Dus deze motie sorteert weinig effect op de beoogde doelstelling.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:54 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ja, dat is ook de standaarduitspraak van Verdonk: "Ik ben zeer duidelijk geweest".
Ik mag hopen dat men er niet uit komt met de CU. Van die middeleeuwse figuren in de regering heb je als modern land niks aan.quote:
Nog los van wat je inhoudelijk van het kabinetsstandpunt vindt: zelfs prominente CDA'ers vallen JP af als het over de regie gaat. Daarnaast vond ik zijn verklaring van zojuist uitermate zwak. Hij zei feitelijk dat de kamer zich niet mag bemoeien met het beleid... maar da's toch echt juist de taak van de kamerquote:Op woensdag 13 december 2006 00:53 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is makkelijk om Balkenende op de 'regie' aan te spreken. Dat raakte bij Balkenende 1 al in zwang. Toen Balkenende als beginnend premier moest jongleren met boevenbende LPF. In dit geval heeft het kabinet een standpunt ingenomen en Balkenende heeft dat verwoord. Klaar.
dat was altijd al gelijk duidelijk na de verkiezingen. de vraag is alleen met welke 3e partij.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bos gaat de regering in met het CDA, da's wel duidelijk nu.
Waarom nú mensen deporteren, en niet even wachten en het nieuwe beleid afwachten, voordat dat te laat is?quote:Op woensdag 13 december 2006 00:55 schreef arneaux het volgende:
Maar nogmaals, waarom word er nú een motie ingediend? Is het niet verstandiger om een regering te vormen en daarmee een eenduidig beleid te gaan volgen?
Klopt toch ook. Verdonk heeft onomwonden gezegd dat ze de motie niet uit zal voeren, het kabinet heeft dit later ook gedaan. Duidelijker kan niet.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:54 schreef Joesse het volgende:
precies, vaak genoeg zeggen totdat men het gelooft
Jamaar je kunt er geen fuck mee.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ze begon wat moeilijk, maar wát ze zei was zeker mooi gesproken![]()
Doet er zeker wel toe. Met een motie van wantrouwen hoeft het kabinet uberhaupt niet meer te overleggen. Dan is het gevolg duidelijk. Dat ligt met een motie van afkeuring heel anders. Dat kan zelf geheel en al zonder gevolg blijven. En de Kamer lijkt ook niet al teveel zin te hebben in staatsrechtelijk gekonkel met een reeds gemankeerd demissionair kabinet. Dat lijkt me ook bepalend geweest te zijn voor de keuze voor de motie van afkeuring ipv wantrouwen.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:54 schreef Lamon het volgende:
[..]
Absoluut gezien wel, maar iedereen dacht ineens dat het ineens niets meer voorstelde en was helemaal geschokt over het verschil. Vandaar mijn reactie.
Misschien had ik een betere quote moet zoeken, maar het verschil maken doet er niet zo veel toe.
het is wel lekker dat de democratie zo open en toegankelijk is.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:55 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind dit wel wat, live politiek volgen via het web en dan ook nog commentaar geven. Het is net alsof je met een hele grote familie samen zit te kijken. Ik zou bijna willen zeggen... GEZELLIG.
Omdat die beslissing allang is genomen.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom nú mensen deporteren, en niet even wachten en het nieuwe beleid afwachten, voordat dat te laat is?
Want?quote:Op woensdag 13 december 2006 00:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bos gaat de regering in met het CDA, da's wel duidelijk nu.
Omdat er nú ook mensen worden uitgezet en die kun je wil je niet weer terughalen als het pardon alsnog komt.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:55 schreef arneaux het volgende:
Maar nogmaals, waarom word er nú een motie ingediend? Is het niet verstandiger om een regering te vormen en daarmee een eenduidig beleid te gaan volgen?
Zo middeleeuws is de CU niet, maar ik ben het wel met je eens dat we gewoon nieuwe verkiezingen moeten krijgen. Deze uitslag leidt onherroepelijk tot een rampencoalitie, zowel linksom als rechtsomquote:Op woensdag 13 december 2006 00:55 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat men er niet uit komt met de CU. Van die middeleeuwse figuren in de regering heb je als modern land niks aan.
Dus in Mei nieuwe verkiezingen en dan zitten we in Oktober met een nieuwe regering.
"Maakt de democratie zichtbaar"quote:Op woensdag 13 december 2006 00:54 schreef Justah het volgende:
Zie iemand op NOS|Politiek 24 die bilnaad van die griet die op die tafel zit? Priceless
Motie van afkeuring aangenomen, nu gaat iedereen lekker slapen en morgen gaat Verdonk vrolijk verder.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:55 schreef Justah het volgende:
Gaan ze nou nog verder want iedereen peert um?
god, abortus, euthenasie.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:57 schreef teamlead het volgende:
[..]
Zo middeleeuws is de CU niet, maar ik ben het wel met je eens dat we gewoon nieuwe verkiezingen moeten krijgen. Deze uitslag leidt onherroepelijk tot een rampencoalitie, zowel linksom als rechtsom
Uitvoering van de wet Cohen.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom nú mensen deporteren, en niet even wachten en het nieuwe beleid afwachten, voordat dat te laat is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |