Ik zou graag eens willen benadrukken dat ik het van politieke moed vind getuigen wanneer een politieke partij een 'grote draai' maakt. Dat wordt altijd negatief beklemtoond, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht, er bestaat zoiets als een verkiezingsuitslag, er bestaat zoiets als een kamermeerderheid, er bestaat zoiets als de wil van het volk. Dat je daar naar luistert, om vervolgens je ingenomen standpunt te wijzigen, kan ik eigenlijk alleen maar toejuichen. En ik vind dat dus ook prima verdedigbaar. Sterker nog: dat moet voor de ervaren Verhagen een peulenschil zijn.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:55 schreef SCH het volgende:
Verhagen heeft een veel lastiger verhaal te vertellen. Het CDA heeft een grote draai gemaakt.
Dan moet-ie er ook niet triomfantelijk naar verwijzen.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:58 schreef SCH het volgende:Nee hoor. Hij houdt dit conflict gescheiden van de formatie.
Klopt, het komt er vast wel, maar daar ging het nu niet over.quote:Maar het GP is voor de PvdA een vrij harde eis bij de formatie, dat is altijd duidelijk geweest en dat verandert niet ineens.
Geheel met je eens. In een meerpartijenwerkelijkheid is dit noodzakelijk voor de bestuurbaarheid van het land.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:58 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik zou graag eens willen benadrukken dat ik het van politieke moed vind getuigen wanneer een politieke partij een 'grote draai' maakt. Dat wordt altijd negatief beklemtoond, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht, er bestaat zoiets als een verkiezingsuitslag, er bestaat zoiets als een kamermeerderheid, er bestaat zoiets als de wil van het volk. Dat je daar naar luistert, om vervolgens je ingenomen standpunt te wijzigen, kan ik eigenlijk alleen maar toejuichen. En ik vind dat dus ook prima verdedigbaar. Sterker nog: dat moet voor de ervaren Verhagen een peulenschil zijn.
idd, dat vroeg ik me ook afquote:Op donderdag 14 december 2006 12:07 schreef rubbereend het volgende:
Marijnissen vraagt gewoon duidelijkheid over wie er onder de regeling vallen
dVTB, ik ben dat helemaal met je eens!!!!!!!quote:Op donderdag 14 december 2006 11:58 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik zou graag eens willen benadrukken dat ik het van politieke moed vind getuigen wanneer een politieke partij een 'grote draai' maakt. Dat wordt altijd negatief beklemtoond, maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht, er bestaat zoiets als een verkiezingsuitslag, er bestaat zoiets als een kamermeerderheid, er bestaat zoiets als de wil van het volk. Dat je daar naar luistert, om vervolgens je ingenomen standpunt te wijzigen, kan ik eigenlijk alleen maar toejuichen. En ik vind dat dus ook prima verdedigbaar. Sterker nog: dat moet voor de ervaren Verhagen een peulenschil zijn.
Nee, vind ik goed. Is bijna voor het eerst deze week dat er weer eens gezegd wordt om wie het gaat.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:09 schreef Aoristus het volgende:
Waarom moet het nu weer persoonlijk worden? Jan M, ga liever op het beleid in, we snappen inmiddels wel dat het om 26.000 gezichten gaat
idd, tot nu toe ging t alleen om machtstrijd, die mensen zelf hadden er niks meer mee te maken.quote:Op donderdag 14 december 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, vind ik goed. Is bijna voor het eerst deze week dat er weer eens gezegd wordt om wie het gaat.
Dat zal best, maar Balkenende is momenteel het meest schrijnende gevalquote:Op donderdag 14 december 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, vind ik goed. Is bijna voor het eerst deze week dat er weer eens gezegd wordt om wie het gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |