quote:Op woensdag 13 december 2006 14:28 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Offtopic wat een dure lelijke vis![]()
![]()
Trouwens dat Give Feedback kun je dat niet anders noemen? Vind het zo vreemd staan...je kunt denk ook gewoon het woord : Feedback eronder zetten zonder Give.
Maar die keus is aan jou....
Probeer dit eens:quote:Op woensdag 13 december 2006 15:02 schreef kidkash19 het volgende:
Voor onze Footballclub hebben wij een website, deze is gecodeerd door iemand maar diegene heeft er op dit moment geen tijd voor...de site is zo goed als af alleen hebben we het volgende probleem.
Het rechterframe van de site lijnt niet goed uit op verschillende resoluties, nu heb ik al gehoord dat dit waarschijnlijk komt omdat de site is opgebouwd uit percentages en niet vaste definities (kan het fout hebben), nu is mijn vraag...hoe kan ik dit aanpassen en ervoor zorgen dat het wel allemaal goed uitlijnt.
De site is www.rotterdamtrojans.nl en de broncode is
<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" cols="201,*" align="center">
<frame name="left" scrolling="no" noresize target="rtop" src="left.html">
<frameset rows="*,69%">
<frame name="rtop" target="rbottom" src="top.html" scrolling="no" noresize>
<frameset cols="*,50%">
<frameset rows="*,50%">
<frame name="rtop1" src="main1.html" scrolling="no" noresize>
<frame name="main" src="main.html" scrolling="no">
</frameset>
<frame name="rtop2" scrolling="no" noresize src="right.html">
</frameset>
</frameset>
<noframes>
<body>
Ik weet het is een code van lik me vestje maar ik heb dit werk dus alleen overgenomen en het bestuur zou graag willen dat de site er 1 januari staat....
alvast bedankt voor de hulp/suggesties
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <frame name="left" scrolling="no" noresize target="rtop" src="left.html"> <frameset rows="*,69%"> <frame name="rtop" target="rbottom" src="top.html" scrolling="no" noresize> <frameset cols="*,140"> <frameset rows="*,50%"> <frame name="rtop1" src="main1.html" scrolling="no" noresize> <frame name="main" src="main.html" scrolling="no"> </frameset> <frame name="rtop2" scrolling="no" noresize src="right.html"> </frameset> </frameset> |
Ah, ik dacht dat je iets anders bedoelde, probeer dit eens:quote:Op woensdag 13 december 2006 15:28 schreef kidkash19 het volgende:
jammer genoeg werkt het niet :(
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <frame name="left" scrolling="no" noresize target="rtop" src="left.html"> <frameset rows="168,*"> <frame name="rtop" target="rbottom" src="top.html" scrolling="no" noresize> <frameset cols="*,140"> <frame name="main" src="main.html"> <frame name="rtop2" scrolling="no" noresize src="right.html"> </frameset> </frameset> |
sorry maar het logo valt over het eerste menu-item heen en ik zou bij contact eerder een mailformulier gebruiken (niet iedereen heeft een outlook of iets dergelijks (je verliest b.v. een deel van je hotmail publiek volgens mij))quote:Op woensdag 13 december 2006 20:14 schreef Razor21 het volgende:
Zo heb nu even zelf een logo achtig ding gemaakt in Photoshop tekst rechts uitgelijnd zoals jullie aangeven en de Adsen netjes in een tabel gedaan is idd wat mooier vink ik
wat dacht je van taalfouten (en dergelijke !!) en de Your Add banner zo ik kwijt zien te raken, te prominent op alle pagina's. Wel hele mooie stijl van de website. Ook zo wat referenties noemen (en ze dan niet onder friends verstoppen) gewoon laten zien waar je trots op bent !quote:Op woensdag 13 december 2006 17:39 schreef Chandler het volgende:
tvp..
Iemand nog comments op www.gfxpoll.nl ?
Qua taal ben ik echt oer en oer slecht, en dus zoek ik mensen die beter kunnen teksten schrijven en die een uurtje vrij willen maken om de tekst commercieler te maken.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:56 schreef Msx-Hinter het volgende:
wat dacht je van taalfouten (en dergelijke !!) en de Your Add banner zo ik kwijt zien te raken, te prominent op alle pagina's. Wel hele mooie stijl van de website. Ook zo wat referenties noemen (en ze dan niet onder friends verstoppen) gewoon laten zien waar je trots op bent !
Aangepast met dat logo mailformulier zal ik van het weekend eens bekijken hoe of watquote:Op woensdag 13 december 2006 20:52 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
sorry maar het logo valt over het eerste menu-item heen en ik zou bij contact eerder een mailformulier gebruiken (niet iedereen heeft een outlook of iets dergelijks (je verliest b.v. een deel van je hotmail publiek volgens mij))
maar inderdaad al een stuk netter zo,
Hier niet meer welkom ben om advies te vragen. Jammer, want ik moet toch ergens beginnen.. en dat begint niet bij de eerste html-code als je kant en klaar kan downloaden om op te experimenteren.quote:Het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpBB, IkonBoard, Cu2, Blogger.com, weblog.com heeft geen nut. Dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. Ook niet met een andere layout.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:44 schreef FredvZ het volgende:
Ik stel voor dat u allen eens de OP gaat lezen... Daarin zult u lezen dat dit topic bedoeld is om je site te laten beoordelen, niet om leuk te vertellen dat je je blog weer eens geupdate hebt.
