abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2006 @ 04:47:45 #1
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_44381575
..God wat ben ik trots op onze heldhaftige dienaars in het blauw!

Juist, want die bosmongolen hebben hun prioriteiten helemaal fout liggen, geld geld geld, daar draait het enkel om tegenwoordig..

Een heel simpel voorbeeld

In Velp staan de afgelopen 2/3 weken bijna elke dag wel rollerbanken verspreidt over het gehele kutdorp,
het liefste nog wel bij scholen waar veel jongeren op zitten(Titus, is een goed voorbeeld)

M.a.w. ze wachten gewoon iedereen op en hoppa, op de drollenbank maar!*grimas*

Ja jongetje(van 16 ) dat word een boete die bepaald word door de officier van justitie!

Geweldig..en dat dan zo'n 50 keer per dag, dag in dag uit, staan onze grote vrienden verspreidt over Arnhem, Velp, Duiven etc. om de gewone burger leeg te zuigen met boetes.

Waar heb je in godsnaam je prioriteiten liggen als je jongens van 16 gaat pakken op constructiesnelheid, of uberhaupt snelheid
NEE 30 RIJDEN WAAR AUTO'S 50 RIJDEN IS VEILIG
Idioten, en dan ook gewoon een bon geven, want ja, brommertjes bijten niet, criminelen wel
Hier trouwens een filmpje van het geklungel van een van onze grote vriendjes
Beste agent snapte niet dat het een schakelbrommer was(''Is het een automaat? ")

Maar dan, er is een vrij fikse ruzie voor je deur, je belt de politie..

''Ja Meneer, u kunt er beter niet heen gaan, anders krijgt u zelf misschien wat tikken''
''Dat begrijp ik, maar daar zijn jullie toch voor?''
''Ze gaan vanzelf wel weg''
''Ze staan er al 20 minuten''
''Nou ja, ik zal er een melding van maken maar verwacht niet dat er iemand komt, het is erg druk op het moment''
''O. ''

Zo gaat dat dan, en waar zijn ze druk mee?
Vanzelfsprekend, de burger uitzuigen, lekker in je zwarte astra met flitsaparatuur, pik in de hand en donut in de mond geilen op andere kantoorpikkie's in blauwe astra's die 1 km/h te hard rijden, want dat is een GROOTS misdrijf dames!

Ik kots op de politie, en daar zou je eigenlijk ontzag voor moeten hebben?
Nooit van mijn leven.

* Disclaimer, ik vind opgevoerde scooter(sjonnies)ook ergerlijk en die zouden in principe ook dood moeten, maar om mensen actief te gaan bekeuren omdat de brommer wel 5 kmh te hard KAN vind ik wel in en in triest..
Ga dan actief op te snel RIJDEN controleren, want daar breng je immers wel anderen mee in gevaar, evenals met 30 rijden waar auto's 50 rijden.

[ Bericht 6% gewijzigd door PallominnoXIII op 13-12-2006 04:55:05 ]
  woensdag 13 december 2006 @ 04:52:39 #2
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_44381582
En voor alle blauw petten in (koos)spee, ik heb niet recent een boete gehad dat ik erom loop te huilen, wel het voorbeeld van de ruzie in de OP.

Als ik een boete krijg omdat ik 10 kmh te hard rijd, ja jammer dan, eigen schuld.
  woensdag 13 december 2006 @ 05:09:21 #3
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_44381599
topic nr 2432098123847610
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 13 december 2006 @ 05:10:43 #4
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_44381601
quote:
Op woensdag 13 december 2006 05:09 schreef timmeeeh het volgende:
topic nr 2432098123847610
Bedankt

Hoe is de politie daar eigenlijk in Amerika, ook zoals hier?
pi_44381603
Eens...ja echt, meer kan ik er niet over zeggen....
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  Moderator woensdag 13 december 2006 @ 06:51:48 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_44381740
amen
F.K.A. SuperwormJim
pi_44381886
Nou soms doet de pelissie wel goed werk hoor.... Dan gaan ze parkeerbekeuringen schrijven!

Op zich vind ik die controles op scooters niet eens zo slecht! Die dingen zijn wel levensgevaarlijk soms, maar inderdaad iedere dag is overdreven, maar van die scooters die 90-100 rijden word je ook niet vrolijk natuurlijk! Zelfde geld voor de controles op fietsen zonder licht! Zeker met dit weer zie je fietser bijna niet hoor! Zeker aangezien ze dan verzinnen om extra donkere kleding aan te trekken om extra "op te vallen"!
  woensdag 13 december 2006 @ 07:49:54 #8
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_44381974
Neem eens een cursus verkeersveiligheid knaap, dat lucht vast op
Accept you're dead and start living
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 december 2006 @ 07:54:03 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44381995
Hoe meer ze dan die scooters van de weg halen hoe beter het is.
Straks mogen ze de fietsers gaan aanpakken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 13 december 2006 @ 08:01:53 #10
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_44382052
quote:
Op woensdag 13 december 2006 07:54 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe meer ze dan die scooters van de weg halen hoe beter het is.
Straks mogen ze de fietsers gaan aanpakken.
Precies! Want ook de fietsers rijden veels te hard.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_44382058
Idd. Het zijn echt van die mensen die niks gedaan hebben in het leven. Dan denken ze, hoe krijg ik macht? Juistem, ik word een polititeagent!

Daarom reageren ze ook zo kansloos op sommige momenten. Omdat ze gewoon teringdom zijn.
pi_44382155
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:01 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

Precies! Want ook de fietsers rijden veels te hard.
Idd en ze houden zich ook altijd aan de verkeersregels ...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 december 2006 @ 08:17:30 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44382168
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:03 schreef EvilWasp het volgende:
Idd. Het zijn echt van die mensen die niks gedaan hebben in het leven. Dan denken ze, hoe krijg ik macht? Juistem, ik word een polititeagent!

Daarom reageren ze ook zo kansloos op sommige momenten. Omdat ze gewoon teringdom zijn.
Hoe dom is diegene dan wel niet die zich niet aan de regels/wet houdt??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_44382209
quote:
Op woensdag 13 december 2006 04:47 schreef PallominnoXIII het volgende:
...
die 1 km/h te hard rijden, want dat is een GROOTS misdrijf dames!
...
Voor 1 km/h te hard krijg je geen bon
pi_44382273
quote:
Op woensdag 13 december 2006 04:47 schreef PallominnoXIII het volgende:
NEE 30 RIJDEN WAAR AUTO'S 50 RIJDEN IS VEILIG
Je scooter gaat standaard al 50 op de teller dus dat is natuurlijk een kul-argument en dat weet je stiekem zelf ook wel. Ga niet huilen als je gepakt wordt met een opgevoerde scooter, je weet wat het risico is. Take it like a man.

Dat rollerbanken voor geen meter kloppen is een tweede maar als je boete bepaald gaat worden door de officier dan ging je scooter erg hard. Ja volgens de rollerbank is dat tussen de 60/80kmh maar in realiteit gaan die dingen dan al snel tegen de 100 aan. Doe dan niet alsof dat ding maar 5kmh te hard kan
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 13 december 2006 @ 09:02:47 #16
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_44382770
Ze proberen zoals altijd aan het eind van het jaar hun boetelimiet te halen. Als je als agent daar onder zit dan krijg je vaak dit soort acties
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_44382894
Mensen die echt helemaal niets anders kunnen dan kontlikken en aarsbonken worden aangenomen bij de politie!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44382908
Als je eenmaal je (grote-mensen-) rijbewijs hebt en te maken krijgt met je vriendelijke scooter en brommer medeweggebruikers piep je wel anders.

Zo'n controle wordt op verzoek van de gemeente gedaan en meestal is daar een goede aanleiding voor (veel bijna ongelukken, klachten uit de buurt). Dat ze niet meteen bij je op de stoep staan als er een fikse ruzie wordt uitgevochten is echt niet vreemd. Ze zitten niet met z'n allen op het bureau te wachten op telefoontjes, de kans is groot dat ze ergens anders bezig zijn. Een ruzie is geen prioriteit. Als er iemand met een pistool staat te zwaaien zullen ze echt wel snel ter plaatse zijn.

Ga trouwens klagen bij de politiek die prestatiecontracten hebben gemaakt en het beleid voeren. Poltie voert alleen maar uit.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_44382909
pi_44382921
Ook wel eens zoiets irritants gehad. Om 3 uur 's nachts op een dinsdag werd er iemand hier tegenover bekeurd omdat hij met een wiel (!) van zijn auto op de stoep stond en tegelijkertijd werd er iemand een paar straten verder verkracht.

Frustratie enzo.
  woensdag 13 december 2006 @ 09:28:30 #21
150345 Reemster
De broer van Sinterklaas.
pi_44383231
politie
ik uit me daar niet eens over
Sinterhenk!
pi_44383297
Hou je bek gewoon scooter nerd.

Zouden ze allemaal op de rollerbank moeten zetten.
En nog leren ze het dan niet.
JOHNNY HEITINGA
pi_44383422
Goed dat ze die klotebrommers aanpakken. I (L) LOLLERBANKS
pi_44383441
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:39 schreef veldmuis het volgende:
Me 2
JOHNNY HEITINGA
pi_44383573
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:33 schreef Camplo het volgende:
Hou je bek gewoon scooter nerd.
Vroegah was t nog stoer Toen lag je er zelf nog de hele dag onder om t ding fatsoenlijk rijdend te krijgen. Ook die tijden verdwijnen helaas.
pi_44383691
Scooters zijn meestal gewoon levensgevaarlijk in het verkeer. Opvoeren tot zo'n 60 om fatsoenlijk mee te rijden, ok! Maar als de boete bepaald wordt door de officier van justitie, kan de scooter wel ff harder
pi_44383716
Alleen een grote ramp zoals een oorlog in Nederland zou iets kunnen doen tegen deze handhavingsterreur.
pi_44384134
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:39 schreef veldmuis het volgende:
Akkoord!
Van mij mogen ze al die bontkraag dragende mannetjes, met scooters die iedereen uit hun slaap halen gewoon een standaard boeten van ¤100 geven wegens het irriteren van mede weggebruikers.
pi_44384622
Ik heb een proces verbaal omdat ik dronken om me fiets reed
Overigens na 2 maanden nog steeds niks gehoord
pi_44384630
Ik vind het toch wel een beetje gaar om 16 jarige te bekeuren...

Als de jonge knaap of dame de boete niet kan betalen dan kunnen de ouders er toch voor opdraaien. Wie wordt er dan gestraft??
pi_44384669
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:30 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik heb een proces verbaal omdat ik dronken om me fiets reed
Overigens na 2 maanden nog steeds niks gehoord
komt nog! En terecht trouwens
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:30 schreef Ticootje het volgende:

Als de jonge knaap of dame de boete niet kan betalen dan kunnen de ouders er toch voor opdraaien. Wie wordt er dan gestraft??
de bedoeling is dan ook dat de betreffende jonge knaap of dame gigantisch op zijn of haar lazer krijgt van de ouders
pi_44384711
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:31 schreef addie het volgende:
komt nog! En terecht trouwens
Jij mag echt van mij sterven, maarja gelukkig studeer ik rechten dus ik schrijf wel een bezwaarschrift
maar effe serieus officier van justitie heeft wel betere dingen te doen dan bezopen jongens achterna jagen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 december 2006 @ 10:35:40 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44384768
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:33 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Jij mag echt van mij sterven, maarja gelukkig studeer ik rechten dus ik schrijf wel een bezwaarschrift
maar effe serieus officier van justitie heeft wel betere dingen te doen dan bezopen jongens achterna jagen
Dan zou jij al helemaal beter moeten weten kneus...
Dronken rijden is dronken rijden, dus terecht dat je een boete hebt gehad.
pi_44384833
Dude op je fakin fiets om 3 uur 's nachts, zijn ze nou helemaal gek geworden, kunnen ze gelijk bij de discotheek gaan staan en alle jongeren/studenten een proces verbaal geven, omdat ze dronken op de fiets rijden
En goed lezen is aan jouw niet besteed, ik heb nog geen boete gehad
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 december 2006 @ 10:41:00 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44384900
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:38 schreef Originele_Naam het volgende:
Dude op je fakin fiets om 3 uur 's nachts, zijn ze nou helemaal gek geworden, kunnen ze gelijk bij de discotheek gaan staan en alle jongeren/studenten een proces verbaal geven, omdat ze dronken op de fiets rijden
En goed lezen is aan jouw niet besteed, ik heb nog geen boete gehad
Ach, meestal komen die dingen wel.
Het kan even duren...
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het bedrag wat er voor staat...
pi_44384909
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:33 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Ah! Een begenadigd schrijver, die met enkele simpele woorden zijn ongenoegen kenbaar kan maken
Ik mag hopen dat je de Officier van Justitie iets anders gaat benaderen. Als je rechten studeert, behoor je te weten dat openbare dronkenschap al een boete op kan leveren, daar komt dan nog deelnemen aan het verkeer in benevelde toestand bij.

Wees blij met je boete en schep niet zo op over een studie waar je blijkbaar niks van weet
pi_44384950
Mensen die zeiken op de politie
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
pi_44384963
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:30 schreef Ticootje het volgende:

De ouders, voor een slechte opvoeding. Volkomen terecht
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_44384999
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:43 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

De ouders, voor een slechte opvoeding. Volkomen terecht
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
pi_44385073
Dit is fakin fok. BovendienI weet ik er genoeg van om te zeggen dat ik die boete niet ga krijgen......
Ooit gehoord van het gelijkheidsbeginsel? En ik ben niet opgepakt omdat de politie zag dat ik dronken was, maar omdat ik geen licht had
pi_44385134
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:47 schreef Originele_Naam het volgende:
Dit is fakin fok. BovendienI weet ik er genoeg van om te zeggen dat ik die boete niet ga krijgen......
Ooit gehoord van het gelijkheidsbeginsel? En ik ben niet opgepakt omdat de politie zag dat ik dronken was, maar omdat ik geen licht had
! Nu ben ik wel erg benieuwd hoe jij het gelijkheidsbeginsel wil gaan aanvoeren in een bezwaarschirft betreffende de ontvangen boete

Leg uit? Please?

Oh! En de reden waarom je bent aangehouden doet er helaas voor jou niet toe
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 december 2006 @ 10:50:31 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44385136
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:47 schreef Originele_Naam het volgende:
Gozer, doe normaal.
Er worden zat bonnen uitgeschreven voor iets waarvoor iemand niet is aangehouden maar wel bekeurbaar is en moet.
Dus wanneer iemand is aangehouden die te hard rijd mag diegene niet bekeurd worden omdat hij dronken achter het stuur zit???
pi_44385399
Neej luister effe
De agent in kwestie wilde in eerste instantie geen bon uitschrijven voor dronkenschap. Ik bedoel WTF geef me gelijk een boete of niet dit is nu willekeurig en dat is volgens mij niet de bedoeling van het rechtssysteem. Ik wil hetzelfde behandeld worden als de rest. Ten tweede heb ik in een bezopen toestand een verklaring afgelegd, wat ook niet mag. Stel dat ik iemand dood had aangereden met me auto, helemaal lam moet ik dan een verklaring afleggen. Dat kan niet..............
Ten derde op een fiets dronken rijden op een weg waar geen enkele persoon is. Als ze mij nu een boete geven, kan ik net zo goed eisen dat ze naast een studentenvereniging gaan staan en elke bezopen student die op een fiets stapt aanhouden wegens rijden onder invloed. Dan zijn ze lang bezig als er gemiddeld zo'n 500 man naar buiten komen waarvan meer dan de helft de toegestane hoeveelheid gedronken heeft. Dus het is gewoon niet haalbaar......

edit:
Als ik voor de rechter kom, zie ik et ook als een praktijkervaring. Dus een win-win situatie voor mij
pi_44385663
ok, stukje voor stukje:
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:01 schreef Originele_Naam het volgende:
Neej luister effe
De agent in kwestie wilde in eerste instantie geen bon uitschrijven voor dronkenschap. Ik bedoel WTF geef me gelijk een boete of niet dit is nu willekeurig en dat is volgens mij niet de bedoeling van het rechtssysteem. Ik wil hetzelfde behandeld worden als de rest.
Het principe van gelijke behandeling is negatief. Dat wil zeggen dat een ieder gelijkelijk behandeld dient te worden als elk ander in dezelfde situatie. Het negatieve aspect ervan wil zeggen dat men gelijkgesteld wordt aan de meest gunstige situatie die in dezelfde situatie mogelijk is. Dit gaat voor jou dus niet op
quote:
Ten tweede heb ik in een bezopen toestand een verklaring afgelegd, wat ook niet mag. Stel dat ik iemand dood had aangereden met me auto, helemaal lam moet ik dan een verklaring afleggen. Dat kan niet..............
Het geldt niet als bekentenis, maar een verklaring mag wel degelijk Het wetboek heeft het alleen over verbintenisscheppende situaties waarin dit niet mag, een verklaring voor je gedrag valt daar, helaas voor jou, niet onder.
quote:
Ten derde op een fiets dronken rijden op een weg waar geen enkele persoon is.
Als je inderdaad rechten studeert, weet je dat dit er niet toe doet
quote:
Als ze mij nu een boete geven, kan ik net zo goed eisen dat ze naast een studentenvereniging gaan staan en elke bezopen student die op een fiets stapt aanhouden wegens rijden onder invloed. Dan zijn ze lang bezig als er gemiddeld zo'n 500 man naar buiten komen waarvan meer dan de helft de toegestane hoeveelheid gedronken heeft. Dus het is gewoon niet haalbaar......
In benevelde toestand kun jij niks eisen De locatie van controle is geheel willekeurig en daarover hoeft een politieagent geen verantwoording af te leggen.
quote:
edit:
Als ik voor de rechter kom, zie ik et ook als een praktijkervaring. Dus een win-win situatie voor mij
"Hoe zet ik mezelf voor gek voor de rechter" Het is een ervaring, klopt

[ Bericht 1% gewijzigd door addie op 13-12-2006 11:21:34 ]
pi_44385680
Owja, wat studeer je nou precies dan?
  woensdag 13 december 2006 @ 11:17:30 #46
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44385826
Waarom blijven mensen zelfstandige naamwoorden in zinnen met hoofdletters schrijven?!
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:19:34 #47
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44385896
tja je wilt niet weten hoeveel ongelukken er gebeuren met van die stoere jochies op opgevoerde scootertjes.

45 is hard zat voor die kutdingen, anders ga je maar met de bus.
ik ben lief :)
pi_44385920
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:17 schreef arneaux het volgende:
Waarom blijven mensen zelfstandige naamwoorden in zinnen met hoofdletters schrijven?!
wie? waar?
pi_44385949
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:17 schreef arneaux het volgende:
'Politie' is een eigennaam.
pi_44385950
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:19 schreef A_L_N_F het volgende:
tja je wilt niet weten hoeveel ongelukken er gebeuren met van die stoere jochies op opgevoerde scootertjes.

45 is hard zat voor die kutdingen, anders ga je maar met de bus.
och, als ze 55 kunnen en daardoor niet het verkeer ophouden, vind ik het ook prima, maar als ik rechts ingehaald wordt, terwijl ik al 60 rij waar je 50 mag..
pi_44385951
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:11 schreef Tommeh het volgende:
Ook wel eens zoiets irritants gehad. Om 3 uur 's nachts op een dinsdag werd er iemand hier tegenover bekeurd omdat hij met een wiel (!) van zijn auto op de stoep stond en tegelijkertijd werd er iemand een paar straten verder verkracht.
Frustratie enzo.
Wat blijkbaar niemend had gemeld ? ,en al zeker niemand bij had ingegrepen .....(of niemand in de buurt gaf er ook maar 1 fuck om )
Maar dit aanvoeren, als bewijs dat de politie alleen maar onzinnige dingen doet ,en niet ' achter boeven aangaat ' vind ik ronduit treurig
pi_44386240
Ik probeer het effe uit te leggen. Met quoten ben ik niet zo goed dus doe ik et zo maar.

Iedereen dient gelijk te worden behandeld in dezelfde situatie. Dus in feite moet de agent mij in kwestie OF een boete geven OF geen boete geven voor dronken op fiets rijden. Zijn we het daar mee eens? Stel ik zeg mijn mening over de agent, die niet beledigend is. Gaat hij me opeens wel boete geven, meneer de agent is daartoe niet bevoegd, zijn taak is om mij gelijk een boete te geven en niet te gaan oordelen of ik wel of niet terecht is. Daarvoor heeft dit land rechters. Hij gaat hier zelf rechter spelen en volgens mij is dat zijn taak niet. En wat betreft de meest gunstige situatie in dit geval is toch dat hij geen boete geeft. Want anders zou hij mij gelijk aanhouden voor dronken fietsen. Ik ben aangehouden voor zonder licht fietsen, en de agent zag ook wel dat ik na 3x teveel gezopen te hebben straalbezopen was. Hij pakte me echter op zonder licht fietsen.

Nu dan over de verklaring. Is het wenselijk dat de politie mij gaat ondervragen terwijl ik in beschonken toestand ben? Het gaat niet alleen om de verklaring, maar in het geheel. Ik moest op het bureau blazen, prima maar daarna wil ik wel ontnuchteren voordat ik verder iets ga zeggen. Stel ik had bekend dat ik een moord erbij heb gepleegd, wat zou er dan zijn gebeurd?

Ik weet ook wel dat fietsen op een rustige weg niet er toe doet, maar ik vind het een omstandigheid waar rekening mee gehouden moet worden. In feite gaat het het rechtsysteem niet aan wat ik aan het doen ben, maar of ik een gevaar ben voor anderen ben. Hier is dat in mindere mate het geval.

Over het eisen, ik eis niks in beschonken toestand, maar in een nuchtere.

Bovendien ga ik me niet voor schut zetten bij de rechter, wees maar daar niet bang voor. Effe vraagje wat studeer jij
pi_44386309
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:32 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik probeer het effe uit te leggen. Met quoten ben ik niet zo goed dus doe ik et zo maar.

Iedereen dient gelijk te worden behandeld in dezelfde situatie. Dus in feite moet de agent mij in kwestie OF een boete geven OF geen boete geven voor dronken op fiets rijden. Zijn we het daar mee eens? Stel ik zeg mijn mening over de agent, die niet beledigend is. Gaat hij me opeens wel boete geven, meneer de agent is daartoe niet bevoegd, zijn taak is om mij gelijk een boete te geven en niet te gaan oordelen of ik wel of niet terecht is. Daarvoor heeft dit land rechters. Hij gaat hier zelf rechter spelen en volgens mij is dat zijn taak niet. En wat betreft de meest gunstige situatie in dit geval is toch dat hij geen boete geeft. Want anders zou hij mij gelijk aanhouden voor dronken fietsen. Ik ben aangehouden voor zonder licht fietsen, en de agent zag ook wel dat ik na 3x teveel gezopen te hebben straalbezopen was. Hij pakte me echter op zonder licht fietsen.

Nu dan over de verklaring. Is het wenselijk dat de politie mij gaat ondervragen terwijl ik in beschonken toestand ben? Het gaat niet alleen om de verklaring, maar in het geheel. Ik moest op het bureau blazen, prima maar daarna wil ik wel ontnuchteren voordat ik verder iets ga zeggen. Stel ik had bekend dat ik een moord erbij heb gepleegd, wat zou er dan zijn gebeurd?

Ik weet ook wel dat fietsen op een rustige weg niet er toe doet, maar ik vind het een omstandigheid waar rekening mee gehouden moet worden. In feite gaat het het rechtsysteem niet aan wat ik aan het doen ben, maar of ik een gevaar ben voor anderen ben. Hier is dat in mindere mate het geval.

Bovendien ga ik me niet voor schut zetten bij de rechter, wees maar daar niet bang voor. Effe vraagje wat studeer jij
Je hebt helemaal niks begrepen van mijn stuk Ik geef niet mijn mening, ik zeg je precies wat de rechter je ook zal zeggen Op jouw stuk ingaan heet dan ook verder geen nut, want ik kan je alleen maar nog een keer hetzelfde zeggen.

Ik studeer Management, Economie en Recht, derdejaars
pi_44386481
HBO dus..... dat is geen studeren man
Maar effe OT:JIj bent geen rechter dus is het wel degelijk jouw mening. Dus zeggen dat ingaan op mijn stuk geen zin heeft, doe je omdat je ook wel weet dat ik gelijk hebben wat betreft sommige punten. Ik geef toe dat ik dronken was, ik ben niet de beroerdste, maar ik wil niet gestraft worden door middel van willekeur. Jouw mening is hier eigenlijk niet relevant, want je studeert managment, economie en recht, dan ben je niet eens 2e jaar rechten als je klaar bent met je studie. Dus veel van het nederlands recht zal je wel niet weten
pi_44386583
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Originele_Naam het volgende:
HBO dus..... dat is geen studeren man
Maar effe OT:JIj bent geen rechter dus is het wel degelijk jouw mening. Dus zeggen dat ingaan op mijn stuk doe je niet, omdat je ook wel weet dat ik gelijk hebben wat betreft sommige punten. Ik geef toe dat ik dronken was, maar ik wil niet gestraft worden door willekeur. Jouw mening is hier eigenlijk niet relevant, want je studeert managment, economie en recht, dan ben je niet eens 2e jaar rechten als je klaar bent met je studie ofzo
Jouw argumenten slaan nergens op
Ten eerste kan ik na Management, Economie en Recht (ja op HBO niveau ) zo door met de master Recht op de universiteit. Verder geef ik niet mijn mening, ik geef je een opsomming, waarvan ik zeker weet dat de rechter je die ook zal geven

En je hebt nog geen antwoord gegeven wat jij dan studeert en welk jaar
pi_44386646
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:45 schreef addie het volgende:
En je hebt nog geen antwoord gegeven wat jij dan studeert en welk jaar
Veel zal het niet zijn, hij snapt zelfs niets van quoten, en als er iets makkelijk te begrijpen is ...
pi_44386711
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:32 schreef Originele_Naam het volgende:

Iedereen dient gelijk te worden behandeld in dezelfde situatie. Dus in feite moet de agent mij in kwestie OF een boete geven OF geen boete geven voor dronken op fiets rijden. Zijn we het daar mee eens? Stel ik zeg mijn mening over de agent, die niet beledigend is. Gaat hij me opeens wel boete geven, meneer de agent is daartoe niet bevoegd, zijn taak is om mij gelijk een boete te geven en niet te gaan oordelen of ik wel of niet terecht is.
De agent ziet dat jij zonder licht rijdt en doet daarvoor een staande houding... Dan merkt hij aan jouw waarschijnlijk dubbele tong, wazige blik en al dan niet omvallen dat je niet nuchter bent... Je bent dan op 2 manieren de pineut:

1. Openbare dronkenschap
2. Deelnemen aan verkeer onder invloed

Een agent kan dan beslissen om je voor deze zaken een waarschuwing te geven en het met een sisser doen laten aflopen... Waarom? Omdat je nog wel 3 hersencellen had die je niet in een motorvoertuig lieten stappen. Ga jij dan zogenaamd stoer doen wat veel eerste- en tweedejaars studenten rechten nog wel eens willen doen (en jij hier net ook bewezen hebt) dan gaan ze zich wel aan de letter van de wet houden. Je hebt nog geluk dat je niet mee hoefde naar het bureau, dat kan namelijk ook! Wat jij trouwens niet beledigend vind voor een agent in functie is natuurlijk jouw mening, maar als jij zegt dat het een incompetent persoon is is dat ook al genoeg... Scheldwoorden hoeven er niet aan te pas te komen, maar goed je speelde dus waarschijnlijk wijsneus en trekt nu toch aan het korste eind.
quote:
Daarvoor heeft dit land rechters. Hij gaat hier zelf rechter spelen en volgens mij is dat zijn taak niet. En wat betreft de meest gunstige situatie in dit geval is toch dat hij geen boete geeft. Want anders zou hij mij gelijk aanhouden voor dronken fietsen. Ik ben aangehouden voor zonder licht fietsen, en de agent zag ook wel dat ik na 3x teveel gezopen te hebben straalbezopen was. Hij pakte me echter op zonder licht fietsen.
Waarschijnlijk wilde de agent je dus matsen door te zeggen: "Hey jongen, ga ff lopen, je licht doet het niet en je hebt wat veel gedronken.", maar begon jij zo moeilijk te doen dat hij ook lullig ging doen! Klinkt heel typisch dit namelijk!
quote:
Dan was je een dag later daar nog een keer voor gevraagd en hadden ze wel even gekeken of je dat wel of niet had gedaan. Een agent zal iedere ondervraging beginnen met dat je niet tot antwoorden bent verplicht, maar dat wist je waarschijnlijk wel...
quote:
2 minuten later kan er wel iemand aankomen die jou dan over het hoofd ziet! Dronken rijden op een lege weg is zeker wel goed?
quote:

Denk dat als je dit soort dingen roept en dan paar termen gebruikt die wel goed zijn, maar niet echt van toepassing... Je echt een flater slaat en als je tegen de rechter zegt: "Edelachtbare, ik studeer rechten dus ik weet wel waar ik het over heb" je een flinke veeg strafrechtleer om je oren krijgt van zowel rechter als OvJ!

Maar veel plezier ermee!
pi_44386750
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:49 schreef -_Tommy_- het volgende:

Denk dat als je dit soort dingen roept en dan paar termen gebruikt die wel goed zijn, maar niet echt van toepassing... Je echt een flater slaat en als je tegen de rechter zegt: "Edelachtbare, ik studeer rechten dus ik weet wel waar ik het over heb" je een flinke veeg strafrechtleer om je oren krijgt van zowel rechter als OvJ!

Maar veel plezier ermee!
Eigenlijk zou ik daar wel eens bij willen zijn, staat leuk in mijn rijtje praktijkervaringen
pi_44386802
Dude ik heb wel betere dingen, dan leren quoten van ingewikkelde postste, te doen in me leven. Ik ben geen noob die geen leven heeft ofzo.
Ik ben 2e jaars rechten Jij kan wel master gaan doen na je studie, maar de praktijk leert dat mensen dat niet zo snel doen. Overstappen naar uni. Want waarom ben je niet gelijk na je propedeuse gelijk overgestapt. Scheelt je paar jaartjes
OT: we kunnen hier lang blijven discussieren, maar jij gaat niet in op mijn argumenten het zij zo. De tijd zal wel leren of ik gelijk heb of niet. Zoals ik net schreef ben ik niet de beroerdste, als ik een boete krijg zal ik het wel posten in klaagbaak
pi_44386835
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Originele_Naam het volgende:
Dus zeggen dat ingaan op mijn stuk geen zin heeft, doe je omdat je ook wel weet dat ik gelijk hebben wat betreft sommige punten.
Waarschijnlijk heb je wel op een punt ergens gelijk, maar je de dingen die er omheen hangen denk ik niet dat je er benadigd vanaf gaat komen! Besef ook dat het laten voorkomen van het schikkingsvoorstel wat je krijgt van OvJ (neem aan dat je de afkorting kent btw) ook tot een verzwaring van de sanctie kan leiden!
pi_44386883
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:52 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik ben 2e jaars rechten
Yeps zoals ik al zei, nog lopen schermen met de termen: "Ik studeer rechten" en "Ik ben jurist (want ben in opleiding)"
pi_44386889
quote:
Dude ik heb wel betere dingen, dan leren quoten van ingewikkelde postste, te doen in me leven. Ik ben geen noob die geen leven heeft ofzo.
Ik ben 2e jaars rechten Jij kan wel master gaan doen na je studie, maar de praktijk leert dat mensen dat niet zo snel doen. Overstappen naar uni. Want waarom ben je niet gelijk na je propedeuse gelijk overgestapt. Scheelt je paar jaartjes
OT: we kunnen hier lang blijven discussieren, maar jij gaat niet in op mijn argumenten het zij zo. De tijd zal wel leren of ik gelijk heb of niet. Zoals ik net schreef ben ik niet de beroerdste, als ik een boete krijg zal ik het wel posten in klaagbaak
Ik ben niet gelijk overgestapt omdat ik een juridische studie wil doen met economische achtergrond, dit had ik in 2 stappen kunnen doen, maar dit scheelde me een aantal jaartjes

Verder heeft het zogenaamde lage niveau van mijn opleiding niks te maken met mijn gelijk, ik baseer mij simpelweg op de wet. Toch triest, dat een derdejaars HBO-scholiertje beter weet waarover hij praat dan een 2e-jaars rechtenstudent
pi_44386929
quote:
Jong, je typt als iemand die van de HAVO getrapt is omdat z'n Nederlands te verneukt was.
pi_44386977
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:56 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Jong, je typt als iemand die van de HAVO getrapt is omdat z'n Nederlands te verneukt was.
Dat ook.
pi_44387053
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:21 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Wat blijkbaar niemend had gemeld ? ,en al zeker niemand bij had ingegrepen .....(of niemand in de buurt gaf er ook maar 1 fuck om )
Maar dit aanvoeren, als bewijs dat de politie alleen maar onzinnige dingen doet ,en niet ' achter boeven aangaat ' vind ik ronduit treurig
Bewijs het tegendeel, namelijk dat de politie wel met nuttige dingen bezig is. Hoezo moet het bijvoorbeeld 3 weken duren tot ze een gevaarlijke TBSer hebben opgepakt?

Kijk ik ben er helemaal niet op tegen dat ze bekeuringen uitschrijven. Dat moet ook zeker gebeuren maar dat ze een quotum hebben voor het aantal te behalen bekeuringen zegt mij alleen al genoeg. Ze gaan dan liever mensen op de meest zinloze dingen bekeuren dan dat ze daadwerkelijk criminelen oppakken want dat kost alleen maar geld, en bekeuren levert geld op.

De Politie wil zo graag serieus genomen worden, maar de politie in Nederland is 1 grote circus voorstelling en dat hebben ze zelf veroorzaakt dat de burgers hier zo over denken. Natuurlijk wordt er ook wel goed werk verricht maar ik (en velen zullen dat beamen) vind dat ze hun prioriteiten bij de verkeerde dingen leggen.

Die naakte studente toen die geen vlieg kwaad deed werd met 3 man opgepakt! Dat is toch overdreven of niet dan? En hoezo krijgen we een bekeuring als we onze vuil container te vroeg aan de straat zetten omdat jongeren er kattekwaad mee uithalen? Is het niet HUN taak om dat te voorkomen?

Aangifte van diefstal oid? Ja meneer, daar doen we niet meer aan, ga maar naar www.politie.nl... om vervolgens er nooit meer wat van te horen.

Als er geen files zijn, zijn ze op radio alsnog 10 minuten bezig om alle flitsers op te noemen. Vind het best dat jullie controleren maar OP de weg gaat nog meer fout dan alleen het harde rijden hoor. Tuurlijk is het makkelijker en goedkoper om langs de weg je krantje te lezen met een cup-a-soup en een thermos koffie maar de echte hardrijders heb je er niet mee, die doen het de volgende keer gewoon weer. De mensen die je er wel mee hebt zijn de mensen die 10KM harder reden om even iemand in te halen of omdat ze met het verkeer mee reden... maar goed, na een half jaar als die bekeuring eindelijk eens op de mat valt zijn ze toch allang weer vergeten wat de situatie was dus echt indruk maken doet het ook niet.

Maar goed, als ze dan eindelijk eens een crimineel oppakken issie toch zo weer vrij omdat die straffen hier zo laag liggen.

Nee sorry, de politie hoeft van mij geen respect te verwachten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_44387068
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:56 schreef veldmuis het volgende:
Ik zeg nieuw KLB-topic waardig! Vraag me af of zulke mensen het echt niet kunnen of dat ze het niet willen omdat het niet stoer is om fatsoenlijke volzinnen te maken op internet.
pi_44387105
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik zeg nieuw KLB-topic waardig! Vraag me af of zulke mensen het echt niet kunnen of dat ze het niet willen omdat het niet stoer is om fatsoenlijke volzinnen te maken op internet.
En in het laatste geval, of hun schrijfwijze dan niet dermate is vernaggeld, dat hun verslagen ook treurig zijn om te lezen..
pi_44387203
Aan Tommy
Ik had 3x de toegestane hoeveelheid alcohol op. Ik was zo lam, die agent zag ook heus wel dat ik niet meer nuchter was. Toch houdt hij mij aan voor geen fietslicht. Dus hij vindt dat zwaardere tellen dan mijn dronkenschap. Vervolgens gaat hij mij de les lezen over dat ik dronken ben. Geeft me gelijk een blaastest of zeg er niks van. Vervolgens zeg ik er wat van, krijg ik een blaastest en moet mee naar het bureau. Is dit de normale gang van zaken?
Als je iets van rechten zou weten, zou je ook weten dat een rechter een wet mag interpreteren naar zijn eigen wil in speciefieke gevallen, waar niks in de wet over staat. Als ik iets beledigend over de agent gezegd heb, waarom heb ik dan nog niet een extra proces verbaal gekregen voor het beledigen van agenten. Meneer de agent wist dondersgoed dat de enige manier om mij te pakken voor mijn opmerking was door mij te laten blazen.......

Ik ging niet moeilijk doen, die agent gaan mij dingen uitleggen. Hij is me fakin moeder niet ofzo. Ik ben lam, ga dan alsjeblieft niet zeiken. Geef die blaastest maar ga niet lopen zeiken dat ik lam ben.
Hoe weet ik als ik stomdronken ben dat iemand tegen me zegt dat je niet verplicht bent tot antwoorden, ik zat toch al in een cel. Hij had me net zo goed kunnen laten ontnuchteren en dan ondervragen, maar dat doet hij niet. Is niet echt netjes

Ik ga hier niet verder niet in discussie. Jullie zijn blijkbaar zo dom dat jullie denken dat ik tegen de rechter ga zggen, wat ik op het Fok forum roep en schrijf. En trouwens ik heb gymnasium gedaan
pi_44387294
Wauw, jij bent nog dommer dan ik dacht !

Laat maar
Ik geloof er trouwens niks van dat jij 2e jaars student rechten bent
pi_44387334
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:06 schreef Originele_Naam het volgende:
En trouwens ik heb gymnasium gedaan
Zo zie je maar weer, dat zegt ook niet altijd alles
pi_44387347
Dan niet, discussie afgelopen zou ik dan zeggen

edit: Ik post wel de afloop, zien we wie gelijk heeft
pi_44387446
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik had 3x de toegestane hoeveelheid alcohol op. Ik was zo lam, die agent zag ook heus wel dat ik niet meer nuchter was. Toch houdt hij mij aan voor geen fietslicht. Dus hij vindt dat zwaardere tellen dan mijn dronkenschap. Vervolgens gaat hij mij de les lezen over dat ik dronken ben. Geeft me gelijk een blaastest of zeg er niks van. Vervolgens zeg ik er wat van, krijg ik een blaastest en moet mee naar het bureau. Is dit de normale gang van zaken?
Dat moet je toch wel weten Bijdehand doen tegen een agent is niet handig en nooit aan te raden. Je weet dat als je aangehouden wordt voor iets je een preek krijgt over veiligheid en in dit geval over dronkenschap. Luister aandachtig, doe schuldbewust en fiets zonder boete door. Doe bijdehand en je mag mee naar het bureau.
quote:
Als ik iets beledigend over de agent gezegd heb, waarom heb ik dan nog niet een extra proces verbaal gekregen voor het beledigen van agenten. Meneer de agent wist dondersgoed dat de enige manier om mij te pakken voor mijn opmerking was door mij te laten blazen.......
en daarom is het ook zo dom om bijdehand te doen tegen de politie als je nog geen boete hebt ontvangen voor iets waar je wel schuldig aan bent. Je weet dat openbaar dronkenschap verboden is, net zoals fietsen als je dronken bent. Juist als student (als student ben je immers geregeld dronken )zijnde moet je toch wel de kennis ontwikkelen dat als je dan aangehouden wordt je zo goed mogelijk mee moet werken, dan krijg je zo min mogelijk boetes. Doe je bijdehand dan wordt je 'genaaid'. Terecht overigens maar dat terzijde, de politie heeft gelijk.
quote:
Ik ga hier niet verder niet in discussie. Jullie zijn blijkbaar zo dom dat jullie denken dat ik tegen de rechter ga zggen, wat ik op het Fok forum roep :S
Laten we hopen dat je argumentatie dan iets beter is dan hetgeen je hier laat zien. Anders sta je binnen 5 minuten weer buiten en heeft de rechter een lachbui
pi_44387488
quote:
Nou weet ik dat rechten een poepstudie is wat betreft werkstukken en papers, maar als je zo schrijft en typt komt het er bij mij niet in dat je studeert. Sorry.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_44387501
HAHAHAHAH de politie die hebben echt geen donder te doen, vorig jaar ook met vuurwerk afsteken. Steken we één dag van te voren wat vuurwerk af, hebben we welgeteld 4 verschillende politiewagens achter ons aan gehad, vier verschillende! ZOEK EEN LEVEN.

Daarnaast nog een keer vuurwerk afsteken, terwijl we iets zouden opblazen? We hadden alleen standaard vuurwerk mee, wij wegrennen maar nee ze moesten mij hebben op de één of andere manier. Ik rennen rennen, heb ik 3 politiewagens achter me aan (leuk beeld voor de voetgangers) zoek een leven, een beetje vuurwerk afsteken mag toch wel.

Was ik voor de eerste keer in me leven honden uitlaten, buurvrouw was ziek je kent het wel. Laat ik de honden 10 METER van te voren los, en gooi een bal de hondenuitlaatplaats op. Komt er een JEEP uit de bosjes rijden, (ja die jeep stond serieus in een bosje geparkeerd, zeker een airwolf-fan) en kwam die me aanhouden. Wat een apen.
pi_44387511
Sorry Veldmuis, zie nu je reply pas

Twee zielen, één gedachte dan maar
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')