abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44436905
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dit soort aanmoedigingen vind ik altijd zo geweldig. !
Waar staat dit?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  donderdag 14 december 2006 @ 20:37:58 #202
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44436975
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Vraagje tussendoor: hoe spreken jullie 'poster' uit? Zoals het woord voor affiche? Of als een verlengde vorm van een post zoals de PTT die thuisbezorgt?

En één post (bericht)? Als poost of als (PTT) post?
respectievelijk 'affiche' en 'poost'.
  donderdag 14 december 2006 @ 20:39:31 #203
158292 problematiQue
pi_44437025
interessante docu, is het niet vanwege de verhalen van de soldaten, dan wel omdat het laat zien hoe brainwashend het leger kan zijn.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/31983182/
pi_44437190
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:29 schreef kLowJow het volgende:
Of gewoon deze: .
Die trachtte ik te omschrijven, maar _ O - kan ik niet onthouden en daar ik met de text_only layout werk wegens bandbreedtegebrek kan ik niet even klikken op het gewenste kereltje. Geeft verder niet hoor, heb het toch niet zo smileys.

En post spreek ik thuis uit als post, net als poster. Ofwel het is hier vernederlandst. Met andere mensen praat ik niet over internet en al helemaal niet over forums, want dan lachen ze me uit en denken dat ik een weirdo ben.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 14 december 2006 @ 20:45:43 #205
158292 problematiQue
pi_44437277
weet iemand nog een docu ergens op het internet die het waard is om te kijken, ik verveel me.
pi_44437309
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Die eerste LP, die kan ik zo ongeveer binnenstebuiten meezingen. Mijn hoofd zal nooit helemaal zonder Robert Long zijn.
Ik kende zijn liedjes gelukkig voor ik hem kende. Met de man had ik niets, maar de liedjes..
Wat zong hij ooit over de christenhonden? Ik ben het helaas kwijt, maar het was in zijn tijd zeker zo fel als Boudewijn de Groot.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44437344
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:45 schreef problematiQue het volgende:
weet iemand nog een docu ergens op het internet die het waard is om te kijken, ik verveel me.
http://www.youtube.com/watch?v=j9yef9Zxgww
pi_44437345
oeps..
pi_44437407
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:43 schreef multatuli het volgende:

Met andere mensen praat ik niet over internet en al helemaal niet over forums, want dan lachen ze me uit en denken dat ik een weirdo ben.

Ik heb ooit de briljante zin uitgesproken dat ik had geleerd een nette rups te leggen, zodat je de slak goed af kan kloppen.

Sinds mijn vader mij die zin herhaald heeft, en daarbij probeerde over te brengen hoe mijn moeder toen keek, kan ik die zin niet eens denken zonder minstens een zacht gnuifje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44437514
Der ewige Jude voor een deel gekieken, best grappige film. =X
  donderdag 14 december 2006 @ 20:54:24 #211
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44437590
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:52 schreef pingu_ het volgende:
Der ewige Jude voor een deel gekieken, best grappige film. =X
Vooral het gedeelte met de valse ondertitels uit die Amerikaanse film. Je zou die onzin maar geloofd hebben
  donderdag 14 december 2006 @ 20:58:49 #212
93744 Finder_elf_towns
pi_44437734
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:45 schreef problematiQue het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-9076835539195533187&q=triumph+of+the+will
pi_44437742
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Vooral het gedeelte met de valse ondertitels uit die Amerikaanse film. Je zou die onzin maar geloofd hebben
Whehe, ja idd. Heel vreemd dat die film verboden is, dat werkt alleen maar contraproductief imo.
pi_44437883
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:29 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet echt welke popje je bedoelt, maar in mijn verzameling heb ik deze fraaie (die ik helaas nooit gebruik):

[afbeelding]
[..]

Die bedoelde je niet natuurlijk, maar misschien vind je in mijn verzameling wel wat leuks.
Wat leuk, de handjes en de zionist staan erbij.
pi_44437992
De blinde sjeik is ziek.
pi_44438035
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:07 schreef Monidique het volgende:
De blinde sjeik is ziek.
Dank je, Lassie, maar Kuifje wist het al.
pi_44438326
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Je bent ineens wel erg politiek correct bezig, zeg.
Vertel eens waar de wende ligt.
I´m back.
pi_44438371
De Wende bevindt zich op 216 km afstand van de Bug.
pi_44438463
Oeich, vijf uur opstaan. Even een aflevering SG-A kijken en dan maar slapen terwijl ik mijn nieuwe CD van Mad Season luister.
pi_44438488
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:17 schreef Apropos het volgende:
De Wende bevindt zich op 216 km afstand van de Bug.
Okee. .
I´m back.
  donderdag 14 december 2006 @ 21:27:16 #222
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_44438675
quote:
Op donderdag 14 december 2006 20:10 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ik had heel het ochtendprogramma te hier gemist. Gefeliciteerd met je besluit. Mij lijkt een master politicologie veel leuker, maar dat is omdat ik het ooit zelf gedaan en een tijd rechten als nevenstudie. De intellectuele diepgang van de rechtenstudent is laten we zeggen vergelijkbaar met die van een surfboard, maar wie weet bevalt het jou enorm. Belangrijkste is dat je gekozen hebt.
Daar was ik al een beetje bang voor ja. Sowieso staat er dat je wel 2000 pagina's per jaar moet lezen, terwijl dat gelijk staat aan hetgeen ik nu elk semester lees.

Vond jij rechten een moeilijk studie, als in is de stof moeilijk te begrijpen. Of is het studeren van rechten meer een kwestie van de basisregels kennen en deze toe te passen en wat je niet weet op te zoeken.

Ach het doel heiligt de middelen. Ik weet welke baan, of moet ik zeggen carrière, ik ambieer en de studie die hierbij het beste past is nu eenmaal rechten. Overigens ben ik altijd al wel geboeid geweest door recht en onrecht, het in elkaar steken van de wet en het tot stand komen van de wet. Rechten leek, en lijk mij nog steeds, een studie voor mensen die persé universitair geschoold willen worden, veel centjes willen verdienen en dus maar rechten gaan studeren omdat paps of mams dat aanraden.
pi_44439703
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:27 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Daar was ik al een beetje bang voor ja. Sowieso staat er dat je wel 2000 pagina's per jaar moet lezen, terwijl dat gelijk staat aan hetgeen ik nu elk semester lees.

Vond jij rechten een moeilijk studie, als in is de stof moeilijk te begrijpen. Of is het studeren van rechten meer een kwestie van de basisregels kennen en deze toe te passen en wat je niet weet op te zoeken.

Ach het doel heiligt de middelen. Ik weet welke baan, of moet ik zeggen carrière, ik ambieer en de studie die hierbij het beste past is nu eenmaal rechten. Overigens ben ik altijd al wel geboeid geweest door recht en onrecht, het in elkaar steken van de wet en het tot stand komen van de wet. Rechten leek, en lijk mij nog steeds, een studie voor mensen die persé universitair geschoold willen worden, veel centjes willen verdienen en dus maar rechten gaan studeren omdat paps of mams dat aanraden.
Yip, lezen is een lage prioriteit. Mijn uitspraken gelden natuurlijk niet voor bijvoorbeeld rechtsfilosofie, daar lopen zeker intellectuelen rond. Verder was de rechten studie iig in Amsterdam uiterst simpel. Basisregels kennen, relatief veel uit je hoofd leren qua jurisprudentie etc,, maar geen enkel begripsprobleem.

Dat recht en onrecht is meer een morele kwestie en daar is bij de klassieke rechtenstudie weinig aandacht voor. Het is inderdaad een studie die je kan doen zonder al te veel geestelijke bagage en het trekt dus helaas het soort studenten dat je omschrijft.

Mijn kennis van het staats- en internationaal recht is veel groter dan die van de standaard afgestudeerde Nederlands recht en dat dank ik vooral aan mijn politicologiestudie. Daar zaten hoogleraren met echte interesse in recht en rechtsvorming. Ik heb dezelfde blokjes bij rechten gedaan en dat was de bekende syllabis treurnis met de diepgang van een ... Ah wel, laat de hyperbolen maar.

Anyway, het is nu (en dat is na vijftien jaar zonder enige toepassing van beide studies) nog steeds zo dat ik vaak gemakkelijker arresten van de Hoge Raad lees en duidt, danwel Europees recht interpreteer en zeker staatsrecht hanteer dan mensen die dagelijks als advocaat actief zijn. Als je geleerd hebt je in de achtergronden en grondbeginselen te verdiepen en die te bevragen is dat een stuk makkelijker dan dat je een relatieve mechanische interpretatie van de bestaande wetten aangeleeerd wordt.

Maar goed, er zullen op deze regel legio uitzonderingen zijn. Er zijn uitmuntende juristen en heel veel belazerde politicologen die nimmer iets aan rechten deden. Als je een baan in het beleid ambieert kom je er met de juiste instelling met beide studies natuurlijk wel. Je hebt hooguit wat meer plezier als je een masters politicologie doet
pi_44439982
Rock, we hebben je uitspraak nodig :
Vrouw weer terug achter het aanrecht!

Weltrusten, allen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44440056
Studeren M... studeren... Zullen we dan misschien toch?
pi_44440177
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:08 schreef kLowJow het volgende:
Studeren M... studeren... Zullen we dan misschien toch?
Wat doe je nu dan?
pi_44440202
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:05 schreef sigme het volgende:
Rock, we hebben je uitspraak nodig :

Weltrusten, allen!
Jij gaat achter het aanrecht nu. .
Beetje laat.
I´m back.
pi_44440229
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat doe je nu dan?
Nog steeds hetzelfde als in het vorige topic.
pi_44440252
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:12 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nog steeds hetzelfde als in het vorige topic.
Onbegrijpelijk.
pi_44440308
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:12 schreef Apropos het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk.
Ja, ik zou er bijna van gaan walgen.
Het probleem met jezelf te oud vinden om (nog) te gaan studeren is dat dit probleem steeds groter wordt.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:15:01 #232
158292 problematiQue
pi_44440332
www.google.com voor iemand anders ook onbereikbaar?
pi_44440354
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:15 schreef problematiQue het volgende:
www.google.com voor iemand anders ook onbereikbaar?
Nee.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:17:52 #234
158292 problematiQue
pi_44440443
Kan de pagina niet vinden.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Controleer of het adres juist gespeld is als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Ga naar de www.google.com startpagina en zoek naar koppelingen naar de informatie die u nodig hebt.
Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.
Klik op Zoeken als u naar informatie op het Internet wilt zoeken.

HTTP-fout 400 - Ongeldige aanvraag
Internet Explorer
  donderdag 14 december 2006 @ 22:18:39 #235
158292 problematiQue
pi_44440474
vreemd, in IE doet hij het wel, in Avant niet.
pi_44440488
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:18 schreef problematiQue het volgende:
vreemd, in IE doet hij het wel, in Avant niet.
Dat is vreemd.
pi_44440495
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:14 schreef kLowJow het volgende:
Het probleem met jezelf te oud vinden om (nog) te gaan studeren is dat dit probleem steeds groter wordt.
Inderdaad. Maar om het collegegeld hoef je het denkelijk niet te laten.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:22:21 #238
93744 Finder_elf_towns
pi_44440627
French premier Villepin attacks ECB amid call for return to franc
quote:
Dominique de Villepin, the French prime minister, has launched an all-out attack on the European Central Bank, calling on eurozone nations to assert political control over the euro and reclaim their economic sovereignty.

Speaking on French radio as the euro surged to fresh records against Asian currencies, he said it was time to "lay everything on the table" and set the proper limits of ECB power.
"We must clarify matters in exchange rate policy, which means taking back our sovereignty and our margin for action so the states can play their part," he said.

The comments came as Nicolas Dupont-Aignan, a presidential candidate, became the first major Gaulliste to call for a return to the franc, underlining the collapsing popular support for monetary union in parts of French society. Mr Dupont-Aignan said the EMU had become unreformable, leading to a monetary squeeze that was driving the French economy into slump.

"Like Molière's doctor, the ECB is killing the patient in order to cure it. Given their obstinant refusal to face up to errors, it is time to prepare for a return to our own national monetary system," he said.

The dramatic stand comes after a grim set of data showing French growth ground to a halt in the third quarter, hit by sliding exports and a severe downturn in the French car industry. Industrial orders fell again in October. The euro hit fresh records against the yen yesterday, almost reaching yen155. Talk of bringing back the franc has echoes of lira nostalgia by two Italian ministers last year, rhetoric that broke the euro taboo and deeply unsettled the currency markets.

Mr de Villepin said the eurozone was split into two clearly opposed camps. "There are some states that are happy with the current situation, but for France it is not acceptable. This is a tough fight that we are going to have to carry out at a political level," he said.

Mr de Villepin's comments on exchange policy was a clear reference to Article 111-2 of the Maastricht Treaty giving EU finance ministers the power to shape the exchange rate.

Known as the "nuclear option", it gives politicians the means to dictate policy to the ECB - since the exchange rate is an indirect lever over interest rates. It would in effect strip the bank of its cherished independence. No EU national leader has ever before threatened openly to invoke the clause.

The strength of the euro has now become a top theme in the French elections, prompting almost daily attacks on the "monetary masochism" from Frankfurt.

It usually takes two years or so for the full effects of exchange rate changes to feed through an economy, so the French industry will not feel the full impact of the strong euro until late next year and into 2008, suggesting the political storm in France is just beginning.

Last year's lira scare in Italy came about six months after the euro had reached an all-time high of $1.37 against the dollar, as the delayed pain began to hit. Mr de Villepin is not yet close to securing a majority of EU states behind his plan, but the eurozone is clearly divided as the southern 'Club Med' bloc slips into deeper difficulties.

Michael Dicks, chief eurozone economist for Lehman Brothers, said a further rise in the euro above $1.35 would could cause severe strains.

"Soon we're going to have a lot of people shrieking, and not just French ministers. The problem is that Germany is capturing market share in Europe, stealing from Italy, France, and Spain," he said.
http://www.telegraph.co.u(...)/12/12/cnfranc12.xml

WTF?
pi_44440651
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:19 schreef Apropos het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar om het collegegeld hoef je het denkelijk niet te laten.
Nee, het is meer het idee na mijn 30e pas af te studeren wat mij niet aanstaat.
pi_44440763
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

O.
pi_44440772
Wat zou je willen doen?
pi_44440793
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:26 schreef Apropos het volgende:
Wat zou je willen doen?
Alles! En dat dan eeuwig.
pi_44440847
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Alles! En dat dan eeuwig.
En waar?
pi_44440891
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:27 schreef Apropos het volgende:

[..]

En waar?
Op het moment lijkt de Erasmus mij de aangewezen plek.
pi_44440917
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Op het moment lijkt de Erasmus mij de aangewezen plek.
Daar kun je niet eens geschiedenis doen. En dat is dan nog een eenvoudige studie.
pi_44440957
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ach jong, ik was 33 toen ik geforceerd afstudeerde omdat ik plots vreselijk zin in een baan had. Anders studeerde ik nu nog. Wat is er nu leuker dan dat?
pi_44440984
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:29 schreef Apropos het volgende:

[..]

Daar kun je niet eens geschiedenis doen. En dat is dan nog een eenvoudige studie.
quote:
De opleiding Geschiedenis van de Erasmus Universiteit Rotterdam is de beste geschiedenisopleiding van Nederland volgens studenten (bron: de beste studies 2006, Elsevier/ITS (c) Elsevier, oktober 2006).
Ok... het is Elsevier...
pi_44441048
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:30 schreef multatuli het volgende:

[..]

Ach jong, ik was 33 toen ik geforceerd afstudeerde omdat ik plots vreselijk zin in een baan had. Anders studeerde ik nu nog. Wat is er nu leuker dan dat?
Als ik er van zou kunnen leven zou ik er een carrière van maken.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:33:53 #249
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44441094
Geschiedenis is een nutteloze studie. Kan je netzo goed werkeloos worden.
Geschiedenis is meer een hobbie.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44441148
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:31 schreef kLowJow het volgende:

[..]

[..]

Ok... het is Elsevier...
O, wat een misser. Ik dacht me te kunnen herinneren dat een studiegenoot voor Leiden had gekozen omdat hij in Rotterdam niet terecht kon, maar dat moet dan waarschijnlijk Maastricht zijn. Pardon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')