abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44393831
Las ik vandaag in het AD:

De overheid zal de accijns op benzine en diesel per 1 januari 2007 weer verder verhogen. Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.

Vorig jaar gebeurde dat niet als doekje voor het bloeden wegens de stijgingen van de brandstofprijzen. Wat men nu even voor het gemak vergeet is dat het niveau van de brandstofprijzen minstens of zelfs hoger is dan medio 2005.

De hele accijnspolitiek vind ik zolangszamerhand verworden tot ordinaire diefstal van geld van de burger door de overheid. Ook ik vind langszamerhand de macht van de overheid op gebieden gewoon veel te groot worden...

Dit is daar een duidelijk voorbeeld van...
pi_44394281
tsja, de auto is gewoon de cash-cow van de overheid. het is zo hypocriet als maar wat, ik hoop dat de overheid dadelijk eens andere kansloze pogingen gaat ondernemen zoals het afschaffen van het gebruik van de auto door ministers en andere werknemers van de overheid, zodat ze zelf gedwongen worden om met OV of fiets te gaan. Eens kijken hoe leuk ze dat vinden.

en dan zouden ze tenminste eens een voorbeeld stellen in plaats van autorijden duurder te maken en zelf te denken : "ach, ik verdien zelf genoeg en kan rustig blijven autorijden".
pi_44394364
Mee eens. Realiteitbesef lijkt af en toe een beetje te ontbreken.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:46:12 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44394423
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Las ik vandaag in het AD:

De overheid zal de accijns op benzine en diesel per 1 januari 2007 weer verder verhogen. Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.

Vorig jaar gebeurde dat niet als doekje voor het bloeden wegens de stijgingen van de brandstofprijzen. Wat men nu even voor het gemak vergeet is dat het niveau van de brandstofprijzen minstens of zelfs hoger is dan medio 2005.

De hele accijnspolitiek vind ik zolangszamerhand verworden tot ordinaire diefstal van geld van de burger door de overheid. Ook ik vind langszamerhand de macht van de overheid op gebieden gewoon veel te groot worden...

Dit is daar een duidelijk voorbeeld van...
Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_44394503
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
Zo werkt ELKE markt. Basic economics
De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?
pi_44394537
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.
Het prijspijl van benzine is in Nederland op inflatie na nauwelijks verhoogd sinds 2000. Hoe kom je er bij dat de prijzen dan torenhoog zijn?
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:41 schreef bluebit het volgende:
het is zo hypocriet als maar wat
Wat is er hypocriet aan dan? Weet je ueberhaupt wat het woord betekend?
pi_44394566
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?
En van je inkomen of vermogen waarvan je die brandstof kan kopen houden ze ook nog een aardig deel in. =X
pi_44394582
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Aha... wat een goede verklaring voor de hoge accijnzen...
pi_44394593
Straks komt daar nog de spitstoeslag of rekeningrijden bij en dan wordt het helemaal feest bij de belastingdienst.
Gelukkig is het OV zo'n geweldig alternatief.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:51:20 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44394610
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?
Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.


De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_44394673
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:49 schreef Croga het volgende:

[..]

Het prijspijl van benzine is in Nederland op inflatie na nauwelijks verhoogd sinds 2000. Hoe kom je er bij dat de prijzen dan torenhoog zijn?
[..]
De prijzen zijn hier zo hoog vanwege de ACCIJNS. Niet dat de brandsof zelfs zo duur is. Ik meen dat ongeveer driekwart de benzineprijs aan de pomp uit belastingen bestaat. Dat slaat naar mij idee sterk door .
pi_44394706
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.


De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
Ik ken geen land waar een zo hoog % van de brandstofprijs aan de pomp uit belastingen bestaat.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:54:17 #13
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_44394718
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
En België dan? Qua inwonders/prijspeil klopt jouw beredenatie niet. Plus heel veel olie-opslag/verwerking gebeurt in Rotterdam en omgeving. Dus zijn voor ons de 'transport'-kosten lager......

Ik vind het zowieso nog steeds knap dat er een tijdlang werd gepraat dat de prijs zo hoog was vanwege de oorlog in Irak en daardoor de prijs van een barrel oil boven de 50 USD lag (zelfs >60), maar nu de prijse voor een barrel lager ligt, is de prijs ook niet evenredig gedaald. Hoe dat dan?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  woensdag 13 december 2006 @ 15:54:36 #14
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_44394725
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Misschien een particuliere markt wel maar bij een oligopolie zoals die waar de shell deel van uitmaakt (nog een ned. bedrijf n.b.) wordt er niet aan korting gedaan hoor! Ze kijken wel uit!
Een vat olie kost xxx en dat kost ie gewoon ook al koop je er 20.000.000
Ik denk dat je het iets te simpel bekijkt.
Een oliegroothandel (bestaat geeneenswel maar enkel op consument/bedrijfsniveau) gaat echt niet zeggen mr. frankrijk neemt 2x zoveel af als mevrouw Nederland dus geven wij hem 3% extra korting en een mooi horloge als relatie geschenk.
ghehehehe
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_44394744
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Dat heeft niets met groot inkopen te maken...Je vergeet even dat er hier in Nederland ongeveer 70-80 eurocent van de literprijs naar de overheid gaat, hoezo groot inkopen? De automobilist is puur een melkkoe, en dat ze bij de literprijs er elk jaar nog een inflatiecorrectie op los gooien is helemaal van de zotte

Dat een of andere politieke partij zich daarvoor niet hard heeft gemaakt bij de afgelopen verkiezingen....tezamen met het aanpakken van andere automobilist-uitzuigende belastingen en accijnzen
pi_44394756
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:50 schreef Boschkabouter het volgende:
Straks komt daar nog de spitstoeslag of rekeningrijden bij en dan wordt het helemaal feest bij de belastingdienst.
Gelukkig is het OV zo'n geweldig alternatief.
En die verhogen de prijzne dan lekker mee. Want de bus rijdt .........jawel op diesel......

En over de prijsstijigen van de NS zal ik maar zwijgen. Die zien de ontwikklingen van de brandstofprijzen ook, en doet dus gewoon lekker mee.
pi_44394801
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:52 schreef EchtGaaf het volgende:
De prijzen zijn hier zo hoog vanwege de ACCIJNS. Niet dat de brandsof zelfs zo duur is. Ik meen dat ongeveer driekwart de benzineprijs aan de pomp uit belastingen bestaat. Dat slaat naar mij idee sterk door .
Is dat een weerwoord tegen mijn punt dat de prijzen hier in NL helemaal niet zo hoog zijn? Of is dat slechts een herhaling van wat je al vertelde?

Een discussie bestaat uit standpunten, weerwoorden en weerleggingen van weerwoorden. Jou discussie bestaat slechts uit een standpunt zonder weerlegging van weerwoorden. Ergo: Discussie onmogelijk, Ergo: Je zeurt om niets.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:56:37 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44394803
eerst zeiken over SUV's en dan zeiken over de brandstofprijzen , vind je het heel erg als ik het moeilijk vind je te volgen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 13 december 2006 @ 15:57:22 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44394836
Betalen OV vervoerders eigenlijk wel accijns?
Vampire Romance O+
pi_44394852
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef ajay het volgende:
Ik vind het zowieso nog steeds knap dat er een tijdlang werd gepraat dat de prijs zo hoog was vanwege de oorlog in Irak en daardoor de prijs van een barrel oil boven de 50 USD lag (zelfs >60), maar nu de prijse voor een barrel lager ligt, is de prijs ook niet evenredig gedaald. Hoe dat dan?
In de dagen dat de olie duur was was de benzine aan de pomp meer dan 1,50 per liter. Op dit moment betaal ik 1,20 tot 1,25 per liter. Hoezo niet evenredig gedaald dan?
pi_44394875
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.
Goh wat gek... laatst kwam men met het geniale idee accijnzen op BOEKEN te gaan heffen... Briljant plan voor een nog niet van de grond gekomen KENNIS-economie....
quote:
De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
Ja dus terecht dat er nog een x-bedrag bij op komt... Kom op zeg... is dat alles wat je kunt bedenken?
pi_44394902
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:56 schreef Klonk het volgende:
eerst zeiken over SUV's en dan zeiken over de brandstofprijzen , vind je het heel erg als ik het moeilijk vind je te volgen
Zou jij het erg vinden als ik jou niet zo intelligent vind..........

ik geloof dat ik over die suv's duidelijk ben geweest: HET VEILIGHEIDSASPECT. ik ben dus niet tegen auto''s die op brandstof rijden.
pi_44394951
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zou jij het erg vinden als ik jou niet zo intelligent vind..........

ik geloof dat ik over die suv's duidelijk ben geweest: HET VEILIGHEIDSASPECT. ik ben dus niet tegen auto''s die op brandstof rijden.
ik dacht ook al... houd even de partijen uit elkaar... klokken en klepels enzo...

Dat "Klonk" is denk ik van die 5-eurocent die bij elke gedachte weer op een blikken bodem valt...
pi_44394972
Benzine kost zonder belasting bijna niks:
quote:
Accijns en overige belasting



Veruit het grootste deel van de pompprijs bestaat uit belastingen. Gedeeltelijk (accijnzen en heffingen) is dat een vast bedrag (in 2006: 67,3 cent) dat meestal jaarlijks door de overheid wordt aangepast aan de inflatie en soms om politieke redenen wordt verhoogd. Een ander deel, de BTW (19%), beweegt mee met de totale pompprijs.

In november 2006 bestond de gemiddelde pompprijs voor 68% uit accijnzen en BTW.


Meer info: hier


Geldt overigens ook voor auto's. Zo kost een auto van ¤ 40.000,- zonder belastingen maar ¤ 25.298,-
  woensdag 13 december 2006 @ 16:01:27 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44395014
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef Kjew het volgende:
Ja dus terecht dat er nog een x-bedrag bij op komt... Kom op zeg... is dat alles wat je kunt bedenken?
Ik kan ook nog wel bedenken dat mensen altijd lopen te kankeren als er iets met belasting gedaan moet worden. Mensen willen NOOIT extra betalen.

Maar in Nederland hebben we het zo goed(ondanks alle kneuzen die het tegendeel beweren) juist OMDAT de belastingen zo liggen.

Alles wordt betaald vanuit die belastingen en in dit geval ook de accijnzen.
Gebeurt dat niet, dan zullen andere belastingen omhoog moeten.
Maarja..dan gaat iedereen weer huilen.

Kunnen ze beter dit verhogen terwijl iedereen het TOCH blijft kopen dan een andere oplossing.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_44395027
vuile dieven zijn het gewoon

80 cent per liter naar de belastingen De totale prijs per liter voor de consument zou 80 cent moeten zijn
  woensdag 13 december 2006 @ 16:02:06 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44395043
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zou jij het erg vinden als ik jou niet zo intelligent vind..........

ik geloof dat ik over die suv's duidelijk ben geweest: HET VEILIGHEIDSASPECT. ik ben dus niet tegen auto''s die op brandstof rijden.
ah, dat heb ik dan niet gelezen tussen alle kulargumenten door
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44395069
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:00 schreef more het volgende:

[..]

Meer info: hier
bedankt.

Zat ik er toch redelijk dichtbij met m'n 75%. Het is gewoon schofterig ook....


En de overheid beloofde destijds het "tijdelijke" kwartje van Kok terug te geven.....Maar ja " tijdelijk" kan ook 200 jaar zijn natuurlijk.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:03:57 #29
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_44395114
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ken geen land waar een zo hoog % van de brandstofprijs aan de pomp uit belastingen bestaat.
Ik wel Kijk naar Duitsland, waar de Dieselprijzen HOGER zijn dan in Nederland
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
  woensdag 13 december 2006 @ 16:04:54 #30
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_44395142
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik kan ook nog wel bedenken dat mensen altijd lopen te kankeren Zeiken als er iets met belasting gedaan moet worden. Mensen willen NOOIT extra betalen.

Maar in Nederland hebben we het zo goed(ondanks alle kneuzen die het tegendeel beweren) juist OMDAT de belastingen zo liggen.

Alles wordt betaald vanuit die belastingen en in dit geval ook de accijnzen.
Gebeurt dat niet, dan zullen andere belastingen omhoog moeten.
Maarja..dan gaat iedereen weer huilen.

Kunnen ze beter dit verhogen terwijl iedereen het TOCH blijft kopen dan een andere oplossing.
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_44395161
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:03 schreef killer_mac het volgende:

[..]

Ik wel Kijk naar Duitsland, waar de Dieselprijzen HOGER zijn dan in Nederland
Benzine?


Maar dan nog: in Nederland zijn de brandtof prijzen exorbitant hoog. Ze staan zeker in de bovenste regionen in Europa, en wellicht daarbuiten ook.
pi_44395178
http://www.rtl.nl/(/finan(...)js_duurste_in_NL.xml
quote:
Benzine in Nederland bijna duurste ter wereld

Nederland kent bijna de hoogste benzineprijs ter wereld. Alleen in Turkije betaalt de automobilist meer aan de pomp, blijkt uit Amerikaans onderzoek.

Peiling
Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse AirInc, geciteerd door de websites CNN Money en Trouw. AirInc heeft in maart de benzineprijzen in een groot aantal landen gepeild. De top vijf op CNN Money, waarin Turkije niet voorkomt, wordt aangevoerd door Nederland, waar benzine in maart circa 1,38 euro per liter kostte.
En over de prijs in de geschiedenis (PDF uit 2000):
http://www.energie.nl/dossier/raffinage2000.pdf
quote:
Benzineprijs op recordhoogte
Per 1 januari wordt de accijns op motorbrandstoffen verhoogd met de inflatie. Sinds
een aantal jaren is deze aanpassing bij wet geregeld. Mede door toedoen van ontwikkelingen
op de oliemarkt wordt de benzine op 21 januari duurder dan ooit: voor euro
loodvrij moet f. 2,39 worden neergeteld en diesel komt op f. 1,73. In de loop van het
jaar zullen de prijzen nog verder stijgen. In juni zal euro ongelood f. 2,74 kosten en
diesel zal in oktober de recordwaarde van f. 2,09 bereiken.
Dus in begin 2000 was de prijs per liter FL2,39 --> 1,08 euro (ook te vinden op de shell site).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_44395217
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik kan ook nog wel bedenken dat mensen altijd lopen te kankeren als er iets met belasting gedaan moet worden. Mensen willen NOOIT extra betalen.

Maar in Nederland hebben we het zo goed(ondanks alle kneuzen die het tegendeel beweren) juist OMDAT de belastingen zo liggen.

Alles wordt betaald vanuit die belastingen en in dit geval ook de accijnzen.
Gebeurt dat niet, dan zullen andere belastingen omhoog moeten.
Maarja..dan gaat iedereen weer huilen.

Kunnen ze beter dit verhogen terwijl iedereen het TOCH blijft kopen dan een andere oplossing.
Mensen blijven het kopen... wat eigenwijs zijn ze ook... ze kunnen net zo gemakkelijk allemaal met het OV gaan... hou toch op zeg... je logica raakt kant nog wal! Er is niet een goed alternatief voor de auto... het file-probleem buiten beschouwing gelaten... Dat er te vaak teveel gekankerd wordt ben ik met je eens, maar op dit vlak lijkt me dat ook niet meer dan terecht.
pi_44395226
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Bullshit, waarom kost de benzine op bijv, Malta of Gibraltar maar een fractie van wat het bij ons kost? Marktwerking?
Eigen brokjes eerst.
pi_44395302
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef The_stranger het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)js_duurste_in_NL.xml
[..]

En over de prijs in de geschiedenis (PDF uit 2000):
http://www.energie.nl/dossier/raffinage2000.pdf
[..]

Dus in begin 2000 was de prijs per liter FL2,39 --> 1,08 euro (ook te vinden op de shell site).
Dus benzine in NL op Turkije na het duurste in de wereld.....en dan nog elk jaar de accijns weer omhoog.....

Hoe lang pikt de automobilist dit nog?
  woensdag 13 december 2006 @ 16:10:01 #36
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_44395358
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:03 schreef killer_mac het volgende:

[..]

Ik wel Kijk naar Duitsland, waar de Dieselprijzen HOGER zijn dan in Nederland
klopt
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_44395439
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus benzine in NL op Turkije na het duurste in de wereld.....en dan nog elk jaar de accijns weer omhoog.....

Hoe lang pikt de automobilist dit nog?
Wat stel jij dan voor om te doen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_44395562
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:03 schreef killer_mac het volgende:

[..]

Ik wel Kijk naar Duitsland, waar de Dieselprijzen HOGER zijn dan in Nederland
ik kijk naar duitsland, WAAR GVD DE WEGENBELASTING VERWERKT ZIT IN DE BENZINEPRIJZEN EN WAAR BENZINE NOG STEEDS MINDER KOST DAN HIER.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:15:29 #39
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44395580
Met welke reden worden de accijnzen verhoogd? Verhogen omdat het vorig jaar niet is gebeurd, is natuurlijk geen reden.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44395608
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor om te doen?
Prijzen verhogen, gewoon prijzen verhogen. Ieder jaar weer. Inflatie en niet meestijgende lonen lost de burger zelf maar op. Dat gezeik altijd.
pi_44395652
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Dus in begin 2000 was de prijs per liter FL2,39 --> 1,08 euro
Op dit moment is hij hier aan de pomp (Euro95, dus beter dan Euro loodvrij waar het daar over gaat) 1,22 euro. Dat is dus 14 cent meer (ongeveer 12%) in 7 jaar tijd! Dat is nog niet de HELFT van de inflatie!

Het stuk van RTL wat geciteerd wordt is van Augustus 2005! Meer dan een jaar geleden! En daar wil je je HIUDIGE mening op baseren?