Je blog hoort hier sowieso niet thuis, aangezien dat invulsessie is geweest van (al dan niet aangepaste) template. Misschien een idee om een blog-check-reeks op te zetten? Verras ons, maar dump het niet hier.
Aangezien ik geen zin heb om dit hele topic door de te scannen én dit topic toch bijna op de 300 posts zit, haal ik ze nu niet weg, maar in het nieuwe deel zal er strenger worden opgetreden tegen het dumpen van blogs en aanverwanten.
vind een nieuw topic wat het zelfde doet als sitechecks niet echt een meerwaarde geven. Want ook daar zal het de bedoeling zijn dat er een standaard template gebruikt zal worden. Persoonlijk vind ik er niets mis mee als iemand standaard scripts gebruikt. Waar zouden ze anders voor zijn, want iedere keer het wiel opnieuw proberen uit te vinden is ook zoiets. Sitechecks vind ik persoonlijk meer iets waar sites beoordeeld kunnen worden op de layout en opmaak. Vaak zie je van de functionaliteit van scripts die mensen maken maar 10% omdat de rest verborgen is of in de admin zit.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:23 schreef eer-ik het volgende:
Daarom stond er ook als optie om een apart topic te openen waar dat soort pagina's wél beoordeeld kunnen worden.
Als je dat graag wilt, ben je vrij om zo'n topic in elkaar te flansen
[..]
De groene achtergrond doet pijn aan mijn ogen. Het is mij iets te fel, en daardoor zal ik iig niet blijven hangen. Daarvoor zou ik toch wel een rustigere achtergrond willen hebben. Verder denk ik dat je font een tikkie groter mag (ok, ik heb een redelijk hoge resolutie - maar ondanks dat). Verder ziet het er wel overzichtelijk uit.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:24 schreef postinggirl het volgende:
O.k., het zal altijd beter zijn dan hoe het was, maar misschien kunnen er nog dingen beter. In hoeverre kan jij als bezoeker uit de voeten met de site in deze nieuwe opzet? Is het iets waar je zou kunnen blijven hangen en waarom wel/niet? Niet technisch (dat is gewoon heel simpel en daarvan weet ik al dat het in de drie belangrijkste browsers goed werkt), maar qua navigatie, uitstraling en inhoud.
Url: http://www.wwzapper.com
Grappig, je bent pas de eerste die ik erover hoor (de achtergrond heeft al sinds begin 2005 dezelfde kleur, dat is dus níet veranderd in het nieuwe design).quote:Op donderdag 21 december 2006 17:27 schreef slakkie het volgende:
[..]
De groene achtergrond doet pijn aan mijn ogen. Het is mij iets te fel, en daardoor zal ik iig niet blijven hangen. Daarvoor zou ik toch wel een rustigere achtergrond willen hebben. Verder denk ik dat je font een tikkie groter mag (ok, ik heb een redelijk hoge resolutie - maar ondanks dat). Verder ziet het er wel overzichtelijk uit.
quote:Op donderdag 21 december 2006 15:35 schreef PixHoster het volgende:
Ok ik heb net een nieuwe gave site ontwikkeld genaamd PixHoster.
Het is een online imagehost met enorm veel opties.
http://www.pix-hoster.com
It zou graag wat feedback willen over de layout en of er nog gave dingen bij kunnen gecodeerd worden. Bij voorbaat dank![]()
Als ik mijn browser window wat kleiner maak ziet het er inderdaad beter uit. Minder groen op mijn netvlies.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:36 schreef postinggirl het volgende:
Grappig, je bent pas de eerste die ik erover hoor (de achtergrond heeft al sinds begin 2005 dezelfde kleur, dat is dus níet veranderd in het nieuwe design).
Stel dat er veel anderen blijken te zijn die er zo over denken, dan ga ik er eens naar kijken.
Het ziet er nu voor mij een stuk leesbaarder uit (de lettergrote), ik zou zeggen houden zo.quote:*Edit* Inmiddels heb ik het font 1 pixel groter gemaakt. Dat scheelt toch best veel. Misschien wel beter, inderdaad.
Ja ik weet het.quote:Op vrijdag 22 december 2006 07:57 schreef Chandler het volgende:
[..]
Warning: session_start(): open(/tmp/sess_12068c13217d6f3d3f83cf5082da1cc6, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /hsphere/local/home/wkuiper/pix-hoster.com/index.php on line 2
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/wkuiper/pix-hoster.com/index.php:2) in /hsphere/local/home/wkuiper/pix-hoster.com/index.php on line 2
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /hsphere/local/home/wkuiper/pix-hoster.com/index.php:2) in /hsphere/local/home/wkuiper/pix-hoster.com/index.php on line 2
Het design vind ik wel mooi maar als ik op de site zou komen zonder hier eerst gelezen te hebben dat het een picsite is, dan zou ik toch wel goed moeten hebben rondkijken voor ik dat doorhad.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:25 schreef Chandler het volgende:
Heb zelf meerdere van dit soort sites geschreven, maar allemaal helaas kansloostegen picserver was/is bijna niet op te boksen!
mijn versie: http://ypictures.bruggema.nl
Had meer dan 1.4TB per maand aan bandwidth, 12000 gebruikers en 100.000+ plaatjes. Deze database bevat daarvan maar een klein gedeelte en gebruik ik als referentie!
Misschien is het dan een idee om uit te kijken naar een betaalde host? Zelf zit ik bij http://www.one.com en ben er erg tevreden over. Je hebt ook onbeperkte bandbreedte, dus misschien wat interessants voor jou? Ik vind het jammer dat je je site moet opgeven omwille van een gratis host die het opgeeft. Aangezien je site een duidelijk succes is, zal het misschien ook niet zo moeilijk zijn om adverteurs/sponsors te vinden waardoor de onkosten die je hebt worden vergoed?quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:47 schreef Chandler het volgende:
@fate; deze website heeft zijn dienst reeds gedraaid en is helaas uit de roulatie omdat ik gewoon domweg de bandbreedte niet heb om de service opnieuw te lanceren. Deze website had zoveel mogelijkheden dat het eingelijk ten onder is gegaan door de mogelijkheden die het had.
Op de beste dag van deze website heeft de website meer dan 100.000 plaatjes laten zien aan gebruikers en heeft daarvan alle referers en ip adressen opgeslagen, toen crashte de databaseen wilde de gratis hoster niet meer mee werken aan het concept omdat het gewoon domweg te duur was om in stand te houden..
De site had veel plaatjes, maar die heb ik allemaal verwijderd omdat het nu gewoon een voorbeeld site moet blijven
Er zitten verdomd veel mogelijkheden in, zoals je eigen galerijen maken, plaatjes van commentaar voorzien, sharen van plaatjes door meerdere gebruikers en ga zo maar door!
Ach het was leuk om mee te spelen... helaas heeft alles een einddatum....
Er komen binnenkort profielen op de site te staan, dus dat komt allemaal goed. Het zou best eens kunnen dat er copyright zit op het dikke bierdrinkende mannetje (hij is van Hertog Jan), maar de website zal nooit veel bezoekers gaan trekken. Hij is bedoeld voor een groep van ongeveer 15 man en dat zal zo blijven.quote:Op zondag 24 december 2006 19:58 schreef Chandler het volgende:
Hey vraagje, die foto in je header? is die copyright vrij?
Verder vind ik het jammer dat je bij Wie zijn wij geen info hebt, lijkt meer een design check..
Verder ziet het er leuk uit!
Dat is een goede topic. Ik zal eens kijken of ik dat voor mekaar krijg.quote:Header van het forum zou ik anders doen of eventueel met een iframe in een pagina zelf zetten. oid.
Ziet er qua lay out prima uit. Alles werkt zoals het moet, zo lijkt het.quote:Op zondag 24 december 2006 19:51 schreef Sloggi het volgende:
Heb deze site in Dreamweaver gemaakt voor een vriendengroep:
http://members.home.nl/ampverstegen
Ik vind 'm zelf wel aardig gelukt. Wat vinden jullie er van?
Vraagje:quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:24 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb vanochtend mijn site veranderd, het oude design was 'op'. Puur qua hoe het eruitzag ging het oude design wel, maar ik had inmiddels teveel pagina's om ze goed in het menu gepropt te krijgen. Gevolg was dat de woorden in het menu allemaal veel te kort werden, en de bezoeker er niets mee van snapte.
De navigatie is nu dus helemaal omgegooid, en noodgedwongen is de rest van het design ook aangepast.
O.k., het zal altijd beter zijn dan hoe het was, maar misschien kunnen er nog dingen beter. In hoeverre kan jij als bezoeker uit de voeten met de site in deze nieuwe opzet? Is het iets waar je zou kunnen blijven hangen en waarom wel/niet? Niet technisch (dat is gewoon heel simpel en daarvan weet ik al dat het in de drie belangrijkste browsers goed werkt), maar qua navigatie, uitstraling en inhoud.
Url: http://www.wwzapper.com
voor een proefsite krijgen je klanten het nog lastig, je contact pagina geeft een foutmelding, geen metatags dus Google en andere zoekmachines vinden je ook niet leuk.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:17 schreef star_gazer het volgende:
http://johnnie.servebeer.com/commercieel/j-design/index.php
Een proefsite voor een klein bijklus-bedrijfje dat ik misschien wil oprichten. Minimaal gebruik van grafische rotzooi en vooral gefocust op duidelijkheid. Wat vinden jullie ervan?
is al voor gewaarschuwd, je gaat last krijgen van spamquote:Op zondag 24 december 2006 19:51 schreef Sloggi het volgende:
Heb deze site in Dreamweaver gemaakt voor een vriendengroep:
http://members.home.nl/ampverstegen
Ik vind 'm zelf wel aardig gelukt. Wat vinden jullie er van?
Volgens mij werkt google nauwelijks met meta-tags. Google rankt toch vooral op backlinks?quote:Op maandag 5 maart 2007 21:26 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
voor een proefsite krijgen je klanten het nog lastig, je contact pagina geeft een foutmelding, geen metatags dus Google en andere zoekmachines vinden je ook niet leuk.
Je portofolio werkt trouwens ook niet, en zou je naam anders kiezen dan nu, zijn al twee bedrijven die zo heten.... (bron kvk)
Ja, maar ook op title en meta tags zo lang deze inderdaad relevant zijn mbt de inhoud. Daarnaast levert een semantisch correcte site een hogere ranking op ivm een betere indexering. Hetzelfde geldt voor volledig scriptloze navigatie en dergelijke.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:03 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Volgens mij werkt google nauwelijks met meta-tags. Google rankt toch vooral op backlinks?
Ik vind het niet duidelijk. Ik ben een hele tijd aan het lezen voordat ik weet wat je doe en wat het kost.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:17 schreef star_gazer het volgende:
http://johnnie.servebeer.com/commercieel/j-design/index.php
Een proefsite voor een klein bijklus-bedrijfje dat ik misschien wil oprichten. Minimaal gebruik van grafische rotzooi en vooral gefocust op duidelijkheid. Wat vinden jullie ervan?
Goed punt. Ik heb de regel die verklaart wat ik doe vetgedrukt, zodat het in één oogopslag opvalt. Beter zo?quote:Op maandag 5 maart 2007 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind het niet duidelijk. Ik ben een hele tijd aan het lezen voordat ik weet wat je doe en wat het kost.
Denk aan de 4 seconden regel. een bezoeker moet binnen 4 seconden kunnen bepalen waar de site over gaat.
Mjah,quote:Op maandag 5 maart 2007 22:35 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Goed punt. Ik heb de regel die verklaart wat ik doe vetgedrukt, zodat het in één oogopslag opvalt. Beter zo?
Je woont toch niet in mijn regio he?quote:Op maandag 5 maart 2007 23:04 schreef star_gazer het volgende:
Niet om te pikken ofzo, maar ik denk dat ik de sectie standaardpakketten verplaats naar de mainpage. 'Mogelijkheden' krijgt zo 'huidige projecten', wat toch maar een plaatsvuller is. Bedankt voor je goede advies, Swetsenegger
Papendrecht: nabij dordrechtquote:Op maandag 5 maart 2007 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je woont toch niet in mijn regio he?
Fuseren?quote:
met ie6 en netscape getest, geen probleem (met firefox trouwens ook niet maar wist je al), let wel dat je niet teveel hacks gebruikt om het ie6 naar z'n zin te krijgen, werkt meestal funest voor Firefox.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 02:25 schreef star_gazer het volgende:
http://johnnie.servebeer.com/commercieel/j-design/tarieven.php Kan iemand even testen of de border overlap van de rechterbalk niet vern--kt is in IE6? (als in: de border wordt dikker / dunner onderaan). Ik laat ze nu over elkaar heen tekenen. IE7 en firefox doen dat goed, maar IE6 is vrij bitchy over t algemeen, dus daarom even de vraag
Metquote:Op maandag 5 maart 2007 23:04 schreef star_gazer het volgende:
Niet om te pikken ofzo, maar ik denk dat ik de sectie standaardpakketten verplaats naar de mainpage. 'Mogelijkheden' krijgt zo 'huidige projecten', wat toch maar een plaatsvuller is. Bedankt voor je goede advies, Swetsenegger
bedoelde ik niet wat je nu hebt gedaan: groene vinkjes en tekst. Het maakt de site grijzer, saai. Probeer iets met kleur, met gekleurde vlakken. Tenminste, dat was meer wat ik bedoelde. Wat je doet moet je natuurlijk zelf bepalen.quote:De rechterbalk zou je ook iets vaker kunnen vullen met plaatjes, om zo de website iets vrolijker te maken
en waarom heb je daar een apart programma voor nodigquote:Op woensdag 7 maart 2007 03:11 schreef star_gazer het volgende:
Gouden tip: Run multiple versions of IE on one computer. Een simpel installertje en je kunt alle IE versies runnen om je site te testen!
Dat hoeft dan niet meerquote:Op woensdag 7 maart 2007 07:21 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
en waarom heb je daar een apart programma voor nodig.
Of ben ik in het bezit van vreemde versies ( kan IE7 ook naast IE5.5 opstarten daarnaast Netscape en Firefox en IE6 ook nog werkend) Je moet alleen auto-update volledig negeren.
ja, kijk nog wat meer hoe je favo sites zijn opgebouwd. Schrijf overeenkomsten en verschillen tussen deze sites op. Kijk daarna naar je eigen site en schrijf de verschillen tussen die sites en jouw site op.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:15 schreef ErikN het volgende:
Hoi, ik ben geen designer. Maar ik wil wel een mooie site. Mensen vinden het nu te lelijkHet gaat om http://www.ikzoekeenboek.com/.
Ik wil wel (overdreven) de nadruk leggen op de content. Een beetje zoals http://www.nytimes.com/. Ik wil het minimalistisch houden/maken. Maar dan onopvallend minimalistisch :-/. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel? Zo ja, ken je misschien voorbeelden ter inspiratie of heb je andere tips.
om het minimalistisch te houden heb je nu al teveel stijlelementen en kleuren gebruikt, de site die je noemt en degene die ik ken, gebruiken over het algemeen maar een paar kleuren en een kleiner lettertype. Maar waarom maak je er geen blogsite van (of als testsite) door de beperkingen van b.v. blogger wordt je al gedwongen om in hokjes te denken en dingen te schrappen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:15 schreef ErikN het volgende:
Hoi, ik ben geen designer. Maar ik wil wel een mooie site. Mensen vinden het nu te lelijkHet gaat om http://www.ikzoekeenboek.com/.
Ik wil wel (overdreven) de nadruk leggen op de content. Een beetje zoals http://www.nytimes.com/. Ik wil het minimalistisch houden/maken. Maar dan onopvallend minimalistisch :-/. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel? Zo ja, ken je misschien voorbeelden ter inspiratie of heb je andere tips.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:14 schreef ThijsThijs het volgende:
http://www.consolegarden.nl/thijs
Mijn nieuwe site, niet zo heel lang mee bezig geweest.
Graag commentaar (wat kan beter, is mijn engelse taal goed/slecht enz.)
werkt die in alle browsers goed?
nee die jamba popups en andere popups, vroeger met nedstat geen last, later is nedstat overgenomen (voor de particulieren deel dan) en sindsdien komen er popups mee. Zoek anders maar op nedstat teller en popup.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:06 schreef ThijsThijs het volgende:
krijg jij popups van nedstat dan?
Voor wat je kennelijk op je site wilt presenteren vind ik het een prima uitziende website. Wel is de kleur wat te fel en niet echt lekker om naar te kijken.quote:
Oke bedankt voor je commentaar. Met die media ben ik nog een beetje bezig. Die webcam doet het niet omdat mijn pc niet altijd aanstaat (datzelfde geldt voor het bijwerken van de recent afgespeelde liedjes).quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:10 schreef ALTF4 het volgende:
[..]
Voor wat je kennelijk op je site wilt presenteren vind ik het een prima uitziende website. Wel is de kleur wat te fel en niet echt lekker om naar te kijken.
De cam doet bij mij (firefox) niets, ook niet na 1 of 2 minuten wachten. De media pas niet in het iframe.
Wat trouwens leuk kan zijn, is om je scrollbalken een andere kleur te geven. Ook het lettertype van je "blog" (vind het een beetje overdreven om het een blog te noemen) kun je wat meer aanpassen aan de rest van je website.
Het menu vond ik trouwens wel goed te vinden.
Volgens mij is de vertaling van "I just listen this songs" "ik luister alleen deze liedjes". Je Engels kan daar en op de rest van de site wel iets beter. Het is wel begrijpelijk hoor, dat wel, maar perfect is het nog zeker niet.
Hey, succes!
Je Engels is enigzins ehh... Vernederlandst, met zinnen als "Another favourite punk/indie band of me". Voor de rest is de site printeronvriendelijk (doe maar eens afdrukvoorbeeld). Dit kun je heel simpel verhelpen met een simpel @media print statement in je CSS, waarbinnen je de achtergrond op wit zet, alle navigatie verbergt enz enz. Verder vind ik het onder media niet zo mooi dat die boxjes allemaal een verschillende grootte hebben. Of de boxen resizen of verbergen IMHO.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:14 schreef ThijsThijs het volgende:
http://www.consolegarden.nl/thijs
Mijn nieuwe site, niet zo heel lang mee bezig geweest.
Graag commentaar (wat kan beter, is mijn engelse taal goed/slecht enz.)
werkt die in alle browsers goed?
- 1 menu van makenquote:Op woensdag 14 maart 2007 02:38 schreef star_gazer het volgende:
http://www.tarikessard.com/
Eerste site geproduceerd voor een betalende klant. Hij is gelukkig wild enthousiastWat vinden jullie ervan?
Heel goed!! Dankjewel! Ik had die tag erin gezet uit luiheid: het was de enige die ik uit mn hoofd wist om even snel te valideren. Ik ben het alleen vergeten op te knappen. Dankuquote:Op woensdag 14 maart 2007 02:51 schreef ErikN het volgende:
[..]
- het vliegende komma ding (''''''') doet fucked up. Komt omdat je utf-8 gebruikt. Als je genoeg hebt aan ISO gebruikt dan ISO. Anders de database velden utf-8 maken. Ook in de verbinding tussen PHP (neem aan dat het php is) en MySQL moet je een character type instellen. Kun je doen door met query SET NAMES = 'utf-8';
Ziet er goed uit! Ik sluit me op veel punten aan bij het vorige commentaar. Als je de links erin laat, dan kun je overweg de links te veranderen naar "www.jouwsite.com/linkout.php?link=13" of iets dergelijks. Dat script laat je dan automatisch redirecten naar de link. Op die manier is niet direct zichtbaar dat die links er vooral staan om geld te verdienen. Wat wel vervelend is, is dan dat mensen van tevoren niet kunnen weten waar ze heen worden gelinkt. Tis een overweging.quote:Op woensdag 14 maart 2007 02:38 schreef star_gazer het volgende:
http://www.tarikessard.com/
Eerste site geproduceerd voor een betalende klant. Hij is gelukkig wild enthousiastWat vinden jullie ervan? Ik moet alvast de opmerking maken dat de links-pagina niet valideert, vanwege een foutje in het CMS (ampersands worden geforceerd opgeslagen als '&' in plaats van '&'. Hier moet ik me nog uit hacken of het maar laten zoals het is.
- zoek eens op open directory, je hebt er een paar....quote:Op woensdag 14 maart 2007 03:03 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heel goed!! Dankjewel! Ik had die tag erin gezet uit luiheid: het was de enige die ik uit mn hoofd wist om even snel te valideren. Ik ben het alleen vergeten op te knappen. Danku
[edit]hmm.. Zie zojuist dat mn CMS (textpattern) alsnog UTF-8 meezendt in de HTTP-headerDan zal het qua DB-verbindingen allemaal in orde zijn dunkt mij. Ik heb gewoon de tekst gekopieerd vanuit een ISO-bron, dat zal het zijn
Ik ga de passages even corrigeren in het CMS
De open directories zijn als het goed is gefixt. Het verbaasde me dat de standaard .htaccess van het CMS geen Options -Indexes regel had. Die is nu alsnog toegevoegd, probleem volgens mij opgelostquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:34 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
- zoek eens op open directory, je hebt er een paar....
- fotogallery verkleinde foto's terwijl de werkelijke foto net iets groter is
- probeer het eens met correct engels (vertaalbureau) dit is schoolengels...
Op zich een leuke lay-out, maar het kleurenschema is verre van ideaal: het roze met vies-groen matcht imho niet helemaal. De roze tekst vind ik niet mooi.quote:Op zondag 18 maart 2007 09:34 schreef Tomek het volgende:
http://www.not-allowed.nl
Site van mijn band. Ben eigenlijk wel benieuw naar wat feedback, aangezien er bijna nooit iemand op die site komt
Laad rap, makkelijk te browsen alleen zijn de kleuren niet zo imho. Ik zoe voor wat meer bij elkaar passende kleuren gaanquote:Op zondag 18 maart 2007 09:34 schreef Tomek het volgende:
http://www.not-allowed.nl
Site van mijn band. Ben eigenlijk wel benieuw naar wat feedback, aangezien er bijna nooit iemand op die site komt
Ok, het zijn inderdaad wat riskante kleuren. Toch vind ik het zelf wel mooi. Het is in ieder geval weer eens wat andersquote:Op zondag 18 maart 2007 13:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Op zich een leuke lay-out, maar het kleurenschema is verre van ideaal: het roze met vies-groen matcht imho niet helemaal. De roze tekst vind ik niet mooi.
hehe, beetje zelfde verhaal weer. Als ik dit te vaak ga horen moet ik er misschien toch nog eens naar kijkenquote:Op zondag 18 maart 2007 13:55 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Laad rap, makkelijk te browsen alleen zijn de kleuren niet zo imho. Ik zoe voor wat meer bij elkaar passende kleuren gaan.
Mja, op één of andere manier inderdaad... Het zijn voornamelijk allemaal achtergrond afbeeldingen die in mijn stylesheet gedefinieerd worden... Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik die kan cachen of pre-loaden...quote:Op zondag 18 maart 2007 13:55 schreef Chandler het volgende:
@Tomek; leuke site, maar wat mij opvalt is dat steeds alle plaatjes geladen moeten worden. Scheelt heel veel tijd in mijn opinie... probeer de afbeeldingen die je in de layout hebt verwerkt te cachen op een of andere manier!
Heb je ook geljik in. Ik ben nog een beetje van de oude garde, toen divs volgens mij amper bestondquote:Op zondag 18 maart 2007 16:18 schreef star_gazer het volgende:
Hmm... CSS background-images worden wel standaard gecached volgens mij... Een van de krachten van heel CSS is juist de 'cachability'. Ik zie dat jij veel tabellen gebruikt in je code, dat is niet echt de meest ideale manier van werken (tabellen zijn voor data, css div's voor layout). Daarnaast is dit validatierapport ook niet echt bemoedigend
hee, ze bestaan nog, javascript menu's.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:42 schreef dnzl het volgende:
Hmm, wat vinden jullie van deze website die ik onlangs voor een cateringbedrijf maakte.
Klik. Ik vind 'm zelf sterk door de grote afbeeldingen die het lekkere eten benadrukken
Dit zijn de eindproducten van de cateraar, dus redelijk relevantquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:02 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
hee, ze bestaan nog, javascript menu's.
-veel stockfoto's maar niet ter zake doende foto's (geen voorbeelden of referentiefoto's)
Is gewoon een afspraakquote:-je eigen sponsoren op site van de klant lijkt me niet netjes (womba.nl )
Ga ik meteen aanpassenquote:-sitemap en contact, linksbovenin werken niet, bovendien 2 x contact
-weinig metatags (google?)
-menu staat op verschillende hoogtes
Mja, Netscape...who caresquote:-probeer de site eens met netscape, volgens mij niet helemaal getest of dat wel zou werken.
Eens!quote:Op donderdag 22 maart 2007 01:05 schreef star_gazer het volgende:Qua design vind ik hem goed. Het kleurenschema bevalt me prima: geen rare combinaties en royaal gebruik van whitespace. Dat bevalt mij wel; het straalt rust en ruimte uit. Wat betreft de foto's: Het is inderdaad een site die je doet watertanden. In dat opzicht zeer geslaagd imho
Bedankt voor jullie kritiekquote:Op donderdag 22 maart 2007 01:05 schreef star_gazer het volgende:
[afbeelding]
Is die extra witruimte de bedoeling? IE7, winXP
Qua design vind ik hem goed. Het kleurenschema bevalt me prima: geen rare combinaties en royaal gebruik van whitespace. Dat bevalt mij wel; het straalt rust en ruimte uit. Wat betreft de foto's: Het is inderdaad een site die je doet watertanden. In dat opzicht zeer geslaagd imho
Technisch ben ik alleen wat minder onder de indruk: Gebruik van tables in plaats van CSS en -aargh- zelfs javascript voor een menu dat met CSS zeer eenvoudig gemaakt kan worden. Neem ook eens een kijkje op je validatierapport. Dan zul je zien dat er in technisch opzicht wel wat werk aan de winkel is. Al ben ik dan een standaardspurist
Zal van het weekend nog even rommelen met de kleuren..dat van die balk zal ik dan ook oplossen..quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:02 schreef Msx-Hinter het volgende:
www.u-music.nl :
- taal is engels en kalender in het nederlands,
- keuze van kleuren en lettertype (liever zwart/wit dan zwart/grijs)
- balk onder kalender is leeg?
Ziet er op zich mooi uit.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:51 schreef DarkManta het volgende:
Vooruit dan mijn site dan ook, hij is nog niet af, maar goed, sommige links doen het wel.
http://members.home.nl/mjhadriaans/
Oei... Je Engels is niet zo best...quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:11 schreef Razor21 het volgende:
Is een beetje tegen de regels in site is gebouwd d.m.v. Wordpress, maar wil graag advies / tips hebben wat ik er nog bij kan maken :
www.u-music.nl
Volgens mij moet ik hier toch wel iets van kunnen maken![]()
Daar begint he al, daar klopt jammer genoeg niks van.quote:We searching for volunteers who wants to enjoy the U-Music Team.
You can help us to post Music Video’s on this website.
Ziet er goed uit. Ik zou het niet veranderen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:21 schreef star_gazer het volgende:
http://pokerforstudents.servehttp.com/
Lege huls. Het gaat me nu nog vooral om de concept-layout die er nu op staat. Vinden jullie het wat?
ik zou een lijntje om de inhoud zetten zodat de inhoud wat losser komt van de achtergrond. Voor de rest wees straks wel eensluidend met je taalgebruik, engels en nederlands door mekaar wordt nooit leuk gevonden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:21 schreef star_gazer het volgende:
http://pokerforstudents.servehttp.com/
Lege huls. Het gaat me nu nog vooral om de concept-layout die er nu op staat. Vinden jullie het wat?
Haha, dat is zo'n irritant probleem. Vooral als je programmeert: de ene commentaarregel/variabele is in het Nederlands, de andere in het engels. Ik zal het in de gaten houden. Dat lijntje heb ik al geprobeerd, maar ik heb erg veel moeite met de kleur van dit lijntje. Daarnaast wordt het dan weer net wat druk IMHO.quote:Op zondag 25 maart 2007 19:36 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
ik zou een lijntje om de inhoud zetten zodat de inhoud wat losser komt van de achtergrond. Voor de rest wees straks wel eensluidend met je taalgebruik, engels en nederlands door mekaar wordt nooit leuk gevonden.
Hmm, ok... Ik ben niet zo weg van egale achtergronden... Zou niet weten wat voor achtergrondkleur goed past als ik em egaal zou maken.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef Frenkeman het volgende:
Bij het scrollen doet de streepjesachtergrond nogal vaag (IE+FF). Best irritant...
-je gebruikt engels en nederlands door elkaar heen, werkt verwarrend, bij contactformulier b.v.quote:Op donderdag 5 april 2007 17:40 schreef The_Terminator het volgende:
Ik heb mijn site omgezet van tabellen naar layers. Ik ben nu benieuwd of het er ook goed uit ziet in verschillende browsers. Ik heb het oa zelf al getest onder IE7 en Fx, en heb het één en ander moeten veranderen om het ook goed werkende te krijgen onder IE, doe nogal de boel lijkt op te fucken als het om standaarden gaat.
Maar goed, bij mij werkt het nu onder beide browsers goed, maar uiteraard moet het onder alle recente browsers goed werken.
Hier de site: http://www.phsoft.nl
Mocht je iets raars tegenkomen graag even vermelden welke browser en versie van die browser je gebruikt.
Hmm, vreemd. Kijk wel ff en pas het aan, bedankt voor het melden.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:13 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
-je gebruikt engels en nederlands door elkaar heen, werkt verwarrend, bij contactformulier b.v.
Niet allemaal fokkers hoorquote:-veel bezoeker op je nedstat teller te zien (allemaal fokkers?), pas op met pop ups(gebruik zelf www.google.com/analytics/)
Jup, alles gaat op den duur ook nog wel in de CSS, ik wil eerst weten of alles zo goed is en of het in alle browsers goed werkt. Ik heb de site in Dreamweaver gemaakt en dus moet ik het sowieso nog aan gaan passen, dat doe ik liever als ik zeker weet dat het goed is.quote:- je gebruikt een externe css bestand en daaronder ga je dingen benoemen ?
Er staannog tables in inderdaad. Die staat helaas in de database en zou ik via een script aan moeten passen. Nog geen tijd voor gehad, ik heb alleen de hoofdpagina waar alles op staat in layers omgezet. De rest volgt nog.quote:- ondanks je omzetting toch nog tables in de tekst?
Zeker gewoon de noscript code gebruiktquote:Op donderdag 5 april 2007 21:23 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Niet allemaal fokkers hoorMijn site heeft ondertussen wel wat bekendheid opgebouwd. En die Netstat teller kan geen popups meer laten zien, ik gebruik het script van hun niet maar heb alleen het plaatje op mijn site staan.
Ik zou de frames dumpen als ik jouw was, niet nodig en is eingelijk voor je bezoekers alleen maar irritant als ze bijvoorbeeld een bepaalde pagina op je site willen door sturen naar andere.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef ThijsThijs het volgende:
Net heb ik www.onetreehillonline.nl gelanceerd.
Commentaar altijd welkom!
