abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2006 @ 12:40:43 #1
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44388267
Marianne voelt zich nu al de keizerin van het Binnenhof. Nu ze de grote linkse broers aan een meerderheid heeft geholpen in het asielzoekerspelletje meent ze dat alles en iedereen haar aanvalt omdat ze zo succesvol is. Goed bezig, Marianne
quote:
Marianne Thieme: CDA wil mij criminaliseren

De beschuldiging dat een medewerker van de Partij voor de Dieren bevriend zou zijn met Pim Fortuyn-moordenaar Volkert van der Graaf is volkomen uit de lucht gegrepen, zegt voorzitter Marianne Thieme.
‘Het is duidelijk weer een probeersel vanuit het CDA om de Partij voor de Dieren te criminaliseren,’ zegt Thieme in een reactie.
Eerder vandaag werd bekend dat de Partij voor de Dieren wordt bijgestaan door oud-voorzitter van de radicale Vereniging Milieu Offensief Sjoerd van der Wouw. De activist werkte bij die vereniging nauw samen met Volkert van der Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn.
CDA’er Ger Koopmans zei in De Telegraaf ‘bezorgd’ te zijn over Van der Wouw. Ook fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV zei zich er ‘niet lekker’ bij te voelen.

Thieme vindt het ‘zeer kwalijk’ dat een partij als het CDA meteen bovenop de berichtgeving springt. Van der Wouw, die ze nog kent van haar werk bij Wakker Dier, heeft volgens haar ‘absoluut geen crimineel verleden'. Hij is zelfs helemaal doorgelicht na de moord op Pim Fortuyn.
Maar Thieme ‘had niet anders verwacht’ van de andere partijen. ‘Het is de enige manier waarop ze tegenwicht kunnen bieden aan het succes van de Partij voor de Dieren,’ zegt ze. De partij wordt volgens haar voortdurend van allerlei onwaarheden beticht, vooral door de bio-industrie.
Ze denkt dat de andere partijen zich bedreigd voelen door het succes van haar partij, waarvan ook de motie van afkeuring van gisteravond een goed voorbeeld is. Dat is volgens haar de reden dat de Partij voor de Dieren plotseling 'besmet is met het moordenaarsvirus'.
Pugna Pro Patria
  woensdag 13 december 2006 @ 12:42:25 #2
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44388308
Thieme heeft volkomen gelijk. En haar betoog van gisteravond was ook het beste dat ik in tijden in de Tweede Kamer heb gehoord. You go girl!
  woensdag 13 december 2006 @ 12:43:09 #3
91267 Djensen
PrisonBreak & Heroes &
pi_44388326
This topic is worthless without pictures
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
  woensdag 13 december 2006 @ 12:44:02 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44388351
Het succes van haar partij ? Ze heeft nog helemaal niks klaargespeeld, alleen een hoop kontkussen bij de linkse partijen .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 13 december 2006 @ 12:44:02 #5
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44388352
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:42 schreef Pool het volgende:
Thieme heeft volkomen gelijk. En haar betoog van gisteravond was ook het beste dat ik in tijden in de Tweede Kamer heb gehoord. You go girl!
Ik vond dat betoog belachelijk. En heb je haar gehoord bij de behandeling van de landbouwbegroting? Ronduit lachwekkend Ze maakt zich nog belachelijker dan de Groep Pechtold.
Pugna Pro Patria
pi_44388374
Haha hippie alert!
  woensdag 13 december 2006 @ 12:46:05 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_44388424
quote:
Die heb ik gemist... Korte samenvatting?

Ontopic:

Ik heb haar nooit serieus genomen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_44388432
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:44 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik vond dat betoog belachelijk. En heb je haar gehoord bij de behandeling van de landbouwbegroting? Ronduit lachwekkend Ze maakt zich nog belachelijker dan de Groep Pechtold.
Je topic én je politieke voorkeur bewijzen haar gelijk.
pi_44388470
Ik vind vooral het oordeel van Wilders verbazingwekkend, gezien het feit dat hij niet reageert op de stortvloed aan beschuldigingen die over het PVV-Kamerlid Dion Graus zijn heengestort.
pi_44388492
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]

Ontopic:

Nee, dat had overigens ook niet in dit topic thuis gehoord. Daar hebben we het sub-forum "Seksualiteit" voor.
pi_44388517
quote:
Ontopic:

Maar je zou dat wel willen, hè?

Overigens doet het CDA naar mijn idee te vaak aan bangmakerij. Maar misschien is dat gewoon een kerkelijk trekje.
  woensdag 13 december 2006 @ 12:51:10 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44388602
quote:

[..]

Die heb ik gemist... Korte samenvatting?

Ontopic:

Ze legde helder uit dat het haar niet om de macht tussen 'links' en 'rechts' gaat. Het gaat om barmhartigheid richting de asielzoekers en dan kan er best even worden opgeschort met uitzetten tot er nieuw beleid komt. Dat betekent dat het gedrag van Verdonk (die 's nachts meteen wilde doorgaan met uitzetten) onaanvaardbaar is. Het kabinet dient dus gehoor te geven aan de motie. Ze steunt de motie van afkeuring, niet om links aan een meerderheid te helpen, maar omdat het kabinet de democratische macht van de kamer en de asielzoekers schoffeert.

Dat zei ze dus ongeveer, maar dan in veel mooiere zinnen en heel krachtig.
  woensdag 13 december 2006 @ 12:51:21 #13
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44388611
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:40 schreef Jurgen21 het volgende:
Marianne voelt zich nu al de keizerin van het Binnenhof. Nu ze de grote linkse broers aan een meerderheid heeft geholpen in het asielzoekerspelletje meent ze dat alles en iedereen haar aanvalt omdat ze zo succesvol is. Goed bezig, Marianne
[..]
Het lukt jou gewoon niet om 'ns enigszins objectief naar het nieuws te kijken hè? Je gaat aan het hele nieuwsbericht voorbij totdat je een stukje hebt gevonden dat in jouw straatje past en dan maak je daar grootse heibel over. Dat Marianne Thieme wel of niet last heeft van grootsheidswaanzin is helemaal niet waar het hier om gaat. Dat een politieke partij zwart wordt gemaakt omdat een medewerker de moordenaar van Pim Fortuyn kende vind ik echt heel kwalijk. Het is niet onlogisch dat een milieu- en dierenactivist zich in hetzelfde milieu (haha) bevindt als Volkert van der G., daar hij dit ook was. Dit zegt absoluut niets over hoe crimineel en moordlustig deze medewerker van de PvdD wel of niet is. Dat is een populistisch causaal verband dat het CDA en Geert Wilders maar al te graag aan de simpele mensen van de natie voorleggen, omdat die dat toch wel slikken, slogisch!
  woensdag 13 december 2006 @ 12:54:04 #14
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_44388722
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:48 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Maar je zou dat wel willen, hè?
Nee.
quote:
Overigens doet het CDA naar mijn idee te vaak aan bangmakerij. Maar misschien is dat gewoon een kerkelijk trekje.
Dat laatste, (condooms, afrika enzo) al ontrekt de CU zich daar wel aan.
Thucydides
pi_44388754
Dat de Telegraaf hier aandacht aan besteed zegt alweder voldoende
pi_44388796
quote:
Sterk he! Zat met stijgende bewondering te luisteren.
Maar mijn stem had ze al
  woensdag 13 december 2006 @ 12:56:33 #17
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44388834
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:55 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Sterk he! Zat met stijgende bewondering te luisteren.
Maar mijn stem had ze al
nu ben ik ook benieuwd, is het ergens terug te zien op internet?
  woensdag 13 december 2006 @ 12:57:28 #18
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_44388869
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:51 schreef Pool het volgende:

[..]

Ze legde helder uit dat het haar niet om de macht tussen 'links' en 'rechts' gaat. Het gaat om barmhartigheid richting de asielzoekers en dan kan er best even worden opgeschort met uitzetten tot er nieuw beleid komt. Dat betekent dat het gedrag van Verdonk (die 's nachts meteen wilde doorgaan met uitzetten) onaanvaardbaar is. Het kabinet dient dus gehoor te geven aan de motie. Ze steunt de motie van afkeuring, niet om links aan een meerderheid te helpen, maar omdat het kabinet de democratische macht van de kamer en de asielzoekers schoffeert.

Dat zei ze dus ongeveer, maar dan in veel mooiere zinnen en heel krachtig.
Ze is de partij voor de DIEREN. Ze profileerde zich als one issue partij, dan moet zo ook consequent zijn en bij dingen die niet over dieren gaan d'r mond houden.

Maar dan uiteraard wat netter en mooier geformuleerd
Thucydides
pi_44388902
quote:
Ook fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV zei zich er ‘niet lekker’ bij te voelen.
En dat zelfde gevoel heeft hij niet bij oplichters uit zijn eigen partij ?
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_44388990
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:56 schreef problematiQue het volgende:

[..]

nu ben ik ook benieuwd, is het ergens terug te zien op internet?
Moet in de notulen staan. Zal effe kijken.
  woensdag 13 december 2006 @ 13:04:25 #21
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44389120
Het suggereren van een verband is natuurlijk erg makkelijk.

Als we het over zwart maken hebben,dan is dit wel een goed voorbeeld.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44389250
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ze is de partij voor de DIEREN. Ze profileerde zich als one issue partij, dan moet zo ook consequent zijn en bij dingen die niet over dieren gaan d'r mond houden.

Maar dan uiteraard wat netter en mooier geformuleerd
Zo werkt een kamermeerderheid niet. Er is consensus nodig. Op het moment dat één fractie alleen maar mee gaat stemmen over zaken die direct betrekking hebben op hun ideologie en belangen, heb je niks maar aan zo'n fractie.
  woensdag 13 december 2006 @ 13:10:47 #23
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_44389334
ritueel verkrachten
doen dieren alleen maar
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  woensdag 13 december 2006 @ 13:10:51 #24
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_44389339
quote:
Op woensdag 13 december 2006 13:08 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zo werkt een kamermeerderheid niet. Er is consensus nodig. Op het moment dat één fractie alleen maar mee gaat stemmen over zaken die direct betrekking hebben op hun ideologie en belangen, heb je niks maar aan zo'n fractie.
Klopt. Maar ze zijn op 1 issue de kamer in gekomen.
PvV heeft in ieder geval nog geprobeerd om iets van een standpunt op andere issues te formuleren...

En er is helemaal geen consensus nodig, er is een (al dan niet gekwalificeerde) meerdeerheid nodig.
Thucydides
pi_44390311
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:43 schreef Djensen het volgende:
This topic is worthless without pictures

Agree!
  woensdag 13 december 2006 @ 13:43:35 #26
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_44390406
huh, op de middelste is ze leluk
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  woensdag 13 december 2006 @ 13:47:45 #27
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_44390521
Yak, ze begint op Halsema te lijken.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_44390930
Ze heeft gewoon gelijk imo.

Rare heksenjacht op een zogenaamde ''vriend'' van V vd G
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44391034
Als mensen bezorgd zijn, is dat tegenwoordig al criminaliseren?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44391093
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:47 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vind vooral het oordeel van Wilders verbazingwekkend, gezien het feit dat hij niet reageert op de stortvloed aan beschuldigingen die over het PVV-Kamerlid Dion Graus zijn heengestort.
Is hem daar al naar gevraagd dan? Ik heb na NRC geen andere media over dit onderwerp gezien.
lollig
pi_44391159
Fap Fap Fap
pi_44391491
quote:
En haar betoog van gisteravond was ook het beste dat ik in tijden in de Tweede Kamer heb gehoord. You go girl!
Dat is toch gewoon BS pool.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44392697
Ik denk dat Volkert vol overtuiging op deze partij had gestemd. Dat is natuurlijk al verdacht genoeg.

Moet je voorstellen als de boezemvriend en geestverwant van één of andere racist die een aanslag op een asielzoekerscentrum heeft gepleegd nu plotseling fractiemedewerker van Wilders blijkt te zijn. Je zou de televisie niet meer kunnen aanzetten zonder dat het er over zou gaan.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44392748
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:55 schreef Tikorev het volgende:
Ik denk dat Volkert vol overtuiging op deze partij had gestemd. Dat is natuurlijk al verdacht genoeg.

Moet je voorstellen als de boezemvriend en geestverwant van één of andere racist die een aanslag op een asielzoekerscentrum heeft gepleegd nu plotseling fractiemedewerker van Wilders blijkt te zijn. Je zou de televisie niet meer kunnen aanzetten zonder dat het erover zou gaan.
Och de broer (en adviseur) van Verdonk bleek volop racistische taal uit te slaan en dronken rond te crossen . Hoor je niets meer over.

Het werd hier op Fok zelfs actief weggecensureerd totdat bleek dat het toch echt waar is .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44392783
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:55 schreef Tikorev het volgende:

Moet je voorstellen als de boezemvriend en geestverwant van één of andere racist die een aanslag op een asielzoekerscentrum heeft gepleegd nu plotseling fractiemedewerker van Wilders blijkt te zijn. Je zou de televisie niet meer kunnen aanzetten zonder dat het erover zou gaan.
collega - vriend - boezemvriend? Houd je je altijd zo aan de feiten?
pi_44392794
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Och de broer (en adviseur) van Verdonk bleek volop racistische taal uit te slaan en dronken rond te crossen
Je broer kun je niet uitkiezen, je fractiemedewerkers wel.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44392846
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:58 schreef Halinalle het volgende:

[..]

collega - vriend - boezemvriend? Houd je je altijd zo aan de feiten?
Lees Eco Nostra van Peter Siebelt. Sjoerd van der Wouw is de boezemvriend en geestverwant van Volkert van der Graaf.
pi_44392851
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Och de broer (en adviseur) van Verdonk bleek volop racistische taal uit te slaan en dronken rond te crossen . Hoor je niets meer over.

Het werd hier op Fok zelfs actief weggecensureerd totdat bleek dat het toch echt waar is .
Ja, dat was Ad Verdonk toch? Las het tot mijn schrik in en column van Trouw of VK net voor de verkiezingen
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_44392932
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:59 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je broer kun je niet uitkiezen, je fractiemedewerkers wel.
Hij zat in een adviesgroep van Verdonk .
pi_44392948
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:00 schreef Ludger het volgende:

[..]

Ja, dat was Ad Verdonk toch? Las het tot mijn schrik in en column van Trouw of VK net voor de verkiezingen
Echt schrikken deed ik er niet van, was in Trouw overigens.
pi_44393553
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echt schrikken deed ik er niet van, was in Trouw overigens.
PvdV'ers opperen al dat Verdonk zich daar nog wel 's bij zal aansluiten . Ze mogen haar.

Thieme moet niet zeuren, Veerman gaat serieus met haar moties om. Een coaltie Cda-Pvda-PvdD is echter niet zo voor de hand liggend
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_44393994
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij zat in een adviesgroep van Verdonk.
Als dat zo is zal dat na dit incident vast niet meer het geval zijn in tegenstelling tot de medewerker van de PvdD.
pi_44394062
quote:
Ik ga ervan uit dat je dit als grap bedoelt, vind het wel een goede dan trouwens!

Wat een aanfluiting was dat! Stond wat te draaien op haar benen, versprak zich 50x, las eentonig van een blaadje af zonder naar de kamer te kijken.

Volgens mij zag ze de tekst die ze oplas voor het eerst.

En als je naar zo een lachwekkend schouwspel kijkt let je natuurlijk niet op wat ze daadwerkelijk te vertellen heeft, al was dat waarschijnlijk nog lachwekkender.

[ Bericht 5% gewijzigd door Casahvcc op 13-12-2006 15:42:16 ]
  woensdag 13 december 2006 @ 16:00:56 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44394988
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:18 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon BS pool.
Nee, ik vond haar echt sterk. Beter dan het geraaskal van Balkenende en de saaie Dijsselbloem. En inhoudelijk vond ik het ook prima. In de live-topics was trouwens bijna iedereen positief en ook rechtse mensen uit mijn omgeving vonden dat ze het goed deed.
pi_44395364
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, ik vond haar echt sterk.
Ik niet, ze hakkelde me te veel. Maar goed de essentie was wel ok.
quote:
Beter dan het geraaskal van Balkenende
Vind jij dat nu ook? Ik snap die kerel nooit, en dat komt niet doordat ik dom ben . Hij geeft ook nooit helder antwoord op een vraag, alhoewel dat op zich natuurlijk wel een kwaliteit is.
quote:
en de saaie Dijsselbloem. En inhoudelijk vond ik het ook prima. In de live-topics was trouwens bijna iedereen positief en ook rechtse mensen uit mijn omgeving vonden dat ze het goed deed.
pi_44395635
quote:
Marianne Thieme: CDA wil mij criminaliseren
Men zich maakt zorgen over het extreme Mileu Offensief. Wat heeft dat met criminaliseren te maken?
Het eerste probleem voor ons allemaal,
mannen en vrouwen, is niet leren,
maar afleren.
pi_44395937
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:44 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik vond dat betoog belachelijk. (..) Ze maakt zich nog belachelijker dan de Groep Pechtold.
Zonder argumenten iets afkeuren - check
Namen veranderen in een poging grappig te zijn en oordeel te geven - check
Linkse media - check
Slachtoffer rol - check

pi_44395988
Groep Pechtold
  woensdag 13 december 2006 @ 16:32:08 #49
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44396213
Een partij die zegt niet links en niet rechts te zijn, maar graag een links coalitie als zesde partij wil steunen, kan ik niet serieus nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door mr.vulcano op 13-12-2006 16:49:59 (Spelling!!!) ]
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44396653
Ik was nooit zo'n fan van de dierenpartij, maar tot nu toe vallen ze me alleszins mee. Effe afwachten hoe ze zich de komende maanden staande gaan houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')