Overigens kost benzine in de UK ongeveer hetzelfde als hier in NL... In ponden dan wel wat het hier in Euros kost.....
pi_44395836
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Las ik vandaag in het AD:

De overheid zal de accijns op benzine en diesel per 1 januari 2007 weer verder verhogen. Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.

Vorig jaar gebeurde dat niet als doekje voor het bloeden wegens de stijgingen van de brandstofprijzen. Wat men nu even voor het gemak vergeet is dat het niveau van de brandstofprijzen minstens of zelfs hoger is dan medio 2005.

De hele accijnspolitiek vind ik zolangszamerhand verworden tot ordinaire diefstal van geld van de burger door de overheid. Ook ik vind langszamerhand de macht van de overheid op gebieden gewoon veel te groot worden...

Dit is daar een duidelijk voorbeeld van...
Alleen maar goed, dan moeten die benzineslurpende SUV's tenminste nog meer betalen



ontopic:

Wat ontzettend KUT is dit weer. Echt schandalig en diefstal ten top gewoon dit. Dat de olieprijzen stijgen kan ik nog begrip voor opbrengen (het spul raakt immers langzaam aan op) maar accijs is echt iets wat de overheid bepaald en ik vind het domweg schandalig als dit verhoogd wordt
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_44396013
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus benzine in NL op Turkije na het duurste in de wereld.....en dan nog elk jaar de accijns weer omhoog.....

Hoe lang pikt de automobilist dit nog?
Dat is goed voor het milieu! Zo hebben bijna alle linkse partijen in hun programma staan, dat ze de energiebelasting op elektriciteit en aardgas fors willen verhogen, maar ook de accijns op benzine en diesel!

Stem vooral links!
pi_44396030
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.


De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
Ach, hier over de grens in Duitsland is het niet eens zo heel veel goedkoper. Maar ik stoor me dan aan het feit dat vervoer in Nederland dusdanig is geregeld dat men toch wel in de auto moet blijven zitten. Het openbaar vervoer is ook bepaald niet alles en wordt ook steeds duurder.
pi_44396059
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:15 schreef mr.vulcano het volgende:
Met welke reden worden de accijnzen verhoogd? Verhogen omdat het vorig jaar niet is gebeurd, is natuurlijk geen reden.
Ik geloof dat normaal gesproken dit ritueel tegenwoordig elk jaar plaatsvindt onder de noemer "inflatiecorrectie".

En waarom het vorig jaar niet plaatsvondt: einde kabinetsperiode in zicht en verkiezingen die zo zachtjens aan zaten te komen.......Tja, en nu hebben ze onze stem niet nodig.

Verder lijkt het erop dat ze de schade van vrog jaar willen inhalen...
pi_44396179
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:27 schreef more het volgende:

[..]

Dat is goed voor het milieu! Zo hebben bijna alle linkse partijen in hun programma staan, dat ze de energiebelasting op elektriciteit en aardgas fors willen verhogen, maar ook de accijns op benzine en diesel!

Stem vooral links!
Het feit dat ik links heb gestemd, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. Het is een afweging....

Een paar "rechtse" standpunten van mij zijn:

1 Enorm veel meer wegen erbij is de enige oplossing tegen de files.
2 De accijns op benzine moet juist omlaag.
3 Kwartje van Kok morgen terug......


pi_44396838
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het feit dat ik links heb gestemd, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. Het is een afweging....

Een paar "rechtse" standpunten van mij zijn:

1 Enorm veel meer wegen erbij is de enige oplossing tegen de files.
2 De accijns op benzine moet juist omlaag.
3 Kwartje van Kok morgen terug......


Tja, al het geld wat links aan de uitkeringstrekkertjes en het werkschuwe tuig wil geven moet wel érgens vandaan komen natuurlijk. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_44396909
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tja, al het geld wat links aan de uitkeringstrekkertjes en het werkschuwe tuig wil geven moet wel érgens vandaan komen natuurlijk. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Nee hoor. WW en WAO en bijstand worden bmw niet uit de wegenbelasting en acijnzen gehaald.......
  woensdag 13 december 2006 @ 16:51:30 #49
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_44396911
kom dan in opstand samen met 10.000 anderen, dan jatten we gewoon de tanks van de dure overheidswagens leeg :S
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
pi_44396960
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:51 schreef The_Dogfather het volgende:
kom dan in opstand samen met 10.000 anderen, dan jatten we gewoon de tanks van de dure overheidswagens leeg :S
Nederland zou collectief 1 week de auto moeten laten staan......Dan komt er vanzelf wel paniek in de tent..En hopelijk leren ze ervan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')