Die links in het menu een mooi bewegend CSS button van maken.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef ThijsThijs het volgende:
qua layout mooi en sober maar je hebt wat werkquote:Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef ThijsThijs het volgende:
Let op je HTML. Dit valideert nooit, want je gebruikt niet eens een doctype-declaratie. Haal de ste eens door de W3-validator heenquote:Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef ThijsThijs het volgende:
Wow! Leuke site! Gave icoontjes vooral: zijn die stock of zelf ontwikkeld? Leuk ook dat je met AJAX gaat spelen. Ik durf daar nog niet aan (geen tijd voor / zin in) maar zal binnenkort toch ook wel gaan moeten.quote:Op zondag 8 april 2007 23:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Zoals op mijn portfolio te lezen valt ben ik momenteel bezig aan een tweedehands boekenwebshop, aldus de Boekenbox @ http://www.boekenbox.nl . Ik verwacht het functionele gedeelte van de website volgende maand af te hebben, en dan moet ik nog een verschrikkelijk aantal boeken invoeren (waar ik gelukkig hulp bij krijg). Maar de layout is er in feite al. Uiteraard netjes in correcte XHTML en CSS.
De zoekfunctie en misschien ook de 'bladerpagina's' (boekenbestand en dergelijke) zullen naderhand allemaal met AJAX gaan functioneren zodat de boel allemaal lekker snel en interactief verloopt.
Heb de icoontjes zelf getekent. Doe ik niet zo heel vaak, maar als ik ze volledig zelf teken dan begin ik ze 4 keer zo groot als dat ze moeten zijn te tekenen, als ik klaar ben resize ik ze naar 25% en dan krijg ik 't beste resultaat.quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wow! Leuke site! Gave icoontjes vooral: zijn die stock of zelf ontwikkeld? Leuk ook dat je met AJAX gaat spelen. Ik durf daar nog niet aan (geen tijd voor / zin in) maar zal binnenkort toch ook wel gaan moeten.
Die nieuwe validator is behoorlijk tof iddquote:Op donderdag 26 april 2007 23:20 schreef Tuvai.net het volgende:
*schopje*
Naast de W3C validators voor (X)HTML ( http://validator.w3.org/check?uri=referer ) en CSS ( http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http://boekenbox.nl/style.css ) ben ik van de week op nog een leuke validator terecht gekomen, de 'Accessibility validator': http://webxact.watchfire.com/
Kijkt ook weer naar wat puntjes die de validators van W3C niet in acht nemen, was voor mij leuk om te zien dat ik broncodetechnisch tóch nog een paar foutjes er in had zitten. Die er nu uiteraard uitgehaald zijn.
Ja, vind hem ook behoorlijk tof. Die W3C validatoren gebruik ik inmiddels al jaren en dan weet ik dat mijn broncode qua syntaxis en logica goed in elkaar steekt. Deze accessibility validator wees me er op dat ik op sommige plekken nog het lang attribuut moest toevoegen, height en width tags moest gebruiken voor afbeeldingen in plaats van deze waardes in hete style attribuut te proppen, geen hyperlink met dezelfde tekst naar verschillende locaties moest verwijzen, enzovoorts. Kortom, weer een leuk tooltje d'r bij om de websites nóg beter en effectiever te maken.quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:30 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Die nieuwe validator is behoorlijk tof idd! ff kijken hoe mijn sites het overleven
.
Die is niet helemaal nieuw, vroeger (quote:Op donderdag 26 april 2007 23:20 schreef Tuvai.net het volgende:
*schopje*
Naast de W3C validators voor (X)HTML ( http://validator.w3.org/check?uri=referer ) en CSS ( http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http://boekenbox.nl/style.css ) ben ik van de week op nog een leuke validator terecht gekomen, de 'Accessibility validator': http://webxact.watchfire.com/
Hier begon 't mee: http://web.archive.org/we(...)/www.cast.org/bobby/quote:Op zondag 29 april 2007 00:54 schreef Berkery het volgende:
[..]
Die is niet helemaal nieuw, vroeger () heette het nog 'Bobby', maar het is alweer wat jaren geleden dat ik ermee gewerkt heb (om mijn eigen sites te testen vooral). De url http://bobby.watchfire.com stuurt je nu door naar die nieuwe site.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_(software)
Het menuutje werkt wel leuk, maar het is verdomd onhandig dat het uitklapmenu de rest van je parent menu verbergt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:07 schreef adt het volgende:
Korte tvp, ik ben met een vriend ook regelmatig websites aan het maken
voorbeeldje van een (vrij lang dankzij de klant >_>) lopend projectje: http://bureaukuip.ajweb.nl/
Het is niet geweldig geniaal webdesign maar wel xhtml valid en het werkt.
Ohja de domein bevat nog een placeholder waar zeer binnenkort een portfolio komt (wordt druk aan gewerkt)
Je hebt tegenwoordig weer wat meer Times New Roman-gebruik (en gelijksoortige letters) dan een aantal jaren geleden, en strak getekende bloemetjes zijn tegenwoordig overal.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:46 schreef NiteSpeed het volgende:
Sorry, ik zie totaal geen 'zeroties' (WTF, is dat echt een woord nu?) invloeden in je design. En hij is nogal saai.
Eens, het is wel mooi en professioneel voor het grootste gedeelte, maar ik mis een sitemap en de site is ongelofelijk onduidelijk. Ik heb er dik een minuut naar zitten kijken en er zijn echt teveel opties en menu's om intuitief te kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:28 schreef CursusMaster het volgende:
En andere input is natuurlijk ook van harte welkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |