abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44413639
quote:
De inbrekers moeten nog voor de rechter verschijnen.
Zo typisch dit

Man van mijn zus wacht ook al 4 jaar voordat degene die met een mes op hem instak veroordeeld wordt (als het al zover komt).
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  donderdag 14 december 2006 @ 00:50:42 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44413650
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:12 schreef Light het volgende:
Of het nieuwe vriendje van je zus / dochter die stil naar binnen sluipt om haar te verrassen. Ofzo.
In dat geval zou ik zeker schieten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_44413671
En laten we niet vergeten dat wel 18% van alle misdaden door de politie wordt opgelost, dus ja, vooral op hen vertrouwen!
  donderdag 14 december 2006 @ 00:51:52 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44413679
Kan me die spotjes op televisie van de overheid nog herinneren dat je als omstander juist meer betrokken met de samenleving moest zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44413693
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Domme vergelijking, weet je zelf ook wel. Je kunt beter.

De beste kerel werd ingesloten in een steeg door drie criminelen.
Ja, omdat ie er zelf heengelopen was met een stuk hout in z'n hand Je kunt niet van noodweer spreken als je de situatie zelf in eerste instantie opzoekt, noodweer geldt voor gevallen waar je geen keuze had. Dat haalde ik in m'n voorbeeld even naar voren.
  donderdag 14 december 2006 @ 00:54:56 #56
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44413729
En die spotjes lieten mensen zien die het slachtoffer werden van geweld en andere criminele zaken.

Nee de volgende keer pakt ie gewoon weer z'n waterpistool en begint ze nat te spuiten, dat zal ze leren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44413734
  donderdag 14 december 2006 @ 00:56:37 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44413755
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:55 schreef gelly het volgende:
Die spotjes zijn zeker niet meer op televisie?
pi_44413757
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:54 schreef popolon het volgende:
En die spotjes lieten mensen zien die het slachtoffer werden van geweld en andere criminele zaken.

Nee de volgende keer pakt ie gewoon weer z'n waterpistool en begint ze nat te spuiten, dat zal ze leren.
Martelen is wel een beetje overdreven he, het is verdomme het MO niet!
  donderdag 14 december 2006 @ 00:56:50 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44413762
"De maatschappij ben je zelf"
En dan komt er eens een keer iemand voor zijn buurman op (met gevaar voor eigen leven), krijgt ie een boete
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 december 2006 @ 00:58:06 #61
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44413787
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:56 schreef SeLang het volgende:
"De maatschappij ben je zelf"
En dan komt er eens een keer iemand voor zijn buurman op (met gevaar voor eigen leven), krijgt ie een boete
Die bedoel ik.

"De maatschappij ben jezelf" , tot op zeker hoogte dus.
pi_44413805
En waarom zegt de beste man trouwens niet dat hij het stuk hout gevonden had, op de plaats waar hij ingesloten werd?
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_44413807
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, omdat ie er zelf heengelopen was met een stuk hout in z'n hand Je kunt niet van noodweer spreken als je de situatie zelf in eerste instantie opzoekt, noodweer geldt voor gevallen waar je geen keuze had. Dat haalde ik in m'n voorbeeld even naar voren.
Als ik beneden gerommel en glasgerinkel ofzo hoor en ik weet dat iedereen in bed ligt dan pak ik ook m'n honkbalknuppel! Niet met de intentie om te slaan, maar met de intentie tot zelfverdediging!
Je wilt namelijk niet hebben dat je beneden komt en oog in oog staat met een inbreker die dan op je in begint te slaan... dan is het namelijk te laat om nog iets te pakken waarmee je de overhand kunt krijgen.

En de keuze ligt in oorsprong bij de inbreker... hij hoeft echt niet in te breken hoor
pi_44413810
Ik ben van mening dat als een inbreken in een huis/schuur of wat dan ook is dat je die best een tik mag geven met een stuk hout of knuppel. Maar verwond die persoon dan wel zodat het nog bij bewustzijn is.
Maar als je iemand buiten ziet lopen en je vertrouwd het niet ..of je belt de politie en zegt dat er inbrekers zijn die je even met een wapen gaat begroeten (dan zijn ze er met 3 minuten) of je laat gewoon merken dat je ze in de smiezen hebt. Dan gaan ze wel weg... als ze slim zijn.
graf zahl
pi_44413824
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als ik beneden gerommel en glasgerinkel ofzo hoor en ik weet dat iedereen in bed ligt dan pak ik ook m'n honkbalknuppel! Niet met de intentie om te slaan, maar met de intentie tot zelfverdediging!
Je wilt namelijk niet hebben dat je beneden komt en oog in oog staat met een inbreker die dan op je in begint te slaan... dan is het namelijk te laat om nog iets te pakken waarmee je de overhand kunt krijgen.

En de keuze ligt in oorsprong bij de inbreker... hij hoeft echt niet in te breken hoor
Er is ook geen rechter die je daar voor zal veroordelen ...
  donderdag 14 december 2006 @ 01:01:05 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44413855
Ik ben zelf trouwens een schijtert, dus waarschijnlijk doe ik (afgezien van de politie bellen) helemaal niks als ik 3 inbrekers bij mijn buurman zie. Of ik moet veeeel beter bewapend zijn (denk aan een assault rifle).

Daarom heb ik juist diep respect voor deze man
Mijn reisverslagen
pi_44413858
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is toch precies hetzelfde .

Als je die inbreker tegen z'n harses slaat, is dat ook met voorbedachte rade, ..
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_44413862
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:50 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Zo typisch dit

Man van mijn zus wacht ook al 4 jaar voordat degene die met een mes op hem instak veroordeeld wordt (als het al zover komt).
Ach... na 4 jaar was ik al zelf achter die persoon gegaan en had zelf wel voor wat recht gezorgd. Je kunt dan namelijk wel stellen dat de justitie in gebreke is en dat je het dan zelf maar moet doen. (Uiteraard wanneer je betrapt wordt hebben ze je binnen een paar weken veroordeeld, je mag namelijk geen criminelen aanpakken! )
pi_44413908
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:58 schreef popolon het volgende:

[..]

Die bedoel ik.

"De maatschappij ben jezelf" , tot op zeker hoogte dus.
Maar goed, jou lijkt het dus een goed idee om elke 'verdachte' achterna te gaan met een honkbalknuppel ? Stel dat ik jou zie aankomen met je knuppel terwijl ik helemaal niet de intentie had om in te breken, mag ik jou dan tegen de vlakte slaan ?
pi_44413912
quote:

[..]

Wanneer ik beneden kom en ik zie die inbreker... dan begin ik al op hem in te slaan. Ik laat het initiatief namelijk niet bij hem liggen. Dan schakel ik die persoon uit tot ie bewusteloos is en DAN pas bel ik de politie.
Als ie probeert te vluchten moet ie vooral van mij weg rennen... want langs mij af gaat niet lukken en kan ie ook een knuppel in het gezicht verwachten.
  Moderator donderdag 14 december 2006 @ 01:04:24 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44413927
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:57 schreef JediMindTricks het volgende:
Ik vind dat ze de regel in moeten voeren dat je je bezittingen (dus ook huis/auto/grondgebied) mag verdedigen, hoe dan ook.

Als ik snachts een inbreker hoor in m'n huis, ga ik er echt niet rustig op af met een bakkie koffie en vragen of hij aub weg wil gaan. Dan pak ik toch ook iets leuks uit de kast, illegaal of niet.
punt is dat dit niet in de man zijn eigen huis is gebeurt, hij hoort iemand bij de buren rondslopen, gaat er op af en slaat er met een stuk hout een gat in

dat mag niet, logisch want je weet niet wat er aan de hand is ... dan zijn er verzachtende omstandigheden (inbrekers enzo) en kom je uit op 150 euro, das wat? hetzelfde als in het donker fietsen zonder licht?

als je gewoon zonder reden iemand met een stuk hout bewerkt dan is die boete echt wel wat flinker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44413934
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Hij loopt er toch zelf naar toe met een stuk hout Kennelijk had hij al de intentie om eens uit te halen als het moest, dat oordeelde de rechter ook.
Als hij echt die intentie had gehad hadden die dombo's die omdraaiden om hem aan te vallen dat heus wel doorgehad...zo kun je ook redeneren.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44413939
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah, een psychopaatje. Wel eens aan behandeling gedacht ?
Wat een mongool ben jij zeg, een schande voor de maatschappij, misschien dat je wel eens stil hebt gestaan, bij het feit dat deze junk dus een onschuldige voorbijganger van haar fiets aftrapte.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_44413946
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:01 schreef JediMindTricks het volgende:

[..]

Dat is toch precies hetzelfde .

Als je die inbreker tegen z'n harses slaat, is dat ook met voorbedachte rade, ..
De situatie is toch compleet anders ? Of je 3 man buiten doelbewust opzoekt of dat je gaat kijken wie of wat er beneden in je huis is ...
pi_44413947
quote:

[..]

Blijkbaar wel want dat is hier gebeurt.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')