abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44482574
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:16 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Die van de VGT zou er wel voor de VGT op moeten staan, dat is om te "oefenen".
Het SOOS publiceert ook oude tentamens van vorig jaar, om te oefenen voor de toets.
Dus ja, die staan gepubliceerd voor het tentamen.

De antwoorden van de opdrachten en samenvattingen van de blokken staan op een site van een studente, die die antwoorden en samenvattingen weer van andere mensen gekregen heeft. "Even Haasnoot erbij pakken" is zeg maar best wel een veel gehoorde term tijdens werkgroepen . (Ze heet Haasnoot van achteren ).
tentamenvervalsing is dat
Bij een vgt gaat het er juist om wat je weet, wat je geleerd hebt in de afgelopen ja(a)r(en), dat moet je helemaal niet voorbereiden... En dan gaat juist bij julie de uni dat stimuleren, wat een zooitje zeg
pi_44482582
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 09:39 schreef Nuna het volgende:
Hmm, gisteren toch maar meegelopen met een co-assistent ipv verpleegkundige . Er was toch niets meer te doen voor mij, maandverband verwisselen kan ik nu wel .
wtf
pi_44482659
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 09:39 schreef Nuna het volgende:
Hmm, gisteren toch maar meegelopen met een co-assistent ipv verpleegkundige . Er was toch niets meer te doen voor mij, maandverband verwisselen kan ik nu wel .
Aangezien je volgens mij een vrouw bent, mag ik toch wel hopen dat je dat inmiddels op jouw leeftijd wel kan
pi_44482927
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

tentamenvervalsing is dat
Bij een vgt gaat het er juist om wat je weet, wat je geleerd hebt in de afgelopen ja(a)r(en), dat moet je helemaal niet voorbereiden... En dan gaat juist bij julie de uni dat stimuleren, wat een zooitje zeg
De SOOS is onafhankelijk van de uni he . SOOS is een studentenorganisatie, die reageert op verzoeken van studenten. Er was bijv al jaren een handel in kopiėren van oude tentamens, en dan kun je als studentenorganisatie beter de meest recente publiceren dan mensen laten oefenen met oude tentamens uit 1998 . Er zijn blijkbaar ook mensen die willen oefenen voor een VGT, dus reageert het SOOS daarop .

Ik snap uberhaupt niet dat mensen kunnen zakken voor een VGT, tis niet alsof die eisen nou zo onredelijk hoog liggen ofzo .
pi_44483020
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:16 schreef fee-tje het volgende:

[..]

De SOOS is onafhankelijk van de uni he . SOOS is een studentenorganisatie, die reageert op verzoeken van studenten. Er was bijv al jaren een handel in kopiėren van oude tentamens, en dan kun je als studentenorganisatie beter de meest recente publiceren dan mensen laten oefenen met oude tentamens uit 1998 . Er zijn blijkbaar ook mensen die willen oefenen voor een VGT, dus reageert het SOOS daarop .

Ik snap uberhaupt niet dat mensen kunnen zakken voor een VGT, tis niet alsof die eisen nou zo onredelijk hoog liggen ofzo .
ah studentenorganisatie. Dan kun je ze idd niks verwijten Maargoed toch blijft het niet de bedoeling. Oude tentamens doorkijken kan ik wel begrijpen dat veel mensen dat handig vinden, ookal doe ik het zelf nooit
pi_44485746
Heb jij wel eens een lijk gezien?
Kom, hup, we moeten de statistieken even omhoog helpen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_44486591
Ik mis een beetje de casussen. Wie gooit er weer eens eentje in? Dan wordt het topic ook weer lekker snel vol.
pi_44487618
Man 63 jr komt met rugpijn.. Pijn is in loop van maanden erger geworden, nu ook aanhoudend in rust. Lasegue negatief. Geen bijzonderheden in vg, slechts hoest door roken.

Wat is het beleid van de HA. Is aanvullend onderzoek geindiceerd? Moet hij deze pt. doorsturen? zo ja, naar wie.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_44488311
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:03 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Aangezien je volgens mij een vrouw bent, mag ik toch wel hopen dat je dat inmiddels op jouw leeftijd wel kan

Bij een kraamvrouw natuurlijk.
pi_44489242
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef gohan16 het volgende:
Man 63 jr komt met rugpijn.. Pijn is in loop van maanden erger geworden, nu ook aanhoudend in rust. Lasegue negatief. Geen bijzonderheden in vg, slechts hoest door roken.

Wat is het beleid van de HA. Is aanvullend onderzoek geindiceerd? Moet hij deze pt. doorsturen? zo ja, naar wie.
doorsturen voor foto'tje ivm eventuele ingezakte wervel ofzo? Nouja, je kan iig die foto altijd maken, zie je vanzelf wel wat eruit komt
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:44:25 #41
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_44489281
TVP
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  zondag 17 december 2006 @ 10:27:11 #42
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_44501176
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:42 schreef Repeat het volgende:

[..]

doorsturen voor foto'tje ivm eventuele ingezakte wervel ofzo? Nouja, je kan iig die foto altijd maken, zie je vanzelf wel wat eruit komt
De patient moet hoesten (door roken, hoe weten ze dat?), zou ook iets met longen kunnen zijn. Longonsteking (old mans friend) kan ook rugpijn geven. Verschillende kankers (botmeta's door longkanker?) ook. Ook hiervoor kun je een x-th maken. Ik zou niet weten wat het meest logische in dit geval is
  zondag 17 december 2006 @ 11:04:21 #43
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_44501486
ben dr weer.
pi_44502137
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:16 schreef fee-tje het volgende:
[..]
De antwoorden van de opdrachten en samenvattingen van de blokken staan op een site van een studente, die die antwoorden en samenvattingen weer van andere mensen gekregen heeft. "Even Haasnoot erbij pakken" is zeg maar best wel een veel gehoorde term tijdens werkgroepen . (Ze heet Haasnoot van achteren ).
Haha, die kom ik wel eens tegen als ik wat Google
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zondag 17 december 2006 @ 12:26:49 #45
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_44502951
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:27 schreef ralfie het volgende:

[..]

De patient moet hoesten (door roken, hoe weten ze dat?), zou ook iets met longen kunnen zijn. Longonsteking (old mans friend) kan ook rugpijn geven. Verschillende kankers (botmeta's door longkanker?) ook. Ook hiervoor kun je een x-th maken. Ik zou niet weten wat het meest logische in dit geval is
Je hebt het wel goed. Longcarcinoom met botmetastase. Ik weet zelf ook niet in hoeverre je een X-Lumbaal-cervicaal doet. In geval van niet-specifieke rugpijn, verhoogt dit de morbiditeit. Gezien de alarmsymptomen, zou ik wel een X-lum-cerv. doen. Hier zul je waarschijnlijk een proces zien, evt. boterosie. Bij een man zou ik een X-thorax doen. Bij een vrouw ook een mammogram gedaan kunnen worden.

Alarmsignalen voor maligniteit.
Begin van lagerugpijn na 50e levensjaar, continue pijn onafhankelijk van houding of bewegen, nachtelijke pijn, algehele malaise, maligniteit in de voorgeschiedenis, onverklaard gewichtsverlies, verhoogde BSE.

Ok.

Bij de X-thorax word er verschillende densiteiten gezien rond de hillus.

Wat is de volgende stap in de diagnostiek? Hoe zal de behandeling eruit zien?
pi_44505945
Oh ik dacht eigenlijk TBC met haarden in het skelet, en dan zou ik een mantouxje doen
pi_44531850
Sensatie hoor, op de maandagmorgen 10 over half 9
pi_44534850
Toen lag ik nog zooo lekker te slapen
pi_44535004
Het was het zoooo waard
  maandag 18 december 2006 @ 13:42:10 #50
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_44535558
Wat hadden jullie voor iets? Wat voor blok hebben jullie nu?

Btw: hebben jullie een reclamebord in Leiden van dit topic. Leiden is echt veel te veel vertegenwoordigd.
pi_44535742
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:24 schreef Repeat het volgende:
Het was het zoooo waard
Oh, 08:40, dat klinkt wel als de tijd voor een meeloopspreekuur
Welke afdeling?
pi_44535747
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:42 schreef gohan16 het volgende:
Btw: hebben jullie een reclamebord in Leiden van dit topic. Leiden is echt veel te veel vertegenwoordigd.
Jazeker.
pi_44535866
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:48 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Oh, 08:40, dat klinkt wel als de tijd voor een meeloopspreekuur
Welke afdeling?
Ik zal de situatie schetsen:

8.30: het college begon in lumc1. Iedereen was doodstil en zat aandachtig naar het verhaal van de spreker te luisteren.
8.35: via de boveningang kwamen nog wat verlate studenten binnen.
8.40: er kwam nog iemand binnen via de boveningang, ook te laat dus. Deze persoon struikelde bovenaan de trap en flikkerde keihard naar beneden. Achteruit, met meerdere koprollen zo de hele trap af.

Iedereen geschokt want ze viel echt onwijs hard die trap af. Toen bleek dat ze dr rug niet gebroken had moest iedereen ineens wel lachen

[ Bericht 4% gewijzigd door Repeat op 18-12-2006 13:59:33 ]
pi_44536416
Au!
pi_44536499
haastige spoed is zelden goed!!
Maar die trap van LUMC1 is ook erg naar... loop er altijd maar voorzichtig af

Maar stel dat er wat ernstigs zou zijn gebeurd, ze lag hemelsbreed zo'n 50meter van de EHBO af
Dr. Plien, voor al uw problemen!
pi_44536519
Ha, dan moet de GGD je letterlijk komen halen, er komt geen SEH-arts aangelopen, al zak je in de entreehal in mekaar...
pi_44537195
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:18 schreef intoxicated het volgende:
Ha, dan moet de GGD je letterlijk komen halen, er komt geen SEH-arts aangelopen, al zak je in de entreehal in mekaar...
zou het? lijkt me sterk eerlijk gezegd...
pi_44537574
Aldus onze WG-docent bij het blok Trauma
Dat blok is echt leuk, ga jij geweldig vinden
pi_44537909
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:49 schreef intoxicated het volgende:
Aldus onze WG-docent bij het blok Trauma
Dat blok is echt leuk, ga jij geweldig vinden
Zou kunnen hoor, maar dat zijn dan "Amerikaanse" taferelen waar wij hier met ons sociale gedoe zo van walgen...

Lijkt me ook ja, dat boek acute geneeskunde heb ik ook al zitten doorkijken, lijkt me erg interessant allemaal Een van de eerste dingen die ik echt leuk vind.
  maandag 18 december 2006 @ 15:00:41 #60
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_44537957
Half uur later gaat ze opeens out met een subduraal hematoom ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')