basslijn eronder.
Synths klinken ook goed, fijne melodien allemaal. Kan zeker wel gereleased worden denk ik
In welk programma is dit gemaakt?
pi_45234895
Yep ik heb hem nu ook enkele dagen op mn mp3speler staan en heb m al een paar keer geluisterd! Normaal gesproken niet mijn muziekstijl maar dit nummer vind ik leuk

Enige kritiekpuntje zit m misschien in het afmixen: hij klinkt iets zachter dan andere nummers en een beetje op het eind kom je misschien iets teveel in een langzame groove (zeg maar het spel tussen puur de bassdrum en snares) omdat de arpeggiator en/of hihats wat zacht staan. Aan de andere kant geeft dat het nummer wel weer iets unieks mee.
  zondag 14 januari 2007 @ 14:23:59 #44
12462 sbonestroo
Music is emotion
pi_45362996
quote:
Dit klinkt zeker goed, mooi helder geluid komt er uit die piano / synth van je. ZIjn die strijkers een apart spoor of heb je die als 2e instrument aan de piano-patch gekoppeld? Hoe dan ook, ontzettend goed.

ik ben vanavond nog bezig geweest met een stuk pianowerk, maar ik weet dus niet of het ergens van is. Ik speelde het en vond het wel een goed stuk voor een nummer. Nu kan het best zijn dat dit al bestaat want het verloop is nogal voor de hand liggend maar ach..

zitten nog wat foutjes op het drumspoor, maar die poets ik er later nog wel uit.. het is nog niet helemaal af.. morgen of later maar verder

Click
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:38:25 #46
12462 sbonestroo
Music is emotion
pi_45419978
quote:
Op maandag 15 januari 2007 02:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit klinkt zeker goed, mooi helder geluid komt er uit die piano / synth van je. ZIjn die strijkers een apart spoor of heb je die als 2e instrument aan de piano-patch gekoppeld? Hoe dan ook, ontzettend goed.

ik ben vanavond nog bezig geweest met een stuk pianowerk, maar ik weet dus niet of het ergens van is. Ik speelde het en vond het wel een goed stuk voor een nummer. Nu kan het best zijn dat dit al bestaat want het verloop is nogal voor de hand liggend maar ach..

zitten nog wat foutjes op het drumspoor, maar die poets ik er later nog wel uit.. het is nog niet helemaal af.. morgen of later maar verder

Click
Ik heb de strijkers als 2de instrument erachter zitten.
Alles is trowens in 1 take opgenomen, geen quantize trucjes o.i.d.

Jou stukje vind ik eerlijk gezegd wat eentonig, ik zit echt de hele tijd te wachten totdat er iets losbarst, iets freaky synth achtig of extra intrumenten/melodielijnen. het gehele stuk blijft zich ook herhalen...ja totdat je een ons weegt. Spanning erin! succes!
pi_45423804
liedje
Het begin vind ik wat kaal de rest vind ik wel geslaagd
ben ook al vast begonnen met een soort videoclip idee: een verlaten ruimte waar allerlei vreeemde dingen gebeuren. Die lamp was meer een test ik weet nog niet concreet wat er allemaal komt.
Verder weet ik niet zeker of ik bovenstaande nummer erbij zal gebruiken
  woensdag 17 januari 2007 @ 02:20:52 #48
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_45426825
quote:
Op maandag 15 januari 2007 02:28 schreef Beathoven het volgende:

Click
Mooi stukje muziek! Erg rustig, mooie melodielijn, vooral als die afwisseling in piano er in komt. Komt mij niet bekend voor. Je zou idd wel na verloop van tijd wat extra instrumenten toe kunnen voegen, bijv. een fluit zou hier goed bij passen, en de strings op het einde wat voller laten doorkomen. En natuurlijk nog een goed einde, zoals een grondakkoord, want nu valt het ineens stil.
pi_45458895
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:38 schreef sbonestroo het volgende:

[..]

Ik heb de strijkers als 2de instrument erachter zitten.
Alles is trowens in 1 take opgenomen, geen quantize trucjes o.i.d.

Jou stukje vind ik eerlijk gezegd wat eentonig, ik zit echt de hele tijd te wachten totdat er iets losbarst, iets freaky synth achtig of extra intrumenten/melodielijnen. het gehele stuk blijft zich ook herhalen...ja totdat je een ons weegt. Spanning erin! succes!
Dat zal uiteraard ook gebeuren
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 02:20 schreef forgotmyself het volgende:

[..]

Mooi stukje muziek! Erg rustig, mooie melodielijn, vooral als die afwisseling in piano er in komt. Komt mij niet bekend voor. Je zou idd wel na verloop van tijd wat extra instrumenten toe kunnen voegen, bijv. een fluit zou hier goed bij passen, en de strings op het einde wat voller laten doorkomen. En natuurlijk nog een goed einde, zoals een grondakkoord, want nu valt het ineens stil.
Er komt idd nog van alles bij, ik was ook niet van plan om 'm daar al te laten stoppen btw
  donderdag 18 januari 2007 @ 01:22:59 #50
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_45459854
Haha ok, ik heb wel eens mensen gehoord die dat wel deden, dus vandaar.
Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken.
pi_45922101
http://beta4.fok.nl/~guitarist/muz/Untitled.mp3
Was bezig geluiden te tunen van m'n microKORG, even snel opgenomen (dat is dus de reden dat het zo slordig is )
pi_45989990
Mja ik ben hier al een tijdje mee bezig, en misschien is het wel totaal niet jullie stijl, maar hier ff mijn projectje

klik klik

Oh en ik zou het volume niet te hoog zetten

[ Bericht 9% gewijzigd door eQuaL op 05-02-2007 17:17:03 ]
pi_45994331
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:05 schreef eQuaL het volgende:
Mja ik ben hier al een tijdje mee bezig, en misschien is het wel totaal niet jullie stijl, maar hier ff mijn projectje

klik

Oh en ik zou het volume niet te hoog zetten
wat een kut site. kun je 'm niet ergens anders opzetten?
pi_46012487
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:46 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

wat een kut site. kun je 'm niet ergens anders opzetten?
Bedankt voor de tip, had het zelf niet eens in de gaten
pi_46064066
Twijfel of het tussenstuk nog steeds niet wat te lang is (tussen 1.51 en 3.09).
De track was eerst ruim 7 minuten, nu ruim 5 en een half.
Tis een rustig instrumentaal stuk:

Everything's Cool - Dark Clouds are Shining
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=298358
pi_46155547
Hee gaaf topic, ik ga ook eens aan de slag een dezer dagen met mijn bas! Ik heb van de week zo'n oud gitaareffectenpedaal met honderdduizend functies kunnen krijgen van iemand en echt bizar wat voor toffe effecten je daar uit kan halen met een bas. Kent iemand nog een goed meersporig opname programma (voor de pc/laptop) waarmee je tegelijk sporen kan afspelen en een spoor opnemen of moet ik deze vraag in een ander topic stellen?

P.S.: Ik gebruik nu een paar dagen het programma Audacity, op zich wel oké, maar ik heb het nog niet mogelijk kunnen maken om tegelijkertijd eerder opgenomen sporen af te spelen en een nieuw spoor op te nemen. Weet iemand misschien hoe dit wel kan, of is mijn geluidskaart daarvoor gewoon niet geschikt?

P.P.S.: Hmm, misschien moet ik dit toch in een ander topic vragen.
pi_46162027
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 21:40 schreef Slagroomvla het volgende:
P.S.: Ik gebruik nu een paar dagen het programma Audacity, op zich wel oké, maar ik heb het nog niet mogelijk kunnen maken om tegelijkertijd eerder opgenomen sporen af te spelen en een nieuw spoor op te nemen. Weet iemand misschien hoe dit wel kan, of is mijn geluidskaart daarvoor gewoon niet geschikt?
Dat ligt volgens mij niet aan Audacity, je geluidskaart moet full-duplex zijn zoals dat heet.
Maar tegenwoordig zijjn zelfs de goedkope soundblasters dat volgens mij.
Welke geluidskaart gebruik je ?
pi_46162085
Check bij Audacity anders ook even de instellingen , kijk of er een help topic mbt tot full duplex of half duplex is.
(half duplex is alleen afspelen of alleen opnemen, geen simultaan opnemen en afspelen mogelijk)

Gebruik zelf Cubase, dus kan je niet echt details mbt Audacity geven.
pi_46173110
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:59 schreef ppi het volgende:

[..]

Dat ligt volgens mij niet aan Audacity, je geluidskaart moet full-duplex zijn zoals dat heet.
Maar tegenwoordig zijjn zelfs de goedkope soundblasters dat volgens mij.
Welke geluidskaart gebruik je ?
Bedankt voor je reactie!

Tja, ik zit op een laptop die volgens mij een ingebouwde Realtek HD Audio kaart bevat, en of die full-duplex is? Ik weet 't niet, maar denk haast van niet. Ik heb ook even gekeken naar een help-bestand over meersporig opnemen, maar heb het niet kunnen vinden in Audacity, helaas helaas. Als jij me nog enige duidelijkheid kan verschaffen nu ik wat meer details heb kunnen geven graag.

Edit: Is dat Cubase programma ook gratis, en zo ja: vind je dat een beter programma dan Audacity?

UPDATE: Ik heb de optie om gelijktijdig af te spelen en op te nemen gevonden in Audacity. Deze optie zat een beetje weggestopt, maar ik heb 'm dus uiteindelijk gevonden, en het werkt ook nog eens. Dus kan m'n geluk niet op! Bedankt voor je suggesties iig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Slagroomvla op 10-02-2007 15:32:18 ]
pi_46177069
Mooi dat je het aan de praat hebt gekregen.

Cubase is niet gratis, er zijn verschillende versies.
De allergoedkoopste wordt gratis geleverd bij sommige geluidskaarten (Cubase LE)
Daarnaast kun je Cubase SE kopen voor ongeveer 130-150 euro.
Er zijn ook nog andere versies die 300 tot 1000 euro of meer moeten kosten.

Maar ik gebruik al tijden Cubase SE (Starters Edition geloof ik, of was het nou Small ?? LE is in elk geval Light Edition) naar volle tevredenheid.
Heb ik 48 audiotracks en onbeperkt aantal midi tracks.
En de mogelijkheid van VST plugins (effects en softhsynths)

En wanneer je iets beters wilt als Audacity zul je eerst moeten weten wat je wilt gaan doen met de software.
Overigens heeft Audacity zeker geen slechte naam, denk dat de zwakste schakel qua geluidskwaliteit op dit moment eerder bij je geluidskaart ligt.
Er zijn nl. veel verschillende programma's, soms zelfs gratis, en ze hebben onderling weer zo hun verschillen.
Check bijv. eerst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Music_sequencer

Maar wees gewaarschuwd, muziek apparatuur is een bodemloos gat, qua geld en mogelijkheden.
Kies wat werkt voor jou, en vraag je af wat je wilt en nodig hebt.
pi_46177654
Hehe, oke Cubase is dus niet gratis. Nou dan hou ik het voorlopig bij Audacity, dat werkt nu als een trein. En wat je zegt, stel dat ik wat meer wil gaan doen met opnames maken, dan zal ik waarschijnlijk ook mijn geluidskaart moeten vervangen en dat is ook niet gratis. Bovendien gebruik ik een laptop, wat het allemaal nog lastiger maakt met het vinden van goede mogelijke hardware.

Ach, ik kan voorlopig weer even vooruit, iig bedankt voor het uitleggen van de mogelijkheden. En ja, muziek maken is een dure hobby als je niet uitkijkt.

Binnen niet al te lange tijd zal ik waarschijnlijk wat resultaten hier posten van mijn opname-avonturen, dus u zijt gewaarschuwd!
pi_46178284
Voor je laptop zul je dan moeten kiezen tusseneen firewire of usb audio interface.
Ik zou ivm met de hogere bandbreedte voor firewire gaan.
Begint geloof ik rond de 200 euro........
Je kunt ook tweedehands kopen natuurlijk, om je een idee te geven:
http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=firewire+audio+interface&x=15&y=11

Ik gebruik zelf overigens M-audio audiophile 24/96 pci geluidskaart (onder de honderd euro), maar dat past niet in je laptop dus.
pi_47219282
hier een basisidee voor een ambient drum'n bass nummer.
-download mp3-

graag uw commentaar.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_47254666
kick!
pi_47277871
hij is al min of meer af
-download mp3 > mighty_myte - waiting-
pi_47280956
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:44 schreef mighty_myte het volgende:
hij is al min of meer af
-download mp3 > mighty_myte - waiting-
Ik heb m geluisterd hoor, en ik moet zeggen dat je een leuke basis hebt liggen nu, maar dat er nog wat meer variatie in gebracht moet worden denk ik. Ik ben niet zo heel erg thuis in de drum 'n bass, dus wellicht is dit normaal in het genre, maar ik vind 't zelf nogal snel wat te eentonig worden voor zo'n lang nummer. Gooi er dus ergens een variatie (bridge) in. Bijvoorbeeld die riedel die je aan het eind hebt (in de laatste paar seconden), zoiets zou je ergens halverwege het nummer kunnen plaatsen en kunnen uitwerken. Nja, tis maar een idee.

Ohja, en dat gitaarsampletje wat erin zit ('t lijkt iig op gitaar) bij het begin vind ik nogal grof overkomen, het klinkt een beetje alsof 't nummer vastloopt telkens.. ik zou t iig vloeiender maken. Nogmaals, puur mijn idee.
pi_47281004
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 18:20 schreef ppi het volgende:
Voor je laptop zul je dan moeten kiezen tusseneen firewire of usb audio interface.
Ik zou ivm met de hogere bandbreedte voor firewire gaan.
Begint geloof ik rond de 200 euro........
Je kunt ook tweedehands kopen natuurlijk, om je een idee te geven:
http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=firewire+audio+interface&x=15&y=11

Ik gebruik zelf overigens M-audio audiophile 24/96 pci geluidskaart (onder de honderd euro), maar dat past niet in je laptop dus.
Zo, ik ben een tijdje niet in dit deel van het forum geweest en was vergeten op je te reageren, sorry. Maar voorlopig houd ik het dus bij Audacity, alsnog bedankt voor de moeite.
pi_47282787
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:57 schreef Slagroomvla het volgende:

[..]

Ik heb m geluisterd hoor, en ik moet zeggen dat je een leuke basis hebt liggen nu, maar dat er nog wat meer variatie in gebracht moet worden denk ik. Ik ben niet zo heel erg thuis in de drum 'n bass, dus wellicht is dit normaal in het genre, maar ik vind 't zelf nogal snel wat te eentonig worden voor zo'n lang nummer. Gooi er dus ergens een variatie (bridge) in. Bijvoorbeeld die riedel die je aan het eind hebt (in de laatste paar seconden), zoiets zou je ergens halverwege het nummer kunnen plaatsen en kunnen uitwerken. Nja, tis maar een idee.

Ohja, en dat gitaarsampletje wat erin zit ('t lijkt iig op gitaar) bij het begin vind ik nogal grof overkomen, het klinkt een beetje alsof 't nummer vastloopt telkens.. ik zou t iig vloeiender maken. Nogmaals, puur mijn idee.
kijk, da's goeie kritiek.

je hebt wel gelijk over die bridge. ik heb een voorlopige eindversie gemaakt,
maar ik ga er nog aan werken. had niet zo'n zin in het monnikkenwerk dat 'uitbouwen' heet.
die tweede melodie moet ik idd wat meer uitgebouwd worden.

die gitaarsample zal ik eens naar kijken of dat beter kan.
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:46:49 #69
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_47283310
Ik ben net 3 uurtjes ofzo bezig geweest op m'n Atari 1040 STf (3 kanalen incl digi, 8mghz, 1mb ram) en ik heb één of ander fout Drum&base nummer gemaakt.

Ik vind 'm wel grappig voor zo tussendoor.
Ik ga hem waarschijnlijk ook gebruiken voor m'n aankomende live-act.

Download/Luister het nummer hier.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_47290773
Heerlijk nummertje

Doet een beetje denken aan Gameboy spelletjes
pi_47300193
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:46 schreef cerror het volgende:
Ik ben net 3 uurtjes ofzo bezig geweest op m'n Atari 1040 STf (3 kanalen incl digi, 8mghz, 1mb ram) en ik heb één of ander fout Drum&base nummer gemaakt.

nummer op zich wel ok, ware het niet dat het geluid niet mijn ding is.
maar wat voor liveact wordt dat?
pi_47300351
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:57 schreef guitarist.nl het volgende:
http://beta4.fok.nl/~guitarist/muz/Untitled.mp3
Was bezig geluiden te tunen van m'n microKORG, even snel opgenomen (dat is dus de reden dat het zo slordig is )
klinkt wederom goed.
ik zat van de week buiten en hoorde een mp3 van je voorbij komen,
wordless volgens mij. die was ook goed.
misschien kun je me wat stukken gitaar bieden waar ik weer van kan sampelen?
pi_47345161
hier nog een drum'n bass nummertje waar ik mee bezig ben. -download mp3-
pi_47376592
Ach ja, ik had even niks te doen:
http://home.wanadoo.nl/rc(...)n%203%20kwartier.mp3
remake van het jumpstyle nummer frozenflame, (vocals gedaan door een maffe vriend).
pi_47461870
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:23 schreef Nee het volgende:
Ach ja, ik had even niks te doen:
http://home.wanadoo.nl/rc(...)n%203%20kwartier.mp3
remake van het jumpstyle nummer frozenflame, (vocals gedaan door een maffe vriend).
best aardig, al is het mijn muziek niet echt (tenzij ik bezopen ben ).
die vocals hoeven niet echt.
  woensdag 21 maart 2007 @ 01:00:18 #76
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_47496677
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_47507274
quote:
hou daar nou toch eens mee op.
pi_47802158
Zang blijft m'n zwakke punt.
Love Me Tomorrow
  zaterdag 31 maart 2007 @ 00:27:44 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_47850464
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:46 schreef cerror het volgende:

Hij klinkt wel leuk maar eigenlijk vind ik 'm een beetje te kaal waardoor ie eerder als achtergrondmuziekske overkomt
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 00:47:48 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_47850888
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:14 schreef guitarist.nl het volgende:
Love Me Tomorrow
Dat niet alleen, de tekst van je liedje is ook heel erg.. hoe zal ik het eens zeggen.. 13 in een dozijn. Het is heel makkelijk om een rijmende tekst in het engels te schrijven, maar misschien kan je iets meer aandacht er aan besteden om een orginele tekst te schrijven waarvan je niet al hele zinssnedes op kunt googlen?

Dat en het is iets te duidelijk dat je een accentje hebt Soms is dat wel schattig, soms ook niet
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_47875299
-laat moar-

[ Bericht 52% gewijzigd door menesis op 01-04-2007 00:06:55 ]
pi_47897876
No so early
Waiting
Quite early
Loving

afgelopen week als een idioot alleen maar drum&bass gemaakt.
heerlijke muziek om te maken imho.
graag kritiek.
pi_48027331
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:14 schreef guitarist.nl het volgende:
Love Me Tomorrow
Herkansing: http://beta4.fok.nl/~guitarist/zooi/muz/Love%20Me%20Tomorrow.mp3
Even drum enzo toegevoegd.
  woensdag 18 april 2007 @ 12:38:08 #84
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_48456604
If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
pi_48561964
Ik heb laatst een soort van "album" gemaakt van mijn laatste nummers dat waarschijnlijk als een soort van demo moet gaan dienen. Sommige nummers worden ws nog vervangen zoals Pod On You! en Scar Backyard maar dat is nog niet zeker. Gaarna hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden. Maar vooral hoe het klinkt op jullie installatie. Ik ben slecht in masteren. Dus als in 1 nummer de bass te zwaar is of de hihat te schel: please let me know. Dan kan ik dat aanpassen. .

Je kunt het hier downloaden:
quote:
Hello,

Your file called "Joseph Hague - Assume Nothing.rar" (144.84 MB) was uploaded successfully and sent to ***.

You can share the following link:

http://www.megaupload.com/?d=CAQDSABT
De stijl is trouwens minimal/electro/techno, iets in die trant. .

Tracklist:
quote:
Joseph Hague - Assume Nothing

Full Length Album

05.04.2007 - Rotterdam

01. Liquid Corruption
02. Describe Reality
03. Stagnant Language
04. Kirakunoko
05. Recession
06. The Chicken
07. Only Love For Ruby
08. Scar Backyard
09. Pod On You!
10. Launcher
11. The Nutshell Of God

Bonus:

12. Snoop Dogg - That's That Shit (Joseph Hague Remix)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 29 april 2007 @ 21:44:15 #86
165512 MASD
Music is dead.
pi_48850114
Heb even wat in elkaar gezet. Heb het alleen niet op kunnen nemen, dus jullie moeten het met een midi-file doen.

Click

Het is nog een begin en commentaar en tips zijn welkom
Long live music.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 00:59:44 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_48877857
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 01:34 schreef teknomist het volgende:
Ik heb laatst een soort van "album" gemaakt van mijn laatste nummers dat waarschijnlijk als een soort van demo moet gaan dienen. Sommige nummers worden ws nog vervangen zoals Pod On You! en Scar Backyard maar dat is nog niet zeker. Gaarna hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden. Maar vooral hoe het klinkt op jullie installatie. Ik ben slecht in masteren. Dus als in 1 nummer de bass te zwaar is of de hihat te schel: please let me know. Dan kan ik dat aanpassen. .

Je kunt het hier downloaden:
[..]

De stijl is trouwens minimal/electro/techno, iets in die trant. .
Mmm.. Het grootste deel is niet echt mijn smaak.. te minimalistisch en te langdradig, maar mag ik vragen waarom je een nummer als 'Recession' toevoegt?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:45:02 #88
51233 Punnik
www.punnik.nl
pi_49223644
kheb ook weer es poging gedaan om een vage track te maken. (je moet er van houden)
kwam leuk stukje klassieke muziek tegen waar ik even iets mee moest doen
http://punnik.nl/fok/Punnik-Change.mp3

live inelkaar gezet
-=> de MilieuVriendelijkeGroeten <=-
www.punnik.nl
  maandag 28 mei 2007 @ 21:17:05 #89
156146 Bron
Positive user
pi_49865915
Een vriend van mij heeft een oud nummer geremixed en met wat beelden er een clipje bij gemaakt

http://www.youtube.com/watch?v=fJVShbi6uJQ

Graag jullie mening.
  maandag 28 mei 2007 @ 21:20:19 #90
156146 Bron
Positive user
pi_49866043
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:45 schreef Punnik het volgende:
kheb ook weer es poging gedaan om een vage track te maken. (je moet er van houden)
kwam leuk stukje klassieke muziek tegen waar ik even iets mee moest doen
http://punnik.nl/fok/Punnik-Change.mp3

live inelkaar gezet
Ik vind het wel chill klinken. Alleen die "lead sound" klinkt wat soft, die zou wat ruiger mogen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:50:18 #91
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_49886796
dit heb ik met een vriend gemaakt nouja eigelijk hij alles en ik hard erom lachen maar toch zelf!!http://www.zshare.net/audio/2061914bc6a8a0 (demo)
2Babes - Porno!!!
Dit word de hit hoor !!!

hebben jullie ook eigen liedjes? en wat vinden jullie hiervan? het is nog de demo dus er kan nog aan gewerkt dus kritiek mag
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:51:06 #92
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49886833
http://www.myspace.com/threestarwisdom

Ik doe Positieve Weergave en het eerste couplet van Mary J.

En verder nog een oud nummer:

http://www.box.net/shared/haiuhlfajr - Achterlaten
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:52:45 #93
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_49886899
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:51 schreef boem-dikkie het volgende:
http://www.myspace.com/threestarwisdom

Ik doe Positieve Weergave en het eerste couplet van Mary J.

En verder nog een oud nummer:

http://www.box.net/shared/haiuhlfajr - Achterlaten
(zie je wel dat je lange frans lijkt )
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:52:53 #94
11502 nipeng
The last ride is free
pi_49886905
Laten we het bij opbouwende kritiek houden.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:57:15 #95
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_49887083
Inderdaad , met je lange frans

En
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:17:30 #96
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_49887756
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:50 schreef Viswijfje het volgende:
dit heb ik met een vriend gemaakt nouja eigelijk hij alles en ik hard erom lachen maar toch zelf!!http://www.zshare.net/audio/2061914bc6a8a0 (demo)
2Babes - Porno!!!
Dit word de hit hoor !!!

hebben jullie ook eigen liedjes? en wat vinden jullie hiervan? het is nog de demo dus er kan nog aan gewerkt dus kritiek mag
ehm goekope troep.. standaard muziek uit "MAGIX - music bende deeltje 488"
dat porno en vrouwonvriendelijk is wel grappig, maar het slaat verder nergens op.

Grappig dat je altijd zegt dat mannen het altijd over porno lullen en tieten hebben tewijl je er zelf ook altijd over begint.. kan ik nu constateren dat je dus een man bent?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:19:11 #97
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_49887824
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:17 schreef BereNDD het volgende:

[..]

ehm goekope troep.. standaard muziek uit "MAGIX - music bende deeltje 488"
dat porno en vrouwonvriendelijk is wel grappig, maar het slaat verder nergens op.

Grappig dat je altijd zegt dat mannen het altijd over porno lullen en tieten hebben tewijl je er zelf ook altijd over begint.. kan ik nu constateren dat je dus een man bent?
dit is grappig omdat het 2babes is!

http://www.youtube.com/watch?v=vqda5Ak7GKA&eurl=

voor de komisch is anders dan seksisme!!!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:33:43 #98
11502 nipeng
The last ride is free
pi_49888426
Grappig omdat 2Babes Waar gaat dit over? Zoals zovaak bij een "VW" post.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:36:54 #99
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_49888549
Voor de komisch is anders dan seksisme??
wtf?
That boy needs therapy..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:37:23 #100
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_49888574
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:19 schreef Viswijfje het volgende:

[..]

dit is grappig omdat het 2babes is!

http://www.youtube.com/watch?v=vqda5Ak7GKA&eurl=

voor de komisch is anders dan seksisme!!!
2babes? Je hebt dat toch met je zogenaamde vriend gemaakt?
That boy needs therapy..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')