De situatie is inderdaad anders, maar het feit dat je met voorbedachte rade een slagwapen pakt, is hetzelfde.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:05 schreef gelly het volgende:
[..]
De situatie is toch compleet anders ? Of je 3 man buiten doelbewust opzoekt of dat je gaat kijken wie of wat er beneden in je huis is ...
Nee en ja.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar goed, jou lijkt het dus een goed idee om elke 'verdachte' achterna te gaan met een honkbalknuppel ? Stel dat ik jou zie aankomen met je knuppel terwijl ik helemaal niet de intentie had om in te breken, mag ik jou dan tegen de vlakte slaan ?
Sja, da's dan ook geen zelfverdediging of gepast geweld. Agressieve idioten dienen ze sowieso op te sluiten. Veel 'brave burgermannen' zijn ook geen haar beter dan een inbreker, ze zitten alleen in een andere omstandigheid.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wanneer ik beneden kom en ik zie die inbreker... dan begin ik al op hem in te slaan. Ik laat het initiatief namelijk niet bij hem liggen. Dan schakel ik die persoon uit tot ie bewusteloos is en DAN pas bel ik de politie.
Als ie probeert te vluchten moet ie vooral van mij weg rennen... want langs mij af gaat niet lukken en kan ie ook een knuppel in het gezicht verwachten.
En die andere omstandigheid noemen ze thuis...vaak met vrouw en kinderen.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, da's dan ook geen zelfverdediging of gepast geweld. Agressieve idioten dienen ze sowieso op te sluiten. Veel 'brave burgermannen' zijn ook geen haar beter dan een inbreker, ze zitten alleen in een andere omstandigheid.
Ga jij eens een kopje thee drinken met Cohen, over welke omstandigheid heb je het? Dat mensen dood gaan van de honger? Zoja geef me maar eens 1 enkel linkje van iemand die in nederland overleden is aan armoede.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, da's dan ook geen zelfverdediging of gepast geweld. Agressieve idioten dienen ze sowieso op te sluiten. Veel 'brave burgermannen' zijn ook geen haar beter dan een inbreker, ze zitten alleen in een andere omstandigheid.
Sjezus wat een post.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is niet aan de orde.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt niet van noodweer spreken als je de situatie zelf in eerste instantie opzoekt,
Ik verdedig mijn gezin en eigendommen. Tevens zorg ik dat de inbreker opgepakt kan worden. Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 14 december 2006 01:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Je weet tog slechte jeugd, discriminatie en weinig kansen, dan wordt je gedwongen om dit soort dingen te doenquote:
dan zal de rechter je ook niet zo snel veroordelen, als je burgerwachtje gaat spelen en in heel de wijk gezinnen en eigendommen gaat verdedigen dan krijg je heel veel 150 euro's boete maar je zal evt best met een petje rond kunnen gaan voor donatie's denk ik in zo'n gevalquote:Op donderdag 14 december 2006 01:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik verdedig mijn gezin en eigendommen. Tevens zorg ik dat de inbreker opgepakt kan worden. Wat is daar mis mee?
Ik zie ook niet wat daar agressief aan is.
Zolang hij van mij weg rent is de inbreker veilig en zal ik em heus ook niet achterna rennen. Maar zodra hij een stap in mijn richting zet heeft ie pech.
Gezien de reputatie van politie en justitie in Nederland anno 2006, is dat een gat in de markt. En terecht. Waarom denk je dat de beveiligingsbusiness zo goed boert?quote:Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan zal de rechter je ook niet zo snel veroordelen, als je burgerwachtje gaat spelen en in heel de wijk gezinnen en eigendommen gaat verdedigen dan krijg je heel veel 150 euro's boete maar je zal evt best met een petje rond kunnen gaan voor donatie's denk ik in zo'n geval
en die gasten die toen die zwerver dood hadden getrapt omdat ze iets uit de winkel zou hebben gejat?quote:Op donderdag 14 december 2006 01:14 schreef popolon het volgende:
Hemeltje waar gaat dit heen?
Ik ken mensen bij wie is ingebroken, iedereen kent ze wel denk ik. Sommigen vergeten het nooit meer en gaan naar bed met angst. M'n oma is het nooit meer vergeten.
Inbrekers zijn lafbekken. Deze man is een held in mijn ogen.
Ow... Gelly vindt dat ik opgesloten dien te wordenquote:Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan zal de rechter je ook niet zo snel veroordelen, als je burgerwachtje gaat spelen en in heel de wijk gezinnen en eigendommen gaat verdedigen dan krijg je heel veel 150 euro's boete maar je zal evt best met een petje rond kunnen gaan voor donatie's denk ik in zo'n geval
vanwege het internationale terrorisme ... of toch iig de illusie ervanquote:Op donderdag 14 december 2006 01:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gezien de reputatie van politie en justitie in Nederland anno 2006,[/qoute]
och, ik weet niet of die reputatie wel helemaal verdiend is
[quote]
is dat een gat in de markt. En terecht. Waarom denk je dat de beveiligingsbusiness zo goed boert?
en nu?quote:Op donderdag 14 december 2006 01:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ow... Gelly vindt dat ik opgesloten dien te worden![]()
Dat herinner ik me, dat was buitensporig gweld en niet goed te praten. Ook geen goede vergelijking lijkt me.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die gasten die toen die zwerver dood hadden getrapt omdat ze iets uit de winkel zou hebben gejat?
dat zijn dan even grootse helden, je moet gewoon niet willen dat iedereen op straat zelf maar politieagentje gaat spelen.
Niks vermoed ik. Zouden meer mensen echt moeten doen: criminelen keihard aanpakken. Die slappe straffen van justitie halen in elk geval weinig uit. Mensen hebben een fundamenteel recht om eigen lijf en goederen te verdedigen met geweld (indien nodig) en het is hen enkel te prijzen als zij dat het lijf en goederen van andere mensen verdedigen. Het moreel gelijk staat voor mij duidelijk aan de kant van de meneer die de goederen van zijn buurman verdedigde. Dat hij zo verstandig is geweest om uit voorzorg een stuk hout mee te nemen om zich daarbij te kunnen vededigen tegen dat schaamteloze tuig valt hem ook alleen maar te prijzen. Het gore lef en de schande van justitie om hem daarop te pakken veroordeel ik op morele gronden ten zeerste. Deze brave en plichtsgetrouwe burger heeft nu een strafblad. Wij leven in een mietjesmaatschappij met idiote wetten die de normale en fatsoenlijke burger benadelen. Bah.quote:
meneer ziet op straat 3 figuren lopen waarvan hij denkt dat ze bij de buren in gaan breken en gaat er met een stuk hout op af ... volgens jouw/jullie logica staan die heren volledig in hun recht om de aanvaller in elkaar te slaan want hij komt bedreigend op ze af en zou wel is iemand een gat in het hoofd kunnen gaan slaanquote:Op donderdag 14 december 2006 01:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat herinner ik me, dat was buitensporig gweld en niet goed te praten. Ook geen goede vergelijking lijkt me.
het gaat niet om eigen lijf en goederenquote:Op donderdag 14 december 2006 01:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Niks vermoed ik. Zouden meer mensen echt moeten doen: criminelen keihard aanpakken. Die slappe straffen van justitie halen in elk geval weinig uit. Mensen hebben een fundamenteel recht om eigen lijf en goederen te verdedigen met geweld (indien nodig) en het is hen enkel te prijzen als zij dat het lijf en goederen van andere mensen verdedigen. Het moreel gelijk staat voor mij duidelijk aan de kant van de meneer die de goederen van zijn buurman verdedigde. Dat hij zo verstandig is geweest om uit voorzorg een stuk hout mee te nemen om zich daarbij te kunnen vededigen tegen dat schaamteloze tuig valt hem ook alleen maar te prijzen. Het gore lef en de schande van justitie om hem daarop te pakken veroordeel ik op morele gronden ten zeerste. Deze brave en plichtsgetrouwe burger heeft nu een strafblad. Wij leven in een mietjesmaatschappij met idiote wetten die de normale en fatsoenlijke burger benadelen. Bah.
Het staat al vast dat hem om 3 inbrekers ging. Deze meneer is niet om zijn verkeerde inschatting van een situatie veroordeeld.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
meneer ziet op straat 3 figuren lopen waarvan hij denkt dat ze bij de buren in gaan breken en gaat er met een stuk hout op af ... volgens jouw/jullie logica staan die heren volledig in hun recht om de aanvaller in elkaar te slaan want hij komt bedreigend op ze af en zou wel is iemand een gat in het hoofd kunnen gaan slaan
ik noem het buitensporig geweld
Nou is het al in elkaar slaan.quote:Op donderdag 14 december 2006 01:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
meneer ziet op straat 3 figuren lopen waarvan hij denkt dat ze bij de buren in gaan breken en gaat er met een stuk hout op af ... volgens jouw/jullie logica staan die heren volledig in hun recht om de aanvaller in elkaar te slaan want hij komt bedreigend op ze af en zou wel is iemand een gat in het hoofd kunnen gaan slaan
ik noem het buitensporig geweld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |