Ik mag nog een dagje langerquote:Op donderdag 14 december 2006 08:30 schreef freud het volgende:
Laatste werkdag vandaag. Daarna de rest van 2006 vrij
. Tijd om een FOTkerstverhaaltje te schrijven
. Nog een jompel
.
Wat koffie niet kan betekenen voor een net gereboote hersenschors.
Woeiquote:Op donderdag 14 december 2006 08:30 schreef freud het volgende:
Laatste werkdag vandaag. Daarna de rest van 2006 vrij
. Tijd om een FOTkerstverhaaltje te schrijven
. Nog een jompel
.
Wat koffie niet kan betekenen voor een net gereboote hersenschors.
mogge PDJ .quote:Op donderdag 14 december 2006 07:34 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Ik doe ff het licht weer aan
![]()
...wakker ben ik niet, maar mijn ogen zijn wel al open. Eens zien of ik minder last van de griep heb vandaag en even op pad kan met de camera. In ieder geval wil ik dan ook ff de zonnebank in, ff die warmte op mijn lijf voelen ...goed voor nek en rug.
Ten eerste zit ik veels te veel in huis ... ook door omstandigheden. Dat benauwd me, dan wil en moet ik er uit... natuurlijk met camera. Ja, ik probeer er dan wat van te maken... maar meestal gaat me dat niet goed af met dat slechtere weer.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:25 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
mogge PDJ .
Als ik jou post zo lees vraag ik me af waar jij naar zoekt/kijkt als je met dit weer op pad gaat met je camera.
Ik heb dat ook wel gedaan met wat slechter weer, maar kwam meestal onverrichter zaken terug.
Dat kan ik heel moeilijk, temeer ook daar ik dan vaak dingen zie waarvan ik denk ... had ik nu maar ..!quote:Op donderdag 14 december 2006 09:51 schreef freud het volgende:
Misschien eens zonder cam weg, gewoon even lekker uitwaaien?
Pffftt ..... ben ik gerust, dacht even dat het aan mij lag.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:59 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Dat kan ik heel moeilijk, temeer ook daar ik dan vaak dingen zie waarvan ik denk ... had ik nu maar ..!
Door dat er geen rust in het koppie zit, zou ik hem beter kunnen thuislaten. Maar zonder camera weg is zo ...kaal, dat ben ik niet gewend. Als ik wat moois zie, wil ik het vastleggen kunnen.![]()
Juist!!!!!!!!!quote:Op donderdag 14 december 2006 10:07 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Pffftt ..... ben ik gerust, dacht even dat het aan mij lag.
Dat heb ik ook altijd, een camera bij me. Vaak zonder redelijk resultaat terug, maar dan heb ik wel het idee dat ik niks ben misgelopen.![]()
Ik denk Freud dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 14 december 2006 10:07 schreef freud het volgende:
Mja, misschien dat je dan weer moet leren genieten en ontspannen? Niet overal een handeling aan koppelen waar je een 'goed' of 'slecht' ervaring aan kan hangen? Gewoon ongedwongen genieten van het geluid van een branding of de stilte in de duinen.
Freud ...wat je hier schrijft, zitten enorm veel raakvlakken in, maar gezien je tekst weet je dat al.quote:Op donderdag 14 december 2006 10:07 schreef freud het volgende:
Mja, misschien dat je dan weer moet leren genieten en ontspannen? Niet overal een handeling aan koppelen waar je een 'goed' of 'slecht' ervaring aan kan hangen? Gewoon ongedwongen genieten van het geluid van een branding of de stilte in de duinen.
Mee eensquote:Op donderdag 14 december 2006 10:25 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Ik denk Freud dat je gelijk hebt.
Ik kon ook nooit eens gewoon in de wind op een duintop zitten en alleen maar kijken en genieten.![]()
Het heeft mij veel gekost, maar nu kan ik dat makkelijker. Hoewel de tas met camera aan mijn voeten staat, heb ik wel geleerd dat het genieten niet op foto is vast te leggen en dat je dan best veel mist, maar ik ben al met een inhaalpoging bezig.![]()
![]()
Waarom begin je er dan elke keer overquote:Op donderdag 14 december 2006 10:40 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[....] maar ook omdat mij dit hier publiekelijk te na komt.![]()
Hmmm ...is het niet zo, dat je begonnen bent te genieten zonder ueberhaupt een camera? En dat je later pas, dit ook wilt vastleggen? Zo is dat bij in ieder geval wel gegaan en daarom ook dat die camera meestal bij mij is. Alleen mijn karakter is, meer met ogen kijkend als die van een camerabeeld. En zo kijkend en luisterend sta ik dus wel op mijn manier te genieten.quote:Op donderdag 14 december 2006 10:25 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Ik denk Freud dat je gelijk hebt.
Ik kon ook nooit eens gewoon in de wind op een duintop zitten en alleen maar kijken en genieten.![]()
Het heeft mij veel gekost, maar nu kan ik dat makkelijker. Hoewel de tas met camera aan mijn voeten staat, heb ik wel geleerd dat het genieten niet op foto is vast te leggen en dat je dan best veel mist, maar ik ben al met een inhaalpoging bezig.![]()
![]()
Nee P, zo is het ook weer niet. Ik baal alleen enorm als ik die camera niet bij mij heb, als ik eens iets echt waardevols zie en niet kan vastleggen. Dat is de hoofdreden dat die cam mee moetquote:Op donderdag 14 december 2006 10:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mee eensDus PDJ, minder klagen en gewoon die cam thuislaten en meer gaan genieten
Dit klinkt meer als een obsessieve "ik-moet-gaan-fotograferen-ook-als-er-niets-te-fotograferen-is"-drang
Dit neigt meer naar een discussie voor R&P, maar waarom is dat nou balen? Je hebt een mooie auto gezien en je geniet daarvanquote:Op donderdag 14 december 2006 10:59 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Kijk, dit bedoel ik te zeggen ...![]()
Een prachtig gerestaureerde Porsche, heerlijk om te zien. En dan ...zeer weinig tijd hebbend, omdat ik hem toevalig ff net de garage zag uitkomen en ik eigenlijk geen tijd had. Waarbij ik alleen die Canon S70 bij mij had, dat is balen...best wel.
![]()
[afbeelding]
Eg nie obsessiefquote:Op donderdag 14 december 2006 11:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit neigt meer naar een discussie voor R&P, maar waarom is dat nou balen? Je hebt een mooie auto gezien en je geniet daarvanDa's toch OK. Dan hoef je hem toch niet gelijk vast te leggen?
Sorry, maar het komt redelijk obsessief over bij mij
Best wel, maar dat punt laat ik ff voor wat het is, daar dit mij te offtopic lijkt te worden. En, daar fotografie hier toch centraal staat(toch?) ging en gaat het mij om 'gemiste' kansen als je geen camera bij je hebt.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:24 schreef PdeHoog het volgende:
Het punt komt niet helemaal over geloof ikNever mind.
quote:Op donderdag 14 december 2006 11:40 schreef Yoni het volgende:
*knip*
Een foto zegt soms meer dan duizend woorden en kan een prachtige herinnering zijn, maar slaat soms ook het moment totaal plat. En dan heb ik toch liever dat moment.
Dit is de slowchat, daar mag off topicquote:Op donderdag 14 december 2006 12:00 schreef Dutch50 het volgende:
Helemaal Yoni. Ik ben op m'n 11e jaar begonnen met foto's te maken (fotograferen kan ik nog steeds niet) omdat ik daar in familiekring een soort erkenning mee kon krijgen.
Dit werd bijna een obsessie. Gelukkig kan ik nu in de verte staren en een herinnering in mijn geheugen vastleggen waar geen foto tegenop kan. Het is alleen jammer dat het vele jaren heeft gekost om zover te komen.
allemaal eigenlijk een beetje erg offtopic![]()
wijze woorden freudquote:Op donderdag 14 december 2006 12:09 schreef freud het volgende:
Ach, een foto zegt soms meer dan duizend woorden, maar bij een herinnering zit meer gevoel dan duizend foto's...
Oh oh, ik heb dat ook eens beleefd. Zag er ook zo terenop, maar viel uiteindelijk best wel mee.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:34 schreef Yoni het volgende:
Ik heb vanavond een all employee meeting van m'n werk en zie er echt zooooooooooo enorm tegenopIK WIL NIET!
Bij m'n vorige werk vond ik het meestal wel leuk, maar daar was het alleen voor onze regio. Nu is het dus echt voor iedereen en komen er 230 mensen waarvan ik er echt maar 10 ofzo een beetje kenquote:Op donderdag 14 december 2006 14:00 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
Oh oh, ik heb dat ook eens beleefd. Zag er ook zo terenop, maar viel uiteindelijk best wel mee.
Sterkte![]()
![]()
Ey, ik WEET dat er patience zit op die C500 van je.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:08 schreef Yoni het volgende:
[..]
Bij m'n vorige werk vond ik het meestal wel leuk, maar daar was het alleen voor onze regio. Nu is het dus echt voor iedereen en komen er 230 mensen waarvan ik er echt maar 10 ofzo een beetje ken![]()
Ik heb een hekel aan patience. Ik heb het namelijk niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:33 schreef freud het volgende:
[..]
Ey, ik WEET dat er patience zit op die C500 van je.
Je zou ook eens een leuke nieuwe discussie op kunnen startenquote:Op donderdag 14 december 2006 14:06 schreef An24 het volgende:
Alle leuke discussies houden als ik al slapend lig bij te te komen van de chiro? jullie stelletje
![]()
KANquote:Op donderdag 14 december 2006 15:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je zou ook eens een leuke nieuwe discussie op kunnen starten
Er komt geld voor terugquote:Op donderdag 14 december 2006 15:45 schreef Yoni het volgende:
Vandaag ook afscheid nemen van mijn A80...![]()
Da's afkicken!quote:Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef HMaster-II het volgende:
M..m..mu...must ppp.pos.....post a..at F..FOT...![]()
Wat is dat erg...... Een hele dag zonder internet.snie grappig
Mietjequote:Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef HMaster-II het volgende:
M..m..mu...must ppp.pos.....post a..at F..FOT...![]()
Wat is dat erg...... Een hele dag zonder internet.snie grappig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |