Ja serieus voor eigen burgers wordt dmv van de olieprijs een prijs bepaald maar voor de export wordt dat niet gedaan en die hoeven dus de helft minder te betalenquote:Op woensdag 13 december 2006 20:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
serieus
zit er ook zoveel belasting op aardgas ofzo
Klopt en het mooie is is dat ze daar in de VS zeuren over een te hoge prijsquote:Op woensdag 13 december 2006 21:32 schreef Lyrebird het volgende:
Laat ik even wat zout in de wonden wrijven.
Ik betaal nu 2.26$ / gallon = 2.26 / 1.32 = 1.71 euro / gallon = 1.71 / 3.7854 = 0.452 euro / l
Het mag hier dan wel geen Venezuela zijn; voor brandstof betalen wij een stuk minder dan in Nederland. Voor auto's ook trouwens.
quote:Op woensdag 13 december 2006 16:27 schreef more het volgende:
[..]
Dat is goed voor het milieu! Zo hebben bijna alle linkse partijen in hun programma staan, dat ze de energiebelasting op elektriciteit en aardgas fors willen verhogen, maar ook de accijns op benzine en diesel!
Stem vooral links!![]()
En het ergste is nog dat men geen producten mag verbouwen die schoon zijn voor het milieu en waar dieselmoteren goed op kunnen draaien.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Las ik vandaag in het AD:
De overheid zal de accijns op benzine en diesel per 1 januari 2007 weer verder verhogen. Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.
Vorig jaar gebeurde dat niet als doekje voor het bloeden wegens de stijgingen van de brandstofprijzen. Wat men nu even voor het gemak vergeet is dat het niveau van de brandstofprijzen minstens of zelfs hoger is dan medio 2005.
De hele accijnspolitiek vind ik zolangszamerhand verworden tot ordinaire diefstal van geld van de burger door de overheid. Ook ik vind langszamerhand de macht van de overheid op gebieden gewoon veel te groot worden...
Dit is daar een duidelijk voorbeeld van...
Misschien omdat ze in 2000 al torenhoog waren?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:49 schreef Croga het volgende:
[..]
Het prijspijl van benzine is in Nederland op inflatie na nauwelijks verhoogd sinds 2000. Hoe kom je er bij dat de prijzen dan torenhoog zijn?
De gemiddelde inflatie van de afgelopen 6 jaar ligt rond de 2%quote:Op donderdag 14 december 2006 09:24 schreef Croga het volgende:
Als je 1,08 euro vermenigvuldigt met 3% inflatie per jaar (terwijl er jaren met meer dan 4% geweest zijn)
Sinds wanneer oppereert shell alleen landelijk?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:
De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
Goed voor de plantjes natuurlijk, alsmede extra geld voor nuttige subsidies.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben benieuwd wat de onderbouw voor deze accijns verhoging is zeker omdat alleen diesel en lpg aangepakt worